Actualitate
NU MAI BLOCATI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII IN TRANSPORTURI!

L-am cunoscut pe Felix Stroe acum 36 de ani, era tanar ofiter in Comandamentul Marinei Militare, un militar inteligent, foarte bine pregatit, cu rezultate de exceptie in Institutul de Marina, dar si in activitatea desfasurata la unitatea unde a fost repartizat. Doar aceste rezultate au facut posibila promovarea sa rapida in cea mai inalta structura de comanda a Marinei Militare, in care majoritatea ofiterilor ajungea dupa multi ani de practica la unitati. Dincolo de spiritul datoriei care l-a caracterizat permanent, am apreciat in mod deosebit spiritul organizatoric si capacitatea de a-i mobiliza pe colaboratori in realizarea obiectivelor propuse.
Nu ne-am intalnit de foarte multi ani si nici nu am conversat telefonic, dar am fost bucuros cand am aflat ca a preluat Ministerul Transporturilor, fiind convins ca va misca lucrurile acolo, ceea ce s-a si intamplat, domnul Stroe luand de indata masuri pentru realizarea programului de guvernare in domeniul transporturilor. Nu am inteles de ce Conducerea PSD a decis sa il inlocuiasca din acest portofoliu, naruind intr-un fel si sperantele noastre. Sunt convins ca daca el era mentinut acolo, cu siguranta aveam acum o Centura a Bucurestiului modernizata, ca ne puteam deplasa de la Sibiu la Nadlac pe autostrada, si multe altele. Intr-o postare anterioara va spuneam ca de curand m-am deplasat in Belgia si am revenit in Romania cu autoturismul. Pana la Lugoj a fost ok, dar pana la Deva, un cosmar, un drum plin de denivelari, de gropi, un drum care face imposibila deplasarea in conditii cat de cat acceptabile. Desi nu exista nicio justificare pentru nedarea in folosinta a acestui tronson de autostrada, totusi putem deveni intelegatori, dar nu o putem face in ceea ce priveste drumul national pe care se circula. Sa nu fie in stare sa puna o patura asfaltica pe tronsonul acesta, ca autovehiculele sa circule cu viteza legala si in siguranta, nu mai intelegem. Ce s-a facut cu banii alocati transporturilor, ce fac cei din CNAIR (CNADNR), care au salarii babane si o multitudine de alte facilitati, dar mai ales ce fac cei din conducerea PSD, care par anchilozati, lasand sa se astepte masurile promise in acesta sfera, ca si in altele? Aparuse o raza de speranta atunci cand s-a luat decizia propunerii doamnei Lia Olguta Vasilescu la portofoliul Transporturilor, dar a blocat-o Iohannis, si a facut-o fiind constient ca aceasta va lua masurile necesare pentru a misca lucrurile si aici, asa cum a facut-o si la Ministerul Muncii. Pe Herr Iohannis nu il intereseaza cat de greu se deplaseaza romanii pe drumurile nationale, doar el nu are nevoie pentru ca are la dispozitie avioane si elicoptere cu care o face.
Nu este interesat ca la Transporturi sa vina un ministru energic, hotarat sa ia masuri radicale pentru schimbarea situatiei, mai ales ca stie ca unii din partenerii nostri europeni si din alte zone, nu doresc ca Romania sa isi dezvolte infrastructura in acest domeniu.
De aceea este greu de crezut ca domnul Iohannis v-a accepta sa numeasca acolo un ministru cu asemenea calitati. Asta insa nu absolva PSD-ul de povara luarii masurilor de restructurare si de numire a unor functionari publici responsabili, hotarati sa ia masurile ce se impun. Sa lasam numirea oamenilor pe alte criterii, generate de interese personale, meschine, individuale si de grup, si sa sa o facem doar pe baza competentelor si experientei generatoare de solutii si de masuri menite sa faciliteze realizarea la timp si de calitate a obiectivelor stabilite pentru zonele de importanta nationala.
Unii spun ca aveti un interes personal in blocarea finalizarii autostrazilor in Romania, mai precis ca vi s-a cerut in mod expres acest lucru de sefii domniei-voastre din afara, si de aceea blocati, prin toate mijloacele, activitatea Guvernului in acest sector, Herr Iohannis. Asa sa fie? Mie mi-e greu sa cred, si de aceea va intreb pe dumneavoastra, dar va rog sa nu-mi dati raspunsul abia cand o sa fiti Ex-Presedintele Romaniei, ca la modul in care reusiti sa cititi, sa analizati si sa luati decizii, ma tem sa nu fie asa…!!!, precizeaza pe pagina sa de socializare fostul sef al SPP, Dumitru Iliescu. (Irinel I.).
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 6 ore
Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 19 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi