Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/CSAT si implicit, presedintele Romaniei – recunosc existenta in justitie a echipelor mixte/ Curat legal domnule director Helvig!

Publicat

pe

Iata ca s-a asternut deja praful peste raspunsul oficial al CSAT la solicitarea de interes public major a UNJR cu privire la desecretizarea hotararile CSAT prin care se stabileau relatii “institutionale” dintre SRI cu justitia in “domeniul combaterii infractionalitatii, al coruptiei si al luptei impotriva crimei organizate”.
Oare de ce nimeni din sfera jurnalistica centarala nu mai este interesat sau de ce nu au mai exista evaluari sau analize coerente si de substanta asupra continutului raspunsului supus atentiei opiniei publice la un an de la data comunicarii lui catre UNJR.
Cred ca acest raspuns nu il vom primi in curand dar cred ca “campul tactic” are un rol esential in estomparea dezbaterii pe subiectul invocat mai sus, dar ca sa ii dezamagim pe cei din “echipele mixte” vom mai face noi redatia Incisiv de Prahova unele comentarii pe continutul raspunsului CSAT nr.DSN/288 din 16.02.2016.
In textul dat publicitatii de CSAT-DSN sunt multe erori sau neconformitati in raport cu legislatia/actele normative aplicabile sau alte documente de politici publice accesibile cum ar fi:
“Atributiile institutiilor abilitate in domeniul combaterii coruptiei, respectiv crimei organizate, au ca repere centrale Legea nr. 51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei precum si principiile Uniunii Europene…”. Nimic mai fals intrucat intrucat in nicio o prevedere a Legii nr.51/1991 privind securitatea nationala, cu completarile si modificarile ulterioare, nu se face referire concreta la activitati de combaterea a coruptie sau crimei organizate, cum nici la evaziunea fiscala mult discutata in spatiul public. Nicio amenintarea la adresa securitatii nationale prevazuta prin art.3 din Legea nr.51/1991 nu face referire la aspectele expuse de consilierul prezidential in adresa de referinta.
Mai mult combaterea coruptiei, a infractiunilor de evaziune fiscale si crimei organizate sunt reglementate prin legi specifice in care nu se face vorbire despre rolul, interventia sau sprijinul direct si explicit al SRI, sau in sens general al serviciilor de informatii, ci se stabileste in mod concret rolul principal al altor autoritati statale in activitatea respectiva cum ar fi MAI, Ministerul Public, Ministerul Finantelor Publice etc. (Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale sau Legea nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalităţii organizate.)
“(…) prin amploarea si consecintele sale, coruptia se poate constitui intr-o amenintare la adresa securitatii nationale in masura in care actele materiale desfasurate sunt de natura a pune in pericol starea de legalitate, echilibru, stabilitatea economica si sociala a tarii, precum si drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor. Dat fiind faptul ca elaborarea si adoptarea Legii nr. 51/1991 s-a realizat intr-o perioada incipienta a democratiei post-comunist, in care coruptia nu capatase valente de fenomen, la nivelul anului 2005, CSAT a integrat problema coruptiei in structura Strategiei de securitate nationala, ca factor de risc si obiectiv de securitate”
Iata cum printr-un limbaj de lemn specific SRI, aspect care sugereaza ca raspunsul CSAT este in fapt un raspuns conceput chiar de catre “specialistii” jurisiti ai SRI, cu acordul lui Dumbrava si evident Coldea la aceea data, se indica elementele de drept ce au stat la baza includerii coruptiei in sfera amenintarilor la adresa securitatii nationale si, anume, Strategia de securitate nationala si Strategia nationala de aparare, documente adoptate in CSAT si validate prin hotarare a Parlamentului Romaniei, dar fara a avea caracter de norma juridica cu putere de lege aplicabila tututror cetatenilor, intrucat nu respecta procesul legislativ consfintit constitutional. Cu atat mai mult cu cat Presedintele Romaniei si CSAT nu sunt entitati juridice cu prerogative de initiere a unor proiecte de legi care, ulterior, sa fie inaintate spre adoptare catre puterea legislativa, Paralamentul Romaniei.
Interesant este ca CSAT devine si interpretator al legii, in speta data a Legii nr.51/1991, fara a avea aceasta calitate definita prin Legea nr. 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, fiind doar o autoritate administrativă autonoma, fara personalitate juridica, care trebuie doar sa respecte prevederile art.3 “În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării emite hotărâri, potrivit legii, care sunt obligatorii pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice la care se referă. Acestea răspund, în condiţiile legii, de măsurile luate pentru punerea lor în aplicare”, si nu sa adauge, interpreteze sau sa aplice legea.
In acest sens aratam cum consilierul prezidential, seful departamentului securitatii nationale, dl. Ion Oprisor se transforma in instanta si interpreteaza legea nr.51/1991, comunicand opiniei publice in fapt si in drept cum “…criminalitatea organizata, fenomen cu forme de manifestare variate si care vizeaza cetateanul in mod direct…este de mentionat ca prevenirea si combaterea acesteia au constituit domenii prioritare de actiune, fiind consacrata legislativ si subsumata literelor k) si l) ale art.3 din Legea nr.51/1991”.
Lasam cititorii sa constate cu propria lor gandire si analiza critica daca prin compararea textului precizat la art.3 din legea sus amintita si explicatia de “lemn” a demnitarului semnatar al raspunsului se gaseste vreo logica semantica sau de drept care sa permita asimilarea amenintarilor precizate de lege cu notiunea de criminalitate organizata, oricum definita prin lege, interpretata eronat de reprezentantul presedentiei si cum a dorit “campul tactic si echipele mixte”.
Documentul redactat de catre DSN, datat 16.02.2016, apare total intamplator in aceeasi data in care Curtea Constitutionala a dat faimoasa Decizie nr.51/2016 referitoare la admiterea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 142 alin. (1) din Codul de procedură penală, prin care s-a dat o lovitura dura binoului SRI-MP (DNA), prin scoaterea directa din jocul operativ al procedurilor penale de supraveghere tehnica a altor “organe specializate ale statului”, sintagma sub care se pare ca SRI se identifica din moment ce aceasta institutie si ai sai reprezentanti “specializati” erau implicati in activitati de punere in aplicare a mandatului de supraveghere tehnica in activitatea de urmarire penala.
Ca atare CSAT s-a vazut obligat, credem ca deja erau informati asupra continutului deciziei CCR, care a fost adusa la cunostinta publicului abia in 14.03.2016, cand a fost publicata in Monitorul Oficial partea I nr.190, sa se disculpe in privinta “relatiilor de cooperare interinstitutionale cu organele de urmarire penala, pe componenta combaterii coruptiei si criminalitatii organizate care s-au materializat”, printre alte si in “constituirea de echipe mixte, cu reprezentanti ai organelor de urmarire penala, in scopul contracararii riscurilor derivate din derularea unor activitati cu caracter infractional.”
Deci CSAT si implicit, presedintele Romaniei recunosc existenta in justitie, sau mai corect in cadrul instructiei penale, dupa cum precizeaza art.53 din Constitutia Romaniei, a echipelor mixte constituite pentru contracararea riscurilor ce decurg din activitati infractionale dupa cum afirma comunicatul oficial supus analizei, dar oare cum si prin ce act normativ cu putere de lege se reglementeaza identificarea si prevenirea etc. riscurilor provenite din infractiuni.
In fapt, se recunoaste ca activitatea SRI nu este de preventie, anticipativa de cunoastere, identificare, prevenire sau in anumite conditii si de contracarare ale amenitarilor la adresa securitatii nationale, ci este post factum si de rezultat al producerii unor infractiuni, fapte ce sunt cercetate in cadrul unei urmari penale si daca sunt intrunite elementele de continut prevazute de legea penala sunt stabilite vinovatii descrise in rechizitorii inaintate, ulterior, judecatorilor pentru a se stabili existenta sau inexistenta unei infractiuni.
Deci iata cum CSAT ne descrie in “cuvinte simple” cum poate SRI in colaboarare stransa cu anumiti procurorii si judecatorii (anume desemnati, evident) sa cunoasca in mod direct si sa contracareze (oare cum) “riscurile derivate din derularea unor activitati cu caracter infractional”.
Curat legal domnule director Helvig! (Ec Adrian Radu).
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2018/03/CSAT-raspuns-UNJR-16-feb-20161.pdf” title=”CSAT-raspuns-UNJR-16-feb-2016(1)”]

Actualitate

Schimbare radicală în contractele IT ale Pentagonului: Întrebări și provocări

Publicat

pe

De

Scrisoarea lui Pete Hegseth: Încercarea de a restructura consultanța IT

Recenta notă semnată de secretarul pentru Apărare, Pete Hegseth, a stârnit controverse în rândul experților, care se întreabă cum va fi implementată această schimbare majoră în modul în care Pentagonul gestionează contractele de consultanță IT și dacă instituția poate aduce cu adevărat aceste servicii „în interior”.

Terminarea Contractelor IT de 5,1 miliarde de dolari

În data de 10 aprilie, Hegseth a ordonat încetarea a patru contracte de IT, a solicitat Chief Information Officer al Pentagonului și Departamentului condus de Elon Musk să finalizeze o revizuire a modalității de înregistrare a serviciilor de consultanță IT, și a impus un audit pentru toate licențele software deținute de departament.

Totuși, analiștii susțin că anunțarea anulării contractelor în valoare de 5,1 miliarde de dolari este probabil cea mai ușoară parte a acestui proces.

Detalii insuficiente în memoriu

Matt Pearl, directorul programului Strategic Technologies la Center for Strategic and International Studies (CSIS), a declarat că nota lui Hegseth „nu oferă multe detalii” despre modul de realizare a obiectivelor propuse.

Greg Williams, directorul Centrului pentru Informații de Apărare, a fost mai incisiv, afirmând: „Acest memoriu pare a fi o directivă, dar nu include suficiente detalii pentru ca cineva să poată acționa. Este o direcție, o celebrare sau doar o nebunie?”

Mesaje contradictorii și provocări de implementare

Ambii experți au subliniat că memoriul din 10 aprilie transmite mesaje mixte, având în vedere că a apărut la trei zile după un alt memoriu semnat de adjunctul secretarului pentru Apărare, Stephen Feinberg, care sublinia că fiecare rol civil ar trebui „reclasificat, externalizat sau eliminat” dacă nu contribuie direct la letalitate, pregătire sau descurajare strategică.

„Este puțin confuz”, a remarcat Williams. „Ai pe adjunctul secretarului care vrea să externalizeze tot, iar peste trei zile, secretarul pentru Apărare spune că vrea să înregistreze serviciile.”

Necesitatea revizuirii rolului contractanților

În ciuda confuziilor create de nota lui Hegseth, Williams susține că organizarea unei evaluări critice cu privire la cheltuielile pe servicii externalizate de IT este o idee bună. „Se pare că încearcă să elimine intermediarii, dar întrebarea rămâne: ”Avem cu adevărat nevoie de acest intermediar?””, a declarat el.

Pearl a adăugat că există oportunități de a înregistra servicii IT care ar putea fi benefice pentru Pentagon.

Opinii divergente asupra costurilor și eficienței

David Berteau, președinte și CEO al Professional Services Council, a contestat ideea, argumentând că istoria arată că este puțin probabil ca Pentagonul să poată prelua aceste sarcini la un cost mai mic decât contractele existente. „Istoria sugerează că, atunci când sunt contabilizate toate costurile, este aproape întotdeauna mai scump pentru guvern să facă acest lucru.”

În plus, Williams a subliniat că, în cazul în care Pentagonul ar încerca să preia aceste servicii, este puțin probabil să aibă personalul necesar pentru a realiza lucrările în valoare de 4 până la 5 miliarde de dolari.

Provocări semnificative în implementarea memorandumului

Pearl a menționat că, pe lângă resursele limitate, Pentagonul nu are capacitatea să efectueze o revizuire a modului de înregistrare a serviciilor IT în termen de 30 de zile, așa cum este stipulat în memoriu. De asemenea, este nerealist să se finalizeze auditul licențelor software în termen de opt zile de la semnarea memorandumului.

„Cu Pentagonul, ai nevoie de probabil câteva săptămâni sau, realist vorbind, luni, doar pentru a înțelege toate licențele pe care le folosesc”, a concluzionat

Citeste in continuare

Actualitate

Grecia iși consolidază capacitățile de apărare cu sistemul ambițios Achilles Shield

Publicat

pe

De

Inovație în apărarea națională

În timp ce Statele Unite, Turcia și alte țări își croiesc calea către un sistem de apărare aeriană cuprinzător de tip israelian, oficialul de vârf al apărării din Grecia, ministrul Apărării Naționale Nikos Dendias, a declarat că sistemul său ambițios Achilles Shield este considerat „inima” armatei moderne a țării. Într-un articol postat pe site-ul Ministerului Apărării, Dendias a descris Achilles Shield ca având capacități „anti-rachetă, anti-aer, anti-dronă, anti-nava și anti-submarin”, permițând navelor și avioanelor de vânătoare să opereze mai departe de teritoriul grecesc.

Detalii și viitorul sistemului

Dendias nu a oferit detalii suplimentare despre Achilles Shield, dar raportările anterioare menționează că programul este evaluat la 2,8 miliarde de euro (3 miliarde de dolari), iar sistemul ar putea deveni operațional în 2027. Aceste comentarii vin după un raport Reuters din noiembrie, care afirma că Grecia a intrat în discuții cu Israelul pentru a dezvolta, potențial, o versiune a sistemului Iron Dome, bazată pe sistemul de apărare aeriană pe distanțe scurte produs de Rafael.

Contextul geopolitic și tensiunile regionale

Sistemul de apărare aeriană al Israelului constă în trei straturi de apărare, Iron Dome fiind cel mai de bază. În cursul conflictului din Gaza, Iron Dome a interceptat „mii de rachete” alături de drones și rachete de croazieră, conform Ministerului israelian al Apărării. Aceasta a atras un interes crescut din partea țărilor dornice să replicate succesul sistemului.

Raționamentul din spatele Achilles Shield se leagă de tensiunile regionale, în special cu Turcia și disputele de lungă durată asupra Ciprului și Mării Egee. Dendias a subliniat importanța consolidării „prezenței de apărare” a Greciei și rolului său ca pilon de stabilitate și furnizor de securitate în regiunea mediteraneană estică și Europa de sud-est.

Modernizare strategică și inovație

Grecia plănuiește o modernizare ambițioasă a forțelor sale armate, cu un cost estimat de 25 de miliarde de euro pe parcursul următorilor 12 ani, conform Agenda 2030. Armata greacă va beneficia de cea mai mare reformă de acest tip, cu scopul de a proiecta puterea națională printr-o politică de apărare totală.

Centrele pentru Apărare și Inovație, înființate anul trecut, au început deja să contribuie la această schimbare și vor consolida „prezența Greciei” ca producător de soluții inovatoare, reducând dependența de sistemele fabricate în străinătate. Ministrul a menționat, de asemenea, că Grecia este pregătită să „profite” de deciziile recente din cadrul programului ReArm Europe al Uniunii Europene.

Achiziții navale și colaborare cu SUA

Pe de altă parte, Dendias a evidențiat că este examinată „posibilitatea participării țării la proiectarea și construcția fregatelor de tip Constellation împreună cu Statele Unite.” SUA a însărcinat constructorul de nave italian Fincantieri să construiască aceste fregate înlocuind navele de luptă Littoral, deși construcția se află cu ani în întârziere.

În concluzie, Grecia își redefinește strategia de apărare prin investiții în tehnologii avansate și colaborări internaționale, asigurându-și astfel un rol proeminent în stabilitatea regională.

Citeste in continuare

Actualitate

Atenție la schemele de recrutare: Air Force alertează asupra riscurilor implicate în ofertele de la entități străine

Publicat

pe

De

Prudență la ofertele de locuri de muncă

Biroul de Investigații Speciale al Forțelor Aeriene (AFOSI) a emis un avertisment către membrii săi, actuali și foști, cu privire la o „schemă de recrutare” menită să îi determine să lucreze pentru entități de informații străine. Aceste oferte, deghizate sub forma unor joburi bine plătite, sunt de fapt operațiuni de informații, a menționat agentul special Lee Russ, director executiv al Biroului de Proiecte Speciale din cadrul AFOSI.

Ținte vizate și mesaje

Un analist de contrainformații anonim a subliniat că aceste mesaje nu sunt întâmplătoare, ci încercări deliberate de a exploata încrederea. Mesajele vin adesea sub forma unor oferte de consultanță de pe rețelele sociale, tactică ce a devenit tot mai agresivă și rafinată.

Lipsa de supraveghere instituțională

Atunci când entitățile străine contactează membrii forțelor în mod privat, aceasta aduce o lipsă de supraveghere instituțională. Acțiunile personale nu beneficiază de aceleași măsuri de siguranță ca cele oficiale, permițând adversarilor să profite de lipsa de protecție.

Alerte și reacții guvernamentale

Avertismentul AFOSI vine în contextul altor avertismente similare de la guvernul SUA și partenerii săi internaționali. Centrul Național de Contrainformații și Securitate (NCSC) a semnalat eforturi de recrutare de spioni străini, inclusiv chinezi, care se prezintă drept firme de consultanță sau headhunteri pe platformele de networking social și profesional.

Eforturile Chinei și reacția internațională

În iunie 2024, parteneriatul de informații Five Eyes a acuzat în mod colectiv China de recrutarea personalului militar occidental pentru instruirea armatei sale. Armata Populară de Eliberare a Chinei a utilizat firme private pentru a-și ascunde legăturile, oferind salarii exorbitante.

Directorul NCSC de atunci, Michael Casey, a afirmat că guvernele occidentale au luat măsuri recente care au afectat aceste operațiuni, dar eforturile de recrutare ale PLA continuă să evolueze ca răspuns.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv15 ore ago

Justiția sub atac: Inculpatul pseudo-jurnalist spagar si santajist  Stavri Cătălin, în centrul unei controverse legate de abuzurile procurorilor

Într-un climat în care integritatea și credibilitatea justiției sunt esențiale pentru buna funcționare a societății, cazul lui Stavri Cătălin, un...

Exclusiv2 zile ago

23 Aprilie 2025 – Sărbătoarea Sfântului Gheorghe

Importanța sărbătorii Pe 23 aprilie, Biserica Ortodoxă sărbătorește Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, un sfânt venerat de creștini, cunoscut și sub...

Exclusiv2 zile ago

Avertisment de la DNSC privind o fraudă în creștere prin apeluri telefonice false

Tipuri de fraudă folosind identități false Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la un...

Exclusiv3 zile ago

Minunea de Paște la Baia Mare: Un bărbat in cărucior cu rotile își recapătă mobilitatea

O poveste uimitoare Într-o întâmplare surprinzătoare, un bărbat din Baia Mare, care a decis să cerșească folosind un cărucior cu...

Exclusiv3 zile ago

Sfârșit de epocă: Moartea Papei Francisc la 88 de ani marcheză o transformare globală

Un lider spiritual simbolic se stinge, lăsând în urma sa o moștenire de deschidere și reformă în Biserica Catolică Un...

Exclusiv4 zile ago

Incident rutier: Șofer cu permis suspendat și alcoolemie mare, prins în urma unei urmăriri

Un bărbat care avea permisul de conducere suspendat de 6 luni și o alcoolemie de 0,88 mg/l alcool pur în...

Exclusiv5 zile ago

Mesaj de Paște de la Echipa Incisiv de Prahova

Dragi cititori, Cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paște, vă transmitem cele mai calde urări de sănătate, liniște sufletească și bucurii...

Exclusiv6 zile ago

Sâmbăta Mare: Tradiții, obiceiuri și ce nu trebuie să faci in această zi

Pregătiri pentru Învierea Domnului Sâmbăta Mare este ziua de dinaintea Învierii Domnului, un moment de tihnă și pregătire spirituală pentru...

Exclusiv6 zile ago

Reflectii asupra indiferenței sociale

Provocare la meditație Vitalie Josanu, reprezentant al Sindicatului Diamantul, invită la o profundă meditație asupra valorilor morale și a responsabilității...

Exclusiv6 zile ago

Procurorul „aruncat”: Mâna nevăzută a senatorului „Melcilor” asupra justiției

Teatrul absurdității în afacerile cu deșeuri Un circ în jurul gunoaielor (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc Într-o...

Exclusiv7 zile ago

Analiză juridică asupra inaplicabilității interdicțiilor din proiectul de lege privind mercenariatul pentru polițiștii suspendați

Considerații preliminare Analiza se concentrează asupra aplicabilității interdicțiilor incluse în proiectul de lege ce modifică diverse acte normative din domeniul...

Exclusiv7 zile ago

Mușamalizarea organizată: Răspunsuri insălătoare și coordonate de la vârful IGPR

Context și scopul analizei În ultimele luni, Sindicatul Polițiștilor “Diamantul” a identificat un model sistematic de dezinformare și disimulare a...

Exclusiv7 zile ago

Alerta roșie: FSANP cere acțiuni imediate pentru siguranța penitenciarelor din România

Context internațional și precedent alarmant Recenta serie de atacuri asupra închisorilor din Franța a generat un semnal de alarmă în...

Exclusiv7 zile ago

Destructurarea unei rețele internaționale de inșelăciune în domeniul suplimentelor alimentare

Sprijin internațional în combaterea infracționalității Poliția Română, în colaborare cu specialiști din cadrul EUROPOL, a oferit asistență ofițerilor de investigație...

Exclusiv7 zile ago

Percheziții în Pogoanele: Trei persoane reținute pentru inșelăciune în domeniul relațiilor online

Acțiune coordonată împotriva infracțiunilor economice Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Buzău, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Pogoanele, au...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv