Connect with us

Featured

Actuala criză majoră dintre Rusia, pe de-o parte, şi SUA şi Europa Occidentală, pe de altă parte, un simplu bluf, o cacealma a lui Vladimir Putin?

Publicat

pe

E foarte posibil ca faimosul expert în strategie militară de origine română (din Arad) Edward N. Luttwak să aibă dreptate şi ca actuala criză majoră dintre Rusia, pe de-o parte, şi SUA şi Europa Occidentală, pe de altă parte, să fie doar un bluf, o cacealma a lui Vladimir Putin, care a reuşit să producă panică în Vest, la NATO şi, mai ales, în Europa de Est.

Cererile Rusiei către SUA şi NATO sunt prea extinse. Putin cere ştergerea istoriei din ultimii 25 de ani (din 1997), care au implicat extinderea NATO în Europa de Est (implicit extinderea UE, care i-a urmat), tratate şi înţelegeri multiple. Evident că SUA, nici dacă ar fi de acord, n-ar putea să-i satisfacă pe deplin pe Vladimir Putin şi pe Rusia, oferindu-le astfel securitatea de care au nevoie.

„Putin blufează în privinţa Ucrainei. Invadarea celei mai mari ţări din Europa cu mai puţin de 200 000 de soldaţi nu va pune capăt victorios crizei pentru Rusia. În loc de aşa ceva, va demara un război pe care Rusia nu şi-l poate permite. Nici o ţară europeană nu va trimite trupe, dar toate vor trimite arme” (Edward N. Luttwak – pe contul său de Twitter, 16.01.2022).

Într-o analiză percutantă, Ivan Timofeev, profesor la marea şcoală de diplomaţie MGIMO (Institutul de Stat pentru Relaţii Internaţionale de la Moscova), un foarte important expert în politica externă a Rusiei, apropiat de Putin, director de programe la Clubul Valdai, pune războiul cu Ucraina pe primul loc din trei scenarii sau opţiuni posibile pentru Rusia. Analiza lui Ivan Timofeev e cu atât mai preţioasă, cu cât e foarte clar că acesta „are urechea” lui Vladimir Putin, a lui Serghei Lavrov, a Ministerului Afacerilor Externe rus şi a generalilor.

„Primul scenariu e cel al „războiului”. În acest scenariu, Rusia va pleca de la mai multe premise […]. Armata ucraineană poate fi învinsă relativ repede. Un război prelungit poate fi evitat printr-o operaţiune-fulger. De altfel, ar fi posibil să fie împărţită ţara în două state, unul (Ucraina orientală) rămânând în orbita rusă, celălalt (Ucraina occidentală) în orbita occidentală. O altă opţiune ar fi o schimbare de regim prin forţă în Ucraina, în speranţa că nu va exista o rezistenţă masivă din partea populaţiei. Sancţiunile occidentale vor fi o lovitură dureroasă pentru Rusia, dar nu-i vor fi fatale. Avantajele obţinute pentru securitatea militară vor fi mai importante decât pagubele economice. Pagubele economice nu se vor traduce prin proteste publice în Rusia ; ele vor putea fi ţinute sub control. Prestigiul autorităţilor va creşte pentru că vor fi rezolvat o sarcină istorică majoră. Sancţiunile împotriva Rusiei vor continua să compromită încrederea în sistemul financiar centrat pe Statele Unite. Rusia va putea exista ca „fortăreaţă”. Ieşirea ei din economia globalizată este posibilă şi chiar de dorit. Occidentul însuşi este în declin. Moartea sa iminentă e inevitabilă. O victorie în Ucraina ar da o nouă lovitură autorităţii Statelor Unite şi Occidentului, şi ar accelera retragerea lor de pe scena mondială. În acest scenariu, trebuie să ne aşteptăm la o ruptură radicală a relaţiilor dintre Rusia şi Occident, incomparabilă cu orice criză precedentă” („Ukraine. Trois scénarios possibles suite à la réponse de Washington”, le sakerfrancophone.fr, 31.01.2022 – sursa : Club Valdai).

Iată şi al doilea scenariu, numit de autor „al tensiunii permanente” : „Costurile unei soluţii militare la chestiunea ucraineană sunt estimate ca fiind prea mari. Chiar în caz de înfrângere rapidă a forţelor armate ucrainene se pune problema controlului teritorial. Regimul fantoşă va avea nevoie de un important aport financiar. În acelaşi timp, el va fi cu certitudine ineficace şi corupt. Ţinând cont de pagubele aduse de sancţiuni, alimentarea regimului va agrava penuria deja existentă de resurse chiar în interiorul Rusiei. Nici controlul complet al teritoriului Ucrainei nu va împiedica Occidentul să formeze şi să înarmeze formaţiuni ucrainene în teritoriile adiacente, finanţând astfel o vastă reţea clandestină în Ucraina. Războiul va provoca declinul economic al teritoriilor ocupate, ceea ce va face populaţia şi mai receptivă la propaganda occidentală. Dacă regimul prooccidental va conserva o parte din teritoriu, conflictul se va permanentiza. În acelaşi timp, nu se va rezolva nici una dintre problemele de securitate ale Rusiei, iar aceste probleme se vor înmulţi din pricina militarizării Europei de Est. Stabilitatea internă a societăţii ruse nu e garantată date fiind pagubele economice provocate de sancţiuni, de costurile războiului şi de asistenţa acordată Ucrainei […]. Rolul mondial al Occidentului e în declin. Pentru Statele Unite, regiunea Asia-Pacific este efectiv o prioritate crescândă. Dar asta nu înseamnă că Occidentul e atât de slab încât să nu-i poată provoca pagube substanţiale Rusiei. Nimic nu garantează că sancţiunile împotriva Rusiei i-ar aduce un prejudiciu capital Occidentului. În Europa, Occidentul dispune de rezerve importante pentru a îngrădi Rusia chiar în caz de rivalitate cu China. Sprijinul Beijingului pentru Rusia nu e garantat în caz de război […]. Menţinerea unei tensiuni permanente în relaţiile cu Occidentul poate da rezultate. Cel puţin puterile occidentale vor începe să asculte la ce spune Rusia. Tensiunea e un instrument util în diplomaţie. E necesar ca tensiunea să fie menţinută la graniţele Ucrainei, dar ea trebuie aplicată şi în alte regiuni – America Latină, Orientul Mijlociu, regiunea Asia-Pacific (cu China) şi Africa. Pe cât posibil, Rusia poate opera prin campanii relativ ieftine dar eficace, asemănătoare cu operaţiunea rusă din Siria” (idem).

Ultimul scenariu, al treilea, este intitulat „Zâmbiţi şi salutaţi” : „Ucraina este un activ toxic pentru Occident. Ajutoarele majore acordate sunt furate, iar instituţiile sunt în continuare corupte. Ţara nu e un furnizor, ci un consumator de buget securitar. Aderarea sa la NATO e contraproductivă pentru bloc din cauza conflictelor nerezolvate şi a contribuţiilor îndoielnice la securitatea comună. Ucraina este, dimpotrivă, o sursă de probleme. Sprijinirea ei e jenantă şi costisitoare. Dacă Occidentul o porneşte pe această cale, Ucraina va face din NATO o structură şi mai dezechilibrată, în care va creşte numărul specialiştilor „în fente”. Cât timp se va afla în sfera occidentală, Ucraina va fi condamnată să se degradeze şi mai mult. Va avea loc o „moldavizare a Ucrainei”, adică un exod al cetăţenilor către Vest, şi un regres al economiei sale. Occidentul n-are nici un motiv să susţină financiar Ucraina multă vreme. Ajutorul va scădea pe măsură ce poziţia Ucrainei va coborî pe lista de priorităţi a Occidentului. Fără intervenţie militară, Ucraina se va degrada, va deveni o ţară periferică şi o prioritate de rang trei pe agenda globalistă. Rusia dispune de capacităţi militare suficiente pentru a opri orice ameninţare venind dinspre teritoriul Ucrainei şi dinspre ţările NATO. Chiar fără a utiliza arme nucleare, Rusia poate, în cadrul unui conflict regional, să provoace pagube inacceptabile rivalilor săi din Europa. Controlul Crimeei îi asigură dominarea Mării Negre” (idem).

Toate cele trei scenarii pentru Ucraina avansate de profesorul rus sunt încă opţiuni posibile pentru Vladimir Putin şi pentru conducerea colectivă de la Kremlin. Deocamdată, ruşii se pot felicita că au pus în discuţie toate angajamentele de securitate şi economice din Europa de Est de după 1997. România, în panică, şi-a arătat disponibilitatea de a face „porţi deschise” la Deveselu. Teama de o lovitură neanunţată de la distanţă şi-a spus cuvântul. Ruşii pot obţine o emasculare militară a NATO în cele trei ţări baltice (Lituania, Estonia, Letonia), în România şi în Bulgaria, poate nu în Polonia, dacă nu chiar să forţeze NATO să se retragă complet. Relaţiile Rusiei cu Ungaria par bine aşezate pe termen lung.

Din analiza lui Ivan Timofeev rezultă că nici relaţiile dintre Rusia şi China nu sunt chiar atât de bune, de clarificate, de întinse pe cât s-a tot spus. Nu trebuie uitat că dezintegrarea Uniunii Sovietice s-a făcut în primul rând cu ajutorul Chinei, la iniţiativa lui Richard Nixon şi a lui Henry Kissinger. Ruşii nu au uitat. Ridicarea economică formidabilă a Chinei s-a făcut şi pe spatele prăbuşirii URSS. Ţine SUA să arunce Rusia în braţele Chinei şi să-şi fabrice astfel un inamic invincibil ?

Marea rivalitate economică a SUA azi e cu China şi în nici un caz cu Rusia. Prin presiunea militară din Europa de Est şi din Ucraina, SUA vrea să obţină o neutralitate (cel puţin) a Rusiei în conflictul său cu China. În actuala criza, de fapt, nu e vorba doar de Ucraina (un fel de Cuba pentru SUA la frontierele Rusiei), ci de mult mai mult. Şi nu e exclus ca ţinta finală a întregii telenovele să nu fie Rusia, ci China. Deocamdată, Vladimir Putin a reuşit magnific lovitura sa de bluf. Miza Ucraina pentru SUA, Occident şi NATO e cel puţin suspectă, exagerată. Există alte negocieri complet necunoscute publicului ? Ce au negociat Biden şi Putin la Geneva în iunie 2021, însoţiţi de delegaţii foarte extinse ?

Putin blufează împreună cu americanii ? Este actuala criză doar o comedie americano-rusă care ascunde înţelegeri majore, prieteneşti care vor urma şi care vor schimba faţa Europei şi a lumii ? Americanii au investit masiv (militar) în Europa de Est şi au ce negocia cu ruşii. Cum am văzut, o invazie a Rusiei în Ucraina, perfect realizabilă, este catastrofală pentru invadator. Din mai multe motive, care ţin de starea economică a Ucrainei, de sancţiuni economice europene şi americane la adresa Rusiei. O invazie în Ucraina nu-i rezolvă Rusiei problemele de securitate. Pe de altă parte, o continuare pe termen nedefinit a crizei e şi ea perdantă pentru toată lumea, pentru Ucraina, pentru Rusia şi pentru economiile occidentale.

Rămâne doar soluţia unor negocieri spectaculoase, care să rezolve toate problemele pentru toată lumea. Ceea ce ar trebui să se întâmple până la urmă : o largă conferinţă de securitate, comparabilă cu Ialta 1945 sau cu Helsinki 1973-1975.

Petru Romoşan

Exclusiv

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Publicat

pe

De

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici)(aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici),   (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),  (aici) , etc

De la „verificări, studii și certificări” la „bună-voie și duplicitate”: România, statul în care sistemul antigrindină e doar o păpușă de gutui pentru furtișaguri fiscale și dispute politice!

Ce adevăr ascuns sub țesătura de minciuni?O radiografie brutală a jafului sistemului

Prin  memoriul înaintat de Asociația Producătorilor Agricoli de Cereale și Plante Tehnice Prahova (APACPT-PH), se face o sesizare extrem de clară și dură către autoritățile responsabile de gestionarea și controlul sistemului antigrindină. În numele fermierilor pe care această schemă i-a lăsat fără recolte și, implicit, fără venituri, se cere verificarea cu minuțiozitate a legalității activității AASNACP și, în special, a modalității în care se utilizează fondurile publice alocate acestui proiect.

Ce anume cer fermierii?Realitatea de pe teren nu se potrivește cu farsa oficială.

Se solicită, în primul rând, ca această instituție să facă un studiu real, independent și complet, asupra impactului activităților sale asupra mediului, asupra regimului precipitațiilor și asupra economiei agricole. În plus, se insistă asupra respectării legii și a reglementărilor europene și naționale pentru folosirea fondurilor publice.

Ce nerealizare gravă detectează fermierii?Refuzul sistematic al AASNACP de a realiza un studiu de impact, în condițiile în care toate normele europene și naționale impun acest lucru.

Conform prevederilor Art. 1, alin. (2) din Legea nr. 173/2008, toate activitățile desfășurate în cadrul intervențiilor în atmosferă trebuie să fie în concordanță cu recomandările Organizației Meteorologice Mondiale (OMM). La acestea se adaugă anexele și reglementările specifice stabilite în Legea nr. 292/2018, ce vizează evaluarea impactului asupra mediului și asupra resurselor naturale.

Ce spun normele?Cercetare, validare, consultare și monitorizare

OMS insistă ca toate activitățile de modificare a vremii să fie fundamentate științific, bazându-se pe studii continue și experimente validate de comunitatea științifică, nu pe funcționarea unor simple stații de trageri de rachete, fără a se ține cont de ce spun și alți specialiști independenți. În plus, orice operațiune trebuie să fie precedată de consultări cu părțile interesate — fermieri, localnici, operatori eco — și urmată de monitorizare și evaluare.

Ce nu face însă AASNACP?Niciunul dintre acesti pași nu a fost respectat.

Raportări despre impactele asupra mediului, despre reducerea precipitațiilor sau despre reducerea secetei nu există. Mai mult, aceste activități sunt bazate pe măsurători provenite de la stații care acoperă doar o zonă nesemnificativă în raport cu efectul real, dar toți oficialii preferă să se ascundă după „date personale” și alte scuze studiabile.

Alte aspecte serioase: Firmele și monopolul artificial

Activitatea de lansare a rachetelor antigrindină este controlată, de fapt, de o singură firmă, Intervenții în Atmosferă SA, care consumă peste 80% din bugetul alocat! În fapt, toate licitațiile și licențele sunt direcționate către această societate, acoperind, astfel, o practică de monopol ilegal, deși legea cere participare și transparență pentru toate firmele interesate.

Ce mai și face această firmă?Este și operator, și proiectant, și furnizor, de parcă nu ar fi suficient, și campion pentru interesul public. Practic, sistemul devine un cerc vicios, în care interesele comerciale și politice se îngheață, în loc să se modernizeze și să devină eficient. Întreaga schemă pare scoasă dintr-un film prost — un joc de mase pentru sifonarea banilor publici, unde cineva, susținut de influențe și legături cât un rahat de bocanc, controlează tot.

De la ce a început totul?La aproape 20 de ani de la înființare, sistemul încă nu are un studiu real și serios de impact.

Legislația stabileste clar că peste 5 ani de funcționare, sistemul trebuie să fie supus unei evaluări de mediu și impact social — însă, de facto, autoritățile preferă să ascundă aceste adevăruri, preferând să continue cu litigii și raportări false. Bilanțurile își schimbă cifrele în funcție de interesele grupului, iar adevărata măsură a eșecului e tăinuită eficient.

Și, ce ne mai oferă sursele?O gazdă plină de contraziceri, cifre false și promisiuni neîmplinite.

De exemplu, în documentele oficiale, suprafața protejată raportată în 2023 este de 2,3 milioane de hectare, cu un cost de 18 euro per hectar, sumă care sigur face să se ridice tot bugetul pentru bătaia de joc. În realitate, însă, de ani de zile, studiile independente și rapoartele întocmite de organisme neutre arată că suprafața reală protejată este de doar 403.732 hectare — adică de aproape 6 ori mai mică. Practic, delapidarea bugetului e făcută cu echipă, nu cu minciuna singură.

Ce spun cifrele?Că sistemul a fost folosit în mod abuziv, reducând artificial, sau chiar absurd, suprafețele de intervenție pentru a justifica cheltuiala. Costurile reale, dacă le-am calcula, ar fi nesustenabile, iar impactul mediului, catastrofal.

Unde e adevărul?Ascuns, blocat și negat de fiecare dată când cel puțin un fermier cere explicații.

De exemplu, dacă te uiți pe raportul realizat de Centrul de Monitorizare a Biodiversității din Cluj, vedem o imagine clară: în realitate, zona protejată de sistem se limitează la mai puțin de 400.000 de hectare, dar cifrele oficiale spun altceva. Toate delimitările sunt artificiale, menite a spori artificiul „eficienței” și a justifica milioane și milioane de euro sifonate pe scheme groase.

Ce înseamnă asta concret?Faptul că sistemul antigrindina a fost transformat într-un fel de funie cu care se trag în piept fondurile publice, în timp ce efectele asupra mediului și asupra agriculturii reale sunt nule sau negative.

Ce ne mai spune tabu-ul?Refuzul AASNACP de a face transparent studiul de impact asupra precipitațiilor și a mediului.

Toți fermierii și activiștii știu că, de aproape un deceniu, cer oficial această evaluare. Dar autoritatea preferă să nu ducă la bun sfârșit această obligație legală. În schimb, păstrează misterul, blochează orice dezbatere și ascunde rezultatele studiilor care PROBABIL ar demonstra că intervențiile în atmosferă au efecte devastatoare — reduc ploaia, provoacă secetă, îndepărtează recoltele și afectează sănătatea ecosistemului.

Și, ce fac procurorii?Se prefac că nu văd, iar cercetările de la DNA sunt mai mult o mitologie urbană, decât o realitate a luptei împotriva mafiei ploii.

Concluzie: Rachete de țuțer și minciuni subvenționate — România, țara unde mafia plouă cu bani publici și seceta e doar o poveste de adormit copiii

De 20 de ani, sistemul antigrindină rămâne o schemă gigantică de sifonare a fondurilor publice, cu un puhoi de minciuni, manipulați ieftin și promisiuni neonorate. În loc să fie un instrument științific și eficient, se transformă într-un alat de opereta politică, o păcăleală de proporții, care a adus doar secetă, inundații și pierderi uriașe pentru fermieri.

Autoritățile preferă să ascundă studiile, să manipuleze cifrele și să protejeze interesele personalului corrupt. În loc de un sistem transparent, avem parte de un „joc de umbre”, în care doar cei mai fiți fraudatori au de câștigat, iar agricultură românească ajunge să fie doar un simplu spectacol trist de teatru.

Ce urmează? O reformă adevărată sau încă o tactică de mușamalizare?

România trebuie să se trezească și să-și dea seama că nu mai are timp de experimente și șmecherii. Întrebarea este dacă DNA-ul va face pasul decisiv și dacă justiția va deschide ochii și va trimite mafioții la răcoare. Sau dacă, din nou, vom continua să ne mintim singuri, până la următoarea secetă sau inundație care ne va zdruncina din temelii.

Așadar:
Hoții de ploaie să știe că timpul lor a expirat. Nu mai e loc de scuze, nu mai e loc de promisiuni goale. Demnitatea fermierilor și sănătatea mediului trebuie să primeze, altfel vom rămâne doar niște spectatori la un spectacol grotesc, total alimentat de mafie, politicieni corupți și funcționari incompetenți.

N-o să ne oprim aici. Împreună, vom continua să deranjăm, să scoatem la iveală pe cei care ne fură viitorul și să cerem justiție adevărată. Pentru că, dacă nu o facem noi, nici un robot sau rachetă nu o va face! (Cristina T.).

Citeste in continuare

Exclusiv

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Publicat

pe

De

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!”

„Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!

Radu Marinescu a dat tonul unei epurări fără precedent în Poliția Penitenciară. „Tartorul” – căruia îi vom respecta dorința de a nu-i menționa numele, dar pe care îl știe toată lumea – a fost detronat în aprilie 2025, deși se agăța disperat de un „mandat” prin împuternicire. A mințit, a promis, a sperat… dar s-a dus.

În doar cinci luni, Bogdan Burcu a început să curețe sistemul de paraziții care l-au sufocat ani de zile. „Mobilitățile” recente din top-management arată că directorii toxici sunt aruncați la gunoi. FSANP aplaudă curajul celor doi lideri, Marinescu și Burcu, care au decis să nu mai tolereze mizeria.

Anii de jaf și incompetență: un dezmăț fără limite!

Sub o conducere ANP preocupată doar de propriile buzunare, corupția a explodat. Corpul de Control al Ministrului Justiției (CCMJ) a dezvăluit, după o investigație de trei luni, că instituția era un focar de abuzuri, falsuri și incompetență crasă. Sute de pagini de rapoarte documentează neregulile, o rușine pentru o instituție care ar fi trebuit să fie un model de rigoare.

Dar odată cu venirea lui Radu Marinescu la Ministerul Justiției, dezmățul s-a oprit. Corupția și abuzurile au început să seacă, iar impostorii tremură pe scaune. Unii au căzut deja, iar alții îi vor urma.

Lașii se ascund, slugile plâng!

Unii, mai slabi de înger, au fugit la pensie, „îmbolnăvindu-se” subit când au văzut că trebuie să dea socoteală. Și-au abandonat slugile, incapabile să se apere. Dar armata de oameni cinstiți din sistem e gata să lupte cu lichelele care l-au infestat.

FSANP, gata de luptă: „Nu ne vom da bătuți!”

FSANP este un zid împotriva nedreptăților. Am încasat lovituri, dar am răspuns cu vârf și îndesat. Cu legea și principiile de partea noastră, nu vom pierde acest război. Ca lider al FSANP, garantez că voi lupta pentru valorile noastre.

Marinescu și Burcu: „S-a terminat! Nu mai merge!”

Administrația Națională a Penitenciarelor, sub conducerea lui Bogdan Burcu și cu sprijinul lui Radu Marinescu, a demonstrat că are puterea să curețe sistemul de gunoaie. Este un semnal clar că nu mai e loc pentru corupți, pentru impostori. Sistemul începe să respire din nou.

Felicitări ANP-ului! Felicitări MJ-ului! Felicitări Bogdan Burcu! Felicitări Radu Marinescu! (Cerasela N.).

Citeste in continuare

Exclusiv

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

Publicat

pe

De

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze

Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor mesaje incomplete și eronate, generează un climat de nesiguranță și haos în rândul angajaților, atrage atenția Emil Pășcuț de la Sindicatul Diamantul. Mai mult, incapacitatea unor lideri sindicali de a descifra mesajele MAI, de a identifica informațiile lipsă cu ajutorul legii, amplifică și mai mult această stare de confuzie.

Sindicatele, între vaiete nefondate și euforie naivă

„Unii (MAI) spun niște prostii trunchiate, jumătăți de adevăr care nu reprezintă adevărul”, acuză Pășcuț. Alții preiau aceste informații distorsionate și oscilează între două atitudini emoționale:

  • Văicăreală: Lipsită de argumente raționale și juridice, însoțită de amenințarea cu plecarea a 17.000 de polițiști.
  • Euforie: Generată de promisiunile unui politician duplicitar, care asigură că nu va accepta creșterea vârstei de pensionare.

Pășcuț: „Vârsta standard de pensionare nu poate fi crescută!”

În acest haos informațional, Emil Pășcuț clarifică: „Vârsta de pensionare ‘standard’ nu poate fi crescută. Ea este deja fixată la 65 de ani, egală cu vârsta standard de pensionare din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii”. Așadar, anunțul MAI privind creșterea vârstei de pensionare este fals, înșelător și rezultatul unor incompetenți incapabili să folosească termenii juridici adecvați.

Reducerea vârstei standard de pensionare este reglementată inclusiv de Legea 360/2023 privind pensiile civile, deci nu este un favor excepțional acordat doar polițiștilor și cadrelor militare. Justificarea generală pentru reducerea vârstei de pensionare, în ambele sisteme, public și militar, este speranța mai mică de viață.

Condiții speciale: Structurile de suport, privilegiate nejustificat

Singurul aspect care ar trebui reevaluat în MAI este acordarea condițiilor speciale (care atrag vechime virtuală de 6 luni la an) structurilor de suport, în mod egal cu polițiștii operativi. Deși suportul este util, aceste structuri și-au însușit toate drepturile și beneficiile recunoscute polițiștilor, profitând de puterea pe care o au în MAI. Un exemplu elocvent este majorarea Bayraktar, unde structurile de suport au obținut procente mai mari decât structurile operative. Un alt exemplu este suplimentul de anticorupție, încasat fraudulos de structurile de suport din DGA.

Pășcuț: „O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport”

Structurile de suport și cele operative sunt grupuri distincte de interese, aflate în dezechilibru. O reformă reală presupune restabilirea echilibrului între operativi și suport. Echilibru nu înseamnă egalitate! Fără restabilirea acestui echilibru, MAI nu va avea progres nici peste 100 de ani, avertizează Emil Pășcuț. (Cristina T.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv10 ore ago

Antigrindina S.R.L.: Rachete, minciuni, secetă: țara care și-a vândut ploaia pe nimic și a rămas cu seceta

Mafia rachetelor și a minciunilor: Rachete, minciuni și secetă: Cum ‘Antigrindina S.R.L.’ a secat fermierii de bani (AICI), (aici),  (aici),  (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici) e (aici),  (aici),   (aici), (aici),  (aici), (aici),  (aici),  (aici), (aici), (aici), ...

Exclusiv12 ore ago

PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!

Radu Marinescu și Bogdan Burcu, Nemesis-ul șpăgarilor: „Vă vom curăța, până la ultimul!” „Tartorul” a crăpat! Festinul corupției, oprit brusc!...

Exclusiv12 ore ago

Comunicare defectuoasă în MAI: Haos și nesiguranță alimentate de lideri sindicali confuzi

MAI, campion la mesaje trunchiate și confuze Incapacitatea cronică a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) de a comunica profesionist, transmiterea unor...

Exclusiv12 ore ago

Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!

România, colonie penală cu gust de Coca-Cola: O afacere murdară, unde apa de canal e la modă, iar politicienii locali...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!

Când pușcăria devine groapa de gunoi a incompetenței Penitenciarul Ploiești, sub conducerea eternului împuternicit Valentin Matei, nu mai este doar...

Exclusivo zi ago

Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților

Emil Pășcuț, lider sindical, dezvăluie scenariile posibile și atrage atenția asupra privilegiilor nejustificate ale structurilor de suport. Declarațiile publice ale...

Exclusivo zi ago

Salvare pe ultima sută de metri: Polițiștii angajați în 2022 rămân în sistem încă un an datorită unei ordonanțe de urgență

Sindicatul Europol dezvăluie eforturile pentru evitarea pierderii a peste 100 de polițiști gata formați, angajați pe perioadă determinată. Zeci de...

Exclusiv2 zile ago

ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor

Un studiu intern al ANP aruncă o lumină crudă asupra sistemului penitenciar românesc. Pensionări masive, moral la pământ și nemulțumiri...

Exclusiv2 zile ago

Prahova penală: Cum un sef de poliție transformă mita în… inșelăciune!

După Decizia ICCJ, corupția își găsește refugiu la IPJ Prahova După ce Înalta Curte de Casație și Justiție a mai...

Exclusiv2 zile ago

Ciuruitorul de Ploiești revine la Notariat! Lupu Marioara, Nichita și ‘fleacul’ de sute de inimi frânte

Marioara revine la ‘ciuruit’: Ce mai vinde Regina Țepelor imobiliare la 76 de ani? Zilele trecute, un fior a străbătut...

Exclusiv2 zile ago

Rachete antigrindină – De la tun la Bălăcăneanca, un memoriu-bombă aruncă mafia în aer!

Fermierii prahoveni, mai sănătoși la cap ca Guvernul – Cer respectarea legii și nu otrava în cer! Rachete, minciuni și...

Exclusiv2 zile ago

EXCLUSIV: Președintele FSANP trage un semnal de alarmă cutremurător din interiorul sistemului penitenciar: „ANP are nevoie de terapie urgentă!”

Un articol manifest exploziv, semnat de Cosmin Dorobanțu, Președintele Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), dezvăluie o realitate...

Exclusiv2 zile ago

Ploieștiwood: Un musical interlop cu șpăgi, limuzine și „Fecioare Maria” corupte (sau cum să râzi de te doare de Ploiești)

Ploiești, Ploieștiwood! Nu-i Hollywood, dar are farmecul lui, un farmec toxic, e drept. Aici, în loc de Oscaruri, avem dosare...

Exclusiv3 zile ago

Penitenciarele românești: Circul groazei continuă!

O scrisoare anonimă de pe site-ul penitenciare.info a detonat bomba: sistemul penitenciar e mai putred decât brânza cu mucegai! Ofițeri...

Exclusiv4 zile ago

Cănărău, Terminatorul Poliției Române: Se întoarce la IPJ Neamț, spre groaza mafiei din sistem!

După ce a fost mazilit, umilit și scuipat de șefii IPJ Neamț, liderul sindical Ioan Cănărău revine în forță, mai...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv