Administratie
Scenariile de cosmar pentru Klaus Iohannis

(Preluare Inpolitics):
Președintele ”pas cu pas” a sperat tot anul că se va întîmpla o minune și va duce PSD în lada de gunoi a istoriei prin alegeri parlamentare, anticipate ori la termen. A ajuns, din păcate pentru el, într-o situație politică de lose-lose, sau chiar lose-lose-lose-lose…, pentru că cele cîteva variante posibile în acest moment pentru încropirea unui nou guvern, sunt toate proaste ori chiar groaznice pentru președinte.
Să o luăm metodic.
Prima variantă. Florin Cîțu premier al PNL-USRPLUS-UDMR. Rău pentru președinte. Majoritatea ar fi una fragilă, iar în interior tensiunile ar da permanent în clocot, fiind vorba de trei formațiuni care nu se înghit neam fiecare cu fiecare și un premier care s-ar afla la cuțite cu gruparea Orban din PNL. În plus, deja s-a intrat în blocaj, dat fiind că PNL nu vrea să cedeze șefia Camerei către USRPLUS. Și sunt multe alte amănunte de pus la punct care se anunță la fel de insurmontabile. Cum ar fi stipularea, la solicitarea USRPLUS, în protocolul noii alianțe a interdicției numirilor politice de la secretar de stat în jos. Ca să înțelegem cum stau lucrurile aici, să spunem că această interdicție o bate la scor pe cea din 1996, cînd președintele autoritar Ion Iliescu a cerut, la presiunea imensă a publicului, retragerea pesediștilor din AGA și CA-uri. L-au sfidat toți cu zîmbetul pe buze, iar marele Iliescu a încasat o lovitură de imagine usturătoare. Poate chiar una care i-a fost fatală în acel an.
A doua variantă. Guvern PNL cu sprijin minoritar din partea PSD, după modelul guvernării Tăriceanu din 2007-08. Și mai rău pentru președinte. Discursul despre ciuma roșie ar trebui abandonat urgent, iar liberalii ar satisface pe loc orice pretenție a PSD. Iohannis s-ar trezi, indirect, înhămat exact la căruța pe care visase să o bage în șanț.
A treia variantă. Guvern de uniune națională pînă la trecerea pandemiei, cu, să zicem, generalul Nicolae Ciucă premier. Fezabilă, dar cu premise clare de naștere a unor conflicte interne explozive în partidul prezidențial. Ciucă nici nu a ajuns bine premier interimar și deja s-a declanșat jihadul în PNL. Ce va fi după cîteva luni ca premier plin, cînd războiul va include și fotoliul de președinte al partidului, poate chiar înaintea congresului de anul viitor? Nimic promițător pentru Klaus Iohannis, care va trebui să joace permanent rolul care îl prinde cel mai puțin, acela de mediator. Pe deasupra, cu cel mai mare scor în alegeri și intrat la guvernare, PSD are șansa să recupereze în timp din parlamentarii transferați la PNL ori chiar să ia liberali pur-sînge neumulțumiți – întotdeauna există așa ceva – pentru a-și întări poziția. Cu un scor zdrobitor în 2016, PSD a pierdut guvernarea la un moment dat în favoarea unui partid mult mai subțire. Se poate oricînd întîmpla și invers.
A patra variantă. Guvern PNL-USRPLUS-UDMR, cu Ludovic Orban renominalizat după retragerea lui Cîțu și șefia Camerei cedate lui Dan Barna. Rîsul absolut al curcilor! Pentru Iohannis, repetarea unuia dintre cele mai stupide episoade din istoria post-decembristă, cel din primăvară, cînd Florin Cîțu a fost retras cu 5 minute înaintea votului din parlament, ar fi un Waterloo de imagine. Lumea l-ar percepe pe omul de la Cotroceni drept un politician fără soluții, în schimb cu idei puține, proaste și fixe. În plus, președintele ar cam pierde definitiv lupta pentru putere cu Ludovic Orban pînă la finele mandatului.
A cincea variantă. Iohannis desemnează premier de la PSD-AUR și-i lasă să-și facă o majoritate. Case closed pentru susținătorii săi.
A șasea variantă. Iohannis se riscă în parlament cu un un guvern minoritar al PNL mizînd pe tradiționala spaimă a parlamentarilor de alegeri anticipate în caz de trîntire a două nominalizări de premier.
Spre ghinionul lui, președintele aproape am spune că nu are acum această armă la îndemînă. Pentru că listele sunt prea proaspăt făcute ca cei plasați pe ele să se teamă că își pierd locurile. Șantajul cu dizolvarea parlamentului funcționează nu imediat după validarea sa, ci după o anume perioadă de timp în care aleșii pot lua în calcul niște riscuri produse de eventuale schimbări în conducerile partidelor. E greu de crezut, însă, că Ciolacu, Hunor ori Dan Barna ar modifica listele recent trimise în alegeri; ele ar păstra în proporție zdrobitoare aceeași formă.
Pentru Iohannis, însă, a aduce alegătorii iar la urne în pademie, undeva prin martie, ar fi de-a dreptul catastrofal din toate punctele de vedere. Și nu doar pentru el, ci și pentru al său partid de suflet. Marii beneficiari ai unei asemenea manevre nesăbuite nu ar fi decît PSD și AUR.
Una peste alta, pentru Klaus Iohannis, alegerile pe care și le-a dorit cu ardoare în acest an, s-au dovedit o confirmare a vorbei din bătrîni că mai binele e dușmanul binelui.
Administratie
Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea
Administratie
Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.
Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane
Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.
Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere
Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.
Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei
Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.
România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia
Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.
Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor
În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).
Administratie
România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.
Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic
Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.
Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene
În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.
Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?
Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.
România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”
Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!