Featured
Democratia originala!/Cum au trecut pe șest 5 (Cinci!) Rapoarte ale SRI prin Parlamentul Meu al lui Klaus Iohannis

Miercuri seara, am început dialogul cu Marius Tucă de la emisiunea Marius Tucă show de pe Aleph News declarînd fără șovăială:
În România nu există democrație.
Există o democrație doar în acte, doar de fațadă, dar în realitate nu avem democrație!
Și pentru că Marius Tucă și din nevoia de a da emisiunii tensiune propice ratingului, mi-a cerut argumente, i-am amintit de îndată incredibila înmormîntare a Cazului numit Ursul Arthur.
În orice altă țară cu democrație autentică, presa ar fi mers pînă-n pînzele albe investigînd cazul, obținînd date și documente pe care Autoritățile le vor ascunse, hărțuind demnitarii responsabili de administrarea țării, în frunte cu premierul, pentru a obține de la ei reacțiile cuvenite.
La noi însă, presa nu numai că n-a făcut asta, dar mai mult s-a grăbit să înmormînteze Cazul, difuzînd fără să clipească punctele de vedere manipulatoare din conferința de presă ținută de ministrul Mediului.
Una dintre condițiile democrației autentice o constituie existența unei Prese independente, care-și asumă zi de zi și ceas de ceas misiunea profesională de cîine de pază al Puterii.
La noi – am încheiat eu expunerea contribuției aduse de presa noastră, nu la dezvoltarea Cazului, ci la înmormîntarea lui – nu există o astfel de presă și prin urmare nu există o democrație autentică.
O altă condiție, indiscutabilă, a unei democrații, de aceeași tărie ca și existența unei prese independente, o reprezintă controlul parlamentar asupra serviciilor secrete. Adăugat permanentei veghe a presei, controlul parlamentar al Serviciilor secrete rămîne peste tot în lume una dintre condițiile democrației autentice.
Toate studiile conchid că Serviciile secrete au tendința de a-și face de cap, deseori invocînd siguranța națională.
Pentru a evita derapajele Serviciilor secrete s-a inventat controlul democratic al Serviciilor.
Una dintre întruchipările de esență ale controlului democratic al Serviciilor e dată de controlul parlamentar.
Pe site-ul SRI, la rubrica Despre noi, e trecut la loc de frunte Controlul democratic. Iar în cadrul acestui Control democratic se ține a se sublinia Controlul parlamentar:
„La fel ca în majoritatea statelor europene, legalitatea activităţii Serviciului Român de Informaţii este asigurată prin control parlamentar, conform prevederilor Constituţiei:
1) Parlamentul numeşte, la propunerea Preşedintelui României, directorul SRI;
2) Anual, sau cînd Parlamentul hotărăşte, directorul SRI prezintă Parlamentului rapoarte cu privire la activitatea Serviciului;
3) Pentru asigurarea controlului civil, Parlamentul a instituit Comisia comună permanentă a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI”.
Controlul parlamentar al SRI e stipulat prin Legea nr. 14 din 24 februarie 1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații:
„Activitatea Serviciului Român de Informaţii este controlată de parlament. Anual sau cînd Parlamentul hotărăşte, directorul Serviciului Român de Informaţii prezintă acestuia rapoarte referitoare la îndeplinirea atribuţiilor ce revin Serviciului Român de Informaţii, potrivit legii. În vederea exercitării controlului concret şi permanent, se constituie o comisie comună a celor două Camere.”
Din cîte se vede, controlul parlamentar al activității SRI e asigurat, prin Lege, de prezentarea și dezbaterea în Parlament a unui Raport a unui Raport anual. Acest Raport e trimis de către directorul SRI Comisiei comune permanente a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității Serviciului Român de Informații. Potrivit Hotărîrii Parlamentului României nr. 30/1993, modificată prin Hotărîrea nr. 29/ 2017, „Comisia examinează rapoartele prezentate Parlamentului, potrivit legii, de către directorul Serviciului Român de Informaţii şi întocmeşte un raport propriu asupra acestora, pe care îl înaintează birourilor permanente ale celor două Camere”
Tot Hotărîrea arată că „anual, în şedinţa comună a celor două Camere, comisia prezintă un raport referitor la activitatea desfăşurată de către aceasta. Raportul se prezintă în termen de 5 luni de la încheierea anului anterior.”
Inutil să mai precizez că prezentarea și dezbaterea în Parlament au și rolul de a face transparentă activitatea SRI. Părți interesante sînt publicate de presă, care-și face un țel din a pune mâna pe Document imediat ce a fost depus la Parlament. Declarațiile parlamentarilor țin la curent opinia publică de la noi cu ce face și ce drege anual SRI. După aceea, SRI postează pe site Raportul de activitate.
Și-a îndeplinit Parlamentul României această misiune constituțională?
Firește că nu.
Din 2014, deși SRI a trimis an de an Raportul și Comisia l-a analizat întocmind un Raport, Rapoartele SRI n-au fost prezentate în Plen.
De regulă aceste Rapoarte sînt prezentate și dezbătute la începutul Sesiunii de toamnă pentru anul care a trecut.
Ultimul Raport prezentat în Parlament a fost pe 2014. E de altfel și ultimul Raport postat pe site-ul SRI.
De la venirea lui Klaus Iohannis la Cotroceni Raportul anual n-a mai fost prezentat în Parlament.
Și desigur, n-a mai fost postat pe site.
De asemenea Parlamentului nu i-au fost prezentate, cum cere Legea, Rapoartele privind activitatea Comisiei pe anii 2015, 2016, 2017, 2018, 2019.
În 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 și 2020 majoritatea parlamentară a aparținut PSD. Acestui partid nu i-a trecut prin cap să pună în dezbatere an de an Raportul SRI.
Mai mult, așa cum dezvăluia Tiberiu Bogdan în inPolitics.ro rapoartele Comisiei SRI sînt toate ode deșănțate aduse activității SRI.
Bogdan Iacob dezvăluie că într-unul din Rapoartele Comisiei e deplîns faptul că „SRI a fost ținta unor atacuri mediatice”, atacuri care „și-au pus amprenta asupra instituției și a personalului acesteia”.
Sărind în ajutorul SRI, Comisia constituită pentru a controla SRI și nu pentru a-l sluji, și-a modificat în 2017 atribuțiile introducînd-o și pe aceasta:
„(6) Serviciul Român de Informaţii, prin director, se poate adresa comisiei ori de câte ori consideră că imparţialitatea sau reputaţia instituţiei este afectată, în orice mod.
(7) Comisia apără onoarea şi demnitatea cadrelor instituţiei lezate de afirmaţii sau acţiuni prin care se nasc suspiciuni asupra integrităţii lor morale.”
Ce pot fi considerate afirmații care pun la îndoială onoarea și demnitatea SRI-iștilor?
Articolele din presă.
Așadar, prin Hotărîrea nr. 29 din 2017 a Parlamentului României, Comisia de control devine Comisia de apărare a SRI împotriva presei.
Bogdan Iacob transcrie motivarea acestei modificări prezentate de președintele Comisie, Adrian Țuțuianu:
„Am considerat util pe de o parte să controlăm SRI, dar şi să-l apărăm atunci cînd există tentaţia unora sau altora de a aduce acuze nejustificate SRI şi am prevăzut că această Comisie se poate sesiza din oficiu cu privire la acele acţiuni care ar putea afecta activitatea SRI sau care ar putea crea suspiciuni cu privire la legalitatea acesteia. SRI, prin director, se poate adresa comisiei ori de cîte ori consideră că reputaţia sau imparţialitatea Comisiei este afectată în orice mod. Comisia poate dispune verificări cu privire la aceste aspecte”.
Alegerile din decembrie 2020 au adus o nouă majoritate parlamentară. Se manifestă această majoritate, întruchipată de o Coaliției de partide ce se pretind democratice, europene, ca fiind hotărîtă să controleze activitatea SRI?
Răspunsul ni-l dă un document incredibil, halucinant într-o țară membră a UE.
Ordinea de zi a Parlamentului în ziua de marți, 11 mai 2021.
În ziua respectivă, pe Ordinea de zi a ședinței comune au fost nu mai puțin de 17 puncte.
Știți care a fost al 17-lea, ultimul?
„17. Rapoartele privind activitatea desfășurată de Serviciul Român de Informații în anii 2015, 2016, 2017, 2018 și 2019.
Rapoartele privind concluziile și propunerile Comisiei comune permanente a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității Serviciului Român de Informații în legătură cu Rapoartele privind activitatea desfășurată de SRI în anii 2015, 2016, 2017, 2018 și 2019;
Rapoartele privind activitatea desfășurată de Comisia comună permanentă a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activității Serviciului Român de Informații în anii 2015, 2016, 2017, 2018 și 2019”.
Așadar, la finele zilei de dezbateri s-au prezentat 5 (cinci!!!!) Rapoarte ale activității SRI și, pe deasupra și 5 (Cinci!!!) Rapoarte ale Comisiei SRI.
De fapt nu s-au prezentat.
Parlamentul a fost informat pur și simplu că SRI a depus pînă acum cinci Rapoarte de activitate.
Titus Corlățean a încercat să semnaleze:
„Cu adevărat vom fi o democraţie funcţională atunci cînd la aceste rapoarte de activitate vom avea dezbateri serioase şi profesioniste în Comisiile de control şi în cele de apărare şi chiar în plenul Parlamentului, atît cît se poate. Este o absenţă cronică de democraţie atunci cînd nu discutăm lucruri”.
Nu l-a luat nimeni în seamă.
Nici măcar Grupul Parlamentar al PSD, zis și de-al Opoziției.
Cum au trecut pe șest 5 (Cinci!) Rapoarte ale SRI prin Parlamentul Meu al lui Klaus Iohannis
Exclusiv
Jilava, Mioveni – aceeași mizerie! Baroneasa Whatsapp și tunurile penitenciarelor românești

Spovedania unei „Baronese” nervoase: Jilava plânge după Mioveni!
Cristina Teoroc, supranumită „baroneasa” de la Jilava – penitenciarul cu o reputație sinistră, „al morților subite” – a erupt pe grupul de WhatsApp al directorilor de penitenciare. Motivul? Schimbările de strategie ale noii conduceri ANP, care au îndrăznit să atingă sacrosanctele „aranjamente” ale vechii găști. Se pare că „baroneasa” își varsă nervii pentru că un anumit director Sabăreanu – un apropiat al familiei sale și partener de drum sindical al soțului – a fost „decapitat” de la Spitalul Penitenciar Mioveni de către noul director general, comisar-șef Bogdan Geo Burcu. (Conform informațiilor publicate inițial de FSANP și preluate de diverse surse media).
𝐌𝐚𝐢 𝐞 𝐜𝐢𝐧𝐞𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐞𝐚𝐳 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝐚𝐬𝐭𝐚?
Sabăreanu, cel îndepărtat din funcție, nu ar fi fost schimbat degeaba. Se vorbește tot mai insistent despre un tun de 200.000 de lei, orchestrat împreună cu dr. Costin Ștefan, consilierul bine-cunoscut al ministrului Sănătății, Alexandru Rafila, conform investigațiilor FSANP. Dar în loc să-și plece capul rușinat, Sabăreanu se victimizează: „Sindicatul schimbă directori prin reclamații!”. O victimizare clasică, desprinsă parcă din manualul infractorului bugetar de succes! Se pare că reacția promptă a Corpului de Control a stricat socotelile celor care sperau la o mușamalizare ca la carte.
De la pile și umbrele, la scaunul de director: Rețeta succesului în sistemul penitenciar
Sursele noastre sunt fără echivoc: Sabăreanu nu a ajuns în scaun prin merite sau competențe, ci prin protecție sindicală și sprijin politic. Un traseu tipic pentru mulți directori din sistemul penitenciar, unde pilele și umbrelele sunt mai importante decât rezultatele și munca cinstită. Oare cum ar reacționa ministrul Radu Marinescu dacă ar vedea cu ochii lui cum se fac numirile în sistem, dincolo de rapoartele cosmetizate?
Baronesele dau lecții de morală: Ipocrizie la nivel inalt
„Baroneasa” Teoroc, în timpul ăsta, dă lecții despre corectitudine și „dublu standard”, deși conduce un penitenciar, Jilava, care este un focar de probleme. Orice critică la adresa „baronesei” este imediat întâmpinată cu amenințări de proteste de către soțul sindicalist. Un adevărat scut familial împotriva oricărei forme de control sau responsabilizare!
Apel către Ministrul Justiției: Curățenie generală la Jilava și Mioveni!
Domnule ministru Radu Marinescu, vă îndemnăm să mergeți la Jilava nu doar în „vizită”, ci într-un control adevărat. Poate veți descoperi mai multe decât rapoartele cosmetizate și declarațiile sforăitoare de pe WhatsApp. E timpul să faceți curățenie în sistemul penitenciar, începând cu aceste două focare de corupție și incompetență!
Decență și gura mică!
Pentru doamna Cristina Teoroc și domnul Sabăreanu, mesajul nostru este simplu:
- Baroneaso, mai puțină morală de doi bani și mai multă decență! Nu mai da lecții de corectitudine, când conduci un penitenciar cu probleme grave!
- Sabăreane, gura mică! Ultimul om care ar putea da lecții despre integritate ești tu, cel acuzat de sifonarea banilor publici! (Cristina T.).
Exclusiv
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la dezamăgirea și frustrarea tot mai mari resimțite de polițiștii tineri, mulți dintre ei dorind să părăsească sistemul din cauza presiunii, lipsei de sprijin, salarizării precare și a condițiilor de muncă improprii. Sindicatul dezvăluie un „caz real, problemă generală”, în care un polițist tânăr și-a exprimat dorința de a demisiona din cauza nemulțumirilor acumulate.
Stres, lipsă de sprijin și deficit de personal: Problemele majore ale polițiștilor
Potrivit Sindicatului Sidepol, principalele neajunsuri cu care se confruntă polițiștii sunt:
- Stres psihic acumulat prin tot mai multe atribuții acordate.
- Lipsa de sprijin din partea managerilor, adesea lipsiți de pregătirea necesară.
- Lipsa resursei umane (peste 25.000 de angajați lipsă), un coleg fiind nevoit să lucreze pentru 3-4.
- Salarizare incorectă și lipsa de predictibilitate a carierei, prin modificarea succesivă a legislației în defavoarea angajaților.
- Condiții de muncă improprii.
- Dotare precară și legislație care nu apără angajatul.
„Guvernul Bolojan nu face decât să adâncească criza”: Critici la adresa măsurilor guvernamentale
Sindicatul critică măsurile anunțate de Guvernul #Bolojan, care, în loc să îmbunătățească situația, „nu fac nimic altceva decât sa adâncească și mai mult criza din sistem”.
Cerințe concrete: Cariere predictibile, salarizare echitabilă și recunoașterea bolilor profesionale
Sindicatul Sidepol solicită măsuri imediate și concrete pentru îmbunătățirea situației polițiștilor:
- Un cadru predictibil al carierei polițistului.
- Salarizare echitabilă și motivantă.
- Recunoașterea bolilor profesionale și sprijin real pentru sănătatea polițiștilor.
- Suplimentarea resursei umane prin încadrări și școli adaptate nevoilor actuale.
- Dotare modernă și eficientă.
- Legislație care să apere angajatul în raport cu atribuțiile pe care le desfășoară.
„Polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime”: Un apel la responsabilitate
Sindicatul subliniază că polițiștii nu cer privilegii, ci doar respectul și condițiile minime pentru a-și putea face datoria față de cetățeni și față de România. (Cerasela N.).
Featured
Agresorul polițistului lovit cu o sticlă, arestat preventiv după 3 zile. Complicele, sub control judiciar
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 17 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!