Connect with us

Anchete

EXCLUSIV/Existenta si persistenta unor decizii/hotarari la nivelul CSAT in afara cadrului legal aplicabil in Romania/ CSAT_SECURITATE_CIBERNETICA

Publicat

pe

Marti 21.03.2017 a avut loc o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), condusa de catre Presedintele Klaus Werner Iohannis si la care au participat atat reprezentantii executivului Grindeanu, cat si sefii serviciilor de informatii sau inlocuitorii de drept ai acestora, precum si alti oficiali sau persoane stabilite prin Legea 415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Printre subiectele puse in dezbatere si aprobare in cadrul sedintei sus mentionate se regaseste si cel referitor la activitatea Centrului Operativ de securitate Cibernetica pentru anul 2016.
Redam mai jos textul publicat pe pagina oficiala a CSAT
“Activitatea desfăşurată de Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică în anul 2016 a reprezentat un alt subiect pe ordinea de zi a CSAT. Instituţiile reprezentate în Consiliul Operativ de Securitate Cibernetică au cooperat în anul 2016 la un nivel corespunzător pentru creşterea gradului de securitate cibernetică la nivel naţional, având în vedere constrângerile generate de lipsa cadrului legislativ în domeniu.
Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu, prin implementarea prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului UE privind măsuri pentru un nivel comun ridicat de securitate a reţelelor şi sistemelor informatice în Uniune din 6 iulie 2016 (Directiva NIS) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României. Totodată, a fost analizată şi activitatea Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO în anul 2016, precum şi Planul anual de activitate al acestei instituţii pentru anul 2017. S-a concluzionat că, în anul 2016, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a urmărit, în principal, dezvoltarea capabilităţilor tehnice necesare îndeplinirii atribuţiilor şi dezvoltarea cooperării naţionale şi internaţionale în vederea îmbunătăţirii climatului de securitate cibernetică din România.
Împreună cu celelalte instituţii din cadrul Sistemului Naţional de Securitate Cibernetică, Centrul a contribuit la conturarea imaginii de ansamblu a stării de securitate a spaţiului cibernetic din România, semnalând principalele riscuri de securitate, identificate în zona de responsabilitate.”

Din textul adoptat de CSAT, in data de 21.03.2017, pentru comunicare oficiala si minima transparenta a lucrarilor acestui Consiliu, in calitate de autoritate a administraţiei publice, autonomă faţă de Guvern, prezidată de Preşedintele României şi supusă controlului parlamentar, cu atribuţii în ce priveşte apărarea ţării şi siguranţa naţională , se poate constata ca in Romania pana la aceasta data cadrul legislativ este inexistent in domeniul securitatii cibernetice. Acest lucru este, in fapt, confirmat prin asertiunea din comunicat acestui for de nivel inalt dar fara personalitate juridica unde se recunoaste in mod direct si explicit lipsa cadrului legislativ in materia securitatii cibernetice, in contextul in care atat presedintele Romaniei cat si toti membrii CSAT stiau ca prin Decizia CCR nr.17/21.01.2015 asupra admiterii obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind securitatea cibernetică a României, s-a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi s-a constatat că legea privind securitatea cibernetică a României este neconstituţională, în ansamblul ei (proiect de lege propus la finele anului 2015 de Guvernul de atunci in Parlamentul Romaniei, care a fost culmea sprijinit/sustinut chiar de actualul prim ministru, in calitatea sa de atunci de ministru al comunicatiilor si, chiar dorit in mod tacit si de presedintele Iohannis in prima sa luna de presedentie, oare de ce? ii convinsese de utilitatea ei fostul sef SRI George Cristian Maior, Coldea sau Cocoru?).
De semnalat este faptul ca intrucat prin Decizia CCR nr.17/2015 care a constatat intreg continutul legislativ pentru securitatea cibernetica a Romaniei propus spre legiferare este neconstitutional s-a stabilit/definit atat in fapt cat si in drept ca si institutiile care se doreau a fi infiintate nu pot fi constituite/organizate in mod legal intrucat actiunea de legiferare este declarata neconstitutionala, cum ar fi:

– Sistemului naţional de securitate cibernetică (SNSC) care reprezintă cadrul general de cooperare care reuneşte autorităţi şi instituţii publice cu responsabilităţi şi capabilităţi în domeniu etc.;
– Consiliul operativ de securitate cibernetică (COSC) reprezintă organismul princare se realizează coordonarea unitară a SNSC. Din COSC fac parte, în calitate de membri permanenţi, reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului pentru Societatea Informaţională, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pază, Oficiului Registrului Naţional pentru Informaţii Secrete de Stat, precum şi secretarul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Conducerea COSC este asigurată de un preşedinte (consilierul prezidenţial pe probleme de securitate naţională) şi un vicepreşedinte (consilierul prim-ministrului pe probleme de securitate naţională (n.n. banuim ca va fi fostul ofiter SRI Gabriel Statescu, recent adus consilier de stat in cabinetul prim-ministrului). Coordonatorul tehnic al COSC este Serviciul Român de Informaţii, în condiţiile legii.(n.n. iata o surpriza interesanta, daca nu stiati se dorea o noua ingerinta disimulata a SRI in societate);
– Serviciul Român de Informaţii este desemnat autoritate naţională în domeniul securităţii cibernetice, calitate în care asigură coordonarea tehnică a COSC, precum şi organizarea şi executarea activităţilor care privesc securitatea cibernetică a României. În acest scop, în structura SRI funcţionează Centrul Naţional de Securitate Cibernetică, denumit CNSC [art. 10 alin. (1) ].

Ce se poate constata din cele anterior expuse este faptul ca normele de functionare instituite prin legea declarata neconstitutionala pentru cele trei entitati/structuri SNSC, CNSC si CNSC si inclusiv calitatea ce se conferea SRI de autoritate nationala in domeniul securitatii cibernetice, au fost suspendate de la aplicare de la data deciziei CCR, adica 17.01.2015, iar dupa 45 de zile de la publicare in monitorul oficial a deciziei efectele juridice pendinte institutiilor antementionate inceteaza de drept, conform art.147 alin.(1) din Constituţie ce stabileşte, în privinţa legilor şi ordonanţelor în vigoare, constatate ca fiind neconstituţionale, că acestea „îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept”.
Deci, pe cale de consecinta juridica si constitutionala, organizarea/functionarea acestor institutii/structuri/entitati nominalizate in anuntul CSAT, HG nr.271/2013 pentru aprobarea Strategiei de securitate cibernetică a României şi a Planului de acţiune la nivel naţional privind implementarea Sistemului naţional de securitate cibernetic, respectiv in Rapoartele anuale de activitate ale SRI (CN CYBERINT), practic nu ar fi trebuit sa mai existe functional-organizatoric in spatiul romanesc, cu atat mai mult sa fie stabilite structuri administrative/executive nonjuridice dotate logistic cu bunuri, mijloace si resurse materiale si umane/incadrate cu personal, bugetate public direct sau indirect prin entitatile mama, respectiv analizate prin rapoarte activitatile functionale ale acestora atat la nivelul CSAT cat si al SRI, inclusiv si la nivelul celorlalte organisme specializate din sistemul national de securitate si aparare, componente ale institutiilor subliniate mai sus.
Ca atare se poate constata existenta si persistenta unor decizii/hotarari la nivelul CSAT in afara cadrului legal aplicabil in Romania, cu accent deosebit pe subiectul securitatii cibernetice chiar de la cel mai inalt nivel de decizie, Presedentia Romaniei, situatie confirmata oficial chiar prin textul comunicatului suspus dezbaterii publice astfel: “Privind priorităţile de acţiune ale Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică pentru anul 2017, un obiectiv important îl constituie actualizarea cadrului legislativ în domeniu (…) şi adoptarea legii privind securitatea cibernetică a României”. Oare cum un organism de tipul COSC poate substitui puterea legislativa din Romania, reprezentata de Parlamentul Romaniei si CSAT sa sustina acest lucru in mod oficial, si ce lege sau act normativ cu putere de lege (ordonanta) a stabilit ca COSC poate sa actualizeze cadrul legislativ in domeniu (n.n.securitatea cibernetica) si sa adopte/initieze o lege in acest sens.
Ca un corolar la cele anterior expuse redam o trimitere a CCR din Decizia nr.17/2015 care ar trebui sa fie in atentia oricarui reprezentant al statului roman si anume:
“75 (…) Trimiterea la acte administrative, cu o forţă juridică inferioară legii, într-un domeniu critic pentru securitatea naţională, cu impact asupra drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, încalcă prevederile constituţionale cuprinse în art. 1 alin. (5) referitoare la principiul legalităţii. O dispoziţie legală trebuie să fie precisă, neechivocă, să instituie norme clare, previzibile, a căror aplicare să nu permită arbitrariul sau abuzul. De asemenea, norma trebuie să reglementeze în mod unitar, uniform, să stabilească cerinţe minimale aplicabile tuturor destinatarilor săi. Or, atâta vreme cât ordinele sau deciziile sunt emise de conducătorii autorităţilor sau instituţiilor publice desemnate de lege, apare cu evidenţă că legea relativizează în mod nepermis reglementarea acestui domeniu, lăsând la latitudinea fiecărei entităţi stabilirea, în mod diferenţiat, a unor măsuri esenţiale, precum cerinţele minime de securitate cibernetică, modalitatea de notificare, precum şi datele şi informaţiile care însoţesc notificarea.”
Iata cum la nivel inalt prin activitatea si hotarararile luate de catre CSAT, prin consensul membrilor sai, cel putin pe domeniul securitatii cibernetice suspus dezbateri si eludarea preveerilor Constitutiei si legilor tarii sunt create premisele generarii elementelor constitutive ale unor infractiuni (abuz in serviciu, neglijenta in serviciu etc.) ce pot fi sanctionate in urma unor activitati de instructie penala precizate de facto prin cele doua coduri penale si de procedura penala aplicabile.
Asteptam o reactie pe masura a autoritatilor statului de drept pe subiectul mai sus analizat astfel incat in Romania sa nu se mai poata produce derapaje in sensul celor create de protocoale si echipe mixte intre SRI si alte autoritati ale administratiei publice centrale, iar cei vinovati demnitari, functionari publici sau oricare persoana responsabila si implicata de punerea in opera a unor fapte cu caracter penal pe segmentul dezbatut sa raspunda conform gradului de vinovatie identificat si stabilit de organele de urmarire penala in drept, respectiv confirmat printr-o hotarare judecatoreasca justa. (M. Elena).

Anchete

Sindicatele Cartel Alfa mobilizează: Marș de protest în jurul Parlamentului împotriva politicilor guvernamentale

Publicat

pe

De

Confederația sindicală Cartel Alfa organizează azi, 14 iulie 2025, începând cu ora 14:30, un marș de protest în jurul Parlamentului, lansând un apel la unitate către toate organizațiile sindicale pentru a acționa împreună împotriva a ceea ce consideră a fi „atacuri asupra lucrătorilor, pensionarilor și a celor mai vulnerabili dintre cetățeni”. Sindicaliștii denunță politicile sociale și economice promovate de actuala clasă politică, pe care le văd ca un atac direct asupra demnității și drepturilor salariaților.

Apel la unitate sindicală împotriva „ipocriziei guvernamentale”

„Confederaţia Naţională Sindicală Cartel Alfa consideră că este momentul unei acţiuni unite, ferme şi neîntârziate, pentru a apăra interesele generale ale lucrătorilor din toate sectoarele de activitate – bugetar şi privat deopotrivă”, se arată într-un comunicat de presă al confederației. Sindicaliștii invocă acordul confederațiilor sindicale pentru organizarea de acțiuni coordonate la nivel național, conștienți de „gravitatea situației actuale”.

Solidaritate și sprijin dincolo de apartenența sindicală

Așa cum s-a întâmplat la acțiunea de protest a sindicatelor din învățământ în 7 iulie, unde s-au solidarizat membri din diverse structuri sindicale, elevi și cetățeni neafiliați, Cartel Alfa invită toate organizațiile sindicale, indiferent de apartenența lor confederală, să se alăture marșului de protest. Acesta se va desfășura în jurul Parlamentului între orele 14:30 și 18:30. Sindicaliștii văd acest eveniment ca un moment „simbolic și necesar” pentru a transmite un „semnal puternic împotriva ipocriziei guvernamentale și a atacurilor sistematice asupra celor care, cu profesionalism și responsabilitate, își desfășoară activitatea în toate sectoarele de activitate”.

„Unitatea, cea mai puternică armă”

CNS Cartel Alfa consideră că unitatea este „cea mai puternică armă” pe care o au sindicaliștii „în fața abuzurilor și a disprețului decidenților politici față de munca cinstită”. Confederația își reafirmă angajamentul de a construi un „front comun sindical” pentru a apăra demnitatea, drepturile și viitorul salariaților din România, încheind comunicatul cu sloganul: „UNITATE PENTRU DEMNITATE!”. (Irinel I.).

Foto: Facebook/ Cartel Alfa

Citeste in continuare

Anchete

Scandal la „Beach Please!”: Dosar penal deschis după ce un adolescent a fost rănit

Publicat

pe

De

Un incident grav petrecut la festivalul „Beach Please!” a dus la deschiderea unui dosar penal pentru vătămare corporală din culpă. Un adolescent a ajuns la spital după ce a căzut de pe scenă, iar autoritățile investighează circumstanțele exacte ale incidentului.

Ancheta se concentrează pe stabilirea vinovățiilor

Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia a preluat cazul, iar anchetatorii vor să stabilească gradul de vinovăție al tuturor părților implicate, inclusiv organizatorii și firma de pază și securitate BGS, responsabilă cu asigurarea ordinii și siguranței la festival. Incidentul a avut loc pe data de 12 iulie, în jurul orei 03:00, când polițiștii din Mangalia au fost sesizați cu privire la faptul că un minor de 15 ani a sărit de pe o scenă.

Selly, organizatorul, promite măsuri dure

În urma incidentului, Selly, unul dintre organizatorii principali ai festivalului, a anunțat că vor fi luate măsuri ferme. Se pare că, cu puțin timp înainte, băiatul ar fi fost îndemnat de artistul său preferat, rapperul american Destroy Lonely, să sară de pe scenă în mulțime. Adolescentul s-a lovit de gardul de protecție și a ajuns la terapie intensivă. Într-o filmare apărută ulterior, se aude clar cum artistul îl încurajează pe tânăr să sară de la o înălțime considerabilă.

Avertismentul autorităților: Prioritate pentru siguranța minorilor

Autoritățile au transmis un mesaj clar, subliniind că siguranța participanților, în special a minorilor, este o prioritate absolută. Se monitorizează cu atenție desfășurarea evenimentelor publice de amploare și se colaborează cu organizatorii pentru a preveni incidentele. În cazul „Beach Please!”, ancheta va determina dacă au fost încălcate norme legale privind protecția minorilor și dacă artistul a avut un comportament iresponsabil sau instigator. Festivalul atrage anual zeci de mii de tineri, motiv pentru care măsurile de siguranță trebuie să fie riguroase și adaptate specificului publicului. (Sava N.).

Citeste in continuare

Anchete

Judecătoarea din Iași care a refuzat să judece „nimic”, achitată de CSM: „Azi nu judec nimic” nu a fost abatere disciplinară

Publicat

pe

De

Iuliana Garabet, reabilitată: CSM respinge acuzațiile de atitudine nedemnă, neglijență și abateri disciplinare

Judecătoarea Iuliana Garabet de la Judecătoria Iași, devenită cunoscută la nivel național în aprilie 2024 după ce a amânat toate cele 44 de dosare dintr-o ședință, declarând celor prezenți: „Azi nu judec nimic”, a fost achitată de Secția pentru judecători în materie disciplinară din CSM. Informația este dezvăluită de publicația Lumea Justiției.

Acuzațiile Inspectiei Judiciare: Atitudine nedemnă, neglijență și abateri disciplinare

Inspectia Judiciară o acuza pe Garabet de mai multe abateri, prevăzute de art. 271 din Legea 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:

  • Atitudini nedemne în timpul serviciului față de colegi, personalul instanței, avocați, experți, martori, justițiabili sau reprezentanții altor instituții (lit. b).
  • Nerespectarea în mod repetat și din motive imputabile a dispozițiilor legale privitoare la soluționarea cu celeritate a cauzelor (lit. g) teza I).
  • Formularea unor cereri repetate și nejustificate de abținere (lit. h) teza a II-a).
  • Exercitarea funcției cu gravă neglijență (lit. s) teza a II-a).

Minuta CSM: Lipsa laturii subiective a abaterilor disciplinare

Potrivit minutei CSM, acțiunea disciplinară formulată de Inspectia Judiciară a fost respinsă ca neîntemeiată, „pentru lipsa laturii subiective a abaterilor disciplinare”. Decizia poate fi atacată cu recurs în termen de 15 zile la Completul de 5 judecători al Înaltei Curți de Casație și Justiție. (Irinel I.).

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv5 ore ago

EXCLUSIV! Fermierii prahoveni DEMASCĂ mafia antigrindină printr-o sesizare-BOMBĂ: „Furt de ploaie” și infracțiuni grave!

Dezvăluiri incendiare: O sesizare beton argumentată, intrată în posesia Incisiv de Prahova, zguduie din temelii sistemul antigrindină și scoate la...

Exclusiv5 ore ago

Alarmă în Poliție: Sindicatul „Diamantul” avertizează asupra riscului de violență din cauza condițiilor de muncă precare

„Sună Familiar?” – Întrebarea care zguduie sistemul Sindicatul „Diamantul” trage un semnal de alarmă cutremurător cu privire la starea actuală...

Exclusiv5 ore ago

Polițiști, eroi la un incendiu: Au stins flăcările după ce pompierii au ajuns în efectiv redus

Un banal apel la 112 privind un incendiu de vegetație în zona Prelungirea Gării Cățelu s-a transformat într-o intervenție eroică...

Exclusiv5 ore ago

România, teatrul absurdului: Cum autoritățile se calcă pe cap pentru a proteja Coca-Cola!

Un uragan de scandaluri a lovit fabrica Coca-Cola din Ploiești, dezvăluind un imperiu al mizeriei, poluării și abuzurilor. Dar reacția...

Exclusivo zi ago

FSANP către magistrați: „A venit și rândul vostru! Ați fost complici, nu ați acționat în numele legii”

Președintele Federației Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP), Cosmin Dorobanțu, lansează un atac dur la adresa magistraților, acuzându-i de...

Exclusiv2 zile ago

MAI întărește securitatea datelor personale: Măsuri noi pentru protecția cetățenilor

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat spre consultare publică un proiect de instrucțiuni privind măsurile organizatorice și tehnice pentru asigurarea...

Exclusiv3 zile ago

Antigrindina, o bombă cu ceas pentru agricultura prahoveană: Prefectul Nicodim promite, dar fermierii rămân în alertă!

Un sistem antigrindină disfuncțional, contracte ilegale și suspiciuni de corupție zguduie agricultura din Prahova. După dezvăluirile explozive ale Incisiv de...

Exclusiv3 zile ago

Fermierii români se mobilizează pentru a salva subvențiile UE: Petiție crucială pentru viitorul agriculturii

Alianța pentru Agricultură și Cooperare (AAC), un grup influent format din organizații agricole majore, lansează o petiție amplă pentru a...

Exclusiv3 zile ago

Sindicatul Diamantul acuză Guvernul că refuză să ofere informații despre „majorarea de excelență” și se consideră deasupra legii

Emil Pășcuț, de la Sindicatul Diamantul, dezvăluie că Guvernul refuză să ofere informații despre „majorarea de excelență” și se comportă...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Antigrindină sub lupa: Adevăruri incomode și intâlniri decisive

Dezvăluiri explozive: Sistemul Antigrindină, un fiasco legal Într-o intervenție surprinzătoare la B1 TV (09.07.2025), ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a confirmat...

Exclusiv4 zile ago

Sistemul Penitenciar, impotmolit in trecut: „Groparii” incă păzesc cimitirul ANP, Directorul General Burcu, singur impotriva „grelei moșteniri”

Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) critică dur situația actuală din sistemul penitenciar, afirmând că, deși a fost...

Exclusiv4 zile ago

România are mai puțini polițiști în stradă in 2025

Sindicatul Diamantul trage un semnal de alarmă: în 2025, România se confruntă cu un deficit acut de polițiști în stradă,...

Exclusiv5 zile ago

ANPC, campioana controalelor fantomă! Coca-Cola, protejată ca ursul brun, firmele românești, bune de plată!

ANPC, eroina noastră! Un control, un om, o victorie! După ce alte două instituții, cu același obiect de activitate, au...

Exclusiv5 zile ago

Ploaia răzbunării: Când cerul dă cu ploaia (de bucurie) peste mafia antigrindină!

Prahova inverzește: Plânsul fermierilor s-a transformat in dansul ploii (si ai satisfacției)! După ani de suspiciuni, acuzații și recolte dezastruoase,...

Exclusiv5 zile ago

Sindicatul Diamantul ironizează MAI: „Hanlon’s Razor sau pur și simplu incompetență? Cum justifică MAI nepublicarea unui ordin crucial în Monitorul Oficial!”

Sindicaliștii acuză MAI de „logică deviantă” și invocă Hanlon’s Razor pentru a explica motivul nepublicării unui ordin important. Sindicatul Diamantul...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv