Actualitate
Nebunia adoptată de CNSU prin care impune proceduri de termoscanare cu aparate electronice utilizate de jandarmi, paznici, etc. este în sfera penalului

1. Procedura de ”termoscanare” este folosită în scop medical, adică să arate că temperatura corporală indică o primejdie in cazul ca ea depășește o valoare maximă prestabilită admisă (37 sau 37,3 sau 37,5 C).
Așadar persoanele care realizează această activitate de măsurare desfășoară activitate profesională din domeniul medical, pentru care este necesară pregătire de specialitate, instructaj SSM, aviz sanitar, dovada instructajului de utilizare a aparaturii, si cam tot ce inseamnă componentele unei profesii din domeniul medical (asistent medical, medic, paramedic, personal al Crucii Roșii, etc).
Pe scurt, exercită acte ale unei profesii recunoscute, autorizate și pentru care este necesară o acreditare preliminară debutului acestei activități.
E limpede că jandarmii care au fost obligați să facă acest lucru nu indeplinesc aceste condiții, așa cum nici diversele persoane care lucrează pe la firme de paza si protecție nu o detin.
Nu dezvolt mai mult, vreau sa ajung la subiect.
2. Un jurist, cu diploma de absolvire a facultății de drept, și chiar doctor in drept, dacă nu are calitate de avocat nu poate oferi consultații juridice (activitate recunoscută de art 3 din legea nr. 51/1995). Am avut dosare cu persoane urmărite penal, judecate și condamnate penal pentru exercitarea activităților în formă neautorizată.
3. Un cadru medical, absolvent al unei specialități medicale, alta decât medicină stomatologică, nu este acceptat să desfășoare activități specifice acestei ramuri a medicinii, situația fiind similară în cazul celorlalte specailități și specializări medicale. Am avut asemenea cazuri in care persoane cu pregătire medicală intr-o specialitate medicala au exercitat acte medicale ale unei specialități pentru care nu aveau autorizarea necesară, au fost urmărite penal și condamnate.
Ambele exemple sunt enumerative, situatia este regasită și în alte ramuri.
De exemplu in situația unui conducator auto care conduce un vehicul fără a poseda categoria necesara (a condus un vehicul pentru care avea nevoie de categoria C, desi el folosea uzual vehicul categoria B, diferenta de gabarit, masă și manevrabilitate fiind insesizabila, iar experienta sa de multi ani in profesie excludea orice forma de pericol).
A fost urmarit penal si condamnat, implacabil.
De ce?
Aici apare un comentariu suplimentar:
Exista diferența intre lipsa autorizării, deși are aptitdinile și pregătirea necesară, și lipsa pregătirii – nu are deloc pregătire in domeniul respectiv, sau cum s-ar spune in limbaj popular, este ”necalificat”, prin urmare nu se pune problema etapei a doua, cea a autorizarii.
Ca o concluzie la cele de mai sus observ faptul că această guvernare de diletanți instituie obligații pentru anumite persoane care nu au calificarea necesara, obligându-i să procedeze și la exercitarea fără drept, fără autorizare a acestei activități.
Sa ne înțelegem, termoscanarea nu este o procedura din domeniul geodezic (cum am citit zilele trecute pe Facebook la cineva care pretindea că este inginer, specializat în geodezie, și cu pregătire și autorizare în rapoartele de ”eficienta energetică” a cladirilor).
Noi nu discutăm despre scanare automată a pierderii de căldură, pe care să o cunantificăm în unități specifice energiei calorice (Joule), noi discutăm de măsurarea temperaturii corporale ca procedeu medical de prevenție, de verificare a parametrilor corpului uman.
Orice măsurare a parametrilor biologici ai corpului uman se situează în domeniul medicinii (lato sensu) si se supun draconicelor aprobări, certificări, reglementări, încercări, omologări, s.a., specifice medicinii și tehnicii medicale.
Dezinformarea asta care circulă prin Facebook, si prin diverse canale de media electronică, cum că măsurarea temperaturii cu termoscanerele ”nu este invazivă și deci nu este medicala ”(sic!) este cea mai criminală abordare.
Aș vrea să vă gândiți la procedurile de scanare similare: ecografie (ultrasunete), radiografie (scanare Roentgen), Computer tomograf (scanare neutrinică), și care ne arată că sunt neinvazive, adică nu introduc nimic in corp, insă verifică parametrii ai corpului uman, și țin de medicină și de tehnica medicală.
Până și analiza genetică a materialului biologic abandonat (prelevat de pe obiecte) se încadrează în ramura medicală a geneticii, nefiind un procedeu judiciar ci unul științific, adiacent procedurilor judiciare.
Concluzia?
Nebunia adoptată de CNSU prin care impune proceduri de termoscanare cu aparate electronice utilizate de jandarmi, paznici, etc. este în sfera penalului.
Infracțiunea prevăzută de art. 348 cod penal român.
Această infracțiune nu este una de rezultat, nu trebuie să se producă o consecință vătămătoare, ci este o infracțiune de pericol, este suficient ca persoana care exercită să nu aibă pregătirea sau autorizarea necesară acelui tip de activitate reglementată, și prin aceasta să se producă o stare de pericol, de primejdie, valoarea socială ocrotită fiind aceea de încredere a populației în desfășurarea în mod corect, avizat, a activităților, de către persoane care au fost verificate anterior, certificate, și care au pregătirea necesară să facă acest lucru, și să emită o concluzie acceptată legal.
Batjocura la care sunt supuși jandarmii, dar și firmele de pază, pe de o parte, transformându-i in subiecți activi ai infractiunii prev de art 348 cod penal, iar pe de altă parte nesocotirea normelor de încredere în orânduirea socială predictibilă, de natură să confere cetățeanului sentimentul de ocrotire, de protecție a drepturilor și libertăților sale, silind cetățeanul să se supună unor activități ilegale, corelativ cu incalcarea GDPR, precum și cu expirarea derogării limitării drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățeanului in temeiul art 15 CEDO, așa cum au fost ele notificate prin Decretele 195 si 240 din 2020, deci toate aceste acțiuni nu reprezintă altceva decât o mare, o uriașă ilegalitate și o periculoasă manipulare a legii în favoarea unei categorii de indivizi în mod evident certați cu bunul simț și cu etica juridică, aceea care îi obligă să normeze și să guverneze în scopul protejării drepturilor și libertăților fundamentale.
Concluzia mea personală este că cei care au adoptat aceste măsuri, prin acte administrative (HG sau HCNSU) sunt persoane care nu au simțul responsabilității funcției ocupate, singura lor soluție fiind demisia și retragerea din viața publică.
Știu, vor apărea throlii care vor critica, și pentru ei există un singur răspuns: aplicarea legii este mai necesară în situații de criză, căci o societate bine orânduită, bine condusă, bine organizată, cu respect pentru lege și reguli echilibrate, o asemenea societate nu poate fi condusă de oameni care fac reguli temporare prin care încalcă principii fundamnetale de drept și de conviețuire socială.
Fiat justitia, pereat mundus.
Nu am nimic împotriva aplicării procedurii de măsurare a temperaturii corporale în situația intrării în spațiile închise, cu condiția să fie realizată în acord cu parametrii stabiliți de normele medicale: camera separată, personal medical instruit, respectarea confidențialității datelor medicale obținute, asumarea de către cadrul medical a păstrării secretului datelor astfel cunoscute, și eliberarea unei dovezi asumate cu privire la rezultatul obținut, precizeaza Daniel Caraman pe pagina sa de socializare. (Cristina T.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 11 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!