Connect with us

Actualitate

Oare de ce nu se lauda Carmen Dan ca a umilit statul paralel…?/Pe cine ai denuntat pe 9 noiembrie?

Publicat

pe

Iata ca, in sfarsit, actuala putere politica a reusit sa-i arda cateva lovituri zdravene peste ”bot” statului paralel. Iar eroina coalitiei de guvernare este, fara doar si poate, Carmen Dan! Pentru ca ministrul de Interne a facut intr-o singura zi ce nu a facut tot PSD-ul si ALDE la un loc timp de doi ani! Astfel ca este mai mult decat salutar gestul fara precedent al lui Carmen Dan de a denunta mai multe dintre cele 59 de protocoale dezvaluite de noi si care formau ”tentaculele” administrative prin care ”caracatita” statului paralel acaparase statul de drept in Romania. Si, repet, pe data de 9 noiembrie Carmen Dan a denuntat buna parte din protocoalele prin care Ministerul de Interne era legat prin firele nevazute ale acestor documente secrete de structurile de Parchet si de serviciile secrete. Iar gestul lui Carmen Dan este cu atat mai de apreciat cu cat toate aceste protocoale pe care le vom enumera mai jos au fost denuntate unilateral, strict de catre Ministerul Afacerilor Interne, ele incetandu-si astfel efectele chiar incepand cu data de 09.11.2018! Asta desi toate celelalte parti semnatare, de la SRI si SIE pana la Parchetul de pe langa Curtea Suprema si DNA au tacut malc si nu s-au desolidarizt in vreun fel nici macar pana in ziua de protocoale…

Dragnea ar avea toate motivele sa fie mandru de Carmen Dan

Numai ca, surpriza si mai mare decat denuntarea protocoalelor este ca nimeni, dar absolut nimeni nu-si asuma acest merit real! Cand ar fi fost absolut logic ca actuala Putere sa defileze public cu decizia lui Carmen Dan, prima si singura dovada palpabila de pana acum ca, intr-adevar, PSD-ul chiar lupta cu statul paralel. Dar nu, toata lumea tace malc, nimeni nu indrazneste sas coata nici macar o vorbulita pe acest subiect, in frunte cu chiar Carmen Dan. De parca denuntarea ar fi mai secreta decat insasi secretizarea respectivelor protocoale! Si atunci  cum sa nu iti vina sa o intrebi pe Carmen Dan pe cine a denuntat cu adevarat pe 9 noiembrie, atunci cand practic a intrat de facto in istoria cel putin a  Ministerului de Interne, daca nu chiar a Romaniei postdecembriste. Dar uite ca denuntarea s-a facut in cel mai mare secret, nici macar initiatii sistemului neavand inca habar daca ea s-a datorat faptului ca s-a considerat ca protocoalele erau ilegale, nu mai erau de actualitate sau, Doamne Fereste, doar pentru a fi ”smenuite” astfel si inlocuite cu alte protocoale de colaborare… Asadar, felicitari pentru denuntarea protocoalelor care au ticalosit sistemul, Carmen Dan!

Ministrul de Interne a lovit inaintea lui Tudorel Toader

Dar, totusi, de ce va este frica sa va asumati acest merit? Sau pur si simplu nu ati fost lasata sa treceti si la ”next level” al operatiunii? Pentru ca nu cumva in valva publica astfel creata sa nu se ajunga si la deschiderea unor anchete si audierea semnatarilor…? Cu totii, ce-i drept, nume grele ale sistemului, indiferent de barca politica in care se afla acum…? Ca doar nu o fi vorba de o modestie ”radicalizata”, care chiar nu are ce cauta in politica…

Astea au cazut!

Si pentru a nu fi loc de nicio indoiala cu privire la operatiunea ”blitzkrieg” declansata de Carmen Dan iata si lista cu protocoalele denuntate unilateral de catre ministrul de Interne intr-o singura zi.

Cele mai multe protocoale denuntate erau cu Parchetul General condus de Augustin Lazar

Cu precizarea expresa ca in urma decizie lui Carmen Dan, toate aceste protocoale care au fost in vigoare ani buni de zile si prin care s-au paradit poate inclusiv destine si-au incetat automat efectele incepand cu data de 09.11.2018.

  1. Protocol privind cooperarea intre Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informatii, Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, Ministerul Finantelor Publice si Serviciul de Informatii Externe privind combaterea criminalitatii organizate si a coruptiei, a contrabandei, a evaziunii fiscale si a descoperirii societatilor comerciale fantoma.
  2. Protocol incheiat intre Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie si Ministerul de Interne privind punerea la dispozitia  Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, la cererea acestuia, a unui numar de 6 camere lunar, respectiv 12 locuri, in caminul situat in Bucuresti, str. Paul Greceanu nr. 38, sector 2.
  3. Protocol privind cooperarea intre Ministerul Justitiei, Ministerul Public, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe si Ministerul Finantelor in domeniul combaterii criminalitatii organizate si coruptiei.
  4. Protocol privind implementarea Proiectului Phare  RO2005/017-553.02.05 – ”Intarirea capacitatii institutionale a Romaniei de protectie a drepturilor de proprietate intelectuala si industriala” intre Ministerul Justitiei, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Ministerul de Interne – Inspectoratul General al Politiei Romane, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane, Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, Consiliul Superior al Magistraturii si Autoritatea Nationala a Vamilor.
  5. Protocol de colaborare nr. 385/C/2012 din 28.02.2012/nr. 55/2012 din 28.02.2012 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul Administratiei si Internelor in domeniul consolidarii capacitatii institutionale in domeniul combaterii coruptiei.
  6. Protocol de colaborare nr. 533/C/2014 din 20 ianuarie 2014 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, MAI, SRI, ANAF –DGV, ANDM, ANSVSA, APMGR si ARPIM.
  7. Protocol nr. 989/C/2014 din 11.04.2014 si nr. 12/2014 din  04.04.2014 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta curte de Casatie si Justitie si Ministerul Afacerilor Interne  privind cooperarea in domeniul circulatiei rutiere.
  8. Protocol privind cooperarea intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Ministerul de Interne si Consiliul Superior al Magistraturii nr.1426/08.09 2006 –MAI si nr. 821/08.09.2006 – CSM.

Protocoale care si-au incetat efectele strict pentru ca au fost denuntate de Ministerul Afacerilor Interne, ci nu pentru ca erau incheiate pe perioade determinate sau find inlocuite cu alte protocoale, cum s-a intamplat in alte cazuri.

Astea de ce au ramas?

Interesant este insa ca, totusi, Carmen Dan nu a recurs la ”tabula rasa”, deci nu a facut ”curatenie generala”, denuntand toate protocoalele din cele 59 dezvaluite de noi si in care Ministerul Afacerilor Interne este parte semnatara.

Oare de ce nu se lauda Carmen Dan ca a umilit statul paralel…?

Da, ce-i drept, au fost denuntate protocoale importante precum cel privind ”consolidarea capacitatii institutionale in domeniul combaterii coruptiei”. Sau cel al ”colaborarii in domeniul circulatiei rutier”, prin care procurorii beneficiau de favoritisme in trafic mai ceva decat demnitarii. Dar, totusi, alte protocoale nu au fost denuntate. Unele extrem de interesante. Cum este

”Protocolul de  colaborare privind cooperarea in situatia unor evenimente deosebite pentru ordinea si linistea publica, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ; ”Protocolul de colaborare privind imbunatatirea activitatii de urmarire penala, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ;

Procurorii fortau cu protocoalele in instanta

” Protocolul de colaborare privind metodologia de evidenta si circulatie a dosarelor intre Parchete si organele de cercetare penala din structura Ministerului de Interne, incheiat cu Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie” ; ”Protocolul de colaborare nr. 790/2005 incheiat intre Ministerul de Interne, Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directia Nationala Anticoruptie”, dar  mai ales ”Protocolul de colaborare nr. 861/C/2010 incheiat intre Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Ministerul de Interne  privind avcesul la bazele de date aflate in administrarea MAI”. Protocoale care, desi au dus in cele din urma la ”ingenuncherea” politistilor si punerea lor practic ”la cheremul” Republicii Procurorilor, inca nu au fost denuntate. Accentuand astfel si mai mult misterul in legatura cu denuntarile din 9 noiembrie…(Catalin Tache).

 

 

 

Actualitate

Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

Publicat

pe

De

O nouă etapă în colaborarea de securitate

După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.

Primul pas spre integrare în programele europene de apărare

Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).

Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.

Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice

Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.

Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.

Reacții mixte și așteptări

Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”

De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.

Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.

Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție

Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.

Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.

Citeste in continuare

Actualitate

Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Publicat

pe

De

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh

Nicușor Dan, noul Președinte al României: Victorie clară în alegeri, contestații și provocări politice

Învingător în România, învins în Diaspora—Riscuri și așteptări pentru mandatul promis

Rezultate oficiale și confirmare

Candidatul independent pro-european, Nicușor Dan, a câștigat alegerile prezidențiale din România cu 53,93% din voturi după numărarea a 99,4% din buletinele de vot, potrivit datelor publicate de Administrația Electorală Permanentă. Rivalul sau, George Simion, liderul Alianței Naționale pentru Unirea Românilor, a obținut 46,07%.

Victorie matematică și confirmare media

Chiar înainte ca rezultatele să fie definitive, mass-media l-au proclamat câștigătorul „matematic” al celui de-al doilea tur, după ce Dan reușise să obțină cele 50% + 1 vot necesare, cu 92,4% din urne numărate.

Rezultate în diaspora și divergențe

Deși în România rezultatele favorizează clar candidatul pro-european, în rândul românilor din străinătate, victoria i-a revenit rivalului, George Simion. După numărarea a 82% din buletinele de vot din diaspora, Simion are 55,12% din voturi, față de 44,88% pentru Dan.

Câștiguri și în Rusia și China

Cu surprindere, Nicușor Dan a câștigat și în rândul românilor din Rusia și China. În Rusia, unde au fost deschise două secții de votare – Moscova și Sankt Petersburg – Dan a obținut 58,65% din voturi, în timp ce Simion are 41,35%. În China, Dan a strâns 84,23% din voturi, față de 15,77% pentru contracandidat.

Alte zone de vot și context internațional

Și românii din Kazahstan, Iran, India, Thailanda, Japonia, Indonezia și Uzbekistan l-au sprijinit pe Nicușor Dan, consolidând victoria sa la nivel internațional.

Reacții politice și recunoașteri

Alianța pentru Unirea Românilor a recunoscut oficial victoria lui Dan. Liderul partidului, George Simion, a transmis felicitări și a declarat: „Vreau să-l felicit pe contracandidatul meu, Nicușor Dan, că a câștigat alegerile. Aceasta a fost voința poporului român.“ Simion a mai mulțumit celor peste 5 milioane de români care au avut încredere în el, chiar dacă anterior fusese acuzat de campanii de manipulare.

Reacții internaționale

Nicușor Dan a primit felicitări din partea șefei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, președintelui Franței, Emanuel Macron, președintei Moldovei, Maia Sandu, precum și a președintelui Ucrainei, Volodimir Zelenski.

Pasii următori și așteptările

În interviul acordat Digi 24, noul președinte a anunțat că, începând de luni, va începe negocierile cu patru partide parlamentare pro-europene pentru formarea unui nou guvern: Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal, Uniunea pentru Salvarea României și Uniunea Democrată a Maghiarilor din România.

Concluzie:
Victoria lui Nicușor Dan reprezintă o schimbare semnificativă în scena politică românească, însă provocările legate de consolidarea unei guvernări stabile și de gestionarea așteptărilor populației vor fi următoarele etape esențiale

 

Citeste in continuare

Actualitate

Necesitatea urgentă a NATO de a-și moderniza capacitățile de război electronic

Publicat

pe

De

Provocări în fața amenințării ruse

NATO trebuie să facă schimbări drastice în capacitățile sale de război electronic (EW) pentru a câștiga un eventual conflict cu Rusia, având în vedere dependența incertă de sistemele americane, a declarat un reprezentant al alianței. Bas Nieuwenhuijse, președintele sindicatului maritim de război electronic al NATO, a subliniat necesitatea unei schimbări de paradigmă în modul de operare în mediul electromagnetic (EME) și în capacitățile de EW maritime, în cadrul unei expoziții comerciale organizate la Roma.

Dependența de tehnologia electronică americană

Nieuwenhuihse a subliniat provocările care pun în pericol capacitatea alianței de a învinge Moscova, inclusiv incertitudinea legată de accesul continuu la tehnologiile electronice americane. „NATO se bazează foarte mult pe capacitățile de EW ale SUA,” a spus el, avertizând că aceasta ar putea să nu mai fie o opțiune viabilă.

Presiuni pentru dezvoltarea capacităților EW independente

Comentariile sale vin după ce președintele Donald Trump și-a exprimat îndoiala cu privire la continuarea apărării aliaților dacă aceștia nu contribuie financiar suficient la alianță. Nieuwenhuihse a prezentat un scenariu în care NATO ar trebui să intercepteze rachete rusești de croazieră Kalibr/SS-N-27 Sizzler lansate de submarine, într-o situație de invazie în statele baltice. El sugerează că doar capacitățile de „hard kill” nu ar fi suficiente pentru a opri un atac de acest fel, subliniind importanța sistemelor de EW.

Amenințări clasice și nevoia de adaptare

Nieuwenhuihse a evidențiat că amenințările persistente, precum rachetele anti-navale „inteligente, rapide și greu de detectat,” necesită o abordare inovatoare din partea NATO. După decenii de misiuni de menținere a păcii în zone de conflict necontestate, alianța nu a dezvoltat suficient tehnologia de atac electronic (EA), lăsând-o în urma unor potențiali adversari precum Rusia, care și-a demonstrat capacitățile avansate în Ucraina.

Eforturi de modernizare și colaborare internațională

În acest context, grupul de lucru maritim de EW din cadrul NATO lucrează din greu pentru a alinia obiectivele capacităților alianței, care urmează să fie implementate în vară. Totuși, Nieuwenhuihse a recunoscut că sunt încă într-o cursă de recuperare față de alte grupuri de lucru bine stabilite, precum cel al forței aeriene. Este esențial ca NATO să își intensifice eforturile de modernizare pentru a asigura superioritatea în mediul electromagnetic și a răspunde prompt amenințărilor emergente.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv18 ore ago

Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă

Lideri de încredere, dar senzație de echilibru periculos: Nedelcu și Brisan coordonează operațiuni și influențează decizii cheie În timp ce...

Exclusiv18 ore ago

Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte

Tăcerea trebuie să înceteze: adevărul despre rețeaua de corupție din inima pădurii După ce jurnalul nostru, Incisiv de Prahova, a...

Exclusiv18 ore ago

Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER

Trotoarul meu meu și legea „se bat cap în cap”: situația irelevantă sau sfidare totală? În zona de nord a...

Exclusiv18 ore ago

Penitenciarele în colaps: lipsa fondurilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să declanșeze revolte

Criza sistemului penitenciar: lipsa banilor pentru salarii, hrană și medicamente riscă să ducă la revoltă generalizată Polițiștii de penitenciare riscă...

Exclusiv18 ore ago

Scandal în rândul angajaților din poliția de frontieră: reduceri salariale fără notificare și demersuri legale pentru recuperarea drepturilor

Sindicatul Diamantul dezvăluie reducerea neanunțată a majorării Bayraktar, oferind un model de acțiune pentru recuperarea sumelor reținute ilegal Polițiștii de...

Exclusiv2 zile ago

Reacție fermă a avocatului Militaru în apărarea polițiștilor implicați în misiuni internaționale

Sindicatul Diamantul și avocatul Militaru, aliați în fața ministrului În contextul disputelor și al acuzațiilor privind participarea polițiștilor români la...

Exclusiv2 zile ago

Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?

Suntem iritați și revoltați că, în 2025, România încă mai trăiește în cercul vicios al corupției, iar cetățenii plătesc prețul...

Exclusiv3 zile ago

Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor

In timp ce culturile au suferit, Electromecanica Ploiești promite marea cu sarea, dar nu livrează nimic. O analiză devastatoare a...

Exclusiv4 zile ago

Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI

Reglementări legale ale împuternicirii Conform Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, articolele 27^15 – 27^17, precum și prevederilor din ordinul...

Exclusiv4 zile ago

Sprijinul financiar pentru șefii din Poliție: sporuri de neuro-zi fără activitate operațională?

Mistere și controverse în beneficiile polițiștilor de rang înalt Un subiect intens dezbătut în ultimele luni în cadrul sindicatului Diamantul...

Exclusiv5 zile ago

Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!

O noapte plină de suspiciuni și îngrijorare pentru mediul înconjurător Reprezentanții ziarului Incisiv de Prahova au descoperit o situație alarmantă...

Exclusiv6 zile ago

Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!

Afaceri murdare, „rețineri” de paradă și un sistem corupt care plutește deasupra dreptății În timp ce victimele megaescrocheriei imobiliare de...

Exclusiv6 zile ago

Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților

Timp de muncă excesiv și manipularea normelor legale pentru reducerea costurilor Recent, sindicaliștii și specialiștii din domeniu semnalează o practică...

Exclusiv7 zile ago

Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu

Norocul și pentru el, dar și pentru comunitate Numărul 13 s-a dovedit a fi, în cazul de față, un simbol...

Exclusiv7 zile ago

Trafic de droguri de mare risc documentat de polițiștii din Cluj: Un bărbat de 33 de ani, arestat preventiv

Activitate infracțională de amploare, legată de traficul cu substanțe interzise Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, în colaborare...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv