Anchete
Conducerea IGPR nemulțumită de acordarea majorării pentru lucrări de excepție
La sfârșitul lunii ianuarie cei din sindicatul Europol au avut parte de o nouă rundă de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române. Astfel, la ședința organizată de chestorul Benone Matei, inspector general, ni s-au transmis informațiile cu privire la centralizarea datelor primite de la inspectoratele județene de poliție rezultând un număr de 2014 indicatori acordați din totalul de 62.000 de funcții prevăzute, după cum urmează:
- 409 în cuantum de 50%;
- 396 în cuantum de 40%;
- 1209 în cuantum de 30%;
Conform art. 15 alin. 2 din Anexa VI a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, acest drept se poate acorda pentru cel mult 5% din totalul funcțiilor prevăzute în statele de organizare, astfel că raportat la cifrele de mai sus, rezultă un procent 3,24%. Să nu mai vorbim că la nivelul unor ordonatori terțiari de credite, acest procent s-a situat undeva între 2,2% și 2,5%, diferența fiind alocată la structura centrală.
Cu privire la temeinicia și obiectivitatea modului de acordare a majorării, acestia spun că în peste jumătate din județele unde au participat liderii lor de la nivelul Filialelor EUROPOL, au existat o serie de neregularități constatate, dintre care enumerăm cele mai importante:
1. Nerespectarea obligației de consultare cu privire la nominalizările formulate. Nu s-au citit notele de fundamentare, nu au existat analize punctuale și nici criterii clare pe baza cărora s-au realizat propunerile (situație întâlnită în peste 50% dintre unități);
2. Validarea unui mod de operare calificat prin care șeful de inspectorat comunică anterior ședinței de consultare numărul de indicatori alocat fiecărei subunități, iar ulterior sunt formulate propuneri în limita acestui număr. Prin această manieră, se limitează posibilitatea de a exista mai multe propuneri care să fie analizate (exemplificăm aici IPJ Timiș);
3. Nerespectarea obligației de consultare a organizației sindicale cu privire la nominalizările formulate (exemplificăm IPJ Neamț, IPJ Hunedoara);
4. Nerespectarea proporționalității personalului de la nivelul unității, ofițeri, agenți, personal contractual (situație întâlnită în majoritatea unităților);
5. Nerespectarea proporționalității între funcțiile de execuție și funcțiile de conducere (situație întâlnită în majoritatea unităților);
6. Acordarea discreționară a cuantumurilor de 50% strict pentru funcțiile de conducere și pentru ofițeri, iar procentele de 30% pentru agenți sau personal contractual. Astfel suma în bani pentru un agent este de aproximativ 230 lei în timp ce pentru un șef poate ajunge la 3500 lei (situație întâlnită în majoritatea unităților);
7. Existența unei clientele exclusiviste de șefi care beneficiază prin rotație de acest drept, din 6 în 6 luni (exemplificăm situația de la IPJ Timiș unde un șef primește pentru a 7 oară 50%);
8. Refuzul de comunicare a procentelor alocate pentru persoanele nominalizate (exemplificăm situația de la nivelul DGPMB și IPJ Timiș);
9. Refuzul de afișare a listei finale a beneficiarilor pentru a fi cunoscută de întreg personalul unității, cu scopul de a fi popularizate rezultatele care au stat la baza acordării majorării, astfel încât și alți polițiști să ia exemplu pentru ca la rândul lor să fie nominalizați pe viitor(exemplificăm ca model de bună practică IPJ Giurgiu unde lista nominală, cu funcțiile, structura, procentele a fost afișată pe rețeaua internă putând fi accesată de orice angajat);
10. Situații în care instituția s-a lăudat în mass media sau pe paginile de socializare cu rezultatele unor polițiști, dar pe care nu i-au nominalizat șefii nemijlociți pentru a beneficia de această majorare (a se vedea Neamț, Galați, Hunedoara etc);
11. S-au formulat propuneri și partea șefilor fără să existe note de fundamentare, acestea fiind întocmite ulterior (a se vedea Direcția Transporturi);
12. Situații de-a dreptul ridicole și penibile în care au fost nominalizați șefii unor structuri din care nu a fost propus niciun subaltern. Se înțelege că activitatea structurii a fost mediocră, dar în particular a excelat șeful acesteia. Este dovada clară a modului în care este înțeles conceptul de management și dovada că avem mai mulți șefi decât lideri în Poliția Română.
În aceste condiții, inspectorul general și-a însușit o parte din propunerile formulate de Sindicatul EUROPOL, sens în care a fost emisă și o notă ce vizează câteva reguli cu privire la modul în care se va realiza pe viitor această activitate. Tendința de a anunța în ultimul moment nominalizările și practica de a limita timpul pentru consultări au reprezentat paravan pentru nominalizarea unor pile, a unor șoferi personali, secretare sau a altor angajați a căror singură realizare este reprezentată de faptul că se află în „grațiile” șefilor.

Tendința însă se păstrează și la nivelul ministerului în sensul că organizațiile sindicale nu au fost consultate cu privire la acordarea acestor majorări pentru angajații din cadrul aparatului central și a Direcției Generale Anticorupție, Agenției Naționale Antidrog, DEAPBD, dar și la nivelul unor Prefecturi unde s-au atribuit „direct” prin lista scurtă, mai dezvaluie sursa citata. (Cristina T.).
Anchete
Verdict final în cazul procurorului Alin Mocioi: Cariera în magistratură se incheie după decizia ÎCCJ!
Anchete
CSM își alege conducerea pentru 2026: Tradiția invinge suspansul, fără contracandidați
Anchete
Hidroelectrica, gigantul bursier, fără conducere permanentă: Selecția CEO, un eșec răsunător
Hidroelectrica, cea mai valoroasă companie listată la Bursa de Valori București, a confirmat miercuri seara, printr-un anunț oficial transmis investitorilor, eșecul procedurii de selecție pentru funcția de director general (CEO). Decizia validă informațiile anterioare vehiculate pe surse, inclusiv de către Mediafax, și subliniază dificultatea gigantului energetic de a identifica un lider pe măsura exigențelor.
Un proces riguros, un rezultat neașteptat
Procedura de recrutare, desfășurată conform rigorilor Ordonanței de Urgență a Guvernului 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice – o obligație legală pentru companiile cu capital majoritar de stat – a fost supervizată de un expert independent. Raportarea oficială arată că acesta a finalizat evaluarea candidaților fără a propune, însă, nicio persoană pentru numire în funcție.
Standarde inalte, niciun candidat la inălțime
Analiza detaliată a inclus declarații de intenție și interviuri, bazate pe criterii clar definite anterior. Cu toate acestea, în ședința din 26 noiembrie 2025, Consiliul de Supraveghere a Hidroelectrica a constatat că niciunul dintre candidații rămași în cursă nu corespundea pe deplin cerințelor funcției de director general, având în vedere contextul operațional și strategic actual al companiei. „Menținerea standardelor de competență este o obligație legală, nu o opțiune”, se arată în comunicatul transmis de companie, care reiterează angajamentul pentru o „guvernanță solidă, transparentă și performantă”. Menționăm că procesul inițial a vizat atât funcția de director general, cât și pe cea de director financiar, însă niciun candidat nu a îndeplinit criteriile impuse.
Pe muchie de cuțit: Reluarea de urgență și conducerea interimară
Ca urmare a acestui eșec, Consiliul a decis reluarea imediată a procedurii de selecție, într-o cursă contra-cronometru pentru identificarea viitorilor CEO și CFO. Pentru a asigura continuitatea operațională, Hidroelectrica va menține măsurile interimare de conducere, atât pentru poziția de director general, cât și pentru cea de director financiar, până la finalizarea noii proceduri. Decizia Consiliului a survenit cu doar două zile înainte de termenul oficial de finalizare a selecției, stabilit pentru 28 noiembrie. Potrivit informațiilor Mediafax, doi candidați rămăseseră în cursa finală: Mihai Aniței și Radu Ioan Constantin.
Context tulbure: Scăderi de producție și schimbări de management
Acest moment delicat se înscrie într-un context complicat pentru Hidroelectrica. Primele nouă luni din 2025 au marcat o scădere atât a producției, cât și a profitului net, rezultate influențate de condițiile meteorologice nefavorabile și de o serie de schimbări succesive de management. Aceste turbulențe au fost, de asemenea, corelate cu cerințele de reformă impuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), adăugând presiune suplimentară asupra companiei de stat, care rămâne un pilon strategic al economiei românești. (Irinel I.).
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



