Connect with us

Actualitate

CIA Poate aranja oricând atacuri cibernetice asupra mașinilor pentru a ucide oameni

Publicat

pe

 

Se pare că Agenția Centrală de Informații a SUA (CIA) ar putea, cel puțin în teorie, să vă omoare printr-un atac cibernetic asupra computerului mașinii dvs., conform grupului pro-transparență WikiLeaks. Și acum, când unele dintre instrumentele și metodele de hacking ale înșelătoarei agenții sunt disponibile în spațiul virtual, orice infractor. cu cunoștințe la calculator ar putea să facă acest lucru la fel de bine. Rămâne neclar dacă CIA, care se laudă cu uciderea în masă, chiar a ucis pe cineva prin atac cibernetic asupra mașinii lor. Dar suspiciuni întemeiate cu privire la această posibilitate, au circulat timp de ani de zile – mai ales de la suspiciosul „accident de mașină” la moartea jurnalistului Michael Hastings, care a fost implicat în dezvăluirea abuzurilor CIA și NSA.

Organizația anti-secrete WikiLeaks, care a dezvăluit publicului cantități uriașe de documente guvernamentale confidențiale, care arată fărădelegile săvârșite în ultimii ani, a mai aruncat încă o bombă: cea mai mare publicare de documente confidențiale CIA. În total, grupul va publica aproape 9.000 de documente, intitulate cu numele de cod „Vault 7” de către WikiLeaks. Ultimele descoperiri urmează unei alte dezvăluiri de luna trecută care arătau că controversatul birou de informații, caracterizată de un oficial ca „o mașină de ucis a dracului”, a luat în vizor politicieni și partide din Franța pentru supraveghere, înaintea alegerilor prezidențiale din Franța.

În săptămânile și lunile următoare, mai multe dezvăluiri despre agenție vor apărea cu siguranță. C. Mitchell Shaw de la revista The New American (Noul American) a scos în evidentă unele lucruri care sunt cunoscute până în prezent. „Cu privire la dezvăluirile WikiLeaks de marți despre capacitățile de hacking ale CIA, se cunoaște acum faptul că agenția poate săvârși hacking cel puțin la nivelul NSA (Agenția Națională de Securitate, abreviere în eng. n.t.) însă cu și mai puțină răspundere”, a scris el. „Un element al acesteia este abilitatea de a accesa dispozitivele de la distanță – precum calculatoarele, dispozitivele mobile și televizoarele – pentru a supraveghea și a asculta obiectivele. Desigur, din moment ce CIA a pierdut controlul asupra instrumentelor sale de hacking, acum și alții au aceeași capacitate.”

Consecințele acestea ar trebui să fie extrem de îngrijorătoare pentru oricine, indiferent dacă crede că are ceva de ascuns sau nu.

„Odată ce hackerii dețin controlul asupra acestor dispozitive, aceștia pot activa la distanță camerele de luat vederi și microfoanele, transformând dispozitivele în aparate de supraveghere deținute și utilizate de către subiecții (de fapt: victimele) supravegherii – toate acestea fără nici un indiciu pentru proprietarii dispozitivelor că au fost urmăriți și ascultați”, a declarat Shaw.

„Fără lumină. Fără indicatori. Supraveghere, clandestină, pură”.

Se înțelege că, s-a vorbit deja destul despre instrumentele CIA pentru transformarea telefoanelor inteligente și a altor dispozitive în dispozitive de supraveghere portabile. De la televizoarele Smart TV care supraveghează cetățenii în stil 1984(adică în stil Big Brother ca în utopia lui George Orwell n.t.), la laptop-uri sau telefoane care au microfoanele activate pentru a spiona utilizatorii, la săvârșirea de hacking asupra aparatelor de uz casnic conectate on-line, ca parte a fenomenului denumit ca „internetul obiectelor”, viața privată nu a fost niciodată la fel de amenințată, așa cum este astăzi.

Într-un document nou dezvăluit care trasează direcția și organizarea ramurii CIA de dezvoltare a tehnologiilor embedded (adică a sistemelor electronice care îndeplinesc o funcție specifică de ex. acționează ștergătoarele când acționezi maneta, acea mișcare este comandată de un dispozitiv embedded la mașinile post anii ’90 n.t.) sau EDB (abrevierea din eng. n.t), mai mulți birocrați „inteligenți” subliniau „posibilele căi de reorganizare”. De asemenea, se menționează în document și „potențiale zone de misiune pentru EDB”. Printre aceste „zone de misiune” posibile sunt „sistemele de vehicule (de exemplu, VSEP)” și „QNX”, un sistem de operare auto utilizat de majoritatea constructorilor de mașini, inclusiv Audi, Ford, și mulți alții.

Și totuși, dincolo de spionaj asupra șoferilor și pasagerilor, WikiLeaks a speculat despre cum, capacitățile și sistemele CIA, ar putea fi utilizate și în mod ofensiv – cu potențialul de a ucide oameni.

„Începând cu data de octombrie 2014, CIA se preocupa, de asemenea, cu infectarea sistemelor de control ale automobilelor utilizate de mașinile moderne și de camioane,” a explicat WikiLeaks în comunicatul său de presă prin care anunța dezvăluirile uriașe Vault 7.

„Scopul unui astfel de control nu este specificat, dar ar permite CIA să se angajeze în asasinate aproape nedetectabile.”

Ca nu cumva perspectiva să fie considerată exagerată, CIA și alte birocrații înșelătoare din SUA de astăzi se laudă în mod deschis cu programele lor de asasinat, ucidere în masă. Mii de oameni, inclusiv cetățeni americani și chiar copii născuți în SUA, au fost aruncați în aer și pulverizați de programele criminale ale guvernului SUA, toate acestea fără a fi trași vreodată la răspundere pentru vreo infracțiune, cu atât mai puțin să fie condamnați într-o instanță de judecată.

Noi ucidem oameni după informațiile colectate despre anumite activități” se lăuda fostul șef CIA și actualul(șef) NSA Michael Hayden, în 2014, aparent mărturisind o ucidere în masă.

Dar implicarea CIA în asasinate și ucidere în masă nu este deloc un fenomen nou. Nici măcar dezvoltarea de către agenție a tehnologiei de ultimă oră, prin care să ucidă victimele fără a lăsa urme. De exemplu, în 1975, a reieșit din mărturia Senatului, ca parte a unor investigații asupra uneltirilor fără de lege ale CIA, că agenția a dezvoltat o arma care trage o „lance de gheață.” Proiectilul înghețat intră în corp și provoacă un atac de cord la topire, lăsând practic nici o dovadă a crimei. Astăzi, CIA are obiceiul de a arunca bombe asupra oamenilor din întreaga lume, utilizând drone fără identitate.

În ceea ce privește speculațiile că CIA ar putea folosi metodele sale de atac cibernetic asupra mașinilor pentru a ucide oameni, și acestea au circulat timp de ani de zile. În 2013, jurnalistul de investigație Michael Hastings, care a făcut cercetare asupra abuzurilor comise de către CIA și NSA și a declarat recent altora că el a fost investigat de autoritățile federale, a murit într-un accident de mașină extrem de suspect din Los Angeles, California. Autoritățile au declarat în mod oficial că moartea sa a fost un „accident”, dar întrebări serioase au început să apară imediat – chiar și în mass-media sistemului și între oficiali remarcabili.

În ciuda propriilor sale acreditări instituționale și viziunea sa evident pro-democratică, Hastings a devenit din ce în ce mai alarmat și agitat de ceea ce a aflat în legătură cu spionajul ilegal al administrației asupra americanilor. Când a aflat că Obama a spionat în mod ilegal și pe jurnaliști, i-a atins limitele răbdării.

„Administrația Obama a declarat, în mod clar, război asupra presei. A declarat război jurnaliștilor de investigație – sursele noastre(de informare n.t.)”, a declarat el în timpul unui interviu televizat cu puțin timp înainte de a muri.

De asemenea, el a cerut jurnaliștilor să declare război guvernului.

Cu mai puțin de 24 de ore înainte de a muri, Hastings și-a avertizat prietenii, familia și superiorii săi că „federalii” îi urmăreau prietenii și asociații săi și că oricine va fi contactat de birocrații federali ar trebui să ceară consiliere juridică. Linia de subiect din e-mailul său se citea:

„Ancheta FBI re: NSA” Poate (lucrul n.t) cel mai alarmant dintre toate, e-mailul s-a încheiat cu o mare descoperire: „De asemenea: Sunt pe cale prezenta un articol năucitor, și am nevoie să dispar de pe radar un pic.”

Și apoi, a murit. Prietenii săi au spus că el conducea, în general, „ca o bunicuță.” Și totuși, din declarațiile oficiale, potrivit anchetei, Hastings a gonit peste o lumină roșie a semaforului în timp ce se presupune că conducea cu mai mult de 160 de km pe oră într-un cartier rezidențial aglomerat, înainte de a se prăvăli într-un copac și a-i buși mașina. Motorul noului său Mercedes a fost găsit la o distanță mai mare de 50 de metri de la locul accidentului. Autorităților li s-au ordonat să nu comenteze cazul. 

Speculațiile cu privire la posibilitatea ca mașina să fi fost atacată cibernetic de către înșelătoarele agenții de informații din SUA au apărut aproape imediat. Și chiar oficiali remarcabili din sectorul guvernamental au speculat că Hastings ar fi putut fi, de fapt, ucis. Fostul coordonator național pentru securitate, protecție a infrastructurii, precum și pentru lupta împotriva terorismului din SUA Richard Clarke, de exemplu, a declarat la scurt timp după accident că a fost „în conformitate cu un atac cibernetic asupra unei mașini.” El a menționat, de asemenea, că agențiile de informații ale guvernelor influente, inclusiv ale guvernului SUA, cunosc aproape sigur cum să îl realizeze (atacul cibernetic n.t.).

„Ceea ce s-a descoperit ca rezultat al unor cercetări universitare este că, este relativ ușor să ataci cibernetic și să pătrunzi în sistemul de control al unei mașini, și pentru a realiza unele lucruri precum să acționezi accelerația când conducătorul auto nu vrea accelerație, să acționezi frânele atunci când conducătorul auto nu dorește frânele, pentru a lansa un airbag,” a explicat Clarke.

„Puteți face niște lucruri cu adevărat foarte distructive acum, prin intermediul atacului cibernetic asupra mașinii, și nu e așa de greu…. Deci, dacă ar fi existat un atac cibernetic asupra mașinii – și nu spun sigur că a fost – Cred că oricine l-ar fi realizat, va scăpa, probabil, fără a putea fi descoperit.”

De la moartea lui Hastings, numeroase mașini au fost atacate cibernetic. În 2015, cercetătorii de securitate au atacat cibernetic un Jeep Cherokee și au putut să-i rotească volanul și să-i dezactiveze chiar și frânele. Înainte de aceasta, cercetătorii universitari au publicat lucrări științifice prin care au arătat că este posibil. Și anul trecut, cercetătorii germani au făcut același lucru, deturnând 24 de mașini. Cu alte cuvinte, nu există nici o urmă de îndoială că acest lucru nu este posibil din punct de vedere tehnic. Și nu există nici o urmă îndoială că CIA nu a omorât și nu omoară oameni, având imunitate, fără ca victimele, să fie măcar acuzate de vreo infracțiune.

Desigur, diferite organe de propagandă controlate de sistem, în special cele legate de CIA, a respins și a minimalizat ultimele preocupări legate de atacuri cibernetice ale CIA asupra mașinilor. La conducerea haitei (de propagandiști n.t) nu a fost nimeni alta decât din ce în ce mai discreditata publicație Washington Post. În timp ce presa anti-Trump de extremă stângă încă refuză să ofere cititorilor orice dezvăluire, se cunoaște demult că, controversatul proprietar al Washington Post, șeful Amazon și participant la grupul Bilderberg Jeff Bezos, are contracte enorme cu CIA cu valoare mult mai mare decât prețul pe care el l-a plătit pentru nereușitul ziar.

Alte organe de propagandă ale sistemului au primit semnalul de la Washington Post care are legături cu CIA și au minimalizat și ele preocupările (legate de acest subiect n.t).

„Scenariul cel mai probabil: sistemele de informare și divertisment de pe autovehicule ar putea fi utilizate pentru supraveghere, la fel cum documentele descriu abilitatea de a asculta conversații prin intermediul televizorului din camera de zi”, a scris Autoblog.com, publicat de către proprietarul Huffington Post, AOL.

Cum au ajuns propagandiști sistemului la această concluzie – mai ales atunci când oficialii CIA se laudă despre agenție ca fiind „o mașină de ucis a dracului” – nu este foarte clar.

Cum agențiile de „informații” scapă din ce în ce mai mult de sub control și circulă zvonuri din ce în ce mai mult că, birocrați înșelători „înfiltrați adânc în stat” lucrează din interior pentru a-l sabota pe președintele Trump, este timpul ca Congresul și ramura executivă să investigheze în detaliu ceea ce se întâmplă. De asemenea, este timpul să mai aruncăm o privire la moartea lui Hastings și asupra altor decese suspecte. Dacă ceva a devenit limpede în mijlocul ultimelor descoperiri, este faptul că CIA și alte birocrații înșelătoare sunt capabile de aproape orice, iar ei nu par să recunoască nici un fel de constrângeri fie legale, morale sau etice cu privire la activitățile lor fără de lege.(ortodoxinfo.ro)

 

Actualitate

Sardinia: Acolo unde piloții de vânătoare învață să gândească, nu doar să zboare

Publicat

pe

De

O schimbare radicală în pregătire pregătește aviatorii pentru cerințele cognitive ale războiului modern.

Timp de zeci de ani, pregătirea piloților de vânătoare s-a concentrat pe abilitățile fizice și pe măiestria mecanică. Dar, odată cu apariția aeronavelor de generația a cincea, precum F-35, este nevoie de un nou tip de războinic – unul care poate procesa cantități vaste de date, poate lua decizii în fracțiuni de secundă și poate opera ca un nod într-un sistem de luptă complex, în rețea. Așa cum subliniază Robbin Laird, un expert veteran în domeniul apărării, „Succesul în cabina de pilotaj nu mai depinde în primul rând de priceperea fizică… În schimb, factorul definitoriu a devenit capacitatea cognitivă.”

Decalajul cognitiv: un nou tip de provocare

Metodele tradiționale de pregătire a zborului au creat un „decalaj periculos”, lăsând piloții nepregătiți pentru cerințele cognitive ale războiului modern, afirmă Laird. Vechiul model, conceput pentru o eră în care noile capacități însemnau atașarea de noi componente hardware, pur și simplu nu mai este suficient într-o lume în care actualizările de software pot modifica fundamental capacitățile unei aeronave între misiuni.

Intră în scenă Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor

La Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor (IFTS) din Sardinia, Italia, această transformare nu este doar recunoscută; ea este abordată sistematic. Susținută de Leonardo în colaborare cu CAE, IFTS remodelează modul în care forțele aeriene occidentale pregătesc aviatorii pentru luptă.

Laird, care a vizitat Baza Aeriană Decimomannu, unde se află IFTS, notează că școala folosește avionul de antrenament avansat M-346, o platformă centrată pe software care oglindește arhitectura aeronavelor de luptă moderne. Acest lucru permite IFTS să „preia concepte operaționale și tehnici tactice direct de la escadrilele F-35 sau Eurofighter de primă linie și să le integreze în mediul de antrenament aproape imediat.”

„Mobilier mental”: redefinirea mentalității aviatorului

IFTS nu doar învață piloții să zboare; ei remodelează „mobilierul mental” al pilotului de luptă – cadrele cognitive și tiparele de luare a deciziilor care determină eficacitatea în lupta aeriană modernă. În aeronavele mai vechi, piloții dedicau resurse cognitive enorme controlului de bază al aeronavei. Sistemele moderne fly-by-wire gestionează automat aceste sarcini, eliberând lățime de bandă mentală pentru gestionarea informațiilor și luarea deciziilor.

Descărcarea antrenamentului: ecosistemul LVC

IFTS utilizează un ecosistem de antrenament Live Virtual Constructive (LVC) cu patru grupuri. Grupul unu oferă antrenament nelimitat, gratuit, folosind simulatoare care rulează software-ul real al aeronavei. Grupul doi introduce tehnologii de realitate augmentată și virtuală. Grupul trei avansează studenții la antrenamentul la nivel de misiune cu aeronave reale, piloți pe simulatoare și forțe generate de calculator.

Grupul patru funcționează ca o sală de integrare, injectând amenințări sintetice, rachete sol-aer și aeronave inamice în operațiunile aeronavelor reale, reducând consumul de combustibil și costurile.

Revoluția conductelor: armonizarea antrenamentului

Poate că cea mai importantă inovație a IFTS este armonizarea completă a întregului sistem de pregătire a piloților de vânătoare din Italia. Începând cu 2016, Forțele Aeriene Italiene au revizuit fiecare fază de pregătire, asigurându-se că fiecare se bazează pe cea precedentă.

Instructori din programul M-346, unități de conversie operațională și piloți de escadrilă operațională se întâlnesc la fiecare șase luni pentru a revizui procedurile și a ajusta programele de studiu pe baza experienței operaționale reale. Acest lucru creează o buclă continuă în care lecțiile operaționale se întorc în sistem.

Rezultate măsurabile

Studenții care absolvă faza 4 necesită acum cu treizeci la sută mai puțin timp de antrenament la unitatea de conversie operațională Eurofighter. Ei sosesc cunoscând deja tacticile, apelurile radio și procedurile, cu arhitectura lor mentală deja pusă la punct. Studenții italieni obțin în mod constant cele mai bune rezultate la programul de pregătire F-35 de la Baza Aeriană Luke.

Un motor de construire a coalițiilor

Cu douăsprezece forțe aeriene aliate care trimit studenți, IFTS a devenit un motor de construire a coalițiilor. Menținând transparența cu privire la curriculum și standarde, Forțele Aeriene Italiene construiesc încredere și interoperabilitate la nivelul pilotului individual.

Lecții pentru viitor

Modelul IFTS demonstrează principii cruciale: proprietatea militară asupra standardelor contează; armonizarea conductelor de pregătire elimină risipa; feedback-ul continuu menține pregătirea relevantă; iar sistemele de pregătire definite prin software se potrivesc cu platformele de luptă definite prin software.

Școala Internațională de Pregătire pentru Zbor creează aviatori al căror „mobilier mental” a fost creat pentru un viitor incert, în care software-ul determină capacitatea, dominația informațiilor determină rezultatele, iar integrarea coalițiilor definește succesul. „Aceasta este adevărata revoluție care se întâmplă în Sardinia”, conchide Laird, „nu învățarea piloților să zboare mai bine, ci învățarea lor să gândească diferit.”

Citeste in continuare

Actualitate

Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Startup-ul de inteligență artificială Shield AI a anunțat astăzi planuri de extindere în domeniul hardware-ului militar, dezvăluind un nou concept de dronă de luptă, denumită X-BAT, pe care compania intenționează să o piloteze cu software-ul său de autonomie intern.

Aripioară fără pilot de dimensiuni importante

Aripioara fără pilot este o dronă de Grupa 5, terminologia Pentagonului pentru cele mai mari sisteme fără pilot, care poate decola și ateriza vertical. Imaginile publicate de Shield AI arată teste cu un motor cu reacție mare, alături de o dronă cu suprafețe elegante concepute pentru a reduce semnătura radar a sistemului.

Un concept inspirat, potrivit președintelui Shield AI

„Este o aeronavă cu adevărat inspirațională”, a declarat președintele și co-fondatorul Shield AI, Brandon Tseng, în timpul unui eveniment de prezentare în Washington, marți, pentru noua dronă, unde a fost expus un model static unui public format din reprezentanți ai industriei și ai guvernului. „Și când o veți vedea, cred că vă veți gândi probabil: ‘La naiba, chestia asta e super cool.'”

Parteneriate viitoare pentru producția X-BAT

Evenimentul de marți a prezentat un model la scară al dronei, mai degrabă decât un model complet de producție. În timp ce Shield este proiectantul sistemului, oficialii companiei au declarat că un partener va fi implicat pentru a ajuta la producerea efectivă a X-BAT, Armor Harris, șeful unității de afaceri aeriene a firmei, spunând reporterilor că „vom anunța parteneriatele noastre în următoarele săptămâni”.

Motor de Clasa F-16, dar opțiuni multiple

În mod similar, Harris a declarat că furnizorul de propulsie cu care compania colaborează va fi anunțat „în următoarele săptămâni”. Cu toate acestea, el a descris X-BAT ca funcționând cu un „motor de clasa F-16” care dispune de un postcombustor și o duză de vectorizare a tracțiunii, care a fost „dezvoltat inițial pentru un program de vectorizare a tracțiunii F-15 de la sfârșitul anilor 1990”. El a declarat ulterior reporterilor că „sunt disponibile multiple opțiuni de motor”.

Un sistem complet, ghidat de inteligența artificială Hivemind

X-BAT este prezentat ca un sistem „complet”, a spus Harris, cu pilotul computerizat „Hivemind” al firmei în centrul aeronavei pentru a se asigura că drona cu reacție poate opera în medii cu comunicații întrerupte. (În timp ce Shield AI oferă X-BAT cu Hivemind ca pilot, drona poate suporta și software autonom de la furnizori externi.)

Citeste in continuare

Actualitate

Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Publicat

pe

De

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.

Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.

Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă

Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.

„Nu mai putem aștepta”

„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”

Exemplu concret: O valvă de anvelopă

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”

Progrese în imprimarea 3D la scară largă

Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.

În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Economii substanțiale și piese mai rezistente

Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă

În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv6 ore ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusiv6 ore ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv16 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv17 ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv18 ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv23 de ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv23 de ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusivo zi ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusivo zi ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusivo zi ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv4 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv