Connect with us

Actualitate

EXCLUSIV/ DENUNTUL IMPOTRIVA LUI MARK HENRY GITENSTEIN EFECTUAT DE FOSTUL DIRECTOR IN MINISTERUL JUSTITIEI, INGRID MOCANU/DOCUMENT

Publicat

pe

Va prezentam in exclusivitate denuntul penal depus azi de Ingrid Mocanu, unul dintre cei mai buni specialisti din Ministerul Justitiei, impotriva lui MARK HENRY GITENSTEIN, fost ambasador SUA in Romania.

DENUNUT împotriva numitului Mark Henry GITENSTEIN, cetăţean american, domiciliat în Washington, D.C. Statele Unite ale Americii, născut la data de 07.03.1946, având calitatea de membru al Comitetului Reprezentanţilor din cadrul Fondului Proprietatea SA, ce urmează a fi citat la adresa (locul de muncă) Franklin Templeton Investment Management UK — Sucursala Bucureşti Strada Buzeşti, nr. 78-80, clădirea Premium Point, etajele 7-8, Sector 1, Bucureşti, cod poştal 011017, România,

pentru săvârşirea a infracţiunii de trafic de influenţă, prevăzută la art. 291 alin. (1) Cod penal.

Astfel, potrivit art. 291 Cod penal: „Pretinderea, primirea ori acceptarea promisiunii de bani sau alte foloase, direct sau indirect, pentru sine sau pentru altul, săvârşită de o persoană care are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă asupra unui funcţionar public şi care promite că îl va determina pe acesta să îndeplinească, să nu îndeplinească, să urgenteze ori să întârzie îndeplinirea unui act ce intră în îndatoririle sale de serviciu sau să îndeplinească un act contrar acestor îndatoriri, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani”.

Astfel, din datele şi informaţiile disponibile la această dată apreciez că numitul Mark Henry GITENSTEIN s-a folosit de influenţa pe care o avea pe lângă factorii de decizie din România (Prim-Ministru şi Preşedinte) şi a intervenit la aceştia pentru ca administrarea Fondului Proprietatea să fie încredinţată către o societate americană, Franklin Templeton.

După această intervenţie, astfel cum rezultă din datele disponibile la această dată, s-au rezolvat toate ’’tergiversările” ori ’’inadvertenţele” de semnare a contractului cu acest fond şi nu s-a ”mai întârziat” operaţiunea de desemnare a administratorului, în persoana lui Franklin Templeton.[1]

Ulterior, la data de 25 aprilie 2013, astfel cum rezultă din Hotărârea nr. 4 a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor S.C. Fondul Proprietatea S.A. aceeaşi persoană, dl. Mark Henry GITENSTEIN, a primit o importantă funcţie în cadrul acestuia (membru al Comitetului Reprezentanţilor), fond care, în urma intervenţiei sale la cel mai înalt nivel, a fost listat la Bursa de Valori Bucureşti (la o valoare per acţiune discutabilă) şi acţionarii au obţinut profituri mari.

Astfel, caracterul discutabil al listării rezultă din Prospectul pentru admiterea la tranzacţionare din 2 decembrie 2010, în cuprinsul căruia pentru 60,78 % din portofoliul Fondului se susţine că metoda de evaluare este ’’Bazată pe valoarea capitalurilor proprii ale Societăţilor din Portofoliu reflectată în situaţiile financiare cele mai recente” în locul unei metode de evaluare conforme Standardelor Internaţionale de Evaluare (conforme principiului valorii juste), astfel cum prevedea legea la acea dată, fiind afectate astfel direct interesele investitorilor şi integritatea pieţei.

Această ipoteză este susţinută de chiar fostul preşedinte al Consiliului de Supraveghere al Fondului Proprietatea care prin adresa nr. 243/07.03.2007 a notificat Ministerul Finanţatelor Publice, printre altele, cu privire la faptul că:

”- La data constituirii S.C. Fondul Proprietatea S.A. activele din componenţa capitalului social subscris şi vărsat nu au fost însoţite de un raport de evaluare care să ateste pentru fiecare în parte suma care a fost luată în considerare;

  • Pentru ca situaţiile financiare întocmite de Fondul Proprietatea să reprezinte o imagine reală şi fidelă este necesară identificarea unei valori juste a fiecărui activ în parte;
  • Pentru atingerea scopului pentru care această societate comercială a fost înfiinţată (despăgubirea) este necesară listarea pe o piaţă reglementată, motiv pentru care va trebui elaborat un prospect de listare, care la rândul său cuprinde şi descrierea activelor patrimoniale şi valoarea acestora;
  • recunoaşterea în mod public a acestei situaţii de fapt ar determina apariţia unui

scandal politic şi mediatic.

