Actualitate
Perversa lui Iohannis/Turnat la SRI!/Violeta, în locul lui Orban!

(Preluare National – Catalin Tache):
Acesta este mesajul pe care oamenii președintelui au grijă să îl ”rostogolească” tot mai intens prin Palatul Victoria, pentru a fi siguri că ajunge mai ales la urechile puținilor miniștri care i-au rămas loiali premierului în ultima vreme. Iar noua variantă de lucru vine cum nu se poate mai prost pentru Ludovic Orban, cel care era oricum cu nervii întinși la maxim de aroganțele repetate înghițite din partea ”falangei iohanniste” din cadrul Guvernului. Astfel că amenințarea fățișă venită din partea Palatului Cotroceni, pe deja ”bătătorita” cale de comunicare a sepepiștilor de la protecție, cum că în orice clipă poate fi înlocuit cu Violeta Alexandru la conducerea noului ”guvernul meu” l-a împins pe premier la măsuri deja paranoice de ”protecție informativă”. Luate strict pe persoană fizică.
Violeta Alexandru, extrem de apropiată și de șeful CNI, Dudu Ionescu, dar și de cel al SRI, Eduard Hellvig
Orban ajungând să se ascundă nici el nu mai știe prin ce cotloane ale Palatului Victoria atunci când vrea să aibă o șuetă cu cei câțiva membri ai cabinetului care l-au asigurat că rămân lângă el, deși sunt la rândul lor extrem de speriați să nu își atragă astfel cumva mânia prezidențială. Iar ”paranoia” lui Orban este puternic alimentată de credința acestuia că Violeta Alexandru l-ar turna nu doar la Palatul Cotroceni, prin intermediul bunului și vechiului ei camarad Constantin Dudu Ionescu, dar și la vârful Serviciului Român de Informații. Acolo unde de altfel Eduard Hellvig ar da orice în această perioadă să reintre pe deplin în grațiile prezidențiale. Iar cum Orban nu este chiar un novice în ale jocurilor subterane ale politicii este clar că acesta a avut ”semnalele” sale care l-au avertizat că i se va arăta ”pisica” de la Ministerul Muncii. Premierul intrând în panică încă de atunci când nu i s-a mai permis formarea propriei echipe contrainformative în aparatul personal de lucru, una care după cum susțin sursele noastre urma să fie coordonată de generalul Grumaz…
Simina Tănăsescu, alt aliat soroșist de frunte al Violetei
Nu doar acum, de când este premier, Ludovic Orban a fost nevoit să o ducă în cârca politică pe Violeta Alexandru. Ci încă de pe vremea când s-a trezit cu aceasta consilieră… Însă Orban a fost nevoit să o recupereze pe Violeta Alexandru din Cabinetul Cioloș și să îi predea un portofoliu în care nu are nicio calificare, cel al Muncii. Numai că premierul știa foarte bine că ”linia Dudu Ionescu – Simina Tănăsescu” este prea influentă pe lângă președintele Iohannis pentru a își permite să o depășească. Mai ales că pe Violeta Alexandru o leagă o veche prietenie de cei doi, încă de pe vremea înființării soroșistului Institut de Politici Publice. Iar în acest moment Constantin Dudu Ionescu este conducătorul de facto al Comunității Naționale de Informații, în timp ce Simina Tănăsescu este omul președintelui în Curtea Constituțională a României! Astfel că Orban a trebuit să înghită ”broscoiul” Violeta la fel cum a făcut până și Rareș Bogdan, în ciuda recunoscutului orgoliu exacerbat al acestuia. Cei doi știind de altfel foarte bine nu doar că Violeta Alexandru este puternic susținută atât de oamenii președintelui, cât și de rețeaua soroșistă din România, dar și că după Masteratul în Securitate luat la SNSPA acesteia i s-ar fi deschis și alte porți. Și nu este în niciun caz de cele ale comunității LGBT… Cu toate că și acesta poate la o adică exercita o puternică presiune internațională dacă este nevoie. Drept recunoștință că Violeta a fost primul ministru care i-a sprijinit pe față pe minoritarii sexuali, pe când activa ca și tehnocrată în Guvernul Cioloș.
Turnat la SRI!
De la 18 ani, Violeta Alexandru practic a activat doar la vârful ONG-urilor finanțate la vedere de George Soros, o perioadă de vreme fiind colegă în conducerea acestora cu chiar Constantin Dudu Ionescu și Simina Tănăsescu. Iar la doar 21 de ani era deja consilier prezidențial în Departamentul de Comunicații Internaționale și Relații cu Românii de Pretutindeni din cadrul Administrației Prezidențiale, în mandatul lui Emil Constantinescu. Însă pe lângă teama că tot ceea ce creionează în linii mari la Palatul Victoria se transmite ”live” și la Palatul Cotroceni, se pare că Ludovic Orban are o abordare atât de prudentă față de aceasta și din cu totul alte motive. Legătura mai mult decât apropiată dintre Dudu Ionescu și Eduard Hellvig făcându-l pe Orban să se teamă că nu este turnat doar la Cotroceni, dar și la SRI! Astfel că premierul a încercat să o izoleze pe Violeta Alexandru nu doar în cadrul discuțiilor colocviale de pe holurile și prin birourile Palatului Victoria, dar și chiar în ședințele pline de Guvern. Acolo unde pur și simplu a refuzat să îi dea cuvântul ministrului Muncii! Numai că activistă soroșistă cu atâta vechime în spate, Violeta Alexandru a trecut la un năucitor contratac vocal împotriva premierului, în fața căruia acesta din urmă pare neputincios. Totul după ce Orban s-a destăinuit apropiaților din Guvern că bănuiala sa este că Violeta este cea care ar fi ”sifonat” informația privind lovitura de imagine ce urma să fie dată de premier prin tăierea cu 25 la sută a salariilor miniștrilor și secretarilor de stat.
Iohannis îl amenință pe premier cu ministrul Muncii
Numai că Violeta Alexandru a blocat proiectul lui Orban, așa cum a blocat și alte inițiative ale premierului din cadrul Guvernului. Acolo unde mulți dintre miniștri stau cu capetele plecate, neștiind de la cine este mai bine ”să ia lumină”, de la premierul oficial Ludovic Oban sau de la premierul lui Iohannis, Violeta Alexandru. Mai ales că aceasta afișează același rictus pe sub vizieră atunci când vine vorba de legendarea susținerii SRI și a Cotrocenilor ca și Iohannis când este întrebat de relația sa cu Orban! De altfel, premierul tocmai ce a mai încasat o perversă greu de suportat din partea președintelui, după ce în cadrul celei mai urmărite ieșiri publice a acestuia, Iohannis a avertizat că nu i se pare corect ca pensionarii să suporte nota de plată a pandemiei. Ceea ce l-a deprimat și mai mult pe Orban, cel care trăgea cum putea de timp cu mărirea pensiilor. Dar care acum este convins că Violeta Alexandru nu va ezita să anunțe la momentul oportun că va mări pensiile, ca și alte măsuri sociale, pregătindu-și astfel intrarea în cursa finală pentru nominalizarea viitorului premier. Singura nedumerire a inițiaților sistemului fiind doar dacă Orban ar mai fi fost astfel umilit dacă generalul Grumaz ajungea să conducă aparatul de lucru al premierului…
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 10 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare