Actualitate
EXPLOZIV/Noua „inginerie” a contabilului Sorin Mosor si a Mihaelei Circo, supranumita mai nou si „Regina Asigurarilor” din MAI…

Nici nu trebuie sa te expui cu tot felul de stele d’alea mari pe epoleti sau functii de inspector general ca sa profiti la maxim de „trambulina” pe care o poate reprezenta Ministerul de Interne in derularea unor combinatii de milioane de euro. La propriu…precizeaza cei de la Cotidianul National.
Si iata ca, dupa ce IGAV-ul a fost serios zguduit in ultimul an si jumatate de dezvaluirile din „National” cu privire la invartelile „cartelului comandorilor” condus de Reliu Ion, o noua „bomba” tocmai ce sta pe cale sa explodeze la Aviatia Internelor. Culmea este ca, desi seria noastra de dezvaluiri a dus la un stufos dosar penal pentru cam toata fosta conducere a IGAV-ului, din pacate pentru ei, alti membri ai personalului auxiliar nu au inteles nimic din aceasta patanie.
Cu elicopterele la sol
Iar pana ce functionarii sictiriti din birourile MAI s-or misca si ei mai cu talent si vor termina hartiile pentru calculul si impunerea imputatiei de cateva sute bune de mii de euro pentru Reliu Ion si ceilalti comandori care vor plati acum din propriile buzunare uriasul prejudiciu adus IGAV, situatia elicopterelor grele tot nu s-a rezolvat din pacate. Astfel ca, desi codurile de vreme rea se succed rapid si pentru inceputul lunii februarie se anunta „soc si groaza”, toate elicopterele grele sunt la sol, pe diverse motive tehnice. Si spre stupoare anumitor structuri contrainformative, nici macar astfel nu se fac barem ceva economii la bugetul MAI prin plata diminuata a „ratelor” catre o cunoscuta companie de asigurari, cuplul „Mosor&Circo” cam „uitand” sa instiinteze ca aparatele de zbor asigurate pe bani grei sunt tinute la sol. Ceea ce inseamna ca banii sunt virati in continuare ca in graficul orelor de zbor…
Caietul de sarcini, bata-l vina…!
Acum, cand ai sotul subofiter si schimbi apartamentele si masinile ca pe ciorapi, basca concediile de fite petrecute cu insistentii reprezentanti ai uneia dintre companiile de asigurari cu nume, nici nu prea ar mai trebui sa te miri daca te cauta protectia interna! Cu toate ca schema pare una „desteapta” si „acoperita” inca din momentul intocmirii caietului de sarcina pentru organizarea licitatiei de atribuire a contractului privind asigurarea aparatelor de zbor din flotila Inspectoratului General de Aviatie al Internelor. Cum MAI a reprezentat insa dintotdeauna o „lampa aprinsa” in jurul carora se invertesc cam toate marile companii de asigurari si concurenta pentru primirea acestor contracte uriase este una pe masura. Insa desi interesul privat poate fi unul de inteles, nu la fel stau lucrurile cu pasivitatea reprezentantilor statului, care parca sunt angajati la compania de asigurari, ci nu la MAI, inclusiv din punct de vedere al „exploziei” nivelului de trai. Cert este ca dupa ce ca elicopterele IGAV zac la sol, derularea contractului cu compania de asigurari este una cel putin stranie, atata timp cat platile continua in acelasi ritm alert, de a ajuns tot ministerul sa vorbeasca despre noua „inginerie” a contabilului Sorin Mosor si a Mihaelei Circo, supranumita mai nou si „Regina Asigurarilor” din MAI…(Catalin Tache).
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
Actualitate
Baza Aeriană din SUA devine poligon de antrenament pentru Qatar: Un semnal geopolitic puternic
Actualitate
Germania și Japonia se aliază pentru rachete de croazieră cu rază extinsă
-
Exclusivacum 2 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 2 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Administratieacum 12 ore
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Exclusivacum 2 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o zi
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 3 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!
-
Exclusivacum 4 zile
ÎCCJ clarifică drepturile funcționarilor publici în cazul sancțiunilor disciplinare: Cercetare prealabilă și audiere obligatorii chiar și pentru „mustrarea scrisă”