Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ ADEVARUL DESPRE JUSTITIA SECURISTA DIN ROMANIA/ PROCURORII VINOVATI DE ARESTARI ILEGALE NU SUNT CERCETATI

Publicat

pe

„CORB LA CORB NU ISI SCOATE OCHII”

Refuzul nejustificat ala actualei echipe de militari de a face cercetări si de a dispune punerea sub invinuire si inculpare a procurorilor care incepând cu data de 15 iunie 1990 au coordonat reținerea nelegala a unui număr de circa 1200 de persoane, dispunând arestarea preventivă pentru 200 dintre acestea, fără nici o proba motiv pentru care toate cele 200 de persoane au fost clasate sau achitate ca nevinovate.

 Un alt argument pe baza căruia se poate aprecia, fără putință de tăgadă, că la acest moment urmărirea penală este incompletă ( față de stadiu actual al cercetărilor), este reprezentat de faptul că in cauză pentru lipsirea de libertate a unui numar de o mie două sute de părți vătămate, reținute nelegal în cadrul actualei academii de Politie AI CUZA și UM 0595 Măgurele ambele aparținând Ministerul Afacerilor Interne au fost puse sub inculpare numai două persoane,respectiv comandanții celor două unități, în speță , gen. r. DOBRINOIU VASILE si gen. R. PETER PETRE. Actuala echipă de procurori anchetatori îi acuză pe cei doi fosti ofițeri de săvârșirea de infracțiuni contra umanității, constând în aceea că ar fi acceptat incepând cu 13 iunie 1990 ca  in unitățile lor să fie aduse de către echipe mixte , polițisti, mineri,  persoane civile care fusese intâmplător reținuți pe stradă fără ca împotriva lor să existe probe de vinovăție , fără ca împotriva acestora să fie emise măsuri procesuale de către un judecător sau procuror și fără ca cele două unități militare să fie din structura instituțională consacrată de lege aptă să primească persoane cercetate penal ca urmare a reținerii, arestării preventive sau a condamnării la pedeapsa cu închisoarea.

Așa cum CEDO a statuat în cauza ”MOCANU contra ROMÂNIEI ” aceste lipsiri de libertate in mod nelegal fac parte, ca variante normative din infracțiunea contra umanității prev și ped de art 439 CP deoarece ele au fost rezultatul atacului generalizat și sistematic lansat de forțele statului împotriva populației civile inocente, în intenția si scopul de a persecuta grupul de intelectuali și opozanți politici  prin restrângerea gravă a exercitării drepturilor fundamentale pe motive de ordin exclusiv politic.

Pentru aceste motive, CEDO  atrage atenția procurorilor români, că nici distrugerile și nici devastările sediilor unor persoane juridice sau lipsirile de libertate în mod nelegal, nu pot fi tratate ca infracțiuni de sine stătătoare, conform normelor comune din dreptul intern, ci ele reprezintă modalități alternative ale infracțiunii contra umanității, astfel că , tot CEDO precizează in mod expres, este excusă invocarea prescripției pentru aceste fapte.

Noi nu contestăm nici decum faptul că, cei doi comandanți nu s-ar face vinovați de sărsirea infractiunii respective, ci dorim să invocăm faptul că nu sunt singurii vinovați atâta timp cât intreaga comandă ale celor două unități militare a fost implicată in această activitate infracțională, iar pe de altă parte existând dovezi la dosarul cauzei ca atât conducerea jandarmeriei române dar și aconducerii ministerului de interne au fost implicate direct prin ordine scrise și verbale în reținerea celor 1200 de persoane în condiții nelegale.

Exemplificăm aici pe gen. r.  ABRAHAM (în prezent celebru avocat) care a primit ordin scris de la comandantul său DOBRINOIU VASILE să nu permită accesul in școală al celor aduși decât dacă persoanele în cauză sunt reținute conform legii.

Cu ocazia audierii domnul ABRAHAM ”a mărturisit” că nu a executat ordinul primit deoarece noul ministru de interne instalat în data de 14.06.1990 la orele 16, i-a dat ordin verbal și apoi și scris să primească toate persoanele aduse spre reținere de echipele mixte de polițiști si mineri.

Au fost ridicate în acest sens atât de la academie cat și de la MAI , documente prin care intr-adevăr noua conducere a ministerului a transmis academiei ordine în acest sens.

Care să fie motivul, dacă acesta există, pentru care procurorii sa nu dorească să efectueze cercetări complete în vederea stabilirii adevărului și a tragerii la răspundere penală a tuturor persoanelor vinovate?

După opinia noastră, nu există nici un motiv legal care să poată fi invocat în cauză.

Dacă studiem probele cauzei, vom mai vedea că, de fapt întreaga responsabilitate a continuării reținerii celor 1200 de persoane din dimineața de 15.06.1990 revine unei echipe de procurori și ofițeri de cercetare penală, procurorii fiind din cadrul foste Procuraturi a municipiului București, deoarece in dimineața zilei de 15.06.1990 aceștia s-au deplasat în incinta celor două unități militare pentru a-i selecta pe cei reținuți acolo, împarțindu-i în două categorii: vinovați și nevinovați, în conditiile in care această anchetă s-a desfășurat timp de mai multe zile cu persoanele cercetate în stare faptică de reținere supuse unui regim demn de lagărele sovietice și chiar naziste (bătăi , violuri, lipsă hrană alimentație si medicamentație, supunerea la intoxicare cu gaz de eșapament,  amenințări cu moartea  etc.)

Este evident că orice procuror prezent în astfel de loc, ar fi avut în realitate o singură obligație, adică să dispună de indată punerea în libertate a tuturor persoanelor reținute ilegal.

Echipa de procurori și-a încalcat această obligatie, de restaurare a legalității dispunând pentru câteva zile menținerea stării în care se aflau cele 1200 de persoane reținute, având ordin de la superiorii lor să caute vinovați acolo unde de fapt ei nu erau, sa-i aresteze preventiv, în scopul trimiterii în judecată, urmând să li se reproșeze următorilor inculpați ca au perticipat la manifestațiile pasnice din Piața Universității, și că au alte convingeri politice decât cea a regimului ILIESCU, RECENT INSTALAT la cârma țării.

În acest context, echipa de procurori a dispus arestarea preventivă a circa 200 de persoane, fără să dețină in realitate probe că persoanele arestate ar fi săvârșit vreo faptă penală.

Celălalte persoane care nu au fost arestate preventiv au fost eliberate incepând cu data de 19.06.1990.

Imediat după ce au fost arestate cele 200 de persoane, deoarece aceste măsuri erau profund nelegale, în cadrul unității respective de procuratură s-a creat un alt curent de opinie conform cărora măsurile de arestare preventivă  erau total nelegale si profund abuzive. Pe acest fond, conducerea unității de procuratură, cu aprobarea conducerii Procuraturii Generale a României a dispus efectuatea unor verificări ce urmau a fi făcute de către procurorii inspectori abilitați de lege să desfășoare astfel de activități.

În urma acestor verificări s-a confirmat pe deplin, atat nelegalitatea cât si lipsa de netemeinicie ale măsurilor preventive dispuse, stabilindu-se că intr-un număr de 72 dosare penale, 72 de persoane au fost arestate fără sa existe nici o probă în acuzarea lor. Pentru aceste motive, și în scopul reinstaurării legalității cele 72 de dosare penale au fost preluate de procurorii inspectori de la vechea echipă de procurori și în toate aceste cauze s-au dispus măsuri de punere de îndata în libertate a inculpaților și la final aceste dosare fiind inchise prin  soluții de netrimitere în judecată.

Această stare tensionată din cadrul Parchetului a durat circa 2 ani, la finalul căreia procurorii inspectori din cadrul Procuraturii Municipiului București a întocmit raportul S55/I/3/1992 (18 iunie 1992).

Raportul în cauză, este coneceput ca o analiză subcintă a fiecăruia din cele 72 de dosare penale și insăși din preambulul său  este menționată textual și concluzia raportului, care este următoarea: ”……constatând că in 59 de cazuri măsura arestării preventive, a fost nelegală și netemeinică, imputabilă procurorilor.

Cu privire la masurile propuse și dipuse prin acest raport, se menționează următoarele:

-cele 1200 de persoane au fost reținute nelegal, într-un interval cuprins intre 1 si 8 zile în două unități militare, motiv pentru care va fi sesizată Direcția Procuraturilor Militare pentru tragerea la răspundere penală a cadrelor militare dar și a civililor vinovați .

-înaintarea materialului de cotrol la Procuratura Generală a României ( Direcția I), singura competentă la vremea respectivă să efectueze cercetări asupra procurorilor implicați și a : ” cauzelor care au determinat această eroare judiciară colectivă ”.

Pentru exemplificare redăm din materialul respectiv , situatia următoarelor dosare penale:

  1. A. Dosar nr 1309/P/1991 privind pe NĂSTASE OVIDIU ( procuror ȚUCULEANU ALEXANDRU), persoana în cauză a fost arestata preventiv la data de 21 iunie 1990 , măsura ce a fost prelungită ulterior cu 30 de zile după care la data de 23 iuni e 1990 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală.

Fapta penală pentru care s-a emis mandatul de arestare a fost infracțiunea de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea linistii publice, reținându-se în fapt, că cel în cauză ar fi participat in data de 14 iunie la manifestații și că ar fi aruncat cu pietre în organele de poliție .

La momentul arestării la dosar nu se afla nici o probă înafară de declarația inculpatului care a negat faptele ce erau reținute în sarcina sa, propunând și 5 martori prin care urma să demonstreze că in ziua și în noaptea de 13 iunie 1990 acesta s-ar fi aflat în alt loc decât în Piața Universității impreună cu cei cinci martori .

Inculpatul a fost arestat preventiv, la dosar aflându-se la acel moment numai declarația sa, în care nu recunoscuse faptele.

Cei cinci martori au fost audiați abia pe datele de 17-18 august 1990, martorii confirmând că, inculpatul a fost cu ei in ziua și în noaptea de 13 iunie la o întrunire de familie, neavând cum să participe la evenimentele din piață.

Din dosar mai reiese că, inculpatul a fost reținut in dimineata zilei de 14 iunie 1990 de un grup de mineri, in timp ce se deplasa la dominciliul mamei sale și că minerii l-au predat poliției pe motivul că ar fi vinovat de ce se intâmplase cu o zi inainte in capitală.

Concluzie ce se poate trage , este faptul că , NĂSTASE OVIDIU a fost victima unui grav abuz inițiat de un grup neidentificat de mineri și continuat in mod evident de procurorul anchetator.

 

  1. Dosar nr. 1426/P/1991 privind pe VELEA LILIANA ( procuror DINU EMIL DUMITRU), care a fost reținută și arestată in data de 16 iunie 1990, măsură care a fost prelungită de acelasi procuror de două ori cate 30 de zile (arestarea preventivă durând in total 90 de zile).

Din studierea dosarului rezultă că, la momentul arestării la dosarul cauzei, în afară de declarația inculpatei nu mai exista altă probă. Din cuprinsul declarației rezultă că VELEA LILIANA  era vânzător autorizat de ziare pe care le-a vândut din aprilie până in iunie in Piața Universitătii.

Ca și in cazul anterior se constată că, in dimineața zilei de 14 iunie un grup de mineri care devastau sediul central al PNȚ-CD din București  după ce au agresat-o pe VELEA LILIANA  au predat-o organelor de poliție fără ca aceasta să fi săvârșit vreo faptă penală .

  1. Dosar nr. 1536/P/1991 privind pe BOGDAN VASILE (procuror BUNECI PETRE), la data de 19 iunie 1990 s-a dispus arestarea preventivă a lui BOGDAN VASILE pe timp de 30 de zile, masură prelungită de două ori (în total 90 de zile).

La momentul arestării și nici ulterior, nu a existat nici o probă că cel in cauză, ar fi săvârșit vreo faptă penală existând dovezi că in dimineata zilei de 14 iunie 1990, BOGDAN VASILE a fost reținut pe stradă de un grup de mineri, agresat și dus la secția 14 poliție, reținut în mod nelegal pana pe 19 .06 1990 când a și fost arestat preventiv.

D .      Dosar nr. 1293/P/1990 privind pe OLARIU NICOLETA ( procuror DINU EMILIAN DUMITRU). La data de 19 iunie 1990, inculpata a fost arestată preventiv, măsura ce a fost prelungită pâna la data de 19 august 1990 . Ulterior la data de 20 septembrie 1991 s-a dispus scoaterea acesteia de sub urmărire penală.

La momentul arestării preventive la dosarul cauzei nu exista decât declaratia lui OLARIU NICOLETA,  din care rezultă că in dimineața de 14 iunie in jurul orelor 04 se afla ca trecător in zona centrală a capitalei cand a fost reținută de poliție si ulterior dusă la unitatea militara de la Măgurele in stare de reținere .

  1. E. Dosar nr. 1429/P/1991 privind pe GHIC DUMITRU ( procuror ȚUCULEANU ALEXANDRU) La data de 21 iunie 1990, s-a dispus arestarea preventivă a inculpatului respectiv, măsură ce a fost prelungită de două ori câte 30 de zile( in total 90 de zile) . Prin ordonanta din 28 iulie 1991 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală .

În mandatul de arestare preventivă, se menționează pe scurt și fapta pentru care s-a dispus arestarea, mai precis,:” Că in perioada mai-iunie 1990 a aderat la grupul de manifestanți din Piața Universității, împiedicând buna circulație rutieră din zonă” .

Din dosar rezultă, că la momentul arestării, înafară de declarația inculpatului nu existau alte probe . Din cuprinsul declarației sale  rezultă că in perioada manifestației din Piața Universitătii acesta a vândut ziare pentru a-și câstiga mijloacele de trai. Retinerea acestui s-a facut in dimineta zilei de 14 iunie 1900 de ” o echipă ” formată din mineri si polițisti , motivul reținerii si conducerii la secția de politie fiind acela că nu avea asupra sa actul de identitate.

  1. Dosar nr. 814/P/1991 privind pe APOSTOL ANDREI (procuror ȚUCULEANU ALEXANDRU ) La data de 16 iunie 1990  s- a dispus arestarea preventivă a lui APOSTOL ANDREI măsură, ce a fost prelungita pana la data de 13 septembrie 1990. În cuprinsul mandatului de arestare preventivă, se mentionează pe scurt” fapta săvârșită” , respectiv aceea că :”În perioada mai-iunie 1990 a participat la manifestația neautorizată la din Piata Universității București”.

La momentul arestării preventive, la dosarul cauzei, se aflau două declarații ale lui apostol ANDREI în care acesta recunostea că a participat pașnic la manifestații motivând ca are convingeri politice anticomuniste, fiind si membru al ”Grupului pentru Dialog Social”. La dosarul cauzei se mai aflau declarațiile a doi colegi de serviciu ( pe nume GHEORGHE SOMAN DECEBAL, și CRISTEA MIREA) care declarau despre APOSTOL ANDREI că ar fi participat la manifestația din Piata Universității unde ar fi strigat lozinci contra regimului ILIESCU , fapte pe care cei doi martori muncitori la fosta interprindere 23 August ( si probabil adepți ai sloganului ” noi muncim , nu gândim”), le considerau grave, fiind chiar indignați de crezul politic ai cologului lor, exprimându-si hotărârea să nu il mai primească la serviciu deoarece toti ceilalți colegi sunt de partea regimului ILIESCU.

Rezultă totuși din declarațiilor celor doi martori ca l-au văzut la manifestații pe APOSTOL ANDREI când manifesta pașnic și striga lozinci contra regimului proaspăt instalat.

Este evident că, APOSTOL ANDREI a fost arestat de procurori pentru simpla participare pașnică la o manifestație publică și pentru ca avea alte convingeri politice de alta natura decat a regimului aflat la putere .

  1. Dosar nr. 2050/P/1991 privind pe PAVEL TEODOR( procuror DINU EMIL DUMITRU) La data de 21.06.1990 s-a dispus arestarea preventivă, măsura ce a fost prelungită pâna la data de 21 august 1990 iar la data de 20. 09 1991 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală a acestuia .

În cuprinsul  mandatului de arestare preventivă, procurorul a menționat pe scurt fapta pentru care dispune arestarea, mai precis:”În ziua de 13 iunie 1990, împreună cu alți cetăteni, a avut manifestări grave care au adus atingere linistii si ordinii publice”, fără a se preciza în concret în ce au constat acele manifestări .

La data luarii măsurii arestării la dosar, se aflau numai două declarații ale  lui PAVEL TEODOR în care acesta nu recunoaște acuzatiile ce i-au fost aduse, menționând ca in ziua si seara de 13 iunie s-a aflat in alt loc decât Piața Universitătii indicând martori care au fost cu el in această perioadă.

Din declarațiile lui Pavel Teodor indică ca in dimineata zilei de 14 iunie 1990 se afla pe strada LIPSCANI din BUCURESTI , impreună cu doi prieteni când a fost oprit de mineri și pentru motivul că nu avea la el actul de identitate, a fost agresat și reținut dus la Politia Capitalei și apoi la unitatea militară de la Măgurele  unde, a fost reținut până la data arestării preventive.

  1. Dosar nr. 2158/P/1991 privind pe BRĂILEANU VASILE (procuror DINU EMIL DUMITRU) La data de 18 iunie 1990 s- dispus arestarea preventivă a lui BRAILEANU VASILE reținându-se în mandatul de arestare că, ”în perioada mai- iunie 1990 a avut manifestări care au tulburat grav linistea publică”,

Măsura arestării preventive a fost prelungită până la data de 16 august 1990 iar prin ordonanta din 31 iulie 1991 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală .

Din dosarul cauzei, rezultă că la data arestării existau 3 declarații ale lui BRĂILEANU VASILE in care acesta nu recunoste faptele  reținute în sarcina sa, fără ca la dosar sa mai existe alte probe .

  1. Dosar nr. 1941/P/1991 privind pe CORNESCU DUMITRU (procuror DINU EMIL DUMITRU) La data de 21 iunie 1990, s-a dispus arestarea preventiva a lui CORNESCU DUMITRU, masura ce a fost prelungită pâna la data de 19 .09.1990, iar prin ordonanta din 29 august 1991 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală .

Măsura arestării a fost dispusă pentru săvârsirea infracțiunii de ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea linistii publice .

În afară de o singură declarație dată de CORNESCU DUMITRU , în care acesta a precizat că nu a participat la evenimentele din 13 iunie 1990 indicând si probe in sensul susținerii sale la dosarul cauzei nu s-a mai aflat nici o altă probă.

De remarcat este faptul că desi CORNESCU DUMITRU  a indicat o serie de martori in sustinerea afirmațiilor sale, acețtia nu au fost audiați niciodată.

  1. Dosar nr. 2186/P/1991 privind pe minorul COSTACHE GHEORGHE ( procuror POPESCU CORNEL) la data de 21 iunie 1990 s-a dispus arestarea preventivă a lui COSTACHE GHEORGHE , măsură ce a fost prelungită pâna la data de 19 septembrie 1990, ulterior prin odonanta 2186/p/1991 dispunandu-se scoaterea de sub urmărire penală .

Din dosarul cauzei rezultă că la momentul arestării nu exista nici o probă, existând numai declarația inculpatului care nu a recunoscut săvârsirea vreunei fapte penale . De remarcat ca nici ulterior nu s-au mai administrat alte probe în cauză.

  1. Dosar nr. 1184/P/1991 privind pe NECULA ELANA ( procuror BUNECI PETRE) La data de 19 iunie 1990 s- a dispus arestarea preventivă a lui NECULA ELENA, măsură ce a fost prelungită până la data de 19 august 1990, iar prin ordonanța din 21 iunie 1991 s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală.

Infracțiunea pentru care NECULA ELENA a fost arestată preventiv, este acea de  ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii publice.

Din dosarul cauzei rezultă ca la momentul arestării păreventive, nu existau decît 3 declarații ale inculpatei NECULA ELENA, în care aceasta relata in amănunt cum si-a petrecut ziua și noaprea de 13.06 .1990, menționând că nu a avut nici o legatura cu evenimentele din centrul capitalei din 13 iunie.

Analizând cele 3 declarații rezultă ca, aceasta locuieste la circa 500 m de Piața Universității și ca, in dimineata de 13 iunie se afla pe stradă in jurul locuinței, a văzut cum o persoană era înconjurată și agresată grav de mai mulți polițisti si jandarmi ; MAI REZULTĂ ca monemtul in care politistii au inceput sa il tragă de par pe cel agresat NECULA ELENA ca simplu trecător, le-a reproșat polițistilor agresiunea exercitată asupra persoanei respective care avea un comportament non-violent.Din probe rezultă ca nu a jugnit si nu a injuriat in nici un fel pe lucrătorii de poliție. Cu toate acestea unul dintre ei care părea a fi șef, i-a instigat pe ceilalți să o rețină pe NECULA ELENA  reținere ce a fost exercitată prin violență, si , fără motiv sau explicații aceasta a fost transportată la unitatea militară de la Măgurele în stare de reținere.

În după amiaza acelei zile lui NECULA ELENA i s-a permis să părasească unitatea militară, permisiune ce i-a fost acordată si celorlalte 250 de persoane reținute in aceeași maniera abuzivă de fortele de ordine.

La plecarea din această unitate, NECULA ELENA  a fost asteptată si preluată de familie, rămânând acasă in seara si noaptea respectivă împreună cu ceilalți membri de familie.

A doua zi, mai precis pe data de 14.06.1990 in jurul orelor 12 la domiciliul lui NECULA ELENA s-a prezentat un grup de mineri, care au pătruns cu forța in locuința acesteia, cei in cauză motivând ca au informații că in pivnita locuinței ar sta ascunși opt manifestanți din piață. NECULA ELENA le-a spus că nu este adevărat, precizand că locuința ei nu are pivniță . În ciuda acestui fapt minerii au inceput sa scotocească in locuință, prilej cu care, au găsit pe un carton inscripti ”GOLANCĂ ”  ( apelativul folosit de manifestanții din Piata Universității) si au mai găsit o hărtie pe care era xero-copiat ” Imnul golanilor”  cel care se incheia cu versurile …” MAI BINE MORT DECÂT COMUNIST” , cu precizarea că acest imn atribuia un caracter politic manifestării din piață.

În locuința lui NECULA ELENA minerii, au mai găsit o fotografie a lui ALEXANDRU PALEOLOGU, pe care scria cuvântul golan, cel in cauză fiind o personalitate a culturii românesti si lider al manifestațiilor politice din piata Universității, manifestație care a durat 52 de zile. În ACEL  moment minerii au ridicat-o pe NICULA ELENA din locuință si au transportat-o la sediul poliției unde au predat-o pe baza de proces-verbal poliției în care s-a menționat in fals ca aceasta ar fi fost ridicată din Piața Universității de mineri.

In declarațiile date, NECULA ELENA  a recunoscut ca a participat pasnic la manifestația din piată, deoarece si ea are convingeri împotriva comunismului si împotriva regimului ILIESCU.

 

Am evocat cazurile mai sus menționate, și este important a se preciza că materialul procurorilor inspectori din 18 iunie 1992, aceștia au concluzionat ca in 52 de cazuri măsura arestării preventive a fost vădit nelegală și esențial netemeinică, fiind inputabilă procurorilor.

Întrebarea ce derivă firesc în urma intocmirii unui astfel de material oficial ar fi , ce au făcut Direcția Procuraturilor Militare  și Directia I din cadrul Procuraturii Generale a României, ca urmare a sesizării cu acest material. Răspunsul este: NIMIC

Nu trebuie să fie surprinzătoare o astfel de atitudine deoarece autorii arestărilor nelegale primiseră intre timp sinecuri  de la puterea politică de partea careia se aflau, astfel că, procurorul ȚUCULEANU ALEXANDRU care a emis nu mai putin de 29 de mandate de arestare preventivă, toate nelegale a ajuns Procuror General Adjunct al României.

Actuala echipă de procurori militari,” a uitat complet ”de situația de fapt expusă mai sus, procedându-se pe furiș la dijungerea cauzei cu privire la procurorii respectivi si la clasarea acesteia , pe motiv de prescripție a faptelor, în condițiile in care, ei au fost cercetați pentru infracțiune de drept comun, mai precis aceea de lipsire de libertate în mod ilegal, prev si ped art.189  din Vechiul Cod Penal.

Această soluție, a fost dată in condițiile in care DUMITRESCU EMIL zis ”CICO” ca țef al unei direcții din cadrul MAI, se află pus sub inculpare pentru crime impotriva umanității pentul faptul că in ziua de 14 iunie , ar fi condus pentru căteva ore, activitatea de primire in curtea ministerului a unor persoane reținute de mineri, persoane ce au fost la scurt timp îmbarcare in camioane și transportate la cele două unități militare.

A nu se întelege că noi, susținem că DUMITRESCU EMIL ar fi nevinovat , însă intelegem să susținem   ca din probele cauzei  rezultă că o implicare  chiar mai mare în savârșirea impotriva umanității au avut-o procurorii care au coordonat din 15.06.1990 reținerea nelegală a celor 1200 de persoane arestând circa 200 dintre acestea, nici una din ele nefiind condamnată deoarece si cei care au fost trimiși in judecată au fost achitați de instanțele judecătoresti. In raport cu decizia CEDO se constată că procurorii au făcut parte din aparatul de represiune al statului, aparat ce a exercitat atacul generalizat si sistematic asupra populației civile si inocente, cu precizarea că una din manifestările cele mai crude ale atacului respectiv a fost afectarea dreptului fundamental al cetăteanului prin reținerea iligală a celor 1200 de persoane și prin măsurile nelegale și netemeinice de arestare preventivă a unui număr de 200 dintre acestea . (Ec Adrian Radu).

 

Actualitate

Aselsan beneficiază de o investiție majoră pentru dezvoltarea sistemului de apărare Steel Dome

Publicat

pe

De

616 milioane USD pentru facilități tehnologice avansate

Gigantul turc în electronică, Aselsan, a primit o finanțare de 616 milioane USD din partea Ministerului Industriei și Tehnologiei din Turcia. Această infuzie financiară are scopul de a construi facilități de vârf ce vor contribui semnificativ la ambițiosul sistem de apărare antiaeriană Steel Dome al națiunii. Investiția este destinată producției unei părți importante a tehnologiei critice necesare pentru dezvoltarea acestui sistem avansat de apărare.

Investiții strategice în facilități high-tech

Fondurile, anunțate într-o declarație miercuri, se încadrează în cadrul „Incentivelor pentru Investiții pe Bază de Proiect (Super Incentive)” și vizează trei direcții principale de dezvoltare high-tech:

  • Un centru pentru detectori de fotoni și nanotehnologie
  • O facilitate de integrare și producție a sistemelor de radar
  • O unitate de producție și testare a sistemelor de apărare antiaeriană, incluzând producția de muniții inteligente

Aceste facilități sunt prognozate să îmbunătățească capacitatea Turciei de a produce tehnologii de ultimă generație, consolidându-i infrastructura de apărare.

Viziune pentru independența tehnologică

În cadrul evenimentului de lansare „Strategia Industrială și Tehnologică 2030 și Investițiile de Mare Anvergură”, președintele turc Recep Tayyip Erdogan a subliniat importanța independenței tehnologice. El a accentuat că astfel de investiții sunt esențiale pentru ca Turcia nu doar să genereze tehnologii proprii, ci și să devină un lider în fabricarea și exportul de produse high-tech. „Dorim să maximizăm independența noastră tehnologică, asigurându-ne că Turcia devine o țară de frunte în fabricarea și exportul de produse high-tech”, a declarat Erdogan.

Cerere în creștere în Orientul Mijlociu

Pe fondul cererii crescânde pentru sisteme de apărare antiaeriană în Orientul Mijlociu și al apelurilor liderilor americani pentru măsuri similare de protecție, Aselsan continuă să avanseze proiectul Steel Dome. Conceptul de „dom” este asemănător cu faimosul Iron Dome al Israelului, formând o componentă esențială a pregătirii de apărare antiaeriană.

Viziune pentru o rețea de apărare cuprinzătoare

Anunțat inițial în august 2024, Steel Dome este conceput ca un sistem de apărare antiaeriană centrat pe rețea, utilizând inteligența artificială pentru a proteja spațiul aerian al Turciei în mod cuprinzător. Scopul este de a proteja împotriva amenințărilor de la altitudini foarte joase la foarte înalte și pe distanțe scurte și lungi, conform Președinției Industriei de Apărare (SSB).

Ambiții de export

Directorul general al Aselsan, Ahmet Akyol, și-a exprimat ambițiile într-un interviu pentru Breaking Defense, dezvăluind planurile de export ale sistemului Steel Dome către aliații NATO și țările din Golf. „Steel Dome este un sistem foarte promițător. Toate națiunile își doresc un astfel de sistem”, a comentat Akyol.

Creșterea competitivității globale

Cu noile investiții, Aselsan intenționează să își mărească semnificativ capacitățile de producție pentru tehnologiile critice cu valoare ridicată la export. Investițiile deschid, de asemenea, calea pentru establishmentul de noi infrastructuri de cercetare și dezvoltare. „Aceste facilități ne vor permite să răspundem mai rapid cererii crescânde de export, transformând ASELSAN într-un jucător mai competitiv la scară globală”, se arată în declarație.

Citeste in continuare

Actualitate

Suedia alocă suma colosală de 30 miliarde de dolari pentru apărare, anticipând un nou prag NATO

Publicat

pe

De

Stockholm se pregătește să facă un salt uriaș în cheltuielile militare, țintind 3,5% din PIB, în contextul așteptărilor privind un nou obiectiv NATO.

Un nou prag NATO la orizont?

Premierul suedez, Ulf Kristersson, a declarat într-o conferință de presă că „presupunerea sa calificată” este că NATO va stabili ținta de 3,5% la summitul alianței din iulie. Suedia deja plănuiește să atingă această cifră „în următorii cinci ani”, a adăugat el.

Un efort financiar considerabil

Această mișcare vine cu un cost substanțial de 300 de miliarde SEK (30 miliarde de dolari), pe care țara intenționează să-i împrumute dacă propunerea este aprobată de parlament. Legislația va fi prezentată pe 15 aprilie și votată până pe 20 iunie, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.

De la 2,4% la 3,5% din PIB

Cheltuielile actuale ale Suediei pentru apărare se ridică la 2,4% din PIB – deja peste ținta NATO de 2% – cu planuri de a le crește la 2,6% până în 2028. Deși Partidul Moderat de guvernământ are o coaliție cu Democrații Suedezi în parlament, intenționează să caute un sprijin larg pentru această inițiativă.

Motivații transatlantice

Kristersson a fost sincer cu privire la motivațiile sale, recunoscând că creșterea este parțial menită să mențină relații puternice cu Statele Unite.

„Nu vreau să acționăm într-un mod care să submineze posibilitatea cooperării transatlantice. Dar nu putem nici să presupunem sau să considerăm de la sine înțeles că Statele Unite vor continua să acționeze în Europa așa cum au făcut-o în ultimii 80 de ani”, a spus el, adăugând că unele declarații și mișcări ale administrației Trump sunt „destul de dificil de înțeles pentru noi în Europa în acest moment”.

„Acest lucru ar reprezenta o consolidare semnificativă a NATO europeană. Să nu uităm că NATO europeană este cea care este testată în acest moment”, a subliniat Kristersson.

Priorități de investiții

Este prea devreme pentru a specifica modul în care vor fi alocate fondurile, deși diapozitivele prezentate de Kristersson au inclus drone, sisteme de apărare aeriană și muniție. „Va fi vorba despre nevoile de capacitate ale NATO – ceea ce cere NATO. Pentru Suedia, o mare parte din aceasta se învârte în jurul Mării Baltice”, a explicat el.

Sprijin continuu pentru Ucraina

În plus, cadrul financiar aprobat pentru sprijinul militar acordat Ucrainei va crește de la 25 de miliarde SEK la puțin peste 40 de miliarde SEK în 2025, realizat prin aducerea în avans a investițiilor planificate inițial pentru 2026. Guvernul va revizui cadrul de finanțare pentru Ucraina pentru 2026 la o dată ulterioară.

De la invazia Rusiei în Ucraina, sprijinul militar al Suediei pentru Ucraina se ridică la aproximativ 61,9 miliarde SEK începând cu 30 ianuarie 2025, livrat prin 18 pachete de ajutor, conform fișei informative a guvernului.

Citeste in continuare

Actualitate

3 modele de scaune de bucătărie preferate de designerii de interior în acest an

Publicat

pe

De

Amenajarea bucătăriei pune accent pe combinația subtilă între estetică și funcționalitate, iar alegerea scaunelor potrivite poate transforma complet atmosfera acestui spațiu. În acest an, designerii de interior pun accent pe mobilier care îmbină confortul, materialele premium și liniile moderne, iar scaunele de bucătărie devin piese de design în sine. Fie că îți dorești un decor minimalist sau unul sofisticat, există modele care se potrivesc perfect în orice tip de amenajare.

Eleganță modernă cu scaune din plastic și picioare metalice

Dacă apreciezi un stil contemporan și aerisit, scaunele pentru bucătărie din plastic cu picioare metalice sunt o alegere inspirată. Designerii le preferă pentru versatilitatea lor, dar și pentru paleta variată de culori care se potrivește oricărei estetici. În tendințele acestui an domină nuanțele neutre, precum alb, gri și negru, dar și tonurile pastelate, care adaugă o notă delicată decorului.

Pe lângă aspectul modern, aceste scaune pentru bucătărie impresionează prin durabilitate și ușurința întreținerii. Materialul din care sunt fabricate este rezistent și permite curățarea rapidă, iar picioarele metalice, adesea realizate din oțel vopsit electrostatic, oferă stabilitate și un aspect sofisticat. Designul ergonomic asigură confort pe termen lung, iar dacă spațiul bucătăriei este unul compact, modelele empilabile devin un avantaj incontestabil.

Raffinament și confort cu scaune de bucătărie din catifea

Pentru un plus de lux și o atmosferă sofisticată sunt preferate scaune de bucătărie realizate din catifea, acestea se află în topul preferințelor designerilor. Textura elegantă transformă orice încăpere, oferind senzația de confort absolut. În acest an, se poartă tonurile intense, care creează impact vizual puternic și adaugă profunzime decorului.

Dincolo de estetică, aceste scaune sunt apreciate și pentru confortul lor. Spătarele ușor curbate și tapițeria moale fac din fiecare masă un moment de relaxare. În plus, modelele cu picioare metalice în finisaje aurii sau negre adaugă un aer sofisticat și se potrivesc perfect în interioarele elegante.

Design scandinav cu scaune din plastic și picioare din lemn

Stilul scandinav rămâne un reper important în amenajările interioare, iar scaunele de bucătărie din plastic cu picioare din lemn sunt o alegere preferată pentru un decor armonios și funcțional. Liniile curate, simplitatea și echilibrul dintre materialele naturale și cele moderne creează un efect vizual plăcut și relaxant.

Culorile predominante sunt cele inspirate din natură și contribuie la crearea senzații de spațialitate, ceea ce le face ideale pentru bucătăriile mai mici. Picioarele din lemn de fag sau stejar oferă un contrast elegant și asigură stabilitate, iar designul ergonomic adaugă un plus de confort. Aceste scaune pentru bucătărie sunt ușor de integrat atât în interioarele minimaliste, cât și în cele cu influențe boeme.

Tendințele actuale în designul bucătăriilor pun accent pe armonie, funcționalitate și estetică impecabilă. Alegerea perfectă ține de stilul tău personal, dar și de modul în care vrei să îți definești bucătăria – un spațiu de socializare, relaxare și inspirație zilnică.

 

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv51 de minute ago

Oglinda abuzului: Cum hărțuirea afectează Poliția Română

O Notă de sarcini, o răzbunare După publicarea „Notei de sarcini” pe pagina Sindicatului Europol, care impunea tuturor șefilor obligativitatea...

Exclusiv51 de minute ago

Incompetența și controversa conducătorilor din Poliția Română: Un sindicat dezvăluie realități ingrijorătoare

Structuri lipsă Sindicatul Diamantul lansează acuzații grave la adresa conducerii Poliției Române, punând sub semnul întrebării competența lui Valentin Minoiu,...

Exclusivo zi ago

O nouă proba de corupție: Caracatița de la Vălenii de Munte își dezvăluie tentaculele

Corupție și abuzuri în fața justiției După dezvăluirile anterioare ale ziarului nostru, Incisiv de Prahova, legate de corupția endemică de...

Exclusivo zi ago

WHITE TOWER: Percheziții, audieri și rețineri la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești

Magnatul Daniel Ștefănescu, audiat în megaescrocheria imobiliară WHITE TOWER Ieri, magnatul Daniel Ștefănescu, recunoscut ca unul dintre cei mai mari...

Exclusivo zi ago

Când legea devine opțională: FSANP îi prezintă nota de plată lui Halchin

10.000 lei daune morale pentru fuga de întrebări Federația Sindicatelor din Administrația Națională a Penitenciarelor (FSANP) nu mai tolerează discuțiile...

Exclusiv2 zile ago

Bomba cu ceas de la Vamă: Parcare fără autorizație și hala de documente în stil „Bună Ziua”!

Cisterne versus Fast-Food: Judecata în parcul “Gărilor” (aici) Într-o dimineață la Vama Ploiești, imaginează-ți un peisaj de poveste: camioane colorate,...

Exclusiv3 zile ago

Bombă ecologică cu ceas la Vama Ploiești: Ilegalități, corupție și un risc de dezastru iminent! (I)

Dezvăluiri șocante despre o rețea de interese obscure care pune în pericol vieți omenești și mediul înconjurător. O investigație jurnalistică...

Exclusiv3 zile ago

Pamflet: Cătălin Luncașu, de la adjunct la… ajutor de birou

Tragedia tonerului secat și a loialității evaporate În lumea fermecată a Administrației Naționale a Penitenciarelor (ANP), unde favoritismul înflorește asemenea...

Exclusiv3 zile ago

Acuzații grave de corupție și abuz în cadrul Poliției Române: Sindicatul Diamantul denunță un sistem parazitar

Emil Pascut acuză conducerea Poliției de incompetență, favoritism și exploatare a personalului. Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a lansat...

Exclusiv3 zile ago

Fost subsecretar de stat în MAI pledează pentru modernizarea echipamentelor forțelor de ordine

O conferință organizată la Senatul României a adus în discuție necesitatea dotării polițiștilor români cu dispozitive cu electroșocuri, o măsură...

Exclusiv4 zile ago

Vălenii de Munte: Dovada video expune caracatița corupției – Un sistem putred până la maduvă

Vălenii de Munte: Caracatița corupției expusă – Dovada video socantă! CORUPȚIE ȘI ABUZURI ÎN VĂLENII DE MUNTE: O CARACATIȚĂ CU...

Exclusiv4 zile ago

Escrocheria White Tower & City Gate: „Cei Trei Muschetari Notariali” și rețeaua de corupție

Dezvăluiri șocante despre implicarea unui notar public în mega-frauda imobiliară (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), (aici), etc. Scandalul imobiliar White...

Exclusiv4 zile ago

DSDRP: O direcție între îndrumare și haos – cazul Ilie și Spătaru

Îndrumare absentă, control obsesiv Direcția Siguranța Deținerii și Regim Penitenciar (DSDRP) a devenit un exemplu de management ineficient, caracterizat de...

Exclusiv5 zile ago

Poliția Română destructurează rețele infracționale în urma unor ample acțiuni de combatere a criminalității economice

Acțiuni de amploare  Polițiștii specializați în investigarea criminalității economice au desfășurat 21 de acțiuni de amploare, rezultând instituirea de măsuri...

Exclusiv6 zile ago

Vălenii de Munte: Caracatița și „Blondul” – Show-ul corupției în prime time

Joc de culise în Vălenii de Munte Stimați telespectatori/cititori, faceți-vă comozi și pregătiți popcornul, căci telenovela corupției din Vălenii de...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Top Articole Incisiv