Connect with us

Featured

Conducerea Poliției Române raspunde acuzațiilor nefondate, din spațiul public

Publicat

pe

Având în vedere acuzațiile nefondate, din spațiul public, pentru a clarifica toate aspectele referitoare la procedura de achiziție de autospeciale pentru Rutieră și pentru a prezenta oportunitatea, legalitatea și transparența achiziției, la data de 26 septembrie 2022, conducerea Poliției Române a organizat o conferință de presă.
În cadrul conferinței, au fost transmise următoarele:
La nivelul Poliției Române, sunt în derulare mai multe proiecte care au drept scop îmbunătățirea capacității de intervenție, factor esențial în oferirea unui serviciu polițienesc calitativ cetățenilor.
Societatea este într-o continuă schimbare, iar mijloacele folosite de cei care încalcă legea sunt permanent îmbunătățite și diversificate. În acest sens, pentru a-i combate eficient pe aceștia și a asigura cetățenilor un nivel crescut de siguranță, este necesar ca Poliția Română să fie într-o continuă dinamică, în ceea ce privește dotarea polițiștilor cu mijloace de protecție, precum și de mobilitate.
Tocmai de aceea, în ultimii ani s-au achiziționat mai multe capabilității logistice, inclusiv loturi de autovehicule destinate activităților specifice polițienești.
Printre proiectele care au vizat îmbunătățirea mobilității, la nivelul Poliției Române:
– întărirea capacității administrative și operaționale a structurilor de luptă împotriva traficului de droguri și terorismului – autovehicule BMW (cutie 8+1);
– operaționalizarea structurilor de poliție pentru protecția animalelor, nou înființate – autovehicule Ford (cele prevăzute cu cutie automată au 10+1 trepte).
În toate achizițiile, au fost folosite, în principal, fonduri nerambursabile.
Prin achiziționarea de autospeciale se urmărește sporirea capacității Poliției Rutiere de a răspunde cerințelor sociale actuale, respectiv o reacție promptă, sigură și eficientă, în concordanță cu intenția de creștere a capabilității tehnice a poliției de depistare și de oprire pentru control a autovehiculelor și a ocupanților acestora, aspecte operative ce sunt de cele mai multe ori elemente asociate riscului profesional și în directă legătură cu siguranța celorlalți participanți la trafic.
Industria auto este într-o continuă dezvoltare, iar autovehiculele noi au performanțe din ce în ce mai ridicate, astfel că este necesar ca Poliția Rutieră, prin specificul activităților pe care le desfășoară, să se alinieze la standardele actuale.
Pentru stabilirea criteriilor de performanță pe care ar trebui să le întrunească autospecialele de poliție rutieră, s-a avut în vedere alegerea unor tehnologii cât mai avansate, cu emisii reduse, ținând cont, atât de eficiență și fiabilitate, sub toate aspectele, pe durata de exploatare, cât și de modul de utilizare operativă.
Din nefericire, România se regăsește pe un loc fruntaș în Europa, în ceea ce privește accidentele rutiere și persoanele decedate în urma acestor tragice evenimente.
Astfel că, toate aceste achiziții, fie că vorbim de autospeciale, fie că vorbim de camere de supraveghere și monitorizare a traficului rutier, au un singur scop: Reducerea riscului rutier și salvarea de vieți umane!
Pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, sunt în derulare, la nivelul Direcției Rutiere, 2 proiecte, în valoare de aproximativ 32 de milioane de euro.
De asemenea, Poliția Română este în perioada de accesare pentru alte 3 proiecte. În cadrul acestora, printre altele, poliția rutieră va beneficia inclusiv de suport aerian prin achiziția a 4 elicoptere.
Prin proiectul Educație Rutieră – Modelarea factorului uman, prin responsabilizarea participanților la trafic, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, în prima parte a acestui an, a fost prezentată public recepția și predarea, în teritoriu, a celor 45 de Laboratoare de Educație Rutieră (marca FORD), proiect demarat în anul 2017.
În anul 2017, a fost demarat un proiect privind achiziția a 300 de autospeciale, 250 de aparate radar tip pistol, 44 de aparate Drug Test, precum și 4.000 de tablete, necesare activităților Poliției Rutiere.
Procedura de achiziție a acestor mijloace tehnice și autovehicule s-a desfășurat în condiții de legalitate, conform cadrului incident achizițiilor publice.
Demararea procedurilor pentru stabilirea specificațiilor tehnice a avut loc în anul 2018, având la bază nevoia polițiștilor din teren. Aceste specificații răspund noilor realități ale societății, și, bineînțeles, sunt aliniate standardelor europene, respectiv al altor Poliții din Europa, precum Marea Britanie, Franța, Italia, Polonia și Elveția (tot BMW, cu 8+1 trepte).
Un alt exemplu similar îl reprezintă achiziția din acest an a colegilor polițiști din Cehia, țară care are producția locală de Skoda, care au contractat, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, peste 70 de autovehicule marca BMW cu o cutie 8+1.
De mai multe ori au fost exprimate solicitări și chiar nemulțumiri la adresa instituției, pentru dezvoltarea capacității de mobilitate, prin achiziționarea de noi mașini.
În cadrul derulării proiectului, procedurile de achiziție au fost realizate în etape.
Pentru contractarea autoturismelor, prima procedură a fost inițiată în anul 2021, când nu s-a înscris niciun operator economic, deși existau cel puțin 4 producători care îndeplineau cerințele, în ceea ce privește specificațiile tehnice.
Având în vedere acest lucru, ulterior, procedura a fost reluată, având aceleași specificații tehnice cu cele de la prima procedură, din anul 2021. Diferența între cele două proceduri a fost dată de numărul de autovehicule lansat în achiziție de la 300 la 600 și creșterea valorii estimată pe unitate cu aproximativ 5.000 de euro, ca urmare a evoluției pieței.
Și la această nouă procedură – licitație deschisă, 4 producători auto îndeplineau specificațiile tehnice. Un singur distribuitor s-a înscris, iar, în urma analizării ofertei depuse, a fost declarat câștigător.
Astfel, a fost semnat un acord cadru, pentru un minim de 300 și un maxim de 600 de autoturisme marca BMW, seria 3, 4×4, la un preț per unitate de numai 32.000 de euro, fără TVA, având în vedere că prețul de catalog este de peste 38.600 de euro, fără TVA.
Iar în cei 32.000 de euro, intră și dotări specifice muncii de poliție, de aproximativ 4.000 de euro, respectiv, rampă, colantare, baterie suplimentară, precum și un set de anvelope de iarnă.
Istoric dotare Poliția Română
Flota Poliției Române este de peste 14.000 de autovehicule. Dintre acestea, 83% reprezintă autovehicule autohtone. În perioada 2017 – 2021, la nivelul Poliției Române, au fost achiziționate 613 autospeciale, cu performanțe ridicate, restul de 8.300 fiind autospeciale de la producător autohton, respectiv Dacia, fiecare dintre aceste achiziții fiind pentru un anumit specific al muncii de poliție.
În cele 613 autospeciale, au fost achiziționate mărci precum Mercedes, Ford, Volkswagen și BMW. Autoturismele marca BMW achiziționate au cutie de viteze 8+1.
Astfel, Poliția Română achiziționează autospeciale de la orice producător care se înscrie la o procedură de achiziție și nu este favorizat nimeni, așa cum fals s-a vehiculat în spațiul public.
De asemenea, ultima achiziție importantă, în anul 2020, a fost de autovehicule Dacia, peste 4.600, care aveau un anumit specific, iar achiziția din prezent, de BMW-uri are un alt specific, care corespunde necesităților actuale, aliniindu-se astfel celorlalte Poliții Europene.
Istoric dotare Poliția Rutieră
În ceea ce privește dotarea Poliției Rutiere cu autospeciale, aceasta constă în 55 autospeciale marca Audi (dintre care 17 cu anul de fabricație 2002-2005 și 38 cu anul de fabricație 2015), 851 – Dacia Logan – fabricație 2004-2020, Dacia Duster – 306, fabricație 2012-2021, 397 VW Polo, fabricație 2015, iar BMW – 5, fabricație 2009 și 1 fabricație 2004.
Ultimele 4 achiziții importante de auto de producție străină, în ceea ce privește structurile de Poliție Rutieră, au fost:
– în anul 2001, atunci când au fost luate autovehicule marca VW Passat, dintre care doar 59 mai sunt în uz.
– în anul 2015, atunci când au fost achiziționate 397 de autovehicule marca VW polo;
– în anul 2015, atunci când au fost achiziționate 38 de autovehicule marca Audi;
– în anul 2022, atunci când au fost achiziționate 45 de autovehicule marca Ford – Transit.
Achiziția de autovehicule marca BMW
Obiectivul general al proiectului este creșterea gradului de siguranță rutieră și scăderea numărului persoanelor decedate în accidentele de circulație, prin dotarea corespunzătoare a structurilor de poliție rutieră.
Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, caracteristicile tehnice variabile, pentru autospecialele ce urmează să fie achiziționate în proiect, sunt menționate ca fiind minime și nu limitative sau exclusive:
Cilindree: minim 1.900 cm3; Cutia de viteze: automată; Trepte de viteză: minim 8+1; Putere maximă: minim 130 kW(184 de CP); Cuplu: minim 290 Nm.
În cadrul proiectului, se urmărește achiziționarea de autospeciale, precum și a 250 de cinemometre laser de măsurare a vitezei, radar tip pistol, acestea formând împreună un sistem mobil de supraveghere, cu rolul de a urmări si de a opri autovehiculele ce rulează cu viteză excesivă, cu o valoare estimată per bucată de 14.000 de euro, fără TVA.
De asemenea, tot în cadrul acestui proiect, se vor achiziționa 44 de aparate DrugTest, cu o valoare estimată pe bucată de 8.800 de euro, fără TVA.
Necesitatea achiziției de astfel de auto, cu aceste specificații, este în corelare cu parcul auto al României, care, raportat la anul 2017, a fost într-o continuă creștere.
Odată cu retragerea taxei de timbru la înmatriculare, numărul de autoturisme a crescut, înmatriculând-se foarte multe autovehicule puternice, respectiv cu o capacitate cu minim 2000 cm3.
Spre exemplu, la 1 ianuarie 2017 existau înmatriculate aproximativ 348.000 de autoturisme cu o capacitate cilindrică de minim 2000 cm3, iar la 1 noiembrie 2017 numărul acestora a crescut cu peste 90 de mii de unități, ceea ce reprezintă o creștere cu 25%.
La acel moment, la nivel național, în dotarea structurilor de poliție rutieră, existau 96 de autovehicule cu o capacitatea cilindrică de minim 2.000 cm3 ceea ce reprezenta aproximativ 6% din totalul parcului auto al Poliției Rutiere, iar majoritatea cu o vechime de peste 15 ani.
Trebuie menționat faptul că, la data efectuării analizei, respectiv 2017, structurile poliției rutiere din 7 județe nu aveau niciun autovehicul funcțional din această categorie.
De asemenea, în anul respectiv, au fost înregistrate peste 2.500 de sancțiuni pentru nerespectarea indicațiilor polițiștilor rutieri, iar în cele mai multe cazuri aceștia au fost nevoiți să efectueze urmărirea autovehiculelor, ceea ce a condus la ideea că este absolut necesară dotarea poliției rutiere cu autovehicule puternice.
Totodată, s-a avut în vedere, pe lângă capacitatea cilindrică minimă mai sus menționată și numărul de rapoarte ale cutiei de viteză, respectiv 8+1 trepte automată.
În motivarea acestei alegeri, s-a avut în vedere creșterea eficienței pentru faptul că aceste cutii funcționează mai eficient în priză directă, datorită timpilor de schimbare a treptelor foarte mici, cuplul motor este permanent la valori mari și un consum de combustibil menținut în parametri, raportat la exploatarea operativă.
În aceste condiții, la momentul întocmirii caracteristicilor tehnice, s-a efectuat o prospectare a mărcilor existente pe piață, identificându-se 4 producători de autovehicule care se încadrau în specificațiile tehnice respective de la acel moment, dar trebuie avută în vedere și evoluția în timp din punct de vedere tehnic a capacităților constructive ale autovehiculelor.
PROCEDURA DE ACHIZIȚIE
Aceste autospeciale sunt achiziționate în cadrul unor proiecte, de către Poliția Română, care este autoritatea contractantă, în calitate de ordonator secundar de credit.
Prima procedură de achiziție a fost inițiată în anul 2021, pentru 300 de autovehicule de poliție rutieră, termenul de depunere a ofertelor fiind stabilit pentru data de 25 noiembrie 2021, astfel încât, la data de 26 noiembrie 2021, procedura a fost anulată ca urmare a faptului că nu a fost înregistrată nicio ofertă, deși pe piață existau 4 producători auto, care respectau specificațiile tehnice prevăzute.
Pentru reluarea acesteia, s-au analizat aspectele ce creează dificultăți furnizorilor de autovehicule (lipsa componentelor electronice, lipsa cotațiilor de preț, a cotelor de producție, incertitudinea termenelor de livrare, etc.), coroborat cu faptul că bugetul alocat acestor autovehicule a fost determinat în anul 2019, la nivelul Poliției Române s–a stabilit majorarea valorii estimate de la 26.000 la 32.000 de euro fără TVA, precum și creșterea numărului de autovehicule de la 300 la 600.
În acordul cadru a fost prevăzut un minim de 300 de autospeciale și un maxim de 600, pentru o perioadă de 24 de luni.
Astfel, în anul 2022, procedura de achiziție a fost reluată, fiind stabilit ca termen de depunere a ofertelor data de 30 iunie 2022, dată până la care a fost înregistrată o singură ofertă.
Procedura de achiziție a fost finalizată la data de 29 iulie 2022, fiind declarată câștigătoare oferta distribuitorului S.C. AUTOMOBILE BAVARIA S.R.L., care a îndeplinit toate condițiile de eligibilitate, tehnice și financiare stabilite prin documentația de atribuire.
Autoturismele BMW puteau fi ofertate de orice alt distribuitor, din țară sau străinătate.
În data de 16 august 2022, a fost încheiat acordul–cadru cu operatorul economic menționat pentru o cantitate maximă estimată de 600 de autovehicule de poliție rutieră, iar, în baza acestuia, s–a perfectat, la data de 12 septembrie 2022, primul contract subsecvent pentru furnizarea a 100 de autovehicule de poliție rutieră, cu termen de livrare 270 de zile.
Prețul unitar al tipului de autovehicul ofertat pe toata durata de 24 de luni a acordului–cadru este de 32.000 de euro, fără TVA.
În acest preț de 32.000 de euro, fără TVA, sunt incluse dotări suplimentare – rampă de avertizare acustico–optică, inscripționarea specifică, acumulator suplimentar, precum și un set de anvelope de iarnă, în condițiile în care configuratorul producătorului generează un preț minimal de 38.600 de euro, fără TVA (preț în care nu sunt incluse dotările la care am făcut anterior referire, în valoare de aproximativ 4.000 de euro).
Pe toată durata derulării procedurii de achiziție, Poliția Română a beneficiat de verificarea observatorilor Agenției Naționale de Achiziții Publice, care, la finalizarea evaluării, au emis ,,avizul conform necondiționat final”–fără de care nu era posibilă semnarea Acordului–Cadru.
De asemenea, la nivelul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, nu a fost înregistrată nicio contestație la cele 2 proceduri organizate de Poliția Română prin care să fie criticate anumite cerințe impuse prin documentația de atribuire sau rezultatul aplicării procedurii de achiziție.
CERINȚA TEHNICĂ REFERITOARE LA CUTIA DE VITEZE :
Referitor la cerința privind transmisia autovehiculului, facem precizarea că aceasta a avut ca scop obținerea unui tip de autovehicul cu performanțe ridicate din punct de vedere al tracțiunii și implicit al manevrabilității în condiții de deplasare în regim prioritar, cu asigurarea unui grad ridicat de rapiditate și siguranță activă și pasivă pentru polițiști.
Din punct de vedere al tracțiunii, cu cât cutia de viteze are mai multe trepte, cu atât caracteristica este mai apropiată de cea ideală, asigurându-se adaptarea cuplului motorului în funcție de variația rezistențelor la înaintare.
Calitățile dinamice ale unui autovehicul se apreciază prin indicatorii săi de performanță (cuplu motor, cai putere, forță de tracțiune), ce caracterizează capacitatea maximă de accelerare, viteză de deplasare, urcare a pantelor, manevrabilitate, etc.
Cerința respectivă, atât la momentul definirii proiectului tehnic necesar accesării finanțării (anul 2020), cât și în prezent a fost și este îndeplinită de minim 4 producători de autovehicule, neputând fi considerată o condiție restrictivă, conduita/decizia adoptată de furnizorii de autovehicule cu privire la participarea la proceduri de achiziție fiind exclusiv în sarcina acestora, oferta reprezentând, în accepțiunea Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, actul juridic prin care operatorul economic își manifestă voința de a se angaja din punct de vedere juridic într-un contract de achiziție publică.
Potrivit inginerului-șef de transmisii al Ford Motor Company, o cutie de viteze cu mai multe trepte asigură o accelerare performantă la plecarea de pe loc, iar treptele superioare contribuie la asigurarea unei economii mai bune de combustibil în condiții de exploatare intensă, precum și creșterea duratei de viață a motorului.
Astfel, cerința referitoare la cutia de viteze a fost stabilită avându-se în vedere și faptul că acest tip de autovehicul se estima că va intra în dotarea structurilor de poliție rutieră la o distanță de 3 ani față de data accesării finanțării și cu luarea în considerare a faptului că autovehiculele respective urmează a fi exploatate între 8 și 10 ani, de la data recepționării.
PROIECT
La nivelul Inspectoratului General al Poliției Române se află în implementare proiectul „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, Axa Prioritară 2: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific: Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului. Perioada de implementare: 1 iulie 2021 – 31 decembrie 2023.
Proiectul a fost depus în cadrul apelului de proiecte Cod POIM/49/2/5/Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului, lansat la data de 30 mai 2016 în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 (POIM), de către Autoritatea de Management (Ministerul Fondurilor Europene), apel relansat în 9 mai 2017.
OS 2.5. finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională – FEDR vizează implementarea măsurilor care contribuie la îmbunătățirea siguranței traficului și securității transporturilor, în conformitate cu strategiile naționale în domeniu și cu planurile de dezvoltare urbană.
Principalul rezultat urmărit prin promovarea investițiilor prevăzute în cadrul OS 2.5 este: un număr redus de accidente pe toate modurile de transport și în special un număr redus de decese, rezultate în urma accidentelor rutiere.
În acest context, I.G.P.R. a avansat o propunere de proiect spre finanțare prin POIM, pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, proiectul propus spre finanțare urmând să întărească capabilitățile, precum și capacitatea de acțiune a Poliției Române, contribuind semnificativ la creșterea calității serviciilor oferite comunității.
Demersurile pentru depunerea propunerii de proiect au fost începute în anul 2017, prin discuții purtate la nivelul M.A.I. și M.T. (Organismul Intermediar pentru Transport), entitate desemnată de către Autoritatea de Management pentru a gestiona proiectele de transport din cadrul POIM 2014 – 2020. Aceste discuții au vizat, în principal, stabilirea eligibilității I.G.P.R. (prin Direcția Rutieră), conform Ghidului Solicitantului, de a depune proiecte de investiții în cadrul acestui apel.
Costul unei autospeciale este de 32.000 de euro, fără TVA, preț în care sunt incluse accesorii necesare muncii de poliție. Prețul de catalog al acestei mașini, bineînțeles, fără dotările amintite, este de peste 38.600 de euro, fără TVA.
Având în vedere cele prezentate mai sus, precum și munca, implicarea, determinarea și corectitudinea polițiștilor, este clar că speculațiile din spațiul public ale unor reprezentanți sindicali sunt total nefondate și aduse în discuție cu rea-credință, astfel încât să aducă grave prejudicii de imagine instituției și menite să știrbească din încrederea cetățenilor în Poliția Română.
Astfel, procedurile de achiziție publică respectă principiile oportunității, legalității și transparenței. Oricând, toate documentele pot fi puse la dispoziția instituțiilor abilitate, pentru verificare.
La fiecare achiziție pe care a făcut-o Poliția Română, fie ca vorbim de mașini, de armament, au existat contestatari care au aruncat în spațiul public informații false sau trunchiate, suspiciuni și teorii ale conspirației.
De fiecare dată s-a dovedit contrariul acestor speculații, demonstrându-se legalitatea acestor achiziții.
Astăzi au fost în discuție mașinile BMW. Dacă licitația era câștigată de un alt producător, cu certitudine erau aceleași voci care criticau achiziția respectivă.
La finalul conferinței, Inspectorul General al Poliției Române, chestor principal de poliție Benone-Marian MATEI, a transmis: ,,Vom continua să fim transparenți, să implementăm planurile de management pentru sporirea performanței în activitățile curente ale polițiștilor și vă asigur că nu ne vom lăsa intimidați de încercările de discreditare, din păcate, din ce in ce mai frecvente, dintr-un singur motiv: siguranța cetățenilor și îndeplinirea misiunilor noastre legale nu sunt facultative pentru Poliția Română!”

Exclusiv

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Publicat

pe

De

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în peisajul carceral românesc, dar și un magician al molozului.

Într-o dimineață ploioasă, tipic ploieșteană, a răsărit pe firmamentul penitenciarelor o stea mai mult ciudată decât strălucitoare. Un comisar-șef cu veleități de influencer și un talent incontestabil pentru „concedii strategice”. Îl cheamă Valentin Matei, încă director la Penitenciarul Ploiești, dar cu aerul unui star de cinema aflat în pauză de filmare.

Apt limitat și management cu aer de festival (de absurd)

Matei, maestrul combinațiilor: (aici), 

(aici),  (aici), (aici),(aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici), . (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc.

„Apt limitat” – nu, nu e o glumă proastă, ci acronimul nedeclarat al stilului managerial practicat cu brio de Matei. Abuzuri, limitări, concedii medicale cu frecvență de serial turcesc, toate condimentate cu un strop de indiferență și un pumn de tupeu.

Pe holurile instituției, veștile circulă mai repede decât zvonurile despre o nouă mărire de salariu. De la costuri nejustificate la bunuri care au intrat în programul „dispari fără urme”, până la un dosar penal cu iz de popotă și gust de ciorbă reîncălzită.

Groapa de gunoi: Capodopera ecologică a la Matei (sau arta de a ascunde mizeria sub preș)

Ca prin minune, pe locul unde trebuia să se înalțe mărețul Penitenciar Berceni, a răsărit o groapă de gunoi demnă de un record Guinness. 25.000 de tone de deșeuri care zac acolo, ca un monument al incompetenței și al intereselor obscure.

Zvonurile spun că la mijloc ar fi niște personaje locale cu interese mai mari decât un munte de gunoi, personaje care au dezvoltat un talent incredibil în reciclarea relațiilor. Oare ce-o să iasă din toată această ecuație puturoasă?

Concedii medicale și pensii cu preaviz (sau arta de a dispărea la timp)

Dar specialitatea casei rămâne dispariția la timp. Concedii medicale cu duiumul, pauze strategice mai dese decât pauzele de țigară la muncă, planuri de pensie în avans, ca să fie sigur că nu-l prinde sfârșitul pe picior greșit.

Imaginea e clară: mai mult pe tușă decât la birou, mereu pregătit pentru următorul episod din telenovela „Administrație la Penitenciar”.

Întâlniri de taină: Caută Matei scăparea la Sindicate? (sau cafeaua e mai puternică decât legea?)

Și, ca un șarpe încolțit, Matei a început să caute protecție pe la sindicate. Oare cine își pune pielea la saramură pentru el?

Circulă zvonuri despre întâlniri secrete între „șefi” și „vicepreședinți” de sindicate, la cafele unde se discută mai mult despre cum să-l scape pe Matei de belele decât despre protecția muncii. Satira noastră nu confirmă nimic, doar observă cum, în lumea penitenciarelor, dosarele nu se deschid la parchet, ci la terasă, între un espresso și un cappuccino.

Zvonuri de santier: Ce secret ascund zidurile penitenciarelor? (sau cimentul e mai bun cu prietenii)

Au apărut suspiciuni cum că firmele care ridică penitenciare ar ridica și alte lucruri pe lângă, poate reputații, poate camere de locuit, poate speranțe. Știe domnul Matei ceva despre toate aceste zvonuri? În România, cimentul pare a se lega mai bine între prieteni decât între ziduri, nu-i așa?

Inimioare la greu: Managementul digital al apocalipsei (sau like-urile salvatoare)

În timp ce sistemul penitenciar se confruntă cu breșe de securitate mai mari decât o poartă de fotbal și cu tone de probleme mai grele decât muntele de gunoi de la Berceni, unii lideri descoperă frumusețea digitalului. Like-uri, inimioare, selfie-uri cu zâmbetul pe buze – ăsta-i noul manual de management!

„Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare” – un motto demn de o campanie de PR cu filtru roz, menit să acopere putregaiul din sistem.

Concluzia? Un erou modern, intre moloz și emoticoane

Așa arată managementul mirific al unei lumi unde gunoiul se adună, farfuriile dispar și inimioarele cresc exponențial. Între moloz și emoticoane, între concedii și compasiune, între tăcere și storytelling, România are un nou tip de erou: Valentin Matei, apt limitat la muncă, dar infinit în creativitate.

În sfârșit o să vină și sfârșitul! Nu-i așa, mama ZOIA? (Oricine ar fi mama Zoia..urmeaza)

Cristina T.

Citeste in continuare

Exclusiv

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Publicat

pe

De

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul Victoria? Să vedem cine trage sforile la această mascaradă!

Unde-s protestele alea sincere, măi oameni buni? Ah, parcă văd, s-au dus la odihnă veșnică! Acum avem doar spectacole regizate, cu sindicate care se dau de ceasul morții pentru drepturile noastre, dar, în realitate, vor doar să mai ciugulească niște firimituri de la masa bogaților. Unul ca Emil Pascut, de la Sindicatul Diamantul, ne dă cu tifla peste ochi și ne spune verde-n față: „Băi fraierilor, protestul ăsta e o făcătură! Vă folosesc ca pe niște marionete ca să-l dăm jos pe Bolo! Hai, pupați moaștele, și la treabă!”.

„Revendicări”? Mai degrabă gargară!

Ați văzut și voi „revendicările” alea pompoase, nu? Pagini întregi de bla-bla-uri, dar când ajungi la partea cu „ce vor polițiștii”, parcă te lovește amnezia! Câteva rânduri scrise cu picioarele, parcă le-a dictat un somnambul. Serios, măi lideri, chiar credeți că ne îmbârligați cu vrăjeli de genul ăsta? Unde-s cifrele, unde-s promisiunile concrete? Ah, da, am uitat, important e să ne plângem de „inechități”, nu să le rezolvăm!

Bolo, sperietoarea barosanilor?

Se pare că Bolo ăsta, cu reformele lui cu tot, a ajuns să-i bântuie pe barosanii care s-au înfruptat ani de zile din bugetul statului. Acum, tremură ca varga și caută disperați o modalitate să scape de el. Și ce fac? Păi, ne folosesc pe noi, fraierii, ca pe niște pioni într-un joc de șah murdar. Ne îmbie cu promisiuni deșarte, ne flutură lozinci patriotice pe sub nas și ne trimit la luptă ca pe niște carne de tun.

Circarul sef și trupa de comedie

Să fim serioși, cine mai crede în poveștile astea? Liderii sindicali ăștia, cu state vechi, care au pupat poala PSD-ului ani de zile, acum se dau mari salvatori ai neamului? Hai, să fim serioși! Mai bine s-ar pensiona și ne-ar lăsa pe noi, ăștia mai tineri, să ne batem pentru drepturile noastre cu adevărat!

Concluzia? Nu vă lăsați manipulați!

Polițiștilor, soldaților, profesorilor, pensionarilor, și tuturor celor care sunteți tentați să ieșiți în stradă pe 29 octombrie: Gândiți cu capul vostru! Nu vă lăsați manipulați de niște circari care vor doar să-și salveze pielea! Dacă vreți să schimbați ceva, organizați-vă, luptați pentru revendicările voastre concrete, nu vă lăsați folosiți ca masă de manevră într-o bătălie politică! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Anchete

Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei

Publicat

pe

De

Un gest de omenie și profesionalism al unei polițiste din Timiș a prevenit o tragedie. Dana Cristina a salvat o femeie în vârstă aflată în dificultate pe marginea unui drum de mare viteză.

Sindicatul Europol relatează un eveniment remarcabil petrecut în Timiș, unde polițista Dana Cristina, din cadrul Serviciului Criminalistic – IPJ Timiș, a dovedit că vocația de polițist nu se oprește odată cu programul de lucru.

În timp ce se afla în timpul liber, Dana Cristina circula pe centura municipiului Timișoara când a observat o persoană sprijinită de parapetul de pe acostamentul drumului. Curiozitatea profesională a determinat-o să oprească și a constatat că o femeie în vârstă, epuizată, avea nevoie să se sprijine de balustradă pentru a nu cădea. Situația era extrem de periculoasă: femeia se afla pe marginea unui drum cu trafic intens, cu o prăpastie în spate.

Reacție imediată și omenie

Dana Cristina a reacționat prompt și profesionist, așa cum ar face orice polițist dedicat:

  • A oprit și a acordat primul ajutor femeii;
  • A securizat zona pentru a evita accidentele;
  • A alertat dispeceratul pentru a solicita sprijin;
  • I-a rămas alături femeii până la sosirea echipajelor de poliție și medicale.

Un act de curaj și empatie

Gestul Danei Cristina a făcut diferența și a readus în siguranță o persoană în vârstă de 82 de ani aflată în dificultate. Sindicatul Europol subliniază că exemplul Danei ne amintește că normalitatea se clădește cu omenie, empatie și deprinderi firești de omenie. (Sava N.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv2 ore ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv2 ore ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv2 ore ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusivo zi ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv2 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv2 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv2 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Exclusiv3 zile ago

APIA, deschideți arhivele, că vă dăm pe toți la oile tunse! După ce au pus ANM la colț, fermierii 007 somează APIA să scoată cifrele jafurilor la lumină!

Alo, alo, APIA Prahova! Vă sună cunoscut? Nu? Poate vă treziți când vă vor suna fermierii la ușă, cu furcile...

Exclusiv3 zile ago

Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!

Un spital penitenciar fără medici, dar cu directori bine plătiți? Un paradox revoltător în sistemul penitenciar românesc! Director medical fără...

Exclusiv3 zile ago

Psihologii „polițiști” din MAI, o excepție europeană coruptă

Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cu privire la statutul psihologilor din Ministerul Afacerilor Interne (MAI), afirmând că modelul...

Exclusiv4 zile ago

ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”

Decizia ÎCCJ, un semnal de alarmă împotriva abuzurilor: respectarea procedurilor, esențială Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a stabilit,...

Administratie4 zile ago

Cultura și moda se îmbrățișează la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week: Ministerul Culturii susține designul românesc

Un parteneriat strategic pentru promovarea identității și inovației Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week a fost scena unui parteneriat important între Ministerul...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?

O radiografie necruțătoare a unui sistem putred, unde „cina cea de taină” a devenit o farsă publică. „Cina cea de...

Exclusiv6 zile ago

Pușcăria românească: Între reforme ‘pe hârtie’ și orgoliile umflate ale sefilor ANP – Va exploda sistemul?

În sistemul penitenciar românesc, realitatea pare desprinsă dintr-un film prost: promisiuni de reforme, tăieri de bugete și șefi cu orgolii...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv