Connect with us

Actualitate

EDITORIAL/Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională

Publicat

pe

G L I S S A N D O    M I L I T A R – C I V I L
sau
Retrospectivă şi perspective între oniric si realitatea abordarii demilitarizării unor structuri din sistemul de securitate naţională
„Injustitiile în ordinele elitare, de regulă se îndură de dragul mentinerii rolului coagulant al ierarhiei. ”
Securitatea naţională a României se proiectează şi este transpusă în practică de către statul român prin politica sa de securitate – parte a politicii generale – pe care acesta o desfăşoară pe plan intern şi extern. Puterea militară a ţării noastre se compune din puterea de luptă a forţelor terestre, puterea aeriană şi puterea navală. Practic, starea de securitate a României dobândeşte concreteţe prin punerea în practică a măsurilor şi acţiunilor politice, diplomatice, economice, legislative, culturale, ecologice, umanitare şi – nu în ultimul rând – militare, inclusiv de informaţii – contrainformaţii, întreprinse de către instituţiile abilitate, pe timp de pace şi continuate în eventualitatea mobilizării şi a unui conflict armat.
Fiecare stat îşi construieşte o anume imagine geopolitică si doreşte să fie considerat şi privit de comunitatea internaţională în raport de aceasta, chiar dacă este vorba despre superputeri ce au posibilitatea să atragă în uniuni economice, politice, militare alte state cu o putere mai mică.
Alianţele inter ‑ statale se construiesc în acest mod. Graniţele constituie un punct de reper în acest demers, statele sunt privite ca fiind dinafară ori din interiorul uniunilor, outsider vs. insider şi se regăsesc în sistemul mondial sub forma unor comunităţi bazate pe criterii sociale, religioase (e. g. arealul catolic al UE) şi etnice. Identitatea statelor şi interesele acestora sunt rezultatul modului în care se intersectează şi acţionează. Există un discurs de tipul geopolitic, care se face la toate nivelurile începând cu cel local, regional şi naţional. Fiecare ţară are şi un discurs geo ‑ politic dependent de coordonata identitară a populaţiei şi de localizare.
În cadrul curentului geostrategic există şi o utilă teorie a “ţărmurilor”, mai cunoscută şi sub denumirea de teoria rimland-ului (spaţiu de ţărm), elaborată de profesorul american Nicholas John Spykman. Folosindu-se de argumente teoretice, dar şi practice, el identifică şi demonstrează această nouă zonă pivot a geopoliticii mondiale, reprezentată de o „regiune intermediară dintre heartland-inima lumii şi mările riverane” (la noi, mult râvnita ieşire la Marea Neagră pe o lungime litorală de 245 km). În acest spaţiu se defineşte „adevăratul raport de forţe între puterea continentală şi cea maritimă” [dr. Constantinescu Iolanda, membru al Diviziei de istorie a ştiinţei CRIFST al Academiei Române, Multitudinea abordărilor teoretice geopolitice – Scurte consideraţii, pg. 522-536]
Dacă în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, teoria rimland-ului oferea rezolvarea problemei raporturilor de forţă prin formarea unei coaliţii între Anglia, Rusia şi Statele Unite, odată cu declanşarea războiului rece în 1947 şi delimitarea în tabere antagoniste a celor două mari puteri, teoria rimland-ului oferă o bază în elaborarea strategiei de „îndiguire” a URSS-ului, în vederea limitării posibilităţilor de acţiune ale acesteia.
Această nouă teorie, cunoscută sub denumirea de „containement”, de „reţinere”, este aprofundată de diplomatul american George Frost Kennan, devenind strategia de bază a SUA în timpul războiului rece.
Am punctat într-un editorial recent principalele repere politico militare în istoricul lor:
1. România a dobândit statutul de Aliat NATO în 2004.
2. Aderarea României la Uniunea Europeană a avut loc la 1 ianuarie 2007.
Extinderea NATO şi lărgirea UE au influenţat în mod semnificativ stabilitatea şi securitatea europeană.
În acest context amplu şi complex, România avea obligaţia – care subzistă, deci, de minim 16 ani – să abordeze cu seriozitate şi responsabilitate, în concordia politică a tuturor partidelor parlamentare, în mod corect şi imperior, un nou cadru legislativ modern, flexibil, prin elaborarea şi adoptarea pachetului legilor privind securitatea naţionala articulat pe noile realitati geostrategice si strategia de apărare naţională. Aşadar, pe perioada a patru legislaturi.
Aflarea în treabă ca metodă de lucru la români
Atâta iresponsabilitate, neseriozitate, prostie şi nesimţire la oamenii politici nu am mai văzut, mai ale în acest domeniu vital de legiferare. S-au complăcut numai să-şi ia lunar banii (şi nu puţini), să-şi dea pensii speciale, sa comită infracţiuni de corupţie de genul traficului de influenţă, luării de mită etc., pentru burta proprie, respectiv sa ramână într-o zonă de confort de tip “dulce trândăvie” (lat. dolce far niente).
Doar s-au facut că lucrează. Bine, nici capii serviciilor secrete nu s+au ostenit prea mult, actualul cadru legal convenindu-le de minune, dar despre asta vom comenta mai jos.
Petre Ţuţea poate să-şi doarmă liniştit somnul de veci, teza de doctorat la care visa, „Aflarea în treabă, ca metodă de lucru la români”, se scrie singură, sub ochii noştri, mai peste tot, dar îndeosebi în mima şi pantomima parlamentară pe componenta sa principală: actul de legiferare; şi nu numai, întreaga realitate politică din România (în care suntem captivi) fiind un simulacru al adevăratei munci în interesul poporului şi al statului român.
Pentru a găsi opusul lui „a face treabă”, limba română a inventat sintagma „a te afla în treabă”. În primul caz, o activitate cu rost, menită să rezolve una sau alta din nenumăratele probleme practice ale vieţii omeneşti. La polul opus, un amestec de tîndăleală şi mimare a efortului, încununate fără greş de ratare, lipsă de efect util, pe un fond de risipă masivă a resurselor. Care sunt rădăcinile culturale şi antropologice ale aflării în treabă la români, încă nu ştim, cert este însă că fenomenul, atît de caracteristic şi persistent, stă mărturie pentru două trăsături definitorii ale societăţii noastre. Prima, acceptarea cu largheţe, aproape pe picior de egalitate, în ordinea ontologică şi morală, a utilului şi inutilului, a eficienţei şi ineficienţei, a facerii şi contrafacerii, a autenticului şi a făcăturii. Cea de a doua, dezvoltarea unei sub-culturi sociale care a valorificat şi valorizat strategiile lui „a te afla în treabă”, a răsturnat ordinea firească a valorilor, a creat o fascinaţie pentru viaţa tip „a te afla în treabă”. Cine crede că acestea sunt achiziţii recente ale societăţii noastre, nu are decît să coboare în paginile lui Caragiale; (desigur, există multe alte mărturii în literatura universală, dar… ce să-i faci, am şi eu… slăbiciunile mele!).
Clivajul civil-militar a reprezentat o temă de dezbatere permanentă în agenda publică românească privind cultura de securitate, o cultură de securitate bazată pe o cultură politică patriarhală, în care atât cetățenii, cât și politcienii întâlnesc probleme grave în a defini concepte și termeni din intelligence sau studii de securitate. În particular, subiectul principal de dezbatere, atunci când un cetățean se raportează la SRI, este demilitarizarea serviciului. În sens propriu și popular al termenului, demilitarizarea înseamnă ”pierderea” gradelor militare și a statutului juridic aferent acestora, în paralel cu apariția unor eventuale derogări legislative asemănătoare Poliției Române. În ceea ce privește familia lexicală a cuvântului ”demilitarizare”, acesta presupune o înțelegere extinsă a termenului, tradusă prin schimbarea raporturilor juridice de muncă, care se vor adapta – prin Statute proprii fiecărei categorii de funcţionari publici speciali – în mai mică sau mai mare măsură la Codul muncii și la Statutul funcționarilor publici, precum și schimbarea culturii organizaționale și a structurii ierarhice a Serviciului.
Problema de cercetare apare în momentul în care ne imaginăm, în termeni teoretici, arhitectura instituțională și efectele juridice ale unui serviciu de informații civil, atât în accepțiunea restrânsă, cât și în cea extinsă a termenului. Enigma descifrării deznodământului este reprezentată de efectele pe care o așa-zisă reformă o va avea asupra activității de intelligence, asupra activității operative, de analiză strategică și, cel mai important, asupra tipului de leadership și a modului de luare a deciziilor în cadrul Serviciului. Toate aceste aspecte trebuie tratate în raport cu scopul final al Serviciului Român de Informații, apărarea securității naționale a României.
Conform lui Arnold Wolfers, ”securitatea, în sens obiectiv, măsoară absența amenințărilor la adresa valorilor dobândite, iar într-un sens subiectiv, absența temerii că asemenea valori vor fi atacate”. În plus, gestionarea și neutralizarea vulnerabilitățiilor interne, precum și diminuarea riscului strategic reprezintă variabile elementare atunci când se dezbate schimbarea arhitecturii unui serviciu de intelligence. De ce dezbaterile despre demilitarizarea SRI se opresc mereu la dimensiunea statutului militar? Care este scopul final al celor care lansează ideea de dezbatere, la intervale fixe de timp, în spațiul public? Cine este pregătit să garanteze certitudinea succesului eventualei reforme?
Voi răspunde la cele trei întrebări în lucrarea de față, pe baza proiectării succinte și structurale a imaginii unui serviciu de informații civil, raportându-mă la disfuncționalitățile juridice și politice produse de un astfel de proces de reformă. Din dorința de a copia mereu structuri ale instituțiilor publice din Vest, uneori neînțelese în contextul socio-politic, producem transplante legislative fără să realizăm o analiză strategică a oportunității schimbării, a evaluării riscului și a stabilirii unui plan secund în caz de eșec. Astfel de transplante au produs pagube materiale și financiare în domeniul educației, dezvoltării regionale și sistemului de sănătate. Pagubele pe care le produce un eșec al procesului de modidicare a arhitecturii instituționale a unui serviciu de intelligence sunt irecuperabile, și atentează direct la securitatea națională și siguranța cetățenilor. O cultură de securitate neconsolidată, bazată pe ideea că demilitarizarea SRI înseamnă doar pierderea gradelor militare și a statutului de militari, este o moștenire de care nu se poate scăpa decât printr-o argumentație solidă, bazată chiar pe un exemplu aplicat pe un prototip de serviciu de informații civil.
(Va urma. Partea a II-a va fi publicata saptamana viitoare, in numarul de luni, 18 mai, a. c.)

Actualitate

Monica Anisie, despre tabletele și laptopurile care vor ajunge la elevii defavorizați: ”Am pus termenul limită 10 septembrie”

Incisiv

Publicat

pe

De

Potrivit ministrului Educației și Cercetării, 250.000 de tablete și laptopuri ar trebui să ajungă în posesia elevilor defavorizați, cei care nu au acces la tehnologie pentru a-și desfășura, online, orele de curs.

Monica Anisie a declarat că a fost elaborat deja un caiet de sarcini, iar o informație foarte importantă este aceea că tabletele și laptopurile respective ar trebui să ajungă în unitățile de învățământ până pe data de 10 septembrie. Totuși, trebuie știut că achiziția celor 250.000 de laptopuri și tablete nu este făcută de Ministerul Educației. Și, cu siguranță, vor apărea și unele semne de întrebare firești, ținând cont că, dacă există 250.000 de gospodării defavorizate, în fiecare dintre ele trăiesc mai mulți copii, nu numai unul singur, astfel că nu toți vor avea acces la tehnologie. Fără a mai discuta și un alt aspect. Încă există gospodării care nu au curent electric în România.

Fundaţia World Vision a organizat o dezbatere online, iar Monica Anisie a oferit precizările necesare în legătură cu acest subiect, menționând – totuși – și că România ”nu a fost pregătită pentru educația online”.

„Ministerul Educaţiei a elaborat caietul de sarcini şi acolo avem ca termen pentru a ajunge în unităţile de învăţământ 10 septembrie. Dar, după cum bine se ştie, nu Ministerul Educaţiei realizează această achiziţie. Noi ca Minister al Educaţiei, am pus termenul limită 10 septembrie”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, potrivit agerpres.ro.

Monica Anisie: ”Toate deciziile vor ţine cont de recomandările Ministerului Sănătăţii şi de situaţia epidemiologică”

În timpul acestei dezbateri online a fost abordat și subiectul ”descentralizării formulei în care vor învăța elevii” – totul plecând de la faptul că situația epidemiologică generată de criza noului coronavirus este diferită de la o zonă la alta, de la un județ la altul sau de la o localitate la alta.

Monica Anisie nu exclude această eventuală descentralizare, precizând că ”este luată în calcul”.

”Se ia în calcul şi astfel de variantă, să descentralizăm decizia, chiar mergând până la nivelul unităţilor de învăţământ”, spune ministrul Educației și Cercetării, însă adaugă că toate deciziile care vor fi luate vor depinde, în mod direct, de recomandarile făcute de reprezentanții Ministerului Sănătății și, bineînțeles, de situația epidemiologică de la momentul resepctiv.

”Vreau să punctez faptul că toate deciziile pe care le vom lua la nivelul Ministerului Educaţiei sau la nivelul Grupului interministerial vor ţine cont de recomandările Ministerului Sănătăţii şi de situaţia epidemiologică. De aceea aşteptăm din partea Ministerului Sănătăţii normele sanitare pe care trebuie să le respecte colegii în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar sau în instituţiile din învăţământul universitar şi în momentul în care acestea vor fi transmise către Grupul de lucru de către reprezentanţii Ministerului Sănătăţii putem să luăm şi anumite decizii, dar până la momentul acela nu putem să spunem că avem o decizie luată. Avem conturate trei scenarii”, a mai declarat Monica Anisie.

Citeste in continuare

Actualitate

S-au pus in vanzare bilete și abonamente la concertele online ale Concursului Enescu 2020

Incisiv

Publicat

pe

De

Începând de marti, 14 iulie 2020, de la ora 12.00, iubitorii muzicii pot cumpăra bilete și abonamente la 28 de concerte și recitaluri transmise online în cadrul Concursului Internațional George Enescu, care se va desfășura între 29 august și 20 septembrie 2020. Este pentru prima oară în istoria Festivalului și a Concursului Internațional George Enescu când organizatorii pun în vânzare bilete și abonamente pentru accesul la concerte și recitaluri în varianta online.

„Decizia a fost luată pe fondul schimbărilor impuse de pandemie și este menită să sprijine organizarea Concursului Enescu și să asigure continuarea unei relații normale între artiști și publicul lor: muzicienii evoluează pe scenă, spectatorii îi răsplătesc atât cu aprecierea lor, cât și cu achiziționarea de bilete. Fondurile obținute din vânzarea biletelor și a abonamentelor vor fi utilizate pentru a acoperi o parte din costurile impuse de susținerea evenimentului. Sperăm ca iubitorii Festivalului și ai Concursului Enescu să fie alături de noi și în vreme de pandemie, așa cum sunt și în vremuri normale”, a declarat presei Oana Marinescu, directorul de comunicare al Festivalului Enescu.

Achiziția biletelor și a abonamentelor se va face de pe site-ul Festivalului Enescu, prin intermediul platformei Eventim, de la acest link: https://www.festivalenescu.ro/bilete/ , sau direct de pe site-ul Eventim, de la acest link. Un bilet sau un abonament cumpărat va oferi spectatorului posibilitatea de a da acces la concerte unui număr de 3 IP-uri diferite. Elevii, studenții și profesorii de la școlile, liceele și universitățile de muzică vor avea acces gratuit, pe baza unui mecanism care va fi anunțat ulterior.

Prețurile de vânzare sunt următoarele:

  1. Abonament integral, care acoperă 28 de evenimente de muzică clasică (gala de deschidere, concertele finale de la vioară, violoncel și pian, cele șase recitaluri extraordinare ale artiștilor invitați, etapa a II-a și semifinala fiecărei Secțiuni din cadrul Concursului) – 99 de lei, pentru trei IP-uri diferite.
  2. Abonament parțial, care acoperă 10 evenimente de muzică clasică (gala de deschidere, concertele finale ale etapelor de vioară, violoncel, pian și cele șase recitaluri extraordinare ale artiștilor invitați – 89 de lei, pentru trei IP-uri diferite.
  3. Bilet individual, pentru un singur concert (gală, una dintre finalele la vioară, violoncel, sau pian) sau un recital extraordinar – 29 de lei pentru trei IP-uri diferite.

 

Concertele vor fi vizionate pe platforma Concursului Enescu, accesibilă din momentul începerii evenimentului pe www.festivalenescu.ro/. Intrarea pe platforma video se va face utilizând codul de acces înscris pe bilet și marcat ca atare. Fiecare cod este unic și este format din litere și cifre. Pentru mai multe detalii legate de procesul de achiziție și utilizare a biletelor, vă rugăm să contactați echipa Eventim, la adresa de mail contact@eventim.ro sau la telefon 0730.240.249,  0728 999 775, de luni până vineri, de la ora 10.00 la ora 18.00.

 

Ce aduce frumos Concursul Enescu 2020 în viața publicului:

  • 21 recitaluri și concerte susținute de tineri muzicieni în cadrul a 3 etape de concurs transmise online, la 3 instrumente – vioară, violoncel și pian – pe parcursul a 3 săptămâni, în inima culturală a Bucureștiului: Ateneul Român
  • 272 de tineri muzicieni din 40 de țări înscriși la cele patru secțiuni: vioară, violoncel, pian, compoziție
  • 4 jurii internaționale, formate din artiști şi pedagogi  recunoscuți
  • Gala de deschidere oferă publicului două lucrări în premieră mondială:
    • Brahmsodia, Triplu-concert, pentru vioară, violoncel și pian, op. 169, compus de Dan Dediu, la solicitarea organizatorilor Concursului
    • Concert pour clarinette et orchestre, de Alexandru Murariu, câștigătorul Secțiunii de compoziție din 2018
  • 6 laureați ai Concursului din edițiile trecute vor interpreta în Gala de deschidere (trei) și vor susține recitaluri (alți trei)
  • 3 recitaluri extraordinare susținute de muzicieni-reper ai momentului, membri ai juriilor
  • 4 dirijori cunoscuți la nivel internațional
  • 4 concerte speciale, susținute de Filarmonica George Enescu: Gala de deschidere (29.08.2020) și cele trei finale la vioară (8.09.2020), violoncel (14.09.2020) și pian (20.09.2020)
  • 3 etape de concurs la 3 instrumente (vioară, violoncel, pian), jurizare internațională la secțiunea de compoziție și emoțiile tinerilor muzicieni care au învins constrângerile pandemiei pentru a participa la Concurs.

 

Programul complet al Concursului poate fi consultat aici: https://www.festivalenescu.ro/program/

Listele complete ale concurenților care intră în concurs, la cele trei secțiuni, pot fi găsite pe www.festivalenescu.ro, la secțiunea „Rezultate”.

 

Decizia privind accesul publicului în sala Ateneului Român va fi luată în cursul lunii august, în funcție de situația sanitară din București. Totuși, numărul de locuri disponibile în sală va fi mult mai mic decât în mod obișnuit, pentru a asigura distanțarea socială. Organizatorii Concursului au luat măsurile necesare pentru a proteja sănătatea atât a artiștilor care vin în România, cât și a publicului.

 

Organizatorul își rezervă dreptul de a schimba formatul unor evenimente și după caz, de a amâna sau anula anumite evenimente din cadrul Concursului Enescu, în cazul în care atari măsuri ar fi necesare sau dezirabile în contextul generat de evoluția pandemiei COVID-19. În orice caz, în cazul anulării Concursului din motive de forță majoră, banii vor fi returnați cumpărătorilor, la fel cum taxele de înregistrare vor fi restituite tuturor concurenților.

 

Spectatorii care au cumpărat deja bilete în sală la concertele din cadrul Concursului Enescu sunt rugați să se adreseze Eventim (contact@eventim.ro, tel. 0730.240.249; 0728 999 775), pentru returnarea banilor sau, din august, pentru alocarea unor noi locuri, conform algoritmului impus de regulile de distanțare socială.

 

Concursul George Enescu funcționează ca o platformă internațională de lansare pentru viitorii interpreţi de marcă ai lumii și de promovare a lucrărilor marelui muzician român în rândul noii generații de artiști din toată lumea, fiind astfel o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internațional organizat în România. Ediția din acest an a Concursului este programată să aibă loc între 29 august și 20 septembrie 2020. Concursul are patru secțiuni – vioară, violoncel, pian și compoziție – iar standardele internaționale după care este organizat îl poziționează în vârful ierarhiei evenimentelor de gen desfășurate în peisajul muzicii clasice din România. Ediția din acest an are programate 28 de concerte și recitaluri deschise publicului larg.

Citeste in continuare

Actualitate

Consilier PNL: „Primarul-voucher nu se dezminte! Pentru că nici anul acesta nu are bani să trimită pensionari în vacanță în Grecia, Gabriela Firea vrea să plătească câte 200 lei bucureștenilor care vor să plece în concediu”

Incisiv

Publicat

pe

De

Proiectul privind testarea gratuită de Covid pentru bucureștenii care pleacă în vacanță pese hotare ar putea fi dezbătutu az în ședința Consiliului general ala Municipiului București. Proiectul ar putea fi introdus pe ordinea suplimentară.

„Primarul-voucher nu se dezminte! Pentru că nici anul acesta nu are bani să trimită pensionari în vacanță în Grecia, Gabriela Firea vrea să plătească câte 200 lei bucureștenilor care vor să plece în concediu. Dar nu în țară, că tot plângea de soarta industriei de ospitalitate din România, ci în acele țări care cer teste Covid recent efectuate.

Așadar doamna primar vrea să plătească din banii tuturor bucureștenilor teste pentru 9000 de oameni care pleacă în vacanță!”, a scris pe Facebook Cătălin Deaconescu, consilier municipal din partea PNL.

Consilier PNL: „Probabil că dna Firea se gândește că în concediu în Grecia bucureștenii vor fi mai în siguranță decât în București!”

Acesta mai spune că nu are nicio informație despre rezultatele celorlalte teste.

„Desigur, nu avem nicio informație despre rezultatul celorlalte testări derulate până acum… Și nici despre alte măsuri luate pentru siguranța bucureștenilor. Probabil că dna Firea se gândește că în concediu în Grecia bucureștenii vor fi mai în siguranță decât în București!”, mai scrie Deaconescu.

Consilierul a publicat și o pagină din proiectul despre care spune că va intra pe ordinea suplimentară a ședinței CGMB de miercuri.

Practic, noul proiect presupune modificarea proiectului „Testăm pentru București”, „prin care se dorește includerea cetățenilor Municipiului București, care călătoresc în scopuri turistice și vor solicita, în mod voluntar, înscrierea în cadrul proiectului, fără a se afla în categoriile definițiilor de caz”, se arată în documentul publicat de Deaconescu.

Gabriela Firea: „Vom face teste gratuite pentru bucureştenii care merg în Grecia. Este vorba de proiectul Vacanţă 2020″

De altfel, acest proiect a fost anunțat zilele trecute de Gabriela Firea.

Primarul general a anunțat duminică un proiect pentru testarea gratuită pentru COVID-19 a bucureștenilor care sunt obligați să aibe un certificat cu rezultat negativ pentru a intra în Grecia, începând din data de 15 iulie.

„Vom face teste gratuite pentru bucureştenii care merg în Grecia. Este vorba de proiectul Vacanţă 2020″, a spus Firea, care şi-a exprimat speranţa că proiectul va primi votul tuturor consilierilor generali de la toate partidele. Proiectul nu apare pe ordinea de zi anunțată până la această oră.

„Vrem ca bucureştenii care pleacă în călătorie şi li se pune condiţia să aibă aceste teste la zi, de COVID-19, să aibă acces la ele”, a spus Firea, la Antena 3.

 

 

 

 

Citeste in continuare

Parteneri



Harmony Beauty Salon Ploiesti

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
- micropigmentare sprâncene
-extensii gene
- coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
- sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Aveti un Pont7 ore ago

In loc sa gestioneze eficient pandemia si economia s-au ocupat in principal de specularea economica a pandemiei pentru interese personale si de GRUP

Ar trebui deja sa fie foarte clar pentru toata lumea: restrictiile de libera circulatie pe care le intampina romanii nu...

Aveti un Pont1 zi ago

„Batman”, alias procurorul Stasie Eduard, NU intelege ca in anul 2020 nu mai merge cu musamalizari si clasari/Epoca cand instantele stateau in genunchi in fata lui si a lui „Portocala” a apus

Cazul studentului din Ploiești, colaborator al DIICOT, ucis de traficanții de droguri, revine. În timp ce toate probele indică o...

Aveti un Pont1 zi ago

La Judecatoria Valenii de Munte exista o crasa inconstienta si indolenta privind managementul in aceasta perioada de pandemie

Situația justiției pe perioada stării de alerta – practică neunitară la nivelul ţării Activitatea instanţelor de judecată a fost semnificativ...

Aveti un Pont1 zi ago

Apel către cetățenii României/ Trebuie contracarată impostura flagrantă a celor care, fără nicio legitimitate politică sau socială, susțin politici de control drastic al populației recomandându-se ca salvatori ai umanității

Semnează: Prof. Univ. Vasile Astărăstoae – medic Acad. Eugen Mihăescu – artist plastic Conf. Univ. Răzvan Constantinescu –medic Anca Nițulescu...

Aveti un Pont2 zile ago

Promo/In curând vom publica stenograme incendiare cu sefi din Politia Locala Ploiesti

In curând, Incisiv de Prahova va publica o serie de stenograme incendiare cu sefi din Politia Locala Ploiesti. (Cerasela N.).

Aveti un Pont1 săptămână ago

Cititi si va minunati de emanatiile normative ale guvernantilor!/ Iata lucrul bine facut, pe jumatate doar!

Nu veti intelege ceva dar cred ca vor fi modificari in Parlament! Definitiile sunt ciudate, generale si fara logica normativa,...

Aveti un Pont1 săptămână ago

Cetatenii trebuie sa se trezeasca din starile induse de guvernantii de azi si sa evalueze calitatea mentala a politicienilor puterii actuale, dar si a celor ce mimeaza opozitia virtuala fata de abuzurile institutionale din aceasta perioada trista a Romaniei

Acest ciudat al politicii PNL, fost jurnalist sustinator al sistemului binomial si campului tactic in justitie, se pare ca acesta...

Aveti un Pont2 săptămâni ago

Ma uimeste pasivitatea autoritatilor, altele decat politia, precum si a societatii civice, cu privire la abuzurile politiei locale/nationale fata de cetateni care nu “respecta” masurile instituite de starea de alerta si nu numai!

Legea 192/2019 instituie obligatii si pentru politie cum ar fi: “7. La articolul 31, după alineatul (2) se introduce un...

Aveti un Pont2 săptămâni ago

Cititi si veti intelege ce nemernicie au indus guvernantii liberari in societate, cu atat mai mult acestia insista si acum in stare de alerta prin masuri coercitive si limitative/restrictive de drepturi!

Motivare CCR privind carantina/izolarea… Din lecturarea si analiza considerentelor motivarii in cauza se poate constata ca tot ce declarat critic...

Aveti un Pont2 săptămâni ago

Procurorii respectivi trebuiau cercetați pentru infracțiuni contra umanității în cazul cărora nu operează prescripția răspunderii penale, motiv pentru care nu există în cauză posibilitatea clasării acestei cauze pe motivul prescripției

În lunile mai- iunie 1990, pe raza Municipiului București , în Piața Universității, a avut loc cea mai mare și...

Aveti un Pont2 săptămâni ago

Infracțiuni contra umanității săvârșite de funcționarii statului român în era comunistă și ignorate de justiție

In perioada 15-16 mai 2020 a avut loca la Bucuresti Conferinta Internationala de Drept, Studii Europene si Relatii Internationale cu...

Aveti un Pont2 săptămâni ago

Doar in mintea lui exista aceste restrangeri de drepturi constitutionale prin norme infralegale!

Ludovic Orban anunță că DECIZIA CCR cu privire la internare, carantinare și izolare NU se aplică în prezent. Ludovic al...

Aveti un Pont3 săptămâni ago

Valentin ,,Loază”, economist șef la Benereu, nu înțelege că deconspirarea turnătorului Manole nu e pentru el. Prin urmare, pozează în pedagog de școală nouă.

Despre Valentin Lazea – ,,economișche” șăf al BNR, am mai scris cu mai multe ocazii, atât în ianuarie 2008 când...

Aveti un Pont3 săptămâni ago

Gestionarea ,,responsabilă” a finanțelor țării de către guvernanți în perioada și ,,pentru prevenirea” pandemiei COVID-19 !!??

Gestionarea ,,responsabilă” a finanțelor țării de către guvernanți în perioada și ,,pentru prevenirea” pandemiei COVID-19 – dezvaluie Constantin Campeanu pe...

Aveti un Pont3 săptămâni ago

Nu mai mimati lupta anti-coruptie si mergeti dupa beneficiarii reali ai sifonarilor de bani publici, de la buget, la scutul pandemiei

Cat de lung este ,,bratul lung al legii”? Nu mai mimati lupta anti-coruptie si mergeti dupa beneficiarii reali ai sifonarilor...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!