Actualitate
Ultimul armistitiu a picat/ Dragnea are liber sa puna bocancul pe grumazul a ceea ce a mai ramas din statul paralel

Siguranta de sine afisata in utima vreme de Liviu Dragnea nu neaparat in iesirile publice, ci mai ales in medii unde nu ar avea niciun interes sa epateze astfel arata ca liderul PSD a depasit nivelul autoimpus de victimizare. Ci se comporta deja ca si marele castigator, desi „razboiul de gherila” pe care il poarta zilnic pe nenumarate fronturi deschise de adversarii sai sau chiar de sine insusi pare inca unul greu de manageriat. Dar, totusi, ceva s-a intamplat, de Liviu Dragnea nu doar ca este mai sigur pe sine decat oricand, dar deja pare decis sa „arda etapele” si sa declanseze asaltul final cu care sa infranga definitiv statul paralel. Si asta pana in vara !
Iar sursele noastre sustin nu doar ca presedintele Partidului Social Democrat a primit „OK”-ul de a trece pe repede inainte ce a mai rammas din legile justitiei, dar si sa „impacheteze” in acelasi iures parlamentar un nou pachet legislativ care sa cuprinda noul statut al ofiterului de informatii si sa modifice legile care privesc siguranta nationala si implict serviciile secrete, dupa cum dezvaluiam chiar zilele trecute. Si asta dupa ce o ultima incercare de negociere pentru delimitarea sferelor de influenta in sistem a esuat, aceasta insemnand ca a picat si ragazul de trei luni pe care il cerusera unii dintre conducatorii institutiilor de forta. Asa ca Dragnea are liber sa puna bocancul pe grumazul a ceea ce a mai ramas din statul paralel si probabil ca, din acest moment, vorba ceea, nici dracul nu-l mai opreste !
Ultimul armistitiu a picat
Desi multi nu inteleg incapatanarea cu care unii dintre liderii statului paralel se agata de functii cand este tot mai clar ca nu mai au cum sa aiba castig de cauza, disperarea acestora de a trage barem de timp este totusi una logica, tinand cont fie si doar de faptul ca astfel obtin timpul necesar pentru a sterge multe din urmele care altfel i-ar putea infunda definitiv dupa ce vor fi ejectati din sistem. Si tocmai in aceasta cheie se poate decoda cel mai bine si ragazul de trei luni cerut nu cu multa vreme in urma de cei care, sub paravanul ca se gandesc astfel serios la o retragere de onoare, aveau de gand sa fructifice la maximum amanarea obtinuta. Si cu toate ca este greu de stiut ce s-a petrecut cu exactitate, mai ales ca girantii negocierii erau oricum parteneri externi, cert este ca negocierile au esuat si astfel Liviu Dragnea este acum „dezlegat” sa aplice ultimele lovituri prevazute in planul strategilor care prevad, de acum inainte, cel putin „sapte ani de liniste” pentru Romania…
Dupa partid, sistemul
Reteta aplicata in propriul partid cu atata succes de catre Liviu Dragnea ar putea fi acum folosita si pentru punerea sistemului cu botul pe labe. Mai ales ca, la ultimul congres extraordinar, convocat total pe neasteptate, au fost transate toate „dilemele existentiale” pe baza carora, ulterior, ar fi putut sa apara noi „focare de infectie” la nivelul partidului. Astfel ca s-a mers strict pe linia dura, fara a se mai face vreun compromis cu cei care s-ar fi putut folosi apoi de aceasta „slabiciune”. Drept urmare, este de asteptat ca si in timpul asaltului final declansat impotriva institutiilor de forta care refuza inca sa intre pe deplin in „matca constitutionala” sa nu se mai faca niciun fel de concesie si ca responsabilii cu aplicarea planului secret din care pana acum am devoalat doar o mica parte sa nu lase „supravietuitori” in urma lor. Astfel ca pe langa soarta deja decisa a unor lideri de servicii secrete precum cei ai SPP, SRI sau SIE, s-a decis si ca viitorii prim-adjuncti si adjuncti sa fie instalati la butoanele structurilor informative strict pe filiera parlamentara. Iar in timp ce Klaus Iohannis va fi tot mai izolat, reforma sistemului de siguranta nationala va fi transpusa in practica inclusiv prin miscari total spectaculoase, precum cea dezvaluita de „National” zilele trecute, Serviciul deTransmisiuni Speciale urmand a fi demilitarizat in totalitate, prin trecerea sa in ograda Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, unde va urma sa functioneze ca departament de sine statator.
Guvernul nu mai e tabu
Legile Justitiei vor fi duse pana la capat in aceasta sesiune parlamentara, astfel ca intrarea in vigoare a raspunderii magistratilor va produce o „curatenie” in magistratura cum altfel ar fi fost imposibil de facut. Pe langa aceasta accelerare insa, marea surpriza pregatita de Dragnea este propulsarea in Parlament a pachetului legislativ pe siguranta nationala. Prin care urmeaza a se transa, daca nu cumva vor aparea surprize de ultima ora, pentru o lunga perioada de acum inainte si infaibilitatea serviciilor secrete din ultimul deceniu. Moment din care Liviu Dragnea poate spune ca si-a tinut partea lui de intelegere, cel putin in fata misteriosilor aliati internationali care il sustin cu fervoare, daca promisiunile din programul de guvernare sunt inca departe de a fi in grafic. Ceea ce va insemna implicit faptul ca preluarea conducerii Guvernului de catre Liviu Dragnea nu va mai fi un subiect tabu pentru presedintele pesedist, ca acum… Mai ales ca se inmultesc semnele ca deja la un anumit nivel se stie ca lui Dragnea tocmai ce i s-a dat mana libera sa „orbanizeze” Romania… Astfel ca in timp ce Klaus Iohannis nu mai maraie nici macar atunci cand i se iau „de sub bot” noi „ciolane” precum STS-ul, exista informatii de ultima ora care arata ca nici George Maior nu ar mai fi atat de inversunat, preferand deja sa faca niste jocuri mult mai pragmatice si in urma carora personal ar avea numai de castigat. Mai ales ca „iepurasul” i-a adus lui Dragnea unul dintre cele mai dorite cadouri si anume victoria zdrobitoare a lui Viktor Orban la alegerile parlamentare din Ungaria. Ceea ce inseamna nu doar ca modelul „atipic” pentru Bruxelles intruchipat de acesta poate fi o carte castigatoare si la urmatoarele alegeri din alte tari central si est europene, dar mai ales faptul ca marile cancelarii occidentale nu isi mai permit sa-si „bage coada” in politica interna a altor state aliate ale SUA, asa cum se intampla pana la instalarea Administratiei Trump. Si cum emisarii FBI in aceasta parte a lumii sunt la randul lor tot mai monitorizati de proprii confrati de la celelalte agentii guvernamentale americane pentru a nu mai face propriile jocuri politice, Liviu Dragnea este astfel pe cale de a scapa si de ultimii adversari cu adevarat de temut. Iar consilierii de taina care l-au indrumat pe Liviu Dragnea in toata aceasta perioada s-ar putea sa scoata, in sfarsit, capul la lumina, provocand mari surprize unora dintre aliatii de ieri, pierzatorii de maine…(Catalin Tache).
Actualitate
Realimentarea flotei aeriene americane: KC-46 Pegasus, singura opțiune viabilă până la apariția NGAS

Forțele Aeriene ale SUA se confruntă cu o nevoie stringentă de a-și moderniza flota de avioane cisternă, iar KC-46 Pegasus de la Boeing pare a fi singura soluție disponibilă pe termen scurt, până la introducerea aeronavei de generație următoare, NGAS, la mijlocul anilor 2030. Cu toate acestea, problemele legate de lanțul de aprovizionare și drepturile de acces la date ar putea reprezenta obstacole pe termen lung, conform unui document recent al serviciului.
Decizia controversată de a achiziționa mai multe KC-46
Conform unei notificări de justificare și aprobare (J&A) publicată de Forțele Aeriene pe 2 octombrie, decizia de a comanda până la 75 de aeronave KC-46 suplimentare a fost motivată de nevoia de a înlocui flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker și de a acoperi intervalul de timp până la disponibilitatea NGAS. Această decizie a necesitat o justificare, deoarece serviciul contractează cu Boeing pentru mai multe avioane cisternă fără o competiție deschisă.
Schimbări de strategie și priorități
Documentul detaliază planurile inițiale ale Forțelor Aeriene de a recapitaliza flota de avioane cisternă prin intermediul programului KC-135 Tanker Recapitalization Program, pentru care au fost primite răspunsuri din partea mai multor companii, inclusiv un parteneriat între Lockheed Martin și Airbus, care concura cu Boeing. Forțele Aeriene au constatat că doar Airbus și Boeing (după retragerea Lockheed din parteneriat) ar putea „îndeplini parțial cerințele preliminare” ale programului, inclusiv cerința ca o soluție să fie gata de implementare până în anul fiscal 2031.
Cu toate acestea, la începutul anului 2025, Forțele Aeriene și-au schimbat direcția, deoarece „amenințările globale în evoluție și prioritățile concurente ale DoD” au transformat NGAS într-o „prioritate”. În acest proces, documentul menționează că Forțele Aeriene au constatat că atât Boeing, cât și Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă” pentru a îndeplini cerințele programului inițial de recapitalizare. Prin urmare, Forțele Aeriene au considerat că opțiunea de recapitalizare este prea costisitoare, deoarece era necesară și finanțarea dezvoltării platformei NGAS.
Astfel, serviciul a renunțat la cerințele pentru un nou efort de avioane cisternă și a optat, în schimb, pentru utilizarea celor deja existente pentru KC-46 până când NGAS va fi disponibil, conform documentului. Această decizie a deschis practic calea pentru Boeing, deoarece A330 MRTT propus de Airbus ar avea nevoie de „dezvoltare semnificativă pentru a îndeplini cerințele obligatorii”.
Timpul, factorul decisiv
Un factor cheie în decizia de a utiliza cerințele KC-46, conform documentului, a fost timpul. Forțele Aeriene înlocuiesc în prezent flota îmbătrânită de KC-135 Stratotanker cu KC-46, dar livrările Pegasus în baza unui contract existent sunt programate să se încheie în 2030 – cu aproximativ șase ani înainte ca NGAS să fie gata cel mai devreme. Pentru a continua înlocuirea KC-135 cu avioane cisternă mai noi, Forțele Aeriene au nevoie de un avion cisternă care să poată acoperi acest interval de șase ani, ceea ce, conform serviciului, doar KC-46 poate face.
Problemele persistă
Cu toate acestea, achiziționarea mai multor KC-46 va veni cu probleme. Boeing „va trebui să rezolve” problemele legate de diminuarea surselor de producție și lipsa de materiale (DMSMS), împreună cu uzura pieselor, care, conform documentului, afectează atât programul KC-46 actual, cât și extinderea acestuia. În plus, documentul ridică problema negocierii pentru mai multe drepturi asupra datelor tehnice și a software-ului, în special atunci când drepturile actuale sunt „inferioare nivelului necesar” pentru extinderea producției KC-46.
Airbus rămâne în joc
Într-o declarație pentru Breaking Defense, Airbus a afirmat: „Ne menținem soluția noastră dovedită de avioane cisternă și evoluția sa, MRTT+. Airbus rămâne angajat alături de USAF, pe măsură ce aceștia continuă să evalueze soluția lor de realimentare aeriană de generație următoare.”
NGAS: Înapoi în viitor
Soarta NGAS a fost incertă până de curând, deoarece oficialii din administrația Biden au declarat că platforma ar putea fi prea costisitoare, în timp ce bugetul FY26 al Forțelor Aeriene a alocat resurse limitate pentru eforturile de cercetare și dezvoltare.
După cum reiese clar din document, Forțele Aeriene tratează acum NGAS ca pe o nevoie critică, deși se menționează că „calea finală către NGAS nu a fost încă definită, având în vedere prioritățile concurente ale apărării”. Programul a finalizat o analiză a alternativelor, se arată în document, deși sunt în curs de desfășurare activități suplimentare de colectare a informațiilor pentru a rafina cerințele.
Conform generalului John Lamontagne, șeful Comandamentului de Mobilitate Aeriană al Forțelor Aeriene, serviciul a examinat o gamă largă de platforme potențiale – de la avioane de afaceri la aeronave cu corp fuzelat și avioane cisternă stealth, cu „semnătură gestionată” – pentru misiunea NGAS. Se așteaptă ca platforma să opereze în medii periculoase, cum ar fi Indo-Pacificul, unde pistele de aterizare sunt puține, iar sistemele de apărare aeriană sunt formidabile.
Industria se pregătește pentru NGAS
Industria se pregătește să ofere Forțelor Aeriene candidați pentru realimentarea de generație următoare. Conform lui Roderick McLean, vicepreședinte și director general al misiunilor de mobilitate aeriană și maritime la Lockheed, compania se așteaptă ca un avion nou, capabil să supraviețuiască, să fie necesar pentru misiune.
Actualitate
Armata SUA recunoaște și remediază problemele de securitate cibernetică la Platforma NGC2

Armata SUA a anunțat că a atenuat o serie de riscuri de securitate cibernetică descoperite într-o versiune incipientă a platformei sale Next Generation Command and Control (NGC2), potrivit unui memo intern obținut de Breaking Defense.
Alarma trasă de ofițerul sef pentru tehnologie
Documentul, datat 5 septembrie și semnat de Gabriele Chiulli, ofițerul șef pentru tehnologie din cadrul Biroului Șefului pentru Informații al Armatei, avertiza că platforma NGC2 „în starea sa actuală, prezintă deficiențe critice în ceea ce privește controalele fundamentale de securitate, procesele și guvernanța.”
Chiulli a scris că armatei „îi lipsește vizibilitatea și controalele necesare pentru a asigura securitatea și integritatea platformei”. El a adăugat că „se pare că există o grabă de a introduce capabilități în sistem fără o supraveghere reală sau un proces adecvat, ceea ce crește riscul pe măsură ce acest sistem îl amplifică și mai mult.”
Reacție rapidă și măsuri corective
Cu toate acestea, oficialii armatei au declarat pentru Breaking Defense că, în cele trei săptămâni de la redactarea și distribuirea documentului, problemele au fost rezolvate. „Problemele au fost atenuate imediat”, a declarat Leonel Garciga, șeful pentru informații al armatei, într-un comunicat. El a adăugat că „procesele simplificate de securitate cibernetică au fost capabile să identifice rapid și să asiste biroul programului și furnizorul în trierea vulnerabilităților de securitate cibernetică și în implementarea măsurilor de atenuare.”
Integrarea securității cibernetice de la inceput
Generalul-locotenent Jeth Rey, șeful adjunct de stat major la G-6, departamentul armatei responsabil cu securitatea cibernetică și rețelele, a susținut că identificarea timpurie a acestor deficiențe face parte din procesul intenționat al serviciului și că au fost luate măsuri pentru a le corecta.
„Trebuie să includem securitatea cibernetică de la început în proces și cred că asta am făcut”, a spus Rey într-un interviu recent. „Aceasta este o nouă capacitate și am găsit un risc și l-am atenuat imediat. Cred că este o veste bună pentru noi în viitor. Dacă vom continua să privim lucrurile în acest mod și procesele noastre funcționează, sunt mulțumit.”
NGC2: Prioritatea numărul unu pentru modernizare
NGC2 este prioritatea numărul unu a serviciului în materie de modernizare și este conceput pentru a oferi comandanților și unităților o nouă abordare a gestionării informațiilor, a datelor și a comandamentului și controlului cu arhitecturi agile și bazate pe software.
În iulie, armata a acordat aproape 100 de milioane de dolari companiei Anduril și unei echipe de furnizori pentru a dezvolta un prototip al sistemului, care va fi extins la nivelul întregii divizii la Project Convergence Capstone 6 în această vară, cu Divizia 4 Infanterie. Un prototip a fost testat la evenimentul de anul trecut la nivel de batalion. Mai recent, Lockheed Martin și echipa sa au obținut, de asemenea, un contract pentru a dezvolta un strat de date integrat cu Divizia 25 Infanterie.
Ivy Sting: Testare incrementală și adăugare de capabilități
Pe măsură ce armata urmărește să extindă prototipul Anduril la nivelul întregii divizii, Divizia 4 Infanterie a început o serie de evenimente de tip sprint între acum și Project Convergence pentru a adăuga incremental capabilități. Aceste evenimente sunt numite seria Ivy Sting.
Deficiențe identificate în Memo-ul Chiulli
Memo-ul Chiulli, care a fost redactat cu 10 zile înainte de primul eveniment, enumera o serie de preocupări, al căror „efect cumulativ” era că NGC2 părea mai degrabă o „cutie neagră” în care serviciul nu putea controla ce utilizatori fac sau văd pe rețea.
„Lipsa de guvernanță înseamnă că nu există o persoană sau o entitate responsabilă pentru acceptarea acestui risc în numele armatei”, se arată în document. „Având în vedere postura actuală de securitate a platformei și a aplicațiilor terțe găzduite, probabilitatea ca un adversar să obțină acces persistent nedetectabil la platformă necesită ca sistemul să fie tratat ca fiind cu risc foarte ridicat.”
Problemele enumerate includ lipsa controlului accesului și a responsabilității, codul sursă neverificat și vulnerabil pentru aplicațiile terțe, lacune critice în guvernanță și igiena de bază a securității și lipsa guvernanței datelor.
Prima deficiență evidențiată a menționat că sistemul nu avea control al accesului bazat pe roluri, ceea ce înseamnă că, odată ce unui utilizator i se acordă acces, acesta ar avea acces nerestricționat la toate aplicațiile și la toate datele – o anatema pentru principiile mai largi de încredere zero ale Pentagonului. Memo-ul a descris acest lucru ca fiind o defecțiune critică de securitate care ar putea duce la un potențial acces și utilizare abuzivă a informațiilor clasificate.
În ceea ce privește aplicațiile terțe, memo-ul notează că Serviciul Federal de Cloud Palantir care găzduiește aplicațiile într-o metodologie de găzduire a containerelor nu a fost evaluat de armată sau de o politică a CIO a armatei care să susțină funcția de conductă deținută/operată de contractant. Niciuna dintre aplicații nu a fost supusă scanării de rutină a securității aplicațiilor web.
Memo-ul a susținut că sistemul funcționează cu vulnerabilități cunoscute, neatinuate, similar cu desfășurarea unui sistem de arme cu defecte cunoscute. Fără un proprietar clar al misiunii care să își asume responsabilitatea pentru securitatea operațională a sistemului, memo-ul a avertizat că securitatea va fi compromisă.
Măsuri concrete și rezultate pozitive
Oficialii armatei nu au precizat exact cum sau când a fost abordată fiecare presupusă deficiență, dar, la Ivy Sting pe 15 septembrie, NGC2 a funcționat bine, potrivit lui Garciga. El a menționat că procesele simplificate de securitate cibernetică au permis ca Ivy Sting 1 să „avanseze fără întârziere.”
Maiorul Sean Minton, un purtător de cuvânt al armatei, a declarat că „armata este într-o transformare unică în generație pentru a oferi soldaților noștri capabilitățile de care au nevoie rapid.”
„După cum s-a demonstrat în acest caz, postura noastră proactivă de securitate cibernetică este concepută pentru a identifica riscurile și a le atenua, minimizând în același timp efectele asupra forței”, a spus el.
Actualitate
Cursa pentru motoare mai mici: Companiile se luptă pentru contracte pe piața UAV-urilor attritabile, în ciuda incertitudinilor privind CCA
-
Exclusivacum 4 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 13 ore
Dezamăgire în Poliție: Tineri polițiști vor să renunțe din cauza presiunii, lipsei de sprijin și salarizării precare
-
Exclusivacum 3 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 3 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum 5 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 4 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!