Actualitate
Iohannis. Kovesi. Coldea. Ghiță. Fenomenul Ploiești și tenebrele jocurilor de putere

Un grup de procurori ploieșteni au acționat într-o formă dovedit infracțională, dar în numele anti-corupției, pentru a pedepsi dușmani conjuncturali ai grupului Kovesi-Coldea”, spune Cozmin Gușă într-un editorial publicat în evz.ro.
Nu doar inițiații jocurilor subterane din politica românească, dar și românii informați, se-ntreabă în acest debut de ciclu de alegeri 2019-2020, care ar putea fi evenimentele ce pot vectoriza electoral mediul politic, azi mai difuz și dezlănat ca oricând după 1989.
Iar primul eveniment mediatic cu astfel de potențial este, cu siguranță, cel legat de DNA Ploiești, dezvăluirile șocante, încadrările penale ale foștilor procurori de-acolo, respectiv blocajul instituțiilor statului în a identifica și penaliza adevarații autori ai derapajelor flagrante și clare. Deci, ca să-l citez pe Tavi Hoandră, ”cine a gândit și implementat Fenomenul Ploiești?”
Ce știm azi? Că un grup de procurori ploieșteni (Onea, Portocală, Bucică, s.a.) au acționat într-o formă dovedit infracțională, dar în numele anticorupției (!), pentru pedepsirea unor dușmani conjuncturali ai grupului Kovesi-Coldea. Desigur, acest cuplu este doar personificarea unui întreg mecanism de putere ocultă, agregat în timpul ‘băsificării’ României, mecanism prin care s-a exercitat adevarata putere în statul român, ilegitim, ilegal, strict în scopul obținerii de protecție și foloase pentru un grup restrâns, cunoscut public sub numele de STAT PARALEL. Ultimele lucruri pe care le-am aflat, public sau nepublic, de la Sebastian Ghiță, mi-au demonstrat mie și o altă dimensiune gravissima: procurorii ploieșteni au pregătit și dosare de șantaj la adresa președintelui în funcție , Klaus Iohannis, ca să asigure astfel mijloace de negociere de tip mafiot , eventual pentru perpetuarea la vârful DNA a Laurei Kovesi, în mod sigur și pentru a asigura o protecție informală pentru Florian Coldea! Și cine știe ce vom mai afla public, pentru că, în ce mă privește, sunt chiar copleșit de ce-am auzit și văzut, și atenție, cu dovezi clare pe masă! Așadar, ca să putem identifica consecințele, schițez aici un scurt portret pentru personajele din titlu:
Klaus Iohannis: aflat sub presiunea anunțului public de candidatură, făcut în urma unui prim mandat fără realizări, chiar nesemnificativ, își caută azi ancore de credibilitate precum și baze de susținere electorală; părăsit în mod real de nucleul dur al baronilor PNL-PDL, care fie nemulțumiți, fie ghidonați subteran de ”factorul Coldea”, Iohannis se confruntă în plus cu spectrul unei ”strânsori publice de tip menghină, stânga-dreapta”, determinată să-i subțieze sprijinul electoral până la un scor care nu-i va mai permite candidatura cu șanse de tur doi; asta este în mod evident, atât planul lui Dragnea& Comp. , cât și al securiștilor din spatele PLUS+USR, tabere politice unde cei interesați vor găsi un numitor comun ce-și are explicația în același ”factor Coldea”; și-aici ajungem din nou la Ploiești și la demersul anti Iohannis mărturisit public de Sebastian Ghiță și alții, dublat, atenție, și de inculparea lui Vasile Blaga de către aceiași DNA Ploiești și Portocală, inculpare ce are efectul pervers de slăbire a lui Iohannis din interiorul PNL!
Laura Kovesi: petrecându-și timpul într-un micuț birou de la Parchetul General, copleșită de șirul acuzelor publice împotriva unităților speciale DNA de la Ploiești, Oradea, Brașov, aflate în subordinea sa, fiind disperată de relativa impotență a foștilor parteneri de stat paralel, dar și de incertitudinea susținerii de la Washington, nu am îndoieli că va prefera în mod firesc și logic o implicare politică activă și decisivă, cu certitudine împotriva celui pe care-l considera cu adevărat responsabil de decăderea ei, respectiv Klaus Werner Iohannis; iar după dezvăluirile cu dosarul de șantaj contra Iohannis pregătit chiar de subalternii dânsei de la Ploiești, treburile-s clare și pentru susținătorii actualului președinte; prin octombrie 2018, sugeram o candidatură la prezidențiale din partea lui Kovesi, susținută împreună tocmai de cele două partide moșite de către Coldea, adică un PLUS+USR; forța securiștilor ce-i ridică soclul unui Cioloș ce l-a trădat pe Iohannis încă din 2015 în campanie, dosarul anti-Iohannis comandat de Kovesi-Coldea la DNA Ploiești folosit cu dibăcie în pre-campanie, demobilizarea ordonată a unei părți importante din PNL, pot arăta azi că am avut dreptate, și că asta poate fi rețeta unei Kovesi candidat în turul doi, în loc de Iohannis; atenție, joc care-l avantajează și pe Dragnea, care se va descurca mai ușor în finala cu fosta lui parteneră de chiolhanuri.
Florian Coldea: având atâtea fronturi deschise (și-atâtea nenorociri la activ!) , deci mulți dușmani ce stau cu ”degetul pe trăgaci”, este limpede pentru cei cu rațiune că singura posibilitate pentru fostul prim-adjunct al SRI să stea în prim-planul jocurilor actuale, este o protecție de tip informal, ce se-acordă într-un fel ”cutumial” unora dintre cei ce-au avut acces la secrete de stat sensibile; dacă se va dovedi și ce bănuiesc unii, c-ar mai executa și sarcini operative în continuare (din partea ambelor ”păduri”), atunci veți fi convinși că generalul Coldea poate fi ”maker-ul” alegerilor viitoare; și atenție, în calitate atât de ”tutore” al celor de la DNA Ploiești, cât și de adversar declarat al lui Iohannis, și cu toate dosarele infamante în geanta folosite ilegal împotriva puternicilor zilei, și cu toata armata de jurnaliști-securiști, care-i urmează indicațiile de ‘voie, de nevoie’.
Sebastian Ghiță: îl cunoșteam oarecum pe Sebi Ghiță încă din 2001-2002, când eram secretar general al PSD, iar el începea să-și marcheze influența în organizația PSD Prahova; discuțiile cu el din ultima perioada, fie cu prilejul întâlnirii de la Belgrad, fie telefonice, m-au lămurit pe deplin despre ce i s-a întâmplat în urma întâlnirilor sau parteneriatelor din fostul STAT PARALEL; e treaba lui cum își va administra dezvăluirile sau mărturiile în scopul recuperării statutului de cetățean român ce vrea să trăiască în țara lui (și m-a convins că-și dorește asta!); dar mecanismul demonizării lui publice și a tentativelor de arestare, mi-au arătat mie nu doar că a fost ales de către STATUL PARALEL să fie victima de serviciu, dar cei cărora le era teamă de ce știe Sebi Ghiță despre ei (in principal Kovesi-Coldea) au dorit cu disperare ca el să poată să mai vorbească despre acele detalii infamante aduse la adresa lor, strict din postura de pușcăriaș, și-n nici un caz din cea de ”azilant politic”, postura care augmentează afirmațiile făcute; în orice caz , Ghiță are meritul ca prin dovezile și dezvăluirile sale împotriva lui Coldea a salvat SRI-ul de o implozie controlată, pe care fostul prim-adjunct o pregătea cu minuțiozitate; și mai are un merit legat de devoalarea practicilor staliniste de la DNA Ploiești; și, dacă doar astea ar fi, trebuie puse obligatoriu în balanță cu greșelile sau excesele sale, pe care sunt convins că și le va asuma și public cât de curând; iar fanilor mei și ai postului Realitatea TV, le transmit că în această cheie strategică și legitimă să citească interesul de a mă întâlni și discuta cu Sebi Ghiță; iar dezvăluirile pe care le-a făcut în emisiunea lui Tavi Hoandră de sâmbătă seară, detaliind bomba șantajistă clocită de Coldea-Kovesi împotriva lui Iohannis, confirmă c-am acționat corect.
Vă rog acum, pornind de la ipoteza mea că ceea ce s-ntamplât la DNA Ploiești este determinant pentru vectorizarea alegerilor următoare, și recapitulând potențialul atitudinilor și faptelor din descrierea celor patru personaje, să vă adresați întrebări, ale căror răspunsuri v-ar putea lămuri despre viitorul imediat și consecințele pentru România.
Încep eu cu câteva intrebări pe care mi le adresez deja:
Mai poate Coldea și-ai săi să țină sistemul instituțiilor statului într-o imobilitate perplexă? Sau dezvăluirile de la DNA Ploiești cel puțin îl vor demobiliza printr-o anatemizare decisivă?
Securismul reinventat pe aliniamente dreapta-stânga, mediatic-civic, justiție, va câștiga partida de putere din 2019-2020? Sau mai avem resorturi de normalitate și civism care să contrabalanseze acest plan disperat și antinațional?
Ar mai putea apărea unii ca Sebastian Ghiță care să mărturisească public, din interiorul fostului sistem ocult, ororile pe care le-am îndurat fără să percepem ce se-ntâmplă de fapt? Sau frica și lașitatea vor precumpăni în balanța fiecărui actor din interiorul acelui sistem?
Mass-media din Romania mai are forța să se solidarizeze în interesul breslei, fie el comercial, dar mai ales legitim pentru o categorie profesională ce-și revendică activitatea publică în interesul audienței specifică fiecărei entități media? Sau patronii vor ceda șantajului curent, iar vectorii de opinie mediatică vor rămâne în rușinoasa și umila posturaă de ”butonabili”?
P.S. Că să fie public și clar, azi la ”marele DNA Ploiești”, mai lucrează procurorul Marin, ca șef interimar trimis de la București, și un singur procuror în subordine! Aloooo?!
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!