Connect with us

Actualitate

EXPLOZIV/Mai multe persoane au oferit cadouri substanțiale prim-adjunctului Coldea/Col. (r) Daniel Dragomir: „Nu ne putem juca cu Parteneriatul Strategic cu SUA, într-o zi va exista o notă de plată”

Publicat

pe

INTERVIU ROMÂNIA LIBERĂ

Un interviu exploziv care confirma dezvaluirile noastre efectuate de cca 2 ani de zile.

Fostul colonel SRI Daniel Dragomir a dezvăluit faptul că din 2013 s-au cheltuit sume imense cu activități de anticorupție și de diminuare a evaziunii fiscale și, în același timp, nu s-au alocat banii necesari pentru combaterea amenințărilor transfrontaliere și de natură teroristă”.

Amenințările teroriste și cele trans-frontaliere de mare impact care pot afecta atât România, cât și SUA, dar și celelalte state NATO nu pot rămâne în aer, cineva trebuie să răspundă pentru punerea în pericol a Parteneriatului Strategic cu SUA, a avertizat Daniel Dragomir, în partea a treia a interviului acordat „României libere“. ”Fenomenul corupției nu poate fi combătut prin ascultarea în masă a cetățenilor unei țări. Acesta este un fenomen extrem de special și specific, iar în această zonă instituțiile de profil ar fi trebuit să acționeze mai întâi preventiv și prin metoda flagrantului. Nu lăsăm corupții – cum s-a întâmplat frecvent – să ia mită 6-7 ani de zile și după 7 ani îi arestăm”, a precizat fostul colonel SRI.

România liberă: Cum s-a desfășurat ultima audiere de la Comisia de Control al SRI? Ce implicare a avut SRI în acțiunile DNA?

Daniel Dragomir: Cei din fosta conducere a SRI vor trebui să dea niște răspunsuri privitoare la implicarea lor în acțiunile DNA, deoarece această chestiune a protocoalelor SRI-DNA a fost deja tranșată ca neconstituțională de către Curtea Constituțională. Acele protocoale au rămas în aer între SRI-DNA sau SRI-ANAF.

Iar cine a secretizat acele protocoale ar trebui să le și desecretizeze. Consiliul Suprem de Apărare a Țării a dat o hotărâre prin care corupția era considerată amenințare la siguranța națională, ori, dacă unele sunt amenințări la adresa siguranței naționale, tu CSAT vii printr-o decizie, un act administrativ, care n-are valoare de lege, și adaugi la lege. Pe lângă faptul că nu este legal acest aspect, mai și secretizezi decizia CSAT. Adică, cu alte cuvinte, CSAT poate lua decizia că de mâine toți cei care poartă ochelari sunt amenințare la adresa siguranței naționale? Eu zic că nu.

Mai ales  că decizia a fost secretizată și nici nu se știe în baza cărei legi, a căror studii statistice sau de impact a fost luată. Ori a fost numai o decizie politică? Păi, în momentul în care ajungi la instanță să te judeci tu, în calitate de inculpat, nu ai cum să ataci acele acuzații ale lor pentru că textul acela, care ține loc de lege și argumente, este secretizat. Ori, protocoalele în chestiune au fost luate în baza deciziei CSAT, care nici așa secretizată cum e nu știm dacă a fost respectată. Suntem în plin Kafka!

Până și fostul președinte Băsescu spunea că ”eu știu ce scrie în acea decizie a CSAT, dar ce au scris cei implicați după în acele protocoale, asta nu mai știu!”

Și ce ar fi de făcut acum?

Dacă SRI a spus că în baza hotărârii CCR acele protocoale sunt caduce și s-a dezis de ele, de ce nu le desecretizează? Să vedem ce este în ele, cu protecțiile de rigoare. Se vor șterge metodele, mijloacele și acțiunile specifice ale SRI din protocoale, dacă ele există, eu știu că nu. Și ulterior să facem o dezbatere publică pe acea decizie a CSAT. Să vedem dacă poate fi ea desecretizată – sau nu, și supusă controlului legislativ și constituțional – sau nu! Aici este piatra filosofală a întregii afaceri: dacă corupția este o amenințare la adresa siguranței naționale, de ce nu a fost up-gradată legea în Parlament?

Cum vi se pare atacul liderului PNL, Ludovic Orban, la adresa șefului Comisiei de control al Serviciului Român de Informații, Claudiu Manda, dar și la adresa întregii Comisii?

Fără a comenta declarațiile unui lider politic, nu pot să nu observ, însă, că lucrările acestei Comisii provoacă destulă nervozitate. Provoacă reacții generate de lucrările Comisiei. Iar dacă unii oameni politici nu sunt de acord cu decizia Comisiei SRI sau a Parlamentului, mult mai simplu ar fi să facă dumnealor o lege prin care Florian Coldea și Codruța Kövesi nu trebuie să vină la Comisie și astfel nu ne-am mai bate capul cu deciziile CCR. Pentru că aste e logica lor: ”Ce probleme aveți dacă sunteți ascultați pe mandate de siguranță națională, dacă nu aveți nimic de ascuns?” – zic ei. Păi, asta spun și eu: ”Ce probleme aveți să veniți în fața Comisiei dacă nu aveți nimic de ascuns?”.

Credeți că sunt și alte resorturi care îi determină pe cei care atacă Comisia să facă acest lucru?

Atât timp cât Comisia are în componență tot spectrul politic reprezentat în Parlament, aceste atacuri se decredibilizează prin ele însele. În Comisie se discută numai suspiciuni de încălcare a Constituției și a legilor țării, nicidecum chestiuni politice. Iar în totalitatea sa Comisia are marea dorință de a clarifica lucruri și de a afla adevărul, întrebările membrilor Comisiei fiind foarte concrete și la obiect.

Cu pregătirea și flerul dumneavoastră de profesionist în contraspionaj, ați ”mirosit” ca vreun membru al Comisiei să fie agent acoperit al vreunui serviciu de informații român sau străin? Ce vă spune intuiția?

Cred că această Comisie vrea să afle adevărul. Iar în ceea ce privește intuitul vreunui agent, vreau să vă spun că am plecat în acest demers al meu de la prezumția de nevinovăție și mi-am lăsat simțul olfactiv la intrarea în Comisie. Practic,  eu nu pot merge la o Comisie în care nu am încredere.

Ce ”șanse” sunt ca lucrările Comisiei de Control al SRI să intre într-o zonă de inactivitate sau de suspendare?

Aceasta ar putea fi o eventuală decizie a președintelui și a membrilor Comisiei. Dar, în spatele unor decizii de suspendare, stopare sau explodare a ședințelor Comisiei pot sta diverse calcule politice. Însă eu nu pot să-mi dau cu părerea la chestiuni politice, menirea mea e să merg mai departe întru aflarea adevărului.

Există persoane care s-au autoinvitat la Comisie, cum este cazul gen. (r ) Dumitru Iliescu, fost șef al SPP. Cum vi se pare acest lucru?

După cum merg lucrurile în Comisie, oricine are lucruri relevante de spus și are și argumente temeinice este binevenit și va fi ascultat cu toată atenția. În cazul generalului Iliescu, eu sper ca dânsul să aibă probe față de cele afirmate public. Eu așa am procedat.

Este atât de simplu și de domeniul evidenței ce s-a întâmplat la Astra Asigurări, încât se vede foarte clar această implicare a serviciilor, afirmă fostul ofițer al Serviciului Român de Informații care a pornit, recent, o serie de dezvăluiri despre instituțiile de forță din România.

Ce părere aveți despre faptul că generalul Dumitru Dumbravă, cu tot scandalul generat de ”câmpul tactic” din justiție,  a fost numit pe funcția de secretar general al Serviciului Român de Informații?

Eu nu am nici o vendetă cu niciuna din persoanele din conducerea SRI. Îmi fac numai datoria de a aduce în fața Comisiei de Control al Serviciului elemente de suspiciune față de încălcarea legii de către oamenii din fosta conducere a SRI. Iar aceste suspiciuni trebuie investigate de către Parlament, de SRI, prin mecanismele sale interne, și, dacă este cazul, de către instituțiile responsabile cu aplicarea legii, de organele de urmărire penală.

România a suferit în urma acestor posibile abuzuri ale organelor implicate în furnizarea de informații?

Da, pentru că aceste abuzuri ale SRI au dus la distrugerea de vieți, de destine, falimentarea multor firme cu mii de oameni rămași șomeri. Ori, în acest caz trebuie făcute două lucruri:

  1. trebuie văzut numărul persoanelor acuzate de DNA în procesele de corupție în comparație cu deciziile definitive ale instanțelor de judecată;
  2. trebuie analizată suma prejudiciilor la momentul declanșării urmăririi penale și la final câte dintre ele subzistă în urma deciziilor definitive ale instanțelor. Adică ce prejudiciu i-a fost imputat inculpatului de către DNA și ce prejudiciu a rămas în urma deciziei definitive judecătorești. Ori, dacă prejudiciul a fost estimat la 10 milioane de euro și la final a rămas la doar 100 de mii de euro, cineva trebuie să plătească pentru această nedreptate strigătoare la cer în care au fost distruse vieți, firme și oamenii au rămas fără slujbe. De aceea trebuie să existe legea răspunderii magistraților.

„Consiliul Suprem de Apărare a Țării a dat o hotărâre prin care corupția era considerată amenințare la siguranța națională, ori dacă unele sunt amenințări la adresa siguranței naționale, tu CSAT vii printr-o decizie, un act administrativ, care n-are valoare de lege, și adaugi la lege. Pe lângă faptul că nu este legal acest aspect, mai și secretizezi decizia CSAT. Adică, cu alte cuvinte CSAT poate lua decizia ca de mâine toți cei care poartă ochelari sunt amenințare la adresa siguranței naționale? Eu zic că nu.

O întrebare circulă de 27 de ani printre români: cine verifică averile și conturile din bănci ale șefilor operativi ai serviciilor de informații din România?

Mai întâi de toate, există un mecanism intern în fiecare din servicii de verificare nu numai a averilor, dar și a posibilelor activități -ilicite care depășesc normele interne ale serviciului. Dar am dubii în ceea ce privește trecutul cu aceste verificări, deoarece în momentul în care primul–adjunct -Coldea apărea la mână cu un ceas extrem de scump, mă gândesc că nu-l cumpărase din China. Există indicii serioase că mai multe persoane au oferit cadouri substanțiale prim-adjunctului Coldea și în acest caz ar fi trebuit să funcționeze mecanismele interne, dar n-au funcționat. Și mai știu că orice persoană publică este sub controlul ANI. Iar până acum ANI nu ne-a furnizat nici măcar un caz de lucru susceptibil de corupție ori lucrurile sunt fără de pată față de restul societății, ori că nu s-a investigat nimic în servicii.

Acest lucru are vreo legătură cu arestarea fostului șef al Agenției Naționale de Integritate, Horia Georgescu?

În acel caz lucrurile sunt mult mai complicate și nu țin neapărat de verificările averilor șefilor de servicii. Cred că țin de resorturi mult mai politice și complexe.

Dar cum se face că și fostul șef ANI, ca și mulți dintre șefii instituțiilor responsabile cu verificarea averilor și integrității sunt fiii unor foști colonei și generali din fosta Securitate? Cine pe cine verifică?

La mine nu este cazul. Niciun membru al familiei mele nu a lucrat și nici nu lucreaza in institutii de forța. În celelalte cazuri, probabil ca este vorba și de o vocație familială.  În ceea ce privește verificarea SRI, cred că Serviciul va ieși întărit de aici, pentru ca pe viitor să nu mai existe suspiciuni în legătură cu implicarea în actul de justiție. Ori ca să alungăm orice dubii în legătură cu aceste aspecte trebuie eliminate ”merele stricate”, printr-un efort comun de curățire a SRI, cum spuneam în episodul anterior.

Cum vi se par declarațiile date de cei chemați în fața Comisiei, sunt complete?

Declarațiile date în fața Comisiei sunt înregistrate, probate și opozabile juridic inclusiv în fața unor instanțe de judecată. Dar cei ce vin în fața acestei Comisii se pot prevala și de dreptul la tăcere, sau chiar să nege unele dintre acuzele aduse lor, este alegerea domniilor lor. Pot veni chiar însoțiți de un avocat, dacă consideră necesar.

În vremea guvernării Ponta, funcționa pe lângă Guvern o comisie Interministerială care avea un rol ambigu. Care mai este soarta acestei Comisii?

În legătură cu acea comisie interministerială, la un moment dat cineva va trebui să facă un audit privitor la cheltuirea bugetelor din zona de siguranță națională în ceea ce privește amenințările teroriste la adresa României. Și dacă din 2013, 2014 s-au cheltuit sume imense cu activități de anticorupție și de diminuare a evaziunii fiscale, și-n același timp nu s-au alocat banii necesari pentru combaterea amenințărilor transfrontaliere și de natură teroristă, în-seamnă că acest audit, de care vorbeam este absolut necesar și cât mai repede să fie finalizat.

Fostul colonel SRI Daniel Dragomir vorbește, în exclusivitate pentru „România liberă“, despre mărturiile din Comisia de Control al SRI și despre dosarul Black Cube. Decorat de către președintele României în 2006 cu cea mai înaltă distincție – Ordinul Virtutea Militară în grad de Cavaler cu însemn pentru război – pentru succesul operațiunii de salvare a ziariștilor din Irak, fostul colonel SRI Daniel Dragomir face dezvăluiri de maximă importanță.

Deoarece aceste capabilități antitero cer foarte mulți ani pentru a fi create și a da rezultatele scontate. Ori ele pot fi distruse foarte ușor atunci când se deturnează fondurile necesare către alte zone.

Ori în legătură cu Parteneriatul Strategic cu SUA nu ne putem juca, într-o zi va exista o notă de plată. Amenințările teroriste și cele transfrontaliere de mare impact care pot afecta atât România cât și SUA, dar și celelalte state NATO, nu pot rămâne în aer, cineva trebuie să răspundă pentru punerea în pericol a Parteneriatului Strategic cu SUA. Trebuiesc găsite urgent problemele și remediate la fel de rapid.

Iar acest audit trebuie să fie unul intern al SRI împreună cu Comisia parlamentară de Control al activității -Serviciului. În acest sens ar fi bine să privim modelul foarte bun din SUA, unde există în cazul CIA un departament numit Inspector General care se ocupă de verificare, audit, în genere un fel de Corp de Control al Agenției care raportează direct Congresului SUA. Tocmai pentru a arăta că bugetele rezervate CIA și diverselor acțiuni operative sunt perfect transparente.

Cum credeți că se vor finaliza lucrările Comisiei Parlamentare?

Sper ca această Comisie, în final, să ajungă la concluzia că legislația actuală trebuie îmbunătățită în sensul unei transparențe totale a cheltuirii bugetelor operative. Este absolut necesar și este singura opțiune pentru reformarea SRI.

Ori perioada Coldea la conducerea SRI a fost una nefastă pentru România. Eu o numesc perioada Securitate 2.0. Ca să mă explic trebuie să menționez că fosta Securitate deținea spații de detenție și avea dreptul la anchete penale. Ori noi în 1989 am abolit această poliție politică a Securității. Dar dacă vă amintiți, acum câțiva ani a existat o inițiativă prin care trebuia ca SRI să aibă dreptul de a face anchete penale în lupta antitero și să dețină spații de încarcerare. Atunci ca și acum cred că acest lucru este o greșeală imensă, iar reacția virulentă a societății civile împotriva acelei propuneri mi-a demonstrat că nu m-am înșelat. Asta având în vedere și trecutul istoric recent și faptul că nu se ofereau garanții că acele abuzuri comise de fosta Securitate nu se vor mai petrece.

Ori Coldea văzând că nu poate readuce anchetele penale în SRI s-a produs o comuniune în cuget și simțiri între dl Coldea și dna Kövesi. Practic DNA a devenit brațul înarmat al SRI cu posibilitatea de a aresta, încarcera, ancheta penal și trimite în judecată subiecții identificați de Serviciu. Ori această Comisie parlamentară vrea să deslușească această -Securitate 2.0 prin implicarea SRI în anchetele penale. Lucru neconstituțional și foarte grav.

Văzând că societatea a -reacționat la propunerea de anchetare penală din partea SRI, Coldea a înșelat opinia publică prin manevre de culise cunoscute ca metode „under the table“, ducând aceste anchete în sarcina DNA ca braț armat al său. Ori toată lumea ar trebui să înțeleagă că sub această umbrelă frumoasă a amenințării corupției și a teroristului în fapt, în culise s-a încercat revigorarea modului de lucru a fostei Securități.

Veți aduce și documente în acest sens?

Asta va face Comisia în plenul său! Ori fenomenul de corupție nu poate fi combătut prin ascultarea în masă a cetățenilor unei țări. Acesta este un fenomen extrem de special și specific, iar în această zonă instituțiile de profil ar fi trebuit să acționeze mai întâi preventiv și prin metoda flagrantului. Nu lăsăm corupții, cum s-a întâmplat frecvent, să ia mită 6-7 ani de zile și după 7 ani îi arestăm. Deși știam de aceste fapte. Deși existau mandate de siguranță naționala. Ori când mă refer la Securitate 2.0, dacă analizăm cu atenție mijloacele de anchetă și probatoriul, vom vedea că sunt -mijloacele folosite pe scară largă de fosta Securitate, aplicate în zilele noastre cu limitările de rigoare. Și aici mă refer la ascultările în masă, ridicări cu duba de pe -stradă, iar mai apoi -fluturarea cătușelor prin fața camerelor TV, utilizarea delațiunii ca mijloc de probă, intrarea în zona câmpului tactic, utilizarea unor procurori ca braț armat al SRI, controlul și șantajul asupra unor judecători în câmpul tactic. Deci lucrurile au fost și mai sunt încă, la fel ca pe timpul fostei Securități.

 

Actualitate

Ministrul german al apărării: Armata germană poate asigura securitatea într-o zonă demilitarizată din Ucraina

Publicat

pe

De

Ministrul german al apărării, Boris Pistorius, a declarat pentru publicația Suddeutsche Zeitung că armata germană poate asigura securitatea într-o posibilă zonă demilitarizată din Ucraina, în contextul unui acord de încetare a păcii discutat în ultimele luni, conform Pravda Ukrainska.

Dislocarea trupelor germane
Întrebat despre dislocarea trupelor germane în zona tampon dintre Ucraina și Rusia, Pistorius a afirmat: „Acest lucru va fi discutat când va veni vremea.”

Responsabilitatea în cadrul NATO
„Suntem cel mai mare partener al NATO în Europa. Deci, evident, vom juca un rol și ne vom asuma responsabilitatea,” a adăugat ministrul german.

Crearea unui nivel de securitate pentru Ucraina
Pistorius a subliniat că principala problemă consta în crearea unui nivel de securitate pentru Ucraina care să prevină o nouă invazie a teritoriului ucrainean de către Rusia, în viitor. De asemenea, a menționat că va călători în curând în SUA pentru a discuta cu Administrația Trump despre acest subiect.

Confirmarea ideii unei misiuni de menținere a păcii
Ideea unei misiuni de menținere a păcii în Ucraina, în contextul unor posibile negocieri, a fost confirmată și de președintele Zelenski în decembrie 2024. Până acum, statele baltice și Franța au sugerat că ar putea participa la o astfel de misiune.

Citeste in continuare

Actualitate

Miopie vs. hipermetropie: cum să recunoști semnele la copilul tău

Publicat

pe

De

Vederea joacă un rol esențial în dezvoltarea copiilor, influențându-le performanțele școlare, relațiile sociale și activitățile zilnice. Două dintre cele mai frecvente probleme de vedere la copii sunt miopia (vederea slabă la distanță) și hipermetropia (vederea slabă de aproape). Deși par opuse, ambele condiții pot avea un impact semnificativ asupra calității vieții copilului tău.

 

Hai să descoperim diferențele dintre miopie și hipermetropie, cum poți identifica semnele fiecărei afecțiuni și ce opțiuni de tratament sunt disponibile.

Ce este miopia?

Miopia, cunoscută și ca „vederea slabă la distanță”, apare atunci când ochiul este mai lung decât ar trebui. Acest lucru determină focalizarea luminii înaintea retinei, ceea ce face ca obiectele aflate la distanță să pară neclare. Este una dintre cele mai frecvente afecțiuni oculare la copii și, de obicei, apare între 6 și 14 ani.

Semnele miopiei la copii:

– Strângerea din ochi pentru a vedea mai bine la distanță

– Apropierea foarte mult de televizor, cărți sau jucării

– Plângeri de dureri de cap sau oboseală oculară

– Frecarea frecventă a ochilor

– Acoperirea unui ochi sau clipitul excesiv

 

Miopia este în creștere la nivel global, afectând un număr tot mai mare de copii din cauza timpului petrecut la ecrane și a lipsei de expunere la lumina naturală.

Ce este hipermetropia?

Hipermetropia, sau „vederea slabă de aproape”, este opusul miopiei. Ochiul este mai scurt decât normal, ceea ce determină focalizarea luminii în spatele retinei. Copiii cu hipermetropie pot vedea obiectele aflate la distanță mai clar decât cele apropiate.

Semnele hipermetropiei la copii:

– Dificultăți de concentrare asupra obiectelor apropiate

– Ochii obosiți sau dureri oculare după citit sau alte activități de aproape

– Iritabilitate sau nervozitate după perioade prelungite de concentrare

– Vedere dublă

– Lipsa de interes pentru activități care implică focalizare aproape

Pot copiii să fie atât miopi, cât și hipermetropi?

Este rar, dar posibil ca un copil să fie miop la un ochi și hipermetrop la celălalt. Această condiție, deși neobișnuită, poate duce la dificultăți de focalizare și probleme în dezvoltarea vederii binoculare. Dacă observi că cel mic înclină capul pentru a vedea mai bine sau își folosește mai des un singur ochi, este important să consulți un oftalmolog pediatru.

Cum afectează aceste afecțiuni viața copilului tău?

Problemele de vedere pot avea un impact negativ asupra performanțelor școlare și asupra interacțiunilor sociale. Un copil care nu vede bine poate întâmpina dificultăți în a citi, în a urmări lecțiile la tablă sau în a participa la activități sportive. În plus, disconfortul vizual poate duce la frustrare, iritabilitate și chiar scăderea încrederii în sine.

Ce ar trebui să faci dacă suspectezi o problemă de vedere?

Primul pas este programarea unei consultații oftalmologice complete. Un specialist va evalua sănătatea ochilor copilului tău, va diagnostica problema și va recomanda soluțiile potrivite, cum ar fi ochelarii sau lentilele de contact.

Când ar trebui să îți duci copilul la oftalmolog?

– Între 6 și 12 luni, pentru o evaluare inițială

– La 3-5 ani, pentru o examinare completă înainte de a începe școala

– La fiecare 2 ani, dacă nu sunt necesare corecții vizuale

– Anual, dacă copilul poartă ochelari sau lentile de contact

Cum pot fi prevenite sau gestionate aceste probleme?

➔Timp în aer liber

Expunerea la lumina naturală ajută la sănătatea ochilor și poate reduce riscul dezvoltării miopiei. Încurajează-ți copilul să petreacă cel puțin 2 ore pe zi afară.

 

➔Limitarea timpului la ecrane

Regula 20-20-20 este extrem de utilă: la fiecare 20 de minute petrecute în fața unui ecran, copilul ar trebui să privească timp de 20 de secunde un obiect aflat la cel puțin 6 metri distanță.

 

➔Somnul adecvat

Un somn de calitate este esențial pentru sănătatea generală, inclusiv pentru ochi. Asigură-te că micuțul tău doarme cel puțin 8 ore pe noapte.

 

➔Consultații regulate

Examinările oftalmologice regulate sunt cheia pentru depistarea timpurie a problemelor și pentru gestionarea lor eficientă.

 

➔Ochelari sau lentile de contact

În funcție de diagnostic, medicul poate recomanda corecții optice pentru a îmbunătăți vederea și a preveni agravarea problemei.

Concluzie: Fii atent la semnalele copilului tău

Indiferent dacă este vorba despre miopie sau hipermetropie, depistarea timpurie și intervenția rapidă pot face o diferență enormă în viața copilului tău. Problemele de vedere nu trebuie să fie un obstacol în calea învățării, a jucatului sau a activităților zilnice.

 

La clinica KidOptik din București, specializată în oftalmologie pediatrică, medicii sunt pregătiți să îți ofere cele mai bune soluții pentru sănătatea vizuală a copilului tău. Programează o consultație astăzi și asigură-te că cel mic vede lumea clar și fără dificultăți!

Citeste in continuare

Actualitate

Mario Diaz-Balart, noul vicepreședinte al Comitetului de Aproprieri al Camerei Reprezentanților

Publicat

pe

De

Miercuri, 17 ianuarie 2025, reprezentantul Floridei, Mario Diaz-Balart, a fost numit noul vicepreședinte al Comitetului de Aproprieri al Camerei Reprezentanților, o poziție cheie pentru a rezolva problema bugetului pentru exercițiul fiscal 2025 și pentru a lucra la un pachet major de reconciliere susținut de președintele ales Donald Trump.

Provocări majore
Diaz-Balart a recunoscut într-un interviu acordat Breaking Defense că aceste provocări vor necesita multă abilitate. „Marjele noastre sunt atât de strâmte încât va fi o sarcină foarte, foarte grea,” a declarat el referitor la ușoara majoritate republicană în Cameră, „și există o serie de persoane care au istoria de a vota împotriva unei propuneri, nu din cauza conținutului acestuia, ci din cauza a ceea ce nu conține.”

Optimizarea negocierilor
Cu toate acestea, Diaz-Balart speră să reinițializeze negocierile pentru anul fiscal 2025 înainte ca Rezoluția Continuă să expire în mijlocul lunii martie. „Nu există niciun motiv pentru care ar trebui să așteptăm până în martie”, a spus el, subliniind că este optimist că se va ajunge la un acord rapid pentru a permite comisiei de aproprieri să înceapă lucrările.

Provocările 
Cu toate că apreciază conceptul de flexibilitate în bugetare, el evidențiază că Ministerul Apărării nu a reușit să treacă auditul financiar de rutină, ceea ce este îngrijorător. „Îmi place conceptul, dar având în vedere cantitatea uriașă de bani și faptul că este cea mai mare birocrație din lume, cum putem să ne asigurăm că nu avem, știți, ciocane de un milion de dolari sau alte exemple similare?” a spus el.

Obiectivele de evaluare
Diaz-Balart a menționat că ar dori să implementeze un buget bazat pe performanță, subliniind nevoia de a know exact ce se obține din investițiile financiare. Acesta a recunoscut că, deși se pot face îmbunătățiri, provocările legate de audituri și transparența cheltuielilor continuă să fie obstacole semnificative.

Legătura cu Libanul
În ceea ce privește sprijinul financiar pentru Forțele Armate Libaneze, Diaz-Balart a exprimat rezerve. „Forțele armate libaneze au fost una dintre puținele lucruri stabile acolo, dar sunt îngrijorat de influența pe care Hezbollah o are asupra țării,” a afirmat el.

Concluzie
Diaz-Balart este conștient de complexitatea situației din Liban și subliniază că orice suport financiar ar trebui să fie strict reglementat pentru a evita ca fondurile să ajungă în mâinile greșite. El a concluzionat că efectele situației din Liban sunt complexe și necesită o evaluare atentă înainte de a decide asupra unui sprijin suplimentar.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv3 ore ago

Indignați de ignorare. MAI ignoră protestele: Polițiștii cer leadership responsabil

Sindicatul Diamantul subliniază reacția indignată a polițiștilor în urma celui mai mare protest din 2010 încoace, acuzând Ministerul Afacerilor Interne...

Exclusiv3 ore ago

Polițiștii infruntă ‘Ordonanța Trenuleț‘: Continuarea protestelor pentru drepturi

Polițiștii protestează impotriva ‘Ordonanței Trenuleț‘: O luptă pentru drepturi Sindicatul Sidepol anunță continuarea protestelor polițiștilor, demarate la finalul anului 2024,...

Exclusiv23 de ore ago

Puterea maselor în influentarea deciziilor guvernamentale: Declarația Sindicatului Decus

Puterea maselor în influențarea deciziilor guvernamentale Declarația Sindicatului Decus Sindicatul Decus a subliniat importanța puterii maselor în influențarea deciziilor, inclusiv...

Exclusiv23 de ore ago

Acțiune a Poliției de Frontieră Nădlac: Depistarea cetățenilor străini fără drept de călătorie în Spațiul Schengen

Polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Poliției de Frontieră Nădlac au depistat, în urma unor controale nesistematice efectuate în zona...

Actualitateo zi ago

Tractări Auto Brașov: Partenerul Dumneavoastră de Încredere pentru Servicii de Tractare Non-Stop în Zona Brașov și Împrejurimi

În traficul aglomerat de astăzi, incidentele rutiere pot apărea în orice moment, fie că este vorba de o pană de...

Exclusiv2 zile ago

Protestul polițiștilor: O mobilizare impresionantă și solidară/Tandra abordare în timpul protestului

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a descris recent o fotografie din timpul protestelor polițiștilor ca fiind „cea mai romantică...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Europol reacționează la Ordonanța „Trenuleț”

Sindicatul Europol a criticat dur decizia guvernanților de a semna ordonanța cunoscută ca „Trenuleț,” subliniind că aceasta a distrus respectul...

Exclusiv3 zile ago

Inculpatul Cătălin Stavri: Pseudojurnalistul care a ingenuncheat justiția și a santajat afacerile locale/ Cazul White Tower și abuzurile din Ploiești

Poluarea și corupția în Prahova: Un sistem complex de abuz și infracțiuni O problematică endemică Poluarea și corupția au fost...

Exclusiv3 zile ago

Emil Pascut: Sondajul polițiștilor asupra activității conducerii a fost manipulat

Experiența cu Google Forms Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a relatat dificultățile întâmpinate în realizarea unui sondaj pentru polițiști,...

Exclusiv3 zile ago

Polițiștii din intreaga tară protestează pentru drepturi salariale

Avertismente și apeluri la acțiune Sindicatul Sidepol a anunțat că polițiștii din toată țara continuă să își exprime nemulțumirile sub...

Exclusiv3 zile ago

Plângere penală impotriva adjunctului Penitenciarului Spital Rahova

FSANP denunță abuzurile și haosul din sistem Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) a formulat o plângere penală...

Exclusiv4 zile ago

Secretele dosarului White Tower/De ce informațiile sensibile din dosarul White Tower „transpirau” la gruparea de criminalitate economico-financiar organizată?

Transformarea Poliției și Impactul asupra Justiției în România Originea și Evoluția Miliției Populare La 22 ianuarie 1949, Poliția a fost...

Exclusiv4 zile ago

Afacerile clandestine ale lui Cătălin Mureșan: O poveste de corupție și interlopi

Miliardarul de carton și afacerile cu deșeuri Povestea din spatele afacerii „Bomba ecologică de la Pleașa” este demnă de un...

Exclusiv4 zile ago

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul denunță manipulările din cadrul MAI și îndeamnă la proteste

Creșterea nemulțumirii în rândul polițiștilor Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului Diamantul, a observat o creștere exponențială a videoconferințelor cu conducerea...

Exclusiv4 zile ago

Sindicatul Național Decus anunță proteste împotriva eliminării drepturilor salariale

 Eliminarea drepturilor salariale prin OUG „TRENULȚUL” Sindicatul Național Decus a semnalat că Ordonanța de Urgență cunoscută sub numele de „trenulețul”...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv