Connect with us

Featured

Întrebarea legitimă este când anume s-a instaurat această obsesie a insecurității în establishmentul politic și militar al Rusiei

Publicat

pe

Rusia nu are nevoie de un război cu Ucraina şi Vestul. Nimeni nu ne ameninţă, nimeni nu ne atacă. O politică bazată pe promovarea unei astfel de idei este imorală, iresponsabilă şi criminală, scriu, într-o petiție lansată în Rusia, intelectuali ruși, artiști, scriitori, activiști pentru drepturile omului și istorici. Cetăţenii Rusiei nu sunt întrebaţi de nimeni. (…) Cetăţenii Rusiei sunt de facto ostaticii unui aventurism criminal. Războiul nu numai că nu corespunde intereselor Rusiei, dar este o ameninţare la adresa existenţei sale. Diplomaţia ţării nu poate lua o altă poziţie decât să respingă categoric un asemenea război, se arată în petiţie. Mai mult, generalul-colonel în rezervă Leonid Grigorievici Ivașov, președintele unei academii geopolitice rusești, a cărui candidatură la președinția Rusiei a fost respinsă din motive administrative în 2011, a precizat, într-un apel către Putin, venind din partea Adunării Ofițerilor Ruși, că suntem ofițeri ai Rusiei și cerem de la președintele Federației Ruse să renunțe la politica criminală de provocare a unui război în care Federația Rusă va fi singură împotriva forțelor combinate ale Occidentului. Nu s-ar putea spune, așadar, că vocile lucide lipsesc din Rusia. Important este dacă Putin le aude și este dispus să țină seama de ele.

Întrebarea legitimă este când anume s-a instaurat această obsesie a insecurității în establishmentul politic și militar al Rusiei.

Începuturile se regăsesc în condițiile dificile ale izbucnirii revoluției bolșevice, în fapt o lovitură de stat a unui grup relativ restrâns care pune mâna pe putere prin sânge și violență, menținându-se la putere prin forță, cu sprijinul unei noi armate revoluționare muncitoresc-țărănească, înființată de Troțki, dar și prin aparatul represiv, care a suprimat orice mișcare de contestare.

Cum spune, inspirat, disidentul sovietic Andrei Amalrik, regimul a desfășurat mai întâi eforturi colosale pentru a obliga toată lumea să tacă, pentru ca apoi să facă noi eforturi  pentru a ști, totuși, ce gândesc și vor oamenii.

Uniunea Sovietică – așa cum se dovedise măcar din timpul campaniei napoleoniene în Rusia, în 1812, dar și a Germaniei naziste, în 1941-1944 – și-a luat ca aliat spațiul, demonstrând că Rusia nu poate fi cucerită dacă există un spațiu suficient de larg în fața capitalei Moscova.

Rusia putea fi înfrântă însă în condițiile ocupării unui spațiu restrâns al teritoriului ei, cu condiția ca războiul să provoace o criză politică internă de proporții (Războiul Crimeii, Războiul ruso-japonez).

În fapt, regimul sovietic s-a instaurat sub zodia unui permanent sentiment de insecuritate al liderilor săi, pe de o parte, pentru că o minoritate și-a impus voința unei majorități pe care a trebuit să o controleze, iar pe de altă parte pentru că ilegitimitatea dobândirii puterii i-a condus la a vedea în „încercuirea capitalistă” un pericol major continuu, eforturile de a contracara această eventuală coalizare a statelor capitaliste fiind costisitoare, permanente și, mai cu seamă, întemeiate pe o propagandă asiduă îndreptată împotriva „străinului”.

Ivan cel Groaznic a fost un cârmuitor mare și înțelept (…). Înțelepciunea lui a constat în faptul că el s-a situat pe poziții naționale și nu a permis pătrunderea străinilor în țara lui, izolând țara sa de pătrunderea influenței străine. (…) Petru I a fost un mare cârmuitor, dar el a deschis prea mult poarta, permițând pătrunderea influemței străine în țară… Și, mai mult, a permis acest lucru Ecaterina. Și așa mai departe. Oare curtea lui Alexandru I a fost o curte rusească? Oare curtea lui Nicolae I a fost o curte rusească?

 Stalin, februarie 1947

Strategia lui Stalin ar putea fi rezumată, consideră istoricul Laurențiu Constantiniu, într-o excelentă lucrare pe această temă (Uniunea Sovietică între obsesia securității și insecurității, Editura Corint, 2010), prin formula securitate prin teritoriu, pentru anii 1939-1944, și securitate prin sovietizare, după 1944, când, prin avansul Armatei Roșii, liderul sovietic impune în țările est-europene regimuri staliniste după chipul și asemănarea celui de la Moscova (în Iugoslavia și Albania comuniștii reușind să ajungă la putere prin forțele proprii).

Stalin are aceeași atitudine faţă de aliaţii săi pe parcursul celui de Al Doilea Război Mondial, pornind de la permanenta insecuritate resimţită de liderii sovietici, îndată după declanşarea Revoluţiei bolşevice.

Constrânşi să treacă de la „revoluţia mondială”, pe care nu reuşiseră să o declanşeze, la formula, mai modestă, a „socialismului într-o singură ţară”, liderii sovietici s-au raportat mereu la problemele pe care „încercuirea capitalistă” le putea crea.

Teama perpetuă de o astfel de încercuire şi conştiinţa fragilităţii regimului politic au determinat leadership-ul sovietic să acţioneze permanent pentru asigurarea unui spaţiu protector la graniţele URSS.

După aceleaşi principii — obţinerea unui brâu de securitate — se va ghida liderul sovietic în politica sa în raport cu Germania, între 23 august 1939 şi 22 iunie 1941, după cum a ştiut să-şi urmărească obiectivele teritoriale şi în cadrul noii alianţe cu Marea Britanie şi SUA.

Documentele sovietice publicate în ultimii ani arată că URSS a fost intens preocupată de politica pe care urma să o aibă în vedere faţă de ţările est-europene, după înfrângerea Germaniei naziste.

În acest scop, a fost constituită, în 1943, o comisie, condusă de Maksim M. Litvinov (fostul comisar al poporului pentru Afaceri Externe şi reprezentant plenipotenţiar al URSS în SUA), menită să analizeze atitudinea pe care Uniunea Sovietică urma să o aibă într-o problemă teritorială dificilă în care dorea să se implice din motive care ţineau, în primul rând, de concepţia sovietică privind participarea la reconstrucţia postbelică a Europei în acord cu interesul constant al URSS de constituire a unui glacis strategic la frontierele sale vestice.

I.V. Maiski, fostul ambasador sovietic în Marea Britanie, căruia i s-a cerut opinia cu privire la problema transilvană, considera că România era un factor important al apărării URSS în sud-estul Europei şi că frontierele comune ale acesteia cu Bulgaria, Iugoslavia şi Ungaria erau „strategic avantajoase pentru URSS”, motiv pentru care cerea încheierea unui pact de ajutor reciproc cu România, care să includă, precis stipulat, „dreptul” URSS de a desfăşura pe teritoriul românesc „baze militare, aeriene şi navale”!

 

Să-i reamintim lui Putin aceste poziții sovietice, care se vor contura pe durata ocupației rusești, până în 1958.

Este limpede, din documentele publicate de cercetătorii ruşi, că URSS a luat în calcul mai multe variante pentru rezolvarea problemei Transilvaniei, în noua alcătuire teritorială postbelică, aplicând însă principii diferite (unul etnic, de pildă, la graniţele de est ale Poloniei, şi unul istoric la graniţele de vest, dar unul istoric-etnic în cazul Transilvaniei), inclusiv analizarea posibilităţii de a crea un stat transilvănean independent care urma să fie controlat de URSS, dar aflat „în afara oricăror uniuni regionale şi federaţii”.

Aceste dezbateri din comisia Litvinov, în 1943-1944, arată că planurile lui Stalin privind instaurarea unor regimuri politice pe deplin controlate de Moscova aveau să evolueze constant în funcţie de avansul Armatei Roşii şi atitudinea foştilor săi aliaţi din anii războiului, SUA şi Marea Britanie.

Dar, în esenţă, opiniile specialiştilor consultaţi în cadrul Comisiei Litvinov au privit, din perspectiva strictă a intereselor sovietice, cu mai multă simpatie cauza revenirii Transilvaniei la statul român, asociată însă cu obţinerea unor avantaje precise pentru URSS – aşa cum, de altfel, s-a şi întâmplat – în sensul impunerii la Bucureşti a unui guvern care să poată fi controlat de Moscova şi renunţării la pretenţiile teritoriale asupra Basarabiei şi nordului Bucovinei care ar fi revenit, astfel, Uniunii Sovietice.

Litvinov a arătat însă cât se poate de limpede că URSS ar trebui să se asigure că există „o bază şi un control” asupra oricărui guvern din țările est-europene, ca o garanţie a faptului că nu va fi urmată o „altă politică” (a se înţelege una nefavorabilă sau complet ostilă URSS!), inclusiv prin accederea acestor țări într-o alianță militară.

În februarie 1947, Stalin, ale cărui armate controlau jumătatea estică a continentului european, îi scrie cineastului său favorit, Serghei Eisenstein, subliniind nevoia de a fi precaut ca lider la „străini”, configurându-i un tablou al țarilor care acționaseră corect sau greșiseră prin atitudinea lor permisivă față de străini: Ivan cel Groaznic a fost un cârmuitor mare și înțelept (…).

Înțelepciunea lui a constat în faptul că el s-a situat pe poziții naționale și nu a permis pătrunderea străinilor în țara lui, izolând țara sa de pătrunderea influenței străine. (…) Petru I a fost un mare cârmuitor, dar el a deschis prea mult poarta, permițând pătrunderea influemței străine în țară… Și, mai mult, a permis acest lucru Ecaterina. Și așa mai departe. Oare curtea lui Alexandru I a fost o curte rusească? Oare curtea lui Nicolae I a fost o curte rusească?

Nu e de tot hazul cum meditează Stalin, în 1947, la rolul nefast al străinilor, în vreme ce armatele sale controlează jumătate din continentul european?

Implozia URSS, după nereușitele tentative de refomare ale lui Mihail Gorbaciov, a adus haos și grave crize politice și economice în imensul spațiu estic.

Rusia s-a văzut nevoită să regândească aranjamentele de securitate cu Europa care înainta acum spre frontierele puse în discuție de vechile republici unionale, în efortul lor de a-și găsi drumul spre o viață independentă.

Să o spunem limpede, pretinsele angajamente ale Occidentului cu privire la o eventuală extindere economică și militară în estul continentului, false de altminteri, nu sunt decât modalități de a introduce în tratativele diplomatice o „victimă inocentă”, Rusia.

Aceeași Rusie care evită să vorbească despre Pactul Ribbentrop-Molotov, cu aranjamentele sale secrete, și consecințele sale. Măcar acesta există, chiar dacă Moscova încă pretinde că nu-l știe!

Elțîn (care nu era sub influența alcoolului!) îi spune lui Bill Clinton, cu prilejul unei conferințe de securitate, în Istanbul, în noiembrie 1999, într-un dialog halucinant: te rog doar un lucru, lasă Europa Rusiei. Rusia e pe jumătate europeană și pe jumătate asiatică.

Clinton îi răspunde ironic: deci vrei și Asia? Elțîn, fără nicio ezitare: Da, da, Bill. Va trebui să cădem de acord și asupra acestor lucruri. Clinton, sceptic: Nu cred că europenii își doresc foarte mult asta. Elțîn insistă: Bill, vorbesc serios. Avem puterea. Rusia are puterea și abilitatea de a ști ce să facă cu Europa.

În decembrie 1999, Clinton l-a sunat pe Elțîn din Biroul Oval: îl susțin pe Putin sută la sută, a spus Elțîn. Sunt sigur că va câștiga viitoarele alegeri. Sunt absolut sigur că este un democrat și o persoană cu un suflet mare. (Tim Weiner, Nebunie și glorie. America, Rusia și Războiul politc, 1945-2020, Editura Litera, p. 203)

De 20 de ani îl vedem la lucru pe „democratul” Putin. Cu suflet mare cât să cuprindă nu doar Rusia, ci și pe vecini, mimând insecuritatea Rusiei, care ar fi „împresurată” de europeni și organizațiile lor „belicoase”.

Cu președintele Putin se va încheia, din punctul meu de vedere, jocul „insecurității” practicat de liderii sovietici și ruși în secolele al XX-lea și al XXI-lea.

Condiția esențială este ca lumea europeană, bine articulată în pozițiile exprimate, alianțele constituite și eforturile diplomatice, să dovedească fermitate. Altminteri, Rusia își va savura o victorie de etapă, deocamdată, pe care nu are niciun motiv să nu o treacă în palmaresul său nefericit. (Florin Sperlea).

Administratie

Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete

Publicat

pe

De

Un angajament pentru transparență și dezvoltare durabilă

Într-un gest de transparență deplină și responsabilitate față de cetățeni, Primarul comunei Păulești, Tudor Sandu, a dat publicității recent Raportul de Activitate pentru perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Documentul, o oglindă fidelă a eforturilor depuse de administrația locală, subliniază o evoluție remarcabilă a principalilor indicatori economico-sociali ai comunei, demonstrând angajamentul ferm al primarului pentru transformarea Păuleștiului într-o localitate cu standarde urbane. „Este o datorie de onoare să fac cunoscute principalele acțiuni de interes public realizate în anul precedent,” a declarat primarul Tudor Sandu, citat în documentul oficial.

An dificil, voință neclintită: Obstacolele depășite ale Păuleștiului

Anul 2025 a fost marcat de un context economic național și județean plin de provocări, resimțit acut și în Păulești. Măsurile de austeritate au limitat accesul la fonduri vitale din programele naționale, încetinind ritmul unor investiții esențiale. Un exemplu elocvent este amânarea proiectului pistei de biciclete, deși acesta avea finanțarea asigurată, conform Raportului de Activitate noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Mai mult, contextul politic de la nivelul Consiliului Județean Prahova nu a fost favorabil, cu proiecte deja aprobate, precum centura ocolitoare, stopate, și alocări bugetare diminuate substanțial pentru comună. Cu toate acestea, determinarea primarului Tudor Sandu și a echipei sale a rămas neclintită.

Comunitatea, fundamentul dezvoltării: Vocea cetățenilor, prioritate absolută

În ciuda acestor dificultăți, administrația locală, condusă de primarul Sandu Tudor, a reușit să consolideze o comunitate puternică, determinată să își continue dezvoltarea. Calitatea vieții reprezintă nucleul preocupărilor, cu misiunea asumată de a aduce „standardul urban” în comună și de a asigura „un trai liniștit și sigur pentru toți păuleștenii.” Această viziune este solid fundamentată pe voința comunității, confirmată de cele două sondaje de opinie realizate în cursul anului. Rezultatele acestora, detaliate în raport, atestă nu doar direcția corectă în care se îndreaptă Păuleștiul, ci și o schimbare fundamentală în modul în care administrația înțelege să își respecte cetățenii și valorile lor.

O administrație aproape de oameni: Transparență, eficiență și sprijin social

Sub viziunea Primarului Tudor Sandu, administrația locală a Păuleștiului a demonstrat un angajament constant față de cetățeni. Un exemplu strălucit este programul de Cadastru Gratuit, finanțat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 280.000 de euro. Proiectul a permis finalizarea cadastrării și înregistrării a peste 13.000 de cărți funciare, ce vor fi distribuite în scurt timp proprietarilor de terenuri și clădiri. Eficiența implementării a fost recunoscută chiar de Banca Mondială, care a calificat activitatea drept „un exemplu de bune practici,” conform raportului citat.

Digitalizarea este o altă piatră de temelie. Prin investiții în softuri și echipamente IT, Serviciul de Evidență a Populației eliberează cărți electronice de identitate încă din luna iulie a anului curent, aducând administrația în pas cu timpurile moderne. Siguranța publică a fost consolidată printr-un sistem de supraveghere video extins, ce acționează alături de Poliția Locală pentru a descuraja faptele antisociale și a crește confortul comunității.

Educația, un pilon strategic, se arată în bilanț. Pe lângă taberele gratuite la mare pentru elevii merituoși, Primăria investește masiv în modernizarea unităților de învățământ. Școala „Vlad Mușatescu” din Găgeni beneficiază de reabilitare, modernizare și creșterea eficienței energetice, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, iar sălile de clasă vor fi dotate cu mobilier nou, în parteneriat cu Consiliul Județean. Respectul pentru tradiție și vârstnici este ilustrat prin programul „Respect pentru seniorii comunei”, ce premiază cele mai longevive cupluri și păuleștenii ajunși la vârste venerabile, chiar la ei acasă, un proiect de suflet al administrației.

Păulești, un santier continuu: Investiții masive în infrastructura orașului de mâine

Apropierea de standardele urbane este imposibilă fără o infrastructură solidă, iar eforturile primarului Tudor Sandu s-au concentrat pe acest aspect vital. Programul de modernizare a rețelei stradale a fost reluat, incluzând asfaltări de drumuri noi și reabilitarea tramei afectate de lucrările la canalizare. Un angajament financiar impresionant de 14 milioane lei, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny,” vizează 11 drumuri din Păulești și Păuleștii Noi, totalizând 6,2 kilometri, după cum precizează raportul de activitate.

Extinderea rețelei de canalizare este pe cale să atingă un punct final crucial în satul Găgeni, cu finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, urmând etapa branșărilor pentru aproximativ 350 de gospodării anual. Un nou șantier a fost deschis și în cartierul Cocoșești, unde tinerii au primit loturi gratuite pentru locuințe. Viziunea pe termen lung include extinderea rețelei de canalizare cu încă 18 kilometri, pe 41 de străzi, un proiect de 16,32 milioane lei (fără TVA) finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind capacitatea administrației de a atrage fonduri europene.

Eficiența energetică este o prioritate, cu un proiect de modernizare și extindere a iluminatului public. Lămpile vechi sunt înlocuite cu tehnologie LED, estimându-se o reducere cu 40% a consumului de electricitate din comună. Principalul tronson modernizat, care traversează Pădurea Păulești, va fi inaugurat înainte de sărbătorile de iarnă.

Angajamentul față de un mediu curat se reflectă în inițiative de energie verde și reducerea poluării. După microbuzul electric școlar, Păuleștiul a implementat două proiecte, finanțate din bugetul local și AFM, pentru stații de încărcare a mașinilor electrice în multiple locații strategice din comună, o dovadă a orientării spre viitor. Siguranța pietonilor nu a fost uitată. Lucrările la trotuarele de pe Calea Unirii, în Păulești și Păuleștii Noi, au continuat, asigurând circulația în siguranță pe ambele sensuri ale celei mai importante artere.

Pentru a contracara efectele secetei și a asigura continuitatea serviciului de alimentare cu apă, a fost recepționat un nou rezervor de 500 mc la Cocoșești, crescând capacitatea totală de stocare la 2.580 mc, o investiție esențială pentru reziliența comunei, se menționează în raport.

Dincolo de proiecte: Motorul administrativ al Primăriei Păulești – Cifre și eficiență

Succesul proiectelor vizibile este susținut de o muncă asiduă în spatele ușilor închise. Raportul detaliază activitatea riguroasă a fiecărui compartiment, subliniind o bună guvernare și o orientare constantă către cetățean, partenerul și beneficiarul direct al administrației.

  • Secretariatul General a orchestrat 27 de ședințe de Consiliu Local în perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025, rezultând 106 hotărâri.
  • Compartimentul de Impozite și Taxe Locale a gestionat un volum impresionant de 6.068 de decizii de impunere centralizate, 1.900 de notificări de plată și 3.016 certificate fiscale, contribuind semnificativ la bugetul local. Doar din activitatea de urbanism, s-a atras suma de 1.252.090 lei la buget.
  • Serviciul de Evidență a Populației a eliberat 475 de cărți electronice de identitate și a gestionat un total de 1.488 de acte de stare civilă și identitate, fără abateri constatate la auditurile externe.
  • Compartimentul Asistență Socială a gestionat 224 de dosare pentru creșterea copilului și alocația de stat, monitorizarea a 22 de asistenți personali și 36 de copii cu măsuri de protecție socială, efectuând 435 de anchete sociale pentru revizuirea gradului de handicap.
  • Poliția Locală a aplicat 71 de sancțiuni (dintre care 42 amenzi în valoare de 29.000 lei), a răspuns la 246 de sesizări telefonice și 65 de apeluri 112, realizând 387 de patrulări de noapte.
  • Compartimentul de Urbanism/Amenajarea Teritoriului a procesat 520 de certificate de urbanism și 180 de autorizații de construire/desființare, consolidând o dezvoltare urbanistică coerentă.
  • Compartimentul Agricol a actualizat 7.784 de poziții în registrul agricol electronic, a gestionat peste 1.851 de cereri și petiții și a verificat peste 12.887 de documentații pentru proiectul de cadastru gratuit.
  • Echipa de Contabilitate a asigurat o gestionare financiară impecabilă, întocmind și raportând trimestrial darea de seamă contabilă și gestionând fondurile externe nerambursabile.
  • Compartimentul Resurse Umane a gestionat activitatea pentru 43 de posturi, organizând 7 concursuri de recrutare și promovare și asigurând transparența prin publicarea a 36 de declarații de avere și interese.

Un viitor luminos pentru Păulești: Angajamentul continuu al Primarului Sandu Tudor

Fiecare zi de activitate în cadrul Primăriei Păulești, sub conducerea primarului Tudor Sandu, construiește un model de bună guvernare, unde cetățeanul este nu doar partener, ci și beneficiarul direct al fiecărei decizii. Prin viziune strategică, capacitatea de a atrage fonduri și o muncă administrativă riguroasă, Păuleștiul demonstrează că provocările pot fi transformate în oportunități de dezvoltare, punând bazele unui viitor prosper pentru întreaga comunitate.

Citeste in continuare

Administratie

Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii

Publicat

pe

De

Un mesaj de responsabilitate: Grija Primarului pentru căldura și siguranța in căminele păuleștene

Pe măsură ce frigul își face simțită prezența, iar comunitatea se pregătește pentru sezonul rece, Primarul comunei Păulești, domnul Tudor Sandu, lansează un apel important și responsabil către toți cetățenii. Într-un gest de profundă grijă pentru bunăstarea fiecărei familii, Primăria Păulești subliniază importanța vitală a măsurilor de prevenție, îndemnând locuitorii să acorde o atenție sporită verificării coșurilor de fum, a sobelor și a instalațiilor electrice. O verificare simplă, realizată la timp, poate face diferența între un cămin sigur și o tragedie evitată, protejând vieți și bunuri.

Coșul de fum și soba: Scutul impotriva pericolelor de iarnă, conform recomandărilor Primăriei

Unul dintre principalele puncte de atenție, evidențiat de Primăria Păulești, vizează siguranța surselor de încălzire. „Este esențial să tratăm cu maximă seriozitate pregătirea sistemelor de încălzire. O sobă și un coș de fum bine întreținute sunt garanția unei ierni liniștite,” a transmis administrația locală, prin vocea Primarului Tudor Sandu.

Recomandările cheie pentru siguranța sobelor includ:

  • Verificarea atentă înainte de utilizare: Curățarea focarului și repararea oricăror fisuri, oricât de mici, sunt pași obligatorii.
  • Protecție suplimentară: Amplasarea unei table metalice (minim 0,70 x 0,50 metri) în fața ușiței sobei oferă o barieră protectoare împotriva scânteilor.
  • Utilizare responsabilă: Soba trebuie folosită întotdeauna cu ușițele închise, evitându-se categoric utilizarea lichidelor inflamabile la aprinderea focului.
  • Spațiu liber în jurul sobei: Hainele, mobilierul și orice alte materiale combustibile trebuie ținute la o distanță sigură.
  • Supraveghere constantă și stingere corectă: O sobă în funcțiune nu trebuie lăsată nesupravegheată, iar jarul trebuie stins complet, cenușa fiind evacuată într-un loc sigur.
  • Încălzire moderată: Supraîncălzirea sobei este un risc major și trebuie evitată, la fel și utilizarea lemnelor care depășesc lungimea recomandată.

În ceea ce privește coșurile de fum, Primăria Păulești subliniază necesitatea curățării riguroase a depunerilor și repararea fisurilor înainte de debutul sezonului rece. De asemenea, se reamintește că „un coș de fum trebuie să depășească acoperișul cu cel puțin jumătate de metru,” o măsură esențială pentru tiraj și dispersia fumului. În spațiile precum podurile, tencuirea coșului previne propagarea scânteilor, iar izolarea zonei de contact cu planșeul cu materiale incombustibile este crucială. Pentru siguranță sporită, mai ales în preajma materialelor combustibile, montarea unei site la coș este o recomandare fermă.

Instalația electrică: Lumină și căldură fără risc, sub ochiul vigilent al Primarului

O altă sursă de potențial pericol, adesea subestimată, este instalația electrică. Primarul Tudor Sandu îndeamnă cetățenii să verifice cu atenție și acest aspect al locuinței. „Electricitatea, deși invizibilă, necesită un respect deosebit. Orice improvizație poate avea consecințe ireversibile,” avertizează Primăria Păulești.

Recomandările pentru siguranța electrică includ:

  • Echipamente verificate: Utilizarea exclusivă a aparatelor electrice care sunt în stare bună de funcționare.
  • Fără improvizații: Renunțarea la prelungitoare improvizate, la fire izolate precar sau la soluții ad-hoc.
  • Siguranțe corespunzătoare: Siguranțele nu trebuie înlocuite niciodată cu sârme sau alte obiecte. Rolul lor este de a întrerupe circuitul în caz de suprasarcină.
  • Intervenții specializate: Orice lucrare la instalația electrică trebuie efectuată exclusiv de către un electrician autorizat.
  • Supraveghere: Aparatele electrice în funcțiune trebuie întotdeauna supravegheate.

O comunitate responsabilă, o iarnă fără incidente: Apelul Primarului Sandu Tudor la prevenție

Prin aceste avertismente clare și concise, Primăria Păulești, condusă de Primarul Tudor Sandu, demonstrează încă o dată preocuparea constantă pentru siguranța și confortul cetățenilor. „Grija pentru locuința dumneavoastră este o investiție în siguranța familiei. Fiecare măsură simplă de prevenție contribuie la o iarnă mai caldă și mai sigură pentru toți,” subliniază Primarul Tudor Sandu. Este un apel la responsabilitate colectivă, unde implicarea fiecărui locuitor este esențială pentru a asigura o iarnă fără incidente neplăcute în întreaga comunitate Păuleștenă. Prevenția rămâne, astfel, cea mai eficientă formă de protecție.

Citeste in continuare

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv16 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv