Administratie
E oficial: a inceput marea bulibaseala privind scoala

(Preluare Inpolitics):
La doar 24 de ore de la celebrul anunț al lui Klaus Iohannis privind începerea anului școlar și modul în care se va derula învățămîntului în pandemie, vine prima corectură a unei gafe: președinția își cere scuze oficial pentru o eroare care a pus lumea în încurcătură. Fără a fi pesimiști cu tot dinadinsul, estimăm că e doar startul oficial al ceea ce se anunță marea bulibășeală din învățămînt, din motive pe care le vom expune imediat.
Cum se va derula școala începînd de luna viitoare, ne-a transmis președintele:
”Felul în care va funcţiona fiecare unitate școlară va fi decis local, deci, decizia se descentralizează la nivel de județ. În funcție de situația concretă, locală, se va decide dacă unitatea școlară va funcţiona după scenariul unu – „verde”, cu risc mic sau deloc; după scenariul doi – „galben”, cu risc mediu; sau după scenariul trei – numit „roșu”, care înseamnă că școala se închide de tot.
În consecință, pentru fiecare școală în parte, Comandamentul Județean pentru Situații de Urgenţă va lua decizia dacă se merge pe scenariul „verde”, asta însemnând că toți elevii merg fizic la școală, se țin cursuri normale; sau, dacă se merge pe scenariul trei – „roșu”, când nimeni nu merge la școală şi totul se desfășoară online; sau scenariul „galben”, scenariul doi, de risc mediu, care înseamnă că o parte din activități se ține în școală şi o parte se ţine în online”.
Primul efect: la doar 24 de ore, cum spuneam, președinția își cere scuze pentru că, în ce ne-a spus „a apărut o eroare cu privire la formula de calcul care stă la baza stabilirii celor trei scenarii care vizează desfășurarea învățământului preuniversitar începând cu data de 14 septembrie. Metoda de calcul este stabilită de specialiștii INSP și reprezentanții Ministerului Sănătății și subliniem că nu a fost comunicată corect Administrației Prezidențiale de către Ministerul Sănătății. Președintele României își cere public scuze pentru eventualele confuzii rezultate ca urmare a comunicării formulei de calcul eronate”.
Deci, ministerul Sănătății l-a dezinformat pe președinte din prima, cum s-ar zice, făcîndu-l să gafeze încă de la banalul anunț privind începerea școlii.
Asta ridică, din nefericire, o întrebare legitimă: ce va fi cînd intră în vigoare sistemul anunțat de Cotroceni?
Pentru că decizia, de funcționare sau nu, va fi luată pentru fiecare școală în parte dintr-un total de peste 6000, în fiecare județ, de către Comandamentele Județene pentru Situații de Urgenţă (CJSU).
În componența CJSU-urilor intră între 30 și 50 de membri, dintre care un președinte – prefectul – și doi vicepreședinți, adică președintele Consiliului Județean și șeful ISU județean.
Restul membrilor sunt șefi de servicii deconcentrate, de gospodărire comunală, reprezentanți ai unor ministere, instituții și servicii publice, șefi de unități militare, de direcții silvice, de la CFR, de spitale, de regii autonome (gaze, apă electricitate, transport etc), ai Crucii Roșii, de la meteo, agenți economici și chiar societăți comerciale private precum Enel, Telekom etc. Pe lîngă aceștia, mai funcționează un grup de consultanți din aceleași structuri mai sus prezentate, atît doar că ei nu au drept de vot.
Hotărîrile acestor CJSU se iau în ședințe în prezența majorității membrilor, cu două treimi, ceea ce înseamnă că dacă lipsește un singur vot pe cine știe ce considerente, o școală nu se poate închide ori deschide.
În plus, regulamentul de funcționare al CJSU-urilor prevede că este interzisă ”proferarea de insulte sau calomnii de către membrii prezenţi la şedinţă, dialogul dintre membrii şi persoanele aflate în sala, cât şi dintre aceste persoane. În cazul în care desfăşurarea lucrărilor este perturbată, Preşedintele poate să suspende şedinţa sau să dispună evacuarea din sală a membrilor şi/sau a persoanelor care au perturbat lucrările”.
La cît de eterogene, cu precădere politic, sunt respectivele CJSU e greu de crezut că nu vor apărea nervi și tensiuni majore în prag de alegeri.
Problema CJSU-urilor este că, de regulă, ele își intră în rol extrem de rar, mai mult în județele care se confruntă în mod tradițional cu inundații și alte asemenea probleme, cînd se decide închiderea sau deschiderea unor drumuri județene afectate de ape etc.
De închiderea școlilor se pune problema foarte rar.
CJSU Tulcea, bunăoară, a trebuit să ia anul trecut o asemenea decizie de închidere, pe 6 februarie, a școlilor din județ, fără municipiul Tulcea, în urma unui cod roșu de vreme rea. După care, în aceeași zi, s-a revenit cu altă hotărîre și s-au închis și școlile din municipiu. A doua zi, CJSU s-a întrunit din nou,a treia oară, a pentru a decide prelungirea suspendării cu încă o zi. Demn de menționat, însă, că nu a fost cazul, atunci, de o analiză bucată cu bucată a fiecărei școli în parte, ci în bloc.
Cum va fi, însă, din 14 septembrie, cînd CJSU-urile din întreaga țară – pe deasupra în plină campanie electorală cu mari interese politice locale -, vor trebui să ia decizii pentru fiecare școală în parte, cum ne-a informat președintele, și să decidă închideri/deschideri de școli de la o săptămînă la alta în funcție de trecerea de la verde la galben ori la roșu, după toanele Covid 19?
Judecînd după felul în care a demarat operațiunea, ieri, nu e greu de dat un răspuns.
Administratie
Poliția de Frontieră recrutează! 240 de locuri la Școala „Avram Iancu” Oradea
Administratie
Predoiu și Dačić consolidează cooperarea România-Serbia în domeniul securității și situațiilor de urgență

Viceprim-ministrul și ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a avut o întrevedere cu omologul său sârb, Ivica Dačić, viceprim-ministru și ministru de Interne al Republicii Serbia, prilej cu care au discutat despre securizarea frontierei comune, combaterea criminalității transfrontaliere, accesarea de fonduri externe nerambursabile și extinderea colaborării în domeniul situațiilor de urgență.
Parteneriat strategic bazat pe încredere reciprocă și legături interumane
Întrevederea a reconfirmat relația de respect, înțelegere reciprocă și prietenie dintre România și Serbia, subliniind importanța continuării și consolidării acesteia. Relația bilaterală are o dimensiune strategică deosebită, consolidată de legăturile interumane, comunitățile de sârbi și români din ambele state, precum și de schimburile comerciale consistente.
Intensificarea cooperării polițienești pentru combaterea infracționalității transfrontaliere
Discuțiile s-au concentrat pe intensificarea cooperării polițienești în vederea combaterii infracționalității transfrontaliere, cu accent pe traficul de migranți, de persoane și de droguri. Cei doi miniștri au convenit intensificarea schimbului de informații operative și constituirea unor formate bilaterale de colaborare operativă, precum și un schimb de bune practici pe marginea noilor amenințări din spațiul digital, negocierilor în situații de criză și operațiunilor speciale.
Monitorizarea atentă a fluxurilor migratorii și protecția eficientă a frontierei
Delegațiile s-au angajat să monitorizeze cu atenție fluxurile migratorii de pe ruta Balcanilor de Vest, printr-un schimb eficient de informații între autoritățile competente din România și Serbia, precum și cu ceilalți parteneri din regiune. Cooperarea exemplară dintre structurile de frontieră a fost salutată, convenindu-se continuarea misiunilor de patrulare în format mixt, a ședințelor lunare la nivel teritorial și a întrevederilor la nivel de conducere.
România, un vecin de încredere și un partener important pentru Serbia
Ministrul Dačić a evidențiat că România reprezintă un vecin de încredere și un partener important al Serbiei în regiune, subliniind importanța consolidării colaborării operaționale bilaterale pentru asigurarea unui climat de siguranță pentru cetățenii celor două țări.
Acord de cooperare în domeniul prevenirii și gestionării dezastrelor
În cadrul întrevederii, miniștrii Predoiu și Dačić au semnat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia privind cooperarea în domeniul prevenirii, limitării şi înlăturării efectelor dezastrelor. Acordul stabilește modalitățile tehnice de desfășurare a acțiunilor comune de prevenire și gestionare a dezastrelor, într-o manieră armonizată cu cerințele europene și internaționale. (Paul D.).
Administratie
România în pragul unui blackout de 52 de ore? Ministrul Energiei trage un semnal de alarmă

România se confruntă cu un risc iminent de blackout masiv, de până la 52 de ore, dacă centralele pe cărbune de la Complexul Energetic Oltenia vor fi închise la sfârșitul anului 2025, conform angajamentelor asumate față de Comisia Europeană. Avertismentul a fost lansat de ministrul Energiei, Bogdan Ivan (PSD), într-o intervenție la B1 TV, în emisiunea „Bună, România!”.
Angajamente nerespectate și fonduri europene irosite: Rețeta dezastrului energetic
Ministrul Ivan a dezvăluit că scenariul sumbru este rezultatul unui studiu independent, contractat de Transelectrica, care a analizat impactul închiderii centralelor pe cărbune în contextul în care România nu a reușit să dezvolte capacități alternative de producție a energiei. Deși a primit 2,6 miliarde de euro de la Uniunea Europeană pentru a construi centrale pe gaz, panouri fotovoltaice și capacități de stocare, autoritățile române nu au realizat proiectele promise. Practic, România riscă să fie acuzată de Bruxelles că „a dat țeapă” Uniunii Europene, deși ministrul a evitat să folosească acești termeni.
Amânarea închiderii, ultima șansă? Scenariile pe masa Comisiei Europene
În prezent, autoritățile române încearcă să obțină o amânare a închiderii centralelor pe cărbune, prezentând Comisiei Europene nu mai puțin de patru scenarii, inclusiv cel al blackout-ului. „Într-o situație complicată, riscăm să avem până la 52 de ore fără energie, lucru care rezultă din acel studiu”, a declarat Ivan, subliniind că amânarea închiderii este esențială pentru a evita acest scenariu negru.
Alternativa Mintia-Iernut: O rază de speranță la orizont?
Ministrul Energiei a menționat că situația s-ar putea stabiliza la toamnă, odată cu intrarea în funcțiune a centralei de la Mintia și a celei de la Iernut. Rămâne de văzut dacă aceste proiecte vor fi finalizate la timp și dacă vor fi suficiente pentru a compensa pierderea capacităților de producție pe cărbune.
România, campioană la prețul energiei? „Pe anumite intervale orare, da”
Pe lângă riscul de blackout, România se confruntă și cu problema prețurilor ridicate la energie. Ministrul Ivan a confirmat că, „pe anumite intervale orare”, România are „cel mai scump curent electric din lume”. Această situație afectează atât consumatorii casnici, cât și competitivitatea companiilor românești, care plătesc mai mult pentru energie decât concurenții lor din alte țări. „E o problema de siguranță națională”, a avertizat ministrul, subliniind ponderea mare a energiei în costul final al produselor.
-
Exclusivacum 3 zile
PANICĂ LA MITITELU! Corupții din Poliția Penitenciară, în corzi! Vine DNA-ul?!
-
Exclusivacum 4 zile
Penitenciarul Ploiești: De la gunoaie de lux la instagramul promisiunilor pierdute – Un director cu „APT Limitat” la decență!
-
Exclusivacum 5 zile
ANP: Paradisul pensionarilor sau infernul angajaților? Un sondaj socant dezvăluie realitatea din spatele gratiilor
-
Exclusivacum 2 zile
Marioara „ciuruitoarea”, Nichita „smecherul” și justiția „somnoroasă”: Ploieștiul, capitala fraudelor imobiliare?
-
Exclusivacum 4 zile
Panică în MAI: Guvernul vrea creșterea vârstei de pensionare, sindicatul Diamantul avertizează asupra riscurilor și inechităților
-
Exclusivacum 2 zile
Justiția imobiliară română: O nouă modă – Morții dau case, judecătorii pupă cruci, poliția acoperă hoții!
-
Exclusivacum o zi
Prahova sub asediu: Cum mafia imobiliară ne vinde sicrie cu vedere. „White Tower”, „City Gate”, „Mărășești”: Triunghiul Bermudelor imobiliare
-
Exclusivacum 3 zile
Coca-Cola: Sifonul penalității de la Ploiești – Cum Nan și gașca au transformat „băutura fericirii” într-un cocktail Molotov de otrăvuri și minciuni!