Actualitate
Oare de ce nu se lauda Carmen Dan ca a umilit statul paralel…?/Pe cine ai denuntat pe 9 noiembrie?

Iata ca, in sfarsit, actuala putere politica a reusit sa-i arda cateva lovituri zdravene peste ”bot” statului paralel. Iar eroina coalitiei de guvernare este, fara doar si poate, Carmen Dan! Pentru ca ministrul de Interne a facut intr-o singura zi ce nu a facut tot PSD-ul si ALDE la un loc timp de doi ani! Astfel ca este mai mult decat salutar gestul fara precedent al lui Carmen Dan de a denunta mai multe dintre cele 59 de protocoale dezvaluite de noi si care formau ”tentaculele” administrative prin care ”caracatita” statului paralel acaparase statul de drept in Romania. Si, repet, pe data de 9 noiembrie Carmen Dan a denuntat buna parte din protocoalele prin care Ministerul de Interne era legat prin firele nevazute ale acestor documente secrete de structurile de Parchet si de serviciile secrete. Iar gestul lui Carmen Dan este cu atat mai de apreciat cu cat toate aceste protocoale pe care le vom enumera mai jos au fost denuntate unilateral, strict de catre Ministerul Afacerilor Interne, ele incetandu-si astfel efectele chiar incepand cu data de 09.11.2018! Asta desi toate celelalte parti semnatare, de la SRI si SIE pana la Parchetul de pe langa Curtea Suprema si DNA au tacut malc si nu s-au desolidarizt in vreun fel nici macar pana in ziua de protocoale…
Dragnea ar avea toate motivele sa fie mandru de Carmen Dan
Numai ca, surpriza si mai mare decat denuntarea protocoalelor este ca nimeni, dar absolut nimeni nu-si asuma acest merit real! Cand ar fi fost absolut logic ca actuala Putere sa defileze public cu decizia lui Carmen Dan, prima si singura dovada palpabila de pana acum ca, intr-adevar, PSD-ul chiar lupta cu statul paralel. Dar nu, toata lumea tace malc, nimeni nu indrazneste sas coata nici macar o vorbulita pe acest subiect, in frunte cu chiar Carmen Dan. De parca denuntarea ar fi mai secreta decat insasi secretizarea respectivelor protocoale! Si atunci cum sa nu iti vina sa o intrebi pe Carmen Dan pe cine a denuntat cu adevarat pe 9 noiembrie, atunci cand practic a intrat de facto in istoria cel putin a Ministerului de Interne, daca nu chiar a Romaniei postdecembriste. Dar uite ca denuntarea s-a facut in cel mai mare secret, nici macar initiatii sistemului neavand inca habar daca ea s-a datorat faptului ca s-a considerat ca protocoalele erau ilegale, nu mai erau de actualitate sau, Doamne Fereste, doar pentru a fi ”smenuite” astfel si inlocuite cu alte protocoale de colaborare… Asadar, felicitari pentru denuntarea protocoalelor care au ticalosit sistemul, Carmen Dan!
Ministrul de Interne a lovit inaintea lui Tudorel Toader
Dar, totusi, de ce va este frica sa va asumati acest merit? Sau pur si simplu nu ati fost lasata sa treceti si la ”next level” al operatiunii? Pentru ca nu cumva in valva publica astfel creata sa nu se ajunga si la deschiderea unor anchete si audierea semnatarilor…? Cu totii, ce-i drept, nume grele ale sistemului, indiferent de barca politica in care se afla acum…? Ca doar nu o fi vorba de o modestie ”radicalizata”, care chiar nu are ce cauta in politica…
Astea au cazut!
Si pentru a nu fi loc de nicio indoiala cu privire la operatiunea ”blitzkrieg” declansata de Carmen Dan iata si lista cu protocoalele denuntate unilateral de catre ministrul de Interne intr-o singura zi.
Cele mai multe protocoale denuntate erau cu Parchetul General condus de Augustin Lazar
Cu precizarea expresa ca in urma decizie lui Carmen Dan, toate aceste protocoale care au fost in vigoare ani buni de zile si prin care s-au paradit poate inclusiv destine si-au incetat automat efectele incepand cu data de 09.11.2018.
- Protocol privind cooperarea intre Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informatii, Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, Ministerul Finantelor Publice si Serviciul de Informatii Externe privind combaterea criminalitatii organizate si a coruptiei, a contrabandei, a evaziunii fiscale si a descoperirii societatilor comerciale fantoma.
- Protocol incheiat intre Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si Ministerul de Interne privind punerea la dispozitia Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, la cererea acestuia, a unui numar de 6 camere lunar, respectiv 12 locuri, in caminul situat in Bucuresti, str. Paul Greceanu nr. 38, sector 2.
- Protocol privind cooperarea intre Ministerul Justitiei, Ministerul Public, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe si Ministerul Finantelor in domeniul combaterii criminalitatii organizate si coruptiei.
- Protocol privind implementarea Proiectului Phare RO2005/017-553.02.05 – ”Intarirea capacitatii institutionale a Romaniei de protectie a drepturilor de proprietate intelectuala si industriala” intre Ministerul Justitiei, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Ministerul de Interne – Inspectoratul General al Politiei Romane, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane, Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, Consiliul Superior al Magistraturii si Autoritatea Nationala a Vamilor.
- Protocol de colaborare nr. 385/C/2012 din 28.02.2012/nr. 55/2012 din 28.02.2012 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Administratiei si Internelor in domeniul consolidarii capacitatii institutionale in domeniul combaterii coruptiei.
- Protocol de colaborare nr. 533/C/2014 din 20 ianuarie 2014 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, MAI, SRI, ANAF –DGV, ANDM, ANSVSA, APMGR si ARPIM.
- Protocol nr. 989/C/2014 din 11.04.2014 si nr. 12/2014 din 04.04.2014 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta curte de Casatie si Justitie si Ministerul Afacerilor Interne privind cooperarea in domeniul circulatiei rutiere.
- Protocol privind cooperarea intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Ministerul de Interne si Consiliul Superior al Magistraturii nr.1426/08.09 2006 –MAI si nr. 821/08.09.2006 – CSM.
Protocoale care si-au incetat efectele strict pentru ca au fost denuntate de Ministerul Afacerilor Interne, ci nu pentru ca erau incheiate pe perioade determinate sau find inlocuite cu alte protocoale, cum s-a intamplat in alte cazuri.
Astea de ce au ramas?
Interesant este insa ca, totusi, Carmen Dan nu a recurs la ”tabula rasa”, deci nu a facut ”curatenie generala”, denuntand toate protocoalele din cele 59 dezvaluite de noi si in care Ministerul Afacerilor Interne este parte semnatara.
Oare de ce nu se lauda Carmen Dan ca a umilit statul paralel…?
Da, ce-i drept, au fost denuntate protocoale importante precum cel privind ”consolidarea capacitatii institutionale in domeniul combaterii coruptiei”. Sau cel al ”colaborarii in domeniul circulatiei rutier”, prin care procurorii beneficiau de favoritisme in trafic mai ceva decat demnitarii. Dar, totusi, alte protocoale nu au fost denuntate. Unele extrem de interesante. Cum este
”Protocolul de colaborare privind cooperarea in situatia unor evenimente deosebite pentru ordinea si linistea publica, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ; ”Protocolul de colaborare privind imbunatatirea activitatii de urmarire penala, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ;
Procurorii fortau cu protocoalele in instanta
” Protocolul de colaborare privind metodologia de evidenta si circulatie a dosarelor intre Parchete si organele de cercetare penala din structura Ministerului de Interne, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ; ”Protocolul de colaborare nr. 790/2005 incheiat intre Ministerul de Interne, Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie”, dar mai ales ”Protocolul de colaborare nr. 861/C/2010 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul de Interne privind avcesul la bazele de date aflate in administrarea MAI”. Protocoale care, desi au dus in cele din urma la ”ingenuncherea” politistilor si punerea lor practic ”la cheremul” Republicii Procurorilor, inca nu au fost denuntate. Accentuand astfel si mai mult misterul in legatura cu denuntarile din 9 noiembrie…(Catalin Tache).
Actualitate
Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

O nouă etapă în colaborarea de securitate
După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.
Primul pas spre integrare în programele europene de apărare
Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).
Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.
Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice
Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.
Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.
Reacții mixte și așteptări
Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”
De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.
Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.
Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție
Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.
Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.
Actualitate
Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh
Actualitate
Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic
-
Exclusivacum 2 zile
Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?
-
Exclusivacum 5 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Exclusivacum 3 zile
Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor
-
Actualitateacum 4 zile
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 18 ore
Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte
-
Exclusivacum 18 ore
Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER
-
Exclusivacum 4 zile
Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI
-
Exclusivacum 18 ore
Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă