Actualitate
De narcisism a dat dovadă și Florian Coldea, când și-a asumat rolul nedemocratic al binomului SRI – DNA și a crezut că el poate să conducă țara asta mai bine decât cei aleși de popor
Comentariu de Contele de Saint Germain (preluare blog):
Comparăm și învățăm: prostie + îngâmfare + lipsă de viziune = lipsă de rezultate.
În politica noastră s-au găsit niște deștepți (și jmecheri pe deasupra) care ce și-au zis: să-i lăsăm pe proști cu alegerile lor democratice, ha, ha, și să conducem NOI țara, hi, hi, cum credem NOI că e mai bine că ăștia oricum n-au habar nici de mama lor, cine-a fost și cu cine i-a făcut.
Acest gen de raționament, zexe elitist, nu s-a inventat la noi. L-au mai încercat și alții înainte, in diverse forme și epoci, și s-au fript. Tot la democrație au ajuns până la urmă. Adică la răul cel mai mic.
Doar că românului îi place din când în când să reiventeze roata pătrată, doar așa ca să fie el inventiv și cu rubrică specială. Nu a propus zilele trecute CTP-ul să se interzică dreptul la vot celor care nu au bacul?
Păi dacă tot ne oripilăm de prostia generalizată a semenilor noștri (noi, evident, fiind niște deșteptuți) și ne închipuim că secretul politicii bune se ascunde în IQ-ul conducătorilor nației, să dăm conducerea țării pe mâinile Academiei Române, nu?
Este o imensă gogomănie să crezi că un popor sărac și mai puțin educat decât altele nu ar trebui să fie ascultat atunci când vine vorba despre propriul destin pentru că, chipurile, nu-l duce capul.
Nu poți conduce cu succes o turmă de oi după regulile unei colonii de termite. Ar însemna să ignori esențialul: natura, ereditatea, devenirea, în cazul unui popor istoria și tradițiile sale (bune, rele, evoluate, retrograde, cum or fi).
Deșteptuții noștri, injectați cu tupeul și infatuarea tipice ultimului lor staroste impus de gheenă, Traian Băsescu, ne-au demonstrat cu vârf și îndesat (vezi guvernarea Băsescu – Boc susținută de „intelectualii lui Băsescu”) de ce sunt în stare: falsificare de alegeri, construirea unui stat paralel, exploatarea ticăloasă a arhivei SIPA, imaginarea și operaționalizarea binomului SRI – DNA cu performanțe de poliție politică pentru care, probabil, Coreea de Nord ne invidiază.
Nu le-a fost de ajuns! Întrucât, după performanțele glorioase ale guvernării din epoca Băsescu prostia populară din România și-a consolidat supremația ducând alianța PSD – ALDE la procente de record istoric în Parlament, marile creiere ale intelligence-ului autohton au reușit să-l convingă și pe noul președinte, pe Klaus Iohannis, că nu se mai poate cu regulile democrației. Trebuie făcut ceva, orice, un șantaj la Ponta, un incendiu la Colectiv, pentru ca dominația prostiei majoritare să fie întreruptă. Astfel a fost înscăunat, fără nicio legitimitate populară dar din bune intenții, desigur, salvatorul guvern Cioloș. Toată elita gri (la cap) a tării a salutat această patriotică lovitură de stat.
Tehnocrații!!! Au lăsat în urma lor una dintre cele mai negre găuri postrevoluționare. Au făcut praf economia, au făcut pulbere justiția, au compromis pentru mulți ani de acum încolo ideea de „intelighenție” binefăcătoare nației, de patrioți și patriotism, de respect pentru identitatea națională.
O a doua încercare brutală de a înlocui regulile democratice cu improvizații elitisto – dictatoriale a dat greș. Pentru că grefele incompatibile cu organismul primitor vor fi mereu respinse de acesta. Este o regulă generală a naturii, pe care nu ar trebui să o tot verificăm atunci când nu ne convine câte ceva.
Poate că da, în medie, votanții PSD – ALDE sunt mai puțin instruiți decât oponenții lor. Dar, prin numărul lor ei își impun natural liniile de forță, ca atunci când se suprapun mai multe câmpuri magnetice dar, în pilitură, devine vizibil un singur spectru.
De ce în politică nu funcționează regula IQ-ului? Pentru că politica de succes trebuie să aibă și o componentă morală pe care, de regulă, nu o impun cei cu școală mai multă ci aceia cu sufletul mai curat. Eu unul, dacă ar trebui să fiu supus judecătii unui juriu compus din Gabriel Liiceanu, Andreea Pora, Monica Macovei și Raluca Prună, pe de o parte, sau a unui juriu din care să facă parte patru țărani, aleși cu banul, din cele mai sărace provincii ale țării, pe de altă parte, aș avea infinit mai mare încredere în cel de-al doilea juriu. La fel și cu încrederea în politicieni.
Dar aminteam în titlu de fotbal.
Ieri s-a mai încheiat un campionat național. Pentru mine cu o importantă pildă politică.
S-au luptat până în ultima clipă două forțe aparent disproporționate. Prima, FCSB, echipa lui Gigi Becali care a cumpărat cu o ostentație de jupân implacabil crema jucătorilor din România, întâi întărindu-se pe sine și apoi slăbindu-i pe ceilalți. Cea de-a doua, CFR Cluj, plecată de la marginea unei prăpăstii (insolvența) și ieșită, în final, câștigătoare.
Evident că în această strânsă dispută decisivi au fost antrenorii.
Gigi Becali, crezându-se un mare și infailibil conducător, a aruncat cu milioanele de euro pe instrumentiști dar a neglijat dirijorul, angajându-și unul pe doi bani, doar așa de paravan, pe care să-l manevreze când și cum vrea el. Fără să am nimic cu Dică, poate doar regretul că nu a avut puterea să refuze o pălărie prea mare pentru el, cred că eșecul FCSB i se datorează și lui în mare măsură.
CFR Cluj a mizat mai puțin (în funcție de constrângerile de buget știute) pe achiziții de jucători determinanți și mai mult, aproape totul, pe un antrenor cu adevărat profesionist. Acest campionat a fost câștigat de Dan Petrescu! I s-a dat mână liberă, s-a mers pe experiența sa, pe nebunia sa frumoasă, și rețeta s-a dovedit câștigătoare.
Iar pilda despre care vă vorbeam este calea aleasă spre succes.
Gigi Becali nesocotește, în narcisismul său trufaș, calea spre succes consacrată de marile cluburi, aceea de a angaja la echipa antrenori valoroși, cu personalitate, și de a le da apoi echipa pe mână, cu absolută libertate (și responsabilitate). De un narcisism asemănător a dat dovadă și Florian Coldea, când și-a asumat rolul nedemocratic al binomului SRI – DNA și a crezut că el poate să conducă țara asta mai bine decât cei aleși de popor.
În schimb, CFR Cluj a urmat modelul consacrat. Cu jucători de pluton inferiori valoric, în orice comparație unu contra unu, cu omologii lor de la FCSB, (așa cum, ne explică CTP, că aceia fără bac sunt inferiori celor cu bac deci nu ar mai trebui să fie lăsați să voteze) dar cu un antrenor care a știut să-i capaciteze și să scoată din fiecare ce are mai de preț, CFR Cluj s-a impus.
Morala: caracterul și celelalte calități umane native pot cântări, de multe ori, considerabil mai greu decât calitățile dobândite.
Actualitate
NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!
Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.
Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu
Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.
O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA
Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.
Contribuția NGA și parteneriatele strategice
„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.
Un Startup specializat, in miezul securității naționale
Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.
Actualitate
Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante
Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.
Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.
Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului
Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.
Miliarde de dolari și intârzieri cronice
Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.
Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.
Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare
Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.
Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”
Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată
Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.
De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.
Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.
Actualitate
Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret
Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.
Haosul inițial și rafinarea diplomatică
O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”
În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”
Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei
Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”
Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii
Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”
Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”
Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.
Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat
De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.
Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”
-
Exclusivacum 5 zilePenitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova
-
Exclusivacum 4 zileSINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!
-
Exclusivacum 4 zileLegea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum o ziCircul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș
-
Exclusivacum 3 zilePrahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!
-
Featuredacum 4 zileScandal de proporții la vârful Poliției Române: Sindicatul Diamantul cere DNA să ancheteze o mușamalizare de patru ani
-
Exclusivacum 4 zileCIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!
-
Exclusivacum 4 zileJustiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!



