Actualitate
EXPLOZIV/Sluga Lazar, fugarita de FSB!

Dezvaluirea in exclusivitate din urma cu doua zile a protocolului de cooperare semnat intre Parchetul General al Romanie si Procuratura Generala a Federatiei Ruse a inflamat ca niciodata spiritele. La Moscova! Acolo unde devoalarea protocolului pe care il publicam azi integral si care cuporinde inclusiv intalniri punctuale cu privire la ”cooperarea in domeniul anticoruptiei” nu i-a picat deloc bine procurorului general Yuri Chaika, cel cunoscut si drept ”biciul lui Putin”. Astfel ca, dupa cum reiese din informatiile de ultima ora intrate in posesia noastra, de la Moscova s-a pus mana imediat pe telefon pentru a i se cere direct socoteala lui Augustin Lazar. Cel care insa s-ar fi dat lovit de ceasul mortii, fugind cu o incapatanare demna de o cauza mai buna sa le raspunda emisarilor Moscovei si incercand sa paseze ”pisica moarta” a protocolului in curtea Serviciului de Cooperare Judiciara Internationala, Relatii Internationale si Programe.
Numai ca, baieti hotarati, fesebistii de la Moscova nu doar ca au insistat in ”fugarirea” lui Augustin Lazar, dar i-au mobilizat si pe colegii de la Ambasada Federatiei Ruse la Bucuresti in incercarea de a-l contacta in vreun fel pe procurorul general al Romaniei. Cel care intre timp era cautat si de partenerii americani, socati inca, dupa cum anuntam in urma cu doar cateva zeci de ore, de ”jocul dublu” al autoritatilor romane. Si care la randul lor incercau sa afle de ce Augustin Lazar nu a avut ”bunavointa” de a anunta si partea americana atunci cand s-a apucat sa incheie protocolul de cooperare tocmai cu Procuratura Generala a Federatiei Ruse! Astfel ca, disperat si prins intre ciocanul rusesc si nicovala americana, Augustin Lazar a avut o iesire publica personala fara precedent pentru aroganta cu care trimitea pana acum pe toata lumea la biroul de presa, recunoscand pe deplin existenta protocoalelor dezvaluite de noi!
”Nea Gusti”, raspunde-le, bre, la telefon!
Daca procurorul general al Romaniei ar avea vreun consilier mai de ”Doamne Ajuta” pe probleme internatioanle, cam acesta ar fi singurul sfat care ar trebui sa i-l dea! Pentru ca, atunci cand FSB-ul te cauta, fie si prin intermediul Procuraturii Generale de la Moscova sau a Ambasadei Federatiei Ruse la Bucuresti, tot te gaseste pana la urma! Si de altfel este si normal ca ”partenerii” rusi ai lui Augustin Lazar sa fie lamuriti despre ”scurgerea” unui document pentru care initiati ai sistemului felicita deja structura contrainformativa romana implicata in aceasta operatiune, pe cand Procuratura Generala de la Moscova are desigur cu totul alte ipoteze! Si atunci sa-i spuna Augustin Lazar ”biciului lui Putin”, procurorul general Yuri Chaika exact ceea ce a declarat public la Bucuresti si anume ca ”nu este vorba despre un protocol secret, ci documentul vizeaza doar cooperarea internationala”! Si procurorul general al Romaniei sa i se planga tot procurorului general al Federatiei Ruse ca ”orice interpretare tendentioasa reprezinta un atac la adresa Ministerului Public”. Cu toate ca nici rusii nu mai cred in lacrimile autovictimizatilor care pun vechea placa ”dai in mine, dai in fabrici si in uzine”… Pentru ca protocolul este semnat strict de procurorul general al Romaniei, Augustin Lazar, ci nu la ”adeziunea maselor” de lista tuturor procurorilor din cadrul Parchetului General…
Si Departamentul de Stat vrea lamuriri!
Dar este strict treaba lui Augustin Lazar cand isi va face curaj sa-l lamureasca pe omologul rus cum de a aparut acest protocol, fie el ”strict secret” sau ”nesecret” in ”National”. Ca si decizia de a continua sau nu cu evenimentele comune si mesele rotunde prevazute in program, din care prima ”sueta” este prevazuta chiar pentru luna martie a acestui an. Ca, de, sfatuitori mai buni in lupta anticoruptie decat procurorii lui Putin chiar ca nu putea gasi Augustin Lazar in toata lumea! Pana atunci insa, cert este doar ca aparitia acestor protocoale reprezinta o lovitura nu doar pentru imaginea unei lupte anticoruptii care, iata, in mod cel putin surprinzator se duce implicit cu sprijinul hulitei Moscove, dar mai ales pentru parteneriatul romano-american. Sursele noastre sustinand ca emisarii Washington-ului ar fi cerut deja lamuriri despre ”mersul pe burta” al procurorului general in semnarea acestui protocol cu Moscova, fara instiintarea prealabila sau barem ulterioara si a Departamentului de Stat al SUA! Ceea ce din pacate nu face decat sa ”legendeze” o data in plus ”gena de sluga” a demnitarilor romani, inca de pe timpul Imperiului Otoman. Caci acum nici macar de vreun ”joc dublu” nu se poate vorbi. Si cum Augustin Lazar nu este nici pe departe singurul demnitar roman cu astfel de apucaturi, cateodata parca iti vine sa recunosti ca ne meritam statutul de ”colonie”…
O acopera pe Kovesi!
Pe de alta parte insa trebuie recunoscut franc ca prin aceasta iesire publica prin care recunoaste si implicit isi asuma protocoalele cu Moscova dezvaluite de ”National”, Augustin Lazar face un nou gest de veritabil ”kamikaze” in incercarea disperata de a o acoperi pe Laura Codruta Kovesi. Cea care, iata, tocmai acum cand se joaca ”la rupere” in operatiune de numire a sa in functia de procuror general european, numai de aparitia acestui nou scandal international nu avea nevoie! Pentru ca nu este deloc comod sa dai explicatii de ce, pe cand erai procurorul general al Romaniei ai semnat ”Protocolul privind cooperarea intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a Romaniei si Procuratura Generala a Federatiei Ruse , incheiat la Moscova, astazi, ziua 12, luna ianuarie, anul 2012, in doua exemplare, fiecare in limbile romana, rusa si engleza, toate exemplarele avand valoare de document original”.
Mai plecati la Moscova?
Dincolo de acest gest ”sinucigas”, Augustin Lazar trebuie sa raspunda totusi la telefoanele Moscovei! Nu de alta, dar in Protocolul asumat la Bucuresti in data de 18.12.2017 si la Moscova in data de 18.01.2018 , la punctul 3 privind anul 2019 se prevede clar organizarea unui ”seminar pe tema Competentele procurorilor din Romania si Rusia in organizarea activitatii anchetatorilor si in supravegherea desfasurarii anchetelor. – Moscova, martie”. Nu de alta, dar ”biciul lui Putin” Yuri Chaika pare a fi om serios si vrea probabil confirmarea pentru ”colaboratorii” romani de la Parchetul General care urmeaza sa ajunga peste nici o luna la Moscova, ca o fi rezervat camerele ”uninominal”… Ca altfel ce explicatie ar putea fi pentru nervozitatea emisarilor FSB care au inrosit firele cu Bucurestiul de alaltaieri incoace…? (Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 17 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!