Actualitate
EXPLOZIV/Spionaj la marile proiecte!
Doar cateva zile mai au decidentii romani pentru a repara o eroare care pur si simplu „paradeste” Romania prin inevitabila blocare a tuturor marilor proiecte de tara. Desigur, multi dintre deputati inca nu au habar, nici macar acum, de ce anume li se pregateste! Numai ca rapoarte contrainformative alarmante care, dupa informatiile noastre, au intrat chiar in ultimele zile in posesia liderilor politici ai tarii avertizeaza asupra realului pericol ascuns in unele dintre articolele „nevinovatei” Legi a arheologiei, care tocmai ce a trecut de Senatul Romaniei.
Este vorba despre prevedrile care introduc un hatis birocratic sub pretextul protejarii patrimoniului si monitorizarea permanenta de cater comisii speciale ale Ministerului Culturii. Astfel ca gasirea vreunui „ciob” in cadrul derularii lucrarilor de infrastructura ar duce practic la deblocarea pentru cateva luni bune a acestor proiecte. Dintre care unele sunt nu doar vitale pentru revitalizarea economiei romanesti, dar se bazeaza pe cooperari si finantari internationale, de la banci sau din fonduri europene, intarzierea lucrarilor ducand automat atat la pierderea banilor, cat si la plati suplimentare pentru intarzieri. Iar situatia este cu atat mai grava cu cat, dupa cum sustin sursele noastre, dincolo de faptul ca initiatorii de la USR au fost sau nu bine intentionati cu acest proiect legislativ, structurile contrainformative romanesti avertizeaza ca la mijloc ar putea fi o comanda externa a celor care fac orice pentru a-si proteja interesele financiare si geo-strategice in Romania.
Vlad Alexandrescu, initiatorul Legii Arheologiei
Adica este posibila inclusiv o operatiune de spionaj hibrid care, in urma adoptarii, chiar zilele urmatoare a Legii Argeologiei si in Camera Deputatilor, fara indreptarea celor catorva articole „sinucigase”, cele cateva proiecte majore de tara, in frunte cu autostrada peste Carpati, culoarele de transport energetic sau orice alta lucrare de infrastructura rutiera sau feroviara sa fie blocate exact cat trebuie pentru a pica finantarea externa…
Lovitura din Senat
Proiectul Legii Arheologiei a fost promovat de fostul ministru tehnocrat al Culturii, Vlad Alexandrescu, la intocmirea acestuia participand si Florian Matei Popescu, fostul sau consilier, Ovidiu Tentea, presedintele Comisiei Nationale Arheologice, Adrian Balteanu (fost consilier personal al lui Vlad Alexandrescu) si alti consilieri, fiind insusi, in cele din urma, de 24 de initiatori de la USR, patru de la PSD si unu de la PMP. Iar cum principala motivatie a modificarilor legislative o reprezinta „sporirea protectiei patrimoniului arheologic”, proiectul a trecut prin Senat „pe repede inainte”, senatorii fiind convinsi ca fac un lucru bun. Numai ca, intre timp, structurile contrainformnative si mai ales cele care vegheaza la asigurarea securitatii economice s-au trezit din nauceala initiala si au inceput sa-si puna tot mai serioase intrebari cu privire la cateva articole suspectate ca ar putea duce pur si simplu la blocarea tuturor marilor proiecte de infrastructura. Astfel ca, dincolo de buna credinta a unora dintre initiatori, care poate nici ei nu stiu ce au „inghisit”, au fost puse in miscare mecanismele de avertizare a factorilor decidenti de la nivelul Guvernului, Parlamentului si a altor structuri abilitate, mai ales ca proiectul asteapta sa fie supus la vot si in Camera Deputatilor.
PA autostrada peste Carpati !
Iar alarma a fost data in principal de schimbarea de la punctul 5 din Capitolul privind obligatiile titularului efectuarii lucrarilor, unde pana
acum se prevedea ca in cazul descoperirii pe perioada executarii proiectului de vestigii arheologice sa se asigure paza si sa se anunte autoritatile. Insa conform noii legi, in plus trebuie facut si un raport de cercetare preventiva avizat de Ministerul Culturii, ceea ce va ingreuna nepermis respectarea termenelor de constructie. Iar daca de departe cei mai ingrijorati sunt de la CNAIR, care deja isi iau din nou gandul de la constructia Autostrazii peste Carpati, daca noua lege intra in vigoare in forma adoptata de Senat vor fi afectate toate marile proiecte la nivel national. Mai ales ca aceste modificari de lege vin in completare la cele privind aplicarea Directivei 2014/42/EU privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice si private asupra mediului, care se doreste a fi aplicata retroactiv, chiar daca nu a fost transpusa inca in legislatia nationala !
Chiar din intamplare
Insa in noua lege sunt si alte articole care, daca i-au lasat rece pe senatorii care au votat „ca primarii”, au pus in schimb pe ganduri nu doar specialistii si reprezentantii marilor companii, dar si structurile contrainformative cu atributii in securitatea economica. Astfel, proiectul de modificare a OG nr. 43/2000 si Legii nr. 182/ 2000 prevede la punctul 4 ca diagnosticul arheologic intruziv devine obligatoriu din etapa de studiu de fezabiliate, ceea ce va pune proiectele aflate in desfasurare in mare dificultate, constructorii neavand acces la terenuri si nici posibilitatea de a despagubi proprietarii ca sa fie efectuate aceste sondaje! Apoi, prin punctul 5 raportul de diagnostic intruziv devine parte integranta a documentatiilor de avizare pentru toate lucrarile de investitii, desi este o masura distructiva de diagnosticare a terenului !
Apoi, prin punctul 12, desi Comisia Nationala Arheologica (CNA) are rol consultativ si este fara personalitate juridica, fara avizul acesteia nu se va mai elibera niciun act de catre minister ! Plus ca prin punctul 17 CNA se reorganizeaza, se constituie subcomisii ale acesteia, pe domenii de specialitate tehnica, cum ar fi urbanismul, dar formate numai din arheologi, iar prin punctul 19, CNA va aviza studiile de fundamentare pentru restrictionarea activitatilor preluate de documentatii tehnico – economice de proiectare si executie. Prin punctul 22 autorizatiile de construire nu vor mai fi eliberate decat in conformitate cu avizul Ministerului Culturii, daca sunt efectuate in situri arheologice. Iar pentru ca „isteria” sa fie completa si a obtine o autorizatie de construire sa devina mai complicat decat lucrarea propriu-zisa, Articolul III prevede ca vor fi eliberate norme privind evidenta siturilor arheologice, de parca evidenta actuala ar fi una fara norma! Iar prin Art IV va fi elaborata si o alta procedura de emitere a avizelor pentru lucrari in zone cu situri arheologice. Astfel ca ordinul pentru procedura simplificata care fusese obtinut cu atata chin va fi abrogat ! Si doar institutiile publice de profil muzeal, cercetare, universitare mai au dreptul sa solicite si sa primeasca autorizatii pentru cercetare arheologica, arheologia contractuala fiind exclusa ! Si cum proiectul contravine si Legii nr. 150/ 1997, de ratificare a Conventiei de la Malta, care prevede la art. 3 lit. A) „folosirea unor metode de investigatie nedistructive ori de cate ori este posibil”, sa speram ca deputatii barem se vor gandi de doua ori inainte de a „cadea pe fenta” si a bloca astfel toate marile proiecte de infrastructura ce se deruleaza sau urmeaza a fi pornite in Romania! (Catalin Tache).
Actualitate
Impactul obezității asupra sănătății
Obezitatea a devenit o criză de sănătate globală incontestabilă, afectând milioane de oameni din întreaga lume. În multe țări dezvoltate și în curs de dezvoltare, dietele nesănătoase și stilul de viață sedentar au alimentat o epidemie care se agravează în fiecare an. În special bărbații se confruntă cu o serie de probleme de sănătate fizice și emoționale ca urmare a obezității. Printre aceste probleme, dorința sexuală scăzută și disfuncția erectilă sunt adesea eclipsate de riscuri mai cunoscute, cum ar fi bolile de inimă și diabetul. Acest articol analizează modul în care obezitatea afectează nu numai sănătatea fizică, ci și vitalitatea sexuală, și explorează efectele sale profunde asupra sănătății bărbaților.
Cum afectează obezitatea sănătatea fizică
Bilanțul fizic al obezității este extins și bine documentat. Supraponderalitatea severă pune la încercare aproape fiecare sistem al organismului, crescând riscul de apariție a numeroase boli și afecțiuni. Printre cele mai cunoscute se numără bolile cardiovasculare, în care excesul de grăsime contribuie la creșterea colesterolului și la acumularea de plăci în artere, ducând la atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale. Diabetul, în special cel de tip 2, este un alt risc major, deoarece organismul devine rezistent la insulină. Hipertensiunea arterială, sau tensiunea arterială ridicată, este, de asemenea, un însoțitor comun al obezității, punând la încercare inima și vasele de sânge care pot deteriora organele în timp.
În plus, obezitatea este adesea asociată cu probleme articulare, în special la nivelul genunchilor și al zonei lombare, deoarece greutatea în exces pune presiune pe sistemul scheletic. În timp, acest lucru poate duce la artrită sau alte afecțiuni articulare dureroase, limitând mobilitatea și restricționând și mai mult oportunitățile de activitate fizică. Dar ceea ce este adesea mai puțin discutat este modul în care obezitatea afectează sănătatea sexuală a unui bărbat, care este la fel de semnificativă ca aceste alte afecțiuni.
Legătura dintre obezitate și sănătatea sexuală
Sănătatea sexuală și bunăstarea fizică sunt strâns legate, iar obezitatea poate perturba grav acest echilibru. Unul dintre principalele moduri în care obezitatea afectează sănătatea sexuală este prin efectul său asupra nivelurilor hormonale. Testosteronul, hormonul responsabil pentru dorința sexuală la bărbați, este adesea redus semnificativ la cei obezi. Celulele grase produc o enzimă numită aromatază, care transformă testosteronul în estrogen, reducând nivelul de testosteron din organism. Acest dezechilibru hormonal duce la scăderea dorinței sexuale și a nivelului de energie, care, la rândul său, afectează performanța în dormitor.
Un alt factor critic este modul în care obezitatea afectează circulația. Circulația sănătoasă este esențială pentru obținerea și menținerea unei erecții. Atunci când excesul de grăsime se acumulează în organism, acesta înfundă arterele și reduce flexibilitatea vaselor de sânge. Acest lucru restricționează fluxul sanguin către penis, făcând dificilă obținerea unei erecții puternice sau de lungă durată. În timp, acest lucru poate duce la disfuncție erectilă (ED), o afecțiune care devine mai dificil de tratat dacă nu este tratată.
Impactul emoțional al obezității nu ar trebui, de asemenea, trecut cu vederea. Bărbații supraponderali se luptă adesea cu probleme de imagine corporală care le pot afecta încrederea în sine. Această nesiguranță cu privire la aspectul lor poate face situațiile intime inconfortabile, reducând și mai mult dorința sexuală. Stigmatul social legat de obezitate întărește aceste sentimente de inadecvare, determinându-i pe mulți bărbați să evite cu totul întâlnirile sexuale, ceea ce poate tensiona relațiile și crea o distanță emoțională față de partenerii lor.
Afecțiunile frecvent asociate cu obezitatea, cum ar fi hipertensiunea arterială și diabetul, contribuie, de asemenea, la disfuncția erectilă. Ambele afecțiuni deteriorează vasele de sânge și nervii responsabili de funcția sexuală, făcând mai dificilă obținerea unei erecții de către bărbați. Legătura dintre obezitate și aceste afecțiuni subiacente este clară, iar mulți bărbați se găsesc prinși într-un ciclu de probleme de sănătate care nu fac decât să exacerbeze dificultățile sexuale.
Rolul obezității în disfuncția erectilă
Nu este exagerat să spunem că obezitatea este direct responsabilă de dificultățile multor bărbați în ceea ce privește disfuncția erectilă. După cum s-a menționat mai sus, circulația deficitară datorată arterelor înfundate este unul dintre cei mai mari factori care contribuie la problemele de erecție. Dar obezitatea afectează organismul și în moduri mai subtile. De exemplu, excesul de greutate crește probabilitatea de a dezvolta apnee în somn, o tulburare care întrerupe respirația în timpul somnului. S-a demonstrat că apneea în somn reduce și mai mult nivelul de testosteron, adăugându-se la disfuncțiile sexuale pe care obezitatea le provoacă deja.
Aspectele emoționale și psihologice ale obezității nu pot fi ignorate. Încrederea unui bărbat în abilitățile sale sexuale joacă un rol vital în performanța sa, iar excesul de greutate poate submina grav această încredere. Bărbații care sunt obezi se pot simți neatractivi sau se pot teme că partenerii lor îi vor considera indezirabili. Aceste sentimente de rușine și jenă nu fac decât să agraveze problemele fizice, făcând din intimitatea sexuală o sursă de stres mai degrabă decât de plăcere.
Intervențiile medicale pentru disfuncția erectilă, cum ar fi Viagra și Kamagra, oferă soluții potențiale pentru cei care se confruntă cu probleme erectile cauzate de obezitate. Viagra, cunoscutul medicament pe bază de rețetă, acționează prin creșterea fluxului sanguin către penis, permițând apariția unei erecții. Kamagra, o alternativă generică mai ieftină la Viagra, oferă aceleași beneficii la un cost mai mic, făcându-l mai accesibil pentru mulți bărbați. Deși aceste medicamente oferă o soluție temporară, ele nu abordează cauzele de bază ale disfuncției erectile. Fără modificări ale stilului de viață, dependența de aceste medicamente nu poate decât să crească în timp.
Pași pentru îmbunătățirea sănătății și a vitalității sexuale
Vestea bună este că bărbații care sunt supraponderali și se confruntă cu probleme de sănătate sexuală nu sunt fără speranță. Pierderea în greutate și schimbarea stilului de viață pot face o diferență semnificativă atât în ceea ce privește sănătatea generală, cât și vitalitatea sexuală. Primul și cel mai important pas este să mâncați mai sănătos. Eliminarea alimentelor procesate, a zaharurilor și a grăsimilor nesănătoase în favoarea alimentelor integrale precum legumele, fructele, proteinele slabe și cerealele integrale este esențială pentru reducerea grăsimii corporale și îmbunătățirea circulației. O dietă mai sănătoasă ajută, de asemenea, la reglarea hormonilor, stimulând nivelul de testosteron și crescând dorința sexuală.
Activitatea fizică este o altă componentă esențială a îmbunătățirii sănătății sexuale. Exercițiile cardiovasculare regulate, cum ar fi alergatul, înotul sau ciclismul, ajută la îmbunătățirea sănătății inimii și a fluxului sanguin, facilitând obținerea și menținerea erecțiilor. Antrenamentul de forță poate juca, de asemenea, un rol în creșterea nivelului de testosteron, deoarece s-a demonstrat că exercițiile de rezistență stimulează producția acestui hormon vital. Chiar și cantități mici de exerciții fizice regulate pot duce la îmbunătățiri semnificative ale funcției sexuale.
Pentru cei care se luptă cu obezitatea, consultarea unui profesionist din domeniul sănătății poate oferi îndrumări neprețuite. Un medic poate ajuta la crearea unui plan de pierdere în greutate care să fie sigur și eficient, ținând cont de orice condiții de sănătate existente. În unele cazuri, chirurgia bariatrică sau alte intervenții medicale pot fi necesare pentru a obține o pierdere semnificativă în greutate, dar aceste opțiuni trebuie analizate cu atenție cu ajutorul unui furnizor de servicii medicale.
Adoptarea unui stil de viață mai sănătos nu îmbunătățește doar sănătatea fizică – ci îi poate ajuta și pe bărbați să-și recapete încrederea în abilitățile lor sexuale. Pierderea în greutate și adoptarea unor obiceiuri mai sănătoase pot duce la experiențe sexuale mai satisfăcătoare prin îmbunătățirea atât a funcției fizice, cât și a stimei de sine. Mulți bărbați constată că, pe măsură ce slăbesc, le revine dorința sexuală, iar relațiile lor se îmbunătățesc în consecință.
Concluzie
Legătura dintre obezitate și sănătatea sexuală este incontestabilă. Nu numai că excesul de greutate duce la o serie de probleme de sănătate fizică, cum ar fi bolile de inimă, diabetul și durerile articulare, dar afectează direct și dorința și performanța sexuală. Dezechilibrele hormonale, circulația deficitară și problemele emoționale contribuie toate la scăderea vitalității sexuale, mulți bărbați confruntându-se cu probleme de erecție și libido scăzut.
Din fericire, aceste probleme nu sunt ireversibile. Prin pierderea în greutate, o alimentație mai sănătoasă, exerciții fizice regulate și consiliere medicală, bărbații pot prelua controlul asupra sănătății lor și își pot recâștiga încrederea sexuală. Prin abordarea cauzelor fundamentale ale obezității, bărbații își pot îmbunătăți nu numai bunăstarea fizică, ci și relațiile și calitatea generală a vieții. Într-o lume în care obezitatea continuă să crească, acești pași sunt mai importanți ca niciodată.
Actualitate
Cum sa obtii cele mai bune solutii de transport
Într-o eră în care călătoriile au devenit mai frecvente și mai variate, alegerea unui mijloc de transport adecvat este crucială pentru o experiență plăcută și lipsită de stres. Serviciile de închiriere a mașinilor au evoluat semnificativ și sunt acum recunoscute ca fiind unele dintre cele mai avantajoase și practice opțiuni de transport pentru călătorii, mai ales în scop turistic. Pe piață există o varietate vastă de companii care oferă soluții flexibile și accesibile, iar posibilitatea de a închiria o mașină online, cu preluarea și predarea direct în aeroport, adaugă un plus de confort și eficiență călătoriilor.
Serviciile de închiriere auto: o soluție practică pentru călătorii turistice
Călătoriile turistice sunt adesea pline de anticipare și entuziasm, dar pot fi, de asemenea, stresante, mai ales atunci când vine vorba de organizarea transportului. Închirierea unei mașini oferă o soluție eficientă pentru a explora o destinație într-un mod comod și flexibil. Fie că te îndrepți spre un oraș mare sau spre o destinație mai puțin accesibilă cu transportul public, închirierea unui autoturism îți permite să te deplasezi după propriul tău program, fără a fi constrâns de orarele rigide ale mijloacelor de transport public.
Printre avantajele principale ale închirierii unei mașini din bucuresti se numără libertatea de a explora diverse locuri, fără a depinde de programul transportului public sau de tarifele taxiurilor. Închirierea unei mașini îți oferă control total asupra itinerariului tău și îți permite să faci opriri spontane pentru a vizita locuri care nu sunt incluse în traseele obișnuite. De asemenea, ai libertatea de a călători în ritmul tău, ceea ce poate contribui semnificativ la o experiență de călătorie relaxată și plăcută.
Diversitatea ofertelor de închiriere auto pe piață
În prezent, piața închirierilor auto este extrem de diversificată, cu numeroase companii care oferă o gamă variată de vehicule, de la modele economice și compacte, ideale pentru orașe aglomerate, până la SUV-uri de lux sau vehicule specializate pentru excursii în afara drumurilor asfaltate. Această diversitate asigură că orice călător poate găsi o mașină care să corespundă nevoilor sale specifice, indiferent de bugetul disponibil sau de preferințele personale.
Companiile de închirieri auto din întreaga lume, inclusiv în marile orașe turistice, oferă pachete personalizate care pot include kilometraj nelimitat, asigurări complete și diverse opțiuni suplimentare, cum ar fi GPS sau scaune pentru copii. Astfel, turiștii pot alege un pachet care să se alinieze perfect cu cerințele lor, asigurându-se că experiența de călătorie este cât mai plăcută și lipsită de probleme.
Un alt aspect important este faptul că multe companii de închirieri auto oferă prețuri competitive și oferte speciale care pot reduce semnificativ costurile. Reducerile pentru rezervările online, ofertele pentru închirieri pe termen lung și promoțiile sezoniere sunt doar câteva dintre avantajele pe care le pot accesa călătorii care își planifică din timp rezervările.
Rezervarea online: simplitate și comoditate
Unul dintre cele mai mari avantaje ale serviciilor de închiriere auto din prezent este posibilitatea de a face rezervări online. Această opțiune nu doar că simplifică procesul, dar și economisește timp prețios. Platformele online ale companiilor de închirieri auto sunt de obicei user-friendly și permit utilizatorilor să compare ușor diferite modele de mașini, să verifice disponibilitatea în timp real și să selecteze cele mai potrivite opțiuni pentru nevoile lor.
Rezervarea online oferă, de asemenea, acces la reduceri exclusive și promoții care nu sunt disponibile în locațiile fizice. Prin completarea procesului de rezervare de acasă, călătorii pot asigura vehiculul dorit înainte de sosirea la destinație, reducând riscul de a întâlni probleme de disponibilitate sau costuri neașteptate.
Mai mult decât atât, mulți turiști aleg să adauge opțiuni suplimentare în timpul procesului de rezervare online, cum ar fi asigurarea extinsă, echipamente speciale sau servicii de asistență rutieră. Aceste opțiuni pot contribui la o experiență mai plăcută și mai sigură, asigurând că orice imprevizibilitate este acoperită în prealabil.
Preluarea și predarea mașinii direct în aeroport: confort și eficiență
Pentru turiști, preluarea și predarea mașinii direct în aeroport reprezintă un aspect esențial al unei călătorii fără probleme. Aeroporturile internaționale sunt adesea punctele de sosire ale călătoriilor, iar posibilitatea de a prelua un vehicul de închiriat imediat ce ajungi pe aeroport adaugă un nivel semnificativ de confort și eficiență.
Majoritatea companiilor de închirieri auto au birouri de preluare și returnare a vehiculului situate în incinta aeroporturilor sau în apropierea acestora, ceea ce permite călătorilor să economisească timp și să evite transportul suplimentar către alte locații. După un zbor lung, să ai mașina pregătită pentru preluare este un beneficiu enorm, permițându-ți să începi explorarea destinației tale imediat ce ajungi. Companiile ofera si masini de inchiriat otopeni la costuri cat se poate de avantajoase cu livrare in aeroport.
Acest serviciu este, de asemenea, extrem de convenabil pentru cei care au un program strâns și nu doresc să piardă timp prețios căutând soluții de transport la sosirea în destinație. Predarea mașinii la sfârșitul călătoriei poate fi efectuată în același loc, ceea ce simplifică procesul și contribuie la o experiență de călătorie mai lină și mai organizată.
Flexibilitatea și controlul oferite de închirierea auto
Un alt avantaj important al închirierii unei mașini este flexibilitatea și controlul pe care îl oferi asupra călătoriei tale. În comparație cu transportul public, care poate avea rute fixe și orare prestabilite, o mașină închiriată îți permite să te deplasezi conform propriului program și să îți adaptezi itinerariul în funcție de nevoile și dorințele tale.
Această libertate este extrem de valoroasă în special atunci când explorezi locații mai puțin accesibile sau când dorești să faci opriri spontane pentru a descoperi locuri interesante pe parcurs. De asemenea, închirierea unei mașini îți permite să călătorești în confort și să ai la dispoziție toate facilitățile necesare, fără a fi constrâns de limitările transportului public.
Pentru familiile care călătoresc cu copii sau pentru grupuri mari, închirierea unui vehicul spațios este adesea mai practică și mai economică decât utilizarea transportului public. Acest lucru asigură că toți membri grupului au loc suficient și că bagajele sunt gestionate eficient, fără a fi nevoie să se facă compromisuri în privința confortului.
Considerații suplimentare și recomandări
Atunci când alegi să închiriezi o mașină, este important să acorzi atenție unor aspecte suplimentare pentru a te asigura că experiența ta este cât mai plăcută și fără probleme. În primul rând, verifică dacă asigurarea inclusă acoperă toate eventualele riscuri și asigură-te că înțelegi termenii și condițiile contractului de închiriere.
De asemenea, este recomandat să faci o inspecție amănunțită a vehiculului înainte de preluare, pentru a te asigura că nu există daune preexistente care ar putea cauza probleme la returnare. Documentează orice defect sau deteriorare și informează imediat compania de închirieri auto pentru a evita eventualele dispute. Daca aveti nevoie de optiuni de inchirieri auto bucuresti fara garantie o sa gasiti cele mai bune si mai optime solutii de pe piata.
În plus, familiarizează-te cu regulile de circulație și condițiile de drum ale destinației tale, pentru a conduce în siguranță și conform legislației locale. Utilizarea unui sistem GPS poate fi de mare ajutor în acest sens, oferindu-ți indicații precise și actualizate pe parcursul călătoriei.
Concluzie
Închirierea unei mașini reprezintă o opțiune extrem de avantajoasă și practică pentru călătorii în scop turistic. Fie că ești un turist care explorează o nouă destinație sau un călător frecvent care are nevoie de flexibilitate și confort, serviciile de închirieri auto oferă soluții adaptabile care răspund nevoilor variate ale călătorilor. Cu o gamă largă de opțiuni, posibilitatea de a rezerva online și confortul preluării și predării mașinii în aeroport, închirierea unei mașini devine o alegere inteligentă pentru o experiență de călătorie mai ușoară și mai plăcută. Alegând să închiriezi o mașină, îți asiguri controlul complet asupra călătoriei tale și te bucuri de libertatea de a explora în ritmul tău, fără compromisuri.
Actualitate
Lockheed Martin dezvoltă un nou prototip de rachetă cu rază extinsă
Un nou prototip de rachetă cu rază extremă, denumit AGM-158 XR, al Lockheed Martin ar putea fi pregătit pentru teste de zbor în unul sau doi ani, a declarat astăzi un oficial al companiei.
Pentagonul nu s-a angajat să achiziționeze noua armă, a spus Michael Rothstein, vicepreședintele Lockheed pentru arme și senzori aeriene. Cu toate acestea, Lockheed investește resurse proprii pentru dezvoltarea timpurie a rachetei, care, conform spuselor sale, ar putea „extinde semnificativ” raza de acțiune față de variantele JASSM și Long-Range Anti-Ship Missile (LRASM) care sunt în prezent concepute pentru Forțele Aeriene și Marina.
„Nu pot oferi numere la acest moment dintr-o perspectivă de clasificare” în ceea ce privește raza armamentului, a spus Rothstein. „Nu este minor. Nu este la limită.”
Lockheed își imaginează că varianta XR este următorul pas natural după JASSM-D și LRASM-C3, care sunt în prezent în dezvoltare pentru Forțele Aeriene și Marina. Cea mai vizibilă diferență între AGM-158 XR și variantele anterioare este designul său alungit, dar Rothstein a menționat că există și alte modificări „inteligente” interne ale rachetei pentru a crește modularitatea.
Cel mai evident avantaj al razei mai lungi a AGM-158 XR este că pilotul va fi ținut departe de amenințare. De asemenea, deoarece operatorii nu vor trebui să se apropie de un țintă pentru a o lovi, se reduce distanța necesară pentru reîncărcarea și echiparea unui avion de luptă, economisind combustibil și permițându-i să efectueze lovituri suplimentare într-o perioadă dată, a explicat Rothstein.
Dimensiunea mai mare și mai grea a AGM-158 XR înseamnă că nu poate fi transportată de F-16, iar alte avioane, cum ar fi F-35 sau F-15, care ar putea să o folosească, nu vor putea zbura la fel de departe, a spus Rothstein. Totuși, în acest din urmă caz, impactul este compensat de raza mai lungă a armamentului în sine.
AGM-158 XR este încă „la câțiva ani distanță” de a fi pregătită pentru a fi utilizată, a adăugat Rothstein, subliniind că momentul depinde, de asemenea, de prioritățile bugetare ale serviciilor.
Când se analizează „beneficiile operaționale, cred că luptătorii vor spune: ‘Are sens perfect.’ Iar în loc să se dezvolte o nouă armă, se va valorifica o linie de producție activă [și] o rețea de aprovizionare matură, toate acestea au sens, de asemenea,” a precizat Rothstein. “Astfel, feedback-ul inițial pe care îl considerăm este pozitiv.”
-
Exclusivacum 5 zile
Breșe de securitate și controverse în conducerea IPJ Prahova sub „#rezistul” Ginel Preda
-
Exclusivacum 20 de ore
White Tower: un dosar penal care bate pasul pe loc, în spatele căruia se ascund figuri „influente” din Ploiești
-
Exclusivacum 5 zile
Abuzuri la Judecătoria Vălenii de Munte: intrebări nerezolvate și tensiuni interne (IV)
-
Exclusivacum 2 zile
Abuzuri la Judecătoria Vălenii de Munte: Întrebări Nerezolvate și Tensiuni Interne (V)
-
Exclusivacum 20 de ore
Returo: sifonarea banilor românilor – o mafie a deșeurilor sub protecție, cu conexiuni la nivel inalt
-
Exclusivacum 3 zile
Emil Pascut: Îngrijorări legate de vânătoarea de vrăjitoare împotriva sindicatelor
-
Ancheteacum 5 zile
Prezidentialele, pe mana judecatoarei Ioana Bogdan
-
Exclusivacum 4 zile
Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul denunță „vânătoarea de vrăjitoare” orchestrată de IGPR