Actualitate
EXCLUSIV/ FALSURILE SI CARACATITA DE LA I.S.J. PRAHOVA/SENTINTE CONTRADICTORII DOAR IN “REPUBLICA DE LA PLOIESTI”/DOCUMENTE

Continuam seria dezvaluirilor efectuate de profesori din Prahova in plangerile penale catre organele competente.
In acest articol, Incisiv de Prahova va prezinta documente in exclusivitate care demonstreaza veridicitatea celui care a intocmit plangerea penala. In numerele viitoare, Incisiv de Prahova va dezvalui legaturile unui cadru de conducere din cadrul I.S.J. Prahova cu S.R.I.(D.J.I. Prahova), precum si motivul halucinant (pentru necunoscatori, dar nu si pentru noi) pentru care, instantele din Prahova au solutionat, in prima faza, acest aspect, cu TREI solutii TOTAL DIFERITE. TRIUNGHIUL BERMUDELOR DIN PRAHOVA va fi devoalat!
Sentinta penala nr. 176/ 29.11.2016 (dosar penal nr. 16735/ 281/ 2016 -anexa 1) este in contradictie cu Sentinta Civila nr. 1247/ 105/ 2017 ( dosar civil nr. 5917/ 105/ 2017- anexa 2).
1.1.In Sentinta civila nr. 1247/ 105/ 2017 se sustine ca:
- NU ERA NEVOIE DE O HOTARARE A CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE AL SCOLII GIMNAZIALE ANTON PANN, PLOIESTI;
- DECIZIA NR. 17/ 18.08.2017 SI DECIZIA NR. 21/ 09.09.2015 SUNT LEGALE.
1.2. Prin Sentinta penala nr. 176/29.11.2016 SE CONSTATA ca:
- ERA NEVOIE DE O HOTARARE A CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE: Decizia nr. 17/ 18.08.2015 si Decizia nr. 21.09.09.2015 care :,, nu au avut la baza hotarari ale Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziala Anton Pann” ( pag. 3)
- DECIZIA NR. 17/ 18.08.2017 SI DECIZIA NR. 21/ 09.09.2015 SUNT NELEGALE deoarece ,, nu sunt in concordanta cu legislatia din domeniu’’( pag. 2).
In Sentinta penala nr. 176/29.11.2016 se arata ca ar exista un contract de munca pe durata determinta aspect sutinut prin documentul falsificat: APLICATIA REVISAL nr. 1654/ 19.11.2015 si demonstrat ca atare la pag. 2 din RAPORTUL DE VERIFICARE AL COMPARTIMENTULUI AUDIT PUBLIC INTERN – ISJ PRAHOVA (institutia de control asupra veridicitatii acteor si documentelor emise de director Sandu Laura) dar si de insusi documentul ca atare care arata ca prof. Utoiu ii era modificat contractul de munca din nedeterminata in determinata la 15.05.2015 dar incepand cu anul 2012, aspect nelegal pentru ca un contract de munca nu poate fi modificat din perioda nedeterminata in determinata o data in anul 2012 si intr-o alta data la 15.05.2015!
Director Sandu Laura a fost gasita vinovata in dosarul penal nr. 16735/ 281/ 2016.
Documentele urmatoare:
a.Adresa nr. 3265/ 14.02.2017 si Adresa nr. 1589/ 2017 din 20.02.2017 a ITM Prahova singura institutie de control in domeniul muncii, se arata cum a fost ,,transformat”, adica falsificat, contractul de munca al prof. Utoiu din durata nedeterminata in determinata;
b.Adresa nr. 1853/07.2016 chiar a directorului Scolii Gimnaziala Anton Pann, Ploiesti arata la lit. b ca prof. Utoiu nu a avut niciodata un contract demunca pe perioada determinata ci, din contra, a avut un singur contract pe perioada nedeterminat (ultimu paragraf);
- Raport de Verificare – Compartimentul Audit Public Intern din 06.02.2017 al institutiei ierahic superioare scolii: ISJ Prahova, in care se arata in doua randuri ca prof. Utoiu nu a avut niciodata un contract de munca pe perioada determinata.
-au stat la baza inaintarii unei noi plangeri penale: dosar penal 16735/ 281/2016 la adresa directorului Sandu Laura pentru marturie mincinoasa in conform careia prof. Utoiu avea un contract de munca pe perioada determinata in baza Aplicatiei Revisal 1654/ 19.11.2015, care este precum am demonstrat un document falsificat; fals material si uz de fals privind falsificarea contractului de munca pe perioada nedeterminata ,,transformat” in contract de munca pe durata determinata ,,printr-o mentiune olografa si postfactum”(plangere penala: dosar penal 6675/ 2016 ,Parchetul de pe langa Judecatoria Ploiesti).
- Sentinta civila nr. 1247/ 105/2017 este in contradictie cu Sentinta civila nr. 1573/19.04.2017- anexa 3.
2.1.Hotararea civila nr. 1247/ 105/ 2017 prin care ii inceta de drept prof. Utoiu contractul de munca pe perioada nedeterminata in baza art. 241 din Legea 1/ 2011 si art 11 din OMEN 4802/2014 este in CONTRADICTORIU chiar cu legislatia din domeniul educatiei si al muncii: art. 93, 96 si art. 254 alin. (4) si (20) din Legea 1/ 2011 coroborat cu art. 5 din OMEN 4895/ 2014, an scolar 2015-2016, si OMEN 5451/ 2013, pentru anul scolar 2014- 2015, prin care incetarea de drept a contractului de munca se face prin HOTARARARE a CONSILIULUI de ADMINSTRATIE urmata apoi de o DECIZIE a DIRECTORULUI ;
2.2. Hotararea civila nr. 1573/ 19.04.2017 prin care contractul de munca al prof. Utoiu nu inceta de drept precum sustine Hotararea nr. 1247/ 105/2017 ci era modificat din perioada nedeterminata in perioada determinata fara incheierea unui act aditional in baza acelorasi imuabile art. 241 din Legea 1/ 2011 si art 11 din OMEN 4802/2014 ceea ce este in CONTRADICTORIU cu legislatia din domeniul educatiei si muncii in vigoare: art. 93, 96 si 254, alin. (4) si (20) din Legea 1/ 2011 coroborat cu art. 2, art. 10 alin. (9) si art. 15, alin. (1), lit. rr din OMEN 5115/ 2014 si art. 75 din C.C.M.U.N.S.A.I.P. -CONTRACT COLECTIV DE MUNCĂ UNIC nr. 1.483 din 13 noiembrie 2014 la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, Înregistrat la M.M.F.P.S.P.V.-D.D.S. sub nr. 1483 din data de 13.11.2014.
Ori este contradictie de expresii juridice intre : Hotararea civila nr. 1247/105/2017 care invoca incetarea de drept a contractului individual de munca pe perioada determinata reglementata de: – art. 55 si 56 din Codul Muncii; – art. 5 din OMEN 4895/ 2014, pentru anul scolar 2015-2016 si OMEN 5451/ 2013, pentru anul scolar 2014- 2015 respectiv art. 62, 63 si 75 din C.C.M.U.N.S.A.I.P. -CONTRACT COLECTIV DE MUNCĂ UNIC nr. 1.483 din 13 noiembrie 2014 la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, Înregistrat la M.M.F.P.S.P.V.-D.D.S. sub nr. 1483 din data de 13.11.2014;
si
Hotararea civila nr. 1573/ 10.04.2017 care invoca modificarea contractului individual de munca din durata nedeterminata in durata determinata reglementata de: – art. 41 din Codul Muncii; – art. 70 din C.C.M.U.N.S.A.I.P. -CONTRACT COLECTIV DE MUNCĂ UNIC nr. 1.483 din 13 noiembrie 2014 la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, Înregistrat la M.M.F.P.S.P.V.-D.D.S. sub nr. 1483 din data de 13.11.2014.
- Hotararea civila nr. 1247/ 105/ 2017 sustine ca Decizia nr. 17/ 18/08/2015 si Decizia nr. 21/ 09.09.2015 sunt legale.
Conform principiului reductio ad absurdum sa presupunem ca Decizia nr. 17/ 18/08/2015 si Decizia nr. 21/ 09.09.2015 sunt legale!!!
Daca ele sunt legale atunci de ce atunci prof. Utoiu nu a putut beneficia de 2 (doua) DREPTURI CONSTITUTIONALE: dreptul la indeminzatie de concediu medical si dreptul a indeminzatie de somaj stauate de art. 34 si art.41- Constitutia Romaniei???
DE CE DOAMNELOR JUDECATOR si DOMNILOR PROCURORI I-ATI INCALCAT FLAGRANT ACESTE DREPTURI?
CINE SUNTETI DVS. SA LASATI UN OM FARA MUNCA, FARA BANI DE CONCEDIU MEDICAL SI FARA SOMAJ?
PENTRU FAPTUL CA NU RASPUNDETI CA SI NOI CEILALTI VA ERIJATI IN ,,dumnezei’’?
NU CUMVA AVETI ALTE INTERESE PE LANGA DOMNUL DESCOPERIT DE LA INSPECTORAT CARE ARANJEAZA CATEDRELE PENTRU SOTII, MATUSE, APROPIATI etc?
Astfel:
- Prin Adresele CAS Prahova se arata ca Decizia nr. 17/ 18.08.2015 si Decizia nr. 21/09.09.2015 nu este legale si deci nu i se putea plati prof. Utoiu un drept; indemnizatia de concediu medical.
- Prin Adresa CNP Prahova se arata ca Decizia nr. 21/ 09.09.2015 este nelegala pentru ca prof. Utoiu NU ERA PENSIONAR si deci nu era persoana adecvata spetei invocate de acest document.
- Prin Adresa AJOFM Prahova prof. Utoiu era instiintat ca nu i se poate plati indemnizatia de somaj pentru ca exista neconcordante intre Decizia nr. 17/ 18.08.2015 si Decizia nr. 21/ 09.09.2015 si, respectiv, aplicatiile Revisal. In aceste circumstante se cere angajatorului, Scolii Gimnaziale ,, Anton Pann”, Ploiesti prin reprezntant legal ,dir. Sandu Laura, sa modifice documentele ajungandu-se astfel la Decizia nr. 5 din 17.02.2016 , document care este emis la 6 ( sase) luni de la incetarea contractului de munca al prof. Utoiu, perioada in care respectivul prof. a trait CU CE DOAMNELOR JUDECATOR si DOMNILOR PROCURORI
Din nou apelam la principiul reductio ad absurdum : daca Decizia nr. 17/ 18.08.2015 si Decizia nr. 21/ 09.09.2015 erau legale de ce a trebuit ca DIRECTOR SANDU LAURA sa se emita un nou document in caest sens: Decizia nr. 5/ 17.02.2016?
Adresele CAS Prahova arata mai mult : modificarea contractului de munca trebuia realizata prin act aditional in contradictie cu proba inainata la dosar de parata: Sentinta nr. 1573/ 19/04.2017 conform careia nu era nevoie de un act aditional prin care mi se modificase contractul de munca din perioada nedeterminta in perioada determinata.
Intervine din nou principiul reductio ad absurdum:daca nu era nevoie de act aditional la contractul de munca prin care durata acestuia sa fie modificata din nedeterminata in perioada determinata atunci de ce CAS Prahova nu imi plateste indemnizatia de concediu medical la un an si jumatate de la emiterea deciziilor directorului Sandu Laura? Logic, pentru ca toate deciziie directorului Sandu Laura nefiind insotite de act aditional privind modificarea duratei contractului de munca din perioada nedeterminata in determinata.
STIMA SI RESPECT PENTRU PROCURORII si JUDECATORII CINSTITI si DEMNI! (Cerasela N.).
NR. DOSAR | PROCUROR/JUDECATOR | SENTINTA |
1.DOSAR PENAL NR.16735/ 281/ 2015 JUDECATORIA PLOIESTI
Obiect: avuz in serviciu, fals si uz de fals pentru emiterea fara O HOTARARE A CONSILIULUI de ADMINSTRATIE al scolii de catre dir. SANDU LAURA a: a.Deciziei 17/18.08.2015; b.Deciziei nr. 21/ 09.09.2015.
DEFINITIVA |
a.PROCUROR : IORDACHE VALERIU b.PRIM PROCUROR: CRET CRISTIAN
JUDECATOR: ZAMFIRESCU ANCA CORINA
DOAMNA JUDECATOR: UNDE ESTE CONTRACTUL DE MUNCA pe DURATA DETERMINATA?
|
SENTINTA PENALA nr. 176/ 29.11.2016 ( anexa 1)
a. Dir . SANDU LAURA ESTE GASITA VINOVATA pentru ca DECIZIA NR. 17/ 18.08.2017 SI DECIZIA NR. 21/ 09.09.2015:,, nu au avut la baza hotarari ale Consiliului de Administratie al Scolii Gimnaziala Anton Pann” ( pag. 3) si au fost emise ,,fara a respecta prevederile legale in materie.’’
b. JUDECATORUL SUSTINE CA prof. Utoiu AVEA un CONTRACT de MUNCA pe DURATA DETERMINATA. prin DOCUMENTUL FALSIFICAT de DIR. SANDU: RAPORT pe SALARIAT nr. 1654/ 19.11.2015( anexa1.1)
DOVADA FALSULUI: prof. Utoiu AVEA MODIFICAT CONTRACTUL de MUNCA ATAT IN 2012 cat si in 15.05.2015.
DOVADA INEXISTENTEI unui CONTRACT DE MUNCA pe DURATA DETERMINATA:ADRESA nr. 1853/ 07.12.2016 a dir. scolii( anexa 1.2)!
|
2.DOSAR CIVIL NR. 5917/105/2015 CURTEA de APEL PLOIESTI
Obiect:ANULAREA DECIZIA NR. 17/ 18.08.2017 SI DECIZIA NR. 21/ 09.09.2015 emise de dir. SANDU LAURA fara O HOTARARE a CONSILIULUI de ADMINISTRATIE
APEL
3. DOSAR CIVIL NR.154/105/ 2015 CURTEA de APEL PLOIESTI
Obiect: ANULAREA CONTRACTULUI de MUNCA FALSIFICAT de dir.SANDU LAURA prin mentiunea olografa conform careia contractul de munca pe durata nedeterminata inceteaza ca un contract de munca pe durata determinata.
APEL |
JUDECATOR: NICOLAE MARIANA
DE CE DOAMNA JUDECATOR NU ATI CITIT si baza legala invocate de prof. Utoiu, in speta: OMEN 4895/ 2014, ART. 5?
JUDECATOR PAVEL –ANTON ALINA
a.DOAMNA JUDECATOR TREBUIA SA VA EXPRIMATI ASUPRA LEGALITATII UNUI contract :art. 57, alin. 7- Codul Muncii iar dvs. considerati ca actul aditional nu trebuia sa existe la modificarea unui contract! b.DOAMNA JUDECATOR se trece ASA DIN SENIN de la contract pe nedeterminata in determinata, fara sa existe un nou contract de munca pe durata determinata sau un act aditional de modificare a contractului de munca? |
SENTINTA CIVILA nr. 1247/ 29.03.2017 (anexa 2)
a. NU ERA NEVOIE DE O HOTARARE A CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE AL SCOLII ANTON PANN, PLOIESTI;
b. DECIZIA NR. 17/ 18.08.2017 SI DECIZIA NR. 21/ 09.09.2015 SUNT LEGALE.
FALS: DECIZIILE DIR. SANDU de INCETARE de DREPT a CONTRACTULUI de MUNCA prof. Utoiu trebuiau facute prin HOTARARI ale CONSILIULUI de ADMINSITRATIE al scolii, urmata apoi de o decizie de director conform
OMEN 4895/ 2014, ART. 5: Eliberarea din funcţie a personalului didactic angajat în unităţi de învăţământ preuniversitar de stat se dispune de către directorul unităţii, cu aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, iar la unităţile de învăţământ preuniversitar particulare de către persoana juridică angajatoare, la încetarea de drept a contractului individual de muncă, prin acordul părţilor, la solicitarea cadrului didactic, prin demisie, conform prevederilor art. 55 lit. a) şi b), art. 56 şi art. 81 din Legea nr. 53/2003, republicată, Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare…’’
SENTINTA CIVILA nr. 1573/ 19.04.2017 ( anexa 3)
,,Concluzionand instanta considera ca operatiunea de incetare a contractului de munca incheiat intre parti pe durata nedeterminata si incadrarea cu contract pe durata determinate reprezinta o modificare a raporturilor de munca , realizate in baza unei dispozitii legale exprese, pentru care nu era necesara incheierea unui acti additional ( acord de vointa) la contract , asa cum statueaza art. 17 alin. 5, coroborat cu art. 41 din Codul Muncii.’’
FALS 1.ADRESA ITM PRAHOVA nr 3265/ 14.02.2017si ADRESAnr. 1594/ p278 si 1589/ p275/ 20.02.2017 ARATA MODUL IN CARE A FALSIFICAT DIR. SANDU LAURA CONTRACTUL DE MUNCA din DURATA NEDETERMINATA in DETERMINATA .
2. DISPOZITIILE XPRES NU SUNT CELE INDICATE DE MAGISTRAT CI TOCMAI DE CODUL MUNCII ART. 41 (2) Cu titlu de excepţie, modificarea unilaterală a contractului individual de muncă este posibilă numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod. |
Actualitate
Creșterea pieței de împrumuturi online în România

Într-o perioadă în care viteza dictează ritmul vieții, românii caută tot mai des soluții financiare rapide, sigure și ușor de accesat. Digitalizarea a schimbat profund felul în care oamenii interacționează cu instituțiile financiare, iar împrumuturile online au devenit o alternativă viabilă la metodele tradiționale oferite de bănci. Statisticile recente arată că în 2024 peste 45% dintre cererile de creditare din România au fost procesate online, o creștere semnificativă față de anii precedenți. Această tendință este alimentată de dezvoltarea sectorului IFN (Instituții Financiare Non-Bancare) și de apariția platformelor digitale care facilitează compararea ofertelor și trimiterea aplicațiilor fără birocrație.
Instituțiile Financiare Non-Bancare oferă flexibilitate și transparență. Acestea nu cer garanții mari și pun accent pe viteză: aprobarea se face uneori în mai puțin de 30 de minute. Pentru românii care au nevoie de o sumă mică pentru cheltuieli urgente, un împrumut online poate fi o soluție ideală.
Un exemplu concret este platforma BaniGo, care permite utilizatorilor să compare împrumuturi rapide online prin BaniGo și să aleagă oferta cea mai avantajoasă dintre mai multe IFN-uri licențiate. Platforma reunește date despre dobânzi, comisioane și termene de rambursare, oferind o imagine completă și obiectivă asupra pieței.
Spre deosebire de site-urile individuale ale IFN-urilor, BaniGo funcționează ca un marketplace financiar, unde transparența este esențială. Utilizatorii pot filtra ofertele după valoarea împrumutului, durata creditului și tipul de produs financiar, economisind timp și evitând ofertele care nu corespund nevoilor lor.Creșterea popularității împrumuturilor rapide online are și o dimensiune socială: oamenii care nu se calificau pentru un credit bancar pot acum accesa fonduri prin IFN-uri. Tinerii freelanceri, micii antreprenori sau persoanele cu venituri variabile sunt segmentele care profită cel mai mult de această schimbare. Potrivit unor analize efectuate de Banca Națională a României, piața IFN-urilor a crescut cu peste 18% în ultimii trei ani. Acest lucru reflectă nu doar cererea tot mai mare, ci și încrederea consumatorilor în platformele digitale, consolidate prin politici clare de confidențialitate și transparență.
Desigur, accesul facil la credite aduce și provocări. Experții financiari avertizează că lipsa educației financiare poate duce la decizii impulsive și la supraîndatorare. De aceea, este important ca fiecare solicitant să citească cu atenție termenii contractuali și să înțeleagă costul total al creditului, inclusiv DAE (Dobânda Anuală Efectivă). Pentru a evita riscurile, specialiștii recomandă alegerea IFN-urilor care sunt autorizate de BNR și care afișează toate condițiile pe site. Un alt sfat util este verificarea reputației companiei online și consultarea recenziilor altor clienți. Transparența este un indicator puternic al seriozității unei instituții financiare. Un avantaj major al platformelor precum BaniGo este faptul că oferă informații agregate, reducând riscul de a alege o ofertă incorectă. Prin intermediul unei singure aplicații, utilizatorii pot vizualiza zeci de produse și pot selecta soluția potrivită în funcție de venit, sumă dorită și perioada de rambursare.
De asemenea, legislația IFN-urilor din România a fost actualizată pentru a asigura protecția consumatorilor. Instituțiile trebuie să comunice clar toate comisioanele și să aplice dobânzi în limitele stabilite de lege. Acest cadru legal întărește încrederea clienților și limitează practicile abuzive din trecut.
Tehnologia joacă un rol tot mai important în procesul de creditare. Sistemele de scoring bazate pe inteligență artificială permit o analiză rapidă și mai precisă a profilului solicitantului. Astfel, timpul de aprobare s-a redus de la câteva zile la câteva minute, fără a compromite securitatea datelor.
Un alt aspect important este confidențialitatea. Platformele moderne folosesc conexiuni criptate și respectă reglementările GDPR pentru protecția datelor personale. Asta înseamnă că informațiile utilizatorilor sunt tratate cu aceeași grijă ca în cazul instituțiilor bancare tradiționale.
Impactul economic al digitalizării creditelor rapide este semnificativ. Potrivit unui raport publicat de Asociația Română a IFN-urilor, peste 1,2 milioane de români au accesat cel puțin un credit online în ultimii doi ani. Aceasta a generat o infuzie de lichidități în economie de peste 4 miliarde de lei, stimulând consumul și sprijinind micile afaceri.
Economiștii consideră că împrumuturile rapide contribuie la menținerea echilibrului macroeconomic, mai ales în perioade de incertitudine. Prin furnizarea de finanțări rapide, IFN-urile ajută la menținerea activității economice și la evitarea blocajelor în lanțurile de plată.
Într-un interviu recent, expertul financiar Andrei Mureșan a declarat: „Digitalizarea creditării nu înseamnă doar viteză, ci și responsabilitate. Platformele moderne pot analiza mai bine comportamentul financiar și pot oferi recomandări personalizate, contribuind la o economie mai stabilă.”
Totuși, Mureșan subliniază că educația financiară rămâne cheia. „Nicio platformă nu poate înlocui discernământul uman. O decizie de credit trebuie luată informat, ținând cont de veniturile reale și de planurile de rambursare.” Pe termen lung, specialiștii anticipează o convergență între băncile tradiționale și IFN-uri. Este posibil ca în următorii ani să apară produse hibride – credite rapide cu dobânzi mai mici, dar procesate integral online. Această evoluție ar putea transforma radical peisajul financiar românesc.
În plus, competiția între IFN-uri determină scăderea costurilor pentru consumatori. Fiecare instituție încearcă să atragă clienți prin oferte mai flexibile, termene de rambursare personalizate și interfețe tot mai intuitive. Rezultatul este o piață mai dinamică, mai transparentă și mai adaptată nevoilor reale ale oamenilor.
Pentru cei care iau în considerare un împrumut online, iată câteva recomandări practice: 1. Analizează venitul lunar și stabilește un buget realist pentru rambursare. 2. Compară ofertele de la mai multe IFN-uri. 3. Verifică DAE și eventualele costuri ascunse. 4. Citește recenziile și asigură-te că platforma folosită este securizată. În concluzie, piața de împrumuturi rapide online din România este într-o expansiune accelerată. Prin combinarea tehnologiei cu responsabilitatea financiară, consumatorii pot beneficia de soluții moderne, rapide și sigure. Platforme precum BaniGo contribuie la democratizarea accesului la finanțare și la creșterea nivelului de educație financiară. Viitorul aparține celor care știu să folosească inteligent aceste instrumente.
Actualitate
Startup-ul Shield AI dezvăluie X-BAT, un nou concept de dronă de luptă cu inteligență artificială
Actualitate
Armata SUA intensifică producția de piese 3D, depășind restricțiile de proprietate intelectuală

Lipsa drepturilor de proprietate intelectuală asupra multor componente ale echipamentelor militare împiedică armata să le reproducă rapid și eficient prin imprimare 3D. Astfel, armata intenționează să producă singură mai multe piese.
Armata SUA întâmpină dificultăți în reproducerea și imprimarea 3D a pieselor necesare pentru arme și platforme, deoarece nu deține proprietatea intelectuală a acestora. Din acest motiv, armata ar putea începe să fabrice mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor, a declarat șeful interimar al Comandamentului de Materiale al Armatei, pentru Breaking Defense.
Lipsa proprietății intelectuale, o problemă costisitoare și timidă
Generalul-locotenent Christopher Mohan, comandantul adjunct și comandantul interimar al AMC, a declarat că industria nu ar trebui să fie surprinsă dacă armata va începe să producă mai multe piese prin imprimare 3D, fără a utiliza proprietatea intelectuală a furnizorilor. Scopul este de a repune în funcțiune tancurile, elicopterele și alte platforme mai rapid. El a recunoscut că acest lucru face industria „îngrijorată și obosită”, dar a adăugat că a fost transparent cu furnizorii cu privire la dificultățile armatei.
„Nu mai putem aștepta”
„Am fost foarte deschiși cu ei și i-am spus ieri unuia dintre partenerii noștri din industrie, nu fiți surprinși dacă veți vedea că facem lucruri pentru că nu putem aștepta. Nu putem aștepta”, a declarat Mohan într-un interviu acordat la conferința anuală AUSA de săptămâna trecută.
„Recunosc că proprietatea lor intelectuală este proprietatea lor intelectuală”, a spus Mohan despre furnizori. „Ne este rușine că nu am cumpărat-o de la început, ceea ce este o prostie, o misiune prostească.”
Exemplu concret: O valvă de anvelopă
Ca exemplu, Mohan a spus că, în urmă cu câteva luni, unul dintre vehiculele armatei nu funcționa din cauza unei probleme provenite de la o mică valvă din anvelopă, așa că a cerut furnizorului principal datele tehnice pentru a face inginerie inversă asupra valvei. Cu toate acestea, furnizorul nu deținea datele tehnice, deoarece aparțineau celui care a fabricat valva cu aproximativ două sau trei niveluri sub principal, așa că a durat și mai mult pentru a repara piesa.
„Nu putem trăi așa, nu-i așa? Așa că, din nou, am spus să nu fiți surprinși dacă începem să facem lucruri”, a spus Mohan, adăugând: „trebuie să existe un fel de model care să spună: ‘Hei, putem cumpăra drepturile doar pentru piesa pe care trebuie să o imprimăm. Nu trebuie să cumpărăm întregul sistem de vehicule sau orice altceva.”
Progrese în imprimarea 3D la scară largă
Deși lipsa deținere a proprietății intelectuale a furnizorilor rămâne o problemă pentru armată, Mohan a spus că armata a făcut progrese în utilizarea fabricației aditive la scară largă. Ca parte a unuia dintre „sprinturile” de imprimare 3D ale armatei, serviciul este pe cale să creeze 60 de piese în 60 de zile, deși Mohan nu a precizat pentru ce vor fi piesele. De obicei, ar dura săptămâni pentru a face o singură piesă.
În plus, serviciul a creat un depozit digital care are piese „simpliste” care sunt ușor de imprimat pentru soldații de pe câmpul de luptă, cum ar fi grile de ventilator, mânere de uși și multe altele.
„Este un magazin containerizat. [Soldații] au putut să treacă prin rețelele tactice până la capăt, să se conecteze la depozitul digital, să descarce piesa și să o imprime pe teren, așa că știm că funcționează”, a spus Mohan. „Nu este atât de ușor pe cât ne-am dorit, dar știm că avem capacitatea de a face asta.”
Economii substanțiale și piese mai rezistente
Secretarul armatei, Dan Driscoll, a făcut ecou sentimentelor lui Mohan, arătând unei mulțimi de la AUSA o aripioară pentru rezervorul de combustibil extern al unui Black Hawk pe care serviciul a creat-o fără proprietatea intelectuală a companiei.
„Acest lucru poate suna banal, dar simpla posibilitate de a ne face sau repara propriile piese poate economisi milioane de dolari și poate salva vieți”, a spus Driscoll în timpul discursului său de deschidere la AUSA săptămâna trecută.
„Sunt construite ieftin, așa că se strică des. Furnizorul percepe peste 14.000 de dolari pentru o înlocuire. Echipa noastră o poate face mai bine. Au scanat-o 3D, au făcut inginerie inversă, au imprimat prototipuri și au efectuat validarea structurală în doar 43 de zile”, a adăugat el, ținând piesa în mână.
El a spus că armata a reușit să fabrice piesa cu puțin peste 3.000 de dolari, adăugând că piesa fabricată de armată era „cu 300% mai puternică și cu 78% mai ieftină”.
Autorizarea soldaților de a repara pe câmpul de luptă
În plus, în septembrie, Driscoll a dat soldaților autoritatea de a repara ceea ce trebuie reparat pe câmpul de luptă, în cadrul anumitor linii directoare create de armată.
De exemplu, dacă există un risc mic de a repara ceva, soldații nu trebuie să treacă printr-un proces birocratic mai înalt pentru a obține aprobarea, dar dacă există un risc „mediu” sau „mare”, soldații vor trebui să treacă printr-un proces de aprobare lung. Acest nou sistem este benefic, a spus Mohan, deoarece anterior exista o abordare „unică pentru toți” pentru a obține aprobarea de a repara ceva pe teren, astfel încât soldații nu puteau repara nimic, chiar dacă era „risc scăzut”.
„Sunt în armată de mult timp. Nu am văzut niciodată pe nimeni să aibă probleme pentru că a reparat ceva, nu-i așa? a spus Mohan. „Trebuie să schimbăm modul în care gândim.”
-
Exclusivacum 3 zile
Burcu acuză: „SNPP transformă angajații în carne de tun pentru răzbunări personale! – Nu apără, ci exploatează!”
-
Ancheteacum 3 zile
ANP liniștește spiritele: Salariile polițiștilor de penitenciare nu sunt în pericol, restructurările nu implică disponibilizări
-
Administratieacum o zi
Băicoi: Primăria asigură verificări gratuite ale instalațiilor de gaz, prioritizând siguranța locuitorilor
-
Administratieacum 3 zile
Penitenciarul de Femei Ploiești – Târgșorul Nou: O abordare proactivă pentru reintegrarea socială, cu beneficii concrete pentru angajatorii din Prahova
-
Exclusivacum 3 zile
Protest divizat în penitenciare: Acuzații de deturnare și manipulare în SNPP – Reacția polițiștilor de penitenciare
-
Exclusivacum 2 zile
Jilavawood: Minciuni, padocuri și proteste de carton – Clanul Teoroc joacă teatru ieftin pe scena Justiției!
-
Exclusivacum 12 ore
Penitenciarul Ploiești si eternul Valentin Matei: Comisar-Șef, influencer de ocazie și păzitorul mistic al mormanului de gunoi
-
Exclusivacum 4 zile
Spitalul fantomă de la Târgu Ocna: Salarii grase pentru nimeni, pacienți trimiși la plimbare!