Deşi capitalul social figurează ca subscris şi vărsat, conform calculelor noastre interne a valorii capitalului social, calcule comunicate dumneavoastră în cadrul întâlnirilor avute începând din vara anului 2006, apare o diferenţă între valoarea capitalului social şi valoarea activelor înregistrate de aproximativ 5 mld. RON”

Aşa cum reiese din declaraţiile oficiale ale ambasadorului Hans Klemm, confirmate şi de stenogramele WikiLeaks, ”Fondul se tranzacţionează cu 70 de bani pe acţiune [n.n. la 26.01.2016], sumă de şapte ori mai mare decât înainte de listare” şi ”înainte de listare, acţiune Fondului erau subevaluate …Drept urmare, beneficiarii retrocedărilor primeau doar circa 10 bani pentru fiecare leu din valoarea acţiunilor la Fond”. (Discursul ambasadorului SUA, Hans Klemm, la aniversarea a cinci ani de la listarea Fondului Proprietatea la Bursa de Valori Bucureşti, 26.01.2016)

Activitatea de intervenţie a ambasadorului de la acea dată, dl. Mark Henry GITENSTEIN, rezultă din Stenogramele WikiLeaks, care au fost făcute publice accidental, mai exact din cele din datele 13.04.2005, 09.07.2007,14.08.2008,23.06.2009 şi 25.02.2010.

Astfel, în stenograma de la data 25.02.2010 (ID 10BUCHAREST101_a) transmisă către Secretarul Departamentului Trezoreriei SUA şi Secretarul de Stat, după descrierea pe larg a situaţiei de la Fondul Proprietatea, este redată următoarea frază: ”Angajamentul personal, la cererea ambasadorului, atât al preşedintelui Băsescu, cât şi al primului- ministru Boc a rezolvat în cele din urmă problema litigioasă ”.

Aceasta redă cu prisosinţă împrejurarea că a avut loc o intervenţie personală a ambasadorului Mark Henry GITENSTEIN şi că, în urma acestei intervenţii personale, atât la primul ministru Boc, dar şi la Preşedintele Băsescu s-a rezolvat o ’’problemă litigioasă” care ar fi apărut la nivelul adjudecării contractului de administrare.

Or, astfel cum rezultă din informaţiile publice de la acea dată, rezultă inclusiv faptul că a existat şi un litigiu în legătură cu această atribuire care a fost soluţionat tot în favoarea lui Franklin Templeton după ce acesta pierduse în primă instanţă. Este de verificat dacă şi pentru soluţionarea litigiului în favoarea acestuia au existat intervenţii similare din partea altor persoane, care la rândul lor, ar trebui trase la răspundere în mod similar. Astfel, prin sentinţa civilă nr. 25518/21 decembrie 2011, pronunţată în dosarul nr. 47039/3/2010 al Tribunalului Bucureşti, s-a decis anularea Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor ai S.C. Fondul Proprietatea S.A. din 6 septembrie 2010, prin care Franklin Templeton Investment Management Limited Londra – Sucursala Romania era numit ca administrator unic al Fondului Proprietatea. Ulterior, după o judecată a căii de atac extrem de ’’discutabilă”, soluţia a fost desfiinţată, ajungându-se ca, în anul 2014, acţiunea să fie respinsă definitiv.

Aşadar, intervenţia personală a ambasadorului american a condus la rezolvarea problemei litigioase şi a asigurat succesul administratorului Franklin Templeton la rezolvarea acestor probleme, care erau descrise în stenogramă: demisia unui preşedinte al comisiei de selecţie, întârzierea semnării contractului de selecţie şi a negocierii clauzelor rămase în discuţie, dar şi a unui litigiu aflat pe rolul instanţelor de judecată (cu unul dintre acţionari, care contesta atribuirea contractului). După derularea acestor intervenţii personale, la cel mai înalt nivel în stat (Preşedinte şi Prim-ministru) şi în considerarea acestor intervenţii, dar şi în baza înţelegerii anterioare cu reprezentanţii Franklin Templeton, la finalul mandatului de ambasador, Mark Henry GITENSTEIN a devenit, la 25.04.2013, membru al Comitetului Reprezentanţilor S.C. Fondul Proprietatea S.A., mandat prelungit până la 30.09.2019.

Or, calităţile profesionale ale acestuia de a îndeplini această funcţie nu rezultă din vreo experienţă profesională vastă, anterioară, singurele legături cu Fondul Proprietatea ale acestuia fiind cele rezultate din relaţia sa, care pare ’’specială”, cu Franklin Templeton, pentru care a intervenit la cel mai înalt nivel: la Preşedintele şi Primul- ministru în funcţie la acea dată, în scopul avantajării acesteia. De altfel, este de aşteptat ca, şi în exercitarea acestor funcţii, să fie derulate în continuare intervenţii similare, în activitatea mea profesională (de fost director în Ministerul Justiţiei) luând cunoştinţă personal de astfel de intervenţii, în cazuri punctuale (am refuzat, de altfel, la acel moment, să îmi exercit atribuţiile de serviciu în modalitatea în care mi se solicitase, prin prisma intervenţiei lui Mark Henry GITENSTEIN, aspecte pe care le voi detalia la data la care voi fi audiată).

Aşadar, această intervenţie în afara atribuţiilor sale legale, determinate de funcţia cu care era învestit (de ambasador al SUA în România), contravin nu doar legii române (Codului penal), ci şi FCPA (Foreign Corrupt Practices Act) – Legea privind practicile de corupţie în străinătate (motiv pentru care voi formula o sesizare şi către autorităţile judiciare competente din SUA).

Această lege interzice companiilor americane să plătească sau să promită că vor plăti demnitari străini, partide politice străine sau alte persoane ori candidaţi la funcţii în schimbul influenţării acţiunilor unui demnitar străin în exercitarea atribuţiilor sale.

Or, activitatea derulată de Mark Henry GITENSTEIN, care, cu siguranţă la solicitarea companiei Franklin Templeton, a derulat toate aceste intervenţii, devenite cunoscute la data la care stenogramele WikiLeaks au devenit publice se circumscriu şi sferei de acţiune a acestui act.

Aceasta, deoarece prevederile anticorupţie ale FCPA interzic folosirea intenţionată a oricăror mijloace de instrumentare a comerţului interstatal în mod corupt, în favoarea oricărei oferte, plăţi, promisiuni de plată sau autorizare a plăţii de bani sau orice altceva de valoare pentru orice persoană, ştiind că toate sau o parte din astfel de bani sau obiecte de valoare vor fi oferite sau promise, direct sau indirect, unui funcţionar străin pentru a influenţa funcţionarul străin în calitatea sa oficială, pentru a îndemna funcţionarul străin să îndeplinească sau să nu îndeplinească un act care încalcă îndatoririle sale legale sau să asigure orice avantaj necuvenit pentru a ajuta în obţinerea sau păstrarea afacerilor sau pentru a îndruma afacerea către orice persoană. III. în probarea celor susţinute depun, alăturat, înscrisuri din care rezultă existenţa

faptelor descrise anterior:

  • Stenograma WikiLeaks la care am făcut referire anterior
  • Adresa nr. 243/07.03.2007 a Consiliului de Supraveghere al Fondului Proprietatea.
  • Hotărârea nr. 4/25 aprilie 2013 a AGOA ai Fondului Proprietatea.
  • Extras din prospectul Fondului Proprietatea din data de 2 decembrie 2010 realizat în vederea admiterii la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti.
  • Extras de site-ul web a Fondului Proprietatea, ce atestă calitatea de membru al Comitetului Reprezentanţilor pentru dl. Mark Henry GITENSTEIN.
  • CV-ul Mark Henry GITENSTEIN, postat pe site-ul web al Fondului Proprietatea.

Solicit administrarea probei cu martori. Propun audierea următorilor martori:

  • Preşedintele României de la acea dată, domnul Traian Băsescu; adresa de citare: Senatul României, Str. Calea 13 Septembrie 1-3, sector 5, Bucureşti,
  • Primul ministru de la acea dată, domnul Emil Boc; adresa de citare: Primăria mun. Cluj Napoca, Str. Moţilor nr. 3, judeţ Cluj,
  • Sfîrîială Ioana, persoana care a acţionat în instanţă modalitatea de preluare a Fondului Proprietatea; adresa de citare: SCP Sfiraiala şi Asociaţii cu sediul în Str. Ion Bibicescu, Nr. 3, Sector 1, Bucureşti.
  • Membrii comisiei care a derulat procesul de selecţie a societăţii de administrare a Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea” – S.A.
  • Jeri Guthrie-Com, adjunct al şefului misiunii diplomatice a SUA la Bucureşti la 25.10.2010, cosemnatară a stenogramei ID 10BUCHAREST101_a, iar în prezent reprezentant permanent al S.U.A. la OECD cu adresa de citare: 2, rue André Pascal 75775 Paris Cedex 16, Franţa.

Cetăţenii americani, destinatari ai stenogramei ID 10BUCHAREST101_a: Timothy F. Geithner (secretar al Trezoreriei S.U.A. la data de 25.10.2010) şi Hillary Rodham Clinton (secretar al Departamentului de Stat al S.U.A. la data de 25.10.2010). (Ec Adrian Radu)

 

[1] La 25 februarie 2010 a fost semnat Contractul de Administrare dintre SC Fondul Proprietatea SA şi Franklin Templeton Investment Management Ltd UK prin care Franklin Templeton Investment Management Ltd UK a fost numit Societate de Administrare a Investiţiilor Fondului şi Administrator Unic.

[pdf-embedder url=”https://www.incisivdeprahova.ro/wp-content/uploads/2017/09/Denunt-Gitenstein.pdf” title=”Denunt Gitenstein”]

Actualitate

NGA alocă 708 milioane de dolari Startup-ului Enabled Intelligence: Viziunea artificială, cheia noii generații de informații geospațiale!

Publicat

pe

De

Agenția Națională de Informații Geospațiale (NGA) a acordat startup-ului Enabled Intelligence un contract masiv, evaluat la până la 708 milioane de dolari pe o perioadă de maxim șapte ani. Parteneriatul strategic vizează antrenarea sistemelor de viziune computerizată bazate pe inteligență artificială, un pilon esențial pentru viitorul informațiilor geospațiale americane.

Programul Sequoia: Etichetarea datelor pentru ochiul AI din spațiu

Sub umbrela programului Sequoia, Enabled Intelligence va furniza servicii de etichetare a datelor. Această sarcină fundamentală permite sistemelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) să discrimineze cu precizie între diverse obiecte în imagini. Concret, efortul implică învățarea sistemelor să proceseze imagini satelitare complexe și să identifice ținte de interes specifice, o capacitate crucială pentru monitorizarea globală.

O investiție record: Cel mai mare proiect de etichetare AI al Guvernului SUA

Efortul de etichetare a datelor reprezintă o capacitate fundamentală, în special pentru vastul program Maven al NGA. Oficialii NGA confirmă că acest contract reprezintă cel mai mare proiect de etichetare a datelor AI al guvernului american până în prezent. NGA a preluat gestionarea programului Maven de la Departamentul Apărării în 2022, integrând astfel această componentă vitală în strategia sa.

Contribuția NGA și parteneriatele strategice

„Contractul SEQUOIA va sprijini activitățile de etichetare a datelor pentru capabilitățile de AI și învățare automată (AI/ML) în domeniul informațiilor geospațiale (GEOINT) în cadrul mai multor programe și direcții din cadrul NGA și al membrilor comunității mai largi a Departamentului de Război (DoW) și a Comunității de Informații,” se arată într-un comunicat de presă emis luni de Enabled Intelligence. NGA, responsabilă cu colectarea și analiza imaginilor satelitare și aeriene, diseminează produse GEOINT, precum hărți 3D, către utilizatori din întregul guvern american, inclusiv lideri ai DoD și comandanți militari.

Un Startup specializat, in miezul securității naționale

Fondată în 2020 și finanțată prin capital de risc, Enabled Intelligence, cu sediul în Virginia, este specializată în etichetarea datelor AI pentru sistemele clasificate. Pentru programul Sequoia, firma a încheiat parteneriate strategice cu giganți precum BAE Systems, Vantor (fostul Maxar Intelligence), Whiteboard Federal și alți jucători importanți din industrie, consolidându-și astfel rolul esențial în modernizarea infrastructurii de informații a Statelor Unite.

Citeste in continuare

Actualitate

Alertă de la supraveghetori: Programul naval de miliarde al Gărzii de Coastă, riscă blocaje și costuri exorbitante

Publicat

pe

De

Un organism de supraveghere guvernamental trage un semnal de alarmă serios cu privire la programul de construcție navală al Gărzii de Coastă, destinat să livreze o nouă clasă de nave esențiale pentru misiuni de aplicare a legii și de căutare-salvare. Biroul de Responsabilitate Guvernamentală (GAO) avertizează că decizia Gărzii de Coastă de a începe construcția înainte de a avea un design stabil al navelor Offshore Patrol Cutter (OPC) amenință cu „reparări costisitoare” și „întârzieri de program”.

Programul în cauză vizează înlocuirea vaselor învechite cu o nouă clasă de nave OPC, vitale pentru operațiunile de patrulare și siguranță maritimă. Pentru realizarea acestora, Garda de Coastă a contractat două companii: Eastern Shipbuilding Group din Florida pentru faza 1 și Austal USA din Alabama pentru faza 2.

Faza 2: Început sub amenințarea instabilității designului

Conform raportului GAO publicat marți, constructorul din faza 2, Austal USA, și Garda de Coastă au adoptat unele „bune practici” în timpul dezvoltării designului pentru faza a doua, inclusiv revizuiri colaborative care au facilitat decizii rapide. Însă, avertismentul principal al GAO este că „construcția OPC 5 a început în august 2024 fără un design stabil”. Continuarea construcției altor nave OPC din faza a doua înainte de stabilizarea designului, așa cum intenționează Garda de Coastă, „mărește riscul ca și faza a doua să se confrunte cu reparații costisitoare și întârzieri de program”.

Miliarde de dolari și intârzieri cronice

Programul de construcție navală, care prevede achiziționarea a 25 de nave OPC, va costa Departamentul de Securitate Internă (DHS) peste 17 miliarde de dolari. Raportul GAO a fost elaborat la solicitarea Comitetului pentru Transport și Infrastructură al Camerei Reprezentanților.

Anterior, în acest an, Garda de Coastă a oprit construcția a două dintre cele patru nave OPC pe care Eastern Shipbuilding le avea contractate ca parte a primei faze. Mai mult, programul pentru prima navă este întârziat cu cinci ani, conform GAO, semne îngrijorătoare ale problemelor structurale din program.

Faza 3: Decizii premature și lipsa de testare

Serviciul maritim plănuiește un contract pentru o a treia fază „după testarea dacă designurile existente îndeplinesc obiectivele de performanță ale OPC, ceea ce este în concordanță cu politica Departamentului de Securitate Internă”, se arată în raport.

Cu toate acestea, „este puțin probabil ca programul să aibă rezultatele testelor înainte de a începe activitățile de achiziție pentru faza 3, cum ar fi dezvoltarea cererii de propuneri”, se subliniază în noul raport. GAO sugerează că „încorporarea cunoștințelor dobândite din testare – precum și alte practici de vârf în construcția navală – în procesul de achiziție pentru faza 3 ar putea ajuta Garda de Coastă să ia decizii de investiții mai bune și ar putea îmbunătăți punctualitatea livrărilor viitoare de OPC.”

Reacția DHS: Respingere și flexibilitate asumată

Jeffrey Bobich, directorul de management financiar al DHS, a apărat decizia agenției de a autoriza construcția în faza a doua înainte de atingerea parametrilor de stabilitate a designului sugerați de GAO. El a susținut că Garda de Coastă a stabilit „cerințe minime suficiente pentru maturitatea designului înainte de construcție”.

De asemenea, Bobich nu a fost de acord cu o recomandare GAO de a stabili un acord formal privind modul în care atât Marina, cât și Garda de Coastă vor supraveghea activitățile de construcție ale Austal pe viitor. „Garda de Coastă menține că coordonarea existentă cu supraveghetorul de construcție, conversie și reparații este suficientă și prezintă un front unit contractorului”, conform unui răspuns scris inclus în raportul GAO.

Totuși, Bobich a fost de acord cu două recomandări separate: revizuirea obiectivelor de cost de bază ale programului și evaluarea planurilor pentru un contract de faza a treia, ținând cont de problemele apărute până în prezent. „Ca parte a acestei evaluări, orice planuri dezvoltate pentru Faza 3 trebuie să rămână flexibile pentru a ține cont de condițiile în evoluție ale programului”, a scris el.

Citeste in continuare

Actualitate

Planul de pace Trump pentru Ucraina: Garanțiile de securitate, piatra de incercare a unui acord secret

Publicat

pe

De

Zvonurile privind un acord preliminar între Ucraina și Statele Unite pentru a pune capăt războiului cu Rusia au agitat scena internațională marți, însă marea întrebare rămâne forma viitoarelor garanții de securitate, potrivit analiștilor de la Atlantic Council. Săptămâna trecută, administrația Trump a șocat lumea, prezentând Kievului un „plan de pace” în 28 de puncte. Acesta includea cereri controversate, considerate de unii parlamentari americani drept o „listă de dorințe” a Rusiei, cum ar fi cedarea de către Ucraina a unor teritorii pe care Moscova nu le controlează în prezent și interdicția de a adera la NATO.

Haosul inițial și rafinarea diplomatică

O serie de activități diplomatice intense au urmat, culminând cu întâlniri la nivel înalt la Geneva și Abu Dhabi. Oficiali americani și ucraineni au semnalat că au depășit unele dintre cele mai spinoase puncte de divergență. Cu toate acestea, alte aspecte rămân de rezolvat, iar acest lucru se întâmplă înainte ca Moscova să-și exprime oficial punctul de vedere. Karoline Leavitt, secretarul de presă al Casei Albe, a declarat pe platforma X că „există câteva detalii delicate, dar nu insurmontabile, care trebuie soluționate și vor necesita discuții suplimentare între Ucraina, Rusia și Statele Unite.”

În timp ce negocierile continuă, experți de la Atlantic Council au oferit o actualizare a situației. Deși nimeni nu a văzut planul actual, redus la 19 puncte, în totalitate, există sentimentul că acesta ar putea reprezenta un moment de cotitură în război. Daniel Fried, fost ambasador american în Polonia și Asistent al Secretarului de Stat pentru Europa, a rezumat reacția inițială la plan: „Proiectul inițial a fost un haos total.” Totuși, el și-a exprimat speranța că „conturul unui acord sustenabil există. Haosul, graba, titlurile sunt distracții… nu este prima dată când o administrație americană se angajează într-o diplomație grăbită.”

Scepticismul Kievului și lipsa angajamentului Rusiei

Desigur, în ciuda modului în care s-au desfășurat negocierile, acesta nu este un plan de pace între SUA și Ucraina, ci unul între Ucraina și Rusia. În acest sens, a existat un scepticism generalizat că Moscova va accepta altceva decât capitularea totală la cererile sale. „Din perspectiva ucraineană, ei nu văd acest plan în 19 puncte ca pe ceva pe care Rusia îl va accepta,” a declarat Myroslava Gongadze, cercetător asociat în Ucraina, menționând că a petrecut noaptea într-un adăpost antiaerian din cauza atacurilor rusești. „Cu toate acestea, scopul acestui exercițiu nu a fost exact de a ajunge la un acord, ci de a respinge acel plan în 28 de puncte și de a include unele interese ucrainene într-o posibilă negociere și de a arăta că Ucraina este cu adevărat dispusă să discute pacea.”

Garanțiile de securitate: Nodul gordian al păcii

Cea mai mare întrebare, au convenit experții, a fost cum ar arăta o garanție de securitate dacă Ucraina nu poate adera la NATO. Este esențial ca aceasta să asigure o siguranță reală pentru Kiev, atât din partea SUA, cât și a Europei. Planul inițial de 28 de puncte discuta garanțiile de securitate pentru Ucraina, dar într-un mod vag. „Din perspectiva mea, întrebarea esențială pe care trebuie să o punem aici este cea a garanțiilor de securitate. Cine va oferi aceste garanții? Cine va fi responsabil?” a spus Gongadze. „Deci, dacă răspunsurile sunt slabe și nu clare, atunci Ucraina este pregătită pentru o nouă criză.”

Fried a subliniat că orice garanție de securitate trebuie să includă atât SUA, cât și Europa. „Indiferent dacă SUA lucrează cu Coaliția Celor Dispuși sau cu NATO, sau cu ambele, garanțiile de securitate vor trebui să fie definite într-un mod credibil,” a declarat Fried. „Putin le va urî. Va încerca să ia acest acord ostatic pentru a le elimina. Așadar, în cele din urmă, Trump va trebui să-l înfrunte pe Putin pentru a obține acordul său într-o formă decentă.”

Leslie Shedd, cercetător asociat al Consiliului, a menționat că, în funcție de modul în care este formulată o garanție de securitate, aceasta ar putea necesita ratificarea Senatului SUA. Chiar dacă nu este o cerință legală, ar trimite un semnal important dacă Congresul și-ar arăta sprijinul. „Implicarea atât a Camerei Reprezentanților, cât și a Senatului ar putea fi un mesaj chiar mai puternic decât simpla ratificare a unui tratat prin Senat. Cred că acesta este un pas crucial. Cred, de asemenea, că ar trece cu un sprijin bipartizan semnificativ în ambele camere,” a spus ea. „Rămâne o mare parte a oamenilor de ambele părți ale spectrului politic care sunt foarte frustrați de Rusia, care nu cred că Rusia este prietenul nostru, și, prin urmare, cred că ar exista sprijin pentru asta.” Potrivit Financial Times, acordul va plafona forțele militare ale Ucrainei la 800.000 de soldați. Deși un plafon al forțelor ar părea o victorie pentru Rusia, există întrebări serioase dacă Ucraina ar putea menține oricum o forță atât de mare pentru o perioadă lungă de timp în afara războiului activ.

Ascensiunea lui Dan Driscoll: Secretarul Armatei, jucător cheie neașteptat

De-a lungul acestui proces, Secretarul Armatei, Dan Driscoll, a apărut ca un interlocutor cheie, o apariție rară pentru un secretar de ramură. Driscoll a livrat planul Ucrainei, s-a deplasat la Geneva pentru negocieri cu națiunile europene, iar apoi a călătorit la Abu Dhabi pentru consultări directe cu rușii și ucrainenii. Rolul lui Driscoll în această negociere este puțin probabil să liniștească zvonurile din Washington care îl indică drept viitor secretar al apărării, dacă Pete Hegseth ar părăsi Pentagonul.

Shedd l-a numit pe Driscoll „o stea în ascensiune a administrației,” care a „câștigat încrederea președintelui” până la punctul în care este lăsat să participe la negocieri. „Sunt de acord că este cu siguranță neconvențional, dar Președintele Trump tinde să conducă un cabinet neconvențional, o administrație neconvențională. Și, știți, cred că adesea există părți foarte bune în asta,” a spus Shedd. „Nu vrei să trimiți aceiași oameni în mod repetat dacă simți că a existat un blocaj în negociere.” Fried a fost de acord că Driscoll pare să aibă influență în cadrul administrației și a declarat că, în cele din urmă, este un lucru bun că se află acolo. Cu toate acestea, „aș adăuga că ai nevoie de cineva ca Driscoll, care înțelege detaliile, deoarece rușii se pot aștepta să arunce diverse șiretlicuri deghizate în oferte tentante. Ai nevoie de cineva care să detecteze bombele mirositoare în ambalajul frumos.”

Citeste in continuare

Aveți un PONT?

Cel mai complet ziar de investigații dedicat cititorilor din România. Aveți un pont despre fapte de corupție la nivel local și/sau național? Garantăm confidențialitatea! Scrie-ne la Whatsapp: 0735.085.503 Sau la adresa: incisiv.anticoruptie@gmail.com Departament Investigații - Secția Anticorupție

Știri calde

Exclusiv16 ore ago

IPJ Prahova: Circul ielelor, trompeților și „ofițerilor” reciclați! Balul mascat al incompetenței atinge noi culmi de patos!

Prahova fierbe, iar Poliția Română, în filială locală, pare să-și fi asumat rolul de cel mai fidel circ ambulant, oferind...

Exclusiv16 ore ago

Circul ‘secretelor’ de la Neamț: Cum lenea mai-marilor MAI transformă legea într-o farsă comic-amară!

Asistați, dragi cititori, la o nouă reprezentație grotescă din teatrul absurdului românesc, acolo unde uniforma, mai-marele și… lenea crasă se...

Exclusiv2 zile ago

Circul macabru al absurdității la Poliția Capitalei: SAS-ul bâjbâie, sefii manelizează, iar adevărul e declarat „delict”! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

O poveste cu sânge, lacrimi și „rapoarte prealabile” pe post de ciocan, unde un luptător SAS e tăvălit de un...

Exclusiv2 zile ago

Opacitatea legală: Sindicatul polițiștilor denunță „reperele interne” ale MAI ca „perversitate și devianță mintală”

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) și Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) sunt ținta unor acuzații dure privind sustragerea de la...

Exclusiv3 zile ago

IGPR, acuzat de „inchiziție internă”: Proceduri secrete transformă polițiștii în „vite fără drepturi”

Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR) este ținta unor acuzații extrem de grave lansate de Emil Pascut, reprezentant al Sindicatului...

Exclusiv4 zile ago

Prahova, tărâmul reîncarnării: „Metoda Portocală” revine, dar acum e sub licență politică!

Se spune că istoria nu se repetă, dar rimează. În Prahova, însă, istoria nu doar rimează, ci pare că își...

Exclusiv4 zile ago

MAI, templul incompetenței aprobate: De la principiul Peter la ‘pricipitul polițienesc’ – Când ierarhia e o farsă, iar bunul simț, o glumă proastă.

Când ierarhia devine o farsă și bunul simț o glumă proastă Cunoașteți, desigur, Principiul Peter, acea axiomă nemiloasă, formulată de...

Exclusiv4 zile ago

Reforma MAI sub lupă: Sindicatul Europol demască „demagogia” din spatele anunțurilor ministeriale

Vicepremierul și Ministrul Afacerilor Interne, Marian Cătălin Predoiu, a anunțat, pe 18 noiembrie, cu mare fast, ceea ce a descris...

Exclusiv5 zile ago

Legea pumnului în gură la SAS: Cum a devenit „vagabond” un delict de 20% din salariu, sub privirea ironică a manualului de Mobbing al MAI! Saga agentului-șef Wilhelm Constantin Bendriș

În culisele întunecate ale Serviciului pentru Acțiuni Speciale (SAS), unde „inelul magic” al abuzului continuă să rotească destinele, iar „psihologii...

Exclusiv5 zile ago

Justiția Română: Spectacolul absurd continuă! Procuratura clasează, justificând incălcări flagrante! moștenitorii, nu morții, plătesc biletul!

În România anului 2025, justiția a depășit granițele ridicolului, transformându-se într-un circ macabru unde clovnii, odinioară gardieni ai legii, se...

Exclusiv5 zile ago

CIRCUL JUSTIȚIEI ROMÂNE: Dosarul POP IONUȚ-COSTIN, RECLASAT LA CATEGORIA „PROBLEME REZOLVATE… DE NOI” – CHIAR ȘI CU INSTANȚA LA UȘĂ!

Cazul fostului Comandant Descarcerare Petrobrazi – Pop Ionuț-Costin (III) În analele deja supraîncărcate ale absurdului juridic românesc, dosarul domnului Pop...

Exclusiv5 zile ago

SINAIA, MONARHIA ABSOLUTĂ MARCA OPREA: Sora „impăratului” cade în cap, Prefectul se „trezește” la Parchet, iar PNL Prahova fierbe în suc propriu!

În orașul unde legea pare să fie un simplu moft, iar democrația o glumă proastă, piesa de teatru absurd a...

Exclusiv5 zile ago

Penitenciarul Târgșor: UN NOU ÎNCEPUT DEZVĂLUIT! Interviu EXCLUSIV și reportaj incendiar cu Adrian Grigoroiu, liderul EQUITAS – Marca Incisiv de Prahova

Penitenciarul Târgșor: Răsăritul unei noi ere – O reformă jurnalistică de amploare Redacția Incisiv de Prahova vă prezintă o analiză...

Exclusiv6 zile ago

Verdict clar al justiției: Actele administrative Nu pot infrânge legea. Sindicatul Diamantul prezintă decizii fundamentale

Sindicatul „Diamantul” a dezvăluit recent o serie de „extrase bune de ținut minte” din jurisprudența înaltelor instanțe românești, care clarifică...

Exclusiv6 zile ago

Intervenție fulger la Mioveni: Studenta-polițist, alături de colegii săi, prinde criminalul unui taximetrist

O acțiune promptă și coordonată a trei polițiști, printre care și o elevă stagiară, a condus la prinderea rapidă a...

Partener media exclusiv

stiri actualizate Raspandacul

Parteneri

Criptomonede Taxi Heathrow London

Top Articole Incisiv