Actualitate
Doua statui de chirpici

Comentariu de Contele de Saint Germain (preluare blog):
Am înțeles! Bătrânii sunt infestati de comunism, sunt zaharisiți, țin țara-n loc cu inerția lor de anchilozați. Povară și pentru copii, și pentru bugetul de stat, sunt așteptați să renunțe de bună voie la dreptul de vot și să-și dea obștescul sfârșit cât mai curând, cu un plasture pe gură.
E vremea tinerilor! Ei sunt speranța și motorul. De la ei se așteaptă să înlocuiască mârțoagele fără dinți în gură ce au tras retrograd, atâtea decenii, căruța țării, cu caii putere ai tehnologiilor noi, progresiste.
O evoluție firească, nu? Până la urmă „schimbul de generații” nu-i o sintagmă pe care s-o fi inventat noi! Singura problemă, în ceea ce ne privește, este o anomalie în verigile lanțului trofic al acestei deveniri. Cine cu cine se hrănește aici, în evoluția strămoși – părinți – copii – urmași? Căci, în România momentului, se pare că strămoșii au devenit un fel de paparude bune de scos de la naftalină doar pentru momente festiviste în vreme ce părinții, acuzați că produc balonări, sunt împinși spre pubele ca marfă expirată.
Degeaba, și înțelepciunea populară românească („cine n-are bătrâni să-și cumpere”) și practica marilor culturi și democrații, indică valoarea de nutrient prețios a experienței umane. Bătrânii noștri sunt indigești, deci trebuie reciclați direct și cât mai rapid ca îngrășământ natural.
Și eu am crezut, multă vreme, că șansa României după decembrie 1989 stă în înlocuirea generațiilor tarate de regimul comunist cu generații proaspete, fără complexul trecutului mutilant. Doar că experiențele recente, care au dezamăgit profund, cu doi politicieni relativ tineri gafând în prim-planul politicii românești, m-au pus serios pe gânduri.
Mă refer la USL și la cei doi co-președinți ai săi Crin Antonescu și la Victor Ponta.
Privind azi, în urmă, spre anii 2014 – 2015, și comparând speranțele noastre de atunci cu dezastrul care a urmat și cauzele sale, suntem obligați să dăm dezamăgirii noastre, boală curată, un diagnostic infamant: trădare!
Cei doi tineri lideri, emanați, chipurile, din sângele proaspăt al evenimentelor din decembrie 1989 (și nu din spuma reziduurilor ei comunistoide), ne-au trădat în cel mai josnic mod, arătându-și valoarea de gablonz pe care încercaseră atâta vreme să ne-o vândă la preț de diamant.
Crin Antonescu, îndoit de presiunea șantajiștilor ce conduceau țara din umbră, nu doar că a dezertat pe persoană fizică dar a și vândut PNL-ul taberei băsiste, atât intern (PDL) cât și extern (PPE).
Pe de altă parte, Victor Ponta a contribuit decisiv la îndepărtarea lui Crin Antonescu, săpându-i acestuia groapa din postura de prieten care, chipurile, grădinărește. Când, de fapt, planul stabilit de la început de mentorii lui de la SIE era să candideze el la prezidențialele din 2014, să ia ei tot potul și să nu dea nicio ciozvârtă de putere liberalilor.
Egoism de gașcă, trădare națională, înșelarea nerușinată a electorilor și a așteptărilor acestora.
Cel puțin Crin Antonescu s-a retras, o vreme, după gestul trădării. Prudență, lipsă de suflu, orice-ar fi fost, măcar nu a mai încercat să ne aburească scoțând în continuare panglici pe gură și porumbei din joben. El a întruchipat politicianul tânăr, priceput la glumițe și șuete, dar atât. Fără neliniști care să-i strice somnul, fără ambiții de …, fără aptitudini de martir.
Ponta, în schimb, a perseverat în farsa de-a dedublarea. După ce, în relația cu Crin Antonescu, purtase pe chip masca de prieten iar pe sub veston hârlețul de gropar, acum, în relația cu PSD, face exact același lucru. Dirijat din umbră de aceiași păpușari.
Pe Ponta nu-l interesează nici binele țării, nici binele PSD-ului, nici principiile înalte ale democrației și statului de drept, nici valorificarea virtuților tinereții pe care mulți naivi încă mizează. Pe Ponta îl interesează exclusiv succesul personal pentru care e dispus, dacă se găsesc cumpărători de bilete la aparițiile sale pe scena politicii, să joace absolut orice rol propus de sforarii săi.
De fapt Ponta nu e Ponta. Ponta e un accesoriu într-un teatru de marionete. El este o mănușă cu chip uman, în care degetele păpușarului îi mișcă și capul, și mâinile și piepții sub care ar trebui să pară că bate o inimă.
Mă obsedează niște blaturi ale acestui personaj pe care, odată, l-am votat. L-am votat crezându-l tânăr (cu virtuțile de rigoare), onest, inteligent și temerar. Blaturile care mă obsedează sunt: blatul cu Baroso pentru lista cu zece porunci, blatul cu Băsescu pentru numirea lui Kovesi, blatul cu Iohannis pentru instalarea guvernului Cioloș.
Cum să te știi cu astfel de pete pe biografie și, totuși, să te recomanzi națiunii ca o posibilă soluție pentru țară? Cât tupeu și câtă dependență de alte comenzi să ai?
Credeți că Ponta e Ponta? Vă înșelați. Ponta e un personaj colectiv! Ponta e Daniel Constantin, e Ioan Rus, e Silviu Predoiu și, cu anumite proporții de respectat, e însuși port-drapelul SIE pentru olimpiada prezidențială din 2019. Doar astfel se explică cum niște parlamentari PSD au fost convinși să plece ca o întreagă echipă de baschet spre partidulețul fără identitate al lui Ponta. Ori funcționau sub acoperire și, la un ordin, s-au executat, ori li s-a arătat pisica, ceea ce cam tot acolo conduce.
Există și câteva persoane respectabile (din punctul meu de vedere), cum ar fi Nicolae Bănicioiu ori Ioana Petrescu, care l-au urmat pe Victor Ponta din recunoștință. El i-a făcut miniștri, îi sunt datori măcar cu atât: să-l susțină în această aventură ușor asimilabilă unei noi trădări.
Cam asta este concluzia mea despre rolul și putirința tinerilor politicieni de azi în a schimba România în bine.
Le-am făcut la un moment dat statui din bronz, și lui Antonescu și lui Ponta, luându-ne după dorința noastră disperată de a crede că ei ar putea fi soluția.
Din păcate viitorul a demonstrat că bronzul lor era, de fapt, chirpici.
Valoarea adevăraților conducători de neam nu ține de vârstă. Ține de caracter, de forța de luptă, de curaj, de spiritul de sacrificiu, de patriotism, de sentimentul istoriei și, nu în ultimul rând, de destin.
De destinul lor, de destinul neamului lor!
Actualitate
Trump anunță un proiect de 175 miliarde de dolari pentru un scut antirachetă de ultimă generație, condus de generalul Guetlein

Un plan ambițios cu perspective de extindere internațională
Președintele Donald Trump a anunțat astăzi un nou proiect de amploare, denumit „Golden Dome” (Cupa de Aur), al cărui cost estimat depășește 175 miliarde de dolari. Proiectul, menit să revoluționeze apărarea antirachetă a Statelor Unite, va fi condus de generalul Michael Guetlein, vicecomandant al Forței Spațiale, și va avea ca scop interceptarea rachetelor chiar și dincolo de granițele terestre, inclusiv din spațiu.
Un sistem de apărare capabil să contracareze orice amenințare
„Odată finalizat, Golden Dome va putea intercepta rachete lansate din orice parte a lumii, chiar și din spațiu, și vom avea cel mai performant sistem vreodată construit”, a declarat Trump într-un briefing în Biroul Oval, fiind însoțit de secretarul Apărării, Pete Hegseth, senatori americani și generalul Guetlein.
Președintele a afirmat cu convingere că proiectul va fi complet operațional până la sfârșitul mandatului său. La nivel internațional, Canada a exprimat deja interesul de a se alătura inițiativei. „Vor să se implice și să vadă dacă pot fi parte a acestui proiect”, a explicat Trump referindu-se la vecinii de la Nord, cu care administrația sa avut relații tensionate. „Nu va fi foarte dificil. Vor plăti partea lor de contribuție”, a adăugat el.
Finanțare și provocări tehnice
Inițial, proiectul Golden Dome va fi finanțat cu o sumă de 25 miliarde de dolari, provenind dintr-un proiect de legislație republicană pentru reconciliere bugetară, însă această lege se află în prezent în impas, din cauza opoziției din partea partidului Republican din Camera Reprezentanților.
Deși președintele și cei prezenți în Biroul Oval au fost mai puțin clari în privința arhitecturii exacte a sistemului care ar urma să fie operațional până la sfârșitul mandatului, expertul în apărare antirachetă Tom Karako a explicat că „depinde de modul în care se definește ‘operațional’” și a subliniat că procesul va fi evolutiv, în mai multe etape.
Guetlein, o figură cheie pentru spațiu
Generalul Guetlein, considerat printre cei mai potriviți pentru conducerea acestui proiect datorită experienței sale volume în domeniul spațial, aduce cu sine o vastă experiență în comandarea sistemelor spațiale, fiind anterior șef al Space Systems Command și colaborând direct cu constelația de sateliți de avertizare și urmărire a rachetelor a Pentagonului.
El a subliniat necesitatea de a intensifica protecția teritorială, mai ales în fața amenințărilor moderne, precum rachetele de croazieră capabile să elude radarul și sistemele de apărare. „Este crucial să ne concentrăm mai mult pe apărarea națiunii”, a spus Guetlein, descriind inițiativa ca fiind „o abordare curajoasă și agresivă”.
Un complex sistem de apărare, inspirat de sistemul israelo-palestinian Iron Dome
Inițiativa Golden Dome, denumită după sistemul israelian Iron Dome, urmărește crearea unui adevărat scut aerian pentru Statele Unite. Nu vorbim însă despre un singur sistem, ci despre o „sistem de sisteme” format din multiple straturi de apărare, ce includ senzori terestrați și sateliți, precum și interceptori de pe teren și din spațiu.
Primul nivel va consta din senzori de la sol și până în orbită, pentru colectarea datelor despre amenințări, aceste informații fiind folosite apoi pentru a ghida un arsenal de interceptori, capabili să doboare rachetele inamice în faza de boost, în spațiul de lansare.
Obstacole majore: finanțare și tehnologie
Totuși, Golden Dome se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv cele financiare, estimările variază de la câteva sute de miliarde până la trilioane de dolari, oficiali precum senatorul republican din Montana, Tim Sheehy, avertizând că costurile totale ar putea ajunge chiar și la nivelul de „trilioni de dolari”. În plus, realizarea efectivă a unei arhitecturi spațiale de interceptare rămâne un obstacol tehnic major, având în vedere necesitatea utilizării radarelor în banda de frecvențe 3.1-3.45 GHz, iar utilizarea comercială a acestor porțiuni de spectru poate compromite sistemele critice ale inițiativei.
O altă problemă majoră este integrarea și funcționarea în tandem a diverselor sub-sisteme, astfel încât acestea să devină un sistem eficient, nu doar o colecție de componente.
Critici și riscuri geopolitice
Inițiativa nu este privită favorabil de toți, experții în controlul armamentelor avertizând că o astfel de tehnologie ar putea destabiliza echilibrul nuclear global, periclitând doctrina descurajării reciproce. De asemenea, criticii se tem că implicarea unor companii private precum SpaceX, condusă de Elon Musk, ar putea aduce riscuri etice și strategice, având în vedere influența majoră pe care o are industria spațială privată în aceste proiecte.
Participare largă a industriei și competiție globală
Senatorul republican din Alaska, Dan Sullivan, a menționat că sistemul va cuprinde interceptori de la mari contractori precum Lockheed Martin și Raytheon, dar și companii mai mici, noi pe piață, interesate să ofere tehnologii mai ieftine și inovatoare. Trump a amintit de „cele mai strălucite minți din Silicon Valley”, sugerând că inovația tehnologică ar putea veni de oriunde.
„Ce e important este că oricine poate participa, poate concura”, a spus senatorul republican Kevin Cramer, din Dakota de Nord.
Perspectiva experților și importanța proiectului
După anunț, analiști de la TD Cowen, precum Roman Schweizer și Liz Huseynov, au exprimat rezervări privind fezabilitatea unui scut continental imun total, dar au subliniat că Golden Dome reprezintă un catalizator vital pentru dezvoltarea și implementarea capacităților spațiale critice.
Președintele Trump și-a exprimat convingerea că Statele Unite dispun de o „super-tehnologie” pe care nimeni altcineva nu o are, susținând că această avantaj reprezintă un atu major în cadrul inițiativei Golden Dome, chiar dacă nu a intrat în detalii.
Actualitate
Acord istoric între Uniunea Europeană și Regatul Unit pentru apărare și securitate post-Brexit

O nouă etapă în colaborarea de securitate
După ani de tensiuni politice generate de Brexit, Uniunea Europeană și Regatul Unit au convenit asupra unui acord de cooperare în domeniul apărării și securității, ca parte a unui pachet economic mai amplu. Anunțul a fost făcut în cadrul unui summit desfășurat la Londra, unde Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, a declarat că parteneriatul vizează consolidarea colaborării într-o serie de domenii, inclusiv industrie, mobilitate militară, menținerea păcii, gestionarea crizelor și contracararea amenințărilor hibride.
Primul pas spre integrare în programele europene de apărare
Von der Leyen a subliniat că acest acord reprezintă un „prim pas” către implicarea Regatului Unit în programele și inițiativele de apărare ale UE, dar a menționat că va fi nevoie de negocieri suplimentare pentru ca industria britanică să poată concura pentru achiziții comune, în cadrul proiectului SAFE, care are o valoare de 150 miliarde de euro (aproximativ 169 miliarde de dolari).
Un document comun, semnat tot astăzi între UE și Regatul Unit, menționează că cele două părți “trebuie să exploreze rapid posibilitățile de cooperare sporită, benefică reciproc, create de instrumentul SAFE, odată ce acesta va fi adoptat, în conformitate cu cadrul legal propriu fiecărei părți”.
Initiativa EU ReArm și potențialul pentru companii britanice
Acordul se înscrie în cadrul inițiativei ReArm a UE, estimată la până la 800 de miliarde de euro, destinată creșterii cheltuielilor militare și capacităților industriale din tot continentul. SAFE permite statelor membre să acceseze credite pentru investiții în echipamente militare majore, sporind interoperabilitatea și acoperirea lacunelor militare.
Von der Leyen a afirmat că acest program va „crea noi oportunități pentru industriile de apărare” ale UE și va “contribui la sporirea pregătirii militare”. Decizia Marii Britanii de a părăsi UE în 2020 a restricționat companiile locale de la participarea la contractele de apărare ale blocului comunitar. Cu toate acestea, noul acord deschide perspective semnificative pentru companii precum BAE Systems, Babcock și Rolls Royce.
Reacții mixte și așteptări
Kevin Craven, CEO al organizației britanice ADS Group, a calificat acordul drept “o dezvoltare binevenită”, dar a adăugat că este prea devreme pentru a se bucura, deoarece detaliile nu sunt încă clare:
„Este un pas important, dar încă trebuie să vedem exact cu ce beneficii concrete vine pentru industria de apărare a Marii Britanii.”
De cealaltă parte, Antonio Costa, președintele Consiliului European, a salutat acordurile ca pe un “nou început” în relația UE-Regatul Unit, afirmând că acestea “reprezintă mai mult decât simple documente, ci un angajament comun pentru securitate, prosperitate și dezvoltare”.
Împreună, liderii promit o colaborare mai profundă în apărare și un rol întărit pentru Europa în comunul front NATO, precum și sprijin pentru eforturile de pace din Ucraina, inclusiv prin sancțiuni suplimentare împotriva Rusiei.
Un angajament politic, cu semne de întrebare despre ambiție
Premierul britanic Keir Starmer a subliniat că noua înțelegere de comerț asigură Regatului Unit cel mai bun acces la piața UE, păstrând totodată angajamentele de a nu reîntregi unilateral piața unică, uniunea vamală sau libertatea de mișcare.
Pe de altă parte, expertul Ed Arnold de la Royal United Services Institute a exprimat scepticism cu privire la nivelul de ambiție al acestui parteneriat, menționând lipsa de „obiective concrete sau repere realizabile” până în prezent.
Actualitate
Odin plyus nol’ ravno odin. Matematika vsegda prosta.

Nikushor Dan, novyy prezident Rumynii: yavnaya pobeda na vyborakh, sostyazaniyakh i politicheskikh vyzovakh
-
Exclusivacum 3 zile
Jaf și corupție la nivel național: Incisiv de Prahova dezvăluie adevărul despre mafia deșeurilor din Prahova – autoritățile, complice sau ineficiente?
-
Exclusivacum 17 ore
Problemele din penitenciare: Critici acerbe la adresa DSDRP pentru lipsa de sprijin și coordonare
-
Exclusivacum 2 zile
Corupție și afaceri cu statul în Vălenii de Munte: Lumea ascunsă a ilegalităților și a înțelegerilor oculte
-
Exclusivacum 2 zile
Ploieștiul, orașul sfidării și al corupției: de la stalpi montati la mașini pe trotuar/O nouă fază a scandalului WHITE TOWER
-
Exclusivacum 4 zile
Electromecanica Ploiești: O promisiune minciunoasă? Cum Sistemul Antigrindină joacă la două capete, ignorând disperarea fermierilor
-
Exclusivacum 2 zile
Scandalul Coca-Cola din România: Între practici ilegale, manipulare și protecție dubioasă
-
Uncategorizedacum 14 ore
Escrocheria imobiliară „White Tower – City Gate”: O rețea de înșelăciune și impostură în lumea afacerilor
-
Exclusivacum 5 zile
Împuternicirea pe funcție: de excepție, aproape regulă în MAI