Connect with us

Featured

Exiva directorului general bate legea , cât și autoritatea experților din comisiile de expertiză medico- militară a capacității de muncă.

Publicat

pe

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Fiind 36 de directori imputerniciti, in prag de examen, cum credeți că se va aplica adresa? Evident că va fi pusă in aplicare, desi cei in cauză pot uzita de prevederile art. 4, alin.3, din Legea 145/2019, sens in care răspunderea va fi in solidar.
In mod normal o astfel de abordare, intr-o țară sănătoasă, nici măcar nu putea fi luată in calcul. Un drept stabilit prin lege poate fi modificat, suspendat, sau anulat, tot printr-un act de acelasi rang, dar la noi un sef de institutie este echivalentul Parlamentului.

In data de 13.08.2021, prin adresa nr. 47.836, directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor dispune directorilor penitenciarelor să suspende , până la noi dispoziții, ” rezoluționarea” oricăror solicitari de incetare a raporturilor de serviciu prin pensionare, având ca temei clasarea ca Apt Limitat.

Exiva directorului general bate legea , cât și autoritatea experților din comisiile de expertiză medico- militară a capacității de muncă.

Fiind 36 de directori imputerniciti, in prag de examen, cum credeți că se va aplica adresa? Evident că va fi pusă in aplicare, desi cei in cauză pot uzita de prevederile art. 4, alin.3, din Legea 145/2019, sens in care răspunderea va fi in solidar.

In mod normal o astfel de abordare, intr-o țară sănătoasă, nici măcar nu putea fi luată in calcul. Un drept stabilit prin lege poate fi modificat, suspendar , sau anulat, tot printr-un act de acelasi rang, dar la noi un sef de institutie este echivalentul Parlamentului.

Art.1 din Legea 223/2015, prevede: ” Dreptul la pensii și asigurări sociale pentru militari, polițiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare este garantat de stat și se exercită, în condițiile prezentei legi, prin sistemul pensiilor militare de stat și alte drepturi de asigurări sociale din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, denumit în continuare sistemul pensiilor militare de stat.

Art. 2

Principiile de bază ale sistemului pensiilor militare de stat sunt următoarele:

a) principiul unicității, potrivit căruia statul organizează și garantează sistemul de pensii militare de stat bazat pe aceleași norme de drept, pentru toți participanții la acesta;

b) principiul egalității, prin care se asigură tuturor participanților la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoane aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile și obligațiile prevăzute de lege;

c) principiul imprescriptibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu se prescrie;

d) principiul incesibilității, potrivit căruia dreptul la pensie nu poate fi cedat, total sau parțial;

e) principiul autonomiei, bazat pe organizarea, conducerea și administrarea, de sine stătătoare, a sistemului pensiilor militare de stat de către instituțiile din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale;

f) principiul recunoștinței față de loialitatea, sacrificiile și privațiunile suferite de militari, polițiști și funcționari publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și familiile acestora pe timpul carierei.

Art.4

Sistemul pensiilor militare de stat acoperă riscurile activității specifice sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, interzicerea sau restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți din Constituția României, precum și pierderile de venituri datorate invalidității, bătrâneții sau decesului.

Art.5

1) Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne și Serviciul Român de Informații asigură aplicarea reglementărilor referitoare la pensiile militare de stat și alte drepturi de asigurări sociale ale militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special și exercită controlul aplicării acestora.

(2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat și a altor drepturi de asigurări sociale cuvenite pensionarilor militari se asigură de la bugetul de stat, prin bugetele instituțiilor prevăzute la alin.

Art.6

Administrarea sistemului pensiilor militare de stat se realizează prin case de pensii sectoriale.

Art.14

În sistemul pensiilor militare de stat se acordă următoarele categorii de pensii:

a) pensia de serviciu;

b) pensia de invaliditate;

c) pensia de urmaș.

Art.15

Pensia de serviciu poate fi:

a) pentru limită de vârstă;

b) anticipată;

c) anticipată parțială.

Art.16 1) Au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) au împlinit vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă;

b) au o vechime efectivă de cel puțin 25 de ani, din care cel puțin 15 ani reprezintă vechimea în serviciu.

(2) Vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă, prevăzută la alin. (1) lit. a), este de 60 de ani. Atingerea acestei vârste se realizează prin creșterea vârstelor standard de pensionare, conform eșalonării prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.

Art.17

1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate, care îndeplinesc cumulativ condițiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b), au împlinit vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă diminuată cu 5 ani și se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt trecuți în rezervă ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a reorganizării unor unități și a reducerii unor funcții din statele de organizare, precum și pentru alte motive sau nevoi ale instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale;

b) sunt trecuți în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de expertiză medico-militară.

(2) La acordarea pensiei de serviciu anticipate, diminuarea vârstei standard de pensionare cu 5 ani prevăzută la alin. (1) nu poate fi cumulată cu nicio altă reducere reglementată de prezenta lege sau de alte acte normative.

Art.18 1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipată parțială militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate, care au o vechime efectivă de minimum 20 de ani, dintre care cel puțin 10 ani vechime în serviciu, și care se află în una dintre următoarele situații:

a) sunt trecuți în rezervă ori au încetat raporturile de serviciu, ca urmare a reorganizării unor unități și a reducerii unor funcții din statele de organizare, precum și pentru alte motive sau nevoi ale instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale;

b) sunt trecuți în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de expertiză medico-militară.

Art.36

9) Deciziile medicale asupra capacității de muncă, precum și deciziile prevăzute la alin. (7) necontestate în termen rămân definitive și executorii.

Art.37 Constituirea, organizarea, funcționarea și atribuțiile comisiilor de expertiză medico-militară se stabilesc prin regulament comun, aprobat de ministrul apărării naționale, ministrul afacerilor interne, ministrul justiției și directorul Serviciului Român de Informații.

Art.61 1) Pensiile militare de stat se acordă la cererea persoanei îndreptățite, a tutorelui sau curatorului acesteia, a persoanei căreia i s-a încredințat ori i s-a dat în plasament copilul minor, după caz, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură specială.

2) Cererea de pensionare, depusă conform prevederilor alin. (1), poate fi retrasă la cererea persoanei îndreptățite, până la emiterea deciziei de pensionare.

3) Militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special depun cererea de pensionare împreună cu actele prin care se dovedește îndeplinirea condițiilor prevăzute de prezenta lege, astfel:

a) la unitatea militară/inspectoratul județean/structura sau direcția județeană de informații/instituția sau unitatea, după caz, din care a făcut parte persoana la data trecerii în rezervă ori direct în retragere/încetării raporturilor de serviciu odată cu îndeplinirea condițiilor de acordare a unei pensii;

4) Pentru persoanele prevăzute la alin. (3), cererea de pensionare, însoțită de actele doveditoare, se transmite de către structurile prevăzute la alin. (3), în termen de 30 zile de la data depunerii, la casa de pensii sectorială, în funcție de ultimul loc de muncă.

5) Pentru militarii și funcționarii publici cu statut special care aparțin Ministerului Justiției, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Informații Externe și Serviciului de Telecomunicații Speciale, dosarele de pensionare se transmit la casa de pensii sectorială aparținând Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Afacerilor Interne sau Serviciului Român de Informații, după caz, potrivit protocoalelor încheiate între acestea.

Art.62

1 ) În vederea stabilirii pensiei militare de stat, organele prevăzute la art. 61 alin. (3) sunt obligate să întocmească dosarul de pensionare, acestea purtând întreaga răspundere pentru respectarea termenelor de depunere și exactitatea datelor înscrise.

3) Metodologia de întocmire a dosarului de pensionare se stabilește prin ordin comun al ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne și al directorului Serviciului Român de Informații, emis în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Așa dar, legea este foarte clară și nu dă niciun drept directorului general al Administrației Penitenciarelor să suspende, sau modifice procedura de lucru , sau termene, acesta fiind stabilit la 30 de zile de la data la care angajatul depune cererea de pensionare și actele doveditoare, restul sunt pe lângă lege.

Nu este prima data când conducerile care s-au succedar la ANP incalcă legea, dovezile fiind procesele pe drepturi câștigare, insă, de această dată acest demers a depăsit granitele penitenciarelor și a rezonat si in celelalte structuri din domeniul sigurantei naționale, prime reactii venind, paradoxal, nu de la sindicatele din sistemul penitenciar , ci de la ce din MAI, aceștia constientizând efectul de domino a unei astfel de inițiative:

Federația Polițiștilor de Penitenciare nu a fost consultată pentru un asemenea demers, nu si-a dat acordul si nu susține acest demers, in această formă. In data de 13.08.2021, printr-un mesaj am fost informați despre adresa ce deja fuseze trimisă in unităti.

Evident că in sistemul penitenciar sunt și oameni care nu sunt cinstiti si abuzează de această lege, dar aceste cazuri trebuie tratate punctual și ferm, acolo unde sunt dovezi clare de incălcări ale prevederilor legale trebuie să se aplice in mod ferm legea( sesizări la parchet, comisii disciplină etc). Nu putem indrepta abuzurile folosind tot abuzurile.

Situația actuală reclamă 1000 de persoane care si-ar fi obtinut Apt Limitat, ANP spune că stau cu ele in buzunar pentru orice eventualitate și nu e in regulă.

Evident că dacă acestea sunt obtinute in mod ilegal, chiar nu este in regulă si trebuie făcut ceva, dar nu asta e calea.

Federatia Politistilor de Penitenciare s-a dezis și se dezice de astfel de comportamente, a făcut numeroase sesizări la ANP, cu cazuri si dovezi punctuale ale unora care au auzat acest drept, din pacate ANP, a fost complice la astfel de situatii, directorii de directii au dat avize si directorul general a aprobat schimbari ale locurilor de muncă, mai precis la ture, pentru 6 luni, cu scopul de a-i favoriza pentru pensionare. In urma plângerilor punctuale ANP a făcut zid in jurul reclamatului și l-au protejat.

Dacă astăzi sunt, asa cum reclamă ANP, 1000 de angajati cu situatii de pensionare ” ciudate” , singurii vinovati principali sunt conducătorii ANP, pentru că au favorizat și incurajat acest comportament.

Istoria recentă ne relevă ofiteri din cercul de apropiați ai conducerilor ANP care au fost imputerniciti pe functii cu mult peste capacitatea lor, detasati, schimbati de functii , recompensati cu 50% timp de 6 luni, in timp ce unitătile pe care le păstoreau aveau probleme grave ( evadari, puneri in libertate in mod eronar, sinucideri in grup ect) toate având ca scop si crearea unor conditii false de pensionare.

La ultima intâlnire tripartidă de la MJ am propus ca subiect de discutie, și il voi readuce in actualitate, analiza activității direcțiilor de specialitate din ANP, unul dintre motive fiind si starea actuală a sistemului, dar nu numai.

Unde erau directiile când acest flagel inflorea in sistemul penitenciar? Cum de la 1, 2 s-a ajuns la 1000, intr- un timp așa de scurt?

Erau tot acolo, in Maria Ghiculeasă si in loc să protejeze instituția au protejat grupurile de interese.

După ce toți STABII anp-ului si-au făcut condiții favorabile de pensionare, unii pensionându-se, violând, nu abuzând , legea, conducerea ANP incepe marea luptă cu corupția.

Ministrul Justiției, dacă vrea să facă ordine in sistem , prima măsură serioasă pe care trebuie să o ia ar fi ca DPCTMP să devină independentă fată de conducerea ANP și să treacă in subordinea MJ. Până atunci multe dosare vor zace prin sertarele din Ghiculeasa si sistemul se va târâ , cum se târăște de ceva ani.

Că să aibă credibilitate și eficiența acest demers de curățare ar trebui să inceapă chiar din ANP, aparatul central, dar nu se va intâmpla niciodata pentru ca acest aparat central este căpusit de la parter si pâna la et.6.

Dacă un serviciu nu e condus de soț, e condus de soție, sau de soră, frate, unchi, văr si când incep concediile trec la comandă amantele.

Dacă cineva ia treaba asta in serios si face o cercetare o să constate că peste 50% sunt rude si pana la 75% cumetrii, nasi, fini, așa că la cine să te plângi și cu cine să incepi reforma in ANP, drept pentru care, toti care s-au perindat pe la conducerea ANP au simulat reforme prin penitenciare, cu scopul de a tine ANP departe de o reformă adevărată.

De Vineri și până azi am primit sute de telefoane, unii imi povesteau că in spatele acestui demers sunt răfueli intre elefanții ANP-ului, alții că situația e ingrijorătoare din perspectiva resurselor umane si că 1000 de angajati au Apt Limitat, stau cu el in buzunar si dacă e să fie ceva nasol il pun pe masă, cert e că ceva pute; și pute asa de urât că mirosul a ajuns si la colegii nostri din structura de aparare si asta nu ne face cinste.

https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L120&an_cls=2020

MAPN si așa nu prea ne dorea la masă, să nu fie asta motivul prin care să ne tragă scaunul.

O variantă plauzibilă ar fi că pentru a bloca pensionarea celor 1000 de pensionabili, suspendarea ar fi dublată de modificarea legii 223/2015.

In concluzie, suntem de acord că legea este abuzată de către unii oameni fără scrupule, ANP a incurajat acest comportament și in prezent trebuie făcut ceva, insă nu suntem de acord ca din cauza unor privilegiati să sufere un sistem.

Cazurile trebuie tratate punctual și ferm! (Paul D.).

 

 

Exclusiv

Se aude zăngănit de cătușe la “Bomba ecologica de la Pleasa”/IPJ Prahova confirma dezvaluirile noastre

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Organele de cercetare penala din cadrul IPJ Prahova au confirmat dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova cu privire la “Bomba ecologica de la Pleasa”:

Asteptam masuri similare din partea Corpului de Control al ministrului Justiției si ANP cu privire la derapajele de la lege ale Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – sef interimar la Penitenciarul Ploieşti si legaturile sale periculoase cu mafia deseurilor si bomba ecologica de la Pleasa patronata de Muresan Catalin (unde erau trimisi la munca detinuti, pe baza relatiilor de “prietenie” si/sau “dependenta”).

Precizam ca dupa dezvaluirile noastre s-a demarat un control la Pleasa dar probabil amenintarile celor care vin in control si “proptelele” lui Muresan Catalin din IPJ Prahova (nasi cu fini, un almagam CU PARANDARATURI PRIN ANGAJAREA DE SOTII DE OFITERI DIN IPJ PRAHOVA LA FIRMA MENTIONATA) sperie organele de cercetare penala. La toti, politie, Garda, etc care au venit in control, simpaticul interlop Muresan Catalin le-a facut plangere penala, doar pentru a ii  intimida si santaja.

Organele de control fiind timorate asistam cum simpaticul interlop Muresan Catalin incearca sa scape de muntii de deseuri prin aruncarea acestora pe la vecini si/sau prin ingroparea lor.

In data de 25.11.2022, a aruncat deseurile la vecini (poate este nevoie de o noua autosesizare a celor de la IPJ Prahova):

   

Povestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood.
Datele afacerii sunt explozive şi mai mulţi lideri din MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR, Garda Nationala de Mediu, Garda de Mediu – Comisariatul Judetean Prahova si Agenţia pentru Protecţia Mediului Prahova par a avea legătura cu ea.
„Mafia deseurilor” este noul fir roșu al Strategiei Naționale de Apărare a Țării si se incadreaza la atentat la siguranta nationala.
Recop Recycling SRL (CIF 31066129 J29/22/2013) Str. Fabricilor 9 Pleasa este o adevarata bomba ecologica care intr-un stat in care autoritatile functioneaza era de foarte mult timp inchisa.
Detalii necunoscute din viața miliardarului de carton Muresan Catalin: este „creierul” afacerilor cu deseuri derulate de Recop Recycling SRL, firma in care administrator si patron figureaza sotia acestuia (Catalina Muresan). Firma are ca obiect de activitate colectarea, transportul și procesarea deșeurilor periculoase.
Muresan Catalin a detinut inainte o alta societate dar a preferat sa deruleze afacerile prin firma sotiei sale deoarece este cercetat penal cu fosta firma intr-un dosar aflat inca in lucru la D.N.A.
PROTECTIA ASIGURATA DE ANGAJATI DIN IPJ PRAHOVA
Muresan Catalin este protejat de „Nasicul de la Mascati din IPJ Prahova si de doi fini ai celui din urma (un fin ofițer la BCCO Ploiești si alt fin la SERVICIUL DE INVESTIGAŢII CRIMINALE).
In fapt, cand nu umbla sub influenta drogurilor (o sa publicam o inregistrarea audio-video cu acesta cand se droga), „Nasicul de la Mascati” din IPJ Prahova ameninta cu retinerea oameni de afaceri concurenti cu Muresan Catalin si in afara orelor de program intervine in conflictele acestuia cu cetateni de etnie romă din alte judete.
Tot „Nasicul de la Mascati” din IPJ Prahova sifoneaza catre clanurile din Prahova cand vor avea loc eventualele perchezitii contra unor mici favoruri.

Antecedentele firmei protejate

In data de 13.02.2022
La Recop Recycling SRL Pleasa sute de baterii au explodat după ce duba în care se aflau a luat foc.
Autoritatile au tacut „malc”.

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/incendiu-de-amploare-langa-ploiesti-sute-de-baterii-au-explodat.html

In data de 17 mai 2022
La Recop Recycling SRL Pleasa izbucneste un incendiu cu degajare mare de fum. Incendiul s-a manifestat la membrana de izolație a unui rezervor de 50 de tone dezafectat.
Cu toate acestea, bomba ecologica a functionat bine mersi pe mai departe. Mai mult, chiar in timpul incidentului Muresan Catalin isi permitea sa injure si sa ameninte de fata cu organele de politie. Asa este cand te simti „bazat” pe „Nasicul de la Mascati” din IPJ Prahova si pe finii acestuia.

Azi, va prezentam cca 2 minute de inregistrare video (din cele 60 minute realizate) cu ATENTATUL LA SIGURANTA NATIONALA – BOMBA ECOLOGICA DE LA PLEASA SAU MAI BINE ZIS CE ACOPERA TOTI CEI SUS MENTIONATI, INCLUSIV INSTITUTIILE STATULUI DE DREPT.
Dupa vizionarea probelor toti cei din MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR, Garda Nationala de Mediu, Garda de Mediu – Comisariatul Judetean Prahova si Agenţia pentru Protecţia Mediului Prahova implicati in protejarea acestei bombe ecologice ar trebui sa isi prezinte demisia sau sa fie anchetati de organele de cercetare penala.

Care sunt legaturile periculoase dintre Penitenciarul Ploieşti si Muresan Catalin
Ca o paranteza esentiala. Zilele trecute s-a incercat intimidarea noastra prin interpusi. Daca nu s-a reusit intimidarea noastra s-a incercat acreditarea ideii ca favorulile date catre Comisarul șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – sef interimar la Penitenciarul Ploieşti nu sunt favoruri drept mita ci au fost favoruri ca intre prieteni.
Nu stim ce o sa mai scorneasca directorul general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor (ANP), Dan Halchin, in favoarea protejatului sau Valentin MATEI – sef interimar la Penitenciarul Ploieşti cu asemenea prietenie dar NU credem ca Ministrul Justitiei ar gira ca sa puna in periocol viata detinutilor in „BOMBA ECOLOGICA” de la Pleasa, indiferent de mita si/sau prietenia dintre Valentin MATEI si Muresan Catalin.
Il asteptam pe numitul Muresan Catalin cu un DREPT LA REPLICA in care sa ne explice si cum a „obtinut” contractul cu Tymbark. Din inregistrarile audio intrate in posesia noastra REIESE IN CLAR CA acest contract a fost „obtinut” printr-un interpus, fost trezorier la un partid politic, dat afara dupa dezvaluirea noastra cand se lauda ca il va schimba pe seful Politiei Municipale Ploiesti de la acea data (o sa revenim cu publicarea inregistrarii audio si modul de facturare a „parandaratului”, pe o firma pentru servicii foto).

In mod surprinzator pentru investigatia noastra, in ecuatia „Bomba ecologica de la Pleasa”, a aparut si Grupul chinez Haier care detine o fabrica de 53 mil. euro in Ariceştii Rahtivani, judeţul Prahova.

Compania Haier Tech România, parte a Haier Group, prin unitatea de producţie de echipamente frigorifice din Europa isi recicleaza deseurile (spuma poliuretanica de la fabrica de frigidere) tocmai la „Bomba ecologica de la Pleasa”, adica la Recop Recycling SRL coordonata de Muresan Catalin.
BOMBA ECOLOGICA DE LA PLEASA UNDE Recop Recycling SRL Pleasa INCALCA TOATE LEGISLATIILE SI LEGILE IN DOMENIU.

.

                           

Vom reveni. (Cerasela N.).

 

Citeste in continuare

Featured

Dosarul TETRA, inventat de fostul procuror „Portocală” la Poliția Locală Ploiesti/Plangerea penala impotriva martorilor mincinoși „treneaza” la parchet de prea mult timp (I)

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Timp de 8 ani, un proces demarat în urma unui dosar cu cântec pe baza achizițiilor publice efectuate la Poliția Locală Ploiești si-a gasit soluția finală. Asta și pentru faptul că „uneltele” de lucru ale procurorului exclus din magistratură, Negulescu Mircea, zis Portocală, zis Zdreanță, chemați ca martori în instanță, s-au contrazis în propriile minciuni în acest dosar „fabricat” doar din „fetișurile” față de Cristinel Toader, fost director al Poliției Locale Ploiești și Cezar Stoichiciu, fost șef la Achiziții în cadrul aceleiași instituții.

Așadar, uneltele utilizate ca martori mincinoși, martori acoperiți sau înregistrările ambientale ilegale, în diverse dosare penale, pentru „fetișurile” neprocurorului Negulescu, apar și în acest caz.

Primul martor mincinos – Chifor George, șef dispecerat Politia Locala Ploiesti

Col. Vasile Marian Ercuș, pe atunci șef la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), a declarat că știa de achiziția efectuată de Poliția Locală Ploiești, dar, la solicitarea factorilor de decizie ai instituției, a implementat un alt soft, fapt contrazis de documente. Vasile declarând că a primit „ordin”, să implementeze un alt soft, în afara celui achiziționat legal de către Cezar Dan Stoichiciu, în calitate de șef Achiziții la Poliția Locală Ploiești. Fără să specifice de unde a venit „ordinul”! Totuși, Vasile a mai declarat, sub jurământ, că acest soft era pe un anumit calculator pe care l-a indicat. Așadar, NU A EXISTAT prejudiciu din partea inculpatului Cezar Dan Stoichiciu, ci acest prejudiciu a fost cauzat din partea altor factori de conducere ai Poliției Locale Ploiești.

Colonelul Vasile a mai declarat că „soft-ul era instalat pe calculatorul existent la Dispeceratul Poliției Locale”, fapt nerecunoscut în dosarul de urmărire penală, întocmit de polițista Grigore Monica, cea care, curios sau dubios, l-a urmat pe așa-zisul procuror Negulescu, când acesta a „migrat” tactic de la Parchetul Curții de Apel la DNA.

Reamintim că, în luna februarie 2011, Poliția Locală a trimis o adresă către STS, prin care a cerut sprijin și consultanță tehnică de specialitate în vederea implementării unui serviciu AVL. Reprezentanții STS s-au deplasat la sediul Poliției Locale, unde au semnat Procesul Verbal din care reiese că softul a fost implementat și personalul a fost instruit.

La vremea respectivă, conform Procesul Verbal de mai jos, directorul interimar Adrian Vaida, Chifor George, șef dispecerat și reprezentantul STS au luat la cunoștință că softul era funcțional. Cu o singură omisiune: la momentul respectiv se implentase, de fapt, un soft al STS, nu achiziționat de către Poliția Locală din motive… necunoscute, la aceea vreme, întrucât nu a existat nicio corespondență între STS și Poliția Locală, din care să reiasă că softul achiziționat de Poliția Locală nu poate fi implementat din cauza unor probleme tehnice. În afară procesului verbal, STS nu a trimis nicio adresă. Din motive greu de înțeles, Vaida și Chifor au ascuns acest aspect, în loc să ia măsurile necesare pentru remedierea situației ivite.

Din declarațiile date în instanță, în mod clar (cu martori), reiese faptul că Adrian Vaida era conștient că el este de fapt făptuitorul și a ascuns această problemă, rugându-l pe Toader Cristinel să nu îl introducă în plângerea penală, mizând atunci pe protecția fostului procuror Negulescu.

Astfel, conducerea de atunci a Poliţiei Locale, (în interimatul deținut de directorul adjunct Adrian Vaida) în loc să ia măsurile necesare pentru implementarea softului deja achitat, a instalat un sistem software pus la dispoziţie de STS, cu titlu gratuit, însă provizoriu. Pe motivul că programul achiziţionat nu era compatibil cu sistemul de transmisiuni STS. Acest fapt s-a aflat abia după doi ani, când scandalul a ajuns în presa locală, STS dând un comunicat de presă față de situația creată. În acest răstimp, doar Adrian Vaida și Chifor George cunoșteau situația reală. Ulterior, reprezentanţii STS ar fi înştiinţat conducerea Poliţiei Locale că nu mai pot lăsa la dispoziţia instituţiei softul împrumutat în mod gratuit. Deși, potrivit declarației reprezentantului firmei Barby Route, Adrian Barbu, în prezența unei delegații STS s-au făcut probe și, paradoxal, softul achiziționat de Poliția Locală se afla pe una dintre cele două partiții ale serverului Poliției Locale. (vezi Minuta întâlnirii). Comisia de recepție din Poliției Locale nu avea atribuții pentru implementarea sistemului, fapt recunoscut și de Vaida în instanță.

 

Însă, după cum se vede și în documentul atasat, Adrian Vaida avizase procesul verbal prin care se „serviciul funcționează în parametrii normali și personalul Poliției Locale (…) a fost instruit.” Însă, potrivit declarației date în instanță, nu-și reamintea acest lucru. Un Proces Verbal semnat și de colonelul Vasile Marian. Adică cel care în fața organelor de cercetare, sub presiune sau nu, declara că „în ciuda eforturilor tehnice depuse de reprezentanții STS,sistemul AVL achiziționat de Poliția Locală Ploiești nu a putut fi pus în funcțiune”, în timp ce din Minuta întâlnirii reiese contrariul.

Mai mult, col. Vasile a recunoscut în instanță că „softul era instalat pe calculatorul existent la dispeceratul Poliției Locale” și a menționat că „terminalele TETRA corespundeau specificațiilor minime impuse de STS”, în timp ce în dosarul de cercetare declarase că „Pe stația de lucru destinată acestui scop nu era intalat niciun program.”  

De aici se deduce că dosarul deschis de Negulescu, ca multe altele clasate,  nu conținea probe reale, iar așa-zisele denunțuri au fost obținute sub presiune de la martori cu identitate protejată si/sau martori mincinosi. Vom reveni cu denunțurile obținute sub presiune și alti martori mincinoși (urmeaza șefa Oficiului Juridic Mocanu Isabela Gabriela).

Sava N.

Citeste in continuare

Anchete

Sef din cadrul Politiei Locale Ploiesti, a pierdut procesul cu ANI

Publicat

pe

De

DISTRIBUIE Articolul....
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Polițistul local Florea Daniel a fost declarat incompatibil de Agenția Națională de Integritate.

Inspectorii ANI au constatat că FLOREA DANIEL, polițist local – Șef Birou Evidența Persoanelor în cadrul Poliției Locale a Municipiului Ploiești a fost declarat incompatibil. Este este acuzat că începând cu data de 02 aprilie 2019, exercită simultan cu funcția publică de conducere de șef Birou Evidența Persoanelor și calitatea de membru  al Comisiei pentru administrație publică și ordine publică din cadrul Consiliului Economic și Social (instituție publică), încălcând astfel prevederile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea nr.161/2013.

Astfel, in dosarul nr 3811/105/2021, Curtea de Apel Ploiesti a respins, la data de 22.11.2022, actiunea introdusa de polițistul local Florea Daniel ca neintemeiata. Solutia nu este definitiva, cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare.

 Precizam in articolele anterioare ca, polițistul local Florea Daniel, a fost identificat la actiunile politice ale Alianței Pentru Unirea Românilor AUR Prahova. (Paul D.).

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv11 ore ago

Se aude zăngănit de cătușe la “Bomba ecologica de la Pleasa”/IPJ Prahova confirma dezvaluirile noastre

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinOrganele de cercetare penala din cadrul IPJ Prahova au confirmat dezvaluirile ziarului Incisiv de Prahova cu privire la “Bomba...

Exclusiv11 ore ago

Termenul echipă/structură operativă nu este prevăzut în cadrul dispozițional în vigoare

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedin În cursul lunii octombrie 2022, Sindicatul Polițiștilor din România Diamantul, a solicitat IGPR, să comunice aspecte legate de...

Exclusiv3 zile ago

Bomba ecologica de la Pleasa loveste din nou/Recop Recycling SRL incearca sa scape de MUNTII de deseuri aruncand pe la vecini sau le ingroapa/Ce face Garda de Mediu si celelate autoritati? (POZE SI VIDEO)

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinChiar nu mai exista organe de cercetare penala in Prahova sa aplice legea? Precizam ca dupa dezvaluirile noastre s-a...

Exclusiv3 zile ago

Dupa dosarele penale cu “TERMIA” si “BCR”, un alt dosar penal il va lovi pe “faraonul” Andrei Volosevici

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinMetoda „Mihai Chirica” de la Iasi in plina derulare la „Republica de la Ploiesti”/Volo’, esti bine? (IV) Va dezvaluiam...

Exclusiv3 zile ago

Val de cereri de pensionare si demisii din Ministerul Afacerilor Interne

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinAm amintit în treacăt despre demisii, tocmai pentru că aveam date certe despre numeroși colegi care își înnoiesc periodic...

Exclusiv4 zile ago

O noua lovitură grea pentru fostul procuror Mircea Negulescu!/Dosar celebru picat in instanta/Toti inculpatii au fost achitati cu mentiunea: Fapta NU EXISTA

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinSe dărâmă în cap toata șandramaua lui Portocala si a zdreantelor care il ajutau Iata ca dezvaluirile ziarului Incisiv...

Exclusiv4 zile ago

Penitenciarul Ploiesti a simulat un atac cu drona de parca era forta combatanta de asalt…Sau, o fi avand legatura cu „Bomba ecologica de la Pleasa” unde erau trimisi detinutii?

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinDupa dezvaluirile noastre despre derapajele de la lege ale Comisarului șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – sef interimar...

Exclusiv4 zile ago

Pentagonul a anunţat al 26-lea ajutor militar pentru Ucraina, de 400 milioane de dolari

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPachetul constă în muniţie pentru sistemele de rachete antiaeriene NASAMS, pentru HIMARS, dar şi pentru obuzierele de 155 mm....

Exclusiv5 zile ago

Cine sapa groapa altuia cade el in ea/ Cu ce se ocupa Simona Albu și primarul “Nino – Nino”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinIn loc ca prioritatea celor doi sa fie depunerea proiectelor  privind atragerea de fondurilor europene, modernizarea orașul, promisiunile din...

Exclusiv5 zile ago

Infractiuni savarsite de un primar in exercitiu, Andrei Volosevici, alaturi de semnatarii din Primaria Ploiesti a actului aditional cu B.C.R/Documente plangere penala

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPe rolul DNA Strctura Centrala a fost deschis un dosar penal pentru abuz in serviciu, pe numele primarului Andrei Volosevici, Albu...

Exclusiv6 zile ago

Bomba ecologica de la Pleasa/Atentat la siguranta nationala/ Recop Recycling SRL, Tymbark si Haier Tech din Ariceştii Rahtivani

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPovestea din spatele afacerii „Bomba ecologica de la Pleasa” este demna de un film cu mafioti turnat la Holywood....

Exclusiv6 zile ago

Andrei Volosevici supranumit si primarul “Nino-Nino”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinCea mai concisă definiție a alcoolismului îi aparține cercetătorului american E.M. Jellinek: „Orice uz de băuturi alcoolice ce poate...

Exclusiv6 zile ago

Până pe 15 decembrie, sunt planificate concediile de odihnă pentru anul 2023

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinÎn această perioadă, până pe 15 decembrie, sunt planificate concediile de odihnă pentru anul 2023, fapt pentru care este...

Exclusiv1 săptămână ago

Primarul municipiul Ploiești, Andrei Volosevici, un primar sub influenta bauturilor alcoolice/ Invitat la Ploiesti TV

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPrintre aberatii, minciuni si sub influenta bauturilor alcoolice, primarul Andrei Volosevici a avut un atac suburban la adresa consilierilor...

Exclusiv1 săptămână ago

Din zona Justitiei la varf vine un miros pestilential/ Dan Halchin, doctor in Informatii, si insigna cu sistemul pe “invers”

DISTRIBUIE Articolul....FacebookPinterestTwitterLinkedinPruna l-a pus adjunct la ANP pe Dan Halchin, “doctor in Informatii”. Il vrea sef plin?, se intrebau cei...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!