A trecut neobservată afirmația gravisimă a ex-ministrului de finanțe Năzare cum că guvernul ar fi achiziționat 120 de milioane de doze de vaccin.
Dar a venit azi în România comisarul european pentru sănătate, Stella Kyriakides*, care spune că, în condițiile în care au fost alocate 500 de milioane de doze pentru ca procentul de vaccinare să fie, la nivel european, de 70%, este inacceptabil ca în România să se fi vaccinat doar 30% din populație – diktatul comisarului sovietic european a fost ca, pe perioada verii, acest procent să fie dublat (treabă absolut imposibilă, de altfel).
Nu mi-e clar dacă cele 500 de milioane de doze se referă la România (caz în care se pune întrebarea de ce România a luat doar 120 de milioane din 500 și întrebarea de ce Dumnezeu ne trebuie 500 de milioane de doze) sau la întrega UE (caz în care se pune întrebarea cum e posibil ca România să fi acaparat un sfert din aceste doze).
Intermediar, trebuie spus un lucru important despre contractarea și finanțarea prețului miliardelor de doze achiziționate de UE în 2020.
Prețul pentru aceste doze a fost dat în avans de UE, înainte chiar de a se ști că AEM emite autorizație provizorie de punere pe piață a „vaccinurilor” Pfizer, Moderna și AstraZeneca (ceea ce spune multe despre temeinicia verificării efectuate de AEM).
Banii respectivi nu vor fi suportați din bugetul UE, ci dintr-o majorare proporțională a contribuției fiecăreia dintre cele 27 de țări membre ale UE.
Dozele de Pfizer și de Moderna sunt 17 euro, iar cele de AstraZeneca, de 3 euro. Cred că s-au cumpărat mai puține vaccinuri de la britanico-suedezi (erau prea ieftine, totuși…), dar oricum media duce la 10 euro/doză.
Dacă României i-au fost alocate 120 de milioane de doze, atunci contribuția suplimentară la bugetul UE va fi de 120 de milioane x prețul mediu al unei doze. Dacă i-au fost alocate 500 de milioane, atunci contribuția va fi de 500 de milioane x prețul mediu al unei doze. Vorbim, deci, fie de 1,2 miliarde de euro, fie de 5 miliarde de euro. Aceștia sunt bani din taxele, impozitele și contribuțiile românilor, nu din buzunarul lui Cîțu. Și sunt bani de dat, nu bani de luat. Așadar, nici vorbă că vaccinul ar fi gratuit – dimpotrivă, pentru a se vaccina 30% din populație, am plătit și vom plăti toți (inclusiv cei care vor fi excluși social pe motiv de nevaccinare) între 1,2 – 5 miliarde de euro!
Vă spuneam că afirmația lui Năzare este gravissimă, Cîțu fiind pasibil nu numai de demisie ci și de pușcărie. De ce?
Costul celor 120 de milioane de doze de care vorbește Năzare este de minim 1,2 miliarde de euro. Aceștia sunt, pur și simplu, bani aruncați pe fereastră, întrucât nu s-au utilizat nici măcar 6% din dozele achiziționate. A păstra atât de multe doze la -80 de grade (cât spunea legenda că este necesar pentru o stocare safe) înseamnă un efort financiar suplimentar și un efort logistic colosal. Vorbim, probabil, de alte câteva sute de milioane de euro în plus. Urmează expirarea și distrugerea ecologică – în materie de produse medicamentoase, această distrugere este extrem de costisitoare (nu îmi imaginez că și dozele expirate vor fi aruncate la containerul comun, așa cum se aruncă măștile „de protecție”, deși cine știe … ). Chiar dacă autoritățile au încercat soluții românești, de „carantină” a dozelor expirate sau de conversie din junk în marfă prima-ntâi, deja 350 de mii de doze au fost distruse (ecologic, sper).
Pe de altă parte, problema creată de Cîțu este și de ordin etic, precum și de ordin geopolitic. Țările sărace și o parte dintre elitele progresiste din Vest au țipat, acum 2-3 luni, că nu sunt doze suficiente pentru toată lumea pentru că țările bogate au pre-cumpărat tot, iar producătorii nu îi lasă pe indieni, sud-africani sau turci să producă vaccinuri, pe motiv de proprietate intelectuală (adică, Big Pharma nu vrea să piardă din profit nicio centimă cedând temporar patentele asupra vaccinului în favoarea țărilor sărace). Tări bogate înseamnă, în primul rând, SUA, UE, Canada și Australia. Acestea au ras tot, înainte ca vaccinurile să ajungă la indieni, de exemplu – unul dintre motivele inventate de propagandă pentru a explica apariția și răspândirea variantei indiene este că India nu a avut vaccin la timp și în cantități suficiente.
Deci, din această perspectivă, țările bogate sunt vinovate de zădărnicirea combaterii bolilor.
Cîțu, personal, acaparând 120 de milioane de doze, a răpit Indiei și altor țări sărace șansa de a cumpăra sau primi gratuit 110 milioane de doze. Ba chiar Europei, de vreme ce nu peste tot s-a ajuns la procentul de 70% visat de Kyriakides.
Mai mult chiar, țările bogate și oameni ca Cîțu sunt și mai vinovați, pentru că a treia doză (presupus eficientă contra variantei delta) nu se mai poate administra peste tot – Tedros de la OMS a recomandat să nu se mai facă a treia doză, că nu ajunge pentru toată lumea …
Mesaj către cei care cred sincer că și-au redobândit libertatea prin vaccinare – dacă vin varianta delta și valul IV, caz în care trebuie reluată de la capăt toată procedura, penuria de vaccinuri și furtul șansei cetățenilor țărilor sărace de a se imuniza, ca să nu mai vorbim de bunicii pe care se presupunea că îi salvați, sunt din vina lui Cîțu & co.
PS Cele de mai sus sunt spuse în metrul „logicii” vaccinării. Nu mi-am schimbat opinia – obligarea la vaccinare este o aberație juridică anti-democratică, iar utilitatea injectării cu serurile experimentale pe care propaganda le numește „vaccinuri” rămâne de dovedit.
*ca și van der Leyen, Kyriakidis este în frumoase conflicte de interese cu Big Pharma, fie direct, fie prin intermediul soților; nimeni nu își pune niște minime întrebări de integritate morală, totuși; au contraire, pe feisbuc este protecție maximă contra unor ridicări din sprâncenă, ca asta pe care tocmai ce ați finalizat-o de citit. (Gheorghe Piperea)
Featured
Afirmația lui Năzare este gravissimă, Cîțu fiind pasibil nu numai de demisie ci și de pușcărie.
Cum aruncă România pe apa sâmbetei doze de vaccin care ar fi necesare în țările sărace
Administratie
Alertă de apă ridicată în Șirna: Locuitorii din Tăriceni pot consuma lichidul vital fără griji!
Exclusiv
IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind reprezentații gratuite de la baluri mascate cu interlopi la promovări scandaloase, culminând acum cu o nouă „bijuterie” managerială. Cetățenii se întreabă, pe bună dreptate: mai există vreo urmă de decență sau profesionalism în acest spectacol al absurdului, sau ne îndreptăm cu toții spre desființarea întregii instituții? (aici), (aici), (aici, (aici), etc
De la postul de doi bani la tronul Comandantului: Rețeta succesului la IPJ Prahova!
În vreme ce poporul român tânjește după o Poliție competentă și incoruptibilă, la IPJ Prahova, sub bagheta „vizionară” a domnului Ginel Preda – eternul interimar și a maestrului „gonflabilelor” – se pregătește o nouă „lovitură” de proporții, gata să dinamiteze și ultimele firimituri de încredere. Potrivit unor informații incendiare obținute de Incisiv de Prahova, cea mai mare subunitate de poliție din județ riscă să cadă pe mâinile unui personaj de o școala, de o școală… post-comunistă, și anume, domnul Vîrlan Florin.
Un nume nou în galeria „perlelor” prahovene, Vîrlan Florin este un fost subofițer de la obscurul Post de Poliție Tișița, Vrancea, catapultat în rândul ofițerilor în 2015 printr-un „simulacru de examen” derulat, culmea ironiei, prin intermediul Școlii de Subofițeri de Poliție Câmpina. De parcă promovarea lui Marcel Bălan, polițistul care dansa pe mese cu hoții și apoi a ajuns adjunct la IPJ Prahova, nu era de ajuns, iată că Ginel Preda ne arată că are încă ași în mânecă. Anul trecut, în 2024, domnul Vîrlan a fost deja împuternicit și titularizat în funcția de adjunct al șefului Secției de Poliție nr. 1 Ploiești. Acum, țintește mai sus, mult mai sus, într-un avânt demn de un acrobat al birocrației – adjunct la POLIŢIA MUNICIPIULUI PLOIEŞTI.
„Sifonul” instituțional și „antreprenorii” în uniformă: Cine să-i mai „vâre” la IPJ Prahova?
Se pare că această ascensiune meteorică nu este deloc întâmplătoare. Surse din interiorul sistemului ne șoptesc că Vîrlan Florin ar fi unul dintre „sifoanele” preferate ale lui Ginel Preda. Nu e de mirare, având în vedere că Ginel l-a mai „plimbat” și pe la Serviciul Rutier Prahova, de unde, cu sârg și devotament, „transmitea informații despre șefi și colegi”. Un fel de „ureche” cu uniformă, mereu la datorie, dar nu pentru cetățean, ci pentru… alte interese. Ne întrebăm retoric, la fel ca în cazul conexiunilor dubioase ale lui Mirițescu cu controversatul Anastasescu, oare cât de transparente sunt aceste legături ombilicale?
Și, dacă tot vorbim de interese, rămâne întrebarea arzătoare: oare SIPI Prahova are cunoștință despre „veleitățile antreprenoriale” ale personajului Vîrlan Florin și, mai ales, ale socrului acestuia? Dar DGA Prahova? Știu oare aceste instituții că domnul Vîrlan, fostul șef de post „vopsit” ofițer „la apelul bocancilor”, este o fire conflictuală și un „reclamagiu” notoriu? Sau, așa cum spunea Sindicatul Diamantului, „analfabetismul funcțional și idioțenia fudulă” au cuprins toate palierele, lăsând loc liber pentru astfel de „cariere” spectaculoase?
Tupeul nemărginit: Cazul remorcii fantomă și accesul ilegal în Sistem!

Că tupeul este moneda forte la IPJ Prahova o demonstrează un episod savuros din august 2024, când, culmea ironiei, domnul Vîrlan Florin, pe când era încă la Rutieră, și-a etalat măiestria în arta reclamagiului. Folosindu-se de funcția sa (adică, probabil, de „accesul ilegal la sistemul informatic de serviciu în interes personal”), a reclamat un vecin din Cartierul Eden (din spatele Spitalului Județean Ploiești) pentru o biată remorcă parcată pe… drumul public. Detaliul picant? „Drumul” era, în fapt, doar pământ și pietriș, o stradă care nici măcar nu exista! Ce mai, o operațiune de anvergură, demnă de cele mai lăudabile realizări ale IPJ Prahova, precum „rezolvarea” cazului păpușii gonflabile!
Această „acțiune” palidă, demnă de un „Dorel de la IPJ Prahova” care se crede mai presus de deciziile ICCJ, contrastează izbitor cu ignorarea „bona M.A.I. hoțomane dovedite video” (aici) sau a altor cazuri reale de infracțiuni, așa cum am relatat în repetate rânduri la Incisiv de Prahova.
Așadar, dacă un astfel de individ, cu un trecut dubios, veleități de „sifon” și tupeu nemărginit, ajunge să managerieze o subunitate-cheie, înseamnă că poliția prahoveană nu mai are niciun profesionist, ofițer de carieră, care să ocupe o astfel de funcție. Poate că, în aceste condiții, reorganizarea ar trebui să dispună direct desființarea întregului inspectorat!
Prahova, noul Caracal al absurdității: O „circoitecă” fără sfârșit!
Este timpul să ne întrebăm serios: ce credibilitate mai are o instituție care promovează în funcții de conducere personaje de calibrul lui Marcel Bălan (cel care chefuia cu interlopi) și acum, pare-se, pe „sifonul” Vîrlan Florin, „ofițerul” cu „simulacru de examen” și veleități de „reclamagiu”? Am văzut cum IPJ Prahova a găzduit cu brațele deschise un „fals polițist” de meserie, Costin Oprea, care a operat din interior un an și jumătate, în timp ce se laudă cu prinderea a doi „falși polițiști” de carton. Am râs (amar!) cu episodul „mașina la vale” de la Vălenii de Munte (aici) și am plâns de indignare la auzul aberațiilor „Dorelului” care nu recunoaște deciziile ICCJ.
Concluzia lui Emil Pascaut de la Sindicatul Diamantului, preluată și susținută de Incisiv de Prahova, rămâne crunt de actuală: „Suntem pierduți, condamnați la un viitor sumbru din cauza acestei armate de troglodiți cocoțați în funcții care le depășesc cu mult capacitățile intelectuale.” Iar „circoiteca” continuă la IPJ Prahova, cu Ginel Preda și Marcel Bălan în rolurile principale, iar acum cu Vîrlan Florin pe post de „viitor speranță.”
Cine plătește pentru acest circ grotesc, pentru incompetența crasă și abuzurile perpetrate? Banii noștri, siguranța noastră, viitorul copiilor noștri! Prahova rămâne, din păcate, noul Caracal al bunului simț și al legii.
Incisiv de Prahova promite să rămână cu ochii pe acești „cascadori” ai legii, până când „generațiile distruse moral și falsificate intelectual” vor dispărea din funcțiile publice. Până atunci, dragi cetățeni, luați loc și bucurați-vă de spectacol! Deși, e mai degrabă o tragedie antică în cheie comică, la care suntem cu toții spectatori și, din păcate, victime. Vom reveni! (Cristina T.).
Exclusiv
Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 2 zileCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Exclusivacum 9 oreIPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



