Actualitate
PSD nu va vota ,,reînnoirea” vetustului Isărescu la BNR

Pun și eu aici 2 cenți: PSD nu va vota ,,reînnoirea” vetustului Isărescu la BNR. Tăriceanu, brațul din Senat al fostului Valeriu Stoica, a încercat un front running, ca pe vremea prieteniei cu Patriciu. Pe modelul ,,Dragă Traiane, dacă ai ocazia să vorbești la Parchet despre subiect?”, Tăriceanu iese cu un soi de ,,Dragă Viorica, dacă ai ocazia să vorbești la PSD despre Isărescu?”. Show time! Mai multe detalii, gasiti in articolul publicat in PS News, precizeaza pe pagina sa de socializare jurnalistul Radu Teodor Soviani.
“ALDE anunță compromis cu PSD pentru menținerea compromisului Isărescu”
Atunci când Tăriceanu, reprezentantul unui partid minuscul, devine speaker-ul celui mai mare partid din punct de vedere al reprezentativității în Parlament și anunță înțelegerea ca lui Mugur Isărescu (69) să îi fie reînnoit mandatul de guvernator BNR, este clar că avem de-a face compromis putred.
Înțelegerea pentru un nou mandat, primul de la devoalarea faptului că Isărescu a fost turnător al Securității comuniste, este anunțată de Tăriceanu și ne arată că acela prin care s-a susținut/inițiat/propus rămânerea lui Isărescu la BNR, este Călin Popescu Tăriceanu.
Nu este pentru prima dată când Tăriceanu se infiltrează în planurile partenerului majoritar de guvernare, pentru a menține în funcție persoane care au legătură cu Securitatea dinainte de 1989.
Cel mai evident a fost în 2016-2017, atunci când, deși fusese propusă revocarea șefului ASF Mișu Negrițoiu, în urma destabilizării pieței asigurărilor, Călin Popescu Tăriceanu se împiedica în a pune pe ordinea de zi a Parlamentului propunerea de revocare a lui Negrițoiu, asigurându-i acestuia încă 7 luni de mandat.
Explicația poate fi cimentată și direct legată de intervențiile pe care Tăriceanu și Negrițoiu le făceau în 2013 la nivelul ASF, pentru a se interesa ,,ce se întâmplă la Euroins’’, în condițiile în care Tăriceanu nu avea treabă directă cu Euroins, iar Negrițoiu, la momentul intervenției era încă într-o poziție onorifică la ING Bank și își trafica influența la nivelul vicepreședintelui ASF responsabil de asigurări (30 august 2013).
Pentru Euroins fusese suspendat în mod corect dreptul de a mai emite polițe RCA, până la restabilirea unor indicatori, context în care Tăriceanu și Negrițoiu intră în vrie, conform stenogramelor procurorilor DNA: ,,E o agitație demențială cu ăștia de la Euroins. M-a sunat Tăriceanu, m-a sunat toată lumea că diverse fonduri… de fapt m-a sunat Mișu Negrițoiu. Călin m-a sunat să mă roage să vorbesc cu Mișu Negrițoiu. Că nu știu ce fond grecesc care e acționar e panicat. Le-am explicat oamenilor situația, au zis, foarte bine ai făcut, ține-o așa și nu e nicio problemă. După care ei o întorc, că asta mi-a zis și Negrițoiu: că e politic. Așa mi-a zis și Călin’’.
Patru ani mai târziu, Astra și Carpatica falimentau sub ochii lui Mișu Negrițoiu, principalul beneficiar al dispariței lor fiind cota de piață RCA a Euroins, în timp ce, supraveghetorul ASF condus de Mișu Negrițoiu s-a asigurat că sifonările de bani de la Astra și Carpatica vor fi greu de recuperat de la beneficiarii reali și acoperite astfel din banii asiguraților, cu consecința naționalizării pierderilor pentru albirea fraudelor de la Astra și Carpatica, dar mai ales a beneficiarilor reali.
Este important de menționat că, la momentul intervenției la ASF din august 2013, Mișu Negrițoiu mai deținea doar o poziție onorifică la ING, după ce fusese eliberat din funcția de Președinte executiv ulterior constatării încălcării embargoului impus de SUA Iranului, prin operațiuni derulate de ING Bank inclusiv prin România, operațiune recunoscută de ING la nivel de grup, prin plata celei mai mari amenzi de până atunci – peste 600 de milioane de dolari, pentru a scăpa de componenta penală a acuzațiilor de criminalitate financiară.
Acum, tot Tăriceanu este cel care anunță compromisul față de vechea poziție a PSD și în contradicție cu aceasta, respectiv ,,hopa-Manolică’ cu mandatul lui Mugur Isărescu. Este important de menționat că acest anunț nu este făcut de Președintele PSD și chiar mai important de arătat este că anunțul vine după ce fostul ministru al justiției din perioada 1996-2000, Valeriu Stoica a făcut un apel public pentru susținerea ,,reînnoirii’’ lui Mugur Isărescu. Tăriceanu a fost chiar ministru al industriei în perioada 1996-decembrie 1997, iar până în 2000, membru al Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare.
Prin urmare, în opinia mea, propunerea unui nou mandat pentru Mugur Isărescu aparține grupării care a condus România în perioada 1996-2000, cea care a întârziat aderarea României la NATO și aceeași grupare care a generat protocoalele ticăloase de subordonare a justiției de către SRI.
Primul astfel de protocol, între SRI-SIE-SIPA-Ministerul Justiției, a fost inițiat în 1998 de același Valeriu Stoica, tot în 1998, fiind decisă aducerea de la Alba Iulia a fostului procuror comunist Augustin Lazăr, pentru a fi șeful grupului operativ central SRI-SIE-SIPA-Ministerul Justiției.
Simplu spus, prin acest protocol perpetuat prin cele din 2009 (dar și anterior și ulterior), grupul operativ central se asigura de protecție instituțională pentru persoane precum Valeriu Stoica, Mugur Isărescu, Călin Popescu Tăriceanu, în spețe precum Bancorex sau Rompetrol.
Dacă vă întrebați ce relevanță are gruparea care a condus România în perioada 1996-2000 în raport de protocolul din 1998 și în raport de Călin Popescu Tăriceanu ori Mugur Isărescu, vă voi răspunde reluând informațiile publice comunicate de DIICOT în mai 2016, referitoare la redeschiderea dosarului Rompetrol: ,,Se observă astfel că practic, instituțiile implicate în procesul de privatizare al Petromidia Constanța, respectiv Guvernul României și FPS, în loc să acționeze în interesul statului român, în conformitate cu obligațiile legale și constituționale, au acționat exclusiv în interesul lui Patriciu Dan Costache, astfel că, după ce acesta a eșuat în anul 1997 în încercarea de a intra în stăpânirea acestei societăți comerciale, să reușească în final să o achiziționeze la un preț de nimic, fiindu-i făcută cadou atât rafinăria cât și fondul de comerț. Din această analiză rezultă că reprezentanții clasei politice aflați la putere în anii 1999-2000 au servit interesele economice și infracționale al căror exponent a fost Patriciu Dan Costache’’, spun procurorii.
În perioada decembrie 1999 – decembrie 2000, prim-ministru al Guvernului României, susținut de Valeriu Stoica, era chiar Mugur Isărescu, actuala propunere anunțată de Tăriceanu pentru un nou mandat la conducerea BNR.
Concluziv, prin anunțul făcut de Tăriceanu, privind reînnoirea mandatului lui Isărescu, pare că gruparea care a întârziat aderarea României la NATO și dezvoltarea României inclusiv prin neadoptarea unei legi a lustrației, încearcă să transmită public faptul că încă este la butoane, din punctul meu de vedere fiind un compromis de neacceptat de către NATO.
Pe de altă parte, susținerea această fățișă pentru un fost informator al Securității după ce s-a devoalat calitatea acestuia, susținere fățișă chiar din partea celor care au întârziat aderarea României la NATO, în ciuda disponibilității lui Mugur Isărescu, anunțată public și poate mincinos, de a se retrage, îmi arată că gruparea care a întârziat dezvoltarea României se află în vrie, fiind amenințată cu disoluția.
Mesajul reînnoirii candidaturii lui Mugur Isărescu este, în opinia mea, mai degrabă îndreptat la rezistență pentru supraviețuire internă decât ,,la extern’’, pentru a arăta în mod neadevărat că această grupare este încă pe deplin la butoane.
Chiar dacă Mugur Isărescu va fi plasat din nou ca guvernator BNR, consolidându-și astfel supraviețuirea la peste 20 de premieri, acest lucru relevă că deși Isărescu înțelege motivele de incompatibilitate pentru care trebuie să plece, nu este după el ci se află în poziția nedorită de el însuși, de a mai obține un mandat pentru a nu îi păsa de economie, pentru a întârzia aderarea României la Zona Euro, pentru a gestiona din nou dubios criza care se devoalează și mai ales, pentru a se asigura că, în eventualitatea unui nou val de neperformante al sistemului bancar, acestea vor fi exportate către buget și în frauda acestuia, așa cum s-a întâmplat în cazul vânzării la 5% din valoare a pachetelor de credite ,,neperformante’’ ale băncilor, fraudând astfel bugetul public. (Irinel I.).
Actualitate
Australia achiziționează torpile MK-48 pentru modernizarea flotei sale submarine
Actualitate
Forțele Spațiale ale SUA: Priorități aliniate cu administrația Trump în fața unor reduceri bugetare
Actualitate
UE exclude SUA din pachetul de finanțare SAFE de 150 de miliarde de euro: drumul spre autonomia strategică

Inițiativa SAFE, parte a programului Readiness 2030, marchează o schimbare semnificativă în politica de apărare europeană, prioritizând reînarmarea și reducerea dependenței de Washington.
Uniunea Europeană a exclus Statele Unite din accesul la noul pachet de finanțare de 150 de miliarde de euro (163 de miliarde de dolari) pentru acțiuni de securitate în Europa (SAFE), demonstrând angajamentul său față de autonomia strategică, reînarmarea accelerată și o mai mică dependență de Statele Unite pentru armament. Inițiativa SAFE face parte din programul mai amplu Readiness 2030, anunțat de Comisia Europeană. Finanțarea se va realiza prin intermediul piețelor de capital, iar fondurile vor fi redistribuite statelor membre sub formă de împrumuturi, în funcție de cerere și de planurile naționale de înarmare.
Autonomie strategică și achiziții comune
SAFE va permite statelor membre să își mărească semnificativ investițiile în apărare prin achiziții comune din industria europeană de apărare, concentrându-se pe capabilitățile prioritare. Acest lucru va contribui la interoperabilitate, predictibilitate și reducerea costurilor pentru o bază industrială europeană de apărare puternică. Achizițiile comune SAFE necesită implicarea a cel puțin două țări, una dintre acestea fiind membră UE. Pe lângă statele membre UE, sunt eligibile Ucraina, țările Asociației Europene a Liberului Schimb (EFTA) – Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția – și țările Spațiului Economic European (SEE). SUA și Regatul Unit sunt excluse.
Îndoieli privind dependența de sistemele de armament americane
Decizia de a exclude SUA reflectă îngrijorările legate de independența operațională a unor sisteme de armament americane, precum avioanele de luptă F-35. Vicepreședintele Comisiei Europene, Kaja Kallas, a subliniat necesitatea ca armata să aibă „mâini libere” în situații de criză, sugerând limitări impuse de utilizarea armelor străine.
Pachetul ReArm Europe și noul document alb de apărare
SAFE reprezintă o parte importantă din pachetul ReArm Europe de 800 de miliarde de euro, restul urmând să fie alocat în patru ani printr-o clauză de excepție pentru bugetele naționale de apărare, până la maximum 1,5% din PIB. Noul document alb de apărare al UE se concentrează pe închiderea decalajelor de capacitate, consolidarea bazei industriale de apărare, sprijinirea Ucrainei și creșterea rapidă a gradului de pregătire până la sfârșitul deceniului. Documentul evidențiază ritmul accelerat al retragerii aliaților tradiționali, inclusiv SUA, de pe scena europeană, subliniind decizia ca fiind mai rapidă decât anticipat. Acest lucru este corelat cu declarațiile pro-ruse ale președintelui Donald Trump, precum și cu suspendarea ajutorului militar și a schimbului de informații cu Ucraina.
Priorități și proiecte viitoare
Printre decalajele de capacitate vizate se numără sistemele de apărare aeriană și antirachetă, munițiile, sistemele anti-drone, dronele, echipamentele de război electronic și tehnologiile emergente precum inteligența artificială și calculul cuantic. Documentul propune o serie de proiecte comune de apărare, detaliile urmând a fi stabilite ulterior de statele membre. Comisarul european pentru apărare și spațiu, Andrius Kubilius, a menționat că Consiliul European își propune să prezinte opțiuni pentru proiecte comune de apărare statelor membre în jurul lunii iunie. Documentul subliniază importanța programelor collaborative pentru a accelera livrarea echipamentelor și pentru a spori capacitatea de producție a industriei europene de apărare. Kubilius a evitat să ofere ținte precise pentru cheltuielile de apărare ale statelor membre, sugerând totuși că o cotă de peste 2% din PIB este în concordanță cu un „nou nivel de ambiție”.
-
Exclusivacum 4 zile
Scandal electoral în penitenciar: Acuzații grave de manipulare și presiuni
-
Exclusivacum 2 zile
Haos și bădărănie în Penitenciarul Botoșani: un ofițer ANP jignit de colegi
-
Exclusivacum 3 zile
Ministrul Justiției, Radu Marinescu, vizită inedită la Penitenciarul Deva: un semnal puternic pentru reforma sistemului penitenciar
-
Exclusivacum 2 zile
Un milion de euro pentru plimbări în parc: Luxul de la ANP în contrast cu realitatea din penitenciare
-
Exclusivacum 4 zile
Muntele corupției: Iepuri și capcane în Vălenii de Munte
-
Exclusivacum 2 zile
Castelul de cărți de joc in scandalul White Tower & City Gate-Rețeaua de corupție imobiliară: Milioane furate, acte fără număr
-
Exclusivacum 4 zile
Scenariul fraudelor imobiliare: Figuri si umbre în dosarul White Tower & City Gate
-
Exclusivacum 3 zile
Mandat eșuat al ANP în asigurarea siguranței penitenciarelor