Actualitate
Carmen Dan, penetrata de Gabi Oprea!

(Preluare National – Catalin Tache):
Dupa ce Liviu Dragnea i-a dat eject cererii de prietenie a lui Gabriel Oprea, aproape ca nu exista rivalitate politica mai mare decat cea dintre cei doi. Astfel ca este de inteles de ce i se va zbarli ca niciodata mustata presedintelui Partidului Social Democrat la noua ”boroboata” a ”blondei de la Interne”. Cea care a dat Ministerul de Interne pe mana noului sau consilier pe probleme de ordine publica, Lucian Dinita, fara sa stie ca este membru de frunte si cu acte in vigoare al UNPR-ului lui Oprea! Mai mult chiar, cu doar vreo doua saptamani in urma, dupa cum poate lesne verifica pana si Rares Vaduva, cel care a girat avizul pentru aceasta numire, vicepresedintele UNPR Ilfov, nimeni altul decat acelasi Lucian Dinita tinea la Hotelul ”CARO” din Bucuresti o pledoarie inflacarata despre strategia partidului lui Oprea, care trebuie musai ”sa ia din nou Puterea” la Interne! Si uite ca deja a cam a luat-o…
Acum, cum o explica ”Blonda de la Interne” liderilor PSD ca si-a luat drept mana dreapta tocmai pe omul lui Gabriel Oprea si membru al conducerii UNPR este strict problema lui Carmen Dan! Ca si cele despre girarea unei operatiuni fara precedent de ”executii in masa” a sefilor a peste jumatate din structurile MAI, multi dintre ei girati chiar de PSD, carora doar li se transmite sa plece, fara nicio justificare legala pentru aceste ”oferte de nerefuzat” din partea ”Nasei”. Cum insa disperati dupa putere si mai ales combinatii, ”stapanii butoanelor” de la varful MAI au deschis prea multe fronturi pentru a le mai si putea controla, deja Carmen Dan s-a trezit in ultimele zile cu mai multe refuzuri de parasire a functiilor de catre sefii de structuri vizati de agresiva campanie de epurare declansata de gruparea care o tine ostatica informativa pe ”Balerina”. Mai mult chiar, pana si unii dintre cei care cedasera initial presiunilor s-au repozitionat si nu mai vor nici ei sa plece, cel putin in lipsa oricarui temei legal. Insa pe langa penetrarea informativa a aparatului propriu de lucru a lui Carmen Dan de catre omul cu acte al unui Gabriel Oprea care iata ca stie mai bine ca multi altii regulile nescrise ale jocului, alte structuri contrainformative monitorizeaza deja ”cu mandat” si ”combinatia secolului” aflata in plina derulare la varful MAI. Acolo unde Mihai Valeriu, in timp ce da ultimele ”lopeti” sapandu-i groapa secretarului de stat al carui post i s-a promis de catre Adrian Mladinoiu a reusit sa o faca pe Carmen Dan sa autorizeze o afacere fara precedent in istoria MAI, pe langa care paleste pana si ”Logan”-ul de 70.000 de euro. Astfel, pe masa chestorului Valentin Melnic este gata documentul prin care se vor schimba ”cu japca” absolut toate uniformele angajatilor MAI! Care vor fi ”uniformizate” ca design, indiferent de structura de la care provin, ca sunt de la Frontiera sau de la Pompieri! Iar in mod de-a dreptul halucinant si pentru prima oara in ultimele decenii, afacerea de zeci si zeci de milioane de euro se va face nu prin licitatie, ci prin semnarea unui acord – cadru cu o firma din Brasov specializata in producerea de echipamente pentru ski! Si care va asigura de acum inainte uniformele pentru toti cei peste 100.000 de angajati ai ministerului! In timp ce schema s-ar putea repeta si cu cealalta firma ”agreata”,dar pentru incaltaminte! Iar tot acelasi neobosit Mihai Valeriu, mai ales acum, dupa semnarea ”pactului cu Rares Vaduva” insista chiar pentru ca angajatii MAI sa nu mai primeasca normele pentru uniforme, decat in proportie de 40 la suta! Restul de 60 la suta urmand sa fie virat direct firmei brasovene, in ciuda ordinului aflat in vigoare si care nu prevede nicunde obligativitatea unor astfel de procentaje…
Dinita, vicepresedinte UNPR!
Asta nu stia pesedista Carmen Dan cand a semnat ordinul prin care Lucian Dinita devenea principalul sau consilier, urmand sa supervizeze din partea sa inclusiv evenimente majore precum vizita Papei sau Summit-ul UE de la Sibiu! Numai ca inainte sa fie ”plantat” langa Carmen Dan, fostul sef de la Rutiera s-a inscris in urma nu cu multa vreme in UNPR, primind chiar functia de vicepresedinte al puternicei organizatii din Ilfov! Iar dupa ce a ”pupat ghiulul” lui Gabriel Oprea, iata ca Dinita, fara a-si retrage in vreun fel adeziunea sau de a renunta la functia de partid din UNPR a ajuns mana dreapta a ministrului. Ceea ce adanceste si mai mult misterul acestei mutari halucinante a ”blondei”, mai ales ca MAI-ul ramane un ”camp tactic” de maxim interes pentru fostul ministru de Interne. Asa ca ”spionita” a ajuns pe culmi nebanuite la varful MAI, mai ales ca, profitand de situatia delicata prin care tocmai a trecut seful DGPI se pare ca tocmai Rares Vaduva este cel care a dat OK-ul informativ pentru intrarea fruntasului UNPR-ist in biroul ministrului. Si cu toate ca initiatii sistemului stiu foarte bine cum a ajuns Dinita linga Carmen Dan, mai ramane de vazut si ce ”pornire launrtica” l-o fi facut pe acesta sa se inscrie in UNPR, in urma cu atat de putina vreme, asta daca nu o fi tot ”mana lunga” a lui Rares Vaduva la mijloc…
Mihai Valeriu, noul Botezatu!
Desigur, numirea este cu atat mai surprinzatoare cu cat, ofuscata ca nu a mai primit locul doi dorit pe lista PSD pentru europarlamentare, Carmen Dan tocmai ce autorizase ”extragerile” de pe functii a tuturor celor recunsocuti sau doar banuiti a avea fie si cea mai mica legatura cu Codrin Srefanescu. Cel devenit ”tinta in miscare” atat pentru ea, cat mai ales pentru omul sustinut la conducerea DGPI, Rares Vaduva. Interesant este si ca dupa ce achizitia de veste anti-injunghiere tulburase oricum apele cu ceva vreme in urma, afacerea schimbarii tuturor uniformelor printr-un acord cadru ar putea produce un adevarat ”tsunami” al anchetelor, nu neaparat unele interne insa…. Astfel ca, pana sa fie impus drept numarul doi in MAI, gusturile vestimentare ale lui Mihai Valeriu au reusit parca sa atraga prea mult atentia. Si nu neaparat ca ar fi vreun nou Catalin Botezatu al modei, ci doar pentru ”acordul cadru” relatat mai sus…
”Bumerangul” Melnic!
Stranie coincidenta, la doar cateva zeci de ore dupa ce comisarul sef Emilia Melnic primea si la judecarea contestatiei tot nota 5,27 la concursul la care a participat singura pentru ocuparea functiei de Director general administrativ la Universitatea de Politie ”Alexandru Ioan Cuza”, ”gruparea Melnic” de la varful MAI trecea la primele ”represiuni”. Astfel ca la ordinul expres al unei Carmen Dan care semneaza ca primarul tot ce-i baga la mapa secretarul general adjunct Valentin Melnic, la sediul Academiei de Politie descindea Corpul de control al ministrului, sa verifice nici ei nu stiu prea bine ce, dupa cum a dovedit raspunsul oficial ”strict tehnic” al conducerii institutiei la ”fumigenele” mediatice de casa…Numai ca ”razbunarea lui Melnic” ar putea avea un neasteptat efect de bumerang mult mai repede decat se asteapta unii, dar nu neaparat prin avansarea rapida a dosarului de la Parchetul de pe langa Tribunalul Sectorului 1, ”nucleara” venind din cu totul alta parte!
RE-BE-LI-U-NE!!!
Iata insa ca, pe zi ce trece, noi si noi structuri sunt supuse unor presiuni fatise ”sa plece”, atunci cand cei din conducerea acestora cer motivari legale pentru ”executii” . Uitand insa ca la acest nivel ”nimeni nu este singur pe strada”, asa ca nu poti ”executa” jumatate din structurile MAI, justificand doar ca ”il vreau pe Medvichi si Brancoveanu la IGJR”, ”il vreau pe Vaduva la DGPI”, ”il vreau pe Galceava la Rutiera, ca-i din Videle” si tot asa. Iata insa ca ”oamenii blondei” au impins-o deja pe aceasta pe malul prapastiei, prin aceste interventii de o brutalitate neintalnita nici macar pe vremea lui Gelu Oltean, ministrul riscand de acum declansarea unei adevarate rebeliuni la nivelul intregului minister. Pentru ca, pentru a da cartile pe fata, de la DGPI la Jandarmerie, de la DICE la DGA, de la Rutiera la Logistica si de la DCCO la Academie, iar exemplele pot contimnua, oamenii nu vor mai accepta sa fie ”executati” la comanda! Asa ca nici Marculescu s-ar putea sa nu mai plece de la ”Doi s un sfert”, nici Cucos si Sindile de la Jandarmerie si nici macar postul pentru care s-a facut ”trocul” intre Rares Vaduva si Mihai Valeriu sa nu mai fie ”disponibilizat”. Astfel ca ”rotirea casutelor” din ultimele luni sa fi fost in zadar, mai ales ca au fost facute in numele unui ministru pesedist care in timp ce-si executa oamenii propriului partid nu are habar ca i-a fost bagat pe gat un prim consilier fruntas cu acte in conducerea UNPR-ului rival politic de moarte…
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 12 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!