Actualitate
EXCLUSIV/Incisiv de Prahova va pune la dispozitie proiectul de lege si initiatorii ei (care, probabil, sunt “colaboratori” ai S.R.I.) din cadrul Comisiei Parlamentare de Control …

COMENTARIU DE BOGDAN TIBERIU IACOB PRELUARE INPOLITICS.RO:
Vineri, într-un articol, atrăgeam atenția asupra unei manevre politice scandaloase din stirpea celor prin care legea gazelor a fost mascată amar de vreme în parlament, pentru că nu exista interesul ca marele public să afle conținutul ei. E vorba de legea prin care România a introdus pe șest o nouă definiție a terorismului, una fără corespondent în alte state și care deschide drum spre numeroase abuzuri din partea serviciilor secrete.
Prin modificarea legii 535/2004, parlamentul României a dat, cum spuneam, o definiție aiuritoare terorismului:
„Art. 1. – Terorismul reprezintă acele acţiuni, inacţiuni, precum şi ameninţări cu privire la acestea, care prezintă pericol public, afectează viaţa, integritatea corporală sau sănătatea oamenilor, ansamblul relaţiilor sociale, factorii materiali, relaţiile internaţionale ale statelor, securitatea
naţională sau internaţională, sunt motivate politic, religios sau ideologic şi sunt săvârşite în unul dintre următoarele scopuri:
a) intimidarea populaţiei sau a unui segment al acesteia, prin producerea unui puternic impact psihologic;
b) constrângerea unei autorităţi publice ori organizaţii internaţionale să îndeplinească, să nu îndeplinească sau să se abţină de la îndeplinirea unui anumit act;
c) destabilizarea gravă sau distrugerea structurilor politice fundamentale, constituţionale, economice ori sociale ale unui stat sau organizaţii internaţionale.”
Așa cum arătam vineri, nimeni din presă, clasa politică, societatea civilă ori din rîndul organismelor externe nu s-a sesizat public în legătură cu această nouă poartă pentru abuzuri, cu excepția judecătorilor ÎCCJ, care au reclamat Curții Constituționale, iar aceasta le-a dat dreptate, barînd legea și retrimițînd-o parlamentului.
Marea problemă ridicată de modificare este în primul rînd felul în care a fost posibilă o asemenea decizie politică fără o dezbatere prealabilă serioasă, inclusiv în afara parlamentului.
Ca să vă faceți o idee mai clară despre cum s-a șmenuit legea, vom prezenta dezbaterea parlamentară, care a durat, cu totul, cîteva minute în Camera Deputaților, după ce trecuse tacit de Senat.
Să spunem din capul locului că singura minte lucidă – ori neatîrnată – din întregul parlament a fost cea a UDMR, care a refuzat să o voteze și a atras atenția în plen asupra gravității prevederilor nou introduse, iar CCR le-a dat ulterior dreptate.
Astfel, pe 16 mai, au avut loc ”dezbaterile generale” asupra legii (ghilimele se impun de la sine), de fapt fiind vorba doar de opoziția manifestată de deputatul Márton Árpád-Francisc:
”UDMR-ul este convins că lupta împotriva terorismului, mai ales în formele sale actuale, este una foarte importantă. Totodată, noi suntem convinşi şi am militat întotdeauna pentru ca toate directivele din această Uniune Europeană să fie preluate în legislaţia românească, pe cât posibil, conform textelor directivei. Din păcate, noi avem nişte obiceiuri – zicem noi – nu prea bune. Una este că multe din astfel de directive nu sunt preluate repede, conform prevederilor directivei, iar cealaltă problemă, că mai inventăm, mai transcriem, le facem mai româneşti şi devin cu totul altceva decât este textul directivei. Ne aflăm în această situaţie, exact în această situaţie, şi în aplicarea acestei directive despre care vorbim astăzi. Punctul meu de vedere este că, atât textul actual în vigoare al art. 1, cât şi textul directivei sunt mai clare şi mai concrete faţă de ceea ce a reuşit iniţiatorul român să scrie pe hârtie. Dau citire doar acestui art. 1 care defineşte terorismul. Încercaţi să-l înţelegeţi. “Terorismul reprezintă acele acţiuni, inacţiuni, precum şi ameninţări cu privire la acestea…” – ameninţare cu privire la inacţiune – “… care prezintă pericol public, afectează viaţa, integritatea corporală sau sănătatea oamenilor, ansamblul relaţiilor sociale, factorii materiali, relaţiile internaţionale ale statelor, securitatea naţională sau internaţională sunt motivate politic, religios sau ideologic şi sunt săvârşite în unul din următoarele scopuri…” – şi urmează, într-adevăr, scopurile care sunt preluate din directivă. Încă o dată spun, am avut amendamente – ori menţinem textul actual din lege ori preluăm integral textul definiţiei din directivă. Din păcate, în comisie nu s-a votat niciunul dintre aceste amendamente. O să susţin amendamentul respins, care face această preluare a textului directivei. Vă mulţumesc”.
Evident, amendamentul a căzut la vot, iar legea a fost votată fără probleme, sub președinția de ședință a lui Gabriel Vlase, actualul șef al SIE.
După vot, Marton Arpad a ținut să puncteze pentru ultima dată, deși, de acum, era inutil.
”Grupul nostru parlamentar a votat împotriva acestei legi, din cauza definiţiei neclare, confuze, a terorismului; care nu este nici clară şi nici în acord cu prevederile din directivă. Va putea fi folosit acest articol pentru alte abuzuri pe care le cunoaştem. Şi ar fi bine, spunem noi, ca autorităţile competente să caute teroriştii nu în sânul comunităţii noastre, ci în sânul acelor comunităţi care comit astfel de acte în întreaga Europă şi în SUA”.
Așa s-au derulat, la foc automat, în parlamentul României pseudo-dezbaterile asupra unei legi de o importanță crucială, cea privind combaterea terorismului.
Să mai spunem, în treacăt, că pînă și felul cum s-a votat spune ceva: PSD – total favorabil, PNL – total favorabil, USR- total favorabil, ALDE – total favorabil, Minorități – total favorabil. Unanimitatea aceasta rarisimă a fost stricată un pic de PMP, care s-a abținut prin 7 deputați și a votat favorabil printr-unul.
Singurul partid care a votat complet împotrivă a fost UDMR.
Concluzia amară, cel puțin în cazul PSD și ALDE: lupta cu statul-paralel e excelentă, dar numai pînă nu se ajunge la riscul lezării intereselor serviciilor.
Acolo, filmul bătăliei se rupe brusc. (Bogdan Tiberiu IACOB)
N. R. – Incisiv de Prahova va pune la dispozitie proiectul de lege si initiatorii ei (care, probabil, sunt “colaboratori” ai S.R.I.) din cadrul Comisiei Parlamentare de Control … (Ec Adrian Radu).
https://www.ccr.ro/files/products/Decizia_451-_lit.A_.pdf
http://www.scj.ro/CMS/0/PublicMedia/GetIncludedFile?id=19651
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=16431
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2018/07/COMUNICAT_DE_PRESA_28_iunie_2018.pdf” title=”COMUNICAT_DE_PRESA,_28_iunie_2018″]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2018/07/Decizia_451-_lit.A_.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2018/07/Hot-4-din-24.05.2018-sesizare-CCR-terorism-ICCJ.pdf” title=”Hot 4 din 24.05.2018 sesizare CCR terorism ICCJ”]
Actualitate
De ce inchirierea unei masini este o solutie de mobilitate avantajoasa

Mobilitate inteligenta: de ce turistii aleg inchirierile auto in Bucuresti
Bucurestiul a devenit o destinatie europeana apreciata pentru istoria, cultura si viata sa dinamica. Turistii straini care ajung aici prefera din ce in ce mai des serviciile de inchirieri auto pentru a se bucura de libertatea deplasarii si de confortul pe care doar o masina personala il poate oferi intr-un oras atat de divers.
De ce merita sa inchiriezi o masina in Bucuresti
Transportul in comun, desi extins, nu acopera intotdeauna toate punctele de interes sau programul flexibil dorit de un turist. Prin acest serviciu de rent a car Bucuresti, vizitatorii pot explora atat centrul aglomerat, cat si zonele linistite din imprejurimi, fara a depinde de orare sau trasee fixe.
Mobilitatea deplina permite descoperirea orasului intr-un mod autentic si confortabil.
Optiuni variate pentru orice cerinta
Parcul auto disponibil pentru inchirieri in Bucuresti este impresionant. De la modele compacte, perfecte pentru traficul urban, pana la SUV-uri spatioase sau limuzine premium, turistii pot alege exact ceea ce li se potriveste.
Firmele de rent a car investesc constant in masini noi, bine intretinute, echipate cu tehnologie moderna pentru siguranta si confort maxim.
Inchiriere rapida direct de la Otopeni
Pentru a evita intarzierile si inconvenientele, multe companii ofera serviciul de inchiriere auto direct din Aeroportul Otopeni. Turistii pot prelua masina imediat dupa sosire si pot pleca spre destinatie fara alte opriri sau formalitati suplimentare.
Rezervarile online asigura un proces simplificat si garanteaza disponibilitatea vehiculului dorit.
Ce conditii trebuie indeplinite pentru a inchiria o masina
Procesul de inchiriere presupune cateva cerinte standard:
-
Varsta minima de 21 ani
-
Permis de conducere valabil de minimum un an
-
Act de identitate valid
-
Card de credit pentru blocarea garantiei
Pentru anumite modele de lux pot fi solicitate conditii suplimentare, precum o varsta mai ridicata sau o perioada mai lunga de detinere a permisului.
Inchirieri fara card de credit? Da, se poate
Tot mai multe companii accepta garantii platite in numerar sau cu card de debit, permitand turistilor care nu detin carduri de credit sa beneficieze de serviciile de inchirieri auto.
Aceasta flexibilitate este bine primita, in special de catre vizitatorii tineri sau cei care cauta solutii mai accesibile.
Inchirieri de la persoane fizice: avantaje si riscuri
Alternativa la firmele consacrate este inchirierea masinilor de la persoane fizice. Preturile pot fi mai mici, iar formalitatile mai simple, dar este important sa verifici atent toate documentele, sa te asiguri ca masina este asigurata si sa semnezi un contract oficial.
Inspectarea vehiculului inainte de preluare si realizarea de fotografii sunt masuri recomandate.
Care sunt cele mai populare masini pentru turisti
In functie de planurile de calatorie, preferintele sunt diverse:
-
Masini mici pentru traficul urban
-
SUV-uri pentru excursii in afara orasului
-
Masini premium pentru confort si stil
Indiferent de preferinta, oferta de rent a car Otopeni poate satisface toate nevoile.
De ce este esentiala rezervarea din timp
Rezervand masina in avans, turistii se asigura ca gasesc vehiculul potrivit, beneficiaza de tarife mai bune si evita surprizele neplacute, mai ales in perioadele aglomerate.
Planificarea din timp aduce nu doar economie de bani, ci si confort sporit.
Recomandari pentru o inchiriere fara probleme
Pentru o experienta fara incidente, este important sa:
-
Citesti atent termenii contractului
-
Verifici masina si sa fotografiezi eventualele defecte
-
Clarifici politica de combustibil
-
Respecti ora de returnare
Aceste detalii contribuie la o experienta relaxanta si fara griji.
Concluzie: libertatea de a descoperi Bucurestiul in propriul ritm
Indiferent de durata vizitei, inchirierea unei masini in Bucuresti iti ofera sansa sa explorezi mai mult, mai repede si in conditii de confort deplin. Este solutia ideala pentru turistii care apreciaza flexibilitatea si independenta.
Cele mai bune solutii de inchirieri auto la Otopeni
Daca aterizezi pe Aeroportul Henri Coanda si vrei sa te bucuri de cele mai avantajoase servicii de rent a car, viziteaza inchirieriauto-otopeni.com pentru oferte rapide, masini moderne si preluare directa din aeroport.
Actualitate
Ultima călătorie a Papei Francisc: Ceremonia funerară la Roma
Actualitate
Prezența lui Elon Musk la interviul secretarului Forțelor Aeriene a lui Trump stârnește controverse
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția sub atac: Inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist Stavri Cătălin, în centrul unei controverse legate de abuzurile procurorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Faraonul Volosevici: O comedie administrativă în Parcul Industrial Ploiesti
-
Exclusivacum 2 zile
ROF-ul ANP: O capodoperă birocratică fără substanță
-
Featuredacum 3 zile
Tensiuni în jurul Președintelui Curții Constituționale: Marian Enache și dosarul securității
-
Exclusivacum o zi
Modul controversat de a „plimba” deșeurile: Genesis Biotech Filipestii de Padure sub lupa
-
Exclusivacum 2 zile
Critici dure la adresa IGPR: interpretarea distorsionată a Ordinului S/108/2011
-
Exclusivacum 5 zile
Minunea de Paște la Baia Mare: Un bărbat in cărucior cu rotile își recapătă mobilitatea
-
Exclusivacum 2 zile
Reguli privind cazarea în interes personal în centrele DALI