Actualitate
EXPLOZIV/ SRI nu vrea „limonada”…/ Hellvig, prea mic pentru un razboi atat de mare/Ghita, scapat de Klaus!

In urma cu aproape un an, Klaus Iohannis ii cerea sefului de atunci al CIA, actualul secretra de stat Mike Pompeo, „capul” fugarului Sebatsian Ghita, intr-o miscare de forta asa cum nimeni nu-l credea in stare pe „ficusul” de la Cotroceni. Numai ca, asa dupa cum dezvaluiam atunci, nici seful statului habar nu avea chiar inainte de plecarea in Statele Unite ale Americii ca va fi atat de „jucator”, mutarea care l-a repozitionat pe orbita liderilor politici europeni primind-o si el „in plic”, cu doar cateva zeci de ore inainte de a face aceasta „oferta de nerefuzat” celei mai puternice agentii guvernamentale din lume !
De la Belgrad, „miliardarul sistemului” il „butoneaza” inca pe Victor Ponta
Iar „aura” de lider care-i era recunoscuta dintr-odata lui Iohannis a fost amplificata si de faptul ca, dupa ce a incuviintat intr-o mutenie totala absolut toate propunerile economice ale americanilor, presedintele Romaniei a deschis gura doar pentru a cere, oficial, „extractia controlata” a lui Sebastian Ghita din „Orasul Alb”, asa cum este cunoscut Belgradul pe harta spionajului mondial.
Iar aceasta aducere controlata a miliardarului de casa al statului paralel care tocmai ce furnizase munitia pentru „decaparea” generalului Flroian Coldea de la conducerea operativa a Serviciului Roman de Informatii a fost, dupa cum bine anticipasera sfatuitorii din taina a lui Iohannis, cel care, dupa cum s-a dovedit ulterior, oricum nu pricepuse nicio iota din dedesubturile acestei operatiuni „troll”, mai mult decat bine primita de catre Administratia Trump. Mai ales de catre oamenii fideli „Marelui Blond”, care tocmai se aflau la randul lor in toiul unei batalii pe viata si pe moarte pentru preluarea controlului serviciilor secrete americane.
Iata insa ca aceiasi oameni din umbra lui Iohannis nu au mai anticipat si faptul ca americanii chiar iau in serios astfel de „deal”-uri si, nu dupa mult timp, au si desemnat specialistii necesari, unii dintre ei chiar originari din Banatul Romanesc, dar buni vorbitori de sarba ca sa-l „extraga” pe Ghita. Numai ca, asa cum cere cutuma, au pus o singura conditie, dar obligatorie : pastrarea in custodie a „miliardarului sisetmului” pentru o scurta perioada de timp, adica cat este strict necesar pentru a-l „stoarce” pe acesta informativ, inainte de a-l preda oficial autoritatilor romane. Insa aceasta „cerere” i-a panicat pe oamenii presedintelui si chiar gruparile rivale din servicii, care si-au dat seama ca, odata transformat in „lamaie” pentru americani, Ghita il poate „ingropa” definitiv nu doar pe Coldea, dar pe toti ceilalti care „socializasera”, pe bani multi, cu „tanara speranta” sereista din Ploiesti…
Iohannis a jucat un teatru ieftin in fata actualului secretar de stat Mike Pompeo
Iar cum din acel moment partea romana nu doar ca nu a mai solicitat niciun ajutor, dar s-a facut ca „nu aude si nu vede” niciunul dintre semnalele tot mai transante ale americanilor, cei din urma au „sapat” pe cont propriu si au aflat ca, pur si simplu, refuzul de a mai colabora in „extragerea” lui Ghita i-ar reveni unei grupari ”subterane” din SRI ! Tabara care mizeaza pe cartea „infratirii” dintre FSB-ul rusesc si BND-ul german, pentru a impiedica astfel extinderea parteneriatului strategic dintre Romania si Statele Unite ale Americii…
”Minte scurta…”
Singurul moment de glorie al mandatului lui Klaus Iohannis in fruntea Romaniei nu a fost nici atunci cand a „descalecat” insotit de cohorte de sepepisti si cu vesta antiglont pe sub geaca rosie sa-i atate pe „hastagienii tefelisti” sa ia cu asalt Palatul Victoria si nici atunci cand a „batut palma” cu presedintele Donald Trump pentru ”shopping” –ul de armament.
Hellvig, prea mic pentru un razboi atat de mare
Pentru ca singura data cand „neamtul” s-a purtat ca un adevarat sef de stat, avand una din „sclipirile” specifice fostului presedinte Traian Basescu in vremurile sale bune a fost atunci cand si-a suprins si entuziasmat deopotriva inaltele gazde americane prin cererea sprijinului CIA privind aducerea in Romania a lui Sebastian Ghita. Lucru care inca nu s-a intamplat, si nici nu se va produce in urmatoarea perioada, cel putin cu actuala conducere din fruntea Serviciului Roman de Informatiii. Cert este insa ca, desi nu pare sa aiba mintea chiar atat de „scurta”, tinand cont ca in doar o saptamana a cerut de patru ori demisia premierului Viorica Dancila si probabil o va mai face, Iohannis nu doar ca nu a mai repetat solicitarea catre americani, fie si asa, din orgoliu politic, dar oamenii presedintelui se feresc ca dracul de tamaie de abordarea acestui subiect, fie si pe cale neoficiala. Ceea ce inseamna ca ori ceva s-a schimbat in strategia prezidentiala privind „curatenia” din sistem si se incearca acum scaparea lui Ghita din „ghearele” CIA, fie ca, de la bun inceput, Iohannis a mers la cacealma, incercand doar sa le ia ochii americanilor. Ceea ce a si reusit, de altfel, dar nu pentru mult timp…
SRI nu vrea „limonada” …
Acum insa Iohannis a ”uitat” cu totul ca pe zi ce trece se face de ras in fata americanilor, dupa ce a avut o singura solicitare oficiala din partea Romaniei si anume „capul” lui Ghita iar „pusculita” sistemului nu doar ca le rade romanilor in nas de la Belgrad, dar se si joaca de-a „spionajul”, cu dezvaluirea unor „filaje” grosolane, care par a fi mai mult la prorpia comanda, pentru intretinerea unor campanii de presa la limita santajului, decat misiunile specifice ale unor profesionisti ai SIE.
Chiar nu are chestorul Buda habar cum a trecut Ghita frontiera ?
Mai mult chiar, recenta reactivare politica a lui Victor Ponta nu este decat o alta „victorie de etapa” a unui Sebastian Ghita care continua sa „aiba parte” la cam toate contractele cu statul din multe, surprinzator de multe domenii de activitate, desi oficial este „most wanted”. Iar daca seful Politiei de Frontiera, „nemuritorul” chestor Ion Buda nici acum n-ar sti sa raspunda unei eventuale intrebari care nu mai vine din partea ministrului de Interne, Carmen Dan cu privire la rezultatele comisiei care trebuia sa stabileasca exact cum a parasit Sebastian Ghita ilegal Romania, la Serviciul Roman de Informatii „purceaua este deja moarta in cotet”. Pentru ca, dupa ce l-au scapat pe Ghita de parca fusesera loviti cu totii instant de „orbul gainilor”, „vremelnicii” sefi actuali ai SRI-ului refuza, cu o incapatanare demna de o cauza mai buna, sa se delecteze si ei din ”limonada” informativa oferita de agentii americani dupa „stoarcerea” lui Sebastian Ghita. Numai ca, desi ar fi avut astfel ridicata la fileu o nesperata „minge” pentru a duce la bun sfarsit operatiunea inceputa prin „ejectarea” din SRI a lui Florian Coldea si a unei infime parti din generalii loiali acestuia, Eduard Hellvig nu face decat sa se ascunda , din nou, in spatele biroului. Astfel ca nici puzderia de consilieri pe securitate nationala ai presedintelui Iohannis, dar nici adjunctii SRI care se jura ca-s loiali lui Hellvig nu accepta mana intinsa cu incredere de partea americana. Iar operatiunea „Orasul Alb” nu doar ca nu a mai avut loc, dar Ghita a trecut la contraatac, ordonand de acum ample campanii de „tocare” a actualei Puteri de la Bucuresti, dar uitand la randul sau sa mai toarne gaz si peste focul care mistuie statul paralel care inca il tine captiv pe Klaus Iohannis.
Afiliati la alianta BND – FSB
Cum misiunea asumata de americani la solicitarea oficiala a presedintelui Romaniei nu era oricum una usoara, Belgradul fiind un aliat de nadejde al intereselor geo-strategice ale Federatiei Ruse este cu atat mai mult de inteles nemultumirea tot mai fatisa a acestora. Mai ales ca informatiile lor arata ca la nivelul SRI ar „inmuguri” o grupare subterana care militeaza pentru „afilierea” informativa la „inamicul public numarul unu” al Adminsitratiei Trump, „blatul” dintre BND-ul german si FSB-ul rusesc! Grupare care, de asemenea, nu doar ca se face ca nu vede roadele colaborarii serviciilor germane si rusesti pe teritoriul Romaniei, dar chiar ar acorda protectie unor „tinte in miscare” in frunte cu Sebastian Ghita. Cel care, daca mai „stranuta” odata, cum a facut-o la inceputul anului trecut, „raceste” pana si George Maior de la Washington…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 15 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!