Actualitate
TRADARE SI INALTA TRADARE

Acum cateva zile, cineva m-a intrebat ce am cu SRI-ul, de ce il atac cu atata virulenta, ce mi-au facut cei de acolo de m-au pornit asa de tare. Nu am nimic cu institutia, pe care o consider vitala pentru functionarea Statului nostru, pentru Independenta si Suveranitatea Romaniei. Sunt una dintre persoanele care a pus umarul la asezarea pietrei de temelie a acestei structuri (prima conducere a ei stie foarte bine la ce ma refer). Este firesc sa fie sustinuta si bugetata corespunzator, pentru a-si indeplini sarcinile cu care a fost investita prin Lege. Nici cu lucratorii acestui serviciu nu am nimic, mai ales ca in marea lor majoritate sunt oameni integrii, buni profesionisti, care de multe ori isi neglijaza familiile, problemele personale, lucreaza multe ore peste program, doar ca sa-si indeplineasca cu rigurozitate si eficienta atributiunile, in conditiile in care retribuirea lor nu se ridica nici pe departe la nivelul eforturilor si importantei activitatii pe care o desfasoara. Nu au salarii speciale, nu primesc pensii speciale, nici aprecierea Statului, din aceasta perspectiva fiind mult diminuata fata de cea a magistratilor si a altor categorii de functionari publici privilegiati. De aceea le port un respect deosebit si sunt permanent alaturi de ei sufleteste si nu numai.
Eu m-am revoltat impotriva fostei conduceri a SRI, in special a domnilor Maior si Coldea, dar si a acolitilor acestora, care impreuna cu sefii altor institutii de forta au creat un grup infractional organizat si care a functionat si mai functioneaza inca pe principii mafiote, departe de normele legale si cutumele specifice unei democratii reale, implicand institutia in actiuni ilicite, actiuni care au afectat grav Siguranta Nationala a Romaniei, pe care avea obligatia – si legala, dar si morala – sa o realizeze, punand o pata nemeritata pe obrazul fiecarui lucrator. Nu am sa repet ceea ce am afirmat deja in postarile anterioare, ele va sunt la dispozitie daca accesati contul si pagina mea de pe Facebook. Am sa ma refer doar la unul dintre subiectele pe care doresc sa le abordez, celelalte vor face obiectul postarilor viitoare.
Va este cunoscut faptul ca pe cei nominalizati i-am suspectat de tradare si inalta tradare si mi-as fi dorit sa ma insel si lucrurile sa stea altfel. Din pacate, lucrurile stau invers decat am sperat. Cei doi s-au pus in slujba unor puteri straine, care le-au si apreciat eforturile decorandu-i si asigurandu-le posturi importante si confortabile. Este clar ca acum Romania se afla sub ocupatie straina, cum altfel va explicati ca cei de afara isi permit sa decida ce legi sa adoptam si ce nu, pe cine sa numim si sa mentinem in functii publice, cum sa ne valorificam resursele, cum sa ne promovam interesele externe, cu cine sa avem relatii economice si diplomatice bune si cu cine nu, cum sa ne organizam armata si CUM sa o dotam si cu CE sa o dotam, in ce teatre de operatiuni militare sa ne trimitem tinerii, unii dintre ei intorcandu-se pe afet, cu tricolorul pe piept, in numele unui parteneriat strategic care pentru noi implica numai obligatii, nu si drepturi. Tinerii nostri sunt buni si de incredere cand isi risca viata pentru a o apara pe a partenerilor strategici, dar sunt nedemni sa calatoreasca la ei fara vize. Suntem buni si necesari cand le punem la dispozitie piata noastra, unde sa-si vanda produsele lor care ne afecteaza sanatatea, rebuturile lor respinse de orice entitate suverana, le dam miliarde de dolari pe o tehnica invechita, dar suntem considerati obraznici cand le cerem lucruri marunte in schimb. Apreciati voi daca mai avem un stat independent si suveran, sau nu. Eu sunt convins ca nu! Cei care ne-au cotropit au facut-o sistematic, si sub noi forme decat cele clasice. Unul dintre obiectivele lor multiple a fost acela de a pune mana pe structurile noastre de forta, pe serviciile noastre de informatii, exact pe cele care asigurau realizarea Sigurantei Nationale.
Au reusit sa o faca dupa 2005, cand a fost o schimbare la cel mai inalt nivel al Statului si cand la conducerea SRI a venit mai intai Florian Coldea si, dupa un timp, George Maior. Am scris cum acestia au trecut in slujba partenerilor nostri mai mult sau mai putin strategici, promovandu-le si aparandu-le interesele, in detrimentul celor nationale, am prezentat aceste aspecte si membrilor Comisiei de control SRI si voi continua sa o fac. De aceasta data am sa abordez problematica implicarii acestora in realizarea planului cotropitorilor nostri de a controla tara, prin intermediul lor si celelalte structuri cu atributii in domeniul Sigurantei Nationale, pentru a avea acces la documentele secrete gestionate de acestea, si implicit la secretele strategice ale Romaniei. Cu totii va reamintiti episodul descinderilor procurorilor DNA la sediul DGIPI, dar si la domiciliile sefilor acestei structuri. Nu a fost o actiune fireasca, normala a unei structuri care a constatat ca cineva a incalcat legea si a luat masuri pentru restabilirea legalitatii. A fost cu totul altceva. Nu a fost o actiune coordonata de catre DNA, ci de catre SRI, si planificata si organizata cu mult timp in inainte. Nu am spus nimic public, despre aceasta situatie, pana acum, pentru ca am asteptat sa vad ce masuri se iau in urma celor doua audieri la Comisia de control SRI, unde am prezentat aspecte legate de acest subiect. Vazand insa ca lucrurile treneaza, am decis sa le fac publice. De ce DGIPI a devenit o timta pentru conducerea mafiota a structurii de informatii la care ma refer? Foarte simplu! Pentru ca aceasta institutie avea acces la informatii foarte valoroase si capacitatea de a le culege deosebit de mare. Sa nu uitam ca nicio structura din Sistemul Securitatii Nationale nu are conexiuni directe, specializate, ca cea din MAI, functionari care sa activeze in fiecare sat, comuna, oras, municipiu, desi unii dintre ei au alta specializare, sunt instruiti sa culeaga si sa transmita informatiile importante. Asemenea posibilitati mai au doar inca trei institutii, Biserica Ortodoxa Romana, Posta Romana si ROMSILVA, care au si ele reprezentanti in fiecare unitate administrativ teritoriala, dar desi acestea au fost permanent in atentia SRI, ca sa poata fi folositi membrii lor, ei nu dispun de nivelul de calificare a celor de la Interne.
DGIPI, ca si alte structuri precum SIPA, DGIA, SIE, in sfera de responsabilitate al careia a inceput sa actioneze ilegal SRI-ul, avea si un alt avantaj: si anume accesul facil in zona administratiei, de la cea centrala, pana la cea locala, si implicit la deciziile luate la nivelul respectiv. Ca urmare, fosta conducere a SRI a luat hotararea de a-si subordona DGIPI, si a inceput prin introducerea in interiorul ei a propriilor agenti, pe care ulterior i-a sprijinit sa promoveze in functiile de conducere, pe altii transferandu-i direct pe aceste functii, la vedere, iar pe altii racolandu-i si fidelizandu-i, asa cum au procedat si cu celelalte structuri, inclusiv cu Politia Romana, al carui sef a fost sprijinit direct de domnul Coldea, care ulterior i-a asigurat si accederea in functia de conducere de la nivelul MAI, dar si cu DGA si cu alte structuri. Prin intermediul lor au actionat pentru obtinerea informatiilor semnificative detinute de aceasta entitate informativa, dar si pentru inlaturarea de la conducere a celor pe care nu reusisera sa ii convinga sa li se subordoneze. Agentii infiltrati de SRI au permis accesul unor functionari publici, a unor magistrati la documente secrete, desi nu aveau Certificat ORNIS, au derulat actiuni prin care cei vizati sa savarseasca infractiuni pentru a putea fi cercetati penal si scosi din functiile pe care le ocupau. Descinderea procurorilor DNA la sediul DGIPI, a fost finalul a multor actiuni ilegale organizate si coordonate de grupul infractional organizat la care m-am referit la inceputul postarii, care a trecut peste toate prevederile legale si peste toate cutumele, ridicand din arhiva institutiei documente Secrete de Stat, iar din baza de date informatizata informatii la care nu aveau acces conform Legii privind Siguranta Nationala a Romaniei. Asemenea documente, sau informatii, se pun la dispozitia celor indrituiti doar cu aprobarea conducatorilor institutiilor respective si nu au acces la ele decat cei carora acestia le predau. Unele dintre ele nu pot fi puse la dispozitie in nicio imprejurare, sau doar cu aprobarea CSAT. Ca sa-si atinga obiectivele si sa-si multumeasca sefii din exterior, fosta conducere a SRI a calcat in picioare orice prevedere legala si a actionat dupa bunul plac si propriul interes, aducand o atingere deosebit de grava Sigurantei Nationale a Romaniei, iar acum este normal sa fie trasi la raspundere pentru toate faradelegile savarsite.
Dumneavoastra ce spuneti, domnule Hellvig, asa stau lucrurile, sau nu… Stiti cumva ce au facut cu informatiile secrete, sustrase de la DGIPI? , se intreaba retoric pe pagina sa de socializare fostul sef al SPP, Dumitru Iliescu. (Irinel I.).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!