Aveti un Pont
Ce să ne facem când, în politică, moralitatea este sub asediu?/Un asediu al minciunii, ipocriziei, incompetenței, imposturii, lipsei de viziune, dezinteresului, purtat de chiar cei care ar trebui să apere moralitatea vieții politice
”We do not have government by the majority.
We have government by the majority who vote”
Thomas Jefferson
Astăzi la guvernare sunt „băieții buni”! Ce ușurare! Si președintele este un „băiat bun”! Excelent! Ce bine că am scăpat de „băieții răi” din palatul Victoria, că de la Cotroceni a plecat,de câțiva ani, chiar și tatăl „băieților răi”! Iar acuși-acuși vin alegerile generale, poate clarificăm lucrurile și în Parlament, să nu se mai tot laude unii ba că sunt partidul cu cei mai mulți aleși, ba că fără votul lor „băieții buni” nu ar fi putut guverna si câte si mai câte. Perfect!
Unde mai pui și faptul că statutul de „băiat bun” vine la pachet cu o serie de privilegii, între care, deloc de neglijat, este și acela că poți repeta greșelile și chiar și ticăloșiile „băieților răi”, ori poți inventa unele noi, fără teamă. Și asta pentru că, după cum știe chiar și un copil de la clasa pregătitoare, orice “faptă rea” făcută de un „băiat bun”, cum ar fi spre exemplu emiterea a 25 de ordonanțe de urgență într-o singură seară, transferul în bloc al “băieților răi” în echipa “băieților buni” sau acțiunile și declarațiile la limita sau dincolo de competențele constituționale, devine automat o “faptă bună” (sau măcar una care poate fi trecută cu vederea). Doar scopul este unul nobil, scăpăm de “băieții răi”, nu?
Și uite așa spectacolul politic continuă, astăzi sunt aplaudati cei huiduiti mai ieri, publicul fiind atent mai degraba la cine decât la ce si cum se joacă, toate merg mai departe în același fel, doar periodic locurile se schimbă, „băieții răi” devenind „băieții buni” și invers. Ne jucăm prea mult și prea ușor cu aceste noțiuni de bun și rău, ajungând să le anulăm semnificația.
Într-o notă mai serioasă, vreau să amintesc faptul că dincolo de o serie de elemente precum comunitatea de teritoriu și limbă, de conștiința identității istorice, de religie, o națiune este definită și de o serie de factori culturali. În această ultimă categorie se regăsește și setul de valori și principii morale care ne ajută să definim binele și răul, să le recunoaștem și, implicit, să le separăm și sancționăm.
Dar ce să ne facem când, în politică, moralitatea este sub asediu? Un asediu al minciunii, ipocriziei, incompetenței, imposturii, lipsei de viziune, dezinteresului, purtat de chiar cei care ar trebui să apere moralitatea vieții politice. Iar în absența moralității noțiunile de bine și rău își pierd sensul. Ca urmare, fără repere raționale și pertinente, cel puțin în plan politic, șansele ca să facem alegeri greșite sunt foarte ridicate. Iar apoi, pentru a fi cât de cât confortabili cu opțiunile noastre, ne împărțim pripit în „noi” și „ei” și decidem că băieții noștri sunt „băieții buni”, cărora li se poate ierta orice, iar ai lor sunt „băieții răi”, tot ce fac este greșit și evident, sunt responsabili pentru tot răul ce ni se întâmplă.
Ostilitatea față de orice altă formațiune politică decât „a ta” se extinde rapid, în mod periculos, de la reprezentanții de frunte și candidații acesteia, către suporterii respectivului partid, aceștia devenind inamici doar pentru că nu ne împărtășesc opiniile politice. Astăzi ura și disprețul față de „ai lor” reprezintă, pentru votanți, elemente motivaționale mai puternice decât simpatia și loialitatea pentru „ai noștri”. Îl votam pe X nu atât pentru că ne place de el cât pentru că îl urâm pe Y.
Pasiunile politice exacerbate nu mai reprezintă o noutate a vieții politice într-o democrație. Atunci însă când patimile ating un asemenea nivel încât în ochii susținătorilor unui partid orice fel de acțiuni, indiferent ce norme legale și/sau morale încalcă, sunt justificate atât timp cât împiedică (re)venirea la putere a oponenților, loialitatea partizană se transformă într-o gravă amenințare la adresa democrației din care, în mod paradoxal, s-a născut.
Polarizarea politică este astăzi ceva mai mult decât o divergență de opțiuni. Ea se accentuează gradual, împingându-ne spre punctul în care putem ajunge să refuzăm să locuim sau să muncim alături de cineva care nu ne împărtășește convingerile politice. Faptul că într-o serie de țări au apărut deja asemenea manifestări, inclusiv în forme violente, nu înseamnă că ele sunt normale și nici că noi ar trebui să le așteptăm resemnați. Trăim într-o lume agitată, marcată de o multitudine de factori de risc, de la terorism, criminalitate organizată și migrație ilegală până la pandemii și schimbări climatice accelerate, ne aflăm într-o regiune geografică apropiată de numeroase focare de tensiune, reci dar și fierbinți. Chiar trebuie să adăugăm la toate aceste provocări externe, dincolo de problemele noastre cronice din economie, sănătate, educație și pe cele generate de o dezbinare socială accentuată, construită pe criterii de convingeri politice? Chiar diferă atât de mult viziunile noastre pentru România, pentru viitorul nostru și al copiilor noștri, încât să ajungem să ne urâm între noi din această cauză? Nu cred. De fapt sunt convins că nu este așa.
Înțeleg motivele pentru care „actori marcanți” ai vieții noastre politice, unii aflați în importante funcții – numiți sau aleși, alții astăzi doar râvnind la pozițiile celor dintâi, în loc să ne aducă împreună, ne dezbină zi de zi, cu sprijinul „dezinteresat” al unor formatori de opinie, prin chemări agresive și iresponsabile la lupta împotriva „celorlalți”. Este vorba despre interese mărunte, meschine, demne de tot disprețul nostru, așa cum sunt și cei care le promovează.
Este evident că pentru o schimbare reală, atât de necesară, avem nevoie de lideri capabili să vadă ansamblul, nu doar detaliul, să fie suficient de generoși pentru a-și asuma obiective pe termen lung ce, mai mult ca sigur, nu le vor aduce recunoaștere în timpul mandatului lor, oameni care să nu caute profit în ceea ce ne desparte, ci în ceea ce ne apropie. Iar noi să alegem dintre ei cântarind cu atenție, dincolo de candidat și etichetă, OMUL, adică aptitudinile și atitudinile, responsabilitatea, capacitățile dovedite și, nu în ultimul rând, proiectele, ideile și angajamentele LUI.
Da, știu, sună utopic dar de ce să nu încercăm? Se spune că vedem anumite lucruri ca imposibile nu pentru că ele ar fi așa ci invers, că ne par imposibile tocmai pentru că ne temem să le încercăm. Nu este ușor, nu se va întâmpla de pe o zi pe alta, dar trebuie să încercăm, trebuie să începem schimbarea. De ce nu de la alegerile din acest an? Să avem încredere în capacitatea noastră de a lăsa ura și furia deoparte și să decidem în baza unor argumente pertinente, solide, de care sa nu ne rușinăm mai târziu. La urma urmei, dacă noi nu credem în noi înșine, în puterea noastră de a ne schimba, de ce ar face-o alții, se intreaba retoric fostul sef al SIE, Silviu Predoiu. (Cristina T.).
Aveti un Pont
Alegerea mașinii potrivite pentru montarea instalației gpl
GPL înseamnă gaz petrolier lichefiat, un combustibil alternativ pe care îl putem încorpora în vehiculele noastre pe benzină și astfel să ne bucurăm de nenumărate avantaje pe care merită să le cunoaștem în prealabil.
În ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL?
Dacă ești interesat de instalatii gpl auto, cu siguranță vrei să știi în ce vehicule poate fi instalat un sistem GPL. Este important de menționat faptul că gpl auto nu poate fi instalat în toate vehiculele. La fel de important este să te asiguri că sistemul este instalat de un profesionist calificat și instruit.
Există unele mărci auto care oferă în gama lor versiuni care sunt deja adaptate pentru a funcționa fie pe benzină, fie pe gaz. Este cazul Renault, Dacia, Hyundai, Fiat, Fiat, Ford, Jeep, SsangYong și Subaru, ale căror modele includ acest tip de motor. Și nu numai că economisesc combustibil: fiind hibride, ele obțin eticheta ECO de la DGT.
Pe de altă parte, autovehiculele Bi-fuel au o autonomie mai mare. Prin adăugarea a două rezervoare de combustibil, benzină și rezervoare gpl, acestea pot depăși în unele cazuri 1000 de kilometri fără realimentare. În plus, tehnologia nu este una costisitoare și poate fi adaptată ușor și la prețuri accesibile la vehiculele second-hand. Trebuie să fii cât mai informat cu putință înainte de a opta pentru instalatii gpl auto.
Ce autovehicule pot fi convertite la gpl?
Vehiculele care pot fi convertite la gpl sunt în principal vehiculele pe benzină. În general, conversia nu este recomandată pentru vehiculele diesel deoarece este mult mai complexă și mai costisitoare. De asemenea, nu toate mașinile pe benzină pot beneficia de rezervoare gpl. Motoarele cele mai puternice sunt excluse și doar cele care îndeplinesc certificarea privind emisiile Euro 3 pot fi convertite la GPL. Cu alte cuvinte, vehiculele înmatriculate începând cu anul 2001 sunt ideale pentru bazine gpl. Și, bineînțeles trebuie să te asiguri de faptul că acestea sunt într-o stare generală bună, astfel încât banii investiți în conversie să nu fie pierduți din cauza unor defecțiuni ulterioare.
Cât costă conversia mașinii la GPL?
În ceea ce privește prețul, costul transformării unei mașini pe benzină pentru a funcționa cu GPL poate varia de la 1000 la 2000 de euro, în funcție de model și de capacitatea motorului. După efectuarea conversiei (întotdeauna într-un atelier calificat), este necesară o inspecție specială.
Acolo se va verifica siguranța vehiculului și i se va acorda noua etichetă ECO. Aceasta din urmă se aplică numai autovehiculelor cu omologare de tip Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Cele care îndeplinesc doar cerințele Euro 3 se pot converti la GPL, dar nu primesc eticheta.
Modificarea nu necesită prea multă muncă mecanică, iar atelierele specializate au kituri potrivite pentru aproape toate modelele care pot fi instalate în câteva zile.
Printre cele mai importante modificări, conversia include instalarea unui rezervor de gaz care este de obicei adăpostit în locul roții de rezervă din portbagaj. Acesta este completat de un circuit pentru canalizarea gazului către motor, care include supape, filtre, senzori și un injector dedicat.
De asemenea, este instalat un control pentru ca șoferul să poată selecta combustibilul care urmează să fie utilizat, iar o unitate de control electronic controlează funcționarea corectă a noului sistem de alimentare cu combustibil.
Aveti un Pont
Înmatriculări Auto Timisoara: Servicii Profesionale și Eficiente pentru Înmatricularea Autovehiculelor
Bun venit la www.inmatriculari-timisoara.com, firma de înmatriculări auto de top din Timișoara! Suntem dedicați să oferim servicii rapide, eficiente și fără bătăi de cap pentru toți clienții noștri care doresc să-și înmatriculeze autovehiculele în Timișoara și împrejurimi.
De ce să Alegi Serviciile Noastre de Înmatriculări Auto?
- Profesionalism și Experiență Cu ani de experiență în domeniu, echipa noastră este formată din profesioniști care cunosc în detaliu toate procedurile necesare pentru înmatricularea unui vehicul. Ne asigurăm că documentele dumneavoastră sunt complete și corecte, astfel încât să evitați orice probleme sau întârzieri.
- Servicii Complete Oferim o gamă completă de servicii, inclusiv:
- Înmatriculări auto noi și second-hand
- Transcrieri auto
- Radieri auto
- Obținerea numerelor provizorii
- Consultanță personalizată
- Eficiență și Rapiditate Știm cât de prețios este timpul dumneavoastră. De aceea, ne străduim să procesăm înmatriculările cât mai rapid posibil, fără a compromite calitatea serviciilor.
- Prețuri Competitive Ne mândrim cu oferirea unor servicii de înaltă calitate la prețuri accesibile. Credem că înmatricularea auto nu ar trebui să fie un proces costisitor sau stresant.
Procesul de Înmatriculare Auto
La www.inmatriculari-timisoara.com, am simplificat procesul de înmatriculare pentru a fi cât mai facil pentru clienții noștri:
- Consultație Inițială Vom discuta nevoile și situația dumneavoastră specifică pentru a înțelege exact ce documente sunt necesare.
- Pregătirea Documentelor Ne ocupăm de colectarea și completarea tuturor documentelor necesare, inclusiv certificatul de autenticitate, cartea de identitate a vehiculului și asigurarea auto.
- Depunerea Actelor Echipa noastră va depune toate actele la autoritățile competente și va urmări stadiul procesului până la finalizare.
- Obținerea Plăcuțelor de Înmatriculare În final, ne asigurăm că primiți plăcuțele de înmatriculare în cel mai scurt timp posibil.
Contactează-ne
Dacă doriți să beneficiați de serviciile noastre de înmatriculări auto în Timișoara, nu ezitați să ne contactați. Suntem aici să vă ajutăm să treceți prin procesul de înmatriculare fără griji și într-un timp record.
Administratie
Caracatița WHITE TOWER in orasul (Republica) lui Caragiale (VIII)/Dosarul WHITE TOWER intră în linie dreaptă! Nouă persoane duse la audieri după perchezițiile de la Primăria Ploiești
Cu procurorii la ușă, primarul Andrei Volosevici a încercat să deturneze atenția opiniei publice spre o altă problemă a municipiului Ploiești: criza gunoiului! Așa că de mână cu prefectul sef al PSD-ului județean Virgil Nanu, edilul a chemat presa la niscaiva declarații. Si au început lăudându-se cum au adus ei 53 de milioane de lei, ca mai apoi să se plângă de problema gunoiului. După ce a aruncat săgeți spre diverse personaje, prefectul Nanu a spus clar că…el nu are atribuții pentru a rezolva problema. Cu alte cuvinte, multă gargară, doar, doar cineva uită de procurorii care adunaseră documente, ridicaseră calculatoare și luaseră mai mulți funcționari publici la audieri.
Dar revenind la subiectul zilei, PERCHEZIȚIILE DE LA PRIMĂRIE, procurorii au condus la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești nouă persoane pentru audieri. Subiectul dosarului este realizarea a zeci de apartamente în plus față de numărul prevăzut în autorizația de construire a blocului White Tower. Imobil care a obținut autorizația pentru…clădire de birouri administrative si nicidecum de locuințe. Scăparea este simplă: „dezvoltatorul” LUPU nu a fost nevoit să solicite PUZ si alte documente specifice, deci a făcut puțină economie și de bani, și de timp!
Printre persoanele aduse la audieri se numără VERONICA RĂDUNĂ, arhitectul șef al Ploieștiului, RITA NEAGU, adjunctul Direcției Urbanism din Primărie, COCA PĂTRAȘCU, șefa Serviciului Autorizații Construcții, LUCIAN BĂLESCU seful Serviciului Verificare și Control Documentații Publice.
Adică șefii șefilor din DIRECȚIA DE URBANISM! În traducere cei care trebuiau să îl sancționeze pe MIHAI LUPU (pardon pe mămica septuagenară a acestuia MĂRIOARA LUPU, titulara PFA-ului cu pricina). Doar că nu poți sancționa pe nimeni, atâta timp cât zvonurile spun că toți șefii de la URBANISM dețin (prin interpuși) apartamente în WHITE TOWER!
Mai mult, surse din anchetă susțin că amenda primită de către VERONICA RĂDUNĂ, arhitecta șefă a Ploieștiului, din partea Inspectoratului Județean în Construcții Prahova, a fost plătită de către…MIHAI LUPU! Iar procurorii dețin documente în acest sens, pentru că plata amenzii a fost făcută direct din contul „dezvoltatorului”.
Primarul a făcut pe nevinovatul în conferința susținută alături de prefect și a susținut că „primarul nu are de unde să știe ce face femeia de serviciu….”, referindu-se la funcționarii de la URBANISM. Să compari directorii de la Urbanism cu femeia de serviciu, este puțin cam forțat, dar nu comentăm educația primarului, pentru că nu face obiectul acestui articol.
Cât despre RITA NEAGU, adjuncta Direcției de Urbanism, aceasta a fost extrem de apropiată de ANDREI VOLOSEVICI în primul mandat al acestuia, după ce SIMONA MUNTEANU a fost îndepărtată din funcția de arhitect sef a municipiului, la presiunile primarului. De altfel, declinul urbanistic al Ploieștiului a început după plecarea SIMONEI MUNTEANU în anul 2010. Din acel moment, nu a mai existat nici o ordine în ceea ce priveste urbanismul municipiului resedință de județ. Avem aglomerări de blocuri de locuințe în diverse zone, locurile de parcare lipsesc cu desăvârsire și totul în lipsa unui Plan Urbanistic General care ar fi reglementat toate aceste aspecte.
Deocamdată, surse judiciare susțin că în dosarul WHITE TOWER vor fi audiați, în perioada următoare, atât primarul ANDREI VOLOSEVICI, cât și nașa city manager SIMONA ALBU.
Să nu spuneți că nu v-am anunțat! Din timp! Vom reveni.!
„Spor la treaba” si/sau in limbajul infractorilor narcomani: „A venit primavara”! Urmeaza ‘LOTUL II” si „LOTUL III”? Intrebam pentru niste prieteni, apropiati de infractorul narcoman si cap de „avorton” – cum este porecla acestuia (narcomanului dovedit), ca a lui „Portocala”- ! (Cerasela N.).
-
Exclusivacum 2 zile
Afaceri Murdare: Mafia deșeurilor și complicitatea instituțiilor din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Investigație Europeană asupra Corupției: Penitenciarul Berceni, directorul Matei Valentin și legăturile intunecate cu afaceristul Mihai Tufan
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul Sidepol critică reorganizarea Poliției Canine: „O absurditate care pune în pericol Siguranța Publică”
-
Exclusivacum 2 zile
Controverse în cadrul Ministerului de Interne: Emil Pascut si comentariile sale despre Funcționarii Publici
-
Exclusivacum 21 de ore
Sindicatul Diamantul avertizează: acceptarea permanenței neplătite poate deteriora baza de calcul pentru pensie
-
Exclusivacum 4 zile
Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul: Presiunile asupra polițiștilor pentru apartenența sindicală încalcă drepturile fundamentale
-
Exclusivacum 2 zile
Sindicatul EUROPOL inițiază o documentare extensivă asupra calității uniformelor de Poliție
-
Exclusivacum 3 zile
România pe locul 36 în Global Peace Index, SUA pe locul 132