Actualitate
OMERTA privind afacerea Bechtel in Romania/Scheletii din dulapurile institutiilor abilitate ale statului si ale premierului desemnat Ludovic Orban

Premierul desemnat Ludovic Orban ca politician respectabil are si dansul scheleti in dulapuri bine dosite de catre institutiile abilitate ale statului, scheleti despre care cu siguranta dansul cunoaste dar ca politician cu experienta stie ca nu ar fi de dorit sa i se aminteasca, sa isi aminteasca despre aceste aspecte din trecutul sau.
Deci politicianul respectiv cand detinea functia de demnitate publica de ministru al Ministerului transporturilor, perioada 2007 -2008, a decis intr-un moment de “responsabilitate” sa efectueze un control la CNADNR, compania nationala de drumuri, pentru a afla adevarul despre afacerea Bechtel in Romania.
Controlul a fost initiat prin mandatul de control nr.798/LO/25.02.2008, cu putere de ordin si de act administrativ, s-a derulat in perioada 21.02.2008 – 18.04.2008, fiind numita o echipa de profesionisti ca membrii ai comisiei in cauza formata din urmatoarele persoane: Gabriel Stefanescu dir gen DGMC – MT, care dupa finalizarea controlului a mai stat putin in minister dupa care l-a parasit spre zone mai putin discutabile; Niculina Cristea sef serviciu DGIAC – MT; Cristina Arjocan sef serviciu DGEB – MT; Titus Giurcaneanu consilier superior DGITR – MT, iar semnarea acestuia dupa finalizare a mai introdus doua persoane din conducerea de la accea vreme a CNADNR cum ar fi Dorin Debucean – dir.general din 18.042008, anterior fusese dir.general Mihai Grecu si Ionut Laurentiu Masala – dir. financiar.
Obiectivele actului de control erau cu privire la a se constata existenta de abateri de la prevederile legale in vigoare, respectiv : – verificarea modului de derulare al contractelor de executie si consultanta la obiectivul „Autostrada Braşov-Cluj-Borş ”; – verificarea modului de efectuare a platilor pentru lucrarile realizate contractual; – verificarea modului de indeplinire a masurilor dispuse prin controalele anterioare si identificarea deficientelor in consecinta etc…
Evident ca in timpul actiunii de control au fost solicitate factorilor responsabili din cadrul CNADNR o serie de date si informatii cu referire concreta la obiectivele mandatului de control, solicitandu-se referinte, clarificari si precizari, puncte de vedere referitoare la contractul de executie al autostrzaii Brasov-Cluj-Bors, de la Serviciul Informatii Clasificate si Probleme Speciale, de la Directia Generala Juridica – dir. Alin Goga, foarte vocal pe televiziuni in anii trecuti dar despre acest control nu a suflat nicio vorba, respectiv alte departamente ale MT.
Actul de controlul a fost finalizat undeva prin luna mai 2008, dupa 10.05.2008, act ce a fost inaintat ministrului transporturilor de atunci, actualul premier desemnat Ludovic Orban cu toate constatarile efectuate si observatiile/masurile oportune desprinse a fi aplicate, document ce ar fi trebuit printre altele sa devina act de sesizare al organelor si institutiilor publice abilitate a intreprinde demersurile legale in consecinta!
Ce constatam post factum este ca despre un astfel de document de interes public cu o singura exceptie din iunie 2008 – http://www.autostrada-transilvania.ro/articole/inf_cj/inf_15.htm, nu s-a relevat nimic in spatiul public si nici organele de urmarire penala nu au comunicat ceva despre vreun demers instututional in contextul controlului generat printr-un mandat al ministrului transporturilor de la aceea vreme. Dar in timp am constata o serie de dezbateri publice cu privire la disfunctii cu privire la derulalrea contractului Bechtel in Romania, dar despre consemnarile echipei de control sus citate nimic, nu s-a vorbit etc…
Oare stie cineva motivele ascunse ale inexistentei publice de referinte despre controlul respectiv si cine a dorit sa acopere rezultatul documentului respective? Poate astazi cineva din institutiile publice de referinta ale statului va cerceta stadiul actului de control efectuat in 2008 cu privire al neregulile de derulare ale contractului incheiat de catre Guvernul Romaniei cu compania americana Bechtel, privind proiectarea si construirea autostrazii Brasov-Cluj-Bors…..
Poate va raspunde si actualul premier desemnat Ludovic Orban pe acest subiect, respectiv poate vor pune intrebari si parlamentarii in comisiile de audiere a viitorilor membrii ai cabinetului Orban despre situatia actului de control anterior referit pentru aflarea adevarului si eliminarea suspiciunilor de ascundere a deficientelor contractuale mentionate.
Astfel, scheletii din diverse dulapuri ai premierului desemnat de azi pot prinde viata si urmarile ar trebui sa fie cunoscute de intraga societate civica din Romania, pana la validarea acestuia in importanta functie de interes public major.
Ca o simpla constatare amara. Informatia de Cluj publica, la 09 iunie 2008, articolul „Afacerea Autostrada Transilvania puricată de Ministerul Transporturilor” semnat de Anca unde se semnalau grave nereguri semnalate de echipa de control pe Tronsonul 2B.
La vremea respectiva, CNADR a dat un drept la replica conform caruia cele publicate face parte dintr-un „Proiect al Actului de Control” si nu este Raportul Final – neputand nega realitatile prezentate si dezvaluite.
“Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Drept la Replică
09 Iunie 2008
Informaţiile prezentate în articolul „Afacerea Autostrada Transilvania puricată de Ministerul Transporturilor” semnat de Anca Giurgiu şi publicat astăzi 09 iunie 2008, sunt prezentate tendenţios şi ne exprimăm dezaprobarea faţă de gestul ziarului pe care îl conduceţi de a prezenta informaţii denaturate cititorilor dumneavoastră.
Astfel, controlul pe care comisia Ministerului Transporturilor l-a efectuat la CNADNR prin Mandatul de Control 798/LO/25.02.2008 nu a fost finalizat, în prezent existând doar un „Proiect al Actului de Control”. După analizarea proiectului se va formula un raport final care va fi prezentat conducerii Ministerului Transportului.
Direcţia Comunicare
Ştefan Sebastian SZOBOTKA
10 iun”
Ulterior s-a instaurat OMERTA, exact ca în organizațiile de tip mafiot, RAPORTUL final de control fiind “pitulat” printre scheletii din dulapurile bine dosite de catre institutiile abilitate ale statului si ale noului premier “desemnat”. Va mai mira desemnarea acestuia in aceasta functie? (Ec Adrian Radu).
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/10/Arjocan-Cristina-Liliana_2017-05-30.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/10/Cristea-Niculina_2.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2019/10/Giurcaneanu-Titus-Sergiu_5.pdf”]
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 5 zile
Penitenciarul Ploiești: Comisarul Matei – De la „apt-limitat” la „infrat-nelimitat”?
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Administratieacum 5 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!