Actualitate
Înclin să cred că PSD speculează economic pandemia în aceeași măsură ca și guvernul României și BNR: încearcă să își facă culoare de sifonare a banului public în această conjunctură.

În mod real nu prezintă nicio soluție economică sau preocupare pentru a surmonta problemele reale ale economiei, în această criză fără precedent.
În esență, PSD, care nu a ieșit cu nicio propunere legislativă realistă de sprijinire a populație este ocupat să mimeze opoziția sperând că această conduită similară cu puterea (hoții punctuale de la buget – vezi și cazul trezorierului splător de bani), la scutul organizațiilor MapN, fie ele SRi sau SIE, va reuși să îl vopsească.
Iohannis face bine ceea ce face, indicând nocivitatea PSD (inclusiv în această criză) și încercând el însuși să pară diferit de Adrian Năstase (6 case versus 4 case – testament falsificat versus Mătușa Tamara). Și ieri și azi, Iohannis a arătat fără niciun fel de dubiu sâmburele de adevăr în privința rolului activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm. Corect. Dar rolul PSD în această criză este hiperbolizat de Iohannis ca să ascundă în spate propria incompetență în gestionarea crizei, dar mai ales ca să ascundă ,,obligațiile” pe care le are față de aceleași ,,obligații” ale PSD.
Între timp, structurile de securitate națională …
În mod real, ce a făcut PSD ca partid, pentru populație prin reprezentanții lui în stat, pentru limitarea efectelor economice ale pandemiei? #nimicpentrupopulatie
Mi-am întărit concluzia că PSD (cu un ex-trezorier cercetat pentru spălare de bani și pe care nu l-a denunțat chiar el Parchetului) este complice la politica promovată de guvernul Orban: #nimicpentrupopulatie #nimicpentrumicilecompanii.
Poate că nu există un exemplu mai grăitor decât aprobarea tacită de către Camera Deputaților (acolo unde Ciolacu este Președinte – deci al treilea om în stat) a proiectului privind autonomia ținutului secuiesc.
Nu dau doi bani pe explicațiile lui Ciolacu privind motivele pentru care nu și-a îndeplinit obligațiile impuse de Constituție, ca Președinte al Camerei Deputaților – știți, alea legate de suveranitatea statului român. Nici pe ,,corectarea” din Senat.
Explicațiile inacțiunilor și favorizărilor lui Ciolacu sunt în linie cu cele ale hoțului de cuvinte Victor Ponta, care, prins cu doctoratul furat, s-a arătat dispus să renunțe la ,,titlu”. Desigur, Ponta este și recidivist – prins cu faptul că lua bani de la Șova pentru muncă neprestată, a mușamalizat prestarea ,,muncii” , punându-i pe ăia de la Șova să creeze ulterior rapoarte de activitate, în vederea creării aparenței de legalitate pentru încăsarea unei părți din sumele sifonate de Dan Șova, în esență, din banul public. Cam așa și cu ,,repararea” din Senat.
Explicațiile lui Ciolacu sunt deasemenea în linie cu cele ale ,,investitorului” Călin Popescu Tăriceanu – cel care ,,a aflat din Ziarul Financiar de oportunitatea de investi la Petromidia” pentru a se disculpa de reprecursiunile penale a ceea ce se numește ,,insider trading”. În timp ce era premier. ,,Traiane…. dacă ai putea vorbi la Parchet?….” (pentru Patriciu).
Am criticat simulacrul de conferință de presă a lui Iohannis de ieri, în care aproape 2 ore a încercat să mascheze că guvernul său nu face nimic pentru populație. Citiți postarea de ieri și modul în care a umilit ,,presa” (felicitări puținilor jurnaliști care au adresat întrebări reale. Foarte puțini). Dovedește #incompetență și faptul că nu dă doi bani pe populație.
Însă, și ieri, și azi, Iohannis a demonstrat un sâmbure de adevăr în ceea ce privește rolul activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm.
Sigur că Iohannis hiperbolizat și a încercat să o dea exclusiv pe PSD, pentru a masca complicitatea politicilor economice ticăloase a liderilor acestui partid, cu guvernul său – pe care, să nu uităm – PSD-ul i l-a dat. Fără voturile PSD, Guvernul Orban (2) ar fi picat. Iar PSD-ului pare chiar să îi placă asta.
Însă, ce a făcut în mod real PSD pentru a limita efectele economice ale pandemiei? Nimic.
Am arătat încă de la bun început în această criză de sănătate publică faptul că primul instrument pe care administrația României trebuia să îl folosească era reducerea ratei de dobândă de politică monetară (atributul BNR) și îngustarea marjei cămătărești a băncilor comerciale din România (în prezent de 5 ori mai mare decât în zona Euro și dublă sau chiar triplă față de Polonia).
Pentru asta era necesar ca BNR să fi acționat în sensul reducerii ratei de dobândă cheie spre 1%. Așa cum am arătat AICI. Vă reamintesc că actualul Consiliu de Administrație BNR este opera PSD-ului, fiind numit de majoritatea solidă a PSD-ului din vară. Este un consiliu de administrație politic și este normal ca el să fie tras la răspundere politic.
Ați văzut vreo luare de poziție a PSD față de mimarea reducerii dobânzilor de către BNR? Ați văzut vreo interpelare, vreo invitație în Parlament a fostului turnător al Securității, Manole, pentru a explica de ce obligațiile Consiliului de Administrație BNR condus de Mugur Isărescu primează în fața intereselor economiei naționale, inclusiv în criză?
Nu. Nu ați văzut. Ați văzut în schimb inițiative irealizabile din punct de vedere economic sau tardive. Cum ar fi anularea dobânzilor plătite de populație. Ceea ce e o imbecilitate. Spre deosbire de reducerea prin pârghii legale și de piață a marjei profiturilor băncilor comerciale.
Despre tardivitatea unor decizii (anularea dobânzilor la dobândă), ați văzut doar o încercare de acoperire a imaginii de nărod a lui Florin (premier desemnat fugar). Imaginea de nărod a lui Florin s-a relevat prin ,,ordonanța de corecție a ordonanței de urgență privind amânarea ratelor” atunci când a ieșit cu explicația că ,,observațiile ministerului de finanțe privind ordonanța amânării ratelor nu au fost incluse în ordonanța inițială” – deși chiar el, Florin, ieșise după ședința de guvern să anunțe cum arată ordonanța. Deci, doar într-un mod fix maradonist (,,gol din henț” Florin ne spunea că observațiile privind neplata dobânzii la dobândă fuseseră făcute, dar neincluse.
Ați văzut vreun discurs economic real promovat de către PSD în spațiul public? Nimic. Am remarcat în schimb cum încearcă diverși inși din PSD să se agațe de argumentele mele economice (prezentate în mass-media) în privința devoalării că guvernul #nufacenimic pentru populație. Doar că guvernul nu face nimic pentru populație, cu complicitatea lor.
Înclin să cred că PSD speculează economic pandemia în aceeași măsură ca și guvernul României și BNR: încearcă să își facă culoare de sifonare a banului public în această conjunctură. În mod real nu prezintă nicio soluție economică sau preocupare pentru a surmonta problemele reale ale economiei, în această criză fără precedent.
În esență, PSD, care nu a ieșit cu nicio propunere legislativă realistă de sprijinire a ocupației este ocupat să mimeze opoziția sperând că această conduită similară cu puterea (hoții punctuale de la buget – vezi și cazul trezorierului splător de bani), la scutul organizațiilor MapN, fie ele SRi sau SIE, va reuși să îl vopsească.
Iohannis face bine ceea ce face, indicând nocivitatea PSD (inclusiv în această criză) și încercând el însuși să pară diferit de Adrian Năstase (6 case versus 4 case – testament falsificat versus Mătușa Tamara). Și ieri și azi, Iohannis a arătat fără niciun fel de dubiu sâmburele de adevăr în privința rolului activ al PSD în adâncirea crizei economice în care ne aflăm. Corect. Dar rolul PSD în această criză este hiperbolizat de Iohannis ca să ascundă în spate propria incompetență în gestionarea crizei, dar mai ales ca să ascundă ,,obligațiile” pe care le are față de aceleași ,,obligații” ale PSD.
Între timp, structurile de securitate națională amenință ambele tabere politice cu discursuri de reminiscență legionară ale unităților partid politic – USR-PLUS. Activiști alde Dan Barna sunt puși să schelălăie fără sens la ambele tabere. De fapt, astfel, este modul în care și ,,puterea” și ,,opoziția” sunt ținute în scurt de deținătorii dosarelor și angajamentelor la Securitate ale ,,oamenilor politici”, fie ei academicieni sau nu, care au preluat scena în ,,lupta” cu pandemia ca să facă ce? Să facă #nimicpentrupopulatie, dezvaluie analistul economic Radu Teodor Soviani. (Corina U.).
Actualitate
Achiziția Ucrainei de drone pentru securitate în contextul războiului
Actualitate
Ghid rapid pentru alegerea unui cadou-experiență de 1 și 8 Martie

Atunci când vine vorba de alegerea unui cadou pentru 1 și 8 Martie, experiențele sunt una dintre cele mai apreciate opțiuni. În locul unui obiect clasic, care poate fi uitat în timp, un cadou-experiență oferă emoții autentice și amintiri de neuitat. Fie că alegi o experiență de relaxare, o activitate creativă sau o aventură plină de adrenalină, există numeroase opțiuni potrivite pentru fiecare femeie specială din viața ta.
De ce să alegi un cadou-experiență?
Un cadou-experiență este mai mult decât un simplu obiect – este o oportunitate de a crea momente speciale și de a oferi destinatarei ocazia de a se bucura de ceva nou. Spre deosebire de cadourile tradiționale, experiențele sunt personalizate și adaptate pasiunilor și preferințelor fiecărei persoane.
Printre cele mai populare opțiuni se numără zilele de relaxare la spa, atelierele creative, experiențele culinare și activitățile de aventură. Acestea sunt alegeri ideale pentru a transforma o ocazie specială într-un moment de neuitat.
Experiențe de relaxare pentru 1 și 8 Martie
Pentru femeile care au nevoie de o pauză de la agitația zilnică, o zi de relaxare este cadoul perfect. O sesiune de masaj, o baie termală sau un tratament facial de lux pot oferi o stare de bine și de revitalizare.
Dacă vrei să oferi ceva cu adevărat special, un cadou experienta la un centru spa poate fi alegerea ideală. Aceste experiențe includ adesea pachete personalizate cu terapii de relaxare, acces la saună și alte tratamente de înfrumusețare. Este o modalitate perfectă de a-i arăta persoanei dragi că merită momente de răsfăț și liniște.
Cadouri-experiență pentru mame
Mamele sunt cele mai importante persoane din viața noastră, iar alegerea unui cadou pentru ele trebuie să reflecte dragostea și aprecierea pe care le avem. În locul unui dar obișnuit, o experiență personalizată poate aduce mai multă bucurie și satisfacție.
Dacă ești în căutarea unor cadouri mama originale, poți opta pentru o degustare de vinuri, un curs de gătit cu un chef renumit sau chiar o excursie-surpriză într-un loc deosebit. Astfel de experiențe nu doar că oferă o oportunitate de relaxare, dar și creează amintiri care vor rămâne pentru totdeauna.
Experiențe pentru femeile care iubesc aventura
Pentru cele care adoră senzațiile tari și vor să trăiască experiențe unice, cadourile bazate pe adrenalină sunt o alegere excelentă. Un zbor cu balonul cu aer cald, o plimbare cu elicopterul sau o sesiune de echitație sunt variante care oferă trăiri intense și memorabile.
Aventurile pot fi adaptate în funcție de preferințele destinatarei, astfel încât să ofere atât distracție, cât și o experiență complet nouă. Indiferent de activitatea aleasă, important este să oferi un cadou care să reflecte personalitatea și dorințele celei care îl primește.
Actualitate
Rolul Turciei în sectorului de apărare din Siria

Contextul politic actual
Pe măsură ce noua administrație din Siria își preia controlul, experții analizează rolul pe care Ankara ar putea să-l joace pentru a sprijini sectorul de apărare sirian, începând cu reconstrucția forțelor armate dezmembrate după căderea regimului Bashar al-Assad în decembrie. În cazul în care Turcia și Siria își întăresc cu adevărat legăturile, analiștii afirmă că Siria ar putea deveni o piață pentru armele și sistemele de securitate fabricate în Turcia.
Întâlnirea dintre lideri
Președintele de tranziție sirian, Ahmad Al-Sharaa, și președintele turc, Recep Tayyip Erdogan, s-au întâlnit pe 4 februarie, anunțând că relația dintre cele două națiuni va fi ridicată la un „nivel strategic”. Potrivit Reuters, cei doi lideri au discutat, de asemenea, despre crearea unui pact de apărare care ar putea include stabilirea de baze militare turcești în Siria.
Perspectivele unui pact de apărare
Deși nu a fost semnat încă nimic, patru analiști consultați de Breaking Defense consideră că acest pact de apărare reprezintă un semn major al îmbunătățirii relațiilor dintre cele două țări după căderea lui Assad. Murat Yesiltas, director al Studiilor de Securitate la fundația turcă SETA, a declarat că „Turcia este un actor cheie în Siria, cu capacități militare semnificative, esențiale în reconstruirea Armatei Siriene”.
Importanța reconstruirii armatelor
El a adăugat că un astfel de acord ar putea formaliza prezența militară a Turciei în Siria și ar îmbunătăți cooperarea în reconstrucția armatei siriene și în eforturile de combatere a terorismului. Ali Bakir, profesor la Universitatea din Qatar, a afirmat că un astfel de pact ar beneficia de pe urma creării, instruirii și dotării unei armate siriene profesionale conform standardelor NATO, având ca obiectiv principal accelerarea eforturilor de stabilizare în Siria.
Rolul armatei siriene în securitatea regională
O armată siriană puternică ar avea un rol esențial în combaterea infracțiunilor organizate transfrontaliere și în protecția securității granițelor siriene, menținând totodată unitatea și suveranitatea națională. Forțele armate siriene au fost devastate după aproape 14 ani de conflict, iar regimul lui Assad a supraviețuit cu ajutorul forțelor armate ruse și iraniene.
Provocările acordului
Serhat Süha Çubukçuoğlu, expert la Trends Research & Advisory din Abu Dhabi, susține că un acord nu se va semna în termen scurt, având în vedere prudența lui Al-Sharaa. Totuși, el recunoaște că, dacă Turcia obține drepturi de bazare în Siria, o bază lângă Homs ar oferi Turciei un avantaj strategic împotriva influenței crescânde a Israelului în regiune.
Parteneriat de „Nivel Strategic”
Chiar dacă pactul de apărare este partea mai importantă a întâlnirii din 4 februarie, experții subliniază importanța declarației referitoare la relația „strategică” dintre cele două națiuni. Bakir afirmă că ridicarea relațiilor la un „nivel strategic” semnifică o bună interoperabilitate și cooperare în domeniul securității naționale.
Sprijin turcesc pentru Siria
Turcia se află într-o poziție favorabilă pentru a juca un rol important în acest parteneriat, având experiență în construirea instituțiilor. Bakir sugerează că, având în vedere necesitatea reconstruirii structurilor instituționale și armatei siriene, Turcia poate oferi expertiză și resurse esențiale.
Siria ca client al apărării turcești
Scopul oricăror acorduri dintre Turcia și Siria este în principal geopolitic, dar ar oferi beneficii semnificative și pentru industria de apărare turcă. Se așteaptă ca Siria să devină un client pentru platformele de apărare turcești, fie pe termen scurt, fie pe termen lung, în procesul de reconstrucție a forțelor armate afectate de conflictul intern.
Murat Yesiltas a subliniat că infrastructura militară a Siriei a suferit daune severe din cauza atacurilor israeliene, astfel că noua armată siriană va trebui să fie construită de la zero. „Aceasta va necesita dezvoltarea capacităților terestre, navale și aeriene”, a menționat el.
Ali Bakir a adăugat că este foarte probabil ca noua administrație siriană să caute să importe echipamente și tehnologie de apărare turcească, aspirând chiar să adopte modelul turcesc pentru construirea unei industrii de apărare autohtone. Siria dispune de capital uman și resurse semnificative, iar cu o stabilizare adecvată, ar putea utiliza aceste active pentru a dezvolta sectorul său de apărare pe termen lung.
Prioritățile imediate ale Siriei
Pe termen scurt, se anticipează că Siria va fi concentrată pe achiziționarea sistemelor esențiale de apărare pentru a reconstrui infrastructura militară și de securitate internă. Domeniile cheie de cerere pot include vehicule blindate, sisteme de artilerie, tehnologie de drone (UAV-uri) și sisteme de apărare aeriană.
Bakir a subliniat că, deși adoptarea modelului turcesc reprezintă o cale promițătoare pentru dezvoltarea apărării siriene, construirea unei industrii complet independente și capabile va necesita investiții substanțiale, timp și angajament constant. Colaborarea cu Turcia poate oferi baza necesară pentru modernizarea apărării Siriei și pentru dezvoltarea unui parteneriat strategic pe termen lung între cele două națiuni.
Infrastructura de apărare și colaborarea
Çubukçuoğlu a convenit că prioritatea Siriei va fi să achiziționeze arme ușoare și să instruiască forțele sale armate. El a sugerat că Turcia poate oferi soluții de apărare aeriană, tehnologie de război electronic, precum și instruire pentru operarea acestor sisteme.
Concluzie
Totuși, Barin Kayaoglu nu se așteaptă ca Siria să procure produse turcești de înaltă calitate în viitorul apropiat. Pe măsură ce relațiile dintre Turcia și Siria continuă să se dezvolte, perspectivele pentru colaborare în domeniul apărării par promițătoare, având potențialul de a influența semnificativ stabilitatea și securitatea în regiune.
-
Exclusivacum 3 zile
Controversa carierei a lui Dan Halchin: O analiză critică
-
Exclusivacum 3 zile
Zona Văleni de Munte- raiul evaziunii fiscale si a disprețului față de lege
-
Exclusivacum 5 zile
Era infractorilor a revenit: PSEUDO-JURNALISTUL SPAGAR SI SANTAJIST Cătălin Stavri: Controversele unui pseudo-jurnalist în fața justiției! (I)
-
Exclusivacum 3 zile
Posibile incălcări ale legii și nerespectarea Hotărârilor Consiliului Local Ploiești: Incisiv de Prahova solicita clarificări
-
Exclusivacum 3 zile
UWS/Rosal, actual Bin Go Solutions: Măști și promisiuni neîmplinite în salubritatea din Ploiești
-
Exclusivacum 3 zile
Managementul AMEPIP: Între provocări administrative și tensiuni sociale
-
Ancheteacum o zi
Controversele comentariilor Procurorului General Alex Florenta
-
Exclusivacum o zi
Problemele de implementare a PNRR și impactul asupra bugetului național