Administratie
Ar fi trebuit să fie simbolul județului. Ar fi putut să fie un reper nu doar în Prahova. Ar fi putut să arate măcar decent, dar a ajuns unul dintre cele mai jenante orașe din țară.

Este vorba despre Ploiești, un oraș dominat de… jeg. Sună urât, nu? Asta nu-i nimic… să simțiți cum miroase, adică… pute. Și pute de indolență, de incapacitate, de interese mărunte ale unor oameni care, evident, sunt la fel de măruți precum interesele.
Nu este cazul să (re)facem o analiză, pentru că toată lumea știe cum mocirloasele administrații anterioare au contribuit la degradarea Ploieștiului. Am făcut în timp astfel de analize, așa că ar fi redundant să dublăm acest text cu încă una acest text. Până și copiii din Ploiești știu ce s-a întâmplat în celelalte mandate. Cu ”moștenirea grea” s-au luptat aproape toate administrațiile din țară, dar asta nu e o scuză pentru a le invoca permanent. Dacă e așa, cunoscută fiindu-le celor care au candidat, de ce au mai candidat?
Am ilustrat aceste rânduri cu o comparație, punând în imagine trei orașe simbol alte Prahovei: Câmpina, Sinaia și Ploieștiul. Am mai comparat în trecut Ploieștiul cu alte orașe din țară și mereu au sărit trolii ascunși sub identități cum ar fi Ștefan cel Mare, Caragiale etc., spunându-ne că nu putem compara mere cu pere. Așa e! Într-un fel aveau dreptate.
Ar fi trebuit să comparăm Ploieștiul cu rahat, autohton, nu turcesc. Ar fi trebuit, deși poate vi se pare dur și lipsit de educație, să spunem lucrurilor pe nume. Ploieștiul este de tot rahatul! Deși asta simțim cu toții, am zis să ne păstrăm în limite civilizate, poate respectând meseria pe care am ales-o. Nu mai e cazul… Nu s-a putut cu perdea, cu limbaj civilizat. De ce? Vi se pare Ploieștiul un oraș civilizat? De la cei incapabili să îl administreze, până la cei care nu au contract de salubritate, motiv pentru care își cară și varsă pubelele la colț de stradă.
De ce nu au contract? Pentru că penibilii care au tot avut frâiele în mâini nu au dorit să se pună rău cu putorile, să nu cumva să piardă voturi. Nu le-au pus poliția locală pe cârcă și nici nu i-au obligat să încheie contracte. Ar trebui să îi punem acum să măture în locul ălora pe care i-au protejat conta voturi. Au avut pârghiile și le au, dar nu le-au folosit, în schimb s-au smiorcăit în declarații și conferințe. Teatru ieftin…
Am sperat. Am tot sperat. Ba chiar am fost să și votăm. Ca să ce? Ce să votăm? Am zis că poate avem norocul celor din Sinaia. A durat ceva vreme până când primarul Oprea s-a mișcat, dar și când a făcut-o…
Am zis să încercăm precum câmpinenii. Priviți imaginea! Ani de administrație Tiseanu, într-un oraș frumos, dar aproape ruinat la propriu. În doar câteva luni, actualul primar Alin Moldoveanu a putut să se miște. Nu a umblat pe la porți străine pentru contracte de publicitate pentru prieteni, ci pentru sponsorizări în folosul urbei. Nu și-a pierdut vremea prin baruri, dând raportul unor securiști fâsâiți sau unor interlopi pițigăiați. Și iată rezultatul!
Este perfect adevărat că Sinaia sau Câmpina nu sunt ca Ploieștiul de mari, dar nici nu au veniturile Ploieștiului. Se păstrează oarecum proporțiile, așa că putem compara merele cu perele. Scuze! Merele cu rahatul și gunoiul…
Sursa: Observatorul Prahovean
Administratie
Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea
Administratie
Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.
Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane
Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.
Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere
Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.
Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei
Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.
România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia
Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.
Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor
În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).
Administratie
România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.
Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic
Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.
Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene
În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.
Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?
Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.
România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”
Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 9 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare