Actualitate
Mega-înșelăciunea PNL

Marți am făcut o dezvăluire de senzație. Sub titlul „PNL, marea scamatorie a sondajului”. Am aflat cine este executantul și, în același timp, beneficiarul mega-sondajului de opinie efectuat de PNL, la care ar fi fost intervievați pe teren nu mai puțin de 15.000 de persoane și care a fost plătit cu cea mai mare sumă din istoria României.
NOVEL RESEARCH, o societate obscură, specializată în cercetări comerciale de piață, a obținut nu mai puțin de 300.000 de euro, jumate proveniți de la buget, cealaltă jumătate din contribuțiile membrilor acestui partid. Am aflat și am făcut publice câteva detalii absolut șocante despre această societate. Astăzi prezint noi detalii la fel de scandaloase.
NOVEL RESEARCH ocupă, chiar conform propriilor estimări, uneori poziția 45, alteori poziția 33 într-un top al firmelor care efectuează cercetări de piață în domeniul comercial. Deci și acolo consultantul la care a apelat PNL este obscur, cea mai mare performanță fiind aceea că, lucrând pentru Philip Morris ar fi constatat o reducere a comerțului ilicit de țigări cu 15%.
NOVEL RESEARCH nu are nicun fel de expertiză în domeniul sondajelor politice. Cu o singură excepție. În 2016, tot în beneficul PNL, a făcut un sondaj de opinie fără a exista precizări asupra metodelor folosite, în perioada 11-19 august, constatând că intențiile de vot pentru PSD se plasează la un procent de 37%, iar pentru PNL la un procent de 31%. A greșit doar cu… 10%. În fiecare caz în parte. În realitate, fără redistribuire, PSD a obținut 45,5%, iar PNL doar 20%. A greșit la dublu și în ceea ce privește evaluarea USR. Conform așa-zisului sondaj, USR urma să câștige 4%, dar, în realitate, rezultatele oficiale l-au plasat, fără redistribuiri, la 8,83%. Curat murdar, nene Iancule!
Ludovic Orban, președintele PNL a mințit opinia publică atunci când a afirmat că mega-sondajul de opinie plătit cu un mega-preț ar fi fost efectuat prin mijloace clasice. Respectiv prin intervievarea pe teren, cu chestionarele în mână, deci face to face, a 15.000 de cetățeni. În realitate, NOVEL RESEARCH nu are rețea de operatori în teritoriu. Până în prezent, cercetările, corecte sau eronate, ale acestei societăți, care numără doar nouă angajați, s-au efectuat prin focus-grupuri. Respectiv un grup mic de persoane, selectate în baza unor criterii prestabilite, și cărora li se pun întrebări despre partidele politice.
Prin prisma rezultatelor, avem de-a face cu o mega-înșelătorie. Difuzarea de către PNL în rândul membrilor și simpatizanților săi, în opinia publică în general, dar și către partidele politice, prezumtivi sponsori și parteneri externi a unor informații vădit eronate, prezentate drept concluzii ale unei cercetări științifice, reprezintă o mega-înșelătorie. Urmărind mai multe obiective. 1). Inducerea unei încrederi nejustificate în șansele PNL de a câștiga viitoarele alegeri și o neîncredere în rândul electoratelor celorlalte partide. 2). Crearea unor clasamente interne false, în baza unei pretinse cercetări de piață, care să permită pomovarea pe liste a unora, în detrimentul altora. 3). Păcălirea sponsorilor, pentru a atrage de la aceștia donații mai mari pentru campania electorală. 4). Înșelarea partenerilor externi asupra posibilităților reale ale PNL de a obține o victorie în următoarele alegeri.
Cât privește costurile propriu-zise, stituația este halucinantă. Suma dată de PNL, cea mai mare plată din istoria României a unui sondaj politic, este aproape egală cu întreaga cifră de afaceri a lui NOVEL RESEARCH în 2017. 1.380.000 lei față de 1.504.956 lei.
Și de această dată, ca și în 2016, PNL a informat opinia publică asupra faptului că a făcut un sondaj de opinie, că a estimat șansele partidelor politice, a dat chiar și procentele respective, dar fără a face niciun fel de precizări – și acum înțelegem de ce – asupra competențelor științifice ale societății, care a efectuat această cercetare de piață de o importanță vitală pentru întreaga strategice a partidului și fără a face prea multe precizări, cu excepția celor mincinoase – și acum înțelegem de ce – asupra metodelor utilizate pentru a se ajunge la asemenea rezultate.
În curând le vom compara cu realitatea. Și dacă din nou se va constata că șefii PNL au produs o gravă dezinformare, și când experții financiari vor vedea cum au fost sifonați 300.000 de euro, și dacă nu care cumva la mijloc a fost o suveică, ce vom face? Vom bate din palme? Aplaudând viclenia PNL? Vom ridica nepăsători din umeri? Sau vom solicita anchete interne de partid, dar și anchete externe, pentru a afla cum de a fost posibilă o asemena manipulare a membrilor și simpatizanților PNL, a opiniei publice interne și externe și a mediului de afaceri? O manipulare pe sume de mari de bani, provenite de la bugetul statului și destinate dezvoltării democrației și, în mod egal, provenite de la membrii de bună credință ai Partidului Național Liberal.
Sorin Rosca Stanescu
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 18 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”