Featured
Supra-impozitarea apărută ad-hoc printr-o reinterpretare a legii, împinge spre faliment sectorul transporturilor rutiere din România

Deci: avem o criza politica ce se suprapune peste criza economica, cea bugetara, cea a finantelor publice si a indatorarii, iar unul dintre sectoarele cheie al economiei – ma refer la sectorul transporturilor rutiere a fost in strada, protestand legitim si perfect justificat impotriva abuzurilor ANAF. Guvernantii se fac ca nu ii aud. Ce mai lipsea? O criza de moneda, avertizata prin depasirea succesiva a minimului istoric al leului fata de Euro.
Aproape 400 de transportatori rutieri din Timișoara, Arad și Oradea au scos camioanele în stradă pentru a protesta împotriva tentativei Guvernului de a supra-impozita sectorul transporturilor din România.
Supra-impozitarea apărută ad-hoc printr-o reinterpretare a legii, împinge spre faliment sectorul transporturilor rutiere din România, singura industrie în care capitalul românesc reprezintă peste 98% și care reușește să se claseze pe al treilea loc la nivelul Uniunii Europene.
Transportatorii au protestat pe centurile orașelor Arad și Oradea împotriva unui abuz de încredere publică al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), instituție care, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele șoferilor transportatorilor români trebuie impozitate retroactiv, pe 5 ani.
,,Diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană’’ a declarat Dorin Jurjuț,vicepreședinte al Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE – 2002). ,,Suntem puși cu spatele la zid, cu ale cuvinte suntem împinși spre faliment, prinreinterpretarea diurnei ca venit salarial și solicitându-ne sume pentru ultimii 5 ani, subamenințarea sechestrului și a închiderii companiilor’’, a adăugat Dorin Jurjuț. ,,Este fără precedent. Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condițiile unor marje de profit de 2,5%-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite și nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează nicăieri în Uniunea Europeană’’, a declarat Adrian Pop – Președinte al APTE 2002.
,,Ne solidarizăm cu toți colegii noștri transportatori care au declanșat această formă de protest pentru că își văd amenințate locurile de muncă. Supra-impozitarea solicitată de ANAF, retroactiv, are două efecte: pe de-o parte amenință peste 40.000 de companii de transport românești și pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă iar pe de altă parte urmărește, de facto, o naționalizare a patrimoniului companiilor românești de transport, în beneficiul altor economii naționale’’, a mai declarat vicepreședintele APTE 2002, Dorin Jurjuț.
,,Nu ne explicăm lipsa de dialog a Guvernului și solicităm, și pe această cale, imperativ ca primul ministru, ministrul finanțelor și Președintele ANAF să vină urgent la discuții cu noi, pentru a găsi soluții. Nu cerem clemență, cerem ca în România supremația legii să fie respectată, inclusiv de către ANAF’’, afirmă Dorin Jurjuț. ,,Oamenii trebuie să înțeleagă faptul că împingerea noastră în faliment va avea ca rezultat dispariția a sute de mii de locuri de muncă din economia României și va conduce imediat la scumpiri în lanț ce se vor resimți dramatic în scăderea nivelului de trai al populației’’, a mai spus Vicepreședintele APTE 2002.
Problema recalificării diurnelor ca venit salarial a apărut și în trecut când excesele inspectorilor fiscali, în contradicție cu aquis-ul comunitar în ceea ce privește impozitarea diurnelor și îndreptate împotriva transportatorilor români au trebuit să fie corectate printr-olege a amnistiei adoptată de Parlament.
APTE 2002 consideră că și în 2021 este imperios necesară, ca măsură tranzitorie, o astfel de inițiativă legislativă pentru a repara erorile majore ale fiscului resimțite deja în piața (și nu pentru a fi iertați de o datorie care nu există) și totodată este necesară o clarificare definitivă în Codul Fiscal a regimului diurnelor astfel încât legislația în vigoare să nu mai fie interpretată abuziv, vreodată, în contradicție cu legislația europeană și pentru a nu mai dezavantaja în niciun fel competitivitatea în condiții de piață a transportatorilor români față de concurenții din Uniunea Europeană.
Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane și care contribuie printr-un excedent de balanță comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de Euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.
Având în vedere ramificațiile pe orizontală a industriei transporturilor rutiere (industria auto, leasing, service-uri, consum, contribuții la buget etc), contribuția reală a sectorului transporturilor din România depășește 10% din PIB în timp ce angajează aproape 8% din forța de muncă.
Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 a manifestat tot timpul decență în raport cu autoritățile, considerând că dialogul real este singura soluție pentru ca economia națională să nu fie afectată iar locurile de muncă și proprietatea privată să fie respectate și chiar protejate în România, aflată în criză economică. Atâta timp cât Guvernul refuză dialogul și nu își manifestă în mod real responsabilitatea față de sectorul transporturilor din România, APTE 2002, alături de alte asociații patronale, va continua să se solidarizeze cu toți cei care contribuie la sectorul transporturilor din Romania și cu alte asociații patronale care doresc, în condiții de piață, dezvoltarea sustenabilă și de durată a sectorului transporturilor din România și a economiei naționale, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani. (Cerasela N.).
Mai multe detalii (inclusiv imagini de la protest) sunt disponibile și pe pagina de facebook a Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (https://www.facebook.com/APTEAR) și pe site-ul Asociației: www.apte2002.ro. Comunicatul APTE2002 este disponbil aici.
Exclusiv
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
Exclusiv
Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor?
Anchete
Polițista Dana Cristina, erou în timpul liber: A salvat o femeie de 82 de ani pe centura Timișoarei
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 16 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”