Actualitate
SRI, Sistemul Informatic Integrat si „Statul de drept”
Comisia comuna permanenta de control asupra activitatii SRI existenta in Parlamentul Romaniei a dat un raspuns prin adresa nr.4c-20/247/03.04.2017 catre petitionarii Societatea Academica din Romania, Active Watch, Asociatia Militia Spirituala, Apador – CH si APTI, organizatii neguvernamentale ce au sesizat oficial si public acest organism institutional cu privire la unele aspecte de nelegalitate referitoare la accesarea de catre SRI, in anul 2016, de fonduri europene pentru dezvoltarea unui proiect informatic de amploare la nivel national.
Interesant este ca acest raspuns oferit sub semnatura presedintelui si secretarului comisiei in cauza, este rezultatul compilatiei dupa alte raspunsuri primite de acest for parlamentar de la alte institutii publice cum ar fi SRI, MCSI si MFE, conform declaratiei dlui Tutuianu data in 04.04.2017 si ulterior acestei date (http://www.mediafax.ro/politic/comisia-sri-a-cerut-date-despre-sii-analytics-de-la-sri-ministerul-dezvoltarii-regionale-si-ministerul-comunicatiilor-16203315) si nu al unei evaluari/analize pertinente si de specialitate realizata in confromitate cu legislatia aplicabila si alte resurse publice de informare de catre aparatul institutional al comisiei referite. Acest aspect denota clar rolul informal al acestei comisii care in fapt nu poate realiza un control autentic si real asupra activitatii SRI ci reprezinta decat o entitate care accepta tot ceea ce i se livreaza in format scris fara o cercetare fundamentata pe lege, logica sau date usor verifcabile in contextul dat.
Oare cum putem sa credem ca institutiile solicitate a da raspunsuri pe diverse teme de interes public de catre oficialii parlamentari sus mentionati se vor incrimina in scris cu privire la posibile neregului sau incalcari ale legii pe subiectele in discutie si “cercetate” pentru aflarea adevarului, cu atat mai mult cu cat unele aspecte in litigiu pot intra sub incidenta si sanctiuni de natura penala? Oare institutiile publice respondente
Din raspunsul furnizat de catre Comisie catre asociatiile petente se pot identifica cu usurinta o serie de contradictii normative si logice pe care insasi membrii comisiei si le insusesc prin raspunsul asumat si transmis public, contradictii pe care sugeram sa le observe si publicul nostru cititor doar daca dorec sa lectureze continutul raspunsulului in cauza anexat.
Dar interesant este faptul ca atat MCSI cat si Ministerul Dezvoltarii Regionale Administratiei Publice si Fondurilor Europene la solicitarea doamnei Victoria Stoiciu[1], au formulat raspunsuri pe subiectul SII_SRI care la o analiza detaliata sunt contradictorii chiar cu cele precizate in raspunsul oferit de Comisie societatii civice.
Prezentam mai jos raspunsurile si solicitarea doamnei Victoria Stoiciu precum si articolul publicat de aceasta pe site-ul Romania Curata (https://www.romaniacurata.ro/comisia-de-de-control-a-sri-e-de-fapt-portavocea-sri/).
Lasam cititorii ziarului nostru si nu numai sa evalueze critic cele semnalate si prezentate de sociatatea civica si oficialii autoritatilor nationale in drept.
Dar un fapt relevant este ca raspunsul MCSI a fost semnat la acea data si inaintat catre petenta de catre secretarul de stat Horatiu –Silviu Anghelescu, nimeni altul decat cel care a semnat Ordinul ministrului nr.282/07.06.2016 prin care s-a aprobat Ghidul solicitantului pentru proiectul Big Data, in baza caruia SRI a accesat fondurile europene subsecvente. Numai ca contrar Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, actul normativ amintit anterior a fost publicat in Monotorul Oficial la peste o luna de la adoptarea sa, adica in data de 27.07.2016 sens in care intrega procedura generata de ministerele de resort de accesare a fondurilor europene de catre SRI, si acceptata tacit de catre SRI prin depunerea documentatiei aferente si adjudecare a solicitarii de fonduri europene, este nelegala si neconforma cu normele comunitare si nationale in speta data.
Surpriza este ca secretarul de stat mentionat in paragraful anterior in data de 02.03.2017, semnatar al ordinului de ministru respectiv si a raspunsului catre solicitantii societatii civice, a fost, evident cu totul intamplator, “calcat” de organele de urmarire penala pentru suspiciunea de producere de catre persoana in cauza a unor fapte cu potential infractional . http://news.ournet.ro/story/fostul-secretar-de-stat-horatiu-anghelescu-adus-cu-mandat-pentru-366613
Pe langa acest fapt interesant de persoana care a “sprijinit” accesarea fondurilor europene de catre SRI este ulterior urmarit penal, mai exista o surpriza legata de semnatara raspunsului formulat efectiv in numele OIPSI – MCSI, anume directorul general Adina Moga care, din nou cu totul intamplator, este nominalizata intr-un denunt catre DNA, formulat de catre dna Carmen Rosu, fost director general al Autoritatii Management POSDRU si POSCCE. In denunt se facea referire la trafic de influenta exercitat de dl Sebastian Ghita pentru diferite proiecte finantate european, in relatie cu diverse persoane cu functii relevante in stat cum ar fi fostul ministru Dan Nica, directorul Adina Moga etc. Lasam cititorii sa se delecteze cu continutul denuntului despre care nu exista informatii publice cu stadiul lui de lucru sau nu! (Ec. Adrian Radu).
„Stimate domnule Secretar Anghelescu,
Numele meu este Victoria Stoiciu, sunt si colaborator la platforma Romania Curata (https://www.romaniacurata.ro).
Momentan, lucram la un material despre proiectul SII Analitics, finantat prin Programul operaţional Competitivitate 2014-2020, acţiunea 2.3.1 – apel 1 „Consolidarea şi asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice dedicate serviciilor de eguvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viaţa cetăţenilor şi întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental şi a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data – Secţiunea Big Data”.
In calitate de Secretar de Stat, in data de 7 iunie 2016 ati emis un ordin (282/2016) privind aprobarea Ghidului solicitantului aferent axei prioritare 2- Tehnologia Informatiei Comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă a Programului operaţional Competitivitate 2014-2020, acţiunea 2.3.1 – apel 1 „Consolidarea şi asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice dedicate serviciilor de eguvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viaţa cetăţenilor şi întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental şi a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data – Secţiunea Big Data”.
Ordinul emis a fost publicat in Monitorul Oficial nr 568 abia la data de 27 iulie 2016, ceea ce inseamna ca abia la acea data a intrat in vigoare (conform legii 24/2000). De aici reiese ca la data la care a fost organziata licitatia (8 iunie) si SRI a depus proiectul (9 iunie), ordinul Dvs nu era in vigoare, facandu-si efectele juridice abia dupa data de 27 iunlie.
Din cunostintele noastre si conform jurisprudentei, Ghidul Solicitantului este un act administrativ normativ a carui nepublicare in Monitorul Oficial atrage inexistenta acestuia, precum si nulitatea licitatiei organizate in data de 8 iunie 2016.
V-as fi recunoscatoare daca ne-ati explica care sunt motivele pentru care licitatia a fost organziata la o data anterioara publicarii Ordinului si Ghidului in Monitorul Oficial, asa cum prevede legea.
Pentru mai multe informatii, va stau la dispozitie,
Va multumesc anticipat!
Cu consideratie,
Victoria Stoiciu
Alianta Romania Curata”
[1] Victoria Stoiciu este coordonator de programe la Fundaţia Friedrich Ebert România. A publicat articole în revista Dilema Veche, pe platforma CriticAtac si in Romania Libera. Între 2001-2006 a lucrat la Societatea Academică din România. Este bursieră Transatlantic Forum on Migration and Integration (GMF) şi absolventă a Şcolii Europene pentru Democraţie din Cadrul Consiliului Europei. Organizatoare a unor conferinte internationale unde au fost dezbatute subiecte de maxim interes public in anul 2016 etc.
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/06/nr-3-a.pdf” title=”nr 3 a”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/06/nr-3-b-1.pdf” title=”nr 3 b”]
[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/06/nr-3-c-1.pdf” title=”nr 3 c”]
Actualitate
Ce trebuie să știi despre alegerea încălțămintei ortopedice pentru copii în sezonul rece
Sezonul rece vine cu multe provocări, mai ales când vine vorba de sănătatea celor mici. Pe lângă hainele groase și căciulița perfectă, încălțămintea joacă un rol esențial în asigurarea confortului și sănătății copiilor.
Ei bine, nu e vorba doar de a-i proteja de frig, ci despre alegerea unor pantofi care să le susțină dezvoltarea corectă a piciorului.
De ce este atât de importantă?
Pentru cei mai mulți părinți, confortul și căldura sunt criteriile principale atunci când cumpără ghete de iarnă pentru copii. Și da, aceste lucruri sunt importante! Dar, pe lângă ele, există un alt factor la fel de crucial: suportul ortopedic. De ce? Ei bine, în timp ce copilul tău crește, o pereche de încălțări care nu oferă susținerea corectă poate provoca deformări ale piciorului sau probleme de postură. Acestea nu se văd imediat, dar pe termen lung, pot afecta modul în care copilul tău merge și chiar dezvoltarea sa generală.
Atenție, părinți!
E ușor te lași furat de modelele de ghete frumoase sau de ofertele avantajoase, dar nu uiti: nu toate încălțările sunt la fel. Încălțămintea ortopedică oferă acel extra suport de care piciorul în creștere al copilului are nevoie. Mai mult, o pereche de ghete nepotrivite poate duce la complicații, cum ar fi platfusul, dureri de genunchi sau probleme cu coloana vertebrală.
Așadar, când vine vorba de alegerea încălțămintei în sezonul rece, încearcă să privești dincolo de aspectul estetic și să te gândești la sănătatea pe termen lung a copilului.
Caracteristicile esențiale ale încălțămintei ortopedice pentru sezonul rece
Dacă ne gândim la încălțămintea pentru copii în sezonul rece, calitatea materialelor este absolut crucială. Vrei ca micuțul tău să aibă piciorușele uscate și calde, nu-i așa? Așadar, alege întotdeauna pantofi realizați din materiale de calitate, rezistente la apă, dar care permit și respirabilitatea. Un pantof impermeabil va ține la distanță umezeala de la zăpadă sau ploaie, dar este important ca materialul să permită și aerului să circule, astfel încât piciorul să nu transpire. Nimeni nu vrea un copil cu picioarele ude, mai ales în zilele friguroase!
Stabilitatea și susținerea sunt alte două elemente esențiale de luat în considerare. Încălțămintea ortopedică vine cu un plus de suport pentru picior, ceea ce înseamnă că micuțul tău va avea o stabilitate mai bună pe suprafețele alunecoase, precum gheața sau zăpada. O susținere adecvată poate face diferența între un copil care se joacă în voie și unul care riscă să alunece și să se lovească. Este bine să ai în vedere acest aspect când alegi încălțămintea de iarnă.
Pe lângă susținere, flexibilitatea și confortul sunt cruciale. Chiar dacă încălțămintea ortopedică oferă stabilitate, aceasta trebuie să fie și suficient de flexibilă pentru a permite copilului să se miște în voie. Pantofii rigizi pot împiedica dezvoltarea naturală a piciorului, așa că e important să alegi modele care oferă suport, dar și libertate de mișcare.
Nu în ultimul rând, talpa joacă un rol vital. O talpă antiderapantă este un adevărat salvator în zilele cu gheață sau zăpadă, iar izolația bine realizată va păstra piciorul cald fără a compromite sănătatea ortopedică a copilului tău.
Branduri de încălțăminte ortopedică de încredere: Biomecanics și Garvalin
Când vine vorba de sănătatea piciorușelor celor mici, e important să alegi branduri de încredere, iar Biomecanics este unul dintre cele mai recomandate de kinetoterapeuți. De ce? Simplu! Încălțămintea Biomecanics este creată special pentru a oferi suport ortopedic, stabilitate și confort maxim. Încălțările de la Biomecanics ajută la dezvoltarea corectă a piciorului copilului, prevenind apariția problemelor ortopedice pe termen lung, cum ar fi platfusul sau durerile de genunchi. Practic, Biomecanics se asigură că fiecare pas al copilului este unul sănătos și în siguranță, indiferent de vreme!
Dar să nu uităm de Garvalin! Dacă vrei să îmbini stilul modern cu suportul ortopedic, Garvalin este alegerea ideală. Această încălțăminte nu doar că arată bine, dar oferă și aceleași beneficii esențiale pentru susținerea sănătății picioarelor copiilor. Ca și Biomecanics, Garvalin asigură stabilitate și confort în timpul mersului, fiind perfectă pentru zilele reci. Pe lângă suportul oferit, Garvalin se distinge prin design-uri atractive, ceea ce înseamnă că micuțul tău va fi și în pas cu moda.
Atât Biomecanics, cât și Garvalin sunt recomandate de kinetoterapeuți datorită beneficiilor lor ortopedice. Specialiștii subliniază importanța unei încălțăminte corecte pentru prevenirea problemelor de postură și mers. Așadar, alegerea acestor branduri înseamnă o investiție în sănătatea și bunăstarea pe termen lung a copilului tău.
Sfaturi pentru alegerea încălțămintei ortopedice în sezonul rece
Primul lucru de care trebuie să ții cont când alegi încălțămintea ortopedică pentru sezonul rece este măsura potrivită. Asigură-te că pantoful este suficient de spațios pentru a permite creșterea naturală a piciorului, dar și pentru a încăpea o pereche de șosete groase. Un spațiu prea mic poate afecta dezvoltarea piciorului, în timp ce unul prea mare poate compromite stabilitatea și confortul.
Apoi, caută încălțăminte versatilă. Pe vremea rece, copilul tău are nevoie de pantofi care să fie potriviți atât pentru zilele uscate, cât și pentru cele ploioase sau cu zăpadă. Optează pentru modele impermeabile, dar respirabile, astfel încât piciorul să fie protejat de umezeală și să se simtă confortabil întreaga zi.
Și nu uita de întreținerea corectă! Curățarea regulată și uscarea încălțămintei la temperatura camerei (nu pe calorifer!) ajută la prelungirea duratei de viață a pantofilor.
Actualitate
Problemele de modernizare ale GPS-ului: intârzieri și provocări ale Pentagonului
După aproape două decenii de dezvoltare, efortul amplu al Pentagonului de a face semnalele GPS mai greu de blocat continuă să se confrunte cu întârzieri repetate în toate segmentele – spațiu, teren și echipamente utilizator, conform unui nou raport al Biroului de responsabilitate guvernamentală (GAO).
„Multe dintre programele care fac parte din efortul de modernizare a GPS-ului s-au confruntat cu provocări semnificative în dezvoltare, ceea ce a dus la depășiri de costuri și întârzieri de mulți ani în implementarea capacității M-code. Aceste întârzieri cresc riscurile pentru combatanți, întrucât adversarii continuă să dezvolte și să desfășoare tehnologie capabilă să compromită semnalele GPS,” afirmă raportul, intitulat „Modernizarea GPS-ului: Întârzieri continue în livrarea unor capabilități mai sigure pentru luptători,” publicat astăzi.
Pentru a agrava lucrurile, conform organismului de supraveghere guvernamental, Departamentul Apărării se confruntă acum cu o posibilă penurie de microcipuri și plăci de procesare, care să permită vehiculelor terestre, navelor și avioanelor să acceseze GPS-ul.
Forța Spațială este responsabilă pentru segmentul spațial și a făcut unele progrese în remedierera „câteva provocări tehnice și de producție” în dezvoltarea sateliților GPS III și GPS IIIF, destinați să înlocuiască versiunile mai vechi. Totuși, din cauza acestor remedieri, serviciul se apropie acum de limitele programului său. „Întârzieri suplimentare ar putea pune în pericol obiectivul DOD de a avea 24 de sateliți capabili de M-code în operațiune continuă până în anii 2030,” se menționează în raport. De asemenea, serviciul este responsabil pentru noul sistem terestru de comandă și control al acestor sateliți, numit Sistemul de Control Operațional de Generație Next (OCX). Dezvoltat de RTX (fostul Raytheon), OCX este necesar pentru a permite unor 700 de sisteme de armament din întreaga armată a SUA să acceseze pe deplin M-code. Totuși, programul a devenit un exemplu de achiziții eșuate, fiind planificat inițial să înceapă operațiunile cu mai bine de un deceniu în urmă, iar dezvoltarea sa continuă să creeze probleme Forței Spațiale, conform raportului GAO. Deși unele teste cheie au fost încheiate, data planificată pentru acceptarea operațională a OCX a fost retrasă acum până în decembrie 2025, de la obiectivul său recent din iulie 2025, în ciuda progresului realizat de Raytheon în testare.
Forța Spațială este, de asemenea, responsabilă pentru dezvoltarea microcipurilor și plăcilor de microelectronică care se interfacează cu semnalele M-code, deși fiecare serviciu individual este responsabil pentru construcția recepitoarelor/radiourilor specifice acestora. Incapacitatea DOD de a desfășura kitul utilizator M-code, dezvoltat în cadrul programului Echipamente GPS pentru Utilizatori Militare (MGUE), a fost una dintre problemele principale ale programului GPS de mai bine de două decenii, conform raportului repetat de GAO și al Biroului pentru Testare și Evaluare al Pentagonului.
„Deși Forța Spațială a făcut progrese în dezvoltarea echipamentului utilizator, riscurile semnificative rămân în livrarea capabilităților pentru combatanți. După ani de întârzieri, prima etapă de echipamente utilizator — microcipuri și plăci care procesează semnalele M-code — se apropie de ultimele teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare amenință programul,” găsește noul raport. Efortul MGUE are două părți. MGUE Increment 1 dezvoltă cipurile și plăcile ASIC unice pentru integrarea inițială cu vehiculele Stryker ale Armatei și vehiculele ușoare tactice ale Marinei, precum și pentru bombardierele B-2 ale Forței Aeriene și distrugătoarele de clasă DDG ale Marinei. MGUE Increment 2 dezvoltă un cip ASIC mai mic și mai puternic pentru utilizare în radiouri portabile și muniții ghidate de precizie, care „combină o serie de modele comerciale cu funcții militare sensibile care să fie adăugate în programare,” explică GAO.
Ambele eforturi sunt încă pline de riscuri, constată raportul.
„După ani de întârzieri, programul MGUE Increment 1 al Forței Spațiale se apropie de ultima serie de teste. Totuși, descoperirea unor deficiențe suplimentare ar putea adăuga un risc suplimentar la program. Deși două dintre contractanții MGUE Increment 2 au început revizuirea designului critic pentru plăcile lor receptor, programul este în pericol să depășească intervalul de 5 ani asociat cu programele care utilizează calea de achiziții de nivel mediu,” afirmă GAO.
Între timp, Consiliul de Supraveghere a Poziționării, Navigației și Sincronizării (PNT) al DOD încearcă să găsească soluții pentru „posibilele penurii de cipuri și plăci GPS,” adaugă raportul. „DOD se confruntă cu o potențială lacună în disponibilitatea plăcilor de recepție GPS, deoarece unele dintre plăcile actuale nu mai pot fi produsem iar înlocuirile care suportă M-code au fost amânate. În plus, oficialii Armatei au declarat că vânzările externe de echipamente GPS către aliați și parteneri străini epuizează de asemenea stocurile de plăci.”
În ceea ce privește dezvoltarea receptorilor, GAO constată că Armata și Marina au făcut progrese în direcția desfășurării, dar Forța Aeriană întâmpină întârzieri semnificative.
„Din cauza problemelor de dezvoltare, receptorii GPS M-code ai Forței Aeriene sunt semnificativ întârziți, întârziind desfășurarea capacității M-code pentru multiple platforme aeriene ale Forței Aeriene și Marinei. Pentru a atenua unele dintre aceste întârzieri, Marina și Forța Aeriană planifică o soluție intermediară care ar oferi capacitate M-code cu unele dintre recepțioarele lor actuale,” detaliază raportul.
„Armata face progrese cu receptorii săi pentru vehicule terestre, portabile și aviație, cu planuri de desfășurare în platforme în anii fiscali 2024 și 2025. Marina depinde de Forța Aeriană pentru dezvoltarea receptorilor săi pentru platformele aeriene, în timp ce planurile pentru receptorii maritimi vor finaliza testele operaționale în anul fiscal 2025. În cele din urmă, Corpul Marinar plănuiește să folosească receptorul M-code al Armatei pentru vehiculele sale terestre și nu a ales încă o opțiune pentru noile sale sisteme GPS portabile,” adaugă acesta.
Problema radiourilor portabile M-Code scoate totuși în evidență dificultățile pe care Pentagonul le-a avut în coordonarea diferitelor eforturi ale serviciilor. Forța Spațială a acordat în iulie 2023 un contract la Technology Advancement Group pentru prototiparea unei radiouri portabile folosind cipul și placa planificate MGUE Increment 2, în cadrul unui proiect estimate să coste 149,2 milioane de dolari în 2020, potrivit raportului GAO.
Aceasta, în ciuda faptului că cel mai mare client pentru radiourile GPS portabile, Armata, a declarat că nu are intenția de a achiziționa receptorul Forței Spațiale și urmărește propriile opțiuni, inclusiv apelarea la furnizori comerciali. De asemenea, un alt utilizator potențial cheie, Corpul Marin, a afirmat că dorește să aibă o competiție deschisă, conform raportului GAO. Astfel, agenția de supraveghere a recomandat anul trecut, având în vedere lipsa unui „caz de afaceri solid”, ca Forța Spațială să renunțe pur și simplu la prototip.
Pentagonul „a fost de acord cu această recomandare, dar a raportat o atribuție pentru receptorul portabil în iulie 2023, fără a fi stabilit mai întâi un caz de afaceri suficient. Prin urmare, am încheiat recomandarea având în vedere că nu mai era validă,” afirmă GAO.
Actualitate
Armata își accelerează procesul de integrare a rețelelor, având ca obiectiv un singur sistem unificat
-
Exclusivacum o zi
Mafia deșeurilor și Statul Paralel: corupție prin abonarea la banii publici din Prahova (II)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul WHITE TOWER (XXXIX): adevărul ingropat al corupției imobiliare în Ploiești
-
Ancheteacum o zi
Justiția în criză: proteste și abuzuri în Ploiești
-
Featuredacum o zi
Justiția intunecată: incompatibilități și abateri în cazul judecătorului C5 de la Judecătoria Vălenii de Munte (III)
-
Ancheteacum o zi
Regimul clientelar: controlul informațiilor în Poliția Municipiului Ploiești (I)
-
Exclusivacum o zi
Scandalul deșeurilor: profesionalismul IPJ Arad vs. protecția coruptă a IPJ Prahova în fața Statului Paralel
-
Exclusivacum 3 zile
Sindicatul „Diamantul” denunță obstrucționarea acordurilor colective în MAI
-
Exclusivacum 2 zile
DIICOT Iași: sapte inculpați reținuți în dosarul de contrabandă cu tigarete