Actualitate
UPDATE/Copil de doi ani, bătut crunt de propria mamă!/ Reactia bizara si hilara a reprezentanților Protecției Copilului Prahova /SOLICITAM DEMISIA DE URGENTA

Un copil de numai doi ani și câteva luni din județul Prahova a trăit clipe de coșmar după ce a fost bătut de propria mamă, timp de mai multe zile. Din cauza neînțelegerilor familiale, femeia a ajuns să se răzbune pe propriul copil spre disperarea tatălui, conform dezvaluirilor cutremuratoare ale celor de la ziarul Incomod.
https://www.ziarulincomod.ro/wp-content/uploads/2018/10/63fa705c-copil-maltratat-de-mama-324×160.jpg
Pentru a dovedi acest lucru, după ce copilul a fost maltratat de mamă inclusiv de față cu tatăl și pentru că femeia nu recunoștea, bărbatul a montat o cameră de supraveghere în locuință.
Deși a vrut să monitorizeze mai mult timp locuința, după câteva zile timp în care a urmărit imaginile șocante și a văzut cum mama își bătea copilul de mai multe ori fără niciun motiv, bărbatul nu a mai rezistat și s-a adresat autorităților. Din nefericire pentru el, fără niciun rezultat. Surprinzător, reprezentanții Direcției pentru Protecția Copilului par nepăsători la acest caz de o gravitate deosebită.
Bărbatul a făcut o sesizare la Direcția Generală de Protecție a Copilului Prahova la jumătatea lunii octombrie 2018. Pare incredibil, dar angajata care a primit sesizarea nici nu a vrut să se uite pe imaginile video. În ciuda insistențelor tatălui copilului, angajata a refuzat să primească dovezile.
Tatăl a depus o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești în care o acuză pe mama copilului de rele tratamente aplicate copilului.
S-a adresat și Judecătoriei Ploiești pentru a obține un ordin de restricție pentru ca femeia să nu se poată apropia de copil, dar acțiunea a fost respinsă în prima instanță. Soluția nu este definitivă, ea putând fi atacată la o instanță superioară.
De partea cealaltă și mama copilului l-a reclamat la Poliție pe soțul ei, acuzându-l că a lovit-o. Sesizarea a fost depusă pe data de 30 septembrie, iar Poliția Prahova a deschis un dosar penal.
“În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență în familie”, a declarat Raluca Brezeanu, purtătorul de cuvânt al Poliției Prahova.
Reporterii Incomod au încercat să obțină un punct de vedere de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Ploiești, unde bărbatul a depus plângere împotriva soției pentru rele tratamente aplicate minorului, dar purtătorul de cuvânt al instituției avea telefonul închis. Reporterii au trimis și o solicitare scrisă în acest sens, pentru a afla dacă plângerea bărbatului este în curs de cercetare, dar până la ora publicării articolului nu am primit niciun răspuns. Potrivit unor surse, însă, plângerea depusă de bărbat la Parchet nu a fost încă transmisă și Poliției Prahova.
Reporterii noștri au contactat-o și pe Mihaela Șindilă, directorul executiv adjunct al DGASPC Prahova (Direcția pentru Protecția Copilului) pentru a-i solicita un punct de vedere cu privire la atitudinea angajatei care nu a vrut nici măcar să se uite pe imaginile puse la dispoziție de tatăl copilului. Incredibil, dar nici Mihaela Șindilă nici nu a vrut să asculte tot ce avea de spus reporterul referitor la imaginile care arată fapte extrem de grave pe care angajatul a refuzat să le vadă și a pasat rapid responsabilitatea la purtătorul de cuvânt, spunând că-i va solicita să verifice și să revină cu un punct de vedere. Șindilă a fost sunată luni, 22 octombrie 2018, orele 13.40 și până la momentul publicării articolului nicio persoană de la Protecția Copilului nu a revenit cu un punct de vedere.
După o jumătate de oră, Mihaela Șindilă a revenit cu apel și a spus că mai durează 15 minute până ce vom fi contactați de cineva cu un punct de vedere pentru că angajata care se ocupă de caz nu este la birou și durează un pic verificarea. De precizat că în nici una din cele două discuții telefonice Mihaela Șindilă nu a solicitat să vadă imaginile la care făceam referire.
În prezent copilul se află în grija tatălui, la domiciliul acestuia. Surse din cadrul Direcției pentru Protecția Copilului au precizat pentru reporterii Incomod faptul că instituția va face o anchetă pe acest caz, dar la sesizarea mamei copilului.
Jurnaliștii Incomod au vizionat mai multe imagini video incredibile în care copilul de numai 2 ani și jumătate este maltratat de propria mama care nu se ferește să folosească și cuvinte obscene de față cu copilul.
Reporterii noștri au decis să publice doar câteva fragmente din imaginile de pe camera de supraveghere urmând ca imaginile needitate și necenzurate să le trimitem instituțiilor abilitate.
UPDATE. După publicarea imaginilor (video jos), un reporter al ziarului Incomod a fost sunat de Corina Nicola, purtătorul de cuvânt al DGASPC Prahova, care însă nu înțelesese că întrebarea era de ce angajata respectivă a refuzat să vadă imaginile, ci doar care este stadiul anchetei. Aflând despre ce este vorba de fapt, Corina Nicola a spus că nu crede că angajata care îi este colegă nu a vrut să se uite pe imagini.
“Ne-am interesat, este o sesizare din partea tatălui care a fost înregistrată pe data de 16 octombrie și se fac verificări, în legătura cu mama și cu situația copilului. Am vorbit cu colega și nu mi-a spus nimic despre filmări, ci că au discutat despre aspectele pe care domnul le-a relatat, au avut loc câteva întâlniri cu dânsul și cu mama copilului. Dacă sunt înregistrări, pot fi depuse și analizate”, a susținut Corina Nicola, ignorând că reporterul îi spunea că tatăl a încercat să depună înregistrările, dar că a fost refuzat.
“Informația asta nu am primit-o (n.r.: că tatăl a vrut să depună înregistrări) și înțeleg că nu a fost vorba despre așa ceva, poate v-a spus dvs. tatăl copilului. Colega mea nu mi-a spus nimic, am întrebat dacă s-au depus înregistrări și a zis că nu. Poate este o neînțelegere aici, colega mi-a spus că dacă era să depună ceva le-ar fi primit. După cum știți, înregistrările sunt tratate în conformitate cu prevederile legale. Nu cred că s-a pus problema ca el să vrea să depună înregistrările și să fi fost refuzat.”
Reporterul Incomod a precizat că înregistrările în cauză au fost postate între timp și pe ziar și că le pot viziona astfel și poate, așa, se fac verificări mai amănunțite, iar imaginile sunt luate în calcul, iar Corina Nicola a adăugat: “se fac verificări, sesizarea a fost depusă pe 16 octombrie, iar astăzi se mergea și la domiciliu conform procedurii în astfel de situații.”
Vă avertizăm că sunt imagini cu puternic impact emoțional, precizeaza colegii de la Incomod:
În România, adoptarea, în anul 2004, a pachetului legislativ din domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului1, a reprezentat unul dintre cei mai importanţi paşi în procesul de reformă a sistemului de ocrotire a minorilor. Cu toate că acesta a contribuit, în mod semnificativ, la ameliorarea situaţiei copilului în ţara noastră, cele mai recente cazuri de abuzuri mediatizate arată că sistemul este totuşi departe de a funcţiona în mod efficient.
În acest caz prezentat de Incomod, Protecției Copilului Prahova avea obligaţia, conform Legii 272/2004, să întocmească planul individualizat de protecţie, respectiv documentul prin care se realizează planificarea serviciilor, prestaţiilor şi a măsurilor de protecţie specială a copilului. Ce au facut acestia? Au refuzat probele abuzului!
Mai mult, prin tertipuri incearca sa prosteasca presa cum ca ei nu au cunostinta de asemenea inregistrari video si dupa publicarea lor, tatal poate veni sa depuna aceste probe, un “hatar” facut acestuia.
Nu stimabililor, abuzarea unui copil nu este o joaca a unui anjajat si solicitam DEMISIA de urgenta a dominsoarei Mihaela (angajata care a refuzat sa se uite sis a primeasca inregistrarile audio) si il indrumam pe tatal respectivului copil abuzat sa depuna plangere penala impootriva acesteia si a conducerii pentru abuz. (Cerasela N.).
UPDATE/Noi detalii despre cazul copilului bătut de mamă: un polițist ar fi avertizat-o pe mamă că soțul i-a depus plângere penală. FOTO-DOCUMENT
Cei de la Incomod revin cu o dezvaluire bomba:
Ies la iveală noi detalii incredibile despre cazul copilului de doi ani bătut crunt de mamă! Reporterii noștri au discutat cu mai multe persoane din cadrul familiei tatălui care au oferit noi informații despre acest caz. Vezi aici imaginile cu mama în timp ce își bate cu cruzime copilul!
Potrivit persoanelor cu care au discutat reporterii noștri, pe data de 15 octombrie, avocata bărbatului a trimis prin fax la Poliția Bucov o plângere împotriva femeii (foto jos), privind relele tratamente pe care i le aplica minorului. Familia bărbatului a povestit că la câteva minute de la acest moment, mama copilului l-a sunat pe bărbat să-i facă scandal și s-a dus la el acasă, unde i-a spus că un polițist pe nume Nicu, de la Bucov, i-a spus că i-a făcut plângere penală. Avocata l-a sunat apoi pe șeful postului de la Blejoi, de care aparține postul de la Bucov, iar acesta i-ar fi spus că faxul nici nu fusese încă înregistrat, acest lucru urmând să se întâmple dimineața următoare.
Astăzi, reporterii Incomod au solicitat un punct de vedere despre acest caz Poliției Prahova, iar reprezentanții IJP au comunicat că nu a fost depusă nicio astfel de plângere până la acest moment, deși faxul este trimis la Poliția Bucov de o săptămână.
După publicarea imaginilor, reprezentanții Poliției Prahova s-au sesizat, au deschis un dosar penal și i-au contactat pe reporterii Incomod pentru a ne solicita să le punem la dispoziție înregistrările complete, pentru a se lua măsurile care se impun în acest caz deosebit de grav. Probabil se va face și o anchetă internă pentru a se lămuri situația de la Bucov.
Polițistul respectiv, “Nicu”, s-ar numi Nicolae Rusen și este cel care anchetează și reclamația depusă de mama copilului împotriva soțului său, pe care îl acuză că a bătut-o. Avocații contactați de redacția Incomod au explicat că nu este o practică obișnuită ca atunci când cineva este reclamat, poliția să îl anunțe de îndată că s-a depus o plângere. De remarcat este și că faxul a fost trimis seara, la ora 17.32, iar avocații nu își explică rapiditatea cu care polițistul a informat partea reclamată.
Actualitate
Creșterea pieței de împrumuturi online în România

Într-o perioadă în care viteza dictează ritmul vieții, românii caută tot mai des soluții financiare rapide, sigure și ușor de accesat. Digitalizarea a schimbat profund felul în care oamenii interacționează cu instituțiile financiare, iar împrumuturile online au devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale oferite de bănci. Statisticile recente arată că în 2024 peste 45% dintre cererile de creditare din România au fost procesate online, o creștere semnificativă față de anii precedenți. Această tendință este alimentată de dezvoltarea sectorului IFN (Instituții Financiare Non-Bancare) și de apariția platformelor digitale care facilitează compararea ofertelor și trimiterea aplicațiilor fără birocrație.
Instituțiile Financiare Non-Bancare oferă flexibilitate și transparență. Acestea nu cer garanții mari și pun accent pe viteză: aprobarea se face uneori în mai puțin de 30 de minute. Pentru românii care au nevoie de o sumă mică pentru cheltuieli urgente, un împrumut online poate fi o soluție ideală.
Un exemplu concret este platforma BaniGo, care permite utilizatorilor să compare împrumuturi rapide online prin BaniGo și să aleagă oferta cea mai avantajoasă dintre mai multe IFN-uri licențiate. Platforma reunește date despre dobânzi, comisioane și termene de rambursare, oferind o imagine completă și obiectivă asupra pieței.
Spre deosebire de site-urile individuale ale IFN-urilor, BaniGo funcționează ca un marketplace financiar, unde transparența este esențială. Utilizatorii pot filtra ofertele după valoarea împrumutului, durata creditului și tipul de produs financiar, economisind timp și evitând ofertele care nu corespund nevoilor lor.Creșterea popularității împrumuturilor rapide online are și o dimensiune socială: oamenii care nu se calificau pentru un credit bancar pot acum accesa fonduri prin IFN-uri. Tinerii freelanceri, micii antreprenori sau persoanele cu venituri variabile sunt segmentele care profită cel mai mult de această schimbare. Potrivit unor analize efectuate de Banca Națională a României, piața IFN-urilor a crescut cu peste 18% în ultimii trei ani. Acest lucru reflectă nu doar cererea tot mai mare, ci și încrederea consumatorilor în platformele digitale, consolidate prin politici clare de confidențialitate și transparență.
Desigur, accesul facil la credite aduce și provocări. Experții financiari avertizează că lipsa educației financiare poate duce la decizii impulsive și la supraîndatorare. De aceea, este important ca fiecare solicitant să citească cu atenție termenii contractuali și să înțeleagă costul total al creditului, inclusiv DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Pentru a evita riscurile, specialiștii recomandă alegerea IFN-urilor care sunt autorizate de BNR și care afișează toate condițiile pe site. Un alt sfat util este verificarea reputației companiei online și consultarea recenziilor altor clienți. Transparența este un indicator puternic al seriozității unei instituții financiare. Un avantaj major al platformelor precum BaniGo este faptul că oferă informații agregate, reducând riscul de a alege o ofertă incorectă. Prin intermediul unei singure aplicații, utilizatorii pot vizualiza zeci de produse și pot selecta soluția potrivită în funcție de venit, sumă dorită și perioada de rambursare.
De asemenea, legislația IFN-urilor din România a fost actualizată pentru a asigura protecția consumatorilor. Instituțiile trebuie să comunice clar toate comisioanele și să aplice dobânzi în limitele stabilite de lege. Acest cadru legal întărește încrederea clienților și limitează practicile abuzive din trecut.
Tehnologia joacă un rol tot mai important în procesul de creditare. Sistemele de scoring bazate pe inteligență artificială permit o analiză rapidă și mai precisă a profilului solicitantului. Astfel, timpul de aprobare s-a redus de la câteva zile la câteva minute, fără a compromite securitatea datelor.
Un alt aspect important este confidențialitatea. Platformele moderne folosesc conexiuni criptate și respectă reglementările GDPR pentru protecția datelor personale. Asta înseamnă că informațiile utilizatorilor sunt tratate cu aceeași grijă ca în cazul instituțiilor bancare tradiționale.
Impactul economic al digitalizării creditelor rapide este semnificativ. Potrivit unui raport publicat de Asociația Română a IFN-urilor, peste 1,2 milioane de români au accesat cel puțin un credit online în ultimii doi ani. Aceasta a generat o infuzie de lichidități în economie de peste 4 miliarde de lei, stimulând consumul și sprijinind micile afaceri.
Economiștii consideră că împrumuturile rapide contribuie la menținerea echilibrului macroeconomic, mai ales în perioade de incertitudine. Prin furnizarea de finanțări rapide, IFN-urile ajută la menținerea activității economice și la evitarea blocajelor în lanțurile de plată.
Într-un interviu recent, expertul financiar Andrei Mureșan a declarat: „Digitalizarea creditării nu înseamnă doar viteză, ci și responsabilitate. Platformele moderne pot analiza mai bine comportamentul financiar și pot oferi recomandări personalizate, contribuind la o economie mai stabilă.”
Totuși, Mureșan subliniază că educația financiară rămâne cheia. „Nicio platformă nu poate înlocui discernământul uman. O decizie de credit trebuie luată informat, ținând cont de veniturile reale și de planurile de rambursare.” Pe termen lung, specialiștii anticipează o convergență între băncile tradiționale și IFN-uri. Este posibil ca în următorii ani să apară produse hibride – credite rapide cu dobânzi mai mici, dar procesate integral online. Această evoluție ar putea transforma radical peisajul financiar românesc.
În plus, competiția între IFN-uri determină scăderea costurilor pentru consumatori. Fiecare instituție încearcă să atragă clienți prin oferte mai flexibile, termene de rambursare personalizate și interfețe tot mai intuitive. Rezultatul este o piață mai dinamică, mai transparentă și mai adaptată nevoilor reale ale oamenilor.
Pentru cei care iau în considerare un împrumut online, iată câteva recomandări practice: 1. Analizează venitul lunar și stabilește un buget realist pentru rambursare. 2. Compară ofertele de la mai multe IFN-uri. 3. Verifică DAE și eventualele costuri ascunse. 4. Citește recenziile și asigură-te că platforma folosită este securizată. În concluzie, piața de împrumuturi rapide online din România este într-o expansiune accelerată. Prin combinarea tehnologiei cu responsabilitatea financiară, consumatorii pot beneficia de soluții moderne, rapide și sigure. Platforme precum BaniGo contribuie la democratizarea accesului la finanțare și la creșterea nivelului de educație financiară. Viitorul aparține celor care știu să folosească inteligent aceste instrumente.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 12 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!