Connect with us

Anchete

Şeful DNA Ploieşti, Lucian Onea şi Mircea Negulescu, urmăriţi penal/Incisiv de Prahova iar a avut dreptate – Comisarul de Prahova

Publicat

pe

Așa cum v-am arătat în articolul anterior (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/17/exclusivcomunistii-cu-epoleti-din-structurile-suport-ale-aparatului-central-al-m-a-i-si-politiei-eludeaza-din-nou-constitutia-si-deciziile-curtii-constitutionale/), falșii polițiști din M.A.I. vor cu disperare să acapareze actul de Justiție și să arunce România în neagra perioadă a Evului Mediu, a Inchiziției prin suprimarea oricărei intenții a polițiștilor de a-și manifesta dreptul la opoziție (dreptul de a nu respecta acele dispoziții pe care aceștia le consideră ilegale). De fapt, pentru M.A.I. și șefii „polițiști” din M.A.I. Legea nr.571/2004 privind avertizorul public nu a existat niciodată…faptele penale/ilegalitățile comise de șefi și pilele acestora fiind repede mușamalizate de „judiciariștii” de la control intern în baza art.8 din ordinul M.A.I. nr. 190/2004, nesecret, nepublicat, inexistent juridic unde se prevede că „dacă ești diliu” nu ți se ia în considerație sesizarea. Acum înțelegeți de ce se pune accentul atât de tare pe „psihologic” în M.A.I.? Pentru ca oricare angajat de bunăcredință care află de o ilegalitate/infracțiune a „boss”-ului (dacă mai are și probe, e chiar grav) să fie trimis de urgență (eventual cu cătușe la mâini și picioare) la „psihologul de unitate” („polițist” ce se pretinde a fi psiholog) care să îl declare „inapt” (noi i-am zice „nebun”, conform „iluminaților” din M.A.I.) fiindcă, „în M.A.I., ordinul se execută, nu se discută”. Ca să vă convingeți singuri, vă atașăm acel „prestigios” O.M.A.I. nr.190/2004 dar și „procedura de soluționare a petițiilor” uzitată de DGPMB.

Aceasta este încă o dovadă irefutabilă a faptului că M.A.I.-ul a ajuns în mâinile unor „minți mici” ce se rezumă exclusiv la rezolvarea problemelor personale și de grup organizat (infracțional îl considerăm noi), mușamalizarea încălcărilor Legii la umbra „dispoziției/ordinului mahărului polițist/politician”.

Ca drept dovadă a faptului că M.A.I.-ul a încăput în mâinile „miniților mici”, în anul 2015 ex-ministrul Oprea emitea, fără niciun fundament în Lege, Ordinul nr.23/2015 privind activitatea de psihologie. Abia în anul 2016, ca urmare a deciziilor CCR nr.172/2016 și 244/2016, ex-ministrul Tobă a modificat Legea organică 360/2002 prin OUG nr.21/2016 (cu încălcarea art. 73 și 115 Constituție) – este interzisă modificarea unei legi organice/o instituție constituțională (precum poliția instanțelor) prin OUG și nu prin Lege. Așadar, „iluminații” din M.A.I. au emis mai întâi ordinul 23/2015 și abia apoi și-au creat „propriul cadru legal” (OUG nr.21/2016) prin încălcarea Constituției României. Mai poate avea cinvea încredere în acceastă instituție cu asemenea „iluminați” ale căror portmonee „crapă”, la propriu, de la salariile, primele și, ulterior, pensiile uriașe pe care le primesc pentru a comite asemenea ilegalități, monstruozități juridice?

Partea cea mai dureroasă este că, în M.A.I., sindicatele (mai ales cele „reprezentantive”) sunt „mute”, acestea rezumându-se la „chițăit” în spațiul public pe motiv că MAI doar „bagă pumnul în gura polițișitlor și sindicaliștilor”, fără a spune și adevărurile ascunse (precum acest OMAI nr.190/2004). Și, nici nu prea ar avea cum să fie altfel din moment ce la conducerea majorității sindicatelor (cu precădere a celor „reprezentative”) tronează, în continuare, pensionari M.A.I. obișnuiți cu „sărutatul dreptei Tatălui pentru un pumn de arginți/un șut «părintesc în părțile moi ale corpului» ca și aviz la obținerea de foloase personale pentru «sindicaliștii deosebiți»”.

Tocmai de aceea, Incisiv de Prahova a formulat și trimis către M.A.I. o solicitare pe marginea modificărilor ilegale, neconstituționale, ce au fost propuse și promovate de M.A.I. pentru amendarea actualului statut al polițistului „pe repede-‘nainte”. „De ce?” o să ne întrebați… „Fiindcă impasibilitatea noastră va naște monștrii și mai mari decât cei actuali. Fiindcă dezinteresul pe care îl manifestăm față de cel de lângă noi ne va arunca, iar, în bezna istoriei de care tot încercăm să scăpăm. Fiindcă, altfel, nu vom evolua niciodată ca și societate.”

De aceea, facem un apel public către toți angajații M.A.I. de bună credință, cetățenii țării, reprezentanții societății civile, mass-media, Avocatul Poporului, să se implice în procesul de transparență decizională inițiat de M.A.I. pentru amendarea ilegală a statututlui polițistului (și nu numai) formulând propuneri și observații pe marginea proiectelor de Lege/Oug etc., tocmai pentru a se îmbunătăți cadrul legislativ actual, serviciul public polițienesc și serviciile publice oferite de instituțiile românești (în general), nicidecum să așteptăm impasibili „să vedem” dacă satisfacem/nu interesele personale și de grup ale unor indivizi care emit proiecte ce ulterior devin Legi care îi favorizează…

Cel mai grav este faptul că, începând cu anul 2016 (și, dacă se adoptă și această proiecție de Oug) „infractorii cu epoleți P.C.R.-iști” pot comite ilegalități/infracțiuni/abuzuri fără să fie sancționați mergându-se pe considerentul că: „petentul e nebun, fiindcă așa l-am găsit noi, cu psihologii noștrii ” (polițiști ce se prefac că sunt psihologi) iar sesizarea și probele se clasează imediat, „infractorii cu epoleți p.c.r.-iști” bucurându-se, în continuare, de averile și beneficiile dobândite fraudulos.(Irinel I.).

Către

Doamna Carmen DAN

-MINISTRUL AFACERILOR INTERNE-

 

MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

 

            Subscrisa, Ziarul Incisiv de Prahova, prin director general Ec Adrian Radu,

Având în vedere prevederile: art.1 alin.(3), art.2 alin.(2), art.30,31,51-57 Constituție și cele ale Legii nr.52/2003 coroborate cu prevederile legii nr.544/2001,

Întrucât la data de 15 mai 2018 orele 1151 a fost postat pe sitte-ul M.A.I. proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea legii nr.360/2002 privind statutul polițistului,

Având în vedere că M.A.I.-ul continuă să recruteze și să promoveze forță de muncă după aceleași tipare anterioare lui decembrie ’89, fără discernământ juridic respectiv social-economic și, mai ales, fără nicio susținere în nevoile economiei românești,

Pentru că actuala legislație a polițiștilor (OUG nr.30/2007, Legea nr.218/2002, Legea nr.360/2002, OUG nr.104/2001 și Legea nr.364/2004) încalcă art.14 C.E.D.O., art.41 alin.(1) și art.130 Constituție în sensul că funcționarii din structurile suport și șefii din M.A.I. beneficiază ilegal, discriminatoriu, de statutul polițistului fără a îndeplini nicio atribuție de polițist (art.26 alin.(1) din Legea nr.218/2002 și cap.IV din OUG nr.104/2001) având drept scop acest „beneficiu al statutului polițistului”: imixtiunea în actul de Justiție (intervenția nepermisă în dosarele aflate pe rolul: Poliției Judiciare, Parchetelor și Instanțelor de Judecată), beneficierea de dreptul la pensie al polițistului „din stradă” respectiv „din frontieră” (precum vârsta de 47 de ani) pentru atribuții de poliție inexistente etc.

Având în vedere că, în M.A.I., se regăsesc „de-a valma”: medic-polițist și medic-personal contractual, psiholog-polițist și psiholog – personal contractual, consilier juridic-polițist respectiv personal contractual și funcționar public ș.a.m.d. în aceeași structură/„unitate” de poliție, fără niciun raționament juridic ci doar pentru a satisface interesele personale ale unor indivizi din birourile M.A.I. și Poliției (structurile suport),

Pentru că nicio Lege nu definește: „unitatea” și nici „structura” de poliție lăsând loc arbitrariului și abuzurilor unor personaje ajunse/numite/împuternicite „șefi” să emită „dispoziții legale” respectiv ministrul M.A.I. emite „ordine” și „instrucțiuni” pentru a suplini ambiguitatea legii în sensul acordării de puteri sporite unor ne(in)competenți ajunși vremelnic „șefi-polițiști” dar care conduc despotic/tiranic „activitatea de poliție” (normarea amenzilor ce trebuiesc acordate cetățenilor, normarea dosarelor penale, normarea urmelor/probelor ce trebuiesc ridicate de la fața locului, îmbolnăvirea, la ordin, a polițiștilor sănătoși care au puncte de vedere divergente față de cele ale șefilor ș.a.m.d.),

Întrucât nici până în prezent Poliția Judiciară nu are reprezentant la nivelul Aparatului central al M.A.I. (s-a dorit, inițial, ca DGA să fie acest reprezentant însă, prin modificarea HG nr.416/2007 a fost subordonată, ilegal, Aparatului central al M.A.I.) – în prezent, în Aparatul central al M.A.I. nu există niciun reprezentant/nicio reprezentare al/a Poliției Judiciare,

Având în vedere că subscrisa a criticat, public, acest proiect de modificare a Legii nr.360/2002 (https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/17/exclusivcomunistii-cu-epoleti-din-structurile-suport-ale-aparatului-central-al-m-a-i-si-politiei-eludeaza-din-nou-constitutia-si-deciziile-curtii-constitutionale/) în care s-a evidențiat faptul că proiectul de oug privind modificarea Legii nr. 360/2002 contravine și art. 73 și 115 Constituție,

Întrucât M.A.I., prin proiectul de ordonanță de urgență dorește: inhibarea, terorizarea, polițiștilor „deschiși la minte” prin dezvoltarea și impunerea cutumei: „dacă nu faci ce vrea șeful de sus, te sancționăm/excludem” respectiv favorizează hărțuirea polițiștilor care respectă legea și nu dispozițiile ilegale ale șefilor (o vădită încălcare a actualelor prevederi ale: Legii nr.571/2004 privind avertizorul public, art.45 alin.(3) din Legea nr.188/1999, art.4 și 5 din Legea nr.360/2002, art.3 lit.a)-f) din legea nr.188/1999 respectiv art.22 și 23 din HG nr.991/2005) facilitând astfel „hărțuirea la locul de muncă” a acelor polițiști care evidențiază abaterile de la lege a: colegilor/superiorilor lor respectiv solicită soluționarea problemelor (sindicaliștii/reprezentanții angajaților onești),

Având în vedere că în M.A.I. s-a concretizat „munca la negru” prin: neacordarea de timp liber corespunzător angajaților respectiv neremunerarea orelor suplimentare lucrate, toate acestea la umbra „nevoilor operative” și prin norme clasificate precum OMAI nr.S/108/2011. Concret, angajații M.A.I. nu au dreptul la respectarea vieții private (art.8 CEDO) dat fiind incompetența magistrală a factorilor de decizie din M.A.I. și Poliție în gestionarea resurselor umane (încadrarea și promovarea polițiștilor) dar și a resurselor financiare ale instituției,

Întrucât și în prezent polițiștii sunt obligați să lucreze în condiții inumane (spații insalubre, autospeciale vechi și defecte, lipsa materialelor necesare investigării criminalistice, lipsa rechizitelor și tehnicii de calcul respectiv uztilizarea de tehnică de calcul veche și programe informatice piratate – fără licență, lipsa protecției polițiștilor din Centrele de Reținere și Arest Preventiv),

Pentru că nici în prezent polițiștii nu beneficiază de sprijinul, odată în carieră, pentru cumpărarea/construirea unei locuințe proprietate personală evidențiindu-se (din anul 2002, odată cu adoptarea Legii nr.360/2002-prezent) nu doar incompetența și indolența polițiștilor de birou din M.A.I. ci și a miniștrilor de interne ce s-au perindat la conducerea M.A.I. față de respectarea acestui drept fundamental al polițiștilor (dreptul la întemeierea unei familii, drept ce incumbă și siguranța și stabilitatea în funcție a polițistului),

Întrucât și în prezent polițiștii sunt obligați să suporte costurile aferente chiriilor imobilelor din fondurile personale dat fiind faptul că Legea nr.360/2002 prevede, încă, acordarea acestei indemnizații prin raportare la procent in salariu nicidecum la valoarea contractelor de închiriere – astfel, polițiștii debutanți primesc o indemnizație de chirie de cca 4-500lei/lună iar șefii o indemnizație de chirie de cca 3-4.500lei/lună. Concret, polițiștii cu funcții de execuție plătesc diferențele pentru închirierea unui apartament/imobil iar șefilor acestora le sunt acordate sume suplimentare (indemnizații pentru chirie mai mari decât valoarea contractelor de închiriere),

Având în vedere că decontarea cheltuielilor pentru transport a angajaților M.A.I. este efectuată, încă, disciriminatoriu (în funcție de „criteriul primordial”: mutarea în interesul serviciului/numirea în prima funcție) nicidecum în baza criteriului: necesitatea instituției ca angajatul M.A.I. să beneficieze de transport gratuit/decontat pentru orice deplasare ce incumbă soluționarea misiunilor specifice de: pază, protecție, apărare, soluționare a sesizărilor cetățenilor

Și, nu în ultimul rând, dat fiind „parteneriatul strategic” dintre M.A.I. și organizațiile sindicale din M.A.I. ce evidențiază o tot mai mare distanțare (în opinia noastră, o corupție respectiv corupere a liderilor sindicali/reprezentanților sindicatelor, în cea mai mare parte pensionari M.A.I.) de nevoile și problemele cu care angajații M.A.I. se confruntă la locul de muncă respectiv prin prisma domeniului de activitate specific polițienesc (art.26 alin.(1) din Legea nr. 218/2002 și cap.IV din OUG nr.104/2001),

            Vă solicităm, următoarele:

  1. anularea proiectului de oug pentru modificarea Legii nr.360/2002;
  2. amendarea OUG nr.30/2007, OUG nr.104/2001, Legii nr.360/2002 și a Legii nr.218/2002 în sensul adaptării acestora la nivelul cerințelor societății moderne nu al intereselor polițiștilor de birou (structurile suport) așa cum se întâmplă în prezent prin :
  • eliminarea beneficiului ilegal al „statutului polițistului” pentru atribuții de poliție inexistente;
  • eliminarea beneficiulului ilegal al vârstei de pensionare a polițiștilor „din stradă” respectiv „din frontieră” de către falșii polițiști din structurile suport (deși desfășoară exclusiv muncă de birou și se pot pensiona cu ușurință la vârsta de 65/70 de ani, aceștia s-au pensionat anticipat și/sau „la împlinirea vârstei de 47 de ani” pentru atribuții de poliție inexistente;
  • eliminarea beneficiulului ilegal al salarizării și premierii polițiștilor „din stradă” respectiv „din frontieră” pentru atribuții de poliție inexistente ce se acordă falșilor polițiști din structurile suport ale M.A.I. Acestea nu se vor mai acorda pentru atribuții comune (secretariat, resurse umane, financiar-contabil, șofer, administrativ-logistic) respectiv atribuții ce necesită avizare conform legii nr.200/2004 (medical, psihologic ș.a.m.d.);
  • cercetarea disciplinară a polițiștilor se va dispune doar dacă sunt încălcate dispozițiile Legii, sesizarea privind posibilele încălcări ale Legii de către polițist fiind însoțită exclusiv de probe nicidecum doar în baza unor alegații și dorințe de răzbunare a șefului astfel cum se întâmplă în prezent.

Concret, actualul cadru legislativ polițienesc evidențiază faptul că M.A.I.-ul nu s-a reformat după perioada comunistă, din contră susține discriminarea în muncă și imixtiunea ilegală a șefilor respectiv personalului din structurile suport în actul polițienesc și a actului de Justiție cu încălcarea: C.E.D.O., C.D.F.U.E. și a Constituției României. Falșii polițiști din structurile suport ale M.A.I. beneficiază, ilegal, de posturi și funcții „de poliție” în statele de organizare emise de/în M.A.I. generând un deficit de personal polițienesc uriaș „în stradă” și „în frontieră” dar, mai ales, numirea în astfel de funcții a unor neprofesioniști (ne(in)competenți), aspect care creează disfuncționalități majore serviciului polițienensc și, implicit, cetățeanului și instituțiilor statului român.

  1. eliminarea polițiștilor din structurile suport ale M.A.I. din actualul statut al polițistului (medicul-polițist, contabilul-șef polițist, psihologul polițist consilierul juridic-polițist etc.). Este inadmisibil ca „polițiștii de birou” să beneficieze de: uniforma și legitimația polițistului „din stradă”/„din frontieră”, salarizarea și premierea polițistului „din stradă”/„din frontieră”, dreptul de/la pensie al polițistului „din stradă”/„din frontieră” petnru atribuții polițienești inexistente, în condițiile în care în M.A.I. se regăsesc atât polițiști-medici cât și polițiști-personal contractual ș.a.m.d.;
  2. eliminarea funcțiilor de polițist-demnitar și polițist-secretar general respectiv secretar general adjunct dat fiind atât regimul incompatibilităților cât și a faptului că polițiștilor și demnitarilor le este interzis să ocupe funcții de demnitate publică;
  3. eliminarea „corpului agenților” și a „corpului ofițerilor” de poliție întrucât munca de poliție este una și aceeași. munca de poliție, conform Legii (364/2004, 218/2002, CPP, OUG nr.104/2001) se efectuează de polițiști nicidecum de agenți sau ofițeri. Vechimea și experiența în muncă a polițiștilor nu au nicio legătură cu această militariare mascată a profesiei de polițist menținută în continuare de actuala Lege nr.360/2002;
  4. să emiteți noi proiecte de acte normative pentru amendarea/abrogarea actualei legislații a polițiștilor (OUG nr.30/2007, OUG nr.104/2001, Legii nr.360/2002 și a Legii nr.218/2002) dat fiind și prevederile: art.1 alin.(3)-(5), art.2 alin.(2), art.4 alin.(2), art. 15, art.26, art.41 alin.(1) art.73, art.130 și 131 alin.(3) Constituție în care să implementați și criticile subscrisei referitoare la: sancționarea imixtiunii șefilor/altor factori în dosarele poliției judiciare, acordarea drepturilor polițiștilor fără discriminări, respectarea și ocrotirea vieții private a polițiștilor (implicit membrilor familiilor polițiștilor);
  5. să ne comunicați modul în care ați înțeles să soluționați prezenta;
  6. să ne transmiteți invitația/invitațiile la dezbaterile organizate de MAI cu organizațiile profesionale și sindicale pe marginea modificării legislației polițiștilor la adresa de e-mail incisivprahova@gmail.com pentru ca persoana/persoanele desemnate de subscrisa pentru susținerea formulărilor din prezenta;
  7. să ne transmiteți invitația/invitațiile la dezbaterile organizate de MAI pe marginea modificării legislației polițiștilor la adresa de e-mail incisivprahova@gmail.com pentru ca persoana/persoanele desemnate de subscrisa să susțină în cadrul dezbaterilor necesitatea intrării în legalitate a M.A.I. și Poliției (respectarea CEDO, CDFUE, Constituției) și, implicit, soluționarea problemelor profesionale ale polițiștilor.

Suplimetar, cu respect vă solicităm să nu permiteți accesul pensionarilor M.A.I. la dezbateri organizate de M.A.I. (Legea nr.62/2011, Legea nr.52/2003 etc.) a acelor angajați în organizațiile sindicale respectiv lideri sindicali pensionari M.A.I., precum: Coarnă Dumitru, Surugiu Iulian, Păscuț Emil, Șerbănescu Marin etc.) întrucât, în opinia noastră, aceștia nu reprezintă interesele organizațiilor sindicale și nici ale membrilor de sindicat.

Totodată, având în vedere că în M.A.I. „se practică” înscrierea unui angajat la 2 sau mai multe sindicate, cu respect vă solicităm să îi verificați pe toți liderii din sindicatele M.A.I. în programul informatic MAYSAL conceput și monitorizat de M.A.I. pentru salarizarea angajaților proprii (ocazie cu care sunt reținute cotizațiile lunare pentru organizațiile sindicale), în vederea stabilirii dacă lideri dintr-o organizație sindicală sunt înscriși și în altă organizație sindicală – încălcarea regimului incompatiblităților care atrage nulitatea înscrisului (a se vedea și cazul d-lui Nedelcu Cătălin, președinte S.P.R. „Diamantul” care, la data la care a fost ales președinte SPRD-Ialomița și, ulterior, desemnat de dl. Păscuț Emil la conducerea SPR „Diamantul”, era înscris și în SNPPC – posibil și în prezent să figureze înscris în ambele sindicate) – https://www.incisivdeprahova.ro/2018/05/14/exclusivinterviu-despre-cum-au-reusit-nedelcu-catalin-presedintele-actual-s-p-r-diamantul-si-pascut-emil-ex-presedinte-s-p-r-diamantul-sa-puna-pe-b/.  

Apreciem că pensionarii M.A.I. care se regăsesc pe ștatele de plată și/sau certificatele de grefă emise de instanțele de judecată pentru organizațiile sindicale, ascund faptul că urmăresc doar interese proprii pe care le pot soluționa cu oficialii M.A.I. prin „trocuri” (satisfacerea unor nevoi/interese personale ale liderilor acestor organizații) și care nu corespund mandatelor cu care organizațiile sindicale sunt împuternicite de membrii acestora. Totodată, opinăm că pensionarii M.A.I. ce se regăsesc și în conducerea organizațiilor sindicale respectiv pe ștatele de plată ale acestora urmăresc doar „rotunjirea veniturilor lunare” din cotizațiile mebrilor de sindicat nicidecum interesul membrilor… mai ales că „sindicaliștii pensionari din M.A.I.” sunt arhi-cunoscuți în spațiul public (nu vor nici în ruptul capului să îi lase și pe cei tineri să își evidențieze telentul sindical/de lider sindical).

Din aceste considerente, pentru a nu fi afectată legalitatea, legitimitatea și bunacredință acțiunilor întreprinse de M.A.I. respectiv a organizațiilor sindicale și a buneicredințe cu care membrii de sindicate au mandatat organizațiile sindicale, vă solicităm respectuos să nu primiți la ședințele organizate de M.A.I. (dialog social, Legea nr.52/2003 etc.): pensionari M.A.I. și nici lideri sindicali aflați în incompatiblitate (membrii în 2/mai multe organizații sindicale) ci doar lideri sindicali angajați în M.A.I. (aflați în activitate sau suspendați pentru a desfășura activități sindicale) și care nu se află înscriși în 2/mai multe organizații sindicale.

Menționăm că subscrisa s-a remarcat în spațiul public prin amendarea comportamentului ilegal/ideilor neconforme cu realitatea înconjurătoare al/ale unor oficiali/șefi-polițiști, polițiști de birou implicit „sindicaliști” din M.A.I. respectiv evidențierea „lacunelor legislative” care permit ne(in)competenților din structurile suport ale M.A.I și a șefilor-polițiști să încalce: CEDO, Deciziile Curții Constituționale a României dar, mai ales, prevederile Legii nr.24/2000 (tehnica legislativă „de bun simț” instituită de legiuitorul român) doar pentru a-și satisface interese personale/de grup prin adoptarea de norme neconforme cu realitatea și nevoile societății românești, ale unui stat de drept.

 

Cu stimă,

 raspuns DGPMB procedura petitii

raspuns DGPMB_cu_OMAI_complet

Anchete

Polițiștii SIDEPOL au protestat împotriva măsurilor fiscal-bugetare ale Guvernului Bolojan

Publicat

pe

De

Sindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL, alături de alte federații sindicale, denunță inechitatea și riscul de colaps financiar pentru bugetari

Sindicatul Democratic al Polițiștilor SIDEPOL a participat ieri, 07.07.2025, alături de federațiile sindicale afiliate la CSDR, la un protest împotriva măsurilor fiscal-bugetare promovate de Guvernul Bolojan.

Inechitate și risc de colaps financiar

SIDEPOL consideră că aceste măsuri sunt profund inechitabile și riscă să ducă la colapsul financiar al angajaților din sistemul bugetar, inclusiv al polițiștilor, doar pentru a reduce deficitul bugetar.

Soluții fiscale echitabile, ignorate de Guvern

Sindicatul acuză Guvernul că a ales să pună întreaga povară pe umerii celor care muncesc cinstit și își riscă viața pentru siguranța cetățenilor, în loc să identifice și să aplice soluții fiscale corecte, echitabile și sustenabile.

Lupta pentru respect, echitate și stabilitate financiară

SIDEPOL declară că nu va rămâne pasiv în fața acestor decizii abuzive și va continua să lupte pentru respect, echitate și stabilitate financiară pentru toți polițiștii și bugetarii din România. (Sava N.).

Citeste in continuare

Anchete

Procurorul Alin Mocioi, destituit pentru reaua-credință, se luptă să revină în sistem

Publicat

pe

De

Procurorul Alin Mihaita Mocioi, recent exclus din magistratură, încearcă să anuleze suspendarea din funcție până la judecarea recursului său, într-un caz cu similitudini controversate cu cel al judecătoarei Maria Rădulescu.

CSM decide marți soarta procurorului destituit

Procurorul Alin Mihaita Mocioi de la Parchetul Judecatoriei Constanta, recent dat afara din sistem de Sectia pentru procurori a CSM pentru patru abateri, cea mai grava fiind exercitarea functiei cu rea-credinta, se va afla din nou in atentia Sectiei pentru procurori a CSM, conform dezvăluirilor publicate de Lumea Justiției.

Marti, 8 iulie 2025, procurorii din CSM vor decide daca aproba sau nu cererea lui Mocioi de anulare a hotararii prin care a fost suspendat din functie pana la solutionarea de catre ICCJ a recursului pe care l-a facut impotriva deciziei de excludere din magistratura. Comisia de lucru a procurorilor din CSM a formulat deja opinie de respingere, dar decizia trebuie luata de Sectie.

O decizie controversată în urmă: Excluderea pentru reaua-credință

Excluderea procurorului Mocioi a fost motivată de patru abateri, cea mai gravă fiind exercitarea funcției cu rea-credință. Această acuzație, extrem de gravă pentru un magistrat, a cântărit decisiv în decizia CSM de a-l exclude din sistem.

Ecoul cazului Rădulescu: O rază de speranță sau o iluzie pentru Mocioi?

Situația devine și mai interesantă în contextul unei spete similare solutionata de Inalta Curte favorabil judecatoarei Maria Radulescu de la Judecatoria Ploiesti, a carei suspendare pana la judecarea recursului impotriva excluderii din magistratura a fost anulata. Decizia favorabilă judecătoarei Rădulescu ridică întrebări cu privire la modul în care CSM va trata cazul Mocioi, având în vedere similitudinile dintre cele două situații.

Va ține CSM cont de precedentul creat de decizia ICCJ în cazul Rădulescu sau va menține suspendarea procurorului Mocioi, având în vedere gravitatea acuzațiilor care au dus la excluderea sa? Răspunsul îl vom afla marți, 8 iulie 2025, când Sectia pentru procurori a CSM va lua o decizie crucială pentru viitorul profesional al procurorului Alin Mocioi. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Anchete

Ziua Justiției în România: Un semnal de alarmă tras de Corina Corbu, Președinta ÎCCJ, în ultima sa luare de poziție

Publicat

pe

De

Într-un mesaj cu un ton neobișnuit de sobru, marcat de un amestec de critică și luciditate, Corina Corbu, președinta Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ), a denunțat „stimularea societății împotriva justiției” și a avertizat asupra consecințelor grave ale subminării constante a sistemului judiciar. Această declarație, făcută cu ocazia Zilei Justiției, reprezintă ultimul mesaj al Corinei Corbu din poziția de președinte al ÎCCJ și marchează o luare de poziție fără precedent.

Ziua Justiției, umbrită de preocupări majore

„Pentru instanțele judecătorești, contextul în care intervine în acest an Ziua Justiției nu oferă prilej de celebrare, ci de precauție și reflecție”, a declarat Corina Corbu, subliniind gravitatea situației.

Problemele justiției, recunoscute, dar nu exagerate

Corina Corbu nu a negat existența problemelor reale în sistemul judiciar, menționând durata excesivă a proceselor, episoade de incompetență sau aroganță și percepția unui serviciu public prea costisitor. Cu toate acestea, a avertizat că criticile trebuie să fie fundamentate rațional și să țină cont de întregul context. „Este perfect legitim ca, în momentele de liniște, unora sau chiar multora dintre cetățeni să li se pară justiția noastră prea lentă (…) Și nu trebuie să ne ascundem, unele dintre aceste critici au o bază factuală relevantă”, a admis ea.

„Nu ne ascundem problemele, dar nici nu acceptăm demonizarea sistemului”

Corina Corbu a denunțat tendința de a portretiza întreaga putere judecătorească ca „inamic al societății”, subliniind importanța instanțelor independente și puternice pentru protejarea drepturilor cetățenilor. „Ceea ce se trece însă sub tăcere (…) este cât de scump este să nu ai instanțe judecătorești independente și puternice, la care să poți apela atunci când drepturile tale sunt încălcate”, a avertizat ea.

Cariera în magistratură, tot mai puțin atractivă: „Viitorul justiției e în pericol”

Unul dintre aspectele cele mai îngrijorătoare semnalate de Corina Corbu este scăderea atractivității carierei de judecător pentru tinerii de elită și descurajarea celor deja în sistem. „Această emoție negativă generată în societate descurajează judecătorii să-și continue cariera, va începe să inhibe absolvenții de top să opteze pentru sistemul judiciar”, a explicat ea. Corbu a avertizat că o justiție slăbită, cu judecători mai puțini și mai puțin competenți, va duce la amplificarea și cronicizarea deficiențelor existente.

Respingerea ideii de „castă protejată”

Corina Corbu a respins categoric ideea frecvent repetată în discursul politic că magistrații ar fi o „castă protejată”, subliniind că mecanismele disciplinare funcționează în mod efectiv și că există cazuri de magistrați sancționați periodic. „Spre deosebire de alte profesii, mecanismele disciplinare funcționează în mod efectiv; periodic există cazuri de magistrați sancționați (…) Nu poate fi reținută impunitatea atât de des clamată în poziționări publice”, a declarat ea.

Ultimul bastion al drepturilor

Corina Corbu a subliniat că, deși justiția nu va fi niciodată o instituție „populară”, este vital ca publicul să înțeleagă rolul esențial al instanțelor într-un stat de drept. „Este cu atât mai important să li se prezinte corect cetățenilor locul și rolul justiției (…) aceasta este de fapt ultimul loc în care își pot apăra drepturile dacă le-au fost încălcate”, a explicat ea.

Apel la responsabilitate către celelalte puteri ale statului

Criticile cele mai ascuțite ale Corinei Corbu au fost îndreptate, indirect, către politicieni, cerând un discurs public echilibrat și responsabil cu privire la justiție. „Cred cu tărie că aceleași două coordonate – responsabilitate și echilibru – trebuie să prevaleze și în discursul public al celorlalte două puteri ale statului atunci când se referă la cea judecătorească”, a insistat ea. Corbu a avertizat asupra motivațiilor ascunse din spatele unor astfel de atitudini, menționând obținerea de simpatie și capital politic sau slăbirea puterii independente a statului. „Motivația acestor atitudini poate fi diversă – de la obținerea de simpatie și capital politic, ori de la un posibil calcul cinic de slăbire a acelei puteri a statului care este independentă față de puterea politică.”

Un mesaj de solidaritate și incurajare pentru magistrați

În final, Corina Corbu a transmis un mesaj de solidaritate și încurajare magistraților, insistând că singurul răspuns legitim la criticile societății este creșterea calității și demnității actului de justiție. „Nu vă descurajați, nu apreciați unele elemente contextuale negative ca pe o nerecunoaștere a rolului dumneavoastră social; vă invit să faceți tocmai contrariul”, a îndemnat ea. Corbu a subliniat importanța profesionalismului, pregătirii continue, conduitei și curtoaziei pentru întărirea prestigiului justiției. „Magistratura, dar nu doar ea, ci toate profesiile juridice sunt profesii de vocație (…) Profesionalismul, pregătirea continuă, modul de conduită și curtoazia (…) sunt cea mai bună modalitate de a întări prestigiul justiției”, a conchis ea. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv12 ore ago

Sindicatul Diamantul demască acuzațiile false privind OUG 26/2024: Investiții esențiale în securitate, nu „megașpagă”

Sindicatul reacționează la un articol denigrator și prezintă argumente factuale privind necesitatea OUG 26/2024 pentru apărarea și securitatea României Sindicatul...

Exclusivo zi ago

Inspecția penitenciară: Spectacol de marionete sau circ cu pretenții de control?

Sindicatul EQUITAS dă în vileag un control al Inspecției Penitenciare mai opac decât celula unui deținut. Întrebări fără răspuns, măsuri...

Exclusiv2 zile ago

Vălenii de Munte: Circul justiției continuă! Telefon confiscat ilegal și o femeie transformată în trofeu pentru polițiști prea zeloși

După episodul halucinant al armelor și mașinilor fantomă, poliția din Vălenii de Munte lovește din nou, transformând o percheziție într-un...

Exclusiv2 zile ago

Ministrul Barbu, eroul neașteptat sau ultima speranță a agriculturii românești? Lupta inegală cu mafia antigrindină continuă!

În timp ce fermierii se zbat să supraviețuiască, ministrul Barbu se luptă cu mafia antigrindină, riscând totul pentru a salva...

Exclusiv2 zile ago

„Ați sărit ca sacalii pe președintele nostru!”: Sindicatul Solidaritatea Ploiești acuză abuzuri și promite răzbunare

Sindicatul Solidaritatea Ploiești lansează un atac furibund la adresa fostei conduceri a Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), acuzând abuzuri grave,...

Exclusiv2 zile ago

Direcția Generală Anticorupție: Limitele puterii și consecințele abuzului

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul analizează cu rigoare competența specializată a Direcției Generale Anticorupție, demontând iluzia unei delegări nelimitate...

Exclusiv3 zile ago

Vama Prahova: Paradisul evaziunii, infernul contribuabililor – O nouă investigație Incisiv de Prahova, o nouă confirmare a corupției!

După ce am scris, au venit ei să confirme – Prahova, epicentrul mafiei vamale! (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici),...

Exclusiv3 zile ago

Prahova putredă: Justiția confirmă, mafia imobiliară se destramă (incet, dar sigur!)

Incompetență, corupție și impunitate – Rețeta dezastrului urbanistic din Ploiești După ani de zile în care am fost hărțuiți, șantajați...

Exclusiv3 zile ago

DOBROGEA, CÂMP DE EXPERIMENTE. Fermierii acuză teste ilegale și pericole geopolitice! SISTEMUL ANTIGRINDINĂ, groparul agriculturii romanesti: Dezvăluiri Incendiare!

Furtună la Ministerul Agriculturii: Fermierii prahoveni denunță „Furtul de ploaie” și acuză teste secrete în Dobrogea! Avertisment exclusiv: Un Memoriu...

Exclusiv3 zile ago

Scandal la IPJ Neamț: Distribuirea de măști chirurgicale drept o tactică de intimidare a polițiștilor

Un scandal a izbucnit la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Neamț, după ce Sindicatul Diamantul a lansat acuzații grave privind...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Sidepol denunță abuzuri manageriale în Poliția Română: Teleorman, un exemplu negativ

Într-o declarație recentă, Sindicatul Sidepol a denunțat o serie de abuzuri în cadrul Poliției Române, subliniind discrepanța dintre discursul oficial...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: O menajerie a ilegalităților, condusă de un director cu GPS-ul defect și protejată de DIP-ul Stockholm

Pantera neagră din Giurgiu e un biet motan pe lângă bestiile rare care mișună prin Târgșor. Iar Don Lucică, directorul...

Exclusiv5 zile ago

Impactul noilor măsuri fiscale asupra polițiștilor

Un nou proiect de lege, pus în transparență de Ministerul Finanțelor (MF), aduce cu sine un val de măsuri de...

Exclusiv5 zile ago

Sidepol denunță „Tăiați statul, nu siguranța!”: Guvernul Bolojan sacrifică polițiștii și militarii pentru a acoperi clientelismul și iresponsabilitatea financiară

Sindicatul Sidepol trage un semnal de alarmă cu privire la măsurile bugetare propuse de Guvernul Bolojan, acuzând o nouă rundă...

Exclusiv6 zile ago

Coca-Cola Ploiești: Panica la imperiu! Controale inopinate descoperă mizeria? Directorul sună disperat la politicieni!

După dezvăluirile incisive, statul român LOVEȘTE: Coca-Cola prinsă cu „chiloții în… vine”!? La cateva ore de la publicarea articolului exploziv...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv