Connect with us

Featured

Pericolul „Centrului” de ascultări al SRI, folosit în procesele penale – „o unitate militară ce nu se supune regulilor civile” Citeşte întreaga ştire: INTERVIU. Pericolul „Centrului” de ascultări al SRI, folosit în procesele penale – „o unitate militară ce nu se supune regulilor civile”

Publicat

pe

SRI nu are ce să caute în procesele penale, iar principala problemă este că „ascultările” și interceptările vor fi realizate de un centru nereglementat legal, argumentează Dana Gîrbovan, președinta Uniuniii Naționale a Judecătorilor din România, într-un interviu pentru cititorii Libertatea, confirmand in totalitate dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova pe aceasta tema.
Recenta adoptare de către Camera Deputaților a unui proiect de lege referitor la punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal, a stârnit o dezbatere publică.
Legea aprobată de deputați este de fapt o ordonanță de urgență adoptată acum cinci ani de Guvernul Cioloș, ca urmare a unei decizii a Curții Constituționale, care stabilea că SRI nu poate fi organ de urmărire penală. A trecut în același an de Senat, prin adoptare tacită și de atunci a fost ținută în Camera Deputaților. Până zilele trecute. Dana Gîrbovan este președinta Curții de Apel Cluj, șefa UNJR și unul dintre magistrații cu o preocupare constantă față de tema neamestecului serviciilor secrete în justiție. Dana Gîrbovan „Un Centru care nu există din punct de vedere juridic” – Doamna judecător Gîrbovan, ce vi se pare cel mai important pentru public din ce se petrece acum? – Cel mai grav este faptul că OUG 6/2016 dispune ca, în continuare, interceptările să se facă prin intermediul unui centru de interceptări creat printr-o decizie CSAT strict secretă, centru aflat în subordinea Serviciului Român de Informații, o unitate militară ce nu se supune regulilor civile, așa cum ar fi firesc în procedurile judiciare.  Cea mai mare problemă rămâne conferirea de competențe Centrului Național de Interceptare a Comunicațiilor, o instituție ce nu are o lege de înființare și funcționare, care să îi stabilească în mod clar natura juridică, structura, funcțiile și procedura de control.  Cu alte cuvinte, un „Centru” ce se ocupă de interceptări, dar nu este creat prin lege, astfel încât, din punct de vedere juridic, nu există, este legitimat prin acest proiect de lege, fapt ce constituie un precedent extrem de grav pentru democrație. Dana Gîrbovan, președinta Curții de Apel Cluj: Problema este atât de gravă încât a fost inclusă în cele 17 puncte din Memorandumul privind justiția din 2016, document votat de peste 80% din adunările generale ale judecătorilor din întreaga țară. Aceștia au cerut „crearea prin lege a unei autorități civile de interceptare, care să permită respectarea deplină a standardelor CEDO, în privința garanțiilor tehnice și legale”. „Interferența unui serviciu de informații în justiție încalcă flagrant dreptul la un proces echitabil” – Într-un comunicat al asociației dumneavoastră spuneți că „atribuind, astfel, unui serviciu de informaţii secret, un rol activ în procesul penal” reprezintă un „fapt de natură să afecteze drepturile fundamentale ale cetățenilor, inclusiv dreptul la un proces echitabil”. Ne puteți explica, pentru public, în ce sens? – Începând cu 2015 am militat intens contra intruziunii serviciilor de informații în justiție, plecând de la o afirmație a generalului SRI Dumitru Dumbravă din care rezulta ca înfăptuirea justiției devenise „câmp tactic” de operațiuni pentru ofițerii acestui serviciu.  De atunci am explicat constant că interferența unui serviciu de informații în justiție încalcă flagrant dreptul la un proces echitabil, dublând normele publice ale procedurii penale cu norme și proceduri secrete, așa cum era în perioada comunistă. Ulterior, au fost făcute publice protocoalele încheiate de SRI nu doar cu Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, ci și cu Inspecția Judiciară, Consiliul Superior al Magistraturii și Înalta Curte de Casație și Justiție, dezvăluind o interferență a SRI în justiție la un nivel pur și simplu de neconceput într-un stat democratic. Ca atare, în acest context de legitimă neîncredere, în care era esențial ca limitele dintre cercetare penală și activitate informativă să fie clar trasate, atribuirea unui rol activ al SRI în procesul penal ar fi trebuit să fie de neconceput. Pe de altă parte, regulile după care funcționează un serviciu de informații sunt complet diferite de cele ale înfăptuirii justiției. Dana Gîrbovan, președinta Curții de Apel Cluj: Un serviciu de informații funcționează după reguli proprii, cu atât mai mult cu cât în România ele sunt încă militarizate. Ierarhia militară, secretul operațiunilor, a surselor, a procedurilor urmate se opun prin natura lor specificului procedurii judiciare, ce se bazează pe proceduri clare, prevăzute de lege, pe principiul egalității armelor, pe independența procurorului în soluțiile date și independența deplină a judecătorilor în judecarea cauzelor. „Inadmisibil” – Ce ar fi trebui să repare această lege și nu o face din punctul dumneavoastră de vedere?  – OUG 6/2016 a fost adoptată peste noapte, la rândul ei fără dezbateri, deși este un act normativ de o importanță ridicată, ce reglementează un domeniu care, prin definiție, aduce atingere dreptului la viața privată și poate afecta dreptul la un proces echitabil.  Este vorba de domeniul supravegherii tehnice, al interceptărilor făcute prin intermediul serviciilor de informații, ce au suscitat atât de multe probleme de neconstituționalitate și încălcări ale dreptului la un proces echitabil. În primul rând, proiectul de lege păstrează formulări confuze și imprecise, ceea ce este inadmisibil în domeniul procesual penal sau în materia garantării drepturilor omului.  – Există, în opinia dumneavoastră, și alte probleme care au rămas nesoluționate? – O altă problemă importantă, ce a rămas nesoluționată, este cea a controlului privind modul de punere în aplicare în cadrul Centrului de Comunicații a supravegherilor tehnice realizate de organele de urmărire penală. Acest control a fost dat în competența președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție sau a unui judecător desemnat de acesta, deși, conform Constituției, rolul judecătorilor este unul jurisdicțional, nicidecum administrativ, asupra unor instituții din afara puterii judecătorești. Mai simplu spus, judecătorii judecă legalitatea actelor administrative emise de puterea executivă sau legalitatea actelor sau măsurilor dispuse de procuror, dar nu fac controale administrative, nici la Parchete, nici în Guvern, pentru că s-ar încălca separația puterilor în stat. Mai mult, proiectul de lege nu completează OUG 6/2016 în ceea ce privește reglementarea acestui control – ce se urmărește prin control, care este metodologia, care este structura rapoartelor etc. -, ci acestea rămân a se stabili prin regulamentul ICCJ, act administrativ infralegal ce are o cu totul și cu totul altă destinație și rațiune decât reglementarea controlului pe interceptări. Problema avizului CSM – Era necesar avizul CSM pe ordonanța inițială, aviz a cărei lipsă o reclamați? – Avizul CSM este în mod categoric obligatoriu, în temeiul art. 38 alin. 3 din Legea 317/2004, potrivit căruia: „Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizează proiectele de acte normative ce privesc activitatea autorității judecătorești”. Curtea Constituțională a reținut deja, prin decizii repetate, că procedura avizului nu este una simbolică, formală, ci o procedură cu importanță constituțională, ce ține de respectul rolului constituțional al Consiliului Superior al Magistraturii. Ordonanța de Urgență nr. 6/2016 a fost însă adoptată în data 11 martie 2016 și publicată în Monitorul Oficial din data de 14 martie 2016. Cererea, cu completările finale, de avizare, precum și propunerile legislative făcute de Ministerul Justiției, au fost trimise la CSM în data de 9 martie 2016. La 11 martie 2016, Guvernul a adoptat ordonanța de urgență, care a devenit OUG nr. 6/2016, fără a mai aștepta avizul CSM. Abia ulterior, în data de 24 martie 2016, după ce OUG nr. 6/2016 deja a fost adoptată de Guvern și publicată în Monitorul Oficial, la cererea Comisiei juridice din Senat, Plenul CSM, prin Hotărârea 326, a avizat favorabil propunerile de modificări legislative cerute de aceasta Comisie a Senatului. Polițiști necalificați pentru cercetare penală devin calificați când e vorba de supravegheri – Un alt element adus în discuție se referă la introducerea în cercetarea penală a „lucrătorilor specializați din poliție” în sfera cercetării penale. De ce considerați că acest element este neclar? – Prin Decizia 51/2016, la care se face referire în expunerea de motive a OUG 6/2016, Curtea Constituțională a decis ca activitatea de punere în executare a mandatului de supraveghere tehnică reprezintă procedee probatorii, la realizarea cărora pot participa numai organele de urmărire penală.  Curtea Constituțională a și subliniat ca „acestea din urmă sunt cele enumerate la art. 55 alin. (1) din Codul de procedură penală, respectiv procurorul, şi organele de cercetare penală speciale”. Noțiunea de „lucrători specializați din poliție” nu se suprapune cu cea de „organe de cercetare penală ale poliţiei judiciare”. Astfel, pentru a îndeplini atribuții de cercetare penală, lucrători specializaţi din Ministerul Administraţiei şi Internelor trebuie să fie anume desemnaţi în condiţiile legii speciale, și să fi primit avizul conform al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori avizul procurorului desemnat în acest sens. Mai simplu spus, deși nu toți lucrătorii specializați din poliție pot face acte de cercetare penală, aceștia pot pune totuși în executare mandate de supraveghere. Această neclaritate a legii vine în opoziție cu cerințele exprimate de Curtea Constituțională prin Decizia 51/2016,  care a calificat sintagma atacată ca „fiind lipsită de claritate, precizie şi previzibilitate, nepermiţând subiecţilor să înţeleagă care sunt aceste organe abilitate să realizeze măsuri cu un grad ridicat de intruziune în viaţa privată a persoanelor”. Or, pentru aceeași rațiune, aceleași cerințe de claritate și previzibilitate a normei ar trebuie aplicate și în această situație. Cere sesizarea Curții Constituționale – Proiectul de lege a trecut, în mod normal el merge la promulgare la președinte, ce mai poate interveni în acest proces? – Potrivit legii, cu 5 zile înainte de a fi trimisă spre promulgare, legea se comunică Guvernului, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi Avocatului Poporului şi se depune la secretarul general al Camerei Deputaţilor şi la cel al Senatului, în vederea exercitării dreptului de sesizare a Curţii Constituţionale. În cazul în care legea a fost adoptată cu procedura de urgenţă, termenul este de două zile. Curtea Constituțională se pronunță asupra constituționalității legilor înainte de promulgarea acestora, la sesizarea preşedintelui României, a unuia dintre preşedinţii celor două Camere, a Guvernului, a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Avocatului Poporului, a unui număr de cel puţin 50 de deputaţi sau de cel puţin 25 de senatori. Ca atare, ceea ce poate interveni în acest proces este exact sesizarea Curții Constituționale asupra acestui proiect de lege, de către instituțiile indicate anterior, lucru pe care asociațiile magistraților – UNJR, AMR, AJADO si APR – l-au și solicitat public pe data de 18 noiembrie 2021. „Întrebare, ce nu trebuie să rămână retorică” – Ultima întrebare: de ce credeți că Parlamentul și partidele s-au gândit să adopte acum acest proiect? – Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgență a Guvernului nr. 6/2016 privind unele măsuri pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal a fost depus la Senat pentru dezbatere și adoptare în procedura de urgență pe data de 14.03.2016. Proiectul trece de Senat prin adoptare tacită, nefiind supus la vot, și este trimis spre dezbatere Camerei Deputaților pe data de 9.05.2016. Câteva zile mai târziu, pe 16.05.2016, este prezentat în Biroul Permanent al Camerei Deputaților și trimis spre avizare, fixându-se termen pentru amendamente pe data de 26.05.2016, iar pentru depunere raport pe 7.06.2016. Se depun 3 avize, ultimul pe 28.06.2016, după care proiectul este pur și simplu îngropat la Camera Deputaților, rămânând în nelucrare. După 5 ani, intempestiv, pe data de 21.09.2021, apare un raport favorabil de la Comisia Juridică, de Disciplină și Imunități a Camerei Deputaților, iar proiectul este înscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaților unde este adoptat pe data de 16.11.2021.  Subliniez că proiectul, ce trebuia adoptat în procedură de urgență, a stat mai bine de 5 ani în Camera Deputaților și apoi a fost adoptat intempestiv, fără nicio dezbatere, și fără a fi adus nici măcar un amendament, în ciuda amplelor controverse pe care OUG 6/2016 le-a stârnit la data adoptării ei. Dana Gîrbovan, președinta Curții de Apel Cluj: În acest context, întrebarea dumneavoastră, de ce Parlamentul a adoptat acum proiectul de lege, este pe deplin legitimă, însă ea trebuie adresată membrilor Camerei Deputaților, Comisiei Juridice, conducerii acesteia, aceștia fiind în măsură să vă dea un răspuns concret la această întrebare, ce nu trebuie să rămână retorică. (Cristina T.).
INTERVIU. Pericolul „Centrului” de ascultări al SRI, folosit în procesele penale – „o unitate militară ce nu se supune regulilor civile”

Administratie

Păulești se transformă: Primarul Tudor Sandu prezintă un Bilanț robust de un an, intre provocări și realizări concrete

Publicat

pe

De

Un angajament pentru transparență și dezvoltare durabilă

Într-un gest de transparență deplină și responsabilitate față de cetățeni, Primarul comunei Păulești, Tudor Sandu, a dat publicității recent Raportul de Activitate pentru perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Documentul, o oglindă fidelă a eforturilor depuse de administrația locală, subliniază o evoluție remarcabilă a principalilor indicatori economico-sociali ai comunei, demonstrând angajamentul ferm al primarului pentru transformarea Păuleștiului într-o localitate cu standarde urbane. „Este o datorie de onoare să fac cunoscute principalele acțiuni de interes public realizate în anul precedent,” a declarat primarul Tudor Sandu, citat în documentul oficial.

An dificil, voință neclintită: Obstacolele depășite ale Păuleștiului

Anul 2025 a fost marcat de un context economic național și județean plin de provocări, resimțit acut și în Păulești. Măsurile de austeritate au limitat accesul la fonduri vitale din programele naționale, încetinind ritmul unor investiții esențiale. Un exemplu elocvent este amânarea proiectului pistei de biciclete, deși acesta avea finanțarea asigurată, conform Raportului de Activitate noiembrie 2024 – noiembrie 2025. Mai mult, contextul politic de la nivelul Consiliului Județean Prahova nu a fost favorabil, cu proiecte deja aprobate, precum centura ocolitoare, stopate, și alocări bugetare diminuate substanțial pentru comună. Cu toate acestea, determinarea primarului Tudor Sandu și a echipei sale a rămas neclintită.

Comunitatea, fundamentul dezvoltării: Vocea cetățenilor, prioritate absolută

În ciuda acestor dificultăți, administrația locală, condusă de primarul Sandu Tudor, a reușit să consolideze o comunitate puternică, determinată să își continue dezvoltarea. Calitatea vieții reprezintă nucleul preocupărilor, cu misiunea asumată de a aduce „standardul urban” în comună și de a asigura „un trai liniștit și sigur pentru toți păuleștenii.” Această viziune este solid fundamentată pe voința comunității, confirmată de cele două sondaje de opinie realizate în cursul anului. Rezultatele acestora, detaliate în raport, atestă nu doar direcția corectă în care se îndreaptă Păuleștiul, ci și o schimbare fundamentală în modul în care administrația înțelege să își respecte cetățenii și valorile lor.

O administrație aproape de oameni: Transparență, eficiență și sprijin social

Sub viziunea Primarului Tudor Sandu, administrația locală a Păuleștiului a demonstrat un angajament constant față de cetățeni. Un exemplu strălucit este programul de Cadastru Gratuit, finanțat cu fonduri europene în valoare de aproximativ 280.000 de euro. Proiectul a permis finalizarea cadastrării și înregistrării a peste 13.000 de cărți funciare, ce vor fi distribuite în scurt timp proprietarilor de terenuri și clădiri. Eficiența implementării a fost recunoscută chiar de Banca Mondială, care a calificat activitatea drept „un exemplu de bune practici,” conform raportului citat.

Digitalizarea este o altă piatră de temelie. Prin investiții în softuri și echipamente IT, Serviciul de Evidență a Populației eliberează cărți electronice de identitate încă din luna iulie a anului curent, aducând administrația în pas cu timpurile moderne. Siguranța publică a fost consolidată printr-un sistem de supraveghere video extins, ce acționează alături de Poliția Locală pentru a descuraja faptele antisociale și a crește confortul comunității.

Educația, un pilon strategic, se arată în bilanț. Pe lângă taberele gratuite la mare pentru elevii merituoși, Primăria investește masiv în modernizarea unităților de învățământ. Școala „Vlad Mușatescu” din Găgeni beneficiază de reabilitare, modernizare și creșterea eficienței energetice, cu finanțare de la Administrația Fondului pentru Mediu, iar sălile de clasă vor fi dotate cu mobilier nou, în parteneriat cu Consiliul Județean. Respectul pentru tradiție și vârstnici este ilustrat prin programul „Respect pentru seniorii comunei”, ce premiază cele mai longevive cupluri și păuleștenii ajunși la vârste venerabile, chiar la ei acasă, un proiect de suflet al administrației.

Păulești, un santier continuu: Investiții masive în infrastructura orașului de mâine

Apropierea de standardele urbane este imposibilă fără o infrastructură solidă, iar eforturile primarului Tudor Sandu s-au concentrat pe acest aspect vital. Programul de modernizare a rețelei stradale a fost reluat, incluzând asfaltări de drumuri noi și reabilitarea tramei afectate de lucrările la canalizare. Un angajament financiar impresionant de 14 milioane lei, prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny,” vizează 11 drumuri din Păulești și Păuleștii Noi, totalizând 6,2 kilometri, după cum precizează raportul de activitate.

Extinderea rețelei de canalizare este pe cale să atingă un punct final crucial în satul Găgeni, cu finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, urmând etapa branșărilor pentru aproximativ 350 de gospodării anual. Un nou șantier a fost deschis și în cartierul Cocoșești, unde tinerii au primit loturi gratuite pentru locuințe. Viziunea pe termen lung include extinderea rețelei de canalizare cu încă 18 kilometri, pe 41 de străzi, un proiect de 16,32 milioane lei (fără TVA) finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind capacitatea administrației de a atrage fonduri europene.

Eficiența energetică este o prioritate, cu un proiect de modernizare și extindere a iluminatului public. Lămpile vechi sunt înlocuite cu tehnologie LED, estimându-se o reducere cu 40% a consumului de electricitate din comună. Principalul tronson modernizat, care traversează Pădurea Păulești, va fi inaugurat înainte de sărbătorile de iarnă.

Angajamentul față de un mediu curat se reflectă în inițiative de energie verde și reducerea poluării. După microbuzul electric școlar, Păuleștiul a implementat două proiecte, finanțate din bugetul local și AFM, pentru stații de încărcare a mașinilor electrice în multiple locații strategice din comună, o dovadă a orientării spre viitor. Siguranța pietonilor nu a fost uitată. Lucrările la trotuarele de pe Calea Unirii, în Păulești și Păuleștii Noi, au continuat, asigurând circulația în siguranță pe ambele sensuri ale celei mai importante artere.

Pentru a contracara efectele secetei și a asigura continuitatea serviciului de alimentare cu apă, a fost recepționat un nou rezervor de 500 mc la Cocoșești, crescând capacitatea totală de stocare la 2.580 mc, o investiție esențială pentru reziliența comunei, se menționează în raport.

Dincolo de proiecte: Motorul administrativ al Primăriei Păulești – Cifre și eficiență

Succesul proiectelor vizibile este susținut de o muncă asiduă în spatele ușilor închise. Raportul detaliază activitatea riguroasă a fiecărui compartiment, subliniind o bună guvernare și o orientare constantă către cetățean, partenerul și beneficiarul direct al administrației.

  • Secretariatul General a orchestrat 27 de ședințe de Consiliu Local în perioada noiembrie 2024 – noiembrie 2025, rezultând 106 hotărâri.
  • Compartimentul de Impozite și Taxe Locale a gestionat un volum impresionant de 6.068 de decizii de impunere centralizate, 1.900 de notificări de plată și 3.016 certificate fiscale, contribuind semnificativ la bugetul local. Doar din activitatea de urbanism, s-a atras suma de 1.252.090 lei la buget.
  • Serviciul de Evidență a Populației a eliberat 475 de cărți electronice de identitate și a gestionat un total de 1.488 de acte de stare civilă și identitate, fără abateri constatate la auditurile externe.
  • Compartimentul Asistență Socială a gestionat 224 de dosare pentru creșterea copilului și alocația de stat, monitorizarea a 22 de asistenți personali și 36 de copii cu măsuri de protecție socială, efectuând 435 de anchete sociale pentru revizuirea gradului de handicap.
  • Poliția Locală a aplicat 71 de sancțiuni (dintre care 42 amenzi în valoare de 29.000 lei), a răspuns la 246 de sesizări telefonice și 65 de apeluri 112, realizând 387 de patrulări de noapte.
  • Compartimentul de Urbanism/Amenajarea Teritoriului a procesat 520 de certificate de urbanism și 180 de autorizații de construire/desființare, consolidând o dezvoltare urbanistică coerentă.
  • Compartimentul Agricol a actualizat 7.784 de poziții în registrul agricol electronic, a gestionat peste 1.851 de cereri și petiții și a verificat peste 12.887 de documentații pentru proiectul de cadastru gratuit.
  • Echipa de Contabilitate a asigurat o gestionare financiară impecabilă, întocmind și raportând trimestrial darea de seamă contabilă și gestionând fondurile externe nerambursabile.
  • Compartimentul Resurse Umane a gestionat activitatea pentru 43 de posturi, organizând 7 concursuri de recrutare și promovare și asigurând transparența prin publicarea a 36 de declarații de avere și interese.

Un viitor luminos pentru Păulești: Angajamentul continuu al Primarului Sandu Tudor

Fiecare zi de activitate în cadrul Primăriei Păulești, sub conducerea primarului Tudor Sandu, construiește un model de bună guvernare, unde cetățeanul este nu doar partener, ci și beneficiarul direct al fiecărei decizii. Prin viziune strategică, capacitatea de a atrage fonduri și o muncă administrativă riguroasă, Păuleștiul demonstrează că provocările pot fi transformate în oportunități de dezvoltare, punând bazele unui viitor prosper pentru întreaga comunitate.

Citeste in continuare

Administratie

Păulești, în siguranță pentru iarnă: Primarul Tudor Sandu, un apel la prevenție pentru protejarea fiecărei familii

Publicat

pe

De

Un mesaj de responsabilitate: Grija Primarului pentru căldura și siguranța in căminele păuleștene

Pe măsură ce frigul își face simțită prezența, iar comunitatea se pregătește pentru sezonul rece, Primarul comunei Păulești, domnul Tudor Sandu, lansează un apel important și responsabil către toți cetățenii. Într-un gest de profundă grijă pentru bunăstarea fiecărei familii, Primăria Păulești subliniază importanța vitală a măsurilor de prevenție, îndemnând locuitorii să acorde o atenție sporită verificării coșurilor de fum, a sobelor și a instalațiilor electrice. O verificare simplă, realizată la timp, poate face diferența între un cămin sigur și o tragedie evitată, protejând vieți și bunuri.

Coșul de fum și soba: Scutul impotriva pericolelor de iarnă, conform recomandărilor Primăriei

Unul dintre principalele puncte de atenție, evidențiat de Primăria Păulești, vizează siguranța surselor de încălzire. „Este esențial să tratăm cu maximă seriozitate pregătirea sistemelor de încălzire. O sobă și un coș de fum bine întreținute sunt garanția unei ierni liniștite,” a transmis administrația locală, prin vocea Primarului Tudor Sandu.

Recomandările cheie pentru siguranța sobelor includ:

  • Verificarea atentă înainte de utilizare: Curățarea focarului și repararea oricăror fisuri, oricât de mici, sunt pași obligatorii.
  • Protecție suplimentară: Amplasarea unei table metalice (minim 0,70 x 0,50 metri) în fața ușiței sobei oferă o barieră protectoare împotriva scânteilor.
  • Utilizare responsabilă: Soba trebuie folosită întotdeauna cu ușițele închise, evitându-se categoric utilizarea lichidelor inflamabile la aprinderea focului.
  • Spațiu liber în jurul sobei: Hainele, mobilierul și orice alte materiale combustibile trebuie ținute la o distanță sigură.
  • Supraveghere constantă și stingere corectă: O sobă în funcțiune nu trebuie lăsată nesupravegheată, iar jarul trebuie stins complet, cenușa fiind evacuată într-un loc sigur.
  • Încălzire moderată: Supraîncălzirea sobei este un risc major și trebuie evitată, la fel și utilizarea lemnelor care depășesc lungimea recomandată.

În ceea ce privește coșurile de fum, Primăria Păulești subliniază necesitatea curățării riguroase a depunerilor și repararea fisurilor înainte de debutul sezonului rece. De asemenea, se reamintește că „un coș de fum trebuie să depășească acoperișul cu cel puțin jumătate de metru,” o măsură esențială pentru tiraj și dispersia fumului. În spațiile precum podurile, tencuirea coșului previne propagarea scânteilor, iar izolarea zonei de contact cu planșeul cu materiale incombustibile este crucială. Pentru siguranță sporită, mai ales în preajma materialelor combustibile, montarea unei site la coș este o recomandare fermă.

Instalația electrică: Lumină și căldură fără risc, sub ochiul vigilent al Primarului

O altă sursă de potențial pericol, adesea subestimată, este instalația electrică. Primarul Tudor Sandu îndeamnă cetățenii să verifice cu atenție și acest aspect al locuinței. „Electricitatea, deși invizibilă, necesită un respect deosebit. Orice improvizație poate avea consecințe ireversibile,” avertizează Primăria Păulești.

Recomandările pentru siguranța electrică includ:

  • Echipamente verificate: Utilizarea exclusivă a aparatelor electrice care sunt în stare bună de funcționare.
  • Fără improvizații: Renunțarea la prelungitoare improvizate, la fire izolate precar sau la soluții ad-hoc.
  • Siguranțe corespunzătoare: Siguranțele nu trebuie înlocuite niciodată cu sârme sau alte obiecte. Rolul lor este de a întrerupe circuitul în caz de suprasarcină.
  • Intervenții specializate: Orice lucrare la instalația electrică trebuie efectuată exclusiv de către un electrician autorizat.
  • Supraveghere: Aparatele electrice în funcțiune trebuie întotdeauna supravegheate.

O comunitate responsabilă, o iarnă fără incidente: Apelul Primarului Sandu Tudor la prevenție

Prin aceste avertismente clare și concise, Primăria Păulești, condusă de Primarul Tudor Sandu, demonstrează încă o dată preocuparea constantă pentru siguranța și confortul cetățenilor. „Grija pentru locuința dumneavoastră este o investiție în siguranța familiei. Fiecare măsură simplă de prevenție contribuie la o iarnă mai caldă și mai sigură pentru toți,” subliniază Primarul Tudor Sandu. Este un apel la responsabilitate colectivă, unde implicarea fiecărui locuitor este esențială pentru a asigura o iarnă fără incidente neplăcute în întreaga comunitate Păuleștenă. Prevenția rămâne, astfel, cea mai eficientă formă de protecție.

Citeste in continuare

Administratie

Aer curat pentru Prahova: Președintele Virgiliu-Daniel Nanu, lider în lupta pentru sănătate și transparență!

Publicat

pe

De

Prahova merită să respire curat, iar acest deziderat devine o realitate palpabilă sub viziunea și determinarea Președintelui Consiliului Județean, Virgiliu-Daniel Nanu. Într-un efort continuu de a îmbunătăți calitatea vieții prahovenilor, leadershipul județului se angajează ferm în implementarea unui sistem de monitorizare a calității aerului modern, eficient și, mai ales, transparent.

Un angajament neclintit pentru sănătate: Președintele Nanu la dezbaterea cheie

Sănătatea publică și confortul cetățenilor sunt priorități absolute, iar Președintele Virgiliu-Daniel Nanu demonstrează acest lucru prin implicare directă. Ziua de ieri a marcat un moment important, prin participarea sa activă la dezbaterea publică organizată la Hotel Central din Ploiești, dedicată problematicii poluării olfactive. Acest subiect, de interes major pentru locuitorii municipiului și ai întregului județ, a găsit în Președintele Nanu o voce fermă și un susținător al soluțiilor concrete.

Viziunea viitorului: Un sistem de monitorizare inteligent și accesibil

În cadrul întâlnirii, Președintele Consiliului Județean Prahova a prezentat o viziune clară și strategică: necesitatea implementării unui sistem modern, precis și integrat de monitorizare a calității aerului. Un sistem capabil să identifice, în timp real, sursele care generează disconfortul olfactiv și să ofere o imagine fidelă a situației. „Deciziile administrative trebuie să fie fundamentate pe date corecte, verificabile și actualizate permanent,” a subliniat Nanu, evidențiind importanța unei abordări bazate pe știință și fapte concrete.

Transparență totală: Informațiile, la indemâna fiecărui cetățean

Un alt pilon central al strategiei sale este transparența totală. Virgiliu-Daniel Nanu a cerut, cu insistență, ca informațiile privind calitatea aerului să fie publicate într-un mod accesibil și ușor de urmărit de către cetățeni. Această măsură nu doar că sporește încrederea publicului, dar permite comunității să evalueze în mod direct eficiența măsurilor aplicate. O comunitate informată este o comunitate puternică, capabilă să participe activ la procesul de îmbunătățire a mediului.

Sinergie instituțională: Fără transfer de responsabilitate, doar soluții!

Conștient de complexitatea provocărilor de mediu, Președintele Nanu a reiterat importanța unei coordonări instituționale reale. „Este crucial să eliminăm orice transfer de responsabilitate între autorități,” a declarat el, pledând pentru proceduri clare, reacții rapide și intervenții bine documentate în gestionarea problemelor de mediu. Această abordare fermă asigură o colaborare eficientă între toate instituțiile implicate, transformând obstacolele în oportunități de acțiune coordonată.

Consiliul Județean Prahova, sub conducerea dinamică a Președintelui Virgiliu-Daniel Nanu, își reafirmă angajamentul de a sprijini implementarea unui sistem eficient și modern pentru monitorizarea calității aerului. Obiectivul final este clar: protejarea sănătății și asigurarea confortului prahovenilor, construind împreună un viitor în care aerul curat nu este doar un deziderat, ci o realitate palpabilă. Prahova merge înainte, spre un mediu mai sănătos și mai curat, ghidată de o viziune strategică și un leadership dedicat.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv17 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv17 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv