Actualitate
CIA Poate aranja oricând atacuri cibernetice asupra mașinilor pentru a ucide oameni
Se pare că Agenția Centrală de Informații a SUA (CIA) ar putea, cel puțin în teorie, să vă omoare printr-un atac cibernetic asupra computerului mașinii dvs., conform grupului pro-transparență WikiLeaks. Și acum, când unele dintre instrumentele și metodele de hacking ale înșelătoarei agenții sunt disponibile în spațiul virtual, orice infractor. cu cunoștințe la calculator ar putea să facă acest lucru la fel de bine. Rămâne neclar dacă CIA, care se laudă cu uciderea în masă, chiar a ucis pe cineva prin atac cibernetic asupra mașinii lor. Dar suspiciuni întemeiate cu privire la această posibilitate, au circulat timp de ani de zile – mai ales de la suspiciosul „accident de mașină” la moartea jurnalistului Michael Hastings, care a fost implicat în dezvăluirea abuzurilor CIA și NSA.

Organizația anti-secrete WikiLeaks, care a dezvăluit publicului cantități uriașe de documente guvernamentale confidențiale, care arată fărădelegile săvârșite în ultimii ani, a mai aruncat încă o bombă: cea mai mare publicare de documente confidențiale CIA. În total, grupul va publica aproape 9.000 de documente, intitulate cu numele de cod „Vault 7” de către WikiLeaks. Ultimele descoperiri urmează unei alte dezvăluiri de luna trecută care arătau că controversatul birou de informații, caracterizată de un oficial ca „o mașină de ucis a dracului”, a luat în vizor politicieni și partide din Franța pentru supraveghere, înaintea alegerilor prezidențiale din Franța.
În săptămânile și lunile următoare, mai multe dezvăluiri despre agenție vor apărea cu siguranță. C. Mitchell Shaw de la revista The New American (Noul American) a scos în evidentă unele lucruri care sunt cunoscute până în prezent. „Cu privire la dezvăluirile WikiLeaks de marți despre capacitățile de hacking ale CIA, se cunoaște acum faptul că agenția poate săvârși hacking cel puțin la nivelul NSA (Agenția Națională de Securitate, abreviere în eng. n.t.) însă cu și mai puțină răspundere”, a scris el. „Un element al acesteia este abilitatea de a accesa dispozitivele de la distanță – precum calculatoarele, dispozitivele mobile și televizoarele – pentru a supraveghea și a asculta obiectivele. Desigur, din moment ce CIA a pierdut controlul asupra instrumentelor sale de hacking, acum și alții au aceeași capacitate.”
Consecințele acestea ar trebui să fie extrem de îngrijorătoare pentru oricine, indiferent dacă crede că are ceva de ascuns sau nu.
„Odată ce hackerii dețin controlul asupra acestor dispozitive, aceștia pot activa la distanță camerele de luat vederi și microfoanele, transformând dispozitivele în aparate de supraveghere deținute și utilizate de către subiecții (de fapt: victimele) supravegherii – toate acestea fără nici un indiciu pentru proprietarii dispozitivelor că au fost urmăriți și ascultați”, a declarat Shaw.
„Fără lumină. Fără indicatori. Supraveghere, clandestină, pură”.
Se înțelege că, s-a vorbit deja destul despre instrumentele CIA pentru transformarea telefoanelor inteligente și a altor dispozitive în dispozitive de supraveghere portabile. De la televizoarele Smart TV care supraveghează cetățenii în stil 1984(adică în stil Big Brother ca în utopia lui George Orwell n.t.), la laptop-uri sau telefoane care au microfoanele activate pentru a spiona utilizatorii, la săvârșirea de hacking asupra aparatelor de uz casnic conectate on-line, ca parte a fenomenului denumit ca „internetul obiectelor”, viața privată nu a fost niciodată la fel de amenințată, așa cum este astăzi.
Într-un document nou dezvăluit care trasează direcția și organizarea ramurii CIA de dezvoltare a tehnologiilor embedded (adică a sistemelor electronice care îndeplinesc o funcție specifică de ex. acționează ștergătoarele când acționezi maneta, acea mișcare este comandată de un dispozitiv embedded la mașinile post anii ’90 n.t.) sau EDB (abrevierea din eng. n.t), mai mulți birocrați „inteligenți” subliniau „posibilele căi de reorganizare”. De asemenea, se menționează în document și „potențiale zone de misiune pentru EDB”. Printre aceste „zone de misiune” posibile sunt „sistemele de vehicule (de exemplu, VSEP)” și „QNX”, un sistem de operare auto utilizat de majoritatea constructorilor de mașini, inclusiv Audi, Ford, și mulți alții.
Și totuși, dincolo de spionaj asupra șoferilor și pasagerilor, WikiLeaks a speculat despre cum, capacitățile și sistemele CIA, ar putea fi utilizate și în mod ofensiv – cu potențialul de a ucide oameni.

„Începând cu data de octombrie 2014, CIA se preocupa, de asemenea, cu infectarea sistemelor de control ale automobilelor utilizate de mașinile moderne și de camioane,” a explicat WikiLeaks în comunicatul său de presă prin care anunța dezvăluirile uriașe Vault 7.
„Scopul unui astfel de control nu este specificat, dar ar permite CIA să se angajeze în asasinate aproape nedetectabile.”
Ca nu cumva perspectiva să fie considerată exagerată, CIA și alte birocrații înșelătoare din SUA de astăzi se laudă în mod deschis cu programele lor de asasinat, ucidere în masă. Mii de oameni, inclusiv cetățeni americani și chiar copii născuți în SUA, au fost aruncați în aer și pulverizați de programele criminale ale guvernului SUA, toate acestea fără a fi trași vreodată la răspundere pentru vreo infracțiune, cu atât mai puțin să fie condamnați într-o instanță de judecată.
„Noi ucidem oameni după informațiile colectate despre anumite activități” se lăuda fostul șef CIA și actualul(șef) NSA Michael Hayden, în 2014, aparent mărturisind o ucidere în masă.
Dar implicarea CIA în asasinate și ucidere în masă nu este deloc un fenomen nou. Nici măcar dezvoltarea de către agenție a tehnologiei de ultimă oră, prin care să ucidă victimele fără a lăsa urme. De exemplu, în 1975, a reieșit din mărturia Senatului, ca parte a unor investigații asupra uneltirilor fără de lege ale CIA, că agenția a dezvoltat o arma care trage o „lance de gheață.” Proiectilul înghețat intră în corp și provoacă un atac de cord la topire, lăsând practic nici o dovadă a crimei. Astăzi, CIA are obiceiul de a arunca bombe asupra oamenilor din întreaga lume, utilizând drone fără identitate.
În ceea ce privește speculațiile că CIA ar putea folosi metodele sale de atac cibernetic asupra mașinilor pentru a ucide oameni, și acestea au circulat timp de ani de zile. În 2013, jurnalistul de investigație Michael Hastings, care a făcut cercetare asupra abuzurilor comise de către CIA și NSA și a declarat recent altora că el a fost investigat de autoritățile federale, a murit într-un accident de mașină extrem de suspect din Los Angeles, California. Autoritățile au declarat în mod oficial că moartea sa a fost un „accident”, dar întrebări serioase au început să apară imediat – chiar și în mass-media sistemului și între oficiali remarcabili.
În ciuda propriilor sale acreditări instituționale și viziunea sa evident pro-democratică, Hastings a devenit din ce în ce mai alarmat și agitat de ceea ce a aflat în legătură cu spionajul ilegal al administrației asupra americanilor. Când a aflat că Obama a spionat în mod ilegal și pe jurnaliști, i-a atins limitele răbdării.
„Administrația Obama a declarat, în mod clar, război asupra presei. A declarat război jurnaliștilor de investigație – sursele noastre(de informare n.t.)”, a declarat el în timpul unui interviu televizat cu puțin timp înainte de a muri.
De asemenea, el a cerut jurnaliștilor să declare război guvernului.
Cu mai puțin de 24 de ore înainte de a muri, Hastings și-a avertizat prietenii, familia și superiorii săi că „federalii” îi urmăreau prietenii și asociații săi și că oricine va fi contactat de birocrații federali ar trebui să ceară consiliere juridică. Linia de subiect din e-mailul său se citea:
„Ancheta FBI re: NSA” Poate (lucrul n.t) cel mai alarmant dintre toate, e-mailul s-a încheiat cu o mare descoperire: „De asemenea: Sunt pe cale prezenta un articol năucitor, și am nevoie să dispar de pe radar un pic.”
Și apoi, a murit. Prietenii săi au spus că el conducea, în general, „ca o bunicuță.” Și totuși, din declarațiile oficiale, potrivit anchetei, Hastings a gonit peste o lumină roșie a semaforului în timp ce se presupune că conducea cu mai mult de 160 de km pe oră într-un cartier rezidențial aglomerat, înainte de a se prăvăli într-un copac și a-i buși mașina. Motorul noului său Mercedes a fost găsit la o distanță mai mare de 50 de metri de la locul accidentului. Autorităților li s-au ordonat să nu comenteze cazul.
Speculațiile cu privire la posibilitatea ca mașina să fi fost atacată cibernetic de către înșelătoarele agenții de informații din SUA au apărut aproape imediat. Și chiar oficiali remarcabili din sectorul guvernamental au speculat că Hastings ar fi putut fi, de fapt, ucis. Fostul coordonator național pentru securitate, protecție a infrastructurii, precum și pentru lupta împotriva terorismului din SUA Richard Clarke, de exemplu, a declarat la scurt timp după accident că a fost „în conformitate cu un atac cibernetic asupra unei mașini.” El a menționat, de asemenea, că agențiile de informații ale guvernelor influente, inclusiv ale guvernului SUA, cunosc aproape sigur cum să îl realizeze (atacul cibernetic n.t.).
„Ceea ce s-a descoperit ca rezultat al unor cercetări universitare este că, este relativ ușor să ataci cibernetic și să pătrunzi în sistemul de control al unei mașini, și pentru a realiza unele lucruri precum să acționezi accelerația când conducătorul auto nu vrea accelerație, să acționezi frânele atunci când conducătorul auto nu dorește frânele, pentru a lansa un airbag,” a explicat Clarke.
„Puteți face niște lucruri cu adevărat foarte distructive acum, prin intermediul atacului cibernetic asupra mașinii, și nu e așa de greu…. Deci, dacă ar fi existat un atac cibernetic asupra mașinii – și nu spun sigur că a fost – Cred că oricine l-ar fi realizat, va scăpa, probabil, fără a putea fi descoperit.”
De la moartea lui Hastings, numeroase mașini au fost atacate cibernetic. În 2015, cercetătorii de securitate au atacat cibernetic un Jeep Cherokee și au putut să-i rotească volanul și să-i dezactiveze chiar și frânele. Înainte de aceasta, cercetătorii universitari au publicat lucrări științifice prin care au arătat că este posibil. Și anul trecut, cercetătorii germani au făcut același lucru, deturnând 24 de mașini. Cu alte cuvinte, nu există nici o urmă de îndoială că acest lucru nu este posibil din punct de vedere tehnic. Și nu există nici o urmă îndoială că CIA nu a omorât și nu omoară oameni, având imunitate, fără ca victimele, să fie măcar acuzate de vreo infracțiune.
Desigur, diferite organe de propagandă controlate de sistem, în special cele legate de CIA, a respins și a minimalizat ultimele preocupări legate de atacuri cibernetice ale CIA asupra mașinilor. La conducerea haitei (de propagandiști n.t) nu a fost nimeni alta decât din ce în ce mai discreditata publicație Washington Post. În timp ce presa anti-Trump de extremă stângă încă refuză să ofere cititorilor orice dezvăluire, se cunoaște demult că, controversatul proprietar al Washington Post, șeful Amazon și participant la grupul Bilderberg Jeff Bezos, are contracte enorme cu CIA cu valoare mult mai mare decât prețul pe care el l-a plătit pentru nereușitul ziar.
Alte organe de propagandă ale sistemului au primit semnalul de la Washington Post care are legături cu CIA și au minimalizat și ele preocupările (legate de acest subiect n.t).
„Scenariul cel mai probabil: sistemele de informare și divertisment de pe autovehicule ar putea fi utilizate pentru supraveghere, la fel cum documentele descriu abilitatea de a asculta conversații prin intermediul televizorului din camera de zi”, a scris Autoblog.com, publicat de către proprietarul Huffington Post, AOL.
Cum au ajuns propagandiști sistemului la această concluzie – mai ales atunci când oficialii CIA se laudă despre agenție ca fiind „o mașină de ucis a dracului” – nu este foarte clar.
Cum agențiile de „informații” scapă din ce în ce mai mult de sub control și circulă zvonuri din ce în ce mai mult că, birocrați înșelători „înfiltrați adânc în stat” lucrează din interior pentru a-l sabota pe președintele Trump, este timpul ca Congresul și ramura executivă să investigheze în detaliu ceea ce se întâmplă. De asemenea, este timpul să mai aruncăm o privire la moartea lui Hastings și asupra altor decese suspecte. Dacă ceva a devenit limpede în mijlocul ultimelor descoperiri, este faptul că CIA și alte birocrații înșelătoare sunt capabile de aproape orice, iar ei nu par să recunoască nici un fel de constrângeri fie legale, morale sau etice cu privire la activitățile lor fără de lege.(ortodoxinfo.ro)
Actualitate
Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală
Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 4 zileBurcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Exclusivacum 16 oreCircul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!
-
Ancheteacum 4 zileANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum 2 zileBăicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 4 zilePenitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zileProtest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum o ziPenitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 3 zileJilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!



