Connect with us

Actualitate

Cele mai eficiente strategii de comunicare pentru crearea de legaturi

Anabell

Publicat

pe

Cele mai eficiente strategii de comunicare pentru crearea de legaturi:

Studiul Pro Digital Media

Desi exista intotdeauna noi strategii care sunt introduse pentru a creste vizibilitatea unui website, link-ul nu va disparea in curand. Recomandarile de inalta calitate nu numai ca va ajuta sa va pozitionati mai bine in cadrul SERP-urilor, dar ele au, de asemenea, un impact mare si pozitiv asupra reputatiei generale a site-ului si brand-ului dumneavoastra. In acest sens, marketingul digital nu este diferit de marketingul traditional, deci o strategie eficienta de mobilizare este ceva ce nu puteti face fara.

Cele mai eficiente strategii de comunicare pentru crearea de legaturi

Am vrut sa vedem strategiile de informare si tipurile de continut pe care specialistii din diferite domenii ale marketingului digital le aleg pentru a-si atinge obiectivele de construire a legaturilor. Asadar, Pro Digital Media a chestionat peste 100 de specialisti in SEO si marketing digital.

Sa ne uitam la datele pe care le-au impartasit cu noi proprietarii de SEO, PR-uri, marketing-uri, CEO-uri si proprietarii SMB. Speram ca aceasta va va ajuta sa economisiti timp si efort, permitandu-va sa alegeti cele mai eficiente abordari bazate pe rolul si experienta dumneavoastra de lucru.

Respondentii nostri

Mai mult de jumatate dintre cei chestionati s-au descris ca specialisti SEO. Aproximativ un sfert dintre acestia mentioneaza ca domeniul de responsabilitate include si managementul PR si marketing; acelasi numar de persoane s-au identificat ca directori executivi si proprietari ai SMB. Aceste numere ne spun ca legaturile au mers mult mai departe decat a fi un factor important de clasament pentru SEO, s-au transformat intr-un instrument de marketing universal.

In ceea ce priveste experienta de construire a legaturilor, mai mult de jumatate dintre respondenti s-au considerat ca fiind incepatori, o treime profesionisti si numai 11% s-au considerat experti. Ei erau fie modesti, fie construirea legaturilor este vazuta de multi ca o problema complexa. Combinatiile diferitelor roluri si nivele de experienta s-au dovedit a fi factori determinanti pentru alegerea strategiilor de informare si a continutului folosit pentru a le realiza.

 

Constatarile noastre – Strategii preferate de outreach vs. domeniu de expertiza

Acum vom descompune strategiile preferate de promovare prin rolul de angajare. SEO-urile au specificat ca preferintele lor sunt Guest Posting si Adding Link to Article. Blogger Outreach a ajuns pe locul trei. Primele doua sunt foarte simple si, daca ati facut bine, va pot ajuta sa construiti un portofoliu puternic si robust de backlink.

Majoritatea specialistilor in PR si-au dat de asemenea votul pentru Blogger Outreach, ceea ce nu a fost surprinzator avand in vedere specificul activitatii lor. Adaugarea link-ului la articol a fost a doua strategie cea mai populara, urmata de posturi sponsorizate cu o marja mica. Specialistii in PR se ingrijesc de reputatia marcii si din acest motiv ei aplica cea mai larga gama de abordari.

Majoritatea respondentilor responsabili cu functia de marketing au enumerat adaugarea link-ului la articol drept cea mai puternica strategie de mobilizare. Acestia au dat a doua pozitie la Guest Posting, iar al treilea la Blogger Outreach. Pentru managerii de marketing, crearea de link-uri este doar una dintre multele modalitati de a creste traficul de referinta si numarul de mentiuni si de a atrage conducatori catre site-urile lor. Acest lucru ii face mai selectivi atunci cand vine vorba de alegerea strategiei corecte de mobilizare.

CEO-urile si proprietarii SMB au ales, de asemenea, adaugarea de link-uri catre articole si blogger Outreach. Toate celelalte strategii de mobilizare au obtinut scoruri mai mult sau mai putin egale. Crearea legaturilor la nivelul C pare sa aiba legatura cu simplitatea si metodele dovedite in timp.

 

Formate de continut preferate vs zona de expertiza. Iata optiunile respondentilor nostri.

Specialistii SEO folosesc in mod activ intreaga gama de continut, insa considera Longreads cel mai eficient, urmat de Research and Infographics. Minoritatea voturilor pentru SEO a mers la Podcasturi si Webinarii, care sunt relativ dificil de realizat. Jumatate dintre respondentii care lucreaza in domeniul managementului relatiilor cu publicul si al marketingului au ales cercetarea ca fiind cel mai eficient mod de a obtine legaturi. Al doilea loc a fost impartit intre Longreads si Press-releases. Motivul din spatele acestei alegeri este evident – cercetarea este, mai presus de toate, un declansator de PR si acelasi lucru se aplica si comunicatelor de presa.

CEO-urile si proprietarii SMB au considerat, de asemenea, ca Longreads sunt eficiente pentru constructia de link-uri, dar, spre deosebire de ceilalti, au dat locul doi la Infographics si locul al treilea la raspunsurile scurte. Cei mai multi dintre incepatori au identificat adaugarea link-ului la articolul drept strategia lor preferata de promovare, postarea oaspetilor fiind pe plan secundar.

Expertii, de asemenea, folosesc adaugarea link-ului in articol, dar considerati ca  articolele SEO Guest Post este mai eficienta deoarece are mai multe conexiuni si stie cui sa ceara continut unic. Expertii opteaza pentru Guest Posting si cu Blogger Outreach. Aceste strategii implica contactul personal si ofera o mare varietate de continut.

Impactul experientei de construire a legaturilor in alegerea formatului de continut. Parerile au fost impartite.

Link-urile de construire a legaturilor testeaza in mod activ potrivirea diferitelor tipuri de continut pentru obiectivele lor, insa majoritatea au ales ca principale metode de castigare legaturile lungi si comunicatele de presa.

Pe masura ce castiga mai multa experienta, ei trec la Cercetare. In acest stadiu, specialistii in construirea legaturilor par sa devina suficient de curajosi pentru a-si lua sansele cu un tip relativ complicat de continut, deoarece creste semnificativ sansele lor de succes.

Concluzie. Deci, aici sunt strategiile noastre TOP 3 outreach: Blogger Outreach, Guest Posting si Adding Link to Article (adaugarea link-ului la articol). In functie de rolul si experienta dumneavoastra in domeniu, puteti cadea fie intr-o rutina, fie incercati o noua abordare. Cea mai usoara dintre acestea este sa adaugati un link la un articol. Este rapid si nu necesita abilitati speciale, apoi treceti la celelalte doua strategii de mobilizare.

 

De ce trebuie sa tineti cont inainte de a va planifica strategia: Sfaturi pentru experti

Amintiti-va ca construirea de legaturi nu este rezultatul final. Creearea legaturilor este, de obicei, legata de dorinta de a creste clasamentele care sunt legate de o rata de click asteptata, care este, de asemenea, legata de o rata de conversie asteptata, care este apoi legata de vanzari. Inainte de a incepe o campanie de construire a link-urilor intrebati care sunt rezultatele la care se asteapta. Trebuie sa va asigurati ca persoanele pe care le alegeti sunt de incredere, sa aveti un public interesat de articol si sa aveti cel putin o probabilitate de conversie. Uita-te la imaginea de ansamblu atunci cand cauti bloggeri.

 

Dezvoltarea strategiei proprii

In lumea marketingului digital, greselile sunt comune si desi este posibil sa pierdeti timp si bani, exista intotdeauna si ceva de invatat. Unii prefera sa urmareasca greselile concurenei pentru a obtine perspective in loc sa-si asume riscuri. Indiferent de calea pe care o alegeti, formarea unei strategii proprii va necesita efort. Pro Digital Media este aici pentru a va oferi strategii predefinite de outreach si mii de perspective de construire a legaturilor pentru fiecare dintre domeniile in care excelati.

Instrumentele noastre va vor ajuta, de asemenea, sa va mentineti profilul curat, sa va ajutati sa va comparati profilul cu cel al concurenei si sa descoperiti oportunitati suplimentare de promovare in toate etapele de construire a legaturilor. Daca sunteti, de asemenea, interesati sa va consolidati eforturile de construire a legaturilor, comparand profilurile de backlink ale concurentei dumneavoastra, puteti incerca instrumentele noastre Link Building si Backlink Gap.

 

Strategii de mobilizare pentru crearea de legaturi:

  • Directorul / Catalogul este un loc frumos pentru a obtine link-uri rapid si usor. Puteti sa contactati editorii pentru a va afisa informatiile pentru o mica taxa sau chiar fara costuri.
  • Adaugarea unui link la un articol garanteaza aproape ca aceasta legatura nu va fi devalorata de Google, deoarece va asigurati ca articolul este legat de produsul sau serviciul dumneavoastra
  • Revendicarea mentiunilor nesolicitate este o strategie relativ simpla, deoarece va cereti sa adaugati un link la o mentiune deja existenta a marcii dumneavoastra. Acestea necesita totusi o cautare avansata pentru a gasi.
  • Recuperarea pierderilor de backlink este o alta abordare simpla, dar pastrarea atentiei asupra numarului tot mai mare de backlink-uri poate deveni mai degraba consumatoare de timp, mai ales daca o legatura a fost pierduta cu mult timp in urma.
  • Link Roundups / Resource Pages. Concurenta pentru link-uri poate fi relativ ridicata, dar daca o castigi, ai putea avea publicul tinta acolo unde doresti.
  • Revizuirea produsului este o alta sursa de legaturi bune. Trebuie sa identificati bloguri sau site-uri de incredere care au sectiuni de revizuire a produselor si sunt strans legate de afacerea dumneavoastra (analiza competitiva) si contactati proprietarii acestora, solicitandu-i sa va promoveze produsele.
  • Guest Posting pentru link-uri este considerata controversata de unii, dar functioneaza bine, mai ales daca intr-adevar oferiti un post bun.
  • Mesajele sponsorizate pot parea prea scumpe, dar pot spori serios gradul de constientizare a marcii dumneavoastra, daca sunt scrise de catre factorii de influenta sau liderii de opinie.
  • Blogger Outreach lucreaza in prezent la fel ca invitarea criticilor de alimente pentru a va gusta masa si va functiona numai daca continutul pe care il oferiti este cu adevarat exceptional.
  • Lista locala este o caracteristica minunata lansata de Google My Business. Cei care lucreaza direct cu clientii lor pot acum sa aleaga dintr-o gama larga de categorii si sa adauge legaturi directe cu comenzi online, meniuri, recenzii etc.

 

Tipuri de continut pentru crearea de legaturi

  • Longread – cel mai bun mod de a-ti spune povestea, dar numai daca esti un bun scriitor.
  • Video – o garantie a ratei ridicate a angajamentului datorita confortului formatului.
  • Podcast / Webinar – cheia dumneavoastra pentru a atrage specialisti din domeniul dumneavoastra de interes.
  • Raspuns scurt – un semn pentru clientii actuali si potentiali care va intereseaza.
  • Cercetare – sansa dumneavoastra de a demonstra cunoasterea zonei tinta si de a spori credibilitatea marcii dumneavoastra
  • Infographics – o tactica draguta pentru taierea unei povesti lungi si prezentarea unei imagini mai mari.
  • Comunicat de presa – un lucru care poate aduce o publicitate buna, dar exista intotdeauna un risc ca Google sa devalorizeze legaturile pe care le considera irelevante.

Aveti inca intrebari legate de construirea de link-uri? Nu ezitati sa ne intrebati.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Dan Barna, preşedintele USR, a „contractat” COVID-19

Incisiv

Publicat

pe

De

Dan Barna a anunţat că are COVID-19. Preşedintele USR s-a autoizolat, iar starea sa generală e bună.

„Am aflat în această după-amiază că am contractat COVID-19. Rezultatul a venit în urma unui test pe care l-am făcut preventiv înaintea unui eveniment la care urma să particip zilele următoare. Starea mea generală e bună şi voi petrece următoarele zile în autoizolare. Voi continua să fiu prezent oriunde va fi nevoie de mine în măsura în care pot face acest lucru online. Aveţi grijă de voi şi ai voştri şi respectaţi cu stricteţe regulile de protecţie. Trecem şi peste asta”, a scris Dan Barna pe Facebook.

Citeste in continuare

Actualitate

Două TIR-uri s-au lovit frontal pe DN 7, în județul Vâlcea. Unul dintre șoferi a murit

Incisiv

Publicat

pe

De

Două autocamioane s-au lovit frontal pe Drumul Național 7, în județul Vâlcea. În evenimentul rutier, care  a avut loc în localitate Câineni, a fost implicat și un autoturism.

În urma evenimentului a rezultat decesul conducătorului unui autocamion, iar celalalt a fost grav rănit. Traficul rutier a fost blocat total în zonă.

Polițiștii Serviciului Rutier au efectuat cercetări la fața locului, pentru stabilirea cu exactitate a imprejurarilor producerii accidentului.

Carambol cu trei mașini, pe Centura Brașovului. O persoană a fost rănită, iar traficul auto a fost blocat (VIDEO)

Traficul rutier a fost oprit, joi seara, pe Centura Brașovului, după un accident în care au fost implicate trei mașini. În urma evenimentului rutier, o persoană a fost rănită.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române informează că circulația a fost oprită pe E 574 (Centura Municipiului Brașov), km. 10, după ce a avut loc un impact între trei autoturisme.

Evenimentul s-a soldat cu rănirea unei persoane, aceasta fiind transportată la spital pentru investigații medicale suplimentare.

Accident groaznic în Harghita! Două camioane s-au lovit frontal iar unul dintre șoferi a murit!

Un grav accident de circulație a avut loc, joi dimineață, pe DN 13 B, în zona localităţii Borzont din judeţul Harghita, unde două camioane s-au lovit frontal! Unul dintre șoferi a decedat pe loc!

Din primele date se pare că este vorba de coliziunea frontală dintre două autoutilitare de transport marfă. În urma impactului, un conducător auto a murit, iar celălalt a fost rănit, se pare uşor, dar sunt date preliminare şi a fost transportat la Spitalul municipal Gheorgheni. Circulaţia a fost blocată pe ambele sensuri, se face cercetarea împrejurărilor în care a avut loc evenimentul şi, în acelaşi timp, se fluidizează şi traficul până se deblochează drumul”, au declarat pentru Agerpres reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (IPJ) Harghita.

Citeste in continuare

Actualitate

Remember 27 noiembrie 1990 – Presa acum 30 de ani

Incisiv

Publicat

pe

De

EVRIKA

„Sînt întru-totul de acord cu tovarăşul Bîrlădeanu!” — a spus ieri, într-un acces de nostalgie după frumoasele şedinţe de la C.C., tovarăşul senator Karoly Kiraly!

O.K.

Incendiatorii de grajduri, şuri, silozuri, din bazele zootehnice sînt, după expresia domnului Cornelius Roşiianu (auzită duminică seara) „elementele de rea credinţă”! Fereşte-ne, Doamne, de buna credinţă a unora… Ce alternativă de guvernare propuneţi? AZI — Partidul Naţional Ţârănesc-creştin şi democrat

Ziarul Libertatea din 27 noiembrie 1990 pag. 1-a ► Click pe imagine pentru mărire 

Unde-i unul nu-i putere! Unde-s doi puterea crește și guvernul nu sporește!

Caricatură de ANDO

Cornelia Coposu: „Am hotărit să mutăm opoziţia în afara parlamentului”

– Să fie aceasta singura explicaţie a eşecului înregistrat în alegerile de la 20 mai?

— Alegerile au fost viciate din pornire. In campania electorală pe care am făcut-o in judeţul Sălaj n-am putut să ţin decît trei întruniri intr-o lună. (…). Eu, personal, am fost în pericol de a fi linşat cel puţin de două ori Oameni înarmaţi cu obiecte contondente considerau că-şi fac o datorie patriotică combătind opoziţia. Am avut de făcut faţă unei campanii de calomnii. S-a spus despre mine că aş fi venit din străinătate, unde am huzurit. Iar eu din 1938 nu m-am mişcat din ţară. S-a lansat că am venit cu milioane ca să cumpăr ţara, că vreau să iau înapoi latifundiile, că aş fi colaborat cu securitatea lui Ceauşescu… A fost o campanie lipsită de loialitate. Chiar din partea conducătorilor Frontului, o lipsă totală de loialitate, neţinînd seama de atitudinea mea cavalerească, care, în tot decursul campaniei electorale, in decursul călătoriilor făcute în străinătate, în declaraţiile de presă, n-am făcut niciodată atac la persoană. Gogoriţa cu care eram contracaraţi, a fost că vrem să dăm lovitură de stat. O prostie fără pereche, pe care n-au crezut-o nici cei  care au lansat-o, dar care servea ca pretext binevenit pentru a mistifica acţiuni de teroare si de violenţă organizate impotriva noastră. (…). Peste tot pe unde am umblat am încercat să spun că ţara are nevoie de ajutor şi că in penuria financiară şi in dezastrul economic prin care trecem noi nu vom putea să încercăm restructurarea economică a României fără investiţii străine. Că avem nevoie de ele ca de aer şi că, datorită resurselor naturale, hărniciei poporului, echipei strălucite de tehnicieni şi de oameni de ştiinţă, avem posibilitatea să refacem terenul pierdut. (…). S-a reuşit crearea unei atmosfere de suspiciune şi de teamă in jurul nostru; Sigur că nu este singurul motiv oare ar putea justifica rezultatele electorale. Au mai intervenit şi nişte furturi, trucaje electorate în care puterea politică s-a dovedit la înălţime. Cred că avem şi pionierat în anumite domenii: fiindcă rezultatele erau stabilite dinainte şi comisia electorală trebuia să ajungă la ele — s-a schimbat numărul mandatelor: în Sălaj legea prevedea 5 mandate. Cel de-al cincilea, care ar fi trebuit să fie atribuit mie, a fost tăiat fără nici uit fel de justificare! Noi am făcut 5 200 de contestaţii care n-au fost luate in seamă. (…). Din februarie înscrierile au încetat. Nici noi n-am insistat. Am reluat campania de înscrieri in august. În mod surprinzător, am avut o afluenţă deosebită de adeziuni. În Bucureşti, în 17—18 iunie am înscris circa 1 000 de noi aderenţi. In general, acum sintem pe terminate cu conferinţele judeţene. In momentul cînd toate vor fi terminate, vom convoca Congresul partidului, la care avem intenţia să invităm şi partidele frăţeşti care şi-au exprimat dorinţa de a ne vizita. Noi facem parte din Internaţionala Creştin-Democrată. Adeziunea noastră s-a făcut în clandestinitate, în 1987, cu prilejul unei vizite în ţară a unei oficialităţi creştin-democrate. Adeziunea din 2 februarie 1987 a fost făcută cunoscută doar la Congresul din februarie 1990. 

— Care consideraţi că este gradul de responsabilitate a guvernului fată de situaţia prezentă, în ideea că impasul prin care trecem era previzibil şi practic inevitabil?

— Oricare guvern ar fi fost confruntat cu aceleaşi dificultăţi. Deosebirea este că guvernul ăsta le-a sporit printr-o manieră inadmisibilă de guvernare, prin măsurile demagogice pe care le-a luat pentru a ciştiga electoratul, printr-un decalaj premeditat între diversele grupuri de muncitori, prin maniera condamnabilă cu care a administrat bunurile publice şi mai cu seamă cu atitudinea refractară faţă de revendicările opiniei publice. Prima greşeală este că a refuzat să spună adevărul. Opinia publică avea toată îndreptăţirea să cunoască dedesubturile insurecţiei de la 22 decembrie şi a urmărilor ei. Cine a tras în populaţie? Cine s-a făcut vinovat de atîtea crime? Cine a înscenat acea epocă de teroare justificată prin prezenţa teroriştilor străini, care n-au existat, care au fost inventaţi? Pentru ca la adăpostul fricii care cuprinsese opinia publică să se facă aranjamente guvernamentale. Era inevitabil ca, după 46 de ani de intuneric, după acest interval în care poporul român a fost rupt de realităţi, limitat fiind la aplauzele pe care le solicita dictatura comunistă, să intervină acest moment de explozie a indignării publice cane ar fi măturat orice regim şi căruia nu i-ar fi putut face iată nici o armată din lume. Au urmat înscenările. În dorinţa de a păstra puterea politică, şi avind obsesia că aceasta este periclitată, autorităţile au făcut o serie întreagă de greşeli, unele de neiertat, care ne-au adus in situaţia de acum. Sigur că nu se poate arunca vina penuriei economice numai în spatele guvernării. Repet, oricare guvernare s-ar fi confruntat cu aceleaşi greutăţi. Diferenta este că dacă România avea un guvern stabil şi credibil, avea şansa să primească investiţii străine. Toată lumea eslo de acord că acum nu mai e problema să ne vindem ţara, ci să atragem investiţii. După opiniile unor export; americani, România ar avea nevoie pentru a „decoja” în restructurare, de investiţii de 20 miliarde dolari. Noi n-avem nevoie de valută. Avem nevoie de tehnologie, de mijloace de producţie moderne, sint convins că dacă ne-am putea împrospăta zestrea industrială, ne-am putea redresa rapid…

— Impasul în care ne aflăm este evident. Credeţi că in aceste condiţii alte formaţiuni politice, recte P.N.Ţ.-c.d., şi-ar putea asuma preluarea responsabilităţilor guvernamentale? Ce alternativă ar propune?

— Este foarte greu de dat un răspuns. Noi avem o structură organizată, cu departamente în toate domeniile, un fel de „guvern fantomă”. Am studiat toate problemele presante cu care e confruntată ţara. Avem anteproiectul nostru de constituţie, legea fondului funciar, a ocrotirii sociale, o lege administrativă logică. Le avem pregătite, însă, datorită manevrelor făcute de F.S.N., care singur a distribuit mandatele parlamentare (nouă ne-a distribuit 11), opoziţia este ineficientă. Nu poate să-şi asume nici măcar obiectivul de a modifica o virgulă din proiectele guvernului. Fiind opoziţia parlamentară ineficientă, noi am hotărît să mutăm opoziţia în afara parlamentului. Aşa se explică tendinţele noastre de a obţine o convenţie a opoziţiei unite oare să încerce să frineze alunecarea României spre un nou totalitarism.

— Vă referiţi la Alianţa Civică?

— Nu la Alianţa Civică. Mă refer la acele forumuri, în număr de 40, din toate judeţele. Urmează să te constituie unul şi la Bucureşti. E vorba de o alianţă a partidelor de opoziţie care să se interpună tendinţelor neocomu-niste ale puterii politice, un baraj indispensabil pentru normalizarea situaţiei şi instaurarea unui climat democratic. Deci, opoziţia parlamentară este inexistentă. De altfel noi considerăm parlamentul ca ilicit şi nereprezentativ. Situaţia e confuză, opinia publică incepe să se dezmeticească. Se fac manifestaţii de stradă care nici măcar nu sînt organizate de vreo formaţiune politică. Lumea iese în stradă din dorinţa de a-şi exprima indignarea împotriva regimului, a guvernului, a tendinţelor lui. Din păcate, cred că aceste manifestaţii vor spori, nu ştiu cum le va face faţă puterea politică, sper că nu se va repeta „experienţa Ceauşescu”, incit indignarea publică să pretindă îndepărtarea acestui grup de veleitari care au preluat puterea. Eu totuşi mai sper în cuminţenia poporului român şi in raţiunea celor de la guvern, care va face să se evite confruntări violente.

— Aveţi o propunere de „scenariu”?

— Lucrurile cred că s-ar putea normaliza de următoarea manieră: toţi cei care s-au făcut vinovaţi de grave abateri de la principiile democratice şi de la o guvernare cinstită trebuie să-şi recunoască vina. În mentalitatea românească s-a creat impresia că a-ţi recunoaşte vina ar fi o catastrofă. Şi nu e adevărat. Opinia publică are dreptul să cunoască adevărul. Iar adevărul începe cu revoluţia din decembrie. Trebuie arătată situaţia exactă a vechii securităţi! Ce s-a ales cu Fondul „Libertatea”? Ce s-a ales cu averea imensă a P.C.R.-ului? Guvernarea ar fi trebuit să înceapă cu restituirea pământului la ţărani.

— Ce semnificaţie acordaţi reapariţiei partidului comunist sub noua titulatură?

— Noi, din punct de vedere conceptual nu putem să ne opunem la apariţia unei ideologii politice. O adevărată democraţie trebuie să se obişnuiască cu tolerarea tuturor ideologiilor, şi cu apariţia tuturor doctrinelor, din confruntarea cărora opinia publică face opţiunile pe care le socoteşte potrivite pentru interesele ei. Principial nu avem nimic împotriva apariţiei unui partid comunist care are ocazia ca în faţa maselor să recolteze huiduieli; condamnarea şi blamarea din partea poporului român, pentru toate crimele, abuzurile şi dezastrul pe care le-au produs ţării. Din punctul de vedere al impresiei socot că este o obrăznicie fără egal, ca anumiţi oameni oare s-au făcut vinovaţi de strangularea poporului român în cei 43 de ani de dictatură comunistă să mai iasă ia lumină. Cred că este o dovadă de lipsă de cuminţenie politică să apari în faţa lumii pe care ai violentat-o cu cinism atîta vreme şi să-i soliciţi aportul electoral! Dar asta e o chestie de bun simţ. Iar acesta lipseşte unei categorii de oameni care ar fi trebuit să stea cu capul în nisip pînă cînd isprăvile lor ar fi putut fi uitate.

— Este întimplător momentul acestei reapariţii?

— Nu, e foarte probabil ca aici să fie o manevră care fie că încearcă o diversiune, fie specularea unui moment de confuzie pentru reintroducerea în circuit a unei astfel de formaţiuni. S-ar putea să fie vorba şi de intenţia de recuperare a unei părţi din averea P.C.R.-ului. Oricum, nu prezintă nici o semnificaţie politică, alta decît cea care este acoperită de camuflaj.

Octavian ANDRONIC

 

GURA LUMII

(INFORMAŢII PENTRU CARE NU BĂGĂM MINA IN FOC)

ISTORIA NEROMANŢATA A UNOR AJUTOARE 

(Urmare din numărul trecut)

Conform înţelegerilor iniţiale, prefectura judeţului Bihor a delegat pe Adrian Iliuţă, salariat la Centrul de primire a minorilor Oradea, pentru supravegherea şi distribuirea ajutoarelor. Lucrul se pare că l-a deranjat pe destinatar, care n-a stat deloc pe gînduri pentru a-l expedia acasă pe nepoftitul delegat, asumîndu-şi riscurile ce decurgeau din preluarea individuală a containerului. Dînd însă dovadă de iniţiativă şi spirit comercial, domnul destinatar a dirijat, o parte importantă a conţinutului containerului spre Cooperativa de Consum Poiana Mare, judeţul Dolj (destul de departe de Bihor, dacă e să ne uităm pe hartă) pentru a fi vîndute. Grija pentru legalitate s-a concretizat intr-un proces-verbal încheiat de Mircea Cararat cu Buzaţii Gheorghe, contabil şef, ce stipula că s-au predat: 494 perechi de blugi, 331 cămăşi blugi, 52 rochii de casă, 116 fuste de vară, 133 cămăşi în carouri, 20 cămăşi poliester şi 198 cămăşi cu dungi verticale (!). Valoare totală — jumătate de milion. Pînă la 8 noiembrie se vînduse ceva mai mult de jumătate, pentru care . cooperativa a încasat un rabat comercial de 7 la sută. Transportul a fost evaluat la 8 000 lei, bani plătiţi din buzunarul propriu — într-un superb gest de omenie — de însuşi domnul Cararat. Ca garanţie, suma obţinută din vînzări a fost depusă în contul său personaj. A rămas ca articolele nevîndute pînă la 8 noiembrie să fie virate de către cooperativă, contracost, spre căminul de bătrîni din Ciutelec — Bihor…

Dar să vedem ce s-a întîmplat mai departe cu restul de ajutoare. Ceea ce a ajuns în Bihor au fost 284 cutii cu îmbrăcăminte şi încălţăminte uzată, 17 cutii cu medicamente, 400 de cutii cu conserve de fasole şi 199 de… ursuleţi (unde o fi dispărut cei de-al 200-lea?) care au fost distribuite pe Ia casele de copii şi orfelinate. Modul de distribuire a fost stabilit de către domnul Cararat, personal, în strînsă consfătuire cu domnii localnici Iosif Popa şi Gheorghe Rusea. În semn de mulţumire şi profund omagiu, reprezentanţii Bihorului i-au făcut cadou, la plecare, cîteva cutii cu ajutoare, pe care domnul Cararat a avut delicateţea să nu le refuze.

A urmat consultarea de către „Asociaţia pentru Democraţie în România” a actelor justificative prezentate de către antreprenorul general al ajutorului. A rezultat, în mod surprinzător, un minus de 16 cutii mari, cu pantaloni şi cămăşi jeans. Lipsă profund misterioasă, pe care nimeni nu şi-o putea explica. Nu se putea explica cu mijloacele logicii aritmetice nici nerespectarea instrucţiunilor privind comercializarea unor bunuri prin Consignaţia din Oradea şi trimiterea banilor rezultaţi către Căminul de bătrîni din Ciutelec. Asociaţia a comunicat telefonic domnului Cararat să preia lucrurile lăsate în custodie la cooperativa din Poiana Mare şi să le trimită în judeţul Bihor, lucru care din motive ce ne scapă nu s-a produs. Ca urmare, Asociaţia a solicitat in scris conducerii „României Libere”, al cărei salariat este domnul Cararat, să lămurească situatia, acesta fiind prezentat şi recomandat doamnei Flavia Coarna de către un membru al conducerii.    

Întrucit avem sentimentul că domnul M. C., reprezentant al singurului ziar independent din ţară este victima unişi conspiraţii internaţionale româno-canadiene, ce încearcă să-i răstălmăcească bunele intenţii şi veritabila risipă de energie, solicităm imperios Parlamentului constituirea unei comisii speciale de anchetă care să vadă in ce măsură copiii şi bătrînii din Bihor nu au fost angrenaţi intr-o enormă operaţiune de manipulare, menită să arunce cu noroi în eforturile depuse cu atita rîvnă de acesta!

AMBIDEXTRU

 

Ziarul Libertatea din 27 noiembrie 1990 pag. a 2-a ► Click pe imagine pentru mărire 

Ziarul Libertatea din 27 noiembrie 1990 pag. a 4-a ► Click pe imagine pentru mărire 

Ziarul Libertatea din 27 noiembrie 1990 pag. a 4-a ► Click pe imagine pentru mărire 

 

Citeste in continuare

TOP KINETO MEDICAL Ploiesti

Partener special – probleme juridice

Știri calde

Exclusiv21 de ore ago

PROMO/In curand, inregistrari audio/stenograme senzationale cu un sef de institutie de forta

In curand, Incisiv de Prahova demasca fata hadra a mafiei locale. Inregistrari audio/stenograme care va arunca in “aer” o institutie...

Exclusiv21 de ore ago

Un ministru dintr-un stat membru al Uniunii Europene admite ca si-au batut joc de propria populatie si ca pandemia a fost speculata, cu pretul vietilor cetatenilor

O premiera! Pentru prima data, un ministru  dintr-un stat membru al Uniunii Europene admite ca si-au batut joc de propria...

D.N.A.2 zile ago

Sotia procurorului Negulescu Mircea confirma: in „Justitia din Prahova” dosarele sunt repartizate „dupa sufletul omului” si „cine poate, oase roade”

La data de 20.06.2020 Incisiv de Prahova publica articolul „Mafia contraataca/Solicitare oficiala catre Comisarul şef de poliţie Marian IORGA –...

Aveti un Pont3 zile ago

Institutii publice din Ploiesti afectate de Covid – 19/Noi focare de infectie printre angajatii din sectorul public/Administratia liberala in „silenzio stampa” si inexistenta

Odată ce PSD însuși a renunțat să mai tărăgăneze lucrurile, a devenit cât se poate de clar că partidele pornesc...

Exclusiv3 zile ago

Aduceti izoleta si pentru Marcel Vela/Il stiti, e baiatul ala care se lauda cu amenzi neconstitutionale de 600 de milioane de Euro de a facut Romania de batjocura in fata lumii

E baiatul ala care participa (nu a infirmat niciodata, desi l-am intrebat expres) la petrecerea dezmatatilor din guvernul Romaniei, fara...

Exclusiv4 zile ago

Ce ati facut timp de 8 luni si pret de 14 miliarde de Euro?

Secretarul de stat in Ministerul Sanatatii, Horatiu Moldovan, in martie 2020: ,,În afară de achiziţiile de ventilatoare, în România există...

Exclusiv6 zile ago

Paiata Manole a dat unda verde unei marionete de la BNR sa imprastie frica in populatia si economia Romaniei, amenintand, in plina criza economica si in recesiune deplina cu represiune financiara la adresa economiei din Romania

Nu pot decat sa constat ca turnatorul securitatii Petrov nu poate decat sa rabufneasca la adresa Presedintelui SUA, Donald Trump,...

Exclusiv1 săptămână ago

România este într-adevăr lider european, inevitabil!/Se împrumută la cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană

La nici două zile de când Adrian Zuckerman, ambasador de origine română al SUA în România ne asigura că ,,România...

Aveti un Pont1 săptămână ago

Legăturilor subterane între fosta „elită” DNA ST. Ploiești și judecătoarea Zamfirescu Anca Corina/Zidul de protecție creat in jurul „elitelor” de la DNA ST. Ploiești ce actioneaza ca un grup de crimă organizată

In prezentul articol ne vom referi strict la judecătoarea Zamfirescu Anca Corina si la zidul de protecție creat in jurul...

Aveti un Pont1 săptămână ago

Reamintim ca – ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc/Ne respectam pentru ca va respectam!

Pierre Auguste Renoir, înainte de a muri, a spus: „Cred că am început să înţeleg anumite lucruri” Ziarul Incisiv de...

Aveti un Pont1 săptămână ago

Exact ca foștii informatori ai Securității comuniste cocoțați încă în poziții cheie în statul român, a ales să rămână cocoțat

,,Îmi este RUȘINE pentru că m-am alăturat celor vinovați și responsabili de faptul că în anul 2020 pacienți încuiați la...

Aveti un Pont1 săptămână ago

Evadare ca-n filme la Penitenciarul Giurgiu.

La data de 30.10.2020, Incisiv de Prahova publica articolul „Protejatul Ministrului Justitiei de la conducerea Penitenciarului Giurgiu se da în...

Exclusiv2 săptămâni ago

Atenție, urmează poze care vă pot afecta emoțional- in articol!/”Ati pierdut ocazia sa taceti!/ Bagati-va dracu cuvintele’ n dos ! Macar astazi!”

Ati pierdut ocazia sa taceti ! Cu totii! Politicieni actuali, fosti, simpatizanti si aspiranti la „scaune la stat”! Pentru ca...

Exclusiv2 săptămâni ago

Să îți fie RUȘINE Nelu Tătaru – ministrul sănătății din România!

Să îți fie rușine pentru că în loc să îți ceri iertare familiilor victimelor celor pe care i-ați omorât în...

Administratie2 săptămâni ago

Reamintim ca – ziarul Incisiv de Prahova a lansat o aplicatie de mobil care ofera utilizatorilor posibilitatea sa gaseasca toate stirile importante intr-un singur loc/Ne respectam pentru ca va respectam!

Pierre Auguste Renoir, înainte de a muri, a spus: „Cred că am început să înţeleg anumite lucruri” Ziarul Incisiv de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv

error: Articolele nu se pot copia!