Connect with us

Actualitate

Întâlnirea și întrebarea de la Referendum! Cine i le-a sugerat lui Klaus Iohannis, cum și de ce

Publicat

pe

Mă bântuie această întrebare: de ce solicită public un judecător independent cum e Cristi Dănileț sugestii/instrucțiuni privind ,,temele și măsurile ce trebuie abordate ” la întâlnirea de azi cu Klaus Iohannis? Dacă aș fi răutăcios (dar nu vreau să fiu) aș fi susținut că până nu demult, temele și măsurile ce ,,trebuie abordate” de unii judecători ,,independenți” erau împachetate în plicuri galbene, sau, în ,,urma” dosarelor. Intregul simulacru privind consultarile publice ,,pe justitie” m-au facut sa reduc rodul acestor simulari la doua posibile intrebari rezonabile. Iata care, si iata de ce:

Klaus Iohannis își va lua întrebarea pentru referendum de pe facebook, sugerată printr-un joc operativ pentru a se asigura de conservarea în sistemul de justiție a magistraților lustrabili, în timp ce mimează preocuparea pentru o justiție ,,independentă”. Iată de ce cred asta:

Știrea zilei de astăzi este legată de Justiție, de judecători de protocol, de procurori de protocol și poate chiar de un Președinte de protocol. Știrea este generată de Klaus Iohannis, care a convocat pentru astăzi, 26 martie 2019,,o întâlnire cu reprezentanți ai autorității judecătorești și ai asociațiilor profesionale ale magistraților pe tema situației actuale din sistemul judiciar”.

Săptămâna trecută, Klaus Iohannis a fost sfătuit să mimeze consultarea cu societatea civilă cu privire la oportunitatea organizării unui referendum pe justiție.

Klaus Iohannis nu a solicitat în niciun moment în vreun fel opinia justițiabililor și nici a puținilor avertizori de integritate care provin din Justiție, ceea ce ridică un mare semn de întrebare. Primii care sunt afectați de modificările din justiție sunt justițiabilii, însă Klaus Iohannis a ales să simuleze aceste consultări alegând pe sprânceană doar organizațiile care în principal, nu vor să se schimbe nimic. Mă întreb spre exemplu, de ce nu i-a convocat Klaus Iohannis pe Mariana Rarinca sau pe Dan Radu Rușanu, ca simpli justițiabili, achitați definitiv în urma unei cercetări penale privative de libertate?

O astfel de selecție ne arată că domnul Klaus Iohannis simulează preocuparea și receptarea motivelor pentru care lucrurile în justiție trebuie să se schimbe. Motivul? Pentru ca lucrurile să rămână la fel.

Klaus Iohannis nu este la prima simulare flagrantă. Prima a făcut-o cu ocazia vârârii în guvern a lui Dacian Cioloș, pentru a da timp ,,clasei politice” să se vopsească, definind la acel moment drept ,,perioadă de insolvență” pe care o oferă Klaus Iohannis, corupților. Am scris despre asta în 5 noiembrie 2015, aici:

De ce aș fi vrut să mă duc la consultările de la Cotroceni, cu societatea civilă. VIDEO.

Consultările au avut loc în 6 noiembrie 2015, dar viitorul premier era anunțat de Euractiv încă din 5 noiembrie 2015, ceea ce m-a făcut să îl cataloghez pe Iohannis drept un președinte capturat. Am scris despre asta în 10 noiembrie 2015, aici:

Despre comportamentul unui Președinte capturat și despre Dacian Cioloș.

De ce este Klaus Iohannis un președinte capturat. Puțină istorie:

Ulterior simulării din care a rezultat ,,alesul” Cioloș ca premier (pe principiul ,,Securiștii țin prelegeri și te cheamă la alegeri/ Să alegi, vrei sau nu vrei/ Tot pe cei aleși de ei’‘), obiectul simulării ,,și-a ales” ca ministru al justiției pe Raluca Prună, care ,,a mințit la CEDO” și pentru care ,,drepturile omului sunt un lux” (detalii, aici: Cazul Pruna sau balamucul tehnocratilor: ,,am mintit la CEDO”. Minte și CSAT-ul?), ministru acceptat fără nici cea mai mică obiecție de Klaus Iohannis.

Potrivit declarațiilor celui de-al treilea premier PSD de după Cioloș, Viorica Dăncilă, miniștrii guvernelor anterioare aveau avizul SRI, implicarea fostului șef SRI George Maior în facerea guvernelor (prieten de familie cu Gabriel Oprea probabil pe motive de afinități culturale), fiind avansată public cu ocazia dezvăluirilor privind facerea guvernului ,,Ponta I”.

Ulterior, în martie 2018, au fost dezvăluite public protocoalele ticăloase încheiate de SRI cu instituții cheie din justiție, în scopul subordonării Justiției și influențării judecătorilor din civil și penal și a procurorilor. Curtea Constituțională le-a declarat NECONSTITUȚIONALE, CSAT-ul lui Klaus Iohannis neverificând niciodată ceea ce am solicitat public încă din 30 martie 2018:

Protocolul publicat azi de SRI, falsificat? CSAT ar trebui să se sesizeze.

Urmare a dezvăluirilor mele, șeful SRI, Eduard Hellvig, a admis că ceea ce ce a prezentat public este altceva decât exemplarele originale ale paginilor 17 și 18 din Protocol (detalii AICI)

În 4 aprilie 2018, urmare a dezvăluirilor mele privind falsificarea protocolului, am fost audiat de Comisia parlamentară de control a SRI. Detalii, aici. Am spus atunci, în fața Comisiei (și am lăsat și documentare):

,,Justiţia este independentă, iar protocolul dintre Parchetul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi SRI limitează independenţa magistraţilor procurori. Din punctul meu de vedere este inadmisibil ca independenţa magistraţilor să fie limitată prin astfel de protocoale sancţionate de decizia constituţională. În urma cercetării mele jurnalistice am şi o istorie a acestor protocoale, ele au început după ce, după anul 1998, CNAICO a fost declarat neconstituţional şi atunci au fost iniţiate primele astfel de protocoale pentru a substitui ceea ce făcea neconstituţional în ’97 – ’98 Comitetul Naţional de Anticorupţie. Au cunoştinţă şi o să îi întreb care este istoria acestor protocoale pe Valeriu Stoica, Costin Georgescu, Dorin Marian şi Traian Băsescu”.

Ulterior invitării mele la Comisia Parlamentară de Control SRI au fost publicate (în parte) protocoalele ticăloase cu Înalta Curte de Casație și Justiție, CSM și Inspecția Judiciară – protocolul ,,redută” al SRI pe principiul GRU: ,,dacă nu controlăm conducta, să controlăm robinetul”. Protocoalele cu Inspecția judiciară și/sau CSM asigurau protecția judecătorilor și procurorilor (de protocol) colaboratori în orice fel ai SRI/unor lichele și oameni fără căpătâi din SRI (colaborare interzisă de lege): cei care erau protejați de SRI fluierau la gândul că un justițibil ar putea să le facă plângere la Inspecția Judiciară, iar judecătorii care deveneau ține ai SRI, erau victime sigure. Protocoale în principal ticăloase și în subsidiar, neconstituționale.

Începând cu 2 iulie 2018, am dezvăluit că Augusitin Lazăr  este numele celui mai vechi colaborator al SRI-SIE-SIPA-Miniserul Justiției, aflat încă într-o înaltă funcție din justiție. Augustin Lazăr, actual procuror general al României, în curs de revocare dar pe care Iohannis nu vrea să îl revoce, a fost șeful grupului operativ central SRI-SIE-SIPA-Ministerul Justiției, în baza protocolului ticălos și secret din 1998. Am arătat și documentat și de ce se ocupa grupul operativ central  sub coordonarea colaboratorului SRI-SIE-SIPA, Augustin Lazăr,  cu autorizarea PROCURORULUI (și nu a unui judecător) de ,,Pentru asigurarea dovedirii faptelor și înregistrării probelor vor fi utilizate, cu autorizarea procurorului, mijloace tehnice de fixare și interceptare a comunicațiilor din dotarea u.m. 0962 sau atrase de SRI și SIE, se vor realiza legende, jocuri și combinații operative (…) Acest activități se vor desfășura cu caracter de continuitate și vor fi analizate lunar la sediul Grupului Operativ Central.

De gestionarea informațiilor deținute de um 0962 (SRI) se ocupa direct Augustin Lazăr, ca șef al grupului operativ central, dar și ,,ruda îndepărtată” a lui Dacian Cioloș, Virgil Ardelean – vulpea, și un actual adjunct al avocatului poporului (la acel moment adjunct al procurorului general) – Mircea Zarie:

,,Doamne Dumnezeule” mințea același Augustin Lazăr, în 17 ianuarie 2017 ,,Nu mai există niciun protocol care să prevadă echipe mixte sau nu știu ce (…) A existat un protocol (…) eu nu mi l-am însușit și nu mergem înainte cu astfel de inginerii, să zic așa, pentru că ele nu se găsesc în Codul de Procedură Penală. Doamne Dumnezeule, noi anchetăm iar dumneavoastră judecați după Codul de Procedură Penală. Nu există nimic altceva care să se numească echipă mixtă sau nu știu ce”. Același Augustin Lazăr, care, la rândul lui, semnase protocol SECRET cu SRI, cu mai puțin de 6 săptămâni în urmă (în 8 decembrie 2016), așa cum a dezvăluit, în 23 august 2018, Darius Vâlcov (protocolul aici)

Protocolul despre care a mințit Lazăr a fost semnat în mandatul celui de-al 64-lea prim-ministru al României, Dacian Cioloș (al cărui mandat s-a încheiat în 4 ianuarie 2017).

Astăzi, 26 martie 2019, același Augustin Lazăr, procuror general al României în curs de revocare, și-a depus într-un mod total neobișnuit (potrivit Antena 3 intrând cu dosarul în biroul mai vechii sale cunoștințe, Tudorel Toader, fără ca acesta să fie prezent), dosarul pentru a obține un al doilea mandat de Procuror General, pentru primul fiind declanșată revocarea. O astfel de conduită în depunerea dosarului de candidatură mă face să cred că mai degrabă Augustin Lazăr a fost împins să facă astăzi, un ultim joc operativ.

Joc operativ pe care îl face și Klaus Iohannis simulând consultările pentru referendumul pe justiție, în condițiile în care înființarea Secția Specială de Investigare a Infracțiunilor din Justiție a început să de fiori procurorilor și judecătorilor de protocol, inclusiv fostului șef al grupului operativ central, Augustin Lazăr.

Klaus Johannis NU ESTE SINGUR.

Un episod exotic al consultărilor cu ,,reprezentații magistraților” a fost dezvăluit de vizitatorul arhivei SIPA, Cristi Dănileț. Acest Cristi Dănileț:

Exotismul derivă chiar din anunțul participării făcut de către vizitatorul arhivei SIPA:

,,Voi participa și eu la întâlnire”, scrie Dănileț. ,,Aștept din partea prietenilor mei de pe FB propuneri, observații, sugestii ale temelor și măsurilor ce trebuie abordate”, mai scrie judecătorul.

Ce trebuie abordate? De ce trebuie? Domnul Dănileț este reprezentant al magistraților sau reprezentant al prietenilor de pe FB? Și ce se întâmplă dacă domnul Dănileț are prin lista de ,,prieteni de pe FB” vreun ofițer SRI sau vreun magistrat, fie el judecător sau procuror, colaborator SRI care s-ar afla în postura să îi spună lui Dănileț ,,temele și măsurile ce trebuie abordate”?

Oare așa s-a prezentat domnul Dănileț și în fața consilierilor politici ai ambasadei SUA la București, în anul 2009, abordând în 2009 teme care ,,trebuie abordate” cu partenerii americani?

,,Notă: Dănileț a dezvăluit că în timp ce arhivele (n.r.judecătorilor monitorizați de SIPA) înainte de 2001 au fost distruse, ministerul justiției încă deține arhivele din perioada 2001-2005”, se arată în cablograma ambasadei americane în care este menționat ceea ce Dănileț ,,a trebuit” să spună.

Oare așa s-a încercat a fi păcăliți partenerii americani. privind imposibilitatea dovedirii ca și colaboratori ai SRI-SIE-SIPA a unor magistrați/judecători/procuror/avocați/grefieri, în mare parte preluați de la fosta Securitate?

Oare asta ,,a trebuit” să spună Cristi Dănileț, partenerilor americani? Că nu mai pot fi dovediți ,,vechii colaboratori”? Dacă da, a mințit. Cum ar fi ca arhivele de dinainte de 2001, inclusiv cele privind componența grupului operativ central în baza protocolului din 1998, să fie păstrate și pe microfilme?

Mă bântuie această întrebare: de ce solicită public un judecător independent cum e Cristi Dănileț sugestii/instrucțiuni privind ,,temele și măsurile ce trebuie abordate ” la întâlnirea de azi cu Klaus Iohannis? Dacă aș fi răutăcios (dar nu vreau să fiu) aș fi susținut că până nu de mult, temele și măsurile ce ,,trebuie abordate” de unii judecători ,,independenți” era împachetate în plicuri galbene, sau, în ,,urma” dosarelor.

Nu cred că domnul Dănileț va respinge acest raționament al meu. Și știți de ce?

Pentru că tocmai domnul Dănileț ne provoca, într-o postare mai veche: ,,nu ne întrebați ce se înâmplă când la motivare ne dăm seama că am greșit soluția

Chiar, cum își dă seama? Întrucât domnul Dănileț nu vrea să fie întrebat ce se întâmplă, domnia sa fiind doar un umil judecător independent, probabil că, fiind cunoscută agerimea lui Klaus Iohannis, aceasta va fi și întrebarea care se va desprinde, inspirată de Dănileți, pentru referendum:

,,Ar trebui lustrați din magistratură judecătorii/procurorii care greșesc soluția? Cu variantele de răspuns: DA/NU”

Dar poate că domnul Klaus Iohannis va avea curajul să propună următoarea întrebare (sau una asemnătoare):

,,Sunteți de acord cu publicarea integrală a angajamentelor față de SRI/SIE/Securitatea Statului/DIE ale colaboratorii din rândul magistraților/avocaților/grefierilor/administrației?” Cu aceleași variante de răspuns: ,,Da/Nu”. Sau cu varianta mai simplă: ,,Sunteți de acord cu introducerea de îndată a legii lustrației”?

Sunt convins însă că domnul Klaus Iohannis se întreabă: cine îi va asigurarea apărarea dacă va pune o astfel de întrebare? Mai poate miza pe apărătorul său, fost ofițer al Securității înainte de 1989, care i-a fost avocat în dosarul civil cu escrocheriile de case?, precizeaza pe blogul sau personal cunoscutul jurnalist, Radu Teodor Soviani. (Paul D.).

 

 

Actualitate

Palantir și Saildrone anunță parteneriat strategic pentru a îmbunătăți operațiunile navelor autonome cu ajutorul inteligenței artificiale

Publicat

pe

De

Gigantul tehnologic Palantir și producătorul de nave maritime autonome Saildrone vor colabora pentru a optimiza producția, lanțul de aprovizionare și operațiunile flotei de drone maritime.

Palo Alto, California – Palantir, un important jucător în domeniul tehnologiei pentru securitatea națională, și Saildrone, o companie specializată în tehnologia navelor maritime autonome, au anunțat un parteneriat strategic axat pe utilizarea inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți operațiunile Saildrone.

Optimizarea producției și a operațiunilor flotei

Richard Jenkins, CEO al Saildrone, a declarat că utilizarea instrumentelor sofisticate de fabricație și inteligență artificială ale Palantir va permite optimizarea producției și îmbunătățirea semnificativă a capabilităților flotei de drone maritime. El a subliniat necesitatea de a oferi soluții imediate pentru amenințările globale actuale.

Saildrone și Marina SUA

Saildrone a colaborat deja cu Marina SUA, utilizând drone maritime pentru colectarea de informații, monitorizarea traficului de narcotice și a pescuitului ilegal, precum și pentru colectarea de date oceanografice. În prezent, compania desfășoară operațiunea „Southern Spear” cu Flota a 4-a a SUA, utilizând vehicule autonome pentru detectarea și monitorizarea traficului ilicit.

Inițiativa Palantir „Warp Speed”

Parteneriatul se aliniază inițiativei Palantir „Warp Speed”, un sistem de operare pentru fabricație bazat pe inteligență artificială, destinat optimizării planificării producției, gestionării modificărilor inginerești și inspecției automate a calității.

Avantaj competitiv

Emily Nguyen, directorul Palantir pentru industria grea, a declarat că inițiativa „Warp Speed” este concepută pentru a accelera dezvoltarea organizațiilor implicate în reindustrializarea americană, iar parteneriatul cu Saildrone subliniază angajamentul Palantir față de furnizarea de software care să susțină avantajul competitiv al navelor autonome Saildrone. Anunțul are loc în contextul celei de-a șasea conferințe de inteligență artificială organizată de Palantir.

Citeste in continuare

Actualitate

Pentagonul alege patru companii pentru dezvoltarea dronelor de lungă rază, rezistente la războiul electronic

Publicat

pe

De

Programul Artemis, inspirat de conflictul din Ucraina, urmărește livrarea rapidă a unor drone capabile să funcționeze în medii ostile.

WASHINGTON, D.C. – Urmând o directivă a Congresului, Unitatea de Inovație în Apărare (DIU) a Pentagonului a selectat patru companii pentru a dezvolta drone de lungă rază, unidirecționale, capabile să-și atingă țintele în ciuda unor interferențe puternice din partea războiului electronic, a anunțat astăzi biroul.

Parteneriate americano-ucrainene

Premiile din cadrul programului Artemis au fost acordate producătorilor americani de drone AeroVironment și Dragoon, precum și firmelor de software Auterion și Swan, fiecare dintre acestea fiind parteneră cu unul dintre cei doi producători ucraineni de drone, care nu au fost numiți, potrivit unui comunicat de presă DIU. Valoarea contractelor nu a fost dezvăluită.

Adevărat numelui zeiței grecești a vânătorii, Artemis își propune să livreze un prototip lansat de la sol, care să decoleze „rapid și expeditiv” și să zboare de la 50 km (31,1 mile) la peste 300 km la altitudini joase.

O procedură rapidă

După o solicitare de oferte publicată acum puțin peste patru luni, DIU a reușit să selecteze rapid din 165 de propuneri, să efectueze demonstrații de zbor și să emită contracte, potrivit comunicatului DIU. Conform Defense News, Artemis provine dintr-un articol al Congresului din pachetul de asistență aprobat pentru Ucraina anul trecut.

„Suntem încântați de companiile non-tradiționale care oferă platforme UAS de lungă rază, adaptabile și cu costuri reduse, cu potențialul de a maximiza flexibilitatea operațională pentru forța comună”, a declarat Trent Emeneker, managerul de program DIU pentru acest efort, în comunicatul agenției. „Acesta a fost scopul indicației Congresului de a regândi modul de a oferi capabilități luptătorilor cu viteză și scară, cu livrare mult mai rapidă decât programele tradiționale de înregistrare.”

Două categorii de drone

Emeneker a declarat pentru Defense News că două dintre drone au o rază de acțiune de aproximativ 100 km, în timp ce celelalte două pot zbura la peste 1.000 km. Dronele mai mici evaluate de DIU costă sub 20.000 de dolari fiecare, în timp ce sistemele mai mari costă în jur de 70.000 de dolari, a relatat publicația.

Obiective ambițioase

„Următorul pas”, potrivit anunțului DIU, este finalizarea prototipurilor și „demonstrarea succesului” până în mai 2025, cu obiectivul de a avea un „prototip reușit” până la sfârșitul acestui an fiscal.

După publicarea acestui articol, un purtător de cuvânt DIU a declarat, ca răspuns la întrebările Breaking Defense, că „în mod ideal” programul Artemis se va încheia cu patru furnizori de succes, care vor oferi „mai multe opțiuni” pentru potențialii parteneri DoD pentru a continua proiectele – ceea ce înseamnă că „probabil nu va exista un singur „câștigător” selectat”. În plus, dronele ar trebui să poată transporta „mai multe tipuri de încărcături cinetice (explozie, încărcătură conformată etc.)”, inclusiv capacitatea de război electronic și informații de semnal, „dacă se dorește”.

Nevoia de adaptabilitate

În general, efortul Artemis își propune să ofere o capacitate de care este nevoie urgent pe câmpul de luptă modern, evidențiată de conflictul din Ucraina, unde dronele au format vârful de lance al luptelor de front. Pe măsură ce războiul a continuat, un război electronic dens a perturbat utilizarea multor sisteme, ceea ce a dus la interesul pentru tehnici alternative de navigație, cum ar fi cartografierea terenului, astfel încât dronele să poată evita interferențele și să evite detectarea prin emiterea unui număr mai mic de semnale care pot fi recepționate de senzori. Operatorii încearcă, de asemenea, să zboare sistemele cât mai jos posibil, îmbrățișând curbura pământului, pentru a evita radarul adversarului.

Când a fost anunțată solicitarea pentru Artemis, DIU a solicitat, de asemenea, sisteme care pot transporta o încărcătură de cel puțin 10 kg, cu un obiectiv de peste 25 kg. Solicitarea a solicitat, de asemenea, platforme care pot integra sisteme software și hardware terțe într-un mod „modular, interschimbabil la cald” și că „interfețele proprietate, formatarea mesajelor sau hardware-ul care necesită licențiere specifică furnizorului nu sunt permise”.

„Obiectivele proiectului Artemis sunt legate direct de observațiile condițiilor reale de combatere actuale, precum și de feedback-ul de la utilizatorii finali din cadrul DoD cu privire la capacitățile care ar putea fi necesare în acest domeniu pentru a face față capacităților de amenințare aproape de colegi din întreaga lume”, se arată în comunicatul DIU. Prin programul Artemis, DIU și biroul de achiziții și susținere al Pentagonului „acționează rapid pentru a oferi o opțiune pentru servicii și comenzi combatante din care să aleagă, livrate cu ani înainte de calendarul actual al programelor de înregistrare”.

Citeste in continuare

Actualitate

Polonia ia în calcul aderarea la un scut nuclear european: o reacție la incertitudinile securității

Publicat

pe

De

Declarația premierului Tusk declanșează dezbateri intense

Premierul polonez Donald Tusk a declanșat o amplă dezbatere internațională săptămâna trecută, declarând în Parlament deschiderea guvernului său față de aderarea la o inițiativă de securitate nucleară propusă de Franța. Această declarație, considerată extraordinară, reflectă temerile de lungă durată ale Poloniei față de Rusia și semnalele din partea Washingtonului privind o posibilă slăbire a garanțiilor de securitate ale NATO.

Un semnal către SUA, Franța și Marea Britanie?

Tusk a afirmat că achiziționarea de arme convenționale nu mai este suficientă și că Polonia discută cu Franța despre posibilitatea unui „scut nuclear” asupra Europei. Experții susțin că această declarație este un semnal de îngrijorare, menit să motiveze Statele Unite, dar și să atragă atenția Franței și Marii Britanii, în contextul unor potențiale reduceri ale prezenței militare americane în Europa și al unor declarații ale președintelui Trump privind obligațiile SUA față de aliații NATO.

Artur Kacprzyk, de la Institutul Polonez pentru Afaceri Internaționale, sugerează că această opțiune nucleară națională ar putea fi o strategie pentru a convinge SUA să nu slăbească garanțiile de securitate pentru Polonia. Jon Wolfsthal, fost oficial guvernamental american, subliniază istoria Poloniei și preocuparea acesteia de a fi abandonată de aliații săi. Marek Świerczyński, de la centrul de analiză Polityka Insight, consideră declarația lui Tusk drept cea mai amplă declarație nucleară recentă, având în vedere sursa și contextul său.

Președintele Duda cere amplasarea de arme nucleare americane pe teritoriul polonez

Președintele polonez Andrzej Duda a cerut ulterior amplasarea de arme nucleare americane pe teritoriul Poloniei, intensificând dezbaterea. Cu toate acestea, analiștii evidențiază obstacole logistice și geopolitice majore.

Istoria nucleară a Poloniei

În anii 1960, armata poloneză a fost echipată cu rachete sovietice cu capacități nucleare și avioane MiG-21PFM adaptate pentru transportul de arme nucleare. Au existat depozite de arme nucleare sovietice pe teritoriul polonez, până în 1991, când Polonia a anunțat eliminarea sistemelor de lansare a armelor nucleare din inventarul său. Cu toate acestea, întrebarea privind beneficiile deținerii de arme nucleare a persistat, intensificându-se după invazia Ucrainei.

Sondajele arată un sprijin semnificativ pentru o opțiune nucleară

Un sondaj recent indică faptul că 52,9% dintre polonezi susțin ideea ca Polonia să dețină propriile arme nucleare. Acest sprijin ar putea crește în cazul unei deteriorări a situației de securitate, în special dacă Rusia obține o victorie în Ucraina și SUA își reduce prezența militară în Europa.

Scenariile unui viitor nuclear al Poloniei: provocări și incertitudini

Analiștii subliniază vagitatea declarației lui Tusk. Świerczyński consideră că declarația publică a fost o greșeală, deoarece astfel de subiecte sensibile ar trebui abordate cu discreție. Un fost oficial al apărării a menționat dificultățile pe care le-ar întâmpina Marea Britanie și Franța în înlocuirea capacităților nucleare americane în Europa.

Un „scut nuclear” francez pentru Polonia ar putea implica utilizarea submarinelor nucleare franceze sau a unor avioane Rafale, dar acest lucru ar necesita o schimbare radicală de postură pentru Franța. Deși F-35-urile achiziționate de Polonia sunt certificate pentru transportul de arme nucleare americane, nu sunt compatibile cu armele nucleare franceze.

Dezvoltarea unui program nuclear propriu de către Polonia este considerată nerealistă din motive logistice și geopolitice. Un astfel de program ar expune Polonia riscului de detectare de către Rusia și ar putea declanșa un răspuns militar rus. De asemenea, ar putea duce la sancțiuni internaționale și la o izolare diplomatică. O abordare comună a țărilor europene în dezvoltarea de arme nucleare ar putea reduce riscurile, dar ar avea implicații politice majore, potențial afectând Tratatul de neproliferare nucleară.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv13 ore ago

Apocalipsa „Portocalei” – inculpatul Cătălin Stavri, pseudo-jurnalistul infractor sub asediul justiției

Infractorul autodesemnat jurnalist Într-o eră în care libertatea presei și transparența publică sunt tot mai mult compromise, apare cazul inculpatului...

Exclusiv13 ore ago

În județul Neamț, 45 din cele 69 de posturi de poliție funcționează fără autorizație sanitara de funcționare

Sindicatul Polițiștilor „Diamantul” solicită clarificări de la IGPR privind condițiile de muncă Petiție pentru siguranța angajaților Sindicatul Polițiștilor din România...

Exclusivo zi ago

Balada polițiștilor de la Prahova: Un cântec de lege, lemn și… porci! – Pamflet

Sunetul triumfal al fanfarei este înlocuit brusc de o simfonie mult mai… rustică. Porcii sunt vedetele! Reporterul Incisiv, cu voce...

Exclusivo zi ago

Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” depune sesizare penală împotriva conducerii IGPR

Acuzații de abuz în serviciu, fals intelectual și obstrucționare a accesului la informații de interes public. București – Sindicatul Polițiștilor...

Exclusiv2 zile ago

Primarul și tunul de zăpadă: O iarnă fierbinte si o primavara plina de dezvăluiri

O operațiune de dezapezire… cu arome de corupție Domnule Primar, dumneavoastră, eroul nostru local, cel ce dormiți pe o pernă...

Exclusiv2 zile ago

Vălenii de Munte: Caracatița corupției – Noi dezvăluiri socante despre rețeaua de polițiști, procurori și judecători

De la amenințări la furt de lemn și mandate la comandă: Incisiv de Prahova dezvăluie o rețea complexă de corupție...

Exclusiv2 zile ago

Secretizarea ROF-ului IPJ Teleorman: o abordare absurdă a transparenței

IGPR argumentează secretizarea prin necesitatea de a preveni informarea publicului Vitalie Josanu, președintele Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul”, critică decizia...

Exclusiv3 zile ago

Iepurila, judecătorul fără frica (dar cu urechile ciulite) -Pamflet

Fost milițian, actual judecător: o carieră impecabilă? Domnule Iepurila, fost milițian, actual judecător, dar pentru noi veți rămâne mereu Iepurila!...

Exclusiv4 zile ago

Mega-frauda White Tower: Contraatacul justiției – Sechestre extinse pentru inculpați

Un dezastru imobiliar cu ramificații grave  (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Scandalul imobiliar White Tower din Ploiești a depășit cu mult dimensiunile unui simplu...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Diamantul dezvăluie existența unor structuri ascunse de control în MAI: Inspectori de muncă și sanitari

Sancțiuni pentru încălcarea normelor de sănătate și securitate în muncă în unitățile de poliție Transparență redusă și dificultăți în accesarea...

Exclusiv5 zile ago

Dosarul White Tower: Rechizitoriul se apropie, finalul unei mega-tepe imobiliare, condamnarea escrocilor este iminentă!

Mega-teapa imobiliară White Tower: Un sistem corupt expus (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),...

Exclusiv5 zile ago

Ilegalitate masivă în Poliția Română: Sute de polițiști lucrează în structuri fără temei legal

Sindicatul Polițiștilor din România “Diamantul” denunță o situație gravă de nelegalitate, solicitând tragerea la răspundere a funcționarilor responsabili. Sindicatul Polițiștilor...

Exclusiv5 zile ago

Tragedia de pe bulevardul Mamaia: Un apel la respectarea regulilor de circulație

Un accident grav soldat cu deces și răniți, cauzat de viteza excesivă și consumul de alcool, subliniază necesitatea respectării stricte...

Exclusiv6 zile ago

White Tower – masca cade: Dinu Florian, un „actor” cheie în rețeaua de escrocherii imobiliare

Scandalul imobiliar: Dezvăluiri uluitoare despre rolul lui Dinu Florian în afacerile lui Mihai Lupu (aici) Incisiv de Prahova continuă investigația,...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul Sterileco: Noi dezvăluiri implică spitale importante din țară

Investigația noastră continuă, dezvăluind noi legături suspecte și posibile infracțiuni (aici) Ploiești – Investigația noastră jurnalistică privind activitatea societății Sterileco,...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv