Actualitate
Ludovic Orban condamnă PNL la un salt mortal

În analiza anterioară am început o disecție asupra uneia dintre cele mai catastrofale inițiative politice impuse PNL-ului de către Ludovic Orban și pe care PNL, dacă ar veni la putere, ar implementa-o în România. Raderea IT-iștilor, pe motiv că beneficiază de înlesniri la impozit și raderea fără discernământ a tuturor pensiilor speciale. Astăzi mă voi referi la o singură categorie socio-profesională, cea a piloților și a personalului navigant.
În esență, deznodământul acestei măsuri, dacă ea ar fi impusă societății românești de către PNL din dispoziția lui Ludovic Orban, proiectat de Klaus Iohannis pentru funcția de premier, ar fi plecarea masivă din țară a celor mai mulți specialiști în IT. O situație încă și mai dramatică este cea a piloților și a personalului navigant. IT-istul are meseria în buzunar. Dacă România nu-i mai asigură condiți corespunzătoare, el pleacă pur și simplu în alte țări, unde e primit cu brațele deschise. Iar România pierde venituri uriașe, de circa 15 miliarde de euro pe an, dar și locul privilegiat pe care l-a cucerit într-un domeniu de vârf. În cazul piloților și personalului navigant, e încă și mai grav. Și voi explica de ce.
În întreaga lume există o criză de personal în cazul acestei categorii socio-profesionale. Motivul este că personalul navigant – și cu atât mai mult pilotul – se formează cu mare dificultate și în condiții deosebit de laborioase. Costurile sunt de asemenea extrem de mari în comparație cu alte categorii. De asemenea, exigențele. Întrucât există foarte multe restricții iar munca este pe cât de stresantă, pe atât de solicitantă, în întreaga lume sunt din ce în ce mai puțini amatori să îmbrățișeze cele două profesii. Tocmai din acest motiv, pretutindeni în lume piloții și personalul navigant beneficiază de o serie de recompense de natură să compenseze restricțiile, exigențele și privațiunile.
În ce constau recompensele? Piloții și personalul navigant au venituri mai mari decât alte categorii, care constau în salarii și diurne. De asemenea, ies mai devreme la pensie. Pretutindeni în lume au posibilitatea, după ieșirea la pensie, în măsura în care mai doresc și mai pot, să-i continue contra cost activitatea. Nu numai că acest mecanism funcționează în întreaga lume, dar e bine de știut că el a existat până și în comunism.
În prezent, Taromul dispune de mai puțini piloți și personal navigant decât ar fi nevoie. Ei sunt recompensați mai slab decât piloții și personalul tuturor celorlalte companii care activează în România și indiscutabil mai slab decât media generală a companiilor europene. Cum în întreaga lume există o criză a forței de muncă în acest domeniu, este ușor de înțeles de ce tendința generală a piloților și personalului navigant este să se îndrepte către terțe state. S-a ajuns astfel în situația să existe peste 30 de piloți ai Tarom în prag de pensionare în timp ce peste 30 sunt pensionari și au acceptat, pentru a-și rotunji veniturile, să muncească în continuare. Ori PNL, prin vocea lui Ludovic Orban, anunță intenția acestui partid ca, în situația în care vine la guvernare, una dintre primele măsuri să fie raderea pensiilor speciale și interzicerea după pensionare a continuării activității la stat. Asta înseamnă, din perspectiva Tarom, nici mai mult nici mai puțin decât distrugerea instituției, care și așa este din ce în ce mai vulnerabilizată, și predarea ei cu arme, cu bagaje și cu personal, printr-o privatizare scandaloasă, unei alte companii, străine, desigur în prezent concurente.
Aș putea rând pe rând, referindu-mă la alte categorii socio-profesionale, judecători, procurori, lucrători activi au serviciilor secrete, militari ai forțelor armate, polițiști, jandarmi, pompieri, marinari și chiar parlamentari, să demontez total inepția lansată de Ludovic Orban, demonstrând astfel cum promovând aparent un principiu sănătos, cel al recompensei în funcție de contributivitate, și al echității între diferitele categorii socio-profesionale, poate fi literalmente aruncat în aer ca urmare a precarității unor raționamente politice. Amatorismul în materie de guvernare aduce întotdeauna pierderi uriașe și pe termen lung. Iar pierderile în materie de personal calificat au consecințe dintre cele mai severe.
Acesta este omul care a ajuns să conducă astăzi atât vechiul PNL cât și vechiul PDL? În acest hal a ajuns Partidul Național Liberal? Ludovic Orban, care lansează pe piață asemenea inepții, transformate în intenții de legiferare și de guvernare, este omul ales de cel mai important partid din opoziție și de președintele Klaus Iohannis pentru a conduce Executivul României în eventualitatea măturării de la putere a PSD? Poate că PSD, recent decapitat și lovit năprasnic de ultimul tsunami electoral, nu va putea beneficia de o asemenea eroare săvârșită de liderul PNL. Dar, în mod cert, va avea de câștigat USR. Aplauze pentru Ludovic Orban!
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”