Administratie
Cazul Piatra Neamt: Orban a gresit premeditat ori Iohannis bate cimpii institutional?
(Preluare Inpolitics):
La Piatra Neamț s-a lucrat pe repede înainte la amenajarea secției ATI în noile condiții impuse de pandemie. S-a lucrat cu improvizații, astfel că o priză ar fi luat foc și a produs un incendiu criminal. Cine e de vină? Cine ar fi trebuit să procedeze altfel, mai meticulos și cu eliminarea oricăror riscuri?
Nu e limpede deloc, atît timp cît declarațiile oficiale ale președintelui și cele ale premierului se bat cap în cap, după cum vom arăta mai jos.
Ce ne-a spus recent președintele despre aparatura de la ATI:
”Este necesară modernizarea sistemelor de gaze medicinale, în special oxigen, și a rețelelor electrice. Aici am găsit împreună soluția pregătirii unui program de finanțare bine pus la punct, folosindu-ne de fondurile europene.
Un rol important îl are resursa umană și când spun aceasta mă gândesc la inginerii medicali, care trebuie valorificați și implicați mai mult.
Se impune regândirea instrumentelor legislative și financiare care să permită o susținere a sistemului de service și mentenanță a tehnicii spitalicești”.
Altfel spus, trebuie lucrat la prizele și oxigenul de la ATI fără grabă, etapizat, cu atragerea de fonduri europene, cu identificarea și implicarea unor specialiști de marcă etc. Pentru că improvizațiile ucid, iată.
Ce ne-a spus, în schimb, recent, premierul, în ședința de guvern din 28 octombrie, conform siteului oficial al executivului:
Ludovic Orban: În ceea ce privește Secțiile de Terapie Intensivă, părerea mea este că trebuie să fim pregătiți să mai introducem spitale în structura de spitale COVID sau spitale de suport COVID pentru a crește capacitatea de tratare în secțiile de Terapie Intensivă.
Nelu Tătaru: Da, avem această evaluare. La Bucureşti, după cum știți, am dat dispoziție, se reevaluează tot ce înseamnă spital Ilfov, Witting și Sfântul Ioan, astăzi…
Ludovic Orban: Ilfovul și Wittingul nu tratează. La Witting din 16 paturi sunt funcționale numai șase paturi. La Ilfov e aceeași situație. Nu mai vorbesc de paturile normale pentru cazurile mai puțin grave. Deci, astea toate trebuie să funcționeze la capacitate. La fel și în Colentina, atât secțiile de Terapie Intensivă, plus trebuie folosite toate paturile care au acces la oxigen, și pentru cazurile intermediare, care nu necesită neapărat tratare imediată. Acestea trebuie gândite rapid. Nu putem să stăm să mutăm bolnavi din București, că nu vrea directorul de la ASSMB să ne susțină în pregătirea și creșterea capacității de testare. Deci, aici, Bucureștiul de urgență trebuie rezolvat, și Malaxa, și toate celelalte structuri pe care le-am gândit în dispozitivul de luptă anti-COVID. La Pipera trebuie crescută capacitatea. Sunt 500 de paturi şi funcţionează câte? Funcţionează 100 de paturi.
Raed Arafat: Aproximativ 100. Sunt aproape de 400 care sunt cu capacitate de cazare în condiţii bune, dar la care nu este oxigen şi capacitatea trebuie crescută prin introducerea de oxigen.
Ludovic Orban: Trebuie introdus oxigen. Ce e aşa mare filosofie? (s.n.) Deci, aici trebuie gândit foarte clar, dacă există o creştere a numărului de cazuri, noi trebuie să ne adaptăm şi să punem în funcţiune imediat(s.n.), conform planului, noi secţii de Terapie Intensivă sau să creştem capacitatea actualelor secţii de Terapie Intensivă. Am discutat şi la Balş, am discutat şi la „Victor Babeş”, unde există cu adevărat capacitatea de a pune în funcţiune noi paturi ATI. Ne tot plimbă că n-au avize de nu ştiu unde(s.n.), aici DSP trebuie imediat cu celeritate să avizeze orice solicitare de creştere a capacităţii de tratare.
Nelu Tătaru: S-a discutat şi în această seară, sunt autorizaţii sanitare de funcţionare provizorii, care se dau şi în seara asta.
Ludovic Orban: În regulă. Şi pe fiecare regiune trebuie să fim pregătiţi cu un număr de paturi care să poată fi operaţionalizate într-un timp foarte scurt, în 48 de ore, maximum 72 de ore(s.n.).
Să tragem linie și să adunăm:
Într-o parte a puterii executive se vorbește despre lucrări care trebuie efectuate temeinic, pas cu pas, am spune, chiar dacă asta înseamnă multă vreme.
În cealaltă parte se vorbește de lucrări pe (foarte) repede înainte, eventual cu saltul peste niște proceduri pentru că ”Ne tot plimbă că n-au avize de nu ştiu unde”.
Cineva trebuie să ofere public anumite explicații: la Piatra Neamț și în alte locuri a greșit guvernul lucrînd cu maximă celeritate? Sau s-a lucrat după posibilități, în condiții de criză, iar președintele bate cîmpii cu grație vorbind de reparații în timp îndelungat, pe bază de fonduri europene și de reformă sanitară?
Administratie
Val de atacuri „spoofing”: Escrocheria telefonică ce imita băncile, o amenințare crescândă pentru utilizatorii Revolut
Administratie
România, noul pol european al securității cibernetice: De la gazdă la lider strategic
România se afirmă cu determinare pe harta strategică a Europei în domeniul securității cibernetice. Cu sediul Centrului European de Competențe în domeniul Securității Cibernetice (ECCC) la București, țara noastră deține astăzi un atu strategic de importanță vitală, o poziție pe care europarlamentarul Victor Negrescu o confirmă și o susține activ în negocierile la nivel înalt.
Consolidare europeană la București: O prioritate în bugetul UE 2026
Potrivit declarațiilor europarlamentarului Victor Negrescu, eforturile sunt concentrate acum pe consolidarea acestui centru vital. În negocierile pentru bugetul Uniunii Europene din anul 2026, s-a pledat cu fermitate pentru direcționarea unor resurse substanțiale către protejarea spațiului digital european. „Am obținut creșteri importante pentru cercetare, inovare și securitate digitală”, a subliniat Negrescu, evidențiind succesul acestor demersuri în asigurarea finanțării necesare pentru o fortificație digitală europeană.
Ambiția României: De la gazdă la lider european în cybersecurity
Viziunea pe termen lung depășește simplul statut de gazdă. Obiectivul declarat pentru viitorul Cadru Financiar Multianual este o extindere semnificativă a Centrului European de Competențe în domeniul Securității Cibernetice. România aspiră să devină nu doar gazda acestui centru de excelență, ci un adevărat lider european în securitatea cibernetică, contribuind activ la definirea și implementarea strategiilor digitale la nivel continental. Această ambiție este susținută de expertiza națională recunoscută și de resursele umane valoroase din domeniu.
Beneficii concrete: Ce inseamnă acest atu strategic pentru tară
Prezența și dezvoltarea ECCC la București aduc o serie de avantaje palpabile pentru România, cu impact direct asupra economiei, pieței muncii și siguranței naționale:
- Investiții sporite în cercetare și inovare: Centrul va atrage finanțări considerabile pentru proiecte de cercetare și dezvoltare în domenii de avangardă ale securității cibernetice.
- Oportunități vaste pentru experți și inovatori: Se deschid noi perspective pentru specialiști, universități și startup-uri din sectorul digital, stimulând crearea de locuri de muncă înalt calificate și dezvoltarea ecosistemului antreprenorial.
- Protecție cibernetică consolidată: Instituțiile publice, companiile private și, nu în ultimul rând, cetățenii vor beneficia de o protecție sporită în fața amenințărilor cibernetice tot mai sofisticate.
- Rol strategic consolidat în Europa: Prezența ECCC la București cimentează poziția României pe harta strategică a Europei, recunoscându-i contribuția esențială la securitatea digitală a blocului comunitar.
Angajamentul este clar: eforturile de susținere a acestui centru vor continua, cu scopul ferm ca România să se transforme într-un pol european de referință al securității digitale, contribuind activ la un spațiu digital european mai sigur și mai rezilient.
Administratie
Frontierele României, o fortăreață post-Schengen: Bilanț record pentru Poliția de Frontieră în primele zece luni din 2025
-
Exclusivacum 4 zile„Ne ducem în cap!” Alerta ANP: Sistemul Penitenciar, la un pas de colaps din lipsă de personal
-
Exclusivacum 19 oreReset urgent pentru ANP! De la „epoca de aur” a gardienilor la haosul oportuniștilor, prin ochii lui Cosmin Dorobanțu!
-
Exclusivacum 3 zileCirc la Penitenciare! Reorganizarea „minune” a lui Burcu, un dezastru de râsul lumii!
-
Exclusivacum 5 zileSAS, de la „echipă de intervenție rapidă” la „brigada psihologilor cu bâtă”: Când statul de drept e suspendat, iar abuzul e Lege!
-
Exclusivacum 19 oreEXCLUSIV: „Saga” agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș. Comedia neagră de la SAS! Poliția unde „Inelul Magic” împarte disciplinare, „Polițistul Incisiv” refuză hârțoagele, iar Controlul Intern se autodenunță (cu BONUS: 50% OSKAR pentru complicitate!)
-
Exclusivacum 4 zileCirc la SAS! Când „Acțiunile Speciale” devin „acțiuni penale” orchestrate de psihologi-călăi și șefi cu „inel magic” – Totul la vedere, în fața Justiției!
-
Exclusivacum 19 oreJustiția „la volanul” birocrației oarbe: Cazul POP IONUT-COSTIN (fost Comandant Descarcerare Petrobrazi) și odiseea incompetenței teritoriale la Parchetul Sectorului 1! (I)
-
Exclusivacum 3 zileScandal fără precedent în Poliția Română: Birouri sigilate și injurații de la vârf



