Actualitate
Premieră în România: 3 mașini electrice la startul Super Rally București
Mai sunt doar cateva zile pana la ultima etapa Super Rally, una dintre cele mai importante competitii de viteza din Romania. Astfel, sambata, 26 octombrie, pe Soseaua Kiseleff se vor alinia la start cei mai experimentati piloti, intr-un spectacol de neuitat.
Organizatorii au confirmat faptul că și austriacul Manfred Stohl, campion mondial de raliuri, se va număra printre concurenții de pe traseul de concurs special amenajat pe șoseaua Kiseleff, unde publicul va avea accesul gratuit.
Odată cu apariția primei mașini electrice de curse din România, prezentată publicului amator de sporturi de viteză încă de anul trecut de echipa Kaufland e-Rally Team, Federația Română de Automobilism Sportiv a intrudus în acest an și Clasa Electrică în cadrul campionatelor de super rally și de viteză în coastă.
Sorin Ghisoi, pilot cu ștate vechi în sporturile de viteză, a condus bolidul electric în cadrul a 11 etape în 2019, plecând acasă cu 11 trofee de Locul I, fără niciun abandon.
În așteptarea ultimei participări din acest an, la Super Rally București, care va avea loc pe 26 Octombrie 2019, Sorin Ghisoi concluzionează: „A fost un an bun, mă așteptam să întâmpinăm mai multe probleme cu mașina aceasta aflată încă în etapa de teste. Suntem pionieri pe acest drum și nu ne este ușor, dar ne-am asumat acest rol și mă bucur că reușim performanța de a ne situa de fiecare dată mai sus de jumătatea clasamentului, în cadrul fiecărei etape. Chiar dacă la Clasa Electrică decocamdata suntem singurii omologați de FRAS, mașina reușește performanța de a surclasa în jur de 30-40 mașini puternice la fiecare concurs. Ca și anul trecut, echipa Kaufland e-Rally Team a dat tot ce a putut și în 2019, dar sunt convins că și eu, dar și fiecare dintre colegii mei mai avem încă de dat. În 2018 am fost deschizători de drum, în 2019 am participat în 11 competiții și am venit acasă cu 11 trofee și fără niciun abandon, iar pentru 2020 îmi doresc performanțe și mai mari și sunt convins că așa va fi.” încheie Sorin Ghisoi, multiplu campion național la competiții de viteză pe traseu montan.
Piloți cunoscuți precum Dan Gartofan, Lucian Răduț, George Vintilă și Ovidiu Zaberca au încercat experiență adrenalinei fără poluare oferite de prima mașină electrică de curse din România, pilotând-o încă în etapele ei de început. Unicat în lume, la bază fiind un VW Golf GTI Cup Ediție limitată, mașina KERT are zero emisii și zero poluare.
Printre cei care s-au mai bucurat de senzațiile tari ale bolidului electric, dar și de adrenalină fără poluare, se număra și tenismena Ana Bogdan, luptătorul MMA Ion Pascu și polițistul Marian Godină.
Proiectul Kaufland e-Rally Team este dezvoltat de echipa Cox Motorsport, sprijinit de Kaufland România și promovat de HTag PR. În colaborare cu inginerul francez Marc Areny și echipa lui de specialiști internaționali de la EV România, prototipul rezultat i-a surprins pe iubitorii sporturilor de viteză cu performanțe peste așteptări, surclasând, în cadrul competițiilor, mașini puternice conduse de piloți cu experiență în motorsport.
Următoarea întâlnire cu prima mașină electrică de curse, dar și cu cea care deschide drumul, tot electrică, pilotată de Mihai Beldie, are loc pe 26 octombrie 2019, în cadrul Super Rally București, organizat de Mihai Leu și echipa sa de la AMC Racing. De asemenea, publicul se va delecta și cu electrica adusă de Manfred Stohl, celebrul pilot austriac.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 23 de ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 10 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi