Actualitate
CCR a RESPINS TOATE exceptiile invocate de PNL, iar in cazul ICCJ a RESPINS 6 exceptii si a ADMIS 4 (2 dintre aceste articole erau propuneri facute de CSM)/ Nu va mai lasati mintiti si folositi!

Curtea Constitutionala a decis pe data de 23 ian. 2018 cu privire la exceptiile de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata de PNL si ICCJ privind modificarile facute de Parlament la Legea 304/2004, a organizarii judiciare. Legea 304/2004 este una dintre cele trei „legi ale justitiei”, legi a caror modificare a starnit mari controverse in aceasta perioada.
Ce a decis CCR? Pe scurt, CCR a RESPINS TOATE exceptiile invocate de PNL, iar in cazul ICCJ a RESPINS 6 exceptii si a ADMIS 4 (2 dintre aceste articole erau propuneri facute de CSM).
Pe larg:
- CCR a RESPINS criticile referitoare la neconstitutionalitatea extrinseca a legii de modificare a Legii 304/2004, critici facute de PNL.
Cu alte cuvinte, CCR a validat existenta si activitatea „Comisiei Iordache”. Daca admiteau aceasta exceptie extrinseca, cadea toata legea din motive de procedura legislativa. De exemplu, un motiv extrinsec de neconstitutionalitate este incalcarea bicameralismului.
PNL a folosit aceleasi argumente pentru criticile extrinseci de neconstitutionalitate la toate cele trei legi. Daca in acest caz a fost respinsa, se va respinge si in celelalte doua cazuri.
- Au fost RESPINSE exceptiile de neconstitutionalitate pentru articole:
- a) obligativitatea redacatarii hotararilor in 30 de zile. „În cazuri temeinic motivate, termenul poate fi prelungit cu câte 30 de zile, de cel mult două ori.” (pct. 5 din Lege) Exceptia a fost invocata de ICCJ.
Acest articol e coroborat cu un altul din Legea 303/2004, unde se spune ca nemotivarea in timp e abatere disciplinara. Ca atare, in maxim 90 de zile orice hotarare va trebui motivata. Acesta e un progres enorm, deoarece in prezent exista hotarari judecatoresti nemotivate si dupa un an.
- b) „Contestaţiile împotriva hotărârilor pronunţate de judecătorii de drepturi şi libertăţi şi judecătorii de cameră preliminară de la curţile de apel şi Curtea Militară de Apel, completul de judecată este format din 2 judecători.” (pct. 14 din Lege) Exceptia a fost invocata de ICCJ.
ICCJ a sustinut ca avand 2 judecatori in complet, in loc de 1, s-ar incalca dreptul la un proces echitabil. Adica mai multi judecatori care se apleaca asupra cauzei si o hotarasc nu ar fi o garantie in plus pentru o solutie mai corecta, conforma cu legea, ci o incalcare a dreptului la un proces echitabil al partilor. Ceva de noaptea mintii.
- c) „Sistemul de repartizare aleatorie a cauzelor pe complete de judecată se auditează extern, la fiecare 2 ani, sub conducerea Ministerului Justiției și cu implicarea societății civile și a organizațiilor profesionale ale magistraților. Concluziile auditului sunt publice.” (pct. 26 din Lege) Exceptia a fost invocata de ICCJ.
Pe scurt, ICCJ nu dorea ca cineva sa verifice sistemul de repartizarea aleatorie. Exceptia a fost respinsa, astfel ca acest sistemul va putea fi expertizat intr-un mod transparent. O asfel de auditare nu poate fi decat benefica dupa ce, in ultimii ani, sistemul de repartizare aleatorie a cauzelor a fost criticat si contestat public.
- d) „Apelurile și recursurile se judecă în complet format din 3 judecători, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel.” (pct. 30 din Lege) Exceptia a fost invocata de ICCJ.
Prin acest articol a crescut, de fapt s-a revenit la completele din apel formate din 3 judecatori, asa cum e peste tot in lumea civilizata. Completele de apel au numar impar, ca sa nu te apuci sa reiei judecata daca 2 judecatori nu cad de acord si fac complet de divergenta.
ICCJ a spus ca sa ai complet de 3 judecatori se incalca dreptul la un proces echitabil la persoanei. Repet, bezna mintii. Cei de la ICCJ confirma inca odata ca isi trag seva dreptului din operele lui Lenin si Stalin.
- e) Infiintarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiţie. (pct 45 din Lege). Exceptii au fost invocate atat de PNL cat si de catre ICCJ, insa ambele au fost respinse.
ICCJ a sustinut ca este discriminatoriu sa creezi o sectie care sa investigheze numai anumite persoane. Evident, afirmatia este nefondata, deoarece exista si in prezent parchete militare, unde investigarea e dupa calitatea persoanei. Argumentele ICCJ au fost respinse.
PNL a sustinut ca prin aceasta sectie s-ar lua atributii de la DNA, ceea ce ar incalca MCV-ul. Mai mult, a spus ca prin interzicerea detasarii si delegarii in cadrul acestei sectii, precum si prin faptul ca CSM-ul numeste procurorii din cadrul sectiei si procurorul-sef sectie „îi conferă o independenţă totală”.
Cum am mai explicat intr-o postare, dupa ce au urlat ca aceasta sectie va fi sub control politic, la CCR au spus ca sectia e „independenta total”. In opinia PNL faptul ca judecatorii si procurorii pot fi cercetati penal doar de catre procurori care prezinta reale garantii de independenta este o problema si nu faptul ca pana acum au fost anchetati de procurori cu vechime minima detasati sau delegate de pe la judecatorii anonime pentru ca asa a vrut Kovesi. Argumentele PNL au fost respinse ca nefondate.
- f) „Statele de funcţii şi de personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecătorii şi parchete se aprobă prin ordin al ministrului justiţiei.” (pct. 62 din Lege) Exceptia a fost invocata de PNL.
PNL a sustinut ca prin scoaterea avizului CSM de aprobare a statelor de functii s-ar incalca independenta justitiei.
Daca PNL-ul nu facea propaganda ieftina in comisie si studia, ar fi vazut ca aceasta modificare din articol a fost propusa de insusi CSM, fiind chiar votata cu unanimitate in Comisia 1 a CSM.
CCR a respins critica PNL, poate pe motiv ca e o chestiune de oportunitate.
- Au fost ADMISE urmatoarele exceptii de neconstitutionalitate:
- a) Inlocuirea listei cu instantele, de la art. 2 alin. (2), cu o definitie a modului cum „se realizeaza” justitia. (pct. 2 din Lege) ICCJ a sustinut ca textul creaza paralelism, deoarece un text similar este la art. 7.
Tin minte dezbaterea din Comisie, si a fost acolo un scandal intre PNL si PSD. Au modificat textul de la art. 7 dar in circul respectiv, facut de USR si intretinut de PNL, au scris ca se modifica art. 2. Din acest motiv noua prevedere de la art. 2 alin. (2) era similara cu cea deja existanta la art. 7.
Evident, CCR a admis critica ICCJ pe motiv ca „creează paralelisme normative, preluând soluții legislative deja existente în actul normativ, ceea ce este de natură a-i afecta structura, concizia și unitatea conceptelor pe care acesta le utilizează”, ceea ce e foarte corect.
Textul se poate remedia spunand ca aceasta modificare se refera la art. 7 nu la art. 2.
- b) „Hotărârile secţiilor pot fi atacate la secția de contencios administrativ a curții de apel, conform dreptului comun.” (pct. 4 din Lege)
Textul initial spunea ca Plenul CSM judeca contestatiile sectiilor. Acum s-a mers pe ideea de a contesta hotararile sectiilor direct in instanta.
ICCJ a invocat ca temei de neconstitutionalitate faptul ca textul de mai sus nu spune clar hotararile caror sectii pot fi atace la curtea de apel, acest lucru creand confuzie.
CCR a admis critica ICCJ, spunand ca este neclar „dacă este vorba despre secții ale Consiliului Superior al Magistraturii, secții ale unor instanțe de judecată sau secții ale altor organisme sau autorități”.
Textul se poate remedia foarte simplu adaugand ca e vorba despre sectiile CSM.
- c) „Contestaţiile formulate împotriva hotărârilor pronunţate în materie penală de către judecătorii şi tribunale în cursul judecăţii în primă instanţă, de către judecătorii de drepturi şi libertăţi şi judecătorii de cameră preliminară de la aceste instanţe se soluţionează în complet format din 2 judecători.” (pct. 29 din Lege)
ICCJ a invocat ca temei de neconstitutionalitate faptul ca textul de mai sus il contrazice pe cel din alineatul anterior, care vorbeste despre complet cu 1 judecator, lipsind astfel textul de claritate.
CCR a admis aceasta critica deoarece „creează incertitudine în procesul de aplicare a legii”.
Propunerea a fost facuta de catre CSM.
Problema se poate remedia abrogand alineatul anterior, care vorbeste despre completul de 1 judecator.
- d) „Preşedintele curţii de apel poate dispune ca, la instanţele cu volum mare de activitate din circumscripţia curţii de apel, să fie încadrate persoane, foşti judecători care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, pentru redactarea proiectelor de hotărâri judecătoreşti.” (pct. 61 din Lege)
ICCJ a invocat faptul ca „acest articol, prin lipsa de precizie şi claritate a redactării, se situează în afara cadrului impus de exigenţele constituţionale referitoare la previzibilitatea legii, textul fiind lacunar asupra unor aspecte precum: condiţiile în care vor fi încadrate persoanele despre care se face vorbire în acest articol, statutul lor profesional, etc”.
CCR a admis critica ICCJ, insa pentru alte motive, respectiv: „Curtea a reținut că redactarea hotărârii judecătorești, actul final şi de dispoziţie al instanţei prin care se soluţionează cu autoritate de lucru judecat litigiul dintre părţi, este rezultatul activității de deliberare, desfășurată în secret, la care participă doar judecătorii care au calitatea de membri ai completului în faţa căruia a avut loc dezbaterea. Motivarea hotărârii judecătorești este un act inerent funcției judecătorului cauzei, constituie expresia independenței sale și nu poate fi transferată către o terță persoană. Motivarea nu constituie doar premisa unei bune înțelegeri a hotărârii, dar și garanția acceptării sale de către justițiabil, care se va supune actului de justiție având încrederea că nu este un act arbitrar. Ea reprezintă un element esenţial al hotărârii judecătoreşti, o puternică garanţie a imparţialităţii judecătorului şi a calităţii actului de justiţie, precum şi o premisă a exercitării corespunzătoare de către instanţa superioară a atribuţiilor de control judiciar de legalitate şi temeinicie. Or, în condițiile în care hotărârea judecătorească ar fi redactată/motivată de o altă persoană decât judecătorul cauzei, justițiabilul este lipsit tocmai de aceste garanții. În consecință, Curtea a constatat că dispozițiile legale criticate sunt neconstituționale, contravenind dispozițiilor art.21 alin.(3), art.124 și art.126 alin.(1) din Constituție.”
Propunerea aceasta a fost facuta de catre CSM.
Problema se poate rezolva foarte simplu eliminand acest text din lege.
In concluzie, dupa cum vedeti, toate criticile de neconstitutionalitate admise tin de tehnica legislativa privind claritatea textului, si nicidecum de chestiuni ce ar incalca „independenta justitiei” ori „separatia puterilor in stat”, slogane si ingrijorari pe care le-a invocat si intretinut la foc continuu propaganda securistoida.
Pe scurt, CCR a respins TOATE exceptiile invocate de PNL, iar in cazul ICCJ a RESPINS 6 si a ADMIS 4.
Uitati-va inapoi la toate articolele de propaganda, la toti marii „experti” in justitie din presa si de la TV care urlau ca va crapa statul de drept, la ambasade ori articole din presa straina care nu mai puteau de grija „independentei justitiei” ca sa va dati seama singuri cat s-a putut minti si manipula.
Nu va mai lasati mintiti si folositi! ( Chris Terhes, presedintele Romanian Community Coalition, cunoscuta in Romania si sub numele de „Coalitia romanilor pentru combaterea coruptiei).
Comunicatul CCR poate fi accesat aici: https://www.ccr.ro/noutati/COMUNICAT-DE-PRES-281
Actualitate
Nava americană pregătește un viitor USV: Industria este invitată la zilele de discuții pentru Programul “Future Unmanned Surface Vessel”

Inițierea unui nou capitol pentru navele autonome ale Marinei SUA
Marina Statelor Unite pregătește un eveniment important pentru industria navală, urmând să organizeze o zi dedicată discuțiilor despre specificațiile pentru noul program „Future Unmanned Surface Vessel” (USV), conform unui anunț publicat astăzi.
Data și locația întâlnirii
Ziua industriei va avea loc pe 17 iunie, în Washington, DC, și va fi organizată de Biroul Executiv pentru Programe de Vehicule Navale Autonome și Combatante Mici.
Detalii despre caracteristicile USV-ului viitor
Conform solicitării, „programul Future USV va fi o navă autonomă de mare rezistență, capabilă să navigheze în open ocean cu viteze de peste 25 de noduri, fără a fi extrem de sofisticată sau costisitoare”. Vasul va fi construit conform standardelor comerciale și va avea capacitatea de a suporta interfețe, suprafață pentru încărcături și două containere de tip FEU (40 de picioare), fiecare cu o greutate de 80.000 de livre.
Importanța zilelor industriei în procesul de achiziție
Aceste evenimente sunt cruciale, deoarece reprezintă primele semne ale începerii unui proces de competiție pentru contracte valoroase, legate de programelor de bază pentru nave autonome. Participarea industriei la aceste discuții indică intenția Marinei de a avansa cu planurile pentru viitoarele USV-uri.
Dimensiuni și tipologia navei
Deși solicitarea nu specifică în mod clar dimensiunile exacte ale viitorului USV, indicii precum capacitatea de a transporta două containere FEU sugerează o dimensiune similară cu navele existente, precum USV Mariner și navele sale înrudite. Acestea sunt derivate din nave de aprovizionare offshore, cu lungimi între 150 și 200 de picioare, fiind considerate nave USV de dimensiuni medii.
Perspective și controverse privind mărimea și scopul USV-urilor
În ianuarie, contraamiralul William Daly, șeful departamentului de cerințe pentru navele de suprafață, și-a exprimat scepticismul privind ideea inițială de a avea USV-uri de dimensiuni „Medium” și „Large”. În opinia sa, este necesară o singură navă, accesibilă, cost-eficientă și ușor de produs în serie, capabilă să găzduiască cele două tipuri de încărcături previzionate: fie un magazin de muniții de mare capacitate, fie încărcături pentru recunoaștere și monitorizare (ISR).
Controlul asupra programului și opoziția din legislativ
Ca responsabil internal, cunoscut ca N96, Daly are o influență majoră asupra direcției programelor de nave autonome, iar în perioada anterioară, doi legislatori de rang înalt care supraveghează bugetul Pentagonului au cerut Marinei să își reconsidere poziția inițială privind programul de USV-uri mari, temându-se de complexitatea și de dimensiunea acestor nave.
Această întâlnire și dezbatere vor fi decisive pentru direcția de dezvoltare a USV-urilor marinei americane, urmând să contureze specificațiile definitive și strategia de producție pentru viitoarele sisteme autonome de navigație.
Actualitate
Revelații șocante din Moldova: zone întunecate și voturi care dispar misterios

Blocat și în întuneric: voturile din anumite zone au fost resimțite ca fiind falsificate sau manipulatoriu
În ultimele ore, Republica Moldova se confruntă cu suspiciuni grave legate de integritatea alegerilor. Zone precum Ialoveni și Doroști au fost martore la fenomene extrem de suspecte: în aceste localități, voturile exprimate au fost atacate de un “blackout” inexplicabil, lăsând alegătorii și observatorii în întuneric total, atât simbolic cât și practic.
Timp în care sistemul a dezvăluit intenții de manipulare
Potrivit unor surse locale și martori, acțiunea a fost percepută ca o încercare de a disimula rezultatele reale sau de a manipula procesul electoral. În aceste zone, a fost raportat “întuneric”, o expresie folosită pentru a descrie blocajele de curent și oprirea bruscă a sistemelor de vot, semn al unui posibil truc sistematic pentru a controla rezultatele finale.
Se întunecă și voturile, și transparența
Aceste incidente au stârnit îngrijorare în rândul cetățenilor și al observatorilor independenți, care susțin că astfel de acțiuni pot fi un semn clar al încercărilor de manipulare masivă, menite să orânduiească rezultatele în favoarea unor interese obscure. În condițiile în care unele zone par să fi fost “scoase din joc”, procesul electoral riscă să fie compromis irevocabil.
Actualitate
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare

Implicare suspectă a sistemului și acuzații grave de fraudare
Republica Moldova devine scena unui scandal major legat de integritatea alegerilor prezidențiale. În timpul scrutinului, observații dure despre posibile tentative de fraudă și implicare a autorităților au ieșit la iveală, atrăgând atenția opiniei publice și a partidelor de opoziție.
Transporturi organizate și suspiciuni de intervenții ilegale
Reprezentanții Partidului AUR au semnalat situatii îngrijorătoare: transporturi organizate de persoane către secțiile de votare, inclusiv mașini cu numere românești, însoțite de persoane cu căști în urechi, monitorizând zona de la Consulatul României la Chișinău. În comunicatul lor, aceștia au solicitat intervenția Poliției, suspectând implicarea unor cercuri apropiate guvernării.
Acuzații dure și avertismente categorice
Vasile Costiuc, liderul local al AUR, a declarat: „Am solicitat Poliției să documenteze aceste manifestații, pentru că altfel nu avem alte căi. Este clar că cineva foarte apropiat de guvernare are interesul de a fraudeze votul. Nu faceți ilegal nimic! Orice acțiune ilegală va fi răspunzătoare penal și politic. Maia Sandu, dați ordin ca transportul ilegal de oameni să înceteze imediat.”
Impactul asupra rezultatului electoral și incertitudinea finală
După deschiderea urnelor, reacțiile au devenit tot mai aprinse, cu acuzații grave de fraudare a alegerilor. În această situație tensionată, cine va ieși președinte este o întrebare încă fără răspuns clar, iar poliția și autoritățile vor trebui să gestioneze aceste suspiciuni cu maximă responsabilitate.
Nicușor Dan: un „om al sistemului” și un candidat contestat în campanie
Legături cu interese străine și controverse
Pe plan intern, controversainha despre alegerea candidatului Nicușor Dan continuă să genereze controverse. Este perceput de unii ca fiind omul susținut de rețeaua Soros și de structuri din spatele scenei politice, considerate de criticii săi ca fiind factorii principali în destabilizarea și dictarea unor directive în România.
Susținut de ONG-uri finanțate extern
Nicușor Dan, prezentat frecvent ca un candidat „independent”, în realitate, beneficiază de sprijin masiv din partea ONG-urilor finanțate din străinătate, a unor personalități implicate în propagandă și influențe externe, inclusiv din partea unor membri ai mediului diplomatic. Se vorbede un buget considerabil alocat campaniei sale, complicând ideea de „independență” autentică.
Pericolul unei alegeri manipulatorii
Politicienii și experții avertizează că această susținere externă și resursele investite în campanie pot duce la o înșelare a opiniei publice, iar rezultatul alegerilor poate fi influențat de interese străine, mai degrabă decât de voința cetățenilor. Românii trebuie să fie vigilenți și să nu cadă în capcanele de manipulare.
Mesaj pentru cetățeni: nu vă lăsați păcăliți de promisiuni și manipulări
Păstrați-vă scepticismul și responsabilitatea civică
Este crucial ca românii să nu se lase intimidați sau manipulați de campanii de dezinformare. Într-un context în care elitele politice și economice au distrus de-a lungul anilor baza de dezvoltare a țării, reconstrucția trebuie să pornească de la oameni informați și responsabili.
Realitatea cruntă: corupția, principalul inamic al progresului
De ani de zile, clasa politică românească a eșuat să lupte eficient împotriva corupției. Multinaționalele domină economia, lăsând în urmă firmele autohtone, iar bugetele alocate pentru sănătate, infrastructură și educație sunt insuficiente sau gestionate defectuos.
Dezbinare și neîncredere: obstacole în calea renașterii naționale
„Repararea” sistemului trebuie făcută de oameni cinstiți și cu responsabilitate civică
Pentru a reconstrui țara, românii trebuie să renunțe la promisiuni false și la lideri care, de fapt, sunt susținuți și controlați de interese obscure. Adevărata schimbare nu poate veni de la aceia care au contribuit timp de ani la distrugerea economiei și a societății. Este necesar un efort comun, sincer și responsabil, pentru a egala și reforma structurile corupte care au instaurat un sistem fatal pentru progresul național.
Vine timpul responsabilității și al alegerii conștiente
Se cere o implicare activă și responsabilitate din partea tuturor cetățenilor, pentru a nu lăsa manipulările și influențele externe să decidă viitorul României. Alegerile trebuie să fie cu adevărat expresia voinței populare, fără compromisuri sau presiuni ascunse. E timpul ca românii să aleagă corect, conștient și matur, pentru o țară în afara mâinilor celor care o condamnă la stagnare și declin.
-
Exclusivacum 5 zile
Secția-fantomă de la Penitenciarul Târgșor: milioane risipite și o stare de criză repetată
-
Exclusivacum 3 zile
Scandalul imobiliar al secolului la Ploiești și București: mafie, escrocherie și impostură pe ruinele Legii!
-
Exclusivacum 2 zile
Poluare suspectă la Coca-Cola HBC Ploiești: Autoritățile, în alertă!
-
Actualitateacum o zi
Frauda electorală în Republica Moldova: o criză în plină desfășurare
-
Exclusivacum 4 zile
Un elev de poliție din Câmpina demonstrează curaj și responsabilitate în Târgu-Jiu
-
Ancheteacum 5 zile
Primul judecător de la Înalta Curte de Casă și Justiție care se pensionează după anunțul creșterii vârstei de pensionare
-
Exclusivacum 5 zile
Inspecția Muncii din IGPR, un exemplu de ineficiență și birocrație
-
Exclusivacum 3 zile
Organizarea ilegală a serviciului de permanență la Poliția de Frontieră: un abuz care încalcă drepturile angajaților