Connect with us

Politica externa

Situația Mării Negre e „albastră“

Publicat

pe

 

În mai multe rânduri până acum, Parlamentul European a avertizat țările riverane Mării Negre, printre care și România, în legătură cu dezastrul ecologic datorat poluării acestei vaste întinderi de apă. Dintre cauzele principale care au dus la îngrijorătoarea situație au fost remarcate industrializarea excesivă a orașelor de coastă, deversarea de substanțe toxice și radioactive în mare. La care se adaugă birocrația și nepăsarea autorităților.

Birocrație pavată cu bune intenții

Cu toate că, încă din 1992, a fost creată Convenția privind protejarea Mării Negre, această entitate nu și-a atins nici pe departe scopul. La fel cum s-a întâmplat și cu Global Enviroment Facility, înființată în 1993, care era de fapt un program de reabilitare a Mării Negre. Fluviul Dunărea a fost identificat atunci ca fiind cel mai mare poluator din regiune, elaborându-se „Planul Strategic pentru salvarea Mării Negre“. A trebuit să mai treacă trei ani, ca acesta să fie aprobat la Istambul, la data de 31 octombrie 1996. Singurul rezultat notabil al acestor eforturi a fost că, de atunci, la această dată se sărbătorește Ziua Internațională a Mării Negre. Și-atât. Deocamdată, statele riverane sunt încurajate călduros de europarlamentari să își intensifice cooperarea în sensul protejării mediului, de parcă asta ar interesa pe cineva.

Date tehnice privind dezastrul ecologic

Marea Neagră totalizează 4.020 km de țărm, are o suprafață de 413.490 km pătrați, statele riverane fiind Rusia, Ucraina, România, Bulgaria, Turcia și Georgia. În această mare întindere de apă se varsă fluviile Dunărea, Nistrul, Bugul, Niprul și Kizilul. Datorită acestui fapt, salinitatea este redusă între 19 și 22% în funcție de adâncime. Efectivele multora dintre cele 1.500 de specii de vertebrate și nevertebrate, inventariate în Marea Neagră s-au diminuat considerabil în ultimii ani, unele fiind chiar pe cale de dispariție, din cauza poluării industriale. Foca de Marea Neagră, o subspecie a focii călugăr, a dispărut cu desăvârșire, iar de la un milion de delfini, astăzi mai sunt doar câteva mii. Totodată, speciile precum scrumbia, calcanul, hamsiile, stavridul și sturionii ajung tot mai rar în plasele de pescuit, spre disperarea pescarilor care trăiesc din această meserie. Specialiștii au ajuns la concluzia că, anual, în Marea Neagră se deversează 280 de tone de cadmiu, 60 de tone de mercur, 4.500 de tone de zinc, 1.000 de tone de crom, 50.000 de tone de hidrocarburi, la care se adaugă alte importante cantități de petrol, cupru, azot, siliciu, nitrați, fosfați, pesticide și alte substanțe organoclorurate. Încă din anul 2000, potrivit datelor statistice înregistrate la Constanța, scădea simțitor stocul de fosfor mineral, dar acest fapt n-a deranjat pe nimeni. La fel cum nimănui nu i-a păsat că oxigenul la mari adâncimi s-a redus aproape de zero, distrugând în masă viețuitoarele marine și o parte a vegetației

Bucureștiul otrăvește Marea Neagra

Pe relația sectorului românesc, cei mai mari poluatori ai Mării Negre sunt Platforma Industrială Petromidia-Năvodari, orașele Constanța, Mangalia, Capitala și transportatorii maritimi, care își spală tancurile petroliere, chimice sau transportoare de gaze lichefiate, înainte de intrarea în port.

Pe de altă parte, râul Dâmbovița poluează necontrolat Argeșul, Argeșul poluează necontrolat Dunărea, iar Dunărea se varsă în Marea Neagră, prin Deltă. După părerea specialiștilor, chiar și după recenta dare în folosință a unei stații de epurare moderne ce deservește Bucureștiul, vor trebui să treacă 25 – 50 de ani până când ecosistemele poluate de reziduurile deversate în Dâmbovița – și de aici mai departe – se vor reface. În același timp, urmare a deficitului de aluviuni, dar și evacuării directe de ape uzate, insuficient epurate, provenind din Constanța și Mangalia, plajele Mării Negre suferă un rapid proces de erodare.

Dana Barbu

 

 

Featured

Ucraina își consolidează apărarea aeriană: Intenție majoră de achiziție a avioanelor de luptă Gripen E din Suedia

Publicat

pe

De

Zelenskyy și Kristersson pun bazele unui parteneriat industrial pe termen lung axat pe aviație, în timp ce Europa își evaluează activele rusești înghețate pentru a sprijini Ucraina.

Președintele Ucrainei, Volodymyr Zelenskyy, și prim-ministrul Suediei, Ulf Kristersson, au semnat astăzi o scrisoare de intenție care pune bazele unei achiziții masive de către Kiev a unui număr cuprins între 100 și 150 de avioane de luptă Gripen E de la firma suedeză de apărare Saab.

Acordul, anunțat în timpul unei conferințe de presă la fabrica Saab din Linköping, marchează începutul unui parteneriat industrial pe termen lung între Suedia și Ucraina, cu accent pe apărarea aeriană. „Acesta este începutul unei călătorii lungi, dar ne apropie cu un pas de un acord major de export pentru Saab, Suedia și Ucraina”, a declarat Kristersson.

Ajutor militar extins din Suedia

Suedia a livrat deja un ajutor militar extins Ucrainei, inclusiv vehicule blindate, artilerie, apărare aeriană și aeronava de recunoaștere radar ASC 890, cunoscută pe plan internațional sub numele de Saab Erieye, versiunea mai veche a Saab GlobalEye. Aceste avioane îmbunătățesc capacitățile avioanelor F-16 donate, aflate în prezent în uz în război.

Dincolo de donații: un parteneriat industrial major

Cu toate acestea, acordul de astăzi nu se referă la donații urgente. În schimb, acesta indică un „acord industrial major de apărare” pe termen mai lung, care implică Gripen E, cel mai recent model introdus recent în Forțele Aeriene Suedeze. Ucraina s-ar alătura apoi unei „familii în creștere” de utilizatori ai acestui sistem de putere aeriană unic și flexibil, a spus Kristersson.

O perspectivă pe termen lung

„Este o declarație de intenție clară și reciprocă – începutul unei călătorii de peste 10-15 ani”, a subliniat prim-ministrul. Producția Gripen E este acum în creștere, primele livrări către Ucraina fiind posibile în aproximativ trei ani. Livrările vor avea loc treptat, pe o perioadă lungă de timp, având în vedere sumele enorme implicate.

Explorarea opțiunilor de finanțare

Părțile lansează acum lucrări împreună cu alți parteneri pentru a explora opțiunile de finanțare pentru apărarea mai largă a Ucrainei.

„O Ucraina puternică, cu o apărare puternică, este cea mai bună protecție pe termen lung – nu doar pentru Ucraina, ci pentru întreaga Europă. Controlul spațiului aerian este crucial”, a declarat Kristersson.

Europa evaluează activele rusești

Un următor pas ar putea fi făcut chiar joi, când Consiliul European de la Bruxelles va discuta activele rusești înghețate. Ambii lideri zboară acolo târziu astăzi. Chiar și după război, va fi nevoie de finanțare pe termen lung pentru reconstrucție și apărare – o condiție prealabilă pentru acord. Suedia subliniază, de asemenea, beneficiile reciproce: „Învățăm multe de la Ucraina”.

Gripen acum sau mai târziu?

Întrebarea privind livrările imediate de Gripen din surplusul suedez rămâne în aer. „Nu am exclus posibilitatea Gripen aici și acum, avioane neutilizate de Suedia”, a declarat Kristersson ca răspuns la o întrebare directă. Dar decizia de livrare a sistemului aerian de supraveghere radar ASC 890 rămâne: acestea oferă cea mai bună capacitate de comandă pentru avioanele F-16 ale Ucrainei chiar acum, în loc să introducă sisteme la scară mică, a spus Kristerson.

„Această evaluare se poate schimba, dar în prezent ne concentrăm pe aeronava de recunoaștere radar. În primul rând, investigăm împreună opțiunile de finanțare.”

O declarație de intenție clară

Prim-ministrul a fost clar că nimic nu este finalizat. „Aceasta este o declarație politică și industrială de intenție foarte clară. Așa încep cu adevărat primele proiecte majore.”

Speranțe pentru livrări rapide

La rândul său, Zelenskyy a indicat că Ucraina speră să vadă unele avioane Gripen chiar de anul viitor.

Liderul ucrainean a declarat pe X: „Considerăm aeronava JAS 39 Gripen ca fiind unul dintre cele mai eficiente elemente ale acestui efort și contăm pe primele livrări de Gripen deja în 2026.”

Testarea Gripen

Piloții ucraineni au fost în Suedia pentru a testa Gripen. Avioanele reprezintă o actualizare de nouă generație cu o gamă de capacități superioare, inclusiv războiul electronic, un motor mai puternnic și o capacitate sporită de armament.

F-16 primează, Gripen așteaptă

În ultimul an, furnizarea de avioane Gripen către Ucraina a fost luată în considerare, dar a fost întreruptă pentru a permite Kievului să prioritizeze integrarea avioanelor de luptă F-16 fabricate în SUA, pe care a început să le desfășoare vara trecută.

O oportunitate uriașă

Acordul, dacă va continua conform planului, promite oportunități uriașe pentru forțele aeriene ucrainene, industria suedeză de apărare și o Europă mai puternică împotriva agresiunii Rusiei. „Lumea liberă trebuie să crească presiunea politică și economică asupra lui Putin pentru a opri acest război brutal”, a conchis prim-ministrul.

Sprijin suedez consistent

Ajutorul militar al Suediei către Ucraina a atins 90 de miliarde de coroane (8,44 miliarde de dolari) de la invazia din 2022. Chiar și luna trecută, guvernul a propus în proiectul de lege bugetară pentru 2026 un supliment de 31,5 miliarde de coroane, ridicând cadrul la 40 de miliarde de coroane pe an atât pentru 2026, cât și pentru 2027 – pentru un sprijin robust continuu, așa cum se arată într-o fișă informativă guvernamentală din septembrie.

Citeste in continuare

Featured

Armata SUA ia problema în propriile mâini: va începe să producă piese 3D pentru a evita dependența de proprietatea intelectuală a furnizorilor

Publicat

pe

De

Generalul Mohan avertizează industria să nu fie surprinsă dacă armata va începe să își producă propriile piese de schimb prin imprimare 3D, din cauza dificultăților de a obține datele tehnice și aprobările necesare.

Armata SUA nu deține proprietatea intelectuală pentru multe dintre piesele care intră în componența armelor și platformelor sale, ceea ce face dificilă sau costisitoare realizarea de inginerie inversă și imprimarea 3D a unor astfel de piese atunci când trebuie înlocuite, a declarat directorul interimar al Army Materiel Command pentru Breaking Defense.

Prin urmare, generalul-locotenent Christopher Mohan, care ocupă funcția de comandant general adjunct și comandant interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să „fie surprinsă” dacă serviciul începe să facă demersuri pentru a produce mai multe dintre propriile piese prin imprimare 3D, fără a se baza pe proprietatea intelectuală a furnizorului, astfel încât să poată repune în funcțiune mai repede tancurile, elicopterele și alte platforme. El a recunoscut că acest lucru face ca industria să fie „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii în legătură cu dificultățile serviciului.

„Nu ne putem permite să așteptăm”

„Am fost foarte sinceri cu ei, și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie: nu fiți surprinși dacă ne veți vedea pur și simplu făcând lucruri, pentru că nu ne putem permite să așteptăm. Nu ne putem permite să așteptăm”, a spus Mohan într-un interviu acordat săptămâna trecută, la conferința anuală AUSA.

„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne pare rău că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune sortită eșecului.”

Probleme cu lanțul de aprovizionare

Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele serviciului nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o supapă mică din pneu, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă a supapei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece acestea aparțineau celui care a fabricat supapa cu aproximativ două sau trei niveluri mai jos de furnizorul principal, astfel încât a durat și mai mult timp pentru a repara piesa.

„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem pur și simplu să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând că „trebuie să existe un fel de model care să spună: „Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”‘”

Progrese în producția aditivă

Deși lipsa de proprietate intelectuală a furnizorilor rămâne o problemă pentru serviciu, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea producției aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă. În plus, serviciul a creat un depozit digital care conține piese „simpliste” pe care soldații de pe câmpul de luptă le pot imprima cu ușurință, cum ar fi grile de ventilator, mânere de ușă și altele.

Reparații pe câmpul de luptă

„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dori, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”

Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi la AUSA o aripioară pentru rezervorul extern de combustibil al unui Black Hawk, pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.

Economii semnificative

„Poate că sună banal, dar simplul fapt de a putea face sau repara propriile noastre piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său principal la AUSA săptămâna trecută.

„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validare structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând în mână piesa.

El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată a fost „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.

Autonomie pentru soldați

În plus, în septembrie, Driscoll a acordat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în anumite linii directoare pe care armata le-a creat.

De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic superior pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces lung de aprobare. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” în ceea ce privește obținerea aprobării pentru a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „cu risc scăzut”.

„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa?” a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”

Citeste in continuare

Featured

Singapore lansează nave de război multi-rol, baze plutitoare pentru sisteme fără pilot

Publicat

pe

De

Singapore a lansat prima dintr-o nouă clasă de nave de război multi-rol, care vor funcționa și ca baze plutitoare pentru sisteme fără pilot și sunt menite să fie cele mai mari nave din flota marinei sale.

Victory-Class: Un pas inainte pentru marina din Singapore

Ministrul apărării din Singapore, Chan Chun Sing, a oficiat marți lansarea navei principale din clasa Victory de Nave de Luptă Multi-Rol (MRCV) la șantierul naval aparținând contractorului local de apărare ST Engineering, care construiește cele șase nave pentru Marina Republicii Singapore (RSN).

Înlocuirea corvetelor cu rachete cu nave mai performante

Navele vor înlocui un număr similar de corvete cu rachete operate în prezent de RSN și vor purta toate aceleași nume ca și predecesorii lor.

MRCV: O navă de comandă și o platformă pentru sisteme fără pilot

Ministerul Apărării din Singapore a declarat într-un comunicat de presă că MRCV este o navă de luptă de ultimă generație, concepută pentru a funcționa ca o navă-mamă pentru sisteme aeriene, de suprafață și subacvatice fără pilot pentru desfășurarea de operațiuni navale și pentru a funcționa ca o navă de comandă.

Accent pe tehnologia fără pilot și pregătirea pentru viitor

Lt. Col. Auyong Kok Phai, directorul adjunct al programului MRCV al RSN, a declarat presei într-o sesiune de întrebări și răspunsuri în marja evenimentului că Singapore nu dorea o înlocuire similară pentru corvetele cu rachete mai mici, ci a căutat un design care să se bazeze pe tehnologia fără pilot și să fie pregătit pentru viitoarele progrese tehnologice.

„Sistemele fără pilot vor fi desfășurate pe MRCV și vor lucra concertat pentru a extinde capacitățile de supraveghere în jurul navei, crescându-i operaționalitatea, astfel încât o singură MRCV să poată face munca în domeniile aerian, de suprafață și subacvatic, care ar necesita acum mai multe nave cu echipaj”, a adăugat el.

Asigurarea accesului la liniile maritime de comunicare

Vorbind la ceremonia de lansare, la care au participat și șeful marinei, precum și înalți oficiali militari singaporezi și reprezentanți ai industriei, Chan a spus că Singapore, a cărui economie depinde în mare măsură de comerțul maritim global care se desfășoară prin porturile sale aglomerate, trebuie să apere apele mult mai departe de țărmurile sale, deoarece liniile sale de comunicații se extind dincolo de misiunea unei marine de coastă.

„Singapore va continua să lucreze cu parteneri cu vederi similare pentru a se asigura că liniile maritime de comunicare din această parte critică a lumii rămân deschise și accesibile tuturor partenerilor și părților interesate din această parte a lumii”, a adăugat el.

O navă mai mare pentru o mai bună navigație

Ca atare, îmbunătățirea capacității de navigație a MRCV este o parte a motivului pentru care Singapore a selectat o navă semnificativ mai mare, a spus Auyong. MRCV-urile se bazează pe coca fregatelor Iver Huitfeldt și Absalon din Odense Maritime Technology (OMT) din Danemarca și măsoară 150 pe 32 de metri (aproape 500 pe aproximativ 100 de picioare) și deplasează 8.000 de tone, semnificativ mai mari decât corvetele cu rachete de 65 de metri, 600 de tone pe care le vor înlocui.

Armament modern și senzori avansați

O fișă informativă separată emisă de minister a spus că navele vor transporta un amestec de rachete sol-aer Aster și Mica VL de la MBDA din Europa, tun naval Leonardo Strales de 76 mm și două stații de arme controlate de la distanță Rafael Mk 30-c care montează câte un tun automat de 30 mm.

Rachetele Aster și Mica-VL vor fi stocate și lansate din celule de lansare verticală, un model al navei la ceremonie arătând 32 de astfel de celule. Un puntea de elicopter va permite navei să opereze un elicopter de dimensiuni medii, cum ar fi Lockheed Martin Seahawk sau două aeronave fără pilot.

Fișa informativă a spus că senzorii de la bord includ un radar multifuncțional Thales, sonar montat pe coca și sistem electro-optic Safran. Auyong a refuzat să identifice modelul specific al radarului Thales, dar s-a raportat anterior că va fi Sea Fire 3D Active-Electronically Scanned Array cu patru panouri, pe care compania franceză spune că poate efectua căutări maritime și aeriene, precum și controlul focului.

Posibilitatea integrării rachetelor suprafață-suprafață Blue Spear

MRCV-urile vor fi echipate și cu rachete suprafață-suprafață, iar deși Auyong a refuzat să numească sistemul de rachete sau să dezvăluie câte astfel de rachete pot fi transportate, acestea ar putea fi Blue Spear dezvoltate de IAI și ST Engineering, deoarece au fost selectate pentru a înarma fregatele din clasa Formidable din Singapore, care sunt în prezent modernizate. Au existat puncte de montare pentru cel puțin patru lansatoare în zona de golf a rachetelor navei în timpul unui tur la bord la ceremonia de astăzi.

Un pod modular și o secțiune de misiune flexibilă

Navele vor fi echipate și cu un pod compozit proiectat și construit de Saab din Suedia, cu construcția și integrarea sistemelor efectuate de ST Engineering conform cerințelor stabilite de Agenția de Știință și Tehnologie pentru Apărare din Singapore, a spus Saab anul trecut. Navele vor fi, de asemenea, extrem de modulare și vor avea o zonă de misiune care poate conține până la opt containere standard de 20 de picioare pentru module de misiune pentru o varietate de misiuni, cum ar fi facilități medicale sau săli de control ale sistemelor fără pilot.

Singapore se așteaptă să comisioneze Victory în RSN în 2028 sau la începutul anului 2029.

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusivo oră ago

Familia Teoroc: De la padoc de lux la circ de strada – Râsul plânsului în sistemul penitenciar! (Ediția cu polițiști santajați și vuvuzele sub frică)

Motto: În România, corupția e ca o telenovelă: nu se termină niciodată, dar măcar ne mai amuză (amar). Atenție, însă,...

Exclusivo oră ago

„Conduită infectă și abuzivă”: Sindicatul Diamantul denunță secretizarea cercetării disciplinare a lui Vitalie, invocând o comparație flagrantă cu o altă procedură

Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a dezvăluit un fragment dintr-o analiză comparativă menită să demonstreze caracterul abuziv al secretizării...

Exclusiv11 ore ago

Circul Teoroc își joacă ultima reprezentație: Lacrimi sindicale pentru „Finu” și un grad de chestor confiscat de la obraz!

În lumea pestriță a sistemului penitenciar românesc, familia Teoroc, abonații de lux la robinetul puterii, ne oferă un nou spectacol...

Exclusiv12 ore ago

Update/Apocalipsa de plastic de la Aricestii Rahtivani: Fumul ne mântuiește!

Coseco Waste ne arată cum se face „reciclare” cu artificii și mult tupeu Un iPhone disperat ne anunță sfârșitul lumii...

Exclusiv14 ore ago

Ploieștiul în fierbere: Primarul Politeanu dezlănțuie infernul asupra viceprimarului Alexandru Săraru!

De la popriri ignorate la acuzații penale: Un scandal de corupție zguduie Primăria Ploiești! Prahova, tărâmul unde scandalurile politice și...

Exclusiv18 ore ago

Politeanu, Primarul-Paratrăsnet: Cum gunoiul imobiliar incearcă să murdărească imaginea unui oraș infrumusețat

De la nunta pe Bulevard la acuzații halucinante: Mafia imobiliară scoate artileria grea, dar Politeanu rămâne neclintit Prahova, județul unde...

Exclusiv19 ore ago

De la „fofilica” la Prefectură: Ascensiunea halucinantă a unui combinagiu politic – Zoia, „mama” lui Matei, chiar ești bine?!

Atenție, cetățeni! În lumea pestriță a politicii românești, mai apare câte un personaj de te face să te întrebi dacă...

Exclusiv24 de ore ago

Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi 

Apt limitat la muncă, nelimitat la inimioare pe Instagram și maestru într-ale concediilor strategice. Valentin Matei, un nume sonor în...

Exclusiv24 de ore ago

Protestul sindical din 29 Octombrie: Circ cu ursul Bolo sau apărarea ultimă a barosanilor? 

Oare chiar le pasă liderilor sindicali de nenorocirile polițiștilor sau vor doar să-l vadă pe Bolo zburând de la Palatul...

Exclusiv24 de ore ago

Coca-Cola: secretul murdar din Ploiești – Cum ne otrăvește „băutura fericirii” cu apa de canal, sub ochiul complice al autorităților!

De la zâmbet american la coșmar românesc, Coca-Cola a ajuns să fie sinonimă cu corupția și nepăsarea crasă. La Ploiești,...

Exclusiv2 zile ago

APIA, tremură sub ploaia de întrebări! Fermierii prahoveni, pe urmele hoților de la antigrindină: Cer date incendiare și miros a DNA mai rău ca iodura de argint!

De la tunurile antigrindină la tunurile cu subvenții: Prahova, epicentrul unui cutremur agricol cu replici penale! După ce au trimis...

Exclusiv2 zile ago

Sindicatul Diamantul pune sub semnul intrebării angajările de balerini la MAI

„De ce ne trebuie balerini la MAI?” – întrebarea care stârnește controverse Sindicatul Diamantul își exprimă nedumerirea cu privire la...

Exclusiv3 zile ago

Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!

Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) demască mascarada SNPP: Minciuni gogonate și manipulări grosolane în spatele unui protest de doi bani!...

Exclusiv3 zile ago

Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare

Un val de nemulțumire și dezaprobare se manifestă în rândul polițiștilor de penitenciare, în contextul protestului recent al Sindicatului Național...

Exclusiv3 zile ago

Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”

Jilava: Alcatrazul famigliei Teoroc se zguduie! Contra-atacul lui Burcu demască ipocrizia sindicatului și abuzurile „baroanei” – Unde câinii trăiesc ca...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